Franco Citti: Nejlepší filmy a seriály

6.7

Franco Citti: Filmy a seriály

  • Kmotr
    Kmotr (1972)
    FilmRole: Calo
    • Netflix
    • SkyShowtime
    • iTunes
    • +2
    90%
    1
  • Kmotr III
    Kmotr III (1990)
    FilmRole: Calo
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    83%
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    2
  • Mamma Roma
    Mamma Roma (1962)
    FilmRole: Carmine
    Příběh jedné prostitutky, které neleží na srdci nic jiného než dobro vlastního syna Ettora, jenž vůbec netuší, čím se jeho matka živí. Proto když se pasák Carmine žení, využije Mamma Roma této příležitosti k tomu, aby začala docela nový život. Opouští chudé římské předměstí a začíná jako prodavačka. Carmine se ale po čase vrací a zase nutí Mamma Romu k prostituci. Nešťastná žena jeho vydírání podlehne, ale svému neštěstí tím nezabrání...
    Žánry:Drama
    79%
    Příběh jedné prostitutky, které neleží na srdci nic jiného než dobro vlastního syna Ettora, jenž vůbec netuší, čím se jeho matka živí. Proto když se pasák Carmine žení, využije Mamma Roma této příležitosti k tomu, aby začala docela nový život. Opouští chudé římské předměstí a začíná jako prodavačka. Carmine se ale po čase vrací a zase nutí Mamma Romu k prostituci. Nešťastná žena jeho vydírání podlehne, ale svému neštěstí tím nezabrání...
    Žánry:Drama
    3
  • Le ragazze di Piazza di Spagna
    Le ragazze di Piazza di Spagna (1998)
    SeriálRole: Zio Franco
    Přítelkyně Fiamma, Bianca a Nathalie se pokoušejí získat řidičský průkaz. Fiamma pokračuje v natáčení úspěšného seriálu - lidé ji začínají poznávat na ulici a spojují si ji s postavou, kterou hraje. Dokonce jí začne systematicky telefonovat neznámý muž, který jí hrozí zabitím, a Fiamma dostává strach. Bianca dostala nabídku, aby se stala hlavní modelkou světoznámého domu bratří Musianiů. Ráda by ji přijala, ale od začátku je jí jasné, že jeden z bratrů - Mirko - od ní bude chtít víc než jen práci. Nathalie je vdaná za taxikáře Marcella, mají malého chlapce, živí se jako módní návrhářka a s přítelkyní Carlottou vlastní i luxusní butik. Má mnoho práce a málo času, a navíc se jí zdá, že Marcello jí lže - chodí pozdě domů a někdy nepřijde vůbec. Rozhodne se ho tedy sledovat.
    77%
    Přítelkyně Fiamma, Bianca a Nathalie se pokoušejí získat řidičský průkaz. Fiamma pokračuje v natáčení úspěšného seriálu - lidé ji začínají poznávat na ulici a spojují si ji s postavou, kterou hraje. Dokonce jí začne systematicky telefonovat neznámý muž, který jí hrozí zabitím, a Fiamma dostává strach. Bianca dostala nabídku, aby se stala hlavní modelkou světoznámého domu bratří Musianiů. Ráda by ji přijala, ale od začátku je jí jasné, že jeden z bratrů - Mirko - od ní bude chtít víc než jen práci. Nathalie je vdaná za taxikáře Marcella, mají malého chlapce, živí se jako módní návrhářka a s přítelkyní Carlottou vlastní i luxusní butik. Má mnoho práce a málo času, a navíc se jí zdá, že Marcello jí lže - chodí pozdě domů a někdy nepřijde vůbec. Rozhodne se ho tedy sledovat.
    4
  • Accattone
    Accattone (1961)
    FilmRole: Vittorio Accatone

    Film přináší realistický pohled na život římského pasáka. Vittorio Accattone nikdy nepracoval, zařídil si však poměrně slušné živobytí "ochranou" prostitutky Maddaleny. Poté co je Maddalena zatčena za křivou přísahu, ocitá se Vittorio bez prostředků. Protlouká se všelijak dokud nepotká půvabnou a naivní Stellu, kterou se také pokusí přemluvit k prostituci.

