JosefTomas
Komentáře

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 dalsi posledni
  • 75%
    0
    0
    13. 2. 2021
    Šarlatán (2020)

    Film, jehož řemeslné kvality dokáží udržet divákovu pozornost, ale k dokonalosti mu chybí větší tvůrčí invence, která by ho vymanila z kolonky "standard". Příběhově průměr, který je do jisté míry způsoben skutečnými reáliemi a tím tvůrce defacto chrání před jakýmkoliv nařčením. Zároveň je vidět snaha pokrýt všechno, od začátku bylinkářství, přes problém s režimem, až po homosexuální život. Film tak přebíhá mezi tím vším, u ničeho se příliš dlouho nezastaví a ještě k tomu hází flashbacky na Mikoláškův život předtím. Díky tomu je příběh sice rychlý, ale zároveň i roztěkaný a neúplný. K pokrytí celého Mikoláškova života ty dvě hodiny prostě nestačí a to, co z toho zbývá, je jen řemeslně zvládnutý průměr.

  • 80%
    0
    0
    5. 2. 2021
    Otec a otec (1983)

    Vebera mám rád a kdykoliv si k sobě přizval Richarda s Depardieum, věděl jsem, že se bude na co dívat. Jen když zkrátka točíte mistrné filmy, tak ty skvělé vedle těch mistrných budou vždycky stát vzadu a to se děje zde.

  • 75%
    0
    0
    5. 2. 2021

    Velmi příjemná pohádka, která svojí dominantu předvede na skoro groteskním začátku a ač se tvůrci snaží, nedokáží se mu přiblížit. Ale ten konec, který si na nás přichystali, to mi spadla brada. Geniální dialogy, vypointované scény a herecký um Jiří Dvořáka povznesl celý film o úroveň, možná i o dvě víc.

  • 85%
    0
    0
    5. 2. 2021

    Film, u kterého člověk musí smeknout klobouk před Coeny, jak diametrálně odlišným směrem se rozhodli vydat. Jejich styl byl vždycky výrazný tím, že se vysmívali divákovi a vždy přesně ukročili jinam, než divák čekal. Ale to, co předvádí zde, nemá obdoby. Není to boření klišé, to je přímo ohýbání filmových postupů, že člověk zkrátka nemá šanci vědět, kam děj půjde dál. A když už myslíte, že to víte, Coeni uhnou úplně jinam. Strašně rád bych vám řekl kde a jak, ale nebudu to dělat. Na závěr jen snad řeknu, že Coeni mají zvláštní schopnost a hlavně možnost si udělat věci po svém, a tak, jak to nikdo jiný neudělá. Jen to nebude pro každého.

  • 80%
    0
    0
    5. 2. 2021
    Černobyl (2019)

    Jeden z nejsilnějších seriálových zážitků poslední doby. Famózní herecké výkony, skvělý scénář a atmosféra, ze které mrazí. Už se těším, až se k němu vrátím, až budu starší, protože potom ho docením víc, než doposud a věřím, že se to odrazí i na hodnocení.

  • 70%
    0
    0
    5. 2. 2021
    Samotář (1987)

    Málokterý herec dokázal ze svého jména udělat ekvivalent postav, které hrál. Belmondo v průběhu let přesedlal na roli tajemného mstitele bezpráví, že mu jeho role přerostly jeho hereckou tvář a už zkrátka hrál jen sám sebe. Je-li to dobře, či ne, to musí posoudit každý sám. Jedno je ale jisté, když chci pustit Belmonda, tak cokoliv vyberu, bude řemeslně zvládnuté a budu vědět, co od toho čekat.

  • 60%
    0
    0
    5. 2. 2021

    Příliš tradiční, bez jediného prvku invence, který by z tohoto filmu udělal něco víc. Je jedno, že máte v hlavních rolí esa jako Baldwin, Streep či Martin, ale když stejná energie před kamerou není i za ní, nemám chuť se do tohoto filmu pouštět znovu. Někomu tohle stačí, ale já se raději kouknu jinde.

