marie-kolarova
Komentáře

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 dalsi posledni
  • 80%
    0
    0
    19. 2. 2021

    Akční start a velmi solidně odvyprávěný závěr o uvěřitelné proměně Clavia, tribuna a římského vojevůdce. Clavius se poprvé setkal s Ježíšem, když kontroloval, zda je opravdu mrtvý. Pak nějak marně hledali jeho tělo, nad čímž by normálně mávnul rukou, ale kvůli neklidu spojené s touto události byl donucen pátrat. Trochu škoda, v této pasáži, působili učedníci poněkud exaltovaně, a ne zrovna přesvědčivě. Každopádně Clavia nahlodali tak, že se s nimi vydal na cestu, která jej proměnila. Výborný Fiennes v roli Clavia.

  • Civilní portrét papeže, který je stejně ponořen do víry jako do problémů tohoto světa. Nikomu víru nenutí, nikoho se nesnaží přesvědčit o své jediné pravdě, ale s respektem a s co největší osobní poctivostí přistupuje k druhým. Dokáže se s nimi radovat i plakat.

  • 80%
    0
    0
    28. 1. 2021

    Vtipný, tento humor miluju. Sarkastické komentáře nejdůležitějších událostí 2020, padni komu padni. Takto si představuju počin bez politické korektnosti, ne urážet oponenta, ale trefovat se do pokrytectví, ať ho předvádí jedna nebo druhá strana.

  • 90%
    0
    0
    20. 1. 2021

    Žádné karikatury, ale psychologicky velmi přesvědčivé. Až mrazivé, za jakou cenu je možné obětovat osobní vztah principům. A že se jich v tom jednom městečku sešlo tolik, tedy vlastně ani jeden z těch protagonistů nebyl vlídný, lidský, chápavý, milující, jen ten mladý učitel. Jistě, je to koncentrát charakterů, které pomohly zrodit nacismus. Poselství chápu nadčasově jako odpověď na to, jak mohli právě ti slušní, počestní, být dozorci a veliteli koncentračních táborů. A nemyslím tím, jen to, co se dělo v Německu za druhé světové války.

  • 85%
    0
    0
    1. 1. 2021
    Mosul (2019)

    Velmi realistické z pekla Mosulu, kdy zbytky speciální jednotky loví příslušníky Daeš (Islámský stát). Autentické prostředí potrhuje i jazyk filmu - arabština. Bez vojenských akcí na efekt, klasické střídání boje ve zdevastovaném městě a chvilek, kdy se přepočítají ztráty, ošetří zranění a jde se dál. Boj se skrytým nepřítelem v kulisách větších či menších ruin, se zbytky poschovávaného civilního obyvatelstva, s možnými zrádci a poschovávaným členy Daeš. Příjemná pointa, která významně polidšťuje členy jednotky a dává hlubší rozměr celému počínání. Ti chlapi měli dobrou motivaci, i když používali drsné prostředky a neznali slitování. V kontextu toho, co se tam dělo, se jim nelze divit. Natočeno na základě skutečností a věnováno padlým členům jednotky.

  • 60%
    0
    0
    1. 1. 2021

    Scénář, který hravě zvládne průměrný software na výrobu romantických scénářů. Počáteční lehký konflikt, zajiskření, slibný rozjezd, něco se zadrhlo a dooobře to dopadne. Pohádka o Pyšné popelce. Relativně vkusné bez křečovitého pitvoření, byť s dost neinvenčním humorem. Nejslabší místa, tam kde se tvůrci pokoušeli základní scénář drobně rozvinout. Vyloženě podprůměrné trapnosti s bobry a řezáním připomínají nejmenovaného prezidenta a jeho humor. Jít na to kina jsou vyhozené peníze, ale třeba na doma, když je to na Netflixu a dá se u toho dělat i něco jiného.

  • 70%
    0
    0
    29. 12. 2020
    Staříci (2019)

    Cítím do konečků prstů, jak se dotýkám fyzických problémů stáří. Po této stránce výborné, jinak ale dramatická rovina není zase nijak hluboce rozpracovaná, road movie v kombinaci s tradičním revenge no action no thriller filmem. Jistě, byla to komunistická svině, ale ve filmu není nijak zdůvodněno, proč byl osvobozen. Pomsta není cesta. Lze chápat zoufalství a frustraci po osvobození prokurátora Vaše, který byl předlohou pro film. Film by mohl mít hlubší smysl, pokud by se podařilo fungujícím způsobem rozpracovat, proč v případě Vaše by i krvavá pomsta měla nějaký smysl.