    Žánry:DramaLGBTQ+
    76%

    Film přináší realistický pohled na život římského pasáka. Vittorio Accattone nikdy nepracoval, zařídil si však poměrně slušné živobytí "ochranou" prostitutky Maddaleny. Poté co je Maddalena zatčena za křivou přísahu, ocitá se Vittorio bez prostředků. Protlouká se všelijak dokud nepotká půvabnou a naivní Stellu, kterou se také pokusí přemluvit k prostituci.

    Žánry:DramaLGBTQ+
    5
  • Todo modo
    Todo modo (1976)
    FilmRole: Autista di M.
    Muž (ve scénáři označen pouze jako M) putuje Římem, který je zamořen jakousi epidemií, do náboženského centra, kde se mají sejít největší osobnosti politického i ekonomického světa. Ty jsou v úzkém spojení s katolickou církví, jež má obrovský vliv na všechny zúčastněné. Začnou se dít podivné věci: zmizení, vraždy, sebevraždy - Petriho adaptace stejnojmenného románu Leonarda Sciascii měla být varováním lidstvu před zhoubným vlivem moci a peněz, svou explicitností se však stala jen podivnou sci-fi detektivkou.
    Žánry:Drama
    Režie:Elio Petri
    74%
    Muž (ve scénáři označen pouze jako M) putuje Římem, který je zamořen jakousi epidemií, do náboženského centra, kde se mají sejít největší osobnosti politického i ekonomického světa. Ty jsou v úzkém spojení s katolickou církví, jež má obrovský vliv na všechny zúčastněné. Začnou se dít podivné věci: zmizení, vraždy, sebevraždy - Petriho adaptace stejnojmenného románu Leonarda Sciascii měla být varováním lidstvu před zhoubným vlivem moci a peněz, svou explicitností se však stala jen podivnou sci-fi detektivkou.
    Žánry:Drama
    Režie:Elio Petri
    6
  • Minestrone, Il
    Minestrone, Il (1981)
    FilmRole: Francesco
    71%
    7
  • Oidipus král
    Oidipus král (1967)
    FilmRole: Oidipus

    Příběh začíná v předválečné Itálii. Mladým manželům se narodil syn, na něhož otec velmi žárlí. Poté se děj přesouvá do doby antické a sleduje osudy malého dítěte, které mělo být zabito v poušti. Chlapec je však zachráněn, pojmenován Oidipús a přiveden ke korintskému králi jako jeho syn. Oidipovi je předurčeno zabít svého otce a oženit se se svou matkou. Ve chvíli, kdy se o neblahé věštbě doví, uprchne vyděšený Oidipús ze svého domova, čímž nevědomky začíná naplňovat svůj osud.

    Žánry:DramaExtrémní
    68%

    Příběh začíná v předválečné Itálii. Mladým manželům se narodil syn, na něhož otec velmi žárlí. Poté se děj přesouvá do doby antické a sleduje osudy malého dítěte, které mělo být zabito v poušti. Chlapec je však zachráněn, pojmenován Oidipús a přiveden ke korintskému králi jako jeho syn. Oidipovi je předurčeno zabít svého otce a oženit se se svou matkou. Ve chvíli, kdy se o neblahé věštbě doví, uprchne vyděšený Oidipús ze svého domova, čímž nevědomky začíná naplňovat svůj osud.

