Enzo Doria: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Enzo Doria: Filmy a seriály

  • Natálie
    Natálie (1957)
    FilmRole: Il Marinaio Che Balla (uncredited)
    77%
    1
  • Pěsti v kapsách
    Pěsti v kapsách (1965)
    Film
    Bellocchiova prvotina neznamenala dobře známý silácký kousek debutanta, který chce stůj co stůj na sebe upozornit, provokovat a šokovat. Už tento filmový debut svědčil o talentu, o vyhraněném a uceleném stylu. Také o duchu revolty proti něčemu. Samozřejmě není nutné, aby se tvůrce ztotožňoval s některou z postav, aby jejími slovy i činy vyjadřoval svůj vlastní postoj a názor, ale je nutné, aby tak činil jakýmkoliv jiným způsobem, třeba i prostřednictvím negativního, odsuzujícího reagování na líčené děje a jejich nositele. Popírání všech hodnot, odmítání jakýchkoliv mezilidských vztahů, neuznávání buržoazní společnosti: byl to postoj hlavní postavy filmu, anebo autora filmu? Nemůže být sporu o tom, že Bellocchio na krajně vyhroceném a symbolicky pojatém příběhu odsuzuje celou společenskou vrstvu, že nad ní vynáší verdikt zániku a sebezničení. Film nicméně vyznívá jako částečně hluchý pokus postavit se proti symbolům nebo představitelům, proti institucím moci.
    Žánry:DramaHororKultovní
    76%
    Bellocchiova prvotina neznamenala dobře známý silácký kousek debutanta, který chce stůj co stůj na sebe upozornit, provokovat a šokovat. Už tento filmový debut svědčil o talentu, o vyhraněném a uceleném stylu. Také o duchu revolty proti něčemu. Samozřejmě není nutné, aby se tvůrce ztotožňoval s některou z postav, aby jejími slovy i činy vyjadřoval svůj vlastní postoj a názor, ale je nutné, aby tak činil jakýmkoliv jiným způsobem, třeba i prostřednictvím negativního, odsuzujícího reagování na líčené děje a jejich nositele. Popírání všech hodnot, odmítání jakýchkoliv mezilidských vztahů, neuznávání buržoazní společnosti: byl to postoj hlavní postavy filmu, anebo autora filmu? Nemůže být sporu o tom, že Bellocchio na krajně vyhroceném a symbolicky pojatém příběhu odsuzuje celou společenskou vrstvu, že nad ní vynáší verdikt zániku a sebezničení. Film nicméně vyznívá jako částečně hluchý pokus postavit se proti symbolům nebo představitelům, proti institucím moci.
    Žánry:DramaHororKultovní
    2
  • Sladký život
    Sladký život (1960)
    FilmRole: Photographer
    • Filmbox+
    Italský film Sladký život režiséra Federica Felliniho je jedním z nejvýznamnějších děl světové filmové produkce posledních let. Není sevřeným filmovým dramatem, ale v podstatě řadou volně spojených příběhů a epizod, s nezvyklou otevřeností popisujících mravní rozklad vyšších společenských kruhů kapitalistické Itálie. Jeho ústřední postavou je novinář Marcello, člověk v podstatě vážný a seriózní, který však při své práci poznal sladký život vyšší společnosti a podlehl mu. Stává se hrdinou erotických skandálů, divokých večírků ve vilách a zámcích, zvrhajících se v pitky a orgie, prohýřených nocí, po nichž přichází kalné ráno, odhalující rub tohoto života. Dva lidé by mu mohli pomoci v jeho současné duševní krizi: filozofující spisovatel Steiner a mladičká dívenka Paola. První však končí těžko pochopitelnou sebevraždou a Paolin hlas, volající Marcella k lepšímu životu, je příliš slabý a zaniká ve všeobecné vřavě. Pro Marcella již není cesty zpátky. Film byl vyznamenán Velkou cenou na MFF v Cannes 1960 a mnoha dalšími mezinárodními cenami a uznáními. Na XIII. FFP 1962 získal jednu ze tří hlavních cen. Tímto dílem vtrhla do historie moderního filmu revoluce, nejen v Itálii, kde Sladký život vyvolal nevídaný skandál, především prudkou reakcí katolické církve, která mu udělila verdikt zapovězeného filmu, nepřístupného všem. Vzápětí však byl oceněn na canneském festivalu Zlatou palmou a stal se kasovně nejúspěšnějším Felliniho snímkem. Fellini provedl otevřený průřez italskou společností bez ohledu na všechna dosavadní tabu ve sféře morální, náboženské a erotické. Hlavní hrdina, bulvární novinář Marcello Rubini, kterého ztělesnil Marcello Mastroianni, je moderním Candidem procházejícím mravně rozpadlým světem a zároveň sám prožívá svůj soukromý a profesní debakl, neschopen provést zásadní krok pro svou záchranu. Film je strhující výpovědí v kaleidoskopu mistrně natočených scén, které nahlíženy v jejich reálnosti i metaforičnosti patří dnes už do klasiky moderní kinematografie: jmenujme aspoň Marcellovo noční extempore ve fontáně di Trevi s americkou sexbombou Sylvií (v podání živelné superženy Anity Ekberg) nebo luxusní party dekadentní římské aristokracie a vedle ní večírek snobských intelektuálů a pseudoumělců či závěrečné orgie znuděných bohatců ve Fregene. Ve všech Fellini jako bystrý, citlivý pozorovatel, aniž by ulpěl na vnějškové atraktivitě, pronikal k zastírané podstatě úpadku jedince i společnosti na sklonku 50. let. Tímto filmem zakrojil hluboko ostří svého tvůrčího vhledu do zkonvenčnělého umění a dodnes upoutává jako svrchovaně otevřený dialog talentovaného tvůrce se svou dobou.