  • 85%
    0
    0
    5. 2. 2021

    Až skoro divadelní inscenace, kde děj tlačí do popředí dialogy pronesené skvělými herci. Dějové prázdnější, za což může jistě fakt, že jde o adaptaci, která si to může dovolit trochu víc, než film. Ale za mně spokojenost. Atmosféra a napětí tak skvěle fungující, až mi bylo nepříjemně a to na televizní a zážitek, jaký jsem z u filmu dlouho neměl.

  • 60%
    0
    0
    5. 2. 2021

    Ambiciózní film, který na papíře zněl strašně dobře a producenti si museli mnout ruce, jak to všechno půjde hezky spolu. Brosnan a Hamilton v hlavních rolí a k tomu bouchne sopka. To bude hit. No, jak se to vezme. Rozpoutané peklo hodně ztratí na tempu od prvotního výbuchu a budující se romance nemůže zachránit jinak nezajímavý děj. Chápu, že tvůrci chtěli vykreslit prostředí důkladně, aby bylo o co mít strach, ale i to nezakrývá fakt, že první půlka nudí. Druhá naopak šlape na plyn tak moc, že to skoro vypadá, jako by tvůrci chtěli dohnat to, co první půlka neudělala. Ale zde zase naráží až skoro překombinovaným dějem, kde se sere všechno možné jen proto, aby postavy měly o co bojovat a diváci se nenudili. Škoda té nevyváženosti, protože mohlo jít o klasiku.

  • Ti, co viděli stejnojmenný seriál, ví, co čekat. A ten zbytek by to měl dohnat, protože něco podobného už dlouho jen tak neuvidíte.

  • 80%
    0
    0
    5. 2. 2021
    Brooklyn 99 (2013)

    Samberga mám rád od dob, co pro SNL dělal vtipné videoklipy se skupinou Lonelyisland. Proto ho rád uvítám v čemkoliv, když může naplno prokázat své schopnosti (jako právě v SNL) a to Broklyn 99 nabízí. Díly krásně odsýpají a díky natáčení několika kamer najednou se může prodat reakce každé postavy co nejlépe. Postavy sami o sobě fungují velmi dobře a takovou plejádu exotů jen tak nenajdete a jsou zahrány tak skvěle, že vám každá přiroste k srdci. Už aby tu byla další série.

  • 60%
    0
    0
    5. 2. 2021

    Docela OK film, který nikoho neurazí. Pro Čechy (a Slováky) je nicméně zajímavější víc, než pro jiné národy. Když vidíte v titulkách jméno Lisa JAKUB, vykouzlí to jemný úsměv na tváři, ale české texty, které Timothy Dalton podepisuje, to už se culí i ten zbytek. (Nehledě na pár českých lokací). Jinak to je ničím nevyčnívající film, který si pustíte po náročném dni, když nemáte chuť na nic, co by mozek musel důkladněji analyzovat.

  • 70%
    0
    0
    5. 2. 2021

    Neurážející pohádka, která díky štědřejšímu rozpočtu mohla dotáhnout to, co verze z 90. let ne. Ta ale díky krátké stopáži nemusela řešit tu výplň, která musela být tady. Scénář s tím chytře zkouší pracovat, ale jak už to u pohádek bývá, ten krátký děj se moc natahovat nedá. Někdy tak trochu tempo drhne a nepomáhají tomu ani dobří herci, kteří se vážně snaží a hudba Brzobohatého, která díky jemným změnám dokáže změnit vyznění celé scény.

  • 90%
    0
    0
    5. 2. 2021

    Jen málo které duo dokázalo vytvářet kreativní filmy, s takovou tunou hlášek, které zlidověly snad víc, než samotné filmy, jako právě Svěrák/Smoljak. Jen škoda, že jejich následovníci zatím nikde nejsou, ale naděje umírá poslední. Proto si zatím musíme vystačit s tím zlatem, které nám tu nechali, jako právě tento film a spoustu jejich další tvorby.