    Žánry:DramaExtrémní
    8
  • 9
  • Roma l'altra faccia della violenza
    Roma l'altra faccia della violenza (1976)
    FilmRole: Berte
    66%
    10
  • Dekameron
    Dekameron (1971)
    FilmRole: Ciappelletto
    Filmová verze Boccacciova Dekameronu z roku 1970 tvoří součást takzvané Trilogie života (Trilogia della Vita), do níž se dále řadí CANTERBURSKÉ POVÍDKY (1971) a KYTICE Z TISÍCE A JEDNÉ NOCI (1974). Jak patrno, Pier Paolo Pasolini se zaměřil na slavné soubory povídek, propojených rámcovou situací (v níž se vypráví a naslouchá) a dopřávajících značný prostor pro projevení národního ducha a lidového živlu. Jak režisér sám uvedl, šlo mu o tu skupinu lidstva, která se v budoucnosti - když dosáhne vyššího ideologického uvědomění - promění z plebejské třídy v proletariát. K nejslavnějšímu dílu italské renesance (psáno bylo 1348-1353) přistoupil Pasolini velice samostatně a originálně. Zrušil například jeho rámcové podmínky, tj. situaci, kdy se deset vypravěčů - sedm vážených paní a tři jinoši reprezentující vrstvu florentského patriciátu - uteče před zuřící morovou nákazou roku 1348 do idylického prostředí venkovského sídla, aby holdovali dobrému jídlu, tanci, hrám a čas si krátili po deset dní vyprávěním deseti příběhů. Tak jako vůči těmto vznešeným vypravěčům, projevil Pasolini úplnou ignoraci také k milostným a dobrodružným příběhům ze světa (nejednou exotického) aristokratů a panovníků; ve svém výběru preferoval lidovost a italskost.
    Žánry:DramaKomedieErotický
    65%
    Filmová verze Boccacciova Dekameronu z roku 1970 tvoří součást takzvané Trilogie života (Trilogia della Vita), do níž se dále řadí CANTERBURSKÉ POVÍDKY (1971) a KYTICE Z TISÍCE A JEDNÉ NOCI (1974). Jak patrno, Pier Paolo Pasolini se zaměřil na slavné soubory povídek, propojených rámcovou situací (v níž se vypráví a naslouchá) a dopřávajících značný prostor pro projevení národního ducha a lidového živlu. Jak režisér sám uvedl, šlo mu o tu skupinu lidstva, která se v budoucnosti - když dosáhne vyššího ideologického uvědomění - promění z plebejské třídy v proletariát. K nejslavnějšímu dílu italské renesance (psáno bylo 1348-1353) přistoupil Pasolini velice samostatně a originálně. Zrušil například jeho rámcové podmínky, tj. situaci, kdy se deset vypravěčů - sedm vážených paní a tři jinoši reprezentující vrstvu florentského patriciátu - uteče před zuřící morovou nákazou roku 1348 do idylického prostředí venkovského sídla, aby holdovali dobrému jídlu, tanci, hrám a čas si krátili po deset dní vyprávěním deseti příběhů. Tak jako vůči těmto vznešeným vypravěčům, projevil Pasolini úplnou ignoraci také k milostným a dobrodružným příběhům ze světa (nejednou exotického) aristokratů a panovníků; ve svém výběru preferoval lidovost a italskost.
    Žánry:DramaKomedieErotický
    11
  • Vepřinec
    Vepřinec (1969)
    FilmRole: Secondo Cannibale

    V tomto filmu jsem poprvé vyprávěl věci, které přesahují mez únosnosti, říká Pasolini o Prasečinci, který je (vedle divadelní hry Orgie, inscenované v Turíně roku 1968) nejvýraznějším předchůdcem snímku Saló aneb 120 dnů Sodomy. Již Prasečinec je alegoricky pojatou obžalobou soudobé neokapitalistické Itálie, kterou Pasolini přirovnává k Německu v době Hitlerova nástupu k moci. Snímek je složen ze dvou střídavě se prolínajících povídek. Té první dominuje výrazně lyrický styl, ta druhá je až chladně prozaická, plná verbálních sarkasmů. První příběh - letopočet není znám, patrně jde o středověk - pojednává o mladíkovi (Pierre Clementi), který se plahočí tajemným pouštním bojištěm, posetým mrtvolami a zbraněmi. Je k smrti zmučený hladem. V mezní situaci se stává kanibalem. Protagonista druhé povídky, která se odehrává v současnosti, je synem úspěšného německého průmyslníka z Bonnu. Tento mladík jménem Julian (Jean-Pierre Léaud) trpí neobvyklou sexuální úchylkou - dospívá k orgasmu pouze při styku s prasaty.