  • 70%
    0
    0
    28. 12. 2020
    Ďábel (2020)

    Až trochu moc hnusných charakterů, aby se to dalo dotáhnout do pořádné pecky mezi oči. Někteří si ujasňují svůj vztah k Bohu, ale někdy kolem poloviny se toto téma silně rozvolní, aby nastoupilo vyrovnání účtů s těmi nejhoršími záporáky, jakože jich tam je dost a všichni spolu nějak souvisí. Motiv války a trauma z ukřižovaného kamaráda zapadne, což je škoda, protože právě s tímto motivem mohl režisér pracovat líp. Takto je to jen o tom, že válka nikdy nekončí. Zajímavý počin, který trpí roztěkaností.

  • 90%
    0
    0
    26. 12. 2020

    Sestříhané se slušným citem pro nadhled a pocity z jízdy. Hodně pozitivní. Že se budou vyskytovat technické problémy, s tím musí počítat každý, ale opakovaná ztráta pasu, to je fakt skoro na vraždu. S trochou kliky rozchodili i tento malér, stejně jako záchranu trabantů před přílivem, což byl momentem, který byl absolutně nejkritičtější. Z dokumentu je to trochu na pohodu, ale v tu chvíli byli pár centimetrů od definitivního konce. Vždycky, když to vidím, tak mě chytne neodolatelná touha taky někam vyrazit.

  • 75%
    0
    0
    25. 12. 2020
    Diktátor (2012)

    Chytrý humor, Sacha Cohen umí vyhmátnout podstatu. Kdyby se držel umění zkratky, neměl by film chybu, takhle se občas zadrhne, když se evidentně baví vlastními vtipy a začíná trochu nudit ostatní. Jinak to servíruje dost vymakaně, ona vlastně diktatura zase není tak špatná, když z ní člověk má osobní profit, byť byl původně zarytý odpůrcem diktátora. A pak, když se zavelí kouzelné slůvko demokracie, všichni si sednou na zadek a kšeft jede dál.

  • 80%
    0
    0
    6. 12. 2020
    Jeho dům (2020)

    Komorní drama jednoho páru uprchlíků z Jižního Súdánu vyprávěné formou hororu. Zajímavě zvolená forma testující míru cynismus komentátorů. Soudržnost dvojice je těžce zkoušena podobně jako u všech párů, která poskytne tragédie ztráty dítěte. Mentalita, která je v mnohém stejná jako naše a v mnohém vzdálená pod vlivem víry v duchy. I když, ty různé čakry a karmy, nejsme si i v tomto podobni?

  • 90%
    0
    0
    25. 11. 2020

    Dokument umožňující pochopit, proč se Trump chová, jak se chová. Velká huba, která dokázala vyválcovat, co chtěla. Šaramantní vzhled a za tím sociopat, který nerozeznává dobré od zlého. Není jediný důvod brát ho vážně, není důležité, co povídá, ale jak to povídá. Zná je vítězství nebo prohru. V obchodních kruzích nebyl považován za byznysmena, ale za baviče. Zajímavá svědectví osob, které ho osobně znali a spolupracovali s ním v průběhu jeho kariéry.

  • 75%
    0
    0
    25. 10. 2020
    Gentlemani (2020)

    Vymazlené pro milovníky žánru, jinak v zásadě o ničem, resp. o tom, jak dělá podraz jeden na druhého. Důkaz toho, že lze mluvit, jak zobák narostl, tedy nekorektně. Fungující gangsterka zamotaná přesně tak, aby se v tom člověk neutopil. Vtipně vyvážená kombinace velkého stylu v oblékání, autech a gaunerských manýrů.