  • 80%
    0
    0
    5. 2. 2021

    Cílená podpásovka, která i přes velmi prostý děj dokáže vykreslit emoce tak přesvědčivě, že jí dáte šanci. Je to velmi silné a tvůrci vás v tom nechají vyždímat co nejvíc. Je úplně jedno, že film končí zhruba 30 minut před skutečným koncem. Zbytek je totiž ten nejdojemnější epilog, jaký jsem kdy viděl.

  • 80%
    0
    0
    5. 2. 2021
    Le Mans (1971)

    Jeden z nejfilmovějších filmů, co znám. Jen málokde se to dá říci, jako zde. Příběhově průměr, ale stylizací dotažený do takových výšin, že divák zkrátka hltá každý záběr a je mu jedno, že příběh jde odvyprávět v jedné košaté větě. A tam, kde by jiní tlačili příběh kupředu, se zde nikam nespěchá a to napětí kolem je snad ještě víc nervy drásající, než výsledné závody. Pozoruhodný film, který se tváří jinak, než jaký skutečně je. A je proto skvělý.

  • 65%
    0
    0
    30. 1. 2021

    Dobrá práce, které ale schází nějaká výraznější tvůrčí invence. Condon je určitě skvělý řemeslník (jen díky němu jsou poslední díly Twilight ságy snesitelné) a v rodinném filmu si asi moc dovolit nemůže, ale kdyby si někde trochu dupnul, nebo přišel s něčím jiným, docela bych to uvítal. Vizuálně to je ale nádherné (raději ani nechci vědět, kolik to stálo, ale kolem 100 mega se zajisté pohybujeme) a tvůrci prodají záběry malého městečka, přírody i zakletého zámku. Obsazení také skvost, ale skryté buďto za CGI nádobím, nebo make-upem (ale zase milé překvapení v podobě titulků, když najednou zjistíte, kdo se za tím vším skrýval). Jen písničky bych zkrátil. Ano, vím, že jsou nedílnou součástí Disney pohádek, ale v jistý moment zkrátka neví, kdy přestat a uměle se natahuje stopáž o zbytečné jednotky minut. Kráska a zvíře nenabízí nic víc, než naleštěný průměr. Ale dělá to velmi dobře. PS: Tak rozpočet je prý někde mezi 150-300 mega dolarů. Tak jsem pár desítek sekl. :)

  • 80%
    0
    0
    30. 1. 2021

    Je to tam. Finále, které bere dech. Sakra dobrá práce a ukázka, jak se má dělat završení jedné povedené trilogie. Díky tomuto filmu se asi začnu trochu více zajímat o japonskou kinematografii a vůbec se nebudu zlobit, když u toho bude opět Ohtomo. Ten chlap zkrátka umí.

  • 80%
    0
    0
    30. 1. 2021

    Hodně milé překvapení. Ani jsem nedoufal, že se podaří takto hezky navázat na velmi dobrý první díl. Ohtomo má hold Kenshina v malíku a i teď prezentuje velmi precizní práci. Jen škoda, že po té vizuální občas trochu couvá stranou a záběry už nevezmou dech, jako v případě prvního dílu. Naopak v soubojích to vypadá, že ušel pořádný kus cesty a každý je dle mého dopilován k dokonalosti. Už se těším na třetí díl, snad se i potřetí podaří udržet laťku alespoň takto vysoko.

  • 70%
    0
    0
    28. 1. 2021

    Neubrání se to srovnání s jinými díly této trojice a bohužel tak po právu i prohrává. Tam, kde Střely drží pohromadě, se tady bohužel spokojily jen s gagy, které samy o sobě fungují, ale v celku trochu trčí. I tak je ale radost pohledět, co všechno tvůrci kombinují dohromady a díky rychlému tempu to alespoň rychle utíká, jen ta absence příběhu je až příliš zřetelná a bez ní to zkrátka moc neřekne.

