Fabelmanovi

82%
Fabelmanovi
Sammy Fabelman vyrůstá se svou rodinou v poválečné Arizoně. Má tři mladší sestry a miluje natáčení filmů. Svou kameru nosí téměř všude a s její pomocí i poznává, jak film lidem pomáhá poznat pravdu o sobě i o druhých. Snímek volně inspirovaný dětstvím režiséra Stevena Spielberga.

Recenze: Fabelmanovi

Kinobox.cz
65%

Film oplývá nekomplikovaně sebedojímavou a nostalgickou atmosférou, jakou si mohou dovolit jen zasněné vzpomínky uznávaných režisérů. To vše je utopené v nánosech zbytečně dlouhých a doslovných scén. Na druhou stranu právě v této podobě do puntíku spadají do své specifické kategorie pozdních melancholických filmů velkých autorů. Pro někoho to bude vzrušující zážitek už tím, jak blízko si vedle Spielberga při sledování bude připadat.

29 102 bodů
8
Než jsem se na film podíval, vůbec nic jsem o něm nevěděl a proto jsem si to užil možná ještě více. Celou dobu se mi vkládání do hlavy, že to bude autobiografie jednoho z režisérů. Režie to byla skvostný a tak mě po shlédnutí nepřekvapilo, že to je od Stevena Spielberga a bylo to o jeho dospívání. Perfektně poskládaný snímek, který postupně graduje a každá scéna má svůj smysl. Neříkám, že je to nejlepší Spielberg film, ale rozhodně je to kvalitní podívaná.
22 265 bodů
6
Abych ve zkratce vysvětlil svůj problém s tímhle filmem, popíšu závěr, takže mírný spoiler, byť se z něj moc konkrétního o ději nedozvíte. Sam se dostane před jednoho ze svých idolů, režiséra Forda, který mu řekne, že horizont má být buď nahoře, nebo dole, ale nikdy uprostřed. Takže vy okamžitě víte, co bude posledním záběrem filmu. A ten poslední záběr přichází HNED V NÁSLEDUJÍCÍ SCÉNĚ. Ten film v sobě nemá překvapení, nemá druhý plán, nemá nic než to, co všechny postavy zřetelně (a často neúměrně artikulovaně, zvlášť když jde o děti) nahlas říkají. Je to jako koncept filmu, kde je vše na svém místě, ale ničím to neožije. Je to film, kde je horizont neustále uprostřed, krom jediného momentu, kdy je změna ohlášena a vysvětlena dopředu. Natočeno samozřejmě pěkně. 65 %
10
Steven Spielberg celý svůj život točil jedno vtahující filmové dobrodružství za druhým, na stejném principu fungují i krapet biopičtí Fabelmanovi. Práce s motivy síly filmového média, rodinných vztahů a nádech realistické magie, která dohromady skládá jedno z nejpůsobivějších coming-of-age dobrodružstvích posledních let. Spielberg zdánlivě za všechny ty roky nezapomněl pouze na důležitost horizontu, ale především na sílu vtahujícího vyprávění. V jeho vyrůstání je poté velmi snadné se krapet nalézt a propadnout jeho osobnosti ještě víc. John Ford by byl hrdý.... Více zde

Dodatečné informace

Původní název:
The Fabelmans (více)