    75%
    Italský film Sladký život režiséra Federica Felliniho je jedním z nejvýznamnějších děl světové filmové produkce posledních let. Není sevřeným filmovým dramatem, ale v podstatě řadou volně spojených příběhů a epizod, s nezvyklou otevřeností popisujících mravní rozklad vyšších společenských kruhů kapitalistické Itálie. Jeho ústřední postavou je novinář Marcello, člověk v podstatě vážný a seriózní, který však při své práci poznal sladký život vyšší společnosti a podlehl mu. Stává se hrdinou erotických skandálů, divokých večírků ve vilách a zámcích, zvrhajících se v pitky a orgie, prohýřených nocí, po nichž přichází kalné ráno, odhalující rub tohoto života. Dva lidé by mu mohli pomoci v jeho současné duševní krizi: filozofující spisovatel Steiner a mladičká dívenka Paola. První však končí těžko pochopitelnou sebevraždou a Paolin hlas, volající Marcella k lepšímu životu, je příliš slabý a zaniká ve všeobecné vřavě. Pro Marcella již není cesty zpátky. Film byl vyznamenán Velkou cenou na MFF v Cannes 1960 a mnoha dalšími mezinárodními cenami a uznáními. Na XIII. FFP 1962 získal jednu ze tří hlavních cen. Tímto dílem vtrhla do historie moderního filmu revoluce, nejen v Itálii, kde Sladký život vyvolal nevídaný skandál, především prudkou reakcí katolické církve, která mu udělila verdikt zapovězeného filmu, nepřístupného všem. Vzápětí však byl oceněn na canneském festivalu Zlatou palmou a stal se kasovně nejúspěšnějším Felliniho snímkem. Fellini provedl otevřený průřez italskou společností bez ohledu na všechna dosavadní tabu ve sféře morální, náboženské a erotické. Hlavní hrdina, bulvární novinář Marcello Rubini, kterého ztělesnil Marcello Mastroianni, je moderním Candidem procházejícím mravně rozpadlým světem a zároveň sám prožívá svůj soukromý a profesní debakl, neschopen provést zásadní krok pro svou záchranu. Film je strhující výpovědí v kaleidoskopu mistrně natočených scén, které nahlíženy v jejich reálnosti i metaforičnosti patří dnes už do klasiky moderní kinematografie: jmenujme aspoň Marcellovo noční extempore ve fontáně di Trevi s americkou sexbombou Sylvií (v podání živelné superženy Anity Ekberg) nebo luxusní party dekadentní římské aristokracie a vedle ní večírek snobských intelektuálů a pseudoumělců či závěrečné orgie znuděných bohatců ve Fregene. Ve všech Fellini jako bystrý, citlivý pozorovatel, aniž by ulpěl na vnějškové atraktivitě, pronikal k zastírané podstatě úpadku jedince i společnosti na sklonku 50. let. Tímto filmem zakrojil hluboko ostří svého tvůrčího vhledu do zkonvenčnělého umění a dodnes upoutává jako svrchovaně otevřený dialog talentovaného tvůrce se svou dobou.
    3
  • Giardino delle delizie, Il
    Giardino delle delizie, Il (1967)
    Film
    Charlo a Carla jsou na svatební cestě. Ona je ve třetím měsíci těhotenství. On, zuřící kvůli svému sňatku z rozumu, vzpomíná na minulost a přemítá o Zahrada pozemských rozkoší od Hieronyma Bosche, která je blízká surrealistům. Zatímco ona krvácí, on tráví noc s krásnou cizinkou...
