Barbara Sukowa: Nejlepší filmy a seriály

7.3

Barbara Sukowa: Filmy a seriály

  • Berlín, Alexandrovo náměstí
    Berlín, Alexandrovo náměstí (1980)
    SeriálRole: Mici

    Velkolepý projekt slavného německého režiséra Rainera Wernera Fassbindera vznikal v koprodukci společnosti Bavaria s italskou televizí od léta 1979 do jara 1980. Během rekordních 154 natáčecích dnů vzniklo celkem 930 minut, rozdělených a sestříhaných posléze do 13 dílů a epilogu pro potřeby televize, i když sám Fassbinder jej chtěl původně uvádět vcelku! Režisér pro svůj scénář použil ojedinělý román Alfréda Döblina, který je sám o sobě mnohovrstevnou koláží o podobách našeho světa a postavení jednoho obyčejného člověka uprostřed sociální mašinérie. Vše se odehrává v reáliích Alexandrova náměstí a jeho okolí v ponurém přelomu dvacátých a třicátých let. Hrdina Franz Biberkopf se roku 1927 ocitá před branami tegelské věznice, kde si odseděl čtyři roky, protože zabil svou přítelkyni Idu. Nyní chce začít řádný život, ale je špatná doba a nouze o práci. Prostý a důvěřivý Franz hledá něhu i lásku, je však stále znovu zrazován, mrzačen a téměř zabit. To je živná půda pro projevy temné stránky jeho bytosti, jako jsou sklony ke vzteku a násilnostem, alkohol a touha po otupení smyslů. Alfred Döblin (1878-1957) vydal svůj román roku 1927. Okamžitě se dočkal za své dílo světového uznání. Posléze z něj vytvořil i rozhlasovou hru a podílel se na scénáři k filmu o osudech Franze a jeho přátel, jež popisuje především druhá část knihy. Scénář natočil v roce 1931 Phel Jutzi. Fassbinder následně využil pro své zpracování celou látku románu od propuštění Franze z vězení až k jeho smutnému odosobněnému konci. Velkou oporou v práci byl Fassbinderovi kameraman Xaver Schwarzenberger. Jako vždy se režisér opíral i o své pečlivě vybrané herce, kteří museli být s režisérem na stejné tvůrčí vlně. Byl to především Günter Lamprecht v roli Franze, ale i osvědčená herečka Hanna Schygulla, Barbara Sukowa či Gottfried John. Tento unikátní nestárnoucí kulturní počin, který dosud nebyl na naší obrazovce vysílán, bude nyní uveden ve zcela nové remasterované podobě. Rainer Werner Fassbinder (1945-1982) patřil k nejosobitějším filmovým tvůrcům sedmdesátých let. Patřil k nastupující německé generaci filmařů jako byl např. Wim Wenders, Werner Herzog či Volker Schlöndorff. V jejich filmech se odráží ztráta iluzí z poválečného vývoje i pocit morálního úpadku společnosti a s tím spojená ztráta identity jednotlivce, který z této mašinérie utíká. Fassbinder si celý svůj krátký život nesl v sobě tragické osudy a předurčení všech svých smutných antihrdinů. Zemřel předčasně v roce 1982 po požití většího množství barbiturátů. Bylo mu přesně 37 let a deset dní.

    80%

    Velkolepý projekt slavného německého režiséra Rainera Wernera Fassbindera vznikal v koprodukci společnosti Bavaria s italskou televizí od léta 1979 do jara 1980. Během rekordních 154 natáčecích dnů vzniklo celkem 930 minut, rozdělených a sestříhaných posléze do 13 dílů a epilogu pro potřeby televize, i když sám Fassbinder jej chtěl původně uvádět vcelku! Režisér pro svůj scénář použil ojedinělý román Alfréda Döblina, který je sám o sobě mnohovrstevnou koláží o podobách našeho světa a postavení jednoho obyčejného člověka uprostřed sociální mašinérie. Vše se odehrává v reáliích Alexandrova náměstí a jeho okolí v ponurém přelomu dvacátých a třicátých let. Hrdina Franz Biberkopf se roku 1927 ocitá před branami tegelské věznice, kde si odseděl čtyři roky, protože zabil svou přítelkyni Idu. Nyní chce začít řádný život, ale je špatná doba a nouze o práci. Prostý a důvěřivý Franz hledá něhu i lásku, je však stále znovu zrazován, mrzačen a téměř zabit. To je živná půda pro projevy temné stránky jeho bytosti, jako jsou sklony ke vzteku a násilnostem, alkohol a touha po otupení smyslů. Alfred Döblin (1878-1957) vydal svůj román roku 1927. Okamžitě se dočkal za své dílo světového uznání. Posléze z něj vytvořil i rozhlasovou hru a podílel se na scénáři k filmu o osudech Franze a jeho přátel, jež popisuje především druhá část knihy. Scénář natočil v roce 1931 Phel Jutzi. Fassbinder následně využil pro své zpracování celou látku románu od propuštění Franze z vězení až k jeho smutnému odosobněnému konci. Velkou oporou v práci byl Fassbinderovi kameraman Xaver Schwarzenberger. Jako vždy se režisér opíral i o své pečlivě vybrané herce, kteří museli být s režisérem na stejné tvůrčí vlně. Byl to především Günter Lamprecht v roli Franze, ale i osvědčená herečka Hanna Schygulla, Barbara Sukowa či Gottfried John. Tento unikátní nestárnoucí kulturní počin, který dosud nebyl na naší obrazovce vysílán, bude nyní uveden ve zcela nové remasterované podobě. Rainer Werner Fassbinder (1945-1982) patřil k nejosobitějším filmovým tvůrcům sedmdesátých let. Patřil k nastupující německé generaci filmařů jako byl např. Wim Wenders, Werner Herzog či Volker Schlöndorff. V jejich filmech se odráží ztráta iluzí z poválečného vývoje i pocit morálního úpadku společnosti a s tím spojená ztráta identity jednotlivce, který z této mašinérie utíká. Fassbinder si celý svůj krátký život nesl v sobě tragické osudy a předurčení všech svých smutných antihrdinů. Zemřel předčasně v roce 1982 po požití většího množství barbiturátů. Bylo mu přesně 37 let a deset dní.