  • 85%
    0
    0
    27. 1. 2021

    Byl to zajímavý risk, protože převést anime do hrané podoby není vůbec lehké. Dvakrát tolik, když jde o jednu z ikonických postav japonské mangy. Výsledek ale rozhodně překvapil. Jsou na tom vidět velké peníze, ale že se povede zachytit styl anime tak věrohodně, zvlášť v hraném filmu, to překvapilo i mě. Příběh je tradičně komiksový a ze začátku člověku z toho počtu postav a jejich jmen trochu tápe (krom hlavního hrdiny nevím ani jednu jménem). Po chvíli se ale zorientujete a příběh nabere patřičné obrátky. Nejvíc ale člověku utkví v hlavě souboje, které si berou to nejlepší z obou světů a kombinují to do celku dlouho nevídaného. Nejednomu fanouškovi hongkongské kinematografie se vybaví wire-fu, rychlá choreografie soubojů, ale zároveň přesnost a údernost samurajského stylu. Kenshin ale dominuje i v dalších prvcích a tato vypiplaná choreografie je jen zlomek toho, co nabízí. Opominut by neměl být ani dynamický střih, skvělé herecké výkony, hudba a naprosto dech beroucí kamera a scénografie. Těším se na další díl.

  • 75%
    0
    0
    25. 1. 2021
    Podfukáři (2013)

    U Podfukářů si pamatuji, že mě v době vzniku bavili. A když jsem na ně teď narazil v televizi, trochu mě překvapilo tvrdé vystřízlivění. Je to barevné, sází to na efekt a zvraty by logiku pohledaly, ale když člověk přistoupí na tuhle hru, bude se bavit. Tvůrci veškeré díry maskují velmi dobrým střihem, velmi dobrou hudbou a rychlým tempem, kde vlastně scénář je jen slepenec neskutečných kouzelnických triků, které vypadají dobře, ale jakmile Morgan Freeman začne vysvětlovat, budete trochu kroutit hlavou, že to vlastně geniální není a v posledních fázích už to člověka moc nepřekvapí. Proto se musí k Podfukářům přistupovat jako k zábavě, (musíte) vypnout mozek a jen se bavit barevnými obrázky, rychlým dějem a v jistém okamžiku nečekanými zvraty(protože to trochu vypadá, jakoby je tvůrci vymýšleli za pochodu). Takže ano, Podfukáři fungují, jen se od nich nesmí moc chtít.

  • 70%
    0
    0
    22. 1. 2021
    Bumerang (1996)

    Škoda promarněné šance. Byl by z toho nádherný pomník jedné doby, vyšperkovaný v technickém kabátu. Bohužel se tak nestalo, a tak zůstává jen plochým (leč řemeslně zvládnutým) počinem, kterému chybí více tvůrčí invence, která by ho katapultovala do kolonky výjimečné. U Bočanových filmů bývá zvykem, že jeho film táhnou herci. Tady tomu není jinak a herecké obsazení je velmi pestré, takže některé dialogy tak netrhají uši, i když příliš šustí papírem. Další problém je zajisté nekonzistentnost, neboť příběh spíš plyne, než aby někam směřoval a atmosféra se buduje až příliš dlouho. Tempo samo o sobě je dosti pomalé a nepomáhají tomu ani rádoby umělecké dlouhé záběry, které ale tvůrci nedokáží prodat (na tom má zásluhu jistě malý rozpočet, který toho moc nedovoluje). Ve výsledku tak dostáváme nevyrovnaný film, který se pyšní sice vynikajícím obsazením, ale krom poctivé atmosféry nemá v příběhu moc nabídnout.

  • 70%
    0
    0
    16. 1. 2021
    Most (2003)

    Je tam hodně cítit vliv americké produkce, který v českých reáliích dodává příběhu úplně jiný nádech. Za mě spokojenost. Nechybí tomu hloubka, emoce, akce a dobře napsané postavy (výjimečně dobře zahrané), takže není vlastně proč remcat (hlavně, co se týče technické stránky). Po té příběhové to ale trochu kolísá. Je to škoda, protože bylo s čím pracovat a kdyby tvůrci vypustili postavu feťačky, která krom finální scény pro děj nijak důležitá není, mohli rozvinout postavu otce v podání Vladimíra Javorského a dopřát jí daleko lepší katarzi. Takhle je to jen hodně motivů, bez ujasnění, co je ten hlavní a kompromis bohužel nefunguje.