    Prasata představují pro Pasoliniho metaforu společnosti, v níž Julian a jeho rodiče žijí. Julian je podle Pasoliniho obětí střední společenské třídy, která je zkrátka zcela zkorumpovaná a zkažená, přesto však nedovolí vlastním dětem, aby se vymanily z předepsaných konvencí. Hrdinové filmu Prasečinec jsou neposlušní synové v té nejodpudivější podobě: bouří se proti společnosti, avšak jsou jí sami pohlceni. Vyznění díla je surové a otřesné, ale Pasolini přistupuje k látce se záměrným odstupem a humorem.

    Žánry:DramaExtrémníSatira
    65%

    V tomto filmu jsem poprvé vyprávěl věci, které přesahují mez únosnosti, říká Pasolini o Prasečinci, který je (vedle divadelní hry Orgie, inscenované v Turíně roku 1968) nejvýraznějším předchůdcem snímku Saló aneb 120 dnů Sodomy. Již Prasečinec je alegoricky pojatou obžalobou soudobé neokapitalistické Itálie, kterou Pasolini přirovnává k Německu v době Hitlerova nástupu k moci. Snímek je složen ze dvou střídavě se prolínajících povídek. Té první dominuje výrazně lyrický styl, ta druhá je až chladně prozaická, plná verbálních sarkasmů. První příběh - letopočet není znám, patrně jde o středověk - pojednává o mladíkovi (Pierre Clementi), který se plahočí tajemným pouštním bojištěm, posetým mrtvolami a zbraněmi. Je k smrti zmučený hladem. V mezní situaci se stává kanibalem. Protagonista druhé povídky, která se odehrává v současnosti, je synem úspěšného německého průmyslníka z Bonnu. Tento mladík jménem Julian (Jean-Pierre Léaud) trpí neobvyklou sexuální úchylkou - dospívá k orgasmu pouze při styku s prasaty.

    Prasata představují pro Pasoliniho metaforu společnosti, v níž Julian a jeho rodiče žijí. Julian je podle Pasoliniho obětí střední společenské třídy, která je zkrátka zcela zkorumpovaná a zkažená, přesto však nedovolí vlastním dětem, aby se vymanily z předepsaných konvencí. Hrdinové filmu Prasečinec jsou neposlušní synové v té nejodpudivější podobě: bouří se proti společnosti, avšak jsou jí sami pohlceni. Vyznění díla je surové a otřesné, ale Pasolini přistupuje k látce se záměrným odstupem a humorem.