    1
  • Air: Zrození legendy
    Air: Zrození legendy (2023)
    FilmRole: Kathy Dassler
    • Amazon Prime Video
    • iTunes
    • Rakuten
    Komediální drama režiséra Bena Afflecka vypráví příběh podnikavého manažera společnosti Nike a odhaluje neuvěřitelnou spolupráci mezi tehdejším nováčkem Michaelem Jordanem a začínající basketbalovou divizí Nike, která díky značce Air Jordan způsobila revoluci ve světě sportu a současné kultuře.
    Žánry:DramaRetro
    77%
    Komediální drama režiséra Bena Afflecka vypráví příběh podnikavého manažera společnosti Nike a odhaluje neuvěřitelnou spolupráci mezi tehdejším nováčkem Michaelem Jordanem a začínající basketbalovou divizí Nike, která díky značce Air Jordan způsobila revoluci ve světě sportu a současné kultuře.
    Žánry:DramaRetro
    2
  • Noční agent
    Noční agent (2023)
    SeriálRole: Jacqueline Laurent
    • Netflix
    76%
    3
  • 12 opic
    12 opic (2015)
    SeriálRole: Jones
    • SkyShowtime
    74%
    4
  • Evropa
    Evropa (1991)
    FilmRole: Katharina Hartmann
    Pozoruhodný snímek EVROPA je třetí částí osobité autorské filmové trilogie, pátrající po duchovním fenoménu prostoru, v němž žijeme (PRVEK ZLOČINU, 1984, EPIDEMIE, 1987, EVROPA, 1991). Jeho tvůrce, dánský režisér Lars von Trier, situuje příběh do Německa "roku nula" (těsně po válce), do země těžce traumatizované svou prohrou, zmrazené do temnoty noci a beznaděje, a kontrolované (i devastovaného) Spojenci. Většina obyvatelstva tu však skrytě sympatizuje s nacistickými myšlenkami, a někteří se dokonce aktivně podílejí na destruktivních akcích werwolfů. Do tohoto místa a času přijíždí mladý Američan Leo, syn německého emigranta, aby "pomohl Německu". Pod přísným dohledem autoritářského strýce se stane průvodčím v lůžkových vozech první třídy u společnosti Zentropa. Seznámí se s majitelem společnosti, s Američany sympatizujícím Maxem Hartmannem, a zamiluje se do jeho dcery Kathariny. Avšak svět osobních jistot, jímž se citlivý mladík pokouší izolovat od okolní děsivé reality, snad právě proto drtivě zasáhne do jeho osudu... Situace "zlem nakaženého" Německa je pro režiséra (stejně jako pro mnoho jiných vynikajících tvůrců) východiskem k mnohem obecnější výpovědi o jedinci, osudově zmítaném vnějšími tlaky a navzdory všem svým idealistickým snahám zavedeném do slepé uličky. Vypovídá nejen o střetu humanistických a demokratických ideálů s mašinérií smrti, manipulativní moci a destrukce, ale i o evropských traumatech a křižovatkách; pro obojí je klíčová obrazová a významová metafora cesty po železnici. Velký důraz klade režisér na formu svého vyprávění. Širokoúhlý snímek je převážně monochromatický s významotvornými vstupy barvy; originálně využívá ateliéru a zadních projekcí. Koresponduje s díly Dreyerovými a Bergmanovými, na Fassbindera a Godarda odkazuje formálním experimentátorstvím a obsazením jejich "kultovních herců" (Eddie Constantine, Barbara Sukowá). V souladu s Trierovým chápáním filmu jako snění v bdělém stavu je Evropa vedle svého konkrétního geografického významu rovněž jakýmsi kulturním a politickým bodem v kolektivním podvědomí; celý příběh je prezentován jako hypnotická seance hrdiny i diváka, provázená podmanivým, chladným hlasem vypravěče (Max von Sydow).
    74%
    Pozoruhodný snímek EVROPA je třetí částí osobité autorské filmové trilogie, pátrající po duchovním fenoménu prostoru, v němž žijeme (PRVEK ZLOČINU, 1984, EPIDEMIE, 1987, EVROPA, 1991). Jeho tvůrce, dánský režisér Lars von Trier, situuje příběh do Německa "roku nula" (těsně po válce), do země těžce traumatizované svou prohrou, zmrazené do temnoty noci a beznaděje, a kontrolované (i devastovaného) Spojenci. Většina obyvatelstva tu však skrytě sympatizuje s nacistickými myšlenkami, a někteří se dokonce aktivně podílejí na destruktivních akcích werwolfů. Do tohoto místa a času přijíždí mladý Američan Leo, syn německého emigranta, aby "pomohl Německu". Pod přísným dohledem autoritářského strýce se stane průvodčím v lůžkových vozech první třídy u společnosti Zentropa. Seznámí se s majitelem společnosti, s Američany sympatizujícím Maxem Hartmannem, a zamiluje se do jeho dcery Kathariny. Avšak svět osobních jistot, jímž se citlivý mladík pokouší izolovat od okolní děsivé reality, snad právě proto drtivě zasáhne do jeho osudu... Situace "zlem nakaženého" Německa je pro režiséra (stejně jako pro mnoho jiných vynikajících tvůrců) východiskem k mnohem obecnější výpovědi o jedinci, osudově zmítaném vnějšími tlaky a navzdory všem svým idealistickým snahám zavedeném do slepé uličky. Vypovídá nejen o střetu humanistických a demokratických ideálů s mašinérií smrti, manipulativní moci a destrukce, ale i o evropských traumatech a křižovatkách; pro obojí je klíčová obrazová a významová metafora cesty po železnici. Velký důraz klade režisér na formu svého vyprávění. Širokoúhlý snímek je převážně monochromatický s významotvornými vstupy barvy; originálně využívá ateliéru a zadních projekcí. Koresponduje s díly Dreyerovými a Bergmanovými, na Fassbindera a Godarda odkazuje formálním experimentátorstvím a obsazením jejich "kultovních herců" (Eddie Constantine, Barbara Sukowá). V souladu s Trierovým chápáním filmu jako snění v bdělém stavu je Evropa vedle svého konkrétního geografického významu rovněž jakýmsi kulturním a politickým bodem v kolektivním podvědomí; celý příběh je prezentován jako hypnotická seance hrdiny i diváka, provázená podmanivým, chladným hlasem vypravěče (Max von Sydow).
    5
  • Rocca mění svět
    Rocca mění svět (2019)
    FilmRole: Dodo
    74%
    6
  • Lola
    Lola (1981)
    FilmRole: Lola
    • Netflix