    68%
    Charlo a Carla jsou na svatební cestě. Ona je ve třetím měsíci těhotenství. On, zuřící kvůli svému sňatku z rozumu, vzpomíná na minulost a přemítá o Zahrada pozemských rozkoší od Hieronyma Bosche, která je blízká surrealistům. Zatímco ona krvácí, on tráví noc s krásnou cizinkou...
    4
  • Corta notte delle bambole di vetro, La
    Corta notte delle bambole di vetro, La (1971)
    Film
    Jsou gialli, v nichž se tvůrci rozhodli, že nevystačí s psychopatickým maskovaným řezníkem, trýznícím v temných zákoutích parků či panoptikálních starožitnických příbytků náhodně kolemjdoucí sexbombu. Aldo Lado se rozhodl naplno vytěžit atmosféru staré Prahy a vetknout do její syrové, normalizačně oprýskané krásy notně psychedelický příběh, balancující na hraně čiré kafkárny a satanistického thrilleru ve stylu Polanského Rosemary má děťátko. Do toho připočtěme společensko-kritický tón, implantovaný odkudsi z politického thrilleru z rozdělené Evropy, a výsledkem je explozivní koktejl, na který jen tak nezapomenete. Ladův snímek se sice rozvíjí pozvolna, ale o to více zaujme jeho finále. Do té doby se divák může nechat unášet absolutním souladem kameramanské práce a vynikající Morriconeho hudby, které režisér spojuje se suverenitou zkušeného matadora, i když měl za sebou pouze jeden realizovaný scénář.
    Režie:Aldo Lado
    65%
    Jsou gialli, v nichž se tvůrci rozhodli, že nevystačí s psychopatickým maskovaným řezníkem, trýznícím v temných zákoutích parků či panoptikálních starožitnických příbytků náhodně kolemjdoucí sexbombu. Aldo Lado se rozhodl naplno vytěžit atmosféru staré Prahy a vetknout do její syrové, normalizačně oprýskané krásy notně psychedelický příběh, balancující na hraně čiré kafkárny a satanistického thrilleru ve stylu Polanského Rosemary má děťátko. Do toho připočtěme společensko-kritický tón, implantovaný odkudsi z politického thrilleru z rozdělené Evropy, a výsledkem je explozivní koktejl, na který jen tak nezapomenete. Ladův snímek se sice rozvíjí pozvolna, ale o to více zaujme jeho finále. Do té doby se divák může nechat unášet absolutním souladem kameramanské práce a vynikající Morriconeho hudby, které režisér spojuje se suverenitou zkušeného matadora, i když měl za sebou pouze jeden realizovaný scénář.
    Režie:Aldo Lado
    5
  • Strýček za všechny peníze
    Strýček za všechny peníze (1989)
    Film
    63%
    6
  • Bandito dagli occhi azzurri, Il
    Bandito dagli occhi azzurri, Il (1980)
    Film
    63%
    7
  • Invasori, Gli
    Invasori, Gli (1961)
    FilmRole: Bennet
    62%
    8
  • Cannibali, I
    Cannibali, I (1969)
    Film
    61%
    9
  • Prima volta sull'erba, La
    Prima volta sull'erba, La (1975)
    Film
    60%
    10
  • Ritorno di Clint il solitario, Il
    Ritorno di Clint il solitario, Il (1972)
    Film
    Toto pokračování populárního spaghetti westernu „Clint the Stranger“ bylo vydáno čtyři roky po úspěchu prvního filmu a v podstatě využívá stejnou zápletku. George Martin se vrací jako Clint (v některých zemích přejmenován na Trinity), bývalý pistolník zoufale toužící po odpuštění a přijetí od rodiny, kterou před lety opustil. Jedním z hlavních rozdílů v zápletce ve srovnání s prvním filmem je přidání Klause Kinskiho jako nelítostného lovce odměn. Ten Clinta vypátrá a donutí ho vrátit se ke svému násilnému způsobu života, aby ochránil sebe a svou rodinu.
    Žánry:Western
    59%
    Toto pokračování populárního spaghetti westernu „Clint the Stranger“ bylo vydáno čtyři roky po úspěchu prvního filmu a v podstatě využívá stejnou zápletku. George Martin se vrací jako Clint (v některých zemích přejmenován na Trinity), bývalý pistolník zoufale toužící po odpuštění a přijetí od rodiny, kterou před lety opustil. Jedním z hlavních rozdílů v zápletce ve srovnání s prvním filmem je přidání Klause Kinskiho jako nelítostného lovce odměn. Ten Clinta vypátrá a donutí ho vrátit se ke svému násilnému způsobu života, aby ochránil sebe a svou rodinu.