    Žánry:DramaExtrémníSatira
    12
  • Uomini si nasce poliziotti si muore
    Uomini si nasce poliziotti si muore (1976)
    FilmRole: Ruggero Rujinski
    • Amazon Prime Video
    64%
    13
  • Kytice z tisíce a jedné noci
    Kytice z tisíce a jedné noci (1974)
    FilmRole: démon
    63%
    14
  • Promessi sposi, I
    Promessi sposi, I (1989)
    SeriálRole: Grignapoco
    Děj se odehrává v letech 1629 až 1631. Renzo Tramaglino a Lucie Mondellová, lombardští sedláci, jsou nuceni se rozdělit a snášet tisíce útrap kvůli šikaně statkáře Dona Rodriga. Během své cesty však potkají různé lidi ochotné jim pomoci, od mnicha Cristofora po Bezejmenného, od Federiga Borromea po Donnu Prassede.
    Žánry:Drama
    63%
    Děj se odehrává v letech 1629 až 1631. Renzo Tramaglino a Lucie Mondellová, lombardští sedláci, jsou nuceni se rozdělit a snášet tisíce útrap kvůli šikaně statkáře Dona Rodriga. Během své cesty však potkají různé lidi ochotné jim pomoci, od mnicha Cristofora po Bezejmenného, od Federiga Borromea po Donnu Prassede.
    Žánry:Drama
    15
  • Eroina
    Eroina (1980)
    FilmRole: Alfredo
    Mikrokosmos lidí ztracených při hledání umělého štěstí, které je vede ke krádežím a prostituci pro krátkou extázi stříknutí heroinu do žil. Marco a Pina žijí v tomto světě drog, prostituce a násilí a musí bojovat o své přežití. Jednoho dne jeden z jejich přátel zemře během přepadení. Marco a Pina jsou bezmocní a udělají cokoliv, aby unikli, ale osud pro ně nechce jiný svět. Mezi dávkami heroinu a chodníkem jsou ve smrtelnému transu.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Mikrokosmos lidí ztracených při hledání umělého štěstí, které je vede ke krádežím a prostituci pro krátkou extázi stříknutí heroinu do žil. Marco a Pina žijí v tomto světě drog, prostituce a násilí a musí bojovat o své přežití. Jednoho dne jeden z jejich přátel zemře během přepadení. Marco a Pina jsou bezmocní a udělají cokoliv, aby unikli, ale osud pro ně nechce jiný svět. Mezi dávkami heroinu a chodníkem jsou ve smrtelnému transu.
    Žánry:DramaKrimi
    16
  • Nejkratší den
    Nejkratší den (1963)
    FilmRole: Fante Romano
    • Netflix
    63%
    17
  • Ostia
    Ostia (1970)
    FilmRole: Rabbino
    Dva anarchističtí bratři žijí z drobných krádeží a snaží se vzpamatovat z katolické výchovy. Bandiera a Rabbino byli ještě děti, když vyhodili svého otce, opilce, z okna za to, že zabil jejich mazlíčka, ovci. Když je dívka znásilněna svým otcem, mladí "zachránci" ji přivedou do domu obou bratrů, kteří pak sledují, jak ji jejich přátelé sexuálně zneužívají. Bratři se jí ujmou a trojice žije šťastný a celibátní, i když nepříliš dobrodružný život, dokud bratři nejsou posláni do vězení za krádež.
    63%
    Dva anarchističtí bratři žijí z drobných krádeží a snaží se vzpamatovat z katolické výchovy. Bandiera a Rabbino byli ještě děti, když vyhodili svého otce, opilce, z okna za to, že zabil jejich mazlíčka, ovci. Když je dívka znásilněna svým otcem, mladí "zachránci" ji přivedou do domu obou bratrů, kteří pak sledují, jak ji jejich přátelé sexuálně zneužívají. Bratři se jí ujmou a trojice žije šťastný a celibátní, i když nepříliš dobrodružný život, dokud bratři nejsou posláni do vězení za krádež.
    18
  • Návrat černého hřebce
    Návrat černého hřebce (1983)
    FilmRole: Foreign Legion Officer
    • iTunes
    62%
    19
  • Casotto
    Casotto (1977)
    FilmRole: Nando
    61%
    20
  • Canterburské povídky