    Druhý diel nemeckej trilógie (Manželstvo Evy Braunovej, Lola, Túžba Veroniky Vossovej) režiséra Rainera Wernera Fassbindera ukazuje odvrátenú stránku nemeckého hospodárskeho zázraku. Príbeh sa odohráva v päťdesiatych rokoch v malom západonemeckom mestečku. Mestečko celkom podlieha podnikateľskému dobrodruhovi, majiteľovi stavebnej firmy Schukertovi, ktorý nekalými praktikami získava lukratívne zákazky od mesta. Nový stavebný komisár, čestný idealista Von Bohm, však takmer zmarí jeho podnikateľské plány. Väčšina honorácie mesta navštevuje miestny lokál, v ktorom pracuje prostitútka Lola. Otcom jej nemanželského dieťaťa je práve Schukert. Von Bohm nič netuší o Lolinej minulosti a profesii a na prvý pohľad sa do nej zamiluje. Ona vytuší svoju veľkú príležitosť postúpiť na spoločenskom rebríčku a preto sa podujme hrať úlohu ženy jeho snov. Stáva sa tak súčasťou mocenských manipulácií a intríg, nástrojom Schukertových plánov a Von Bohmovej skazy.
    73%
    Druhý diel nemeckej trilógie (Manželstvo Evy Braunovej, Lola, Túžba Veroniky Vossovej) režiséra Rainera Wernera Fassbindera ukazuje odvrátenú stránku nemeckého hospodárskeho zázraku. Príbeh sa odohráva v päťdesiatych rokoch v malom západonemeckom mestečku. Mestečko celkom podlieha podnikateľskému dobrodruhovi, majiteľovi stavebnej firmy Schukertovi, ktorý nekalými praktikami získava lukratívne zákazky od mesta. Nový stavebný komisár, čestný idealista Von Bohm, však takmer zmarí jeho podnikateľské plány. Väčšina honorácie mesta navštevuje miestny lokál, v ktorom pracuje prostitútka Lola. Otcom jej nemanželského dieťaťa je práve Schukert. Von Bohm nič netuší o Lolinej minulosti a profesii a na prvý pohľad sa do nej zamiluje. Ona vytuší svoju veľkú príležitosť postúpiť na spoločenskom rebríčku a preto sa podujme hrať úlohu ženy jeho snov. Stáva sa tak súčasťou mocenských manipulácií a intríg, nástrojom Schukertových plánov a Von Bohmovej skazy.
    7
  • Space
    Space (1985)
    SeriálRole: Liesl Kolff
    73%
    8
  • Servant
    Servant (2019)
    Seriál
    • Apple TV
    • Canal+
    71%
    9
  • Hannah Arendt
    Hannah Arendt (2012)
    FilmRole: Hannah Arendtová
    • Edison
    Když roku 1961 vstupuje Hannah Arendt do soudní místnosti, aby pro renomovaný New Yorker napsala o procesu s Adolfem Eichmannem, očekává setkání s monstrem. Místo toho však potkává Nikoho – banální průměrnost Eichmanna nesedí k neuvěřitelnému zlu jeho činů. Tento protiklad Arendt na dlouhou dobu zaměstná. Zpět v New Yorku pročítá stovky stran aktů a diskutuje s přáteli. Od roku 1963 pak vydává sérii článků „Eichmann v Jeruzalémě“. Svou tezí o banalitě zla šokuje Arendt celý svět a reakce jsou zničující: autorka je znevažována, objevují se noví nepřátelé a staří přátelé se od ní naopak odvracejí. Přesto zůstává Arendt ve svých postojích neoblomná – protože chce pochopit, i když to často znamená „myslet až tam, kde to bolí.“ (Das Filmfest)
    71%
    Když roku 1961 vstupuje Hannah Arendt do soudní místnosti, aby pro renomovaný New Yorker napsala o procesu s Adolfem Eichmannem, očekává setkání s monstrem. Místo toho však potkává Nikoho – banální průměrnost Eichmanna nesedí k neuvěřitelnému zlu jeho činů. Tento protiklad Arendt na dlouhou dobu zaměstná. Zpět v New Yorku pročítá stovky stran aktů a diskutuje s přáteli. Od roku 1963 pak vydává sérii článků „Eichmann v Jeruzalémě“. Svou tezí o banalitě zla šokuje Arendt celý svět a reakce jsou zničující: autorka je znevažována, objevují se noví nepřátelé a staří přátelé se od ní naopak odvracejí. Přesto zůstává Arendt ve svých postojích neoblomná – protože chce pochopit, i když to často znamená „myslet až tam, kde to bolí.“ (Das Filmfest)
    10
  • Olověná doba
    Olověná doba (1981)
    FilmRole: Marianne
    Německo, 1968: Marianna a Juliane, dcery kněze, obě bojují za změny ve společnosti, například za legalizaci potratů. Jejich metody jsou ale naprosto odlišné: Juliane se angažuje jako novinářka, zatímco její sestra se přidá k teroristické organizaci. Poté, co ji policie zatkne a uvězní v izolaci, zůstává Juliane jejím posledním spojením se světem. I když Juliane nesouhlasí s argumenty své sestry a její přítel Wolfgang si to nepřeje, Juliane jí i nadále pomáhá. Začíná zpochybňovat způsob, jakým se s její sestrou zachází.
    71%
    Německo, 1968: Marianna a Juliane, dcery kněze, obě bojují za změny ve společnosti, například za legalizaci potratů. Jejich metody jsou ale naprosto odlišné: Juliane se angažuje jako novinářka, zatímco její sestra se přidá k teroristické organizaci. Poté, co ji policie zatkne a uvězní v izolaci, zůstává Juliane jejím posledním spojením se světem. I když Juliane nesouhlasí s argumenty své sestry a její přítel Wolfgang si to nepřeje, Juliane jí i nadále pomáhá. Začíná zpochybňovat způsob, jakým se s její sestrou zachází.
    11
  • Třináct rozhovorů o tomtéž
    Třináct rozhovorů o tomtéž (2001)
    FilmRole: Helen
    Režisérka, jež napsala scénář spolu se svou sestrou, obratně proplétá příběhy několika obyčejných lidí, kteří se navzájem neznají, ale jejichž osudy se bez jejich vědomí prolínají. Muž, prožívající krizi středního věku, se rozhodne opustit manželku a změnit od základu život. Mladý ctižádostivý advokát ujede z místa nehody, protože se obává ohrožení vlastní kariéry. Žena se musí vyrovnat s nevěrou svého muže. Závistivý podnikatel se chce pomstít oblíbenému kolegovi. Uklízečka čeká optimisticky na zázrak. Všechny tyto postavy stojí před otázkou, o níž po staletí přemýšlejí filozofové: Co je to štěstí a jak ho dosáhnout? Vždycky mě fascinovalo, jak někdy zcela banální gesto nebo náhoda dokážou změnit směr života, říká Jill Sprecherová.
    69%
    Režisérka, jež napsala scénář spolu se svou sestrou, obratně proplétá příběhy několika obyčejných lidí, kteří se navzájem neznají, ale jejichž osudy se bez jejich vědomí prolínají. Muž, prožívající krizi středního věku, se rozhodne opustit manželku a změnit od základu život. Mladý ctižádostivý advokát ujede z místa nehody, protože se obává ohrožení vlastní kariéry. Žena se musí vyrovnat s nevěrou svého muže. Závistivý podnikatel se chce pomstít oblíbenému kolegovi. Uklízečka čeká optimisticky na zázrak. Všechny tyto postavy stojí před otázkou, o níž po staletí přemýšlejí filozofové: Co je to štěstí a jak ho dosáhnout? Vždycky mě fascinovalo, jak někdy zcela banální gesto nebo náhoda dokážou změnit směr života, říká Jill Sprecherová.
    12
  • Taková láska
    Taková láska (2020)
    FilmRole: Nina Dorn