    Žánry:Western
    11
  • Uccidete il vitello grasso e arrostitelo
    Uccidete il vitello grasso e arrostitelo (1970)
    Film
    Po letech strávených v zahraničí se mladý muž s temnou minulostí vrací domů kvůli smrti otce, u kterého má podezření, že byl zavražděn. Snaží se rozplést tuto záhadu, ale stále ho pronásleduje nezdravá posedlost matkou, která před deseti lety spáchala sebevraždu. Tato posedlost vtáhne i jeho atraktivní sestřenici a situace se začne vyvíjet sexuálním směrem.
    Žánry:DramaKultovní
    55%
    Po letech strávených v zahraničí se mladý muž s temnou minulostí vrací domů kvůli smrti otce, u kterého má podezření, že byl zavražděn. Snaží se rozplést tuto záhadu, ale stále ho pronásleduje nezdravá posedlost matkou, která před deseti lety spáchala sebevraždu. Tato posedlost vtáhne i jeho atraktivní sestřenici a situace se začne vyvíjet sexuálním směrem.
    Žánry:DramaKultovní
    12
  • Cuore di mamma
    Cuore di mamma (1969)
    Film
    54%
    13
  • Quando l'amore è sensualità
    Quando l'amore è sensualità (1973)
    Film
    Zámožná hraběnka, ačkoliv už v letech, stále přitažlivá, donutí svou mladou a nesmělou dceru, aby si vzala bohatého řezníka. Manželské soužití mladého páru je ale problematické, protože dívka má spoustu zábran. Proto opustí domov a uchýlí se k sestře. Během její nepřítomnosti nachází její manžel útěchu v náručí své tchyně.
    52%
    Zámožná hraběnka, ačkoliv už v letech, stále přitažlivá, donutí svou mladou a nesmělou dceru, aby si vzala bohatého řezníka. Manželské soužití mladého páru je ale problematické, protože dívka má spoustu zábran. Proto opustí domov a uchýlí se k sestře. Během její nepřítomnosti nachází její manžel útěchu v náručí své tchyně.
    14
  • Pensione amore servizio completo
    Pensione amore servizio completo (1979)
    Film
    Mladý, pohledný mladík je otcem přistižen v prekérní situaci se služebnou, a tak se otec rozhodne poslat ho na prázdniny k matce. Chlapec neochotně poslechne a ubytuje se v hotelu, který provozuje jeho otec a který je ve skutečnosti nevěstinec. Syn zde odstartuje skutečný milostný maraton, protože je sexuálně tak obdařený, že je to fenomén. Stálé hotelové hostky mu padají k nohám, okouzlené jeho nevídanými a nezastavitelnými schopnostmi. Jeho výkony jsou doslova zázračné.
    51%
    Mladý, pohledný mladík je otcem přistižen v prekérní situaci se služebnou, a tak se otec rozhodne poslat ho na prázdniny k matce. Chlapec neochotně poslechne a ubytuje se v hotelu, který provozuje jeho otec a který je ve skutečnosti nevěstinec. Syn zde odstartuje skutečný milostný maraton, protože je sexuálně tak obdařený, že je to fenomén. Stálé hotelové hostky mu padají k nohám, okouzlené jeho nevídanými a nezastavitelnými schopnostmi. Jeho výkony jsou doslova zázračné.
    15
  • Chi sei?
    Chi sei? (1974)
    Film
    50%
    16
  • Lezioni private
    Lezioni private (1975)
    Film
    46%
    17
  • Lucrezia giovane
    Lucrezia giovane (1974)
    Film
    45%
    18
  • La moglie di mio padre
    La moglie di mio padre (1976)
    Film
    Bohatý muž trpí impotencí, kdykoli se pokusí milovat se svou ženou. Protože Viagra ještě nebyla vynalezena, jeho liberální lékař mu místo toho doporučí silnou dávku nevěry. Netrvá dlouho a on už se válí v seně s mladou kráskou a není třeba dodávat, že jeho problém s impotencí je vyléčen (je úžasné, že nedostane infarkt). Jeho žena je však trochu zahořklá a rozhodne se pustit do vlastní aféry. A pokud vás zajímá s kým, no, podívejte se na název filmu.