    Canterburské povídky (1972)
    FilmRole: Devil
    Tento koprodukční italsko-francouzský film natočil italský režisér Pier Paolo Pasolini jako druhou část své Trilogie života, sestávající z adaptací eroticky laděných středověkých textů. Filmu předcházelo zpracování Boccacciova souboru DEKAMERON (1970), třetí částí byl snímek KYTICE Z TISÍCE A JEDNÉ NOCI (1974). Režisér vybral z Chaucerových textů osm povídek, z nichž některé upravil k obrazu svému (například do Povídky fráterovy přidal stíhání a upálení za homosexualitu). Epizody různých délek nejsou ve filmu nijak pojmenovány a odděluje je pouze zarámování záběry Geoffreyho Chaucera, zapisujícího vyprávěné příběhy. Básníka si zahrál sám režisér (i v Dekameronu prochází filmem jako pozorovatel, a to v roli malíře Giotta). Z celkového pojetí díla se vymyká Povídka kuchařova, kterou Chaucer ve svém souboru pouze načal. Pasolini ji pojal jako grotesku a svého přítele Ninetta Davoliho v ní obsadil do role chaplinovského tuláka. Filmař pracoval se stejným záměrem jako Chaucer, který uzavírá spis slovy: Zde končí Canterburské povídky, vyprávěné pouze pro radost a potěšení. Ovšem některé scény - zvláště konečná apokalyptická sekvence, kde v Pasoliniho vizi (výtvarně inspirované Hieronymem Boschem) vylétají ze satanovy řiti hromady mnichů - přinesou potěšení jen málokomu. Snímek plný nehezkých obličejů, zvracení, fekálií a sexu jakoby předznamenával film SALÓ ANEB 120 DNŮ SODOMY, v nichž tyto tendence najdou ještě více prostoru.
    60%
    Tento koprodukční italsko-francouzský film natočil italský režisér Pier Paolo Pasolini jako druhou část své Trilogie života, sestávající z adaptací eroticky laděných středověkých textů. Filmu předcházelo zpracování Boccacciova souboru DEKAMERON (1970), třetí částí byl snímek KYTICE Z TISÍCE A JEDNÉ NOCI (1974). Režisér vybral z Chaucerových textů osm povídek, z nichž některé upravil k obrazu svému (například do Povídky fráterovy přidal stíhání a upálení za homosexualitu). Epizody různých délek nejsou ve filmu nijak pojmenovány a odděluje je pouze zarámování záběry Geoffreyho Chaucera, zapisujícího vyprávěné příběhy. Básníka si zahrál sám režisér (i v Dekameronu prochází filmem jako pozorovatel, a to v roli malíře Giotta). Z celkového pojetí díla se vymyká Povídka kuchařova, kterou Chaucer ve svém souboru pouze načal. Pasolini ji pojal jako grotesku a svého přítele Ninetta Davoliho v ní obsadil do role chaplinovského tuláka. Filmař pracoval se stejným záměrem jako Chaucer, který uzavírá spis slovy: Zde končí Canterburské povídky, vyprávěné pouze pro radost a potěšení. Ovšem některé scény - zvláště konečná apokalyptická sekvence, kde v Pasoliniho vizi (výtvarně inspirované Hieronymem Boschem) vylétají ze satanovy řiti hromady mnichů - přinesou potěšení jen málokomu. Snímek plný nehezkých obličejů, zvracení, fekálií a sexu jakoby předznamenával film SALÓ ANEB 120 DNŮ SODOMY, v nichž tyto tendence najdou ještě více prostoru.
    21
  • Ammazzali tutte e torna solo
    Ammazzali tutte e torna solo (1968)
    FilmRole: Hoagy
    • Netflix
    60%
    22
  • Requiescant
    Requiescant (1967)
    FilmRole: Burt
    • Amazon Prime Video
    59%
    23
  • Gatto dagli occhi di giada, Il
    Gatto dagli occhi di giada, Il (1977)
    FilmRole: Pasquale Ferrante
    59%
    24
  • Du mouron pour les petits oiseaux
    Du mouron pour les petits oiseaux (1963)
    FilmRole: Renato