    Šedesátnice Nina (Barbara Sukowa) a Madeleine (Martine Chevallier) skrývají svůj vztah už desítky let. V očích Madeleininy dcery Anne (Léa Drucker) jsou jen kamarádky, které mají byty přes chodbu. Nina naléhá, aby o nich rodině řekla, ale strach z nepochopení vlastními dětmi se podepíše na Madeleinině zdraví a jejich léta fungující svět se roztříští. Hvězdně obsazené a dojemně upřímné drama o lásce, která je jen jedna a má smysl pro ni žít. (Febiofest)

    Žánry:DramaRomantický
    69%

    Šedesátnice Nina (Barbara Sukowa) a Madeleine (Martine Chevallier) skrývají svůj vztah už desítky let. V očích Madeleininy dcery Anne (Léa Drucker) jsou jen kamarádky, které mají byty přes chodbu. Nina naléhá, aby o nich rodině řekla, ale strach z nepochopení vlastními dětmi se podepíše na Madeleinině zdraví a jejich léta fungující svět se roztříští. Hvězdně obsazené a dojemně upřímné drama o lásce, která je jen jedna a má smysl pro ni žít. (Febiofest)

    Žánry:DramaRomantický
    13
  • Veronika se rozhodla zemřít
    Veronika se rozhodla zemřít (2009)
    FilmRole: Deklavaová
    Tento dojemný příběh, natočený na motivy stejnojmenného bestselleru z pera Paula Coelha, připomíná, že všichni lidé někdy potřebují v životě druhou šanci. Tváří v tvář svému bezútěšně předvídatelnému životu se krásná a úspěšná Veronika (Sarah Michelle Gellar) rozhodne spáchat sebevraždu. Když se po svém neúspěšném pokusu probudí v nemocnici, lékaři jí sdělí, že předávkování léky jí způsobilo infarkt s nenapravitelnými poškozeními srdce. Veronice zbývá jen pár týdnů života, a tak se bez zábran chová a vyjadřuje zcela otevřeně – tak, jak by jí společnost nikdy dříve nedovolila. Veronika ve své otevřenosti nachází úlevu, její mysl se pročišťuje a ona se zamiluje do překvapivě tichého a velmi zajímavého pacienta. Tento mladý muž v ní probudí emoce a touhu po vší kráse, kterou jí může život nabídnout… (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaRomantický
    68%
    Tento dojemný příběh, natočený na motivy stejnojmenného bestselleru z pera Paula Coelha, připomíná, že všichni lidé někdy potřebují v životě druhou šanci. Tváří v tvář svému bezútěšně předvídatelnému životu se krásná a úspěšná Veronika (Sarah Michelle Gellar) rozhodne spáchat sebevraždu. Když se po svém neúspěšném pokusu probudí v nemocnici, lékaři jí sdělí, že předávkování léky jí způsobilo infarkt s nenapravitelnými poškozeními srdce. Veronice zbývá jen pár týdnů života, a tak se bez zábran chová a vyjadřuje zcela otevřeně – tak, jak by jí společnost nikdy dříve nedovolila. Veronika ve své otevřenosti nachází úlevu, její mysl se pročišťuje a ona se zamiluje do překvapivě tichého a velmi zajímavého pacienta. Tento mladý muž v ní probudí emoce a touhu po vší kráse, kterou jí může život nabídnout… (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaRomantický
    14
  • Atomic Blonde: Bez lítosti
    Atomic Blonde: Bez lítosti (2017)
    FilmRole: koronerka
    • Oneplay
    • iTunes
    Atomic Blonde: Bez lítosti je akční špionážní film v hlavní roli s Charlize Theron jako Lorraine Broughton, elitní tajnou agentkou MI6. Příběh se odehrává v roce 1989 v Berlíně během posledních dnů studené války, kdy bylo město centrem politického napětí. Lorraine je vyslána na nebezpečnou misi, aby získala seznam dvojitých agentů, který by mohl ohrozit západní operace. Musí spolupracovat s dešifrovačem Davidem Percivalem a proplouvat skrz síť zrad a intrik. Jak se blíží pád Berlínské zdi, čelí Lorraine stále intenzivnějším soubojům a překvapivějším zvratům.
    67%
    Atomic Blonde: Bez lítosti je akční špionážní film v hlavní roli s Charlize Theron jako Lorraine Broughton, elitní tajnou agentkou MI6. Příběh se odehrává v roce 1989 v Berlíně během posledních dnů studené války, kdy bylo město centrem politického napětí. Lorraine je vyslána na nebezpečnou misi, aby získala seznam dvojitých agentů, který by mohl ohrozit západní operace. Musí spolupracovat s dešifrovačem Davidem Percivalem a proplouvat skrz síť zrad a intrik. Jak se blíží pád Berlínské zdi, čelí Lorraine stále intenzivnějším soubojům a překvapivějším zvratům.
    15
  • Konstelace
    Konstelace (2024)
    SeriálRole: Irene Lysenko
    • Apple TV
    • Canal+
    67%
    16
  • Homo Faber
    Homo Faber (1991)
    FilmRole: Hanna

    Scenárista a režisér Volker Schlöndorff se zaměřuje na adaptace významných děl autorů 20. století, mezi nimiž zatím převažují německy píšící tvůrci (Robert Musil, Heinrich Böll, Günther Grass). V roce 1991 natočil stejnojmenný přepis románu Homo Faber, v němž švýcarský spisovatel Max Frisch (1911-1990) ve zkratce postihl trauma moderní doby, spočívající v technokratickém přístupu ke světu (homo faber = člověk strůjce).