  • 80%
    0
    0
    20. 10. 2020

    Dokument vytvořený výhradně na základě autentických záznamů: posty ze sociálních sítí, zprávy přes Messenger, záznamy kamer, včetně záznamů z policejního vyšetřování a soudní síně. Shanann a Chris se strašně moc milovali, aspoň Shanann si to myslela. Než si Chris našel bokovku a zlikvidoval manželku i obě dcery.
    Jen přemýšlím, co je víc znechucující, zda samotný čin, anebo způsob, jakým se snaží část diváků přisoudit vinu oběti. Diskutují výhradně o tom, jak nesnesitelná byla Shanann, btw. byla dost příšerná – hroutila se z toho, že jí Chris po měsíci odloučení nesáhl na zadek a jiné zásadní citové újmy tohoto typu. Do háje, proč ale komentáře neřeší to monstrum. Zbabělec prvního kalibru, který své drahé polovičce nedokáže na rovinu říct, že už to s ní nedává. Nehledě na to, že existují manželské poradny. Pokud na ně neměl náladu, furt ještě mohl odejít dveřmi. Bylo mě hodně líto jeho rodičů. Vypadali jako spořádání lidé, naprosto zlomení a zoufalí z toho, co provedl.
    Shanann cpala na sítě každé uprdnutí. Není to však chyba sítí, co se stalo. K zločinu tohoto typu by stejně dobře mohlo dojít, i kdyby žádný internet neexistoval. Člověk, který se jeví jako naprosto bezproblémový, spáchá neuvěřitelnou obludnost. Film neodpovídá na otázku proč – jak fungovala Chris osobností dispozice ve spojení se situací, ve které žil.
    Využití záběrů vytvořených Shanann v době, kdy myslela, že je šťastně vdaná, dává bezprostřední vhled do života s psychopatem, který fantasticky klame tělem.
    Varování pro všechny, kdo si udělají úsudek jen na základě kouzla osobnosti jednoho z partnerů a mají nezvratitelně jasno.

  • 75%
    0
    0
    7. 10. 2020

    V první polovině mírně nudí postpubertální debata střední generace o svých asexuálních akcích, tedy spíše o svých fantaziích vydávaných za realitu. Tahle část fakt mohla být kratší. Druhá polovina je nádherně ze života. Přitažlivost a soudržnost páru je dána něčím jiným, než atletickými výkony v posteli. O velké touze být spolu co nejdéle, a současně zápasit s tím, jak se tak umíme navzájem zraňovat, protože místo, abychom se snažili pochopit, co prožívá ten druhý, interpretujeme naše prožívání jako realitu. A k tomu výčitky svědomí, co všechno se mně nepovedlo

  • 60%
    0
    0
    7. 10. 2020

    Základní námět a zpracování - dialog otce se synem v průběhu procházky je moc fajn a má ambici na velmi slušné dílo. Ostatní linie jsou nepoměrně slabší. Luboš Kostelný, oběť nápadu, že syn se musí fyzicky co nejvíce podobat otci, nevypadá na dvacet ani omylem a ani dvacetiletého kluka nehraje. Mariana Kroftová je především protivná a její postavě není možné věřit ani tečku nad i. Je celkem známo, že děti, i když své rodiče kritizují, často opakují jejich způsob chování. Není nutné to servírovat s tak urputnou polopatičností. Nezaškodilo by trochu nadsázky a zkrátit.

  • 80%
    0
    0
    7. 10. 2020

    Studie sociopata nemajícího zábrany. Maciej Musiałowski věrohodně prezentuje nevinnou andělskou tvář, za kterou se skrývá hnusný čumák bez zábran. Přepísklý závěr je spíš vadou na kráse. Jinak skvělý průvodce světem špinavé PR. Kdybych respektoval etická kritéria, tak si budu hledat práci u jiné agentury. Přesně tak, Tomek potřebuje prachy a pro ně udělá cokoliv. Dobře fungující atmosféra světa lidí, kteří ty prachy nedokážou vydělat jinak. Směs osobních pádů, selhání a ochoty dělat hnusnou práci.

  • 65%
    0
    0
    26. 9. 2020

    Kdo se průběžně zajímá, jak fungují sítě, tak se nic nového nedozví. Pro některé naivy užitečné. Nic není zadarmo, vždycky se musíš zeptat, kolik budeš platit. Tady mně chybělo rozlišení mezi etickým a neetickým. Když jsem zadarmo na síti, musím počítat s tím, že mně tam budou vyskakovat reklamní nabídky. Problém to začne být, když se přejde do ovlivňování, koho volit, když se cpou vyprofilované statusy s jedním cílem, přetáhnout si cílovku za účelem většího vystrašení prostřednictvím servírování upravených zpráv. Nic není čistá lež, jen se kravina z Horní Dolní nabídne jako krize celé západní společnosti. Tedy ve spolupráci se sociology, psychology, neurovědci cíleně pracuje s vybranými skupinami. Přitom na kafi je napsáno, pozor horké, spálíš si hubu. Na sítích ale není napsáno: pozor tyto posty z tebe udělají paranoika.