    Žánry:Drama
    45%
    Bohatý muž trpí impotencí, kdykoli se pokusí milovat se svou ženou. Protože Viagra ještě nebyla vynalezena, jeho liberální lékař mu místo toho doporučí silnou dávku nevěry. Netrvá dlouho a on už se válí v seně s mladou kráskou a není třeba dodávat, že jeho problém s impotencí je vyléčen (je úžasné, že nedostane infarkt). Jeho žena je však trochu zahořklá a rozhodne se pustit do vlastní aféry. A pokud vás zajímá s kým, no, podívejte se na název filmu.
    Žánry:Drama
    19
  • Bermude: la fossa maledetta
    Bermude: la fossa maledetta (1978)
    Film
    44%
    20
  • Chapadla
    Chapadla (1977)
    Film
    Prehistorická chobotnice, kterou probudily ze spánku podvodní exploze, ohrožuje přímořské město. Nastává boj na život a na smrt. Italsko-americký koprodukční snímek Chapadla byl natočen díky popularitě krvelačných mořských příšer, kterou rozpoutaly slavné Čelisti. V akčních Chapadlech se začnou hromadit nevysvětlitelná zmizení různých lodí i lidí v oblasti jedné části kalifornského pobřeží. Lidské ostatky jsou následně nalézány ohlodané až na kosti, v nichž dokonce chybí i morek. Vědci tápou a nemají tušení, které zvíře by něco takového dokázalo. John Huston zde ztvárnil dr. Turnera, který pojímá podezření, že firma, jež staví pod zátokou tunel, mohla vypustit do vody jedy a způsobit, že chobotnice zmutovala do obrovských rozměrů. A právě v ten moment se vydává na moře velká skupina plachetnic se spoustou dětí, mezi nimiž je i Turnerův synovec Tommy. Dr. Turner, Tillie Turnerová (Shelley Winters) a Will Gleason (Bo Hopkins) se v doprovodu ochočených zabijáckých velryb vydávají na moře, aby příšeru našli a zničili. Ve vedlejší roli chamtivého developera, jehož stavba obrovitou chobotnici probudila, se zde objevuje Henry Fonda. (oficiální text distributora)
    42%
    Prehistorická chobotnice, kterou probudily ze spánku podvodní exploze, ohrožuje přímořské město. Nastává boj na život a na smrt. Italsko-americký koprodukční snímek Chapadla byl natočen díky popularitě krvelačných mořských příšer, kterou rozpoutaly slavné Čelisti. V akčních Chapadlech se začnou hromadit nevysvětlitelná zmizení různých lodí i lidí v oblasti jedné části kalifornského pobřeží. Lidské ostatky jsou následně nalézány ohlodané až na kosti, v nichž dokonce chybí i morek. Vědci tápou a nemají tušení, které zvíře by něco takového dokázalo. John Huston zde ztvárnil dr. Turnera, který pojímá podezření, že firma, jež staví pod zátokou tunel, mohla vypustit do vody jedy a způsobit, že chobotnice zmutovala do obrovských rozměrů. A právě v ten moment se vydává na moře velká skupina plachetnic se spoustou dětí, mezi nimiž je i Turnerův synovec Tommy. Dr. Turner, Tillie Turnerová (Shelley Winters) a Will Gleason (Bo Hopkins) se v doprovodu ochočených zabijáckých velryb vydávají na moře, aby příšeru našli a zničili. Ve vedlejší roli chamtivého developera, jehož stavba obrovitou chobotnici probudila, se zde objevuje Henry Fonda. (oficiální text distributora)
    21
  • Vecchio testamento, Il
    Vecchio testamento, Il (1963)
    FilmRole: Gionata
    42%
    22
  • Modrý ostrov
    Modrý ostrov (1982)
    Film
    Po letecké havárii ztroskotá pohledný pár na opuštěném tropickém ostrově. Bonnie a Billy jsou nuceni bojovat s přírodou a nehostinným prostředím, aby přežili. Brzy se naučí žít s okolím, ale pak se objeví obrovská lidská bestie a ohrožuje jejich nebeské a exotické soužití. Ráj se tak může změnit v peklo...
    41%
    Po letecké havárii ztroskotá pohledný pár na opuštěném tropickém ostrově. Bonnie a Billy jsou nuceni bojovat s přírodou a nehostinným prostředím, aby přežili. Brzy se naučí žít s okolím, ale pak se objeví obrovská lidská bestie a ohrožuje jejich nebeské a exotické soužití. Ráj se tak může změnit v peklo...
    23
  • Adamo ed Eva, la prima storia d'amore
    Adamo ed Eva, la prima storia d'amore (1983)
    Film
    41%
    24

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.