    Hlavní hrdina, expert UNESCO pro stavbu přehrad Walter Faber, přiznává svůj ryze racionální a technokratický přístup k životu: všechno funguje jako stroj podle fyzikálních zákonů. Setkání s o třicet let mladší dívkou ho však vyvede ze zažité rovnováhy, za niž až dosud platil osaměním. Příliš pozdě pochopí, že to je jeho dcera, již počal před válkou s milenkou Hannou. Dívčina tragická smrt ho zastihne ve chvílích, kdy si pozvolna uvědomuje sílu citu i osudovosti. Kniha je koncipována jako Faberův téměř deníkový záznam. Schlöndorff vypravěčovu funkci potlačil, zredukoval některé situace a vypustil dosti důležitou závěrečnou část Faberovy zpovědi. Opouští protagonistu po smrti jeho jediného dítěte a po bolestném smíření s její nešťastnou matkou. Neopomine přidat katarzní konec, formálně se vracející k začátku filmu. Děj se odehrává v roce 1957 s několika flashbacky do třicátých let v Curychu.

    Kromě existenciálních prvků a kromě motivu krvesmilstva, záměrně odkazujícího na klasické řecké tragédie, se tu objevuje i téma cesty. Walter Faber je světoběžník (odtud také anglický či francouzský název Voyager) a svůj život tráví na cestě. S mladičkou Sabeth se seznámí na lodi z Ameriky do Evropy, pak s ní projede jižní část starého kontinentu až do Atén. Osudové setkání s minulostí ho však zastihne ještě předtím, v Latinské Americe. Schlöndorffův snímek je bohužel poznamenán jistou chladností. Opírá se zejména o silné téma a o dobře vybrané představitele tří rolí. Fabera hraje známý americký herec a dramatik Sam Shepard, Sabeth zvláštním způsobem atraktivní Julie Delpyová a statečnou Hannu osobitá Barbara Sukowá.

    67%

    Scenárista a režisér Volker Schlöndorff se zaměřuje na adaptace významných děl autorů 20. století, mezi nimiž zatím převažují německy píšící tvůrci (Robert Musil, Heinrich Böll, Günther Grass). V roce 1991 natočil stejnojmenný přepis románu Homo Faber, v němž švýcarský spisovatel Max Frisch (1911-1990) ve zkratce postihl trauma moderní doby, spočívající v technokratickém přístupu ke světu (homo faber = člověk strůjce).

    Hlavní hrdina, expert UNESCO pro stavbu přehrad Walter Faber, přiznává svůj ryze racionální a technokratický přístup k životu: všechno funguje jako stroj podle fyzikálních zákonů. Setkání s o třicet let mladší dívkou ho však vyvede ze zažité rovnováhy, za niž až dosud platil osaměním. Příliš pozdě pochopí, že to je jeho dcera, již počal před válkou s milenkou Hannou. Dívčina tragická smrt ho zastihne ve chvílích, kdy si pozvolna uvědomuje sílu citu i osudovosti. Kniha je koncipována jako Faberův téměř deníkový záznam. Schlöndorff vypravěčovu funkci potlačil, zredukoval některé situace a vypustil dosti důležitou závěrečnou část Faberovy zpovědi. Opouští protagonistu po smrti jeho jediného dítěte a po bolestném smíření s její nešťastnou matkou. Neopomine přidat katarzní konec, formálně se vracející k začátku filmu. Děj se odehrává v roce 1957 s několika flashbacky do třicátých let v Curychu.

    Kromě existenciálních prvků a kromě motivu krvesmilstva, záměrně odkazujícího na klasické řecké tragédie, se tu objevuje i téma cesty. Walter Faber je světoběžník (odtud také anglický či francouzský název Voyager) a svůj život tráví na cestě. S mladičkou Sabeth se seznámí na lodi z Ameriky do Evropy, pak s ní projede jižní část starého kontinentu až do Atén. Osudové setkání s minulostí ho však zastihne ještě předtím, v Latinské Americe. Schlöndorffův snímek je bohužel poznamenán jistou chladností. Opírá se zejména o silné téma a o dobře vybrané představitele tří rolí. Fabera hraje známý americký herec a dramatik Sam Shepard, Sabeth zvláštním způsobem atraktivní Julie Delpyová a statečnou Hannu osobitá Barbara Sukowá.

    17
  • Cradle Will Rock
    Cradle Will Rock (1999)
    FilmRole: Sophie Silvano
    66%
    18
  • Hierankl
    Hierankl (2003)
    FilmRole: Rosemarie
    64%
    19
  • Granny Nanny
    Granny Nanny (2020)
    FilmRole: Philippa
    • Netflix
    64%
    20
  • Před ranními červánky
    Před ranními červánky (2016)
    FilmRole: Friderike Zweig

    Stefan Zweig byl ve své době hvězdou mezi spisovateli a spolu s Thomasem Mannem byli nejvíce překládanými německy píšícími autory. Jako Žid se rozhodl prchnout před přízrakem nacismu - v roce 1934 opustil rodné Rakousko a odešel do exilu, odkud se už nikdy nevrátil. I přesto, že se od něj očekávalo, že zaujme jednoznačné stanovisko vůči Hitlerovi, nedokázal Zweig jednoduše zatratit celé Německo a jeho obyvatele. Na druhé straně se však zamiloval do Brazílie... (Das Filmfest)

    64%

    Stefan Zweig byl ve své době hvězdou mezi spisovateli a spolu s Thomasem Mannem byli nejvíce překládanými německy píšícími autory. Jako Žid se rozhodl prchnout před přízrakem nacismu - v roce 1934 opustil rodné Rakousko a odešel do exilu, odkud se už nikdy nevrátil. I přesto, že se od něj očekávalo, že zaujme jednoznačné stanovisko vůči Hitlerovi, nedokázal Zweig jednoduše zatratit celé Německo a jeho obyvatele. Na druhé straně se však zamiloval do Brazílie... (Das Filmfest)

    21
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    SeriálRole: Babsi Meyer
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    22
  • Rosa Luxemburg
    Rosa Luxemburg (1986)
    FilmRole: Rosa Luxemburg

    Životopisný snímek nepřehlédnutelné osobnosti Nového německého filmu Margarethe von Trotta sleduje klíčové a formující události v životě Rosy Luxemburgové, kterou strhujícím způsobem ztvárnila Barbara Sukowa. Von Trotta nahlíží na Rosu Luxemburgovou skrze její neobyčejně odhodlaný boj za myšlenkové ideály, ale zároveň ji zobrazuje v intimním prostoru přátelských a milostných vztahů či vnitřních dialogů, které odrážejí pochybnosti a strach. Mnohovrstevnatý životopisný portrét byl uveden v hlavní soutěži Mezinárodního filmového festivalu v Cannes v roce 1986 a Barbara Sukowa zde byla oceněna za nejlepší herecký výkon v hlavní roli. Snímek vznikl ve spolupráci s Filmovým studiem Barrandov a natáčel se v řadě českých lokací a za účasti českých herců. Ve snímku proto můžeme rozpoznat interiér Obecního domu v Praze, ve vedlejších rolích účinkují Raoul Schránil, Míla Myslíková či Oldřich Vlach. (TV program)