  • 90%
    0
    0
    23. 9. 2020

    Mrazivá výpověď o tom, jak komunistický režim držel pod krkem kněžské vzdělávání. Minimalismus, třeskutě dusná atmosféra, odcizení, podezírání, zbabělost a odvaha, kompromisy za cenu zkřivení charakteru, vydírání. Věčná otázka, kolik můžu slevit ze svých zásad a jak se neušpinit ve snaze vyjít s temnými charaktery. „Kdo má nevinné ruce a čisté srdce,“ opakuje studentům ten, kdo na nich má hromadu bláta. Stručné dialogy, záměrně chybí polopatické vysvětlení, nedoslovnost, náznaky. Největším zážitkem při odchodu je právě ta mrazivost zažraná pod kůží ještě dlouho po skončení filmu. „Si konečně uvědomte, že tady nejsme od toho, abychom byli šťastni,“ klade budoucím kněžím na srdce spirituál. Stručné hodnocení obludnosti komunistického režimu.

  • 85%
    0
    0
    21. 9. 2020

    Daniel nechtěl podvádět, ale octl se v roli kněze dřív, než čekal. Jedna situační lež v emočně vypjatém okamžiku mu na chvíli změnila život. Po pár krocích tápání vystupuje jeho duchovní rozměr a schopnost oslovit místní komunitu. Daniel zůstává svůj, ale kněžské oblečení a vystupování jej ovlivňuje víc, než by sám čekal. Není to jen drama Daniela, ale i komunity, která potřebuje být soudržnou, a aby propojenost zachovala, potřebuje ukázat na černou ovci, přičemž kdo je vlastně černou ovcí. Nemůže to dopadnout pohodově, nejsme v komedii. Každopádně lidský silný potenciál oslovující mnoho diváků.

  • 70%
    0
    0
    14. 9. 2020

    Příliš rozmáchlé dějově i množstvím postav, což oslabuje sílu výpovědi. Není žádným objevem zjištění, že největšími mstiteli po válce byli ti, kdo měli sami máslo na hlavě. Naopak k mírnost vyzývali ti, kteří za Němců riskovali třeba i vlastní život. Také to, že oběti pomsty často nebyli ty největší svině, ale docela slušní lidé, kteří se „provinili“ jen tím, že měli německy znějící jméno, anebo ani to ne, není zase nijak dramatickým překvapením. Přesto se i na tom dá vystavět silný příběh. K tomu by bylo ale zapotřebí ubrat z počtu postav a děj vystavět jinak, než do kapitol oddělených letopočty. Přesto je to zajímavý počin. Samotný příběh vyznívá realisticky, a skutečně se drží historických událostí. Jen v divákovi nerezonuje síla toho svinstva, což je škoda. Zůstává u informativního sdělení. Herecké výkony a kamera na úrovni, jen některé záporné postavy jsou na hraně karikatury.

  • 60%
    0
    0
    6. 9. 2020

    Bavilo mě to dlouhou dobu, pohrávání si s hororovou atmosférou. A pak to vysublimovalo jako ta šéfka mise. To jakože chci udělat sci-fi s filozofiií, doprčic, jakou filozofii vymyslet. Kašlu na to, budu se tvářit jako že jde o bytí ve formách, nebo jiné formě, ne zničení, ale proměně. My se jednou proměníme. Přesně tak nějak je pointa filmu – myslete si, co chcete. Koukatelné, ale žádné úderné, alespoň silné, ať nežeru, alespoň smysluplné poselství tam nevidím.

  • 65%
    0
    0
    3. 9. 2020
    Havel (2020)

    Civilní přístup dominuje, což je dobře, současně je natolik důsledný, že poněkud uniká, čímže to byl Havel vlastně tak charismatický, kromě příjemného kukuče a vlnitých vlasů. Jakože mu to sluší a baby na něj letí, je uvěřitelné, ale nějak uniká, v čem byl problém s bolševikem. Obrazové symboly jsou přespříliš doslovné a zbytečně opakované. Pro mladší ročníky možná o něco zajímavější, na ty, kteří v té době žili, působí občas nudně. Je to spíš hezké barevné povídaní o tom, jak to bylo, než hluboké drama.

  • 75%
    1
    0
    20. 8. 2020
    Šarlatán (2020)

    Emocionálně skvěle zvládnuté, zvláště první polovina, kdy se vzduch chvěje neurotickým napětím hlavního hrdiny. Skvělé herecké obsazení činí všechny postavy naprosto věrohodné. K rozvolnění dochází v druhé polovině, která ne vždy přibije oči k plátnu. Škoda též některých nedotažeností ve scénáři, některé scény nepůsobí proto zcela přesvědčivě. Postava Mikoláška zajímavě balancuje mezi sobectvím, kdy se snaží za každou cenu urvat si svého asistenta pro sebe a mezi obrovským nasazením pro pacienty, anebo vlastně pro sebe, protože Mikolášek léčbu pacientů potřeboval k tomu, aby mohl spokojeně existovat. Léčil je pro svůj pocit uspokojení a naplnění, anebo aby jim pomohl? Obojí je pravda a obojí ve filmu slušně funguje. Chvějící se rozporuplnost jako jeden z hlavních a fungujících znaků filmu.