  • 70%
    0
    0
    5. 1. 2021
    Duše (2020)

    Pixarové filmy byly vždycky spíš pohádka pro dospělé, která myslí i na děti, ale postupem času to vypadá, že se rozhodli stárnout společně s divákem a já jsem za to docela rád, protože minimálně mně se tento styl, kterým se vydávají, vcelku líbí. Jen je škoda, že od půlky stopáže se rozhodnou jít víc dětem naproti a já se trochu nudil. Finále také nezasáhlo, hold už toho bylo moc a někde naopak málo. I toto škobrtnutí ale nemění nic na tom, že to Pixar stále umí. Už jen čekám, kdy přestane brát ohled i na děti a rozhodne se jet čistě pro dospělé. A pokud ano, já u toho chybět nebudu.

  • 80%
    0
    0
    31. 12. 2020
    The Boys (2019)

    S1:
    Tak jsem se konečně dostal i k tomuhle skvostu a jak je patrné podle hodnocení, jsem spokojený. A to více, než dost. Předlohu jsem sice nečetl, ale to, jakým způsobem zde tvůrci pracují s hrdiny, je nevídaný a hned první díl vám dá najevo, že tohle je něco úplně jiného a druhý díl vás v tom jen a jen utvrdí. Od třetího do šestého dílu už seriál trochu zpomalí a jede "dobrý" nadstandard, jen aby v sedmém díle předvedl to nejlepší, co si do té doby chystal a akční spád a neutuchající tempo nenechá člověka vydechnout. Poslední díl naopak změní strategii a vydá se trochu jinam a to, co se děje v závěru řady, z toho mi upřímně spadla čelist, protože tolik příjemných zvratů jsem snad ani nečekal. Tvůrci navíc chytře pracují s postavami a už dlouho se nestalo, abych fandil každému z nich. Nikdo není plochý, nikdo není svatý, nikdo není nezajímavý. Překvapení a to velké, že se po tomhle může jít DC a Marvel zahrabat, už jsem těch správňáků měl plné zuby. Tady je realita, kdyby superhrdinové existovali a zajímá mě víc. 85%

    S2:
    I po vlažném startu spokojenost. Jen škoda, že tvůrci měli za úkol místo dodat dílů 8, i když to vypadá, že nápadů měli tak na 4. Proto seriál působí, že by první epizody neměly co říct a jedinou světlou stránkou je postava Stormfront, která drží alespoň divákovu zvědavost. Od pátého dílu se to ale hne a dostáváme to, co nabízela první série (jen ta dokázala lépe pracovat s tou vatou kolem) a finální díl je vlastně celé vykoupení průměrných prvních dílů. Seriál si i přes tyto výtky stále drží svojí kvalitu. Pro příště by mohl mít větší tah na bránu, aby se to nejzajímavější nedělo jen v posledních dílec. A možná by neuškodilo omezit počet epizod na polovinu, čímž by se ta plynulost zajisté redukovala (ale to se určitě nestane). 75%

  • 80%
    0
    0
    31. 12. 2020

    Tvorba Johna Hughese je vlastně takovým krásným poselstvím, že feel-good komedie se dá postavit na ústřední dvojici. Vynikající Steve Martin, který se v každém záběru dokáže tvářit nenuceně a přesto naštvaně, že mu toho loosera bez větších problémů věřím. Huges mu ale do protipólu dal svého kamaráda Johna Candyho, který hraje opět to, pro co byl stvořen. Chlápka, co mu to moc mluví, ale za to je tak neodolatelně příjemný, že jakýkoliv gag, který udělá, je klenot situační komedie a jeho obličej a výraz prodá zbytek. Od tohohle chlápka bych si tu československou slonovinu koupil :). Ta chemie je nepopsatelná a kupící se vtipné situace nedají člověku vydechnout, že pod 80% procent jít nelze. Někdy si pustím znovu.