    63%

    Životopisný snímek nepřehlédnutelné osobnosti Nového německého filmu Margarethe von Trotta sleduje klíčové a formující události v životě Rosy Luxemburgové, kterou strhujícím způsobem ztvárnila Barbara Sukowa. Von Trotta nahlíží na Rosu Luxemburgovou skrze její neobyčejně odhodlaný boj za myšlenkové ideály, ale zároveň ji zobrazuje v intimním prostoru přátelských a milostných vztahů či vnitřních dialogů, které odrážejí pochybnosti a strach. Mnohovrstevnatý životopisný portrét byl uveden v hlavní soutěži Mezinárodního filmového festivalu v Cannes v roce 1986 a Barbara Sukowa zde byla oceněna za nejlepší herecký výkon v hlavní roli. Snímek vznikl ve spolupráci s Filmovým studiem Barrandov a natáčel se v řadě českých lokací a za účasti českých herců. Ve snímku proto můžeme rozpoznat interiér Obecního domu v Praze, ve vedlejších rolích účinkují Raoul Schránil, Míla Myslíková či Oldřich Vlach. (TV program)

    23
  • Třetí zázrak
    Třetí zázrak (1999)
    FilmRole: Helena O'Reganová
    Frank je duchovním životem zklamaný kněz, s přezdívkou "likvidátor zázraků", protože působí jako církevní vyšetřovatel. Jednoho dne je povolán do Chicaga, kde záhadná socha pláče krvavé slzy. Socha ztělesňuje Helen O´Reganovou, která kdysi žila v klášteře jako jeptiška. Místní kněz ji chce vyhlásit za světici, protože lidé připisují jejím slzám léčivou moc. Obávaje se dalšího zklamání začne Frank zkoumat Helenin život. Setká se s její přitažlivou dcerou Roxanne a pocítí k této krásné dívce náklonnost. To samozřejmě otřese jeho vírou. Po sérii opravdu nevysvětlitelných událostí sám uvěří, že je svědkem zázraků. Vnitřně však svádí boj mezi Helniným případem a svými city k Roxanne. Před velkým tribunálem pak musí Frank hájit své přesvědčení o existenci zázraků v procesu proti arcibiskupovi Wernerovi, kterého označují za "ďáblova advokáta". Skutečnou pravdu může dokázat jen další zázrak.
    Žánry:Drama
    63%
    Frank je duchovním životem zklamaný kněz, s přezdívkou "likvidátor zázraků", protože působí jako církevní vyšetřovatel. Jednoho dne je povolán do Chicaga, kde záhadná socha pláče krvavé slzy. Socha ztělesňuje Helen O´Reganovou, která kdysi žila v klášteře jako jeptiška. Místní kněz ji chce vyhlásit za světici, protože lidé připisují jejím slzám léčivou moc. Obávaje se dalšího zklamání začne Frank zkoumat Helenin život. Setká se s její přitažlivou dcerou Roxanne a pocítí k této krásné dívce náklonnost. To samozřejmě otřese jeho vírou. Po sérii opravdu nevysvětlitelných událostí sám uvěří, že je svědkem zázraků. Vnitřně však svádí boj mezi Helniným případem a svými city k Roxanne. Před velkým tribunálem pak musí Frank hájit své přesvědčení o existenci zázraků v procesu proti arcibiskupovi Wernerovi, kterého označují za "ďáblova advokáta". Skutečnou pravdu může dokázat jen další zázrak.
    Žánry:Drama
    24
  • The Swarm
    The Swarm (2023)
    SeriálRole: Prof. Katherina Lehmann
    • Prima Plus
    62%
    25
  • Romance a cigarety
    Romance a cigarety (2005)
    FilmRole: Gracie
    Muzikál zasazený do prostředí dělnické třídy v New Yorku. Nick Murder (James Gandolfini) se rozhoduje mezi dvěma ženami – jeho dlouho trpící manželkou Kitty (Susan Sarandon) a ohnivou rusovlasou milenkou Tulou (Kate Winslet), která ví jak ho uspokojit. Teprve tehdy když Kitty přijde na manželovu nevěru, Nick pochopí rozsah bolesti, kterou způsobil své rodině. Ve filmu uslyšíte písně Bruce Springsteena, Nicka Cavea a Jamese Browna.
    62%
    Muzikál zasazený do prostředí dělnické třídy v New Yorku. Nick Murder (James Gandolfini) se rozhoduje mezi dvěma ženami – jeho dlouho trpící manželkou Kitty (Susan Sarandon) a ohnivou rusovlasou milenkou Tulou (Kate Winslet), která ví jak ho uspokojit. Teprve tehdy když Kitty přijde na manželovu nevěru, Nick pochopí rozsah bolesti, kterou způsobil své rodině. Ve filmu uslyšíte písně Bruce Springsteena, Nicka Cavea a Jamese Browna.
    26
  • Vize - Ze života Hildegardy z Bingenu
    Vize - Ze života Hildegardy z Bingenu (2009)
    FilmRole: Hildegard von Bingen
    Margarethe von Trotta, jedna z čelných představitelek německé nové vlny a velice aktivní propagátorka feminismu v kinematografii, našla pro svůj snímek z roku 2009 inspiraci v historii. Hlavní hrdinkou jejího biografického dramatu je Hildegarda z Bingenu, možná největší ženská osobnost německého středověku, básnířka, léčitelka, hudební skladatelka, teoložka, ale především nadčasová vizionářka, z jejíchž odkazů svět čerpá dodnes. Von Trotta se rozhodla sledovat život této výjimečné osobnosti v celé šíři - od jejího příchodu do opatství Disibodenberg až po vstup do řádu. Nevšední ženě dovolil řád nahlédnout do tajů přírodní medicíny a stejně tak jí umožnil i spirituální vývoj, jenž se posléze odrazil hlavně v Hildegardiných náboženských vytrženích, o nichž posléze sama zanechala rozsáhlá pojednání. V pozoruhodném příběhu o unikátní individualitě, jež celý život hlásala potřebu co největšího sepětí s přírodou a dokázala se postavit i těm nejvyšším autoritám, byla hlavní role svěřena držitelce ceny pro nejlepší herečku z Cannes, Barbaře Sukowé.
    59%