  • 75%
    0
    0
    19. 7. 2020

    Obsahově silný příběh, který je vyprávěn o něco sterilnějším způsobem, než by si zasloužil. Ono je celkem jasné, že to nemůže skončit dobře a ani neskončí, i když třeba i trochu. Chybí autentická pecka, ta závěrečná je víc romantizující, než aby to diváka srazilo do kolen. Frolik je ukřivděný hajzlík, který využije příležitost, ale skutečně temnou postavu neutáhne. Ve filmu není prezentován ideálně, resp. to je prezentován poněkud polopatisticky.

  • 80%
    0
    0
    2. 7. 2020

    Příběh mladé židovky, která si svou cestu nevybrala. Ačkoliv zpočátku bez výhrad přijímá vše, co se po ní požaduje, oči ji otvírá přístup manžela, kterého jí vybrali příbuzní. On je na tom stejně, byl oženěn bez možnosti vlastní volby. V podstatě je také obětí pravidel komunity. Když mu dojde, jak moc mu na Ester záleží, už je jaksi pozdě. Dokud byla příležitost něco změnit, radil se pouze s mámou a se sestrami. Citlivě natočeno, byť berlínská pasáž je víc symbolicko-snová než reálná.

  • 90%
    0
    0
    8. 6. 2020
    Král (2019)

    Autentické prostředí, syrové, drsné, žádné cukrbliky. Atmosférické se skvělou hudbou. Historicky ne zcela přesné, ale to není rozhodující, protože důraz je kladen na výpověď o věrnosti, zradě, osamělosti a potřebě přátelství, a v této rovině funguje výborně. Milovníci silných příběhů si přijdou na své. V některých momentech není dotažena psychologie hlavního hrdiny, resp. zvraty v jeho rozhodování není jsou úplně přesvědčivě ztvárněny, ale to jen pro ty, kteří dbají na vychytávky. I tak je tato postava solidně přesvědčivá.

  • 95%
    0
    0
    23. 5. 2020
    Chalífát (2020)

    Mimořádně uvěřitelný počin a těžce návyková záležitost. Pozitivně kvituju psychologii postav, Pervin a Husam nejspíš byli docela spořádáni zbožní mladí muslimové, kteří uvěřili řečem o ráji a dostali se do pekla. Pervin má zcela jasno a Husam dlouho neví, dokud není vyznamenán zvláštní poctou. Má přesah, není to jen o islámu, ale o manipulaci a ovládání obecně. Největší záporák, je ten kultivovaný, zdvořilý mladý muž, s několika identitami a perfektně skrytou cynickou stránkou, která se nezastaví před ničím a z ostatních jen ždíme, co potřebuje pro sebe.

  • 75%
    0
    0
    25. 4. 2020

    Někde mezi metaforou a skutečným životem. Postavy na mě působí, jakoby vyprávěly příběh o tom, co všechno lze pokazit, není však dotažená jejich skutečnost životnost. Solidní fungující jako výpověď o vlastnostech, které ničí vztahy, což je především sebestřednost a sobectví. V podstatě všichni si svým způsobem podělávají život, a to ať už útěkem od odpovědnosti, nebo pasivitou nebo obsesí.

  • 75%
    0
    0
    24. 4. 2020

    Záhy je zřejmé, proč asi přijel, jen skoro až dokonce není jasné, proč mu to provedli. Navíc Eastwood si hraje s mystickými prvky a zbytečně nevysvětluje, tak i bez vysvětlení, jak se z toho tehdy lidskými silami vyhrabal lze žít. Eastwood si tak trochu chtěl na tajnosnubného a postupně rozkrývá, že v tom městečku byli svým způsobem parchanti všichni, alespoň tedy mlčeli tehdy, když mlčet neměli. Všichni drželi hubu a teď se klepou o život. Eastwood si právě tento moment vychutnává v celém filmu, a to docela drsným způsobem. Oproti klasickým westernům o něco více psychologizujících prvků. I když není extrémně akční, nenudí.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 dalsi posledni

Pořadí v kraji

Uživatel nemá vyplněný kraj

OMůj oblíbený uživatel

0 ×

Poslední aktivita