    V jednom domě nedaleko náměstí Place de la Contrescarpe v Paříži se odehrává spletitý příběh plný romantiky, kulinářských zážitků, zištnosti i mystiky. Osudy italského gigola a hostesky z nočního klubu se proplétají s rodinou řezníků a učně rockera, tajemného krejčího, spisovatele posílajícího si telegramy, bystré paralyzované ženy, pozorného domovníka, chovatele ptáků a propuštěného chuligána. Postupně každý z nich odhaluje více či méně pohnutou minulost ostatních… a když záhadná smrt přivede do tohoto uzavřeného světa policii, urychlí se odhalení dobře střežených tajemství a naruší se poklid tohoto malého světa.
    Žánry:Komedie
    59%
    V jednom domě nedaleko náměstí Place de la Contrescarpe v Paříži se odehrává spletitý příběh plný romantiky, kulinářských zážitků, zištnosti i mystiky. Osudy italského gigola a hostesky z nočního klubu se proplétají s rodinou řezníků a učně rockera, tajemného krejčího, spisovatele posílajícího si telegramy, bystré paralyzované ženy, pozorného domovníka, chovatele ptáků a propuštěného chuligána. Postupně každý z nich odhaluje více či méně pohnutou minulost ostatních… a když záhadná smrt přivede do tohoto uzavřeného světa policii, urychlí se odhalení dobře střežených tajemství a naruší se poklid tohoto malého světa.
    Žánry:Komedie
    25
  • Storie scellerate
    Storie scellerate (1973)
    FilmRole: Mammone
    Bernardino a Mammone, znudění mladí vagabundi uvěznění a čekající na popravu, si krátí čas soutěží ve vyprávění vulgárních historek. Předhánějí se v líčení obscénních příběhů o kastraci, nechutných varlatech a netypickém sexu ve třech. Tento odvážný film, který není pro slabé povahy, se zaměřuje na příběhy plné žárlivosti, vražd a neovladatelných tužeb.
    Žánry:DramaKomedieKrimi
    56%
    Bernardino a Mammone, znudění mladí vagabundi uvěznění a čekající na popravu, si krátí čas soutěží ve vyprávění vulgárních historek. Předhánějí se v líčení obscénních příběhů o kastraci, nechutných varlatech a netypickém sexu ve třech. Tento odvážný film, který není pro slabé povahy, se zaměřuje na příběhy plné žárlivosti, vražd a neovladatelných tužeb.
    Žánry:DramaKomedieKrimi
    26
  • Sindaco, Il
    Sindaco, Il (1997)
    FilmRole: Arturo Santaniello
    56%
    27
  • Legge dei gangsters, La
    Legge dei gangsters, La (1969)
    FilmRole: Bruno Esposito
    52%
    28
  • Appuntamento in nero
    Appuntamento in nero (1990)
    FilmRole: Projectionist
    Gianni je politik, kterému se rýsuje skvělá kariéra. Angela je jeho manželka a ta fingovaně nahlásí přepadení a znásilnění v kině. Eva je Gianniho milenka a zároveň Angelina přítelkyně. Gianni a Eva se rozhodnou využít Angelina napadení jako záminku k její vraždě. Později je Angela vydírána mužem, který byl svědkem jejího činu. V pozadí se objevuje Rosy, její služebná, která je vždycky poblíž, a záhadný muž, který se objevuje a mizí a uskutečňuje podivné telefonáty.
    Žánry:Thriller
    40%
    Gianni je politik, kterému se rýsuje skvělá kariéra. Angela je jeho manželka a ta fingovaně nahlásí přepadení a znásilnění v kině. Eva je Gianniho milenka a zároveň Angelina přítelkyně. Gianni a Eva se rozhodnou využít Angelina napadení jako záminku k její vraždě. Později je Angela vydírána mužem, který byl svědkem jejího činu. V pozadí se objevuje Rosy, její služebná, která je vždycky poblíž, a záhadný muž, který se objevuje a mizí a uskutečňuje podivné telefonáty.
    Žánry:Thriller
    29

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.