    Margarethe von Trotta, jedna z čelných představitelek německé nové vlny a velice aktivní propagátorka feminismu v kinematografii, našla pro svůj snímek z roku 2009 inspiraci v historii. Hlavní hrdinkou jejího biografického dramatu je Hildegarda z Bingenu, možná největší ženská osobnost německého středověku, básnířka, léčitelka, hudební skladatelka, teoložka, ale především nadčasová vizionářka, z jejíchž odkazů svět čerpá dodnes. Von Trotta se rozhodla sledovat život této výjimečné osobnosti v celé šíři - od jejího příchodu do opatství Disibodenberg až po vstup do řádu. Nevšední ženě dovolil řád nahlédnout do tajů přírodní medicíny a stejně tak jí umožnil i spirituální vývoj, jenž se posléze odrazil hlavně v Hildegardiných náboženských vytrženích, o nichž posléze sama zanechala rozsáhlá pojednání. V pozoruhodném příběhu o unikátní individualitě, jež celý život hlásala potřebu co největšího sepětí s přírodou a dokázala se postavit i těm nejvyšším autoritám, byla hlavní role svěřena držitelce ceny pro nejlepší herečku z Cannes, Barbaře Sukowé.
    27
  • Dalíland
    Dalíland (2022)
    FilmRole: Gala
    • HBO Max
    • iVysílání
    Navštivte apartmán 1610 v hotelu St. Regis v New Yorku, který Salvadoru Dalímu (Ben Kingsley) sloužil jako zimní sídlo, ateliér i sál pro pořádání extravagantních banketů a hosté o něm nemluvili jinak než jako o Dalílandu. Na jeden takový večírek se v 70. letech dostane i začínající galerista James (Christopher Briney), kterého nevázanost a otevřenost slavného hostitele zcela fascinuje a obratem přijme místo jeho asistenta. James se tak náhle ocitne v centru tvorby i zákulisního dění kolem jednoho z nejznámějších a nejprodávanějších umělců 20. století. Seznámí se s jeho milovanou a příkrou manželkou Galou (Barbara Sukowa), jeho sošnou múzou Amandou Lear (Andreja Pejićová) či s jeho výmluvným manažerem kapitánem Moorem (Rupert Graves). V létě se pak všichni přesunou do Dalího sídla v Katalánsku, kde se však James stane předmětem mocenského boje a přes veškerou snahu Dalímu nedokáže pomoci, ani u něj dál pracovat... Životopisný film o španělském surrealistovi od režisérky a scenáristky Mary Harronové (Americké psycho, Alias Grace) vypráví především o době, kdy se Salvador Dalí stal celosvětovou celebritou a jeho umění budilo nevídanou pozornost. Vrací se ale také k Dalího těžkým začátkům na přelomu 20. a 30. let, kdy mu už tehdy stála po boku neústupná Gala. Netradiční, ale pevný vztah mezi Dalím a jeho manželkou se tak stává středobodem filmového vyprávění podobně, jako stál ve středu Dalího života. (Česká televize)
    Žánry:Biografický
    58%
    Navštivte apartmán 1610 v hotelu St. Regis v New Yorku, který Salvadoru Dalímu (Ben Kingsley) sloužil jako zimní sídlo, ateliér i sál pro pořádání extravagantních banketů a hosté o něm nemluvili jinak než jako o Dalílandu. Na jeden takový večírek se v 70. letech dostane i začínající galerista James (Christopher Briney), kterého nevázanost a otevřenost slavného hostitele zcela fascinuje a obratem přijme místo jeho asistenta. James se tak náhle ocitne v centru tvorby i zákulisního dění kolem jednoho z nejznámějších a nejprodávanějších umělců 20. století. Seznámí se s jeho milovanou a příkrou manželkou Galou (Barbara Sukowa), jeho sošnou múzou Amandou Lear (Andreja Pejićová) či s jeho výmluvným manažerem kapitánem Moorem (Rupert Graves). V létě se pak všichni přesunou do Dalího sídla v Katalánsku, kde se však James stane předmětem mocenského boje a přes veškerou snahu Dalímu nedokáže pomoci, ani u něj dál pracovat... Životopisný film o španělském surrealistovi od režisérky a scenáristky Mary Harronové (Americké psycho, Alias Grace) vypráví především o době, kdy se Salvador Dalí stal celosvětovou celebritou a jeho umění budilo nevídanou pozornost. Vrací se ale také k Dalího těžkým začátkům na přelomu 20. a 30. let, kdy mu už tehdy stála po boku neústupná Gala. Netradiční, ale pevný vztah mezi Dalím a jeho manželkou se tak stává středobodem filmového vyprávění podobně, jako stál ve středu Dalího života. (Česká televize)
    Žánry:Biografický
    28
  • Die Entdeckung der Currywurst
    Die Entdeckung der Currywurst (2008)
    FilmRole: Lena Brücker
    Jaro 1945: Spojenci jsou před Hamburkem. Před kinem se Lena Brückerová setkává s Hermannem Bremerem, námořníkem přiděleným k "poslední bitvě na domácí frontě". Po vášnivé noci Lena nabídne mladíkovi úkryt ve svém bytě během posledních dnů války. Tím začíná pro oba život ohrožující milostné dobrodružství, které musí udržet v tajnosti před celým světem. Zatímco Lena během následujících týdnů rozkvétá, Hermann trpí v ústraní a neustálým strachem z odhalení. Lena svému milému neprozradí, že válka skončila, aby s ním mohla strávit co nejvíce dní na jejich společném "ostrově z matrací", zatímco se venku všechno mění.
    58%
    Jaro 1945: Spojenci jsou před Hamburkem. Před kinem se Lena Brückerová setkává s Hermannem Bremerem, námořníkem přiděleným k "poslední bitvě na domácí frontě". Po vášnivé noci Lena nabídne mladíkovi úkryt ve svém bytě během posledních dnů války. Tím začíná pro oba život ohrožující milostné dobrodružství, které musí udržet v tajnosti před celým světem. Zatímco Lena během následujících týdnů rozkvétá, Hermann trpí v ústraní a neustálým strachem z odhalení. Lena svému milému neprozradí, že válka skončila, aby s ním mohla strávit co nejvíce dní na jejich společném "ostrově z matrací", zatímco se venku všechno mění.
    29
  • Un dimanche de flic
    Un dimanche de flic (1983)
    FilmRole: Patricia
    58%
    30
  • Johnny Mnemonic
    Johnny Mnemonic (1995)
    FilmRole: Anna Kalmann