  • 80%
    0
    0
    21. 12. 2020

    Docela zajímavý mix kulturně odlišných filmových kultur, které se krásně doplňují. Střihově a příběhově dominuje francouzský styl, kterému v dialozích vypomáhá styl americký. Jakmile ale dojde na bitky, cítíte každou bolest a představí se vám to nejlepší, co Hong-Kong v tu dobu měl a uměl (za což může zajisté vynikající choreograf Yuen Wo-Ping). Celkově to drží solidně pohromadě, vymyká se to tradičním akčním filmům a přestože bitek je méně, než většina lidí chce, mají naštěstí drive a velkolepost, takže to odpustíte. Zbytek už režijně zvládá Leterrier utáhnout i v dialozích a flashbackové pasáže mixuje zajímavým stylem a filtry. Solidní zábava, která se drží na tenkém ledu, ale naštěstí nikdy nepropadne skrz.

  • 70%
    0
    0
    19. 12. 2020
    Je naděje (1989)

    Při psaní tohoto dojmu stále váhám, jakouže číslovku na konci dám. Film je velmi rozporuplný a tím i dost nevyvážený, kdy v podstatě v sobě skrývá několik zajímavých podnětů, ale ani jeden nedokáže moc dobře rozvinout a dovést do konce. Rozhodně to zachraňuje obsazení, které je velmi dobře vybrané a skvělý střih, který to táhne hodně vpřed. Na druhé straně chybí větší počet vtipných situací a ději nepomáhá ani příliš dlouhá expozice. Postavy navíc jednají mnohdy až nesmyslně pasivně a některé situace řeší až příliš nelogicky. I tak se Ardolinovi podařilo do filmu protlačit velmi příjemnou atmosféru a Downeyho kreace dávají vzpomenout na to nejlepší z Kiss Kiss Bang Bang, nehledě na to, že Shepherd se velmi hezky dívá. Je to mnoho protikladů, které mi stále nedovolují se rozhodnout, ale vzhledem k tomu, že zápletka je bláznivě střelený a nerozhodný styl v celku zajímavý, nakonec se přikláním k té vyšší číslovce.

  • 85%
    0
    0
    15. 12. 2020
    Hra (2019)

    Že může být český film umění, se už jaksi zapomnělo, a já se marně snažím v naší kinematografii hledat něco, co by jí dokázalo vrátit tenhle status. Hra se tomu za poslední roky blíží asi ze všeho nejvíce. Je točena klasicky (nebo možná spíše netradičně, protože 4:3 formát už dnes v módě není), kamera stylem evokuje filmy půlky minulého století, stejně jako hudba a herecké výkony jsou velmi pestré. Almendras kombinuje divadelní a filmové hraní, což výsledek nejednou obohatí o netradiční zážitek a tvůrci se rozhodli divadelně pojmout i formu příběhu (to značí již rozdělení příběhu na jednotlivá dějství, což se u filmu také často nedělá). S tím ostatně nemám problém (už i Vlastníky jsem za divadelní styl nepeskoval a nehodlám v tom začínat). Hlavní ale vítězí forma. Jistě je u nás pár dobrých kameramanů, ale snad nikdy jsem necítil ten "filmový záběr" tak, jako tomu bylo zde. Ten film je krásně stylizovaný a prakticky zde není výtka a i scénář je na zdejší poměry "přesně" napsaný, i když se zajisté mnohé "ztratilo v překladu". Výsledek ale přesto stojí za to. Kdo ví, kdy se u nás natočí takto podobně laděný film. Já jsem za něj ale rád. Má sice své mouchy a možná tlačí moc na artovou pilu, ale jedná se určitě o jeden z nejlépe natočených českých filmů posledních let. Mnoho lidí si stěžují, že to jde s naší kinematografií z kopce. Hra ukázala, že se to dá dělat jinak. Otázka ovšem je, kolik lidí o to stojí. A podle hodnocení soudit, že jich není tolik, kolik si většina myslí.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 dalsi posledni

OMůj oblíbený uživatel

2 ×

Poslední aktivita