    Kultový kyberpunkový sci-fi film nakrútený podľa svetoznámeho spisovateľa Williama Gibsona. Všetko nebezpečenstvo sa ukrýva v jeho hlave. Je rok 2021 a celý svet je prepojený digitálnymi sieťami. Polovica civilizácie trpí ochorením nervového systému a významná farmakologická korporácia odmieta liek poskytnúť len tak. Johnny Mnemonic (Keanu Reeves) má však v hlave implantovaný dátový čip, vďaka ktorému dokáže virtuálne preniesť ohromné množstvo dát a zachrániť tak ľudstvo spod brutálnej nadvlády globálnych korporácií. V pätách sú mu agenti Jakuzy, ale Johnny je najlepší z najlepších. Začína sa boj za spravodlivosť, pri ktorom ide o všetko...
    Žánry:AkčníSci-fiThriller
    56%
    Kultový kyberpunkový sci-fi film nakrútený podľa svetoznámeho spisovateľa Williama Gibsona. Všetko nebezpečenstvo sa ukrýva v jeho hlave. Je rok 2021 a celý svet je prepojený digitálnymi sieťami. Polovica civilizácie trpí ochorením nervového systému a významná farmakologická korporácia odmieta liek poskytnúť len tak. Johnny Mnemonic (Keanu Reeves) má však v hlave implantovaný dátový čip, vďaka ktorému dokáže virtuálne preniesť ohromné množstvo dát a zachrániť tak ľudstvo spod brutálnej nadvlády globálnych korporácií. V pätách sú mu agenti Jakuzy, ale Johnny je najlepší z najlepších. Začína sa boj za spravodlivosť, pri ktorom ide o všetko...
    Žánry:AkčníSci-fiThriller
    31
  • Gloria Bell
    Gloria Bell (2019)
    FilmRole: Melinda
    • iTunes
    56%
    32
  • Die abhandene Welt
    Die abhandene Welt (2015)
    FilmRole: Caterina Fabiani / Evelyn Kromberger
    56%
    33
  • Bílý šum
    Bílý šum (2022)
    FilmRole: Sister Hermann Marie
    • Netflix
    55%
    34
  • Sicilián
    Sicilián (1987)
    FilmRole: Camilla, vévodkyně z Crotone
    54%
    35
  • Native Son
    Native Son (2019)
    FilmRole: Peggy
    • HBO Max
    52%
    36
  • Vraždy po internetu
    Vraždy po internetu (1997)
    FilmRole: Virginia Wingate
    Na první pohled nenápadná řadová redaktorka Dorine Douglas pracuje už dlouhých sedmnáct let v redakci časopisu Constant Consumer (tedy Věrný zákazník). Jedinou odměnou za věrnou službu se jí ovšem stane poloviční výpověď, když musí v rámci úspor, rozpočtových škrtů a restrukturalizace opustit redakci a pracovat na částečný úvazek doma. Nečekanou změnu a samotu Dorine, jak je vidět, nezvládá, a když je povolána do redakce, aby pomohla nepříjemnému kolegovi Garymu opravit poruchu v jeho počítači, není příliš nadšená. Během opravy však Garyho nešťastnou náhodou zabije elektrický proud a Dorine dostane nápad. Když nemůže ona do kanceláře, musí kancelář k ní. Dopraví tedy Garyho mrtvolu k sobě domů a tam ji posadí před televizi. Když vzápětí nepříjemná editorka Virginia Wingate přikáže Dorine a její příliš ambiciózní kolegyni Kim Poole zachránit Garyho článek podle poznámek, které zanechal, Dorine udeří a brzy má Gary v jejím domě společnost. A jak čas běží, Dorinina domácí kancelář pečlivě budovaná ve sklepě se stále více zalidňuje. Dorine je zase mezi svými kolegy, které doma pečlivě aranžuje a zase si má s kým popovídat. Když se zápach hnijících těl začne šířit mimo dům a přitahovat pozornost sousedů, usoudí Dorine, že je načase změnit místo a najít si nové kolegy.
    Žánry:HororKomedieThriller
    47%
    Na první pohled nenápadná řadová redaktorka Dorine Douglas pracuje už dlouhých sedmnáct let v redakci časopisu Constant Consumer (tedy Věrný zákazník). Jedinou odměnou za věrnou službu se jí ovšem stane poloviční výpověď, když musí v rámci úspor, rozpočtových škrtů a restrukturalizace opustit redakci a pracovat na částečný úvazek doma. Nečekanou změnu a samotu Dorine, jak je vidět, nezvládá, a když je povolána do redakce, aby pomohla nepříjemnému kolegovi Garymu opravit poruchu v jeho počítači, není příliš nadšená. Během opravy však Garyho nešťastnou náhodou zabije elektrický proud a Dorine dostane nápad. Když nemůže ona do kanceláře, musí kancelář k ní. Dopraví tedy Garyho mrtvolu k sobě domů a tam ji posadí před televizi. Když vzápětí nepříjemná editorka Virginia Wingate přikáže Dorine a její příliš ambiciózní kolegyni Kim Poole zachránit Garyho článek podle poznámek, které zanechal, Dorine udeří a brzy má Gary v jejím domě společnost. A jak čas běží, Dorinina domácí kancelář pečlivě budovaná ve sklepě se stále více zalidňuje. Dorine je zase mezi svými kolegy, které doma pečlivě aranžuje a zase si má s kým popovídat. Když se zápach hnijících těl začne šířit mimo dům a přitahovat pozornost sousedů, usoudí Dorine, že je načase změnit místo a najít si nové kolegy.
    Žánry:HororKomedieThriller
    37
  • Équateur
    Équateur (1983)
    FilmRole: Adele
    Režisér Serge Gainsbourg (který se mimochodem věnoval i skládání hudby) se sice nechal inspirovat románem Georgese Simenona, ale do slabé zápletky o cestě muže do Afriky a jeho nešťastné vášni pro vražedkyni, jejíž amorálnost nakonec zklamaného hrdinu pošle zpět do Evropy, vložil i temné emoce a jemnou brutalitu. Reakce na tento film, který bývá někdy popisován jako frustrující a egocentrický, se pohybují v širokém spektru výhrad – jednou z nich může být i to, zda Gainsbourg nepoužívá klišovitý a stereotypní pohled na "temnou Afriku", aby vyjádřil to, co vidí ve svých postavách.
    45%
    Režisér Serge Gainsbourg (který se mimochodem věnoval i skládání hudby) se sice nechal inspirovat románem Georgese Simenona, ale do slabé zápletky o cestě muže do Afriky a jeho nešťastné vášni pro vražedkyni, jejíž amorálnost nakonec zklamaného hrdinu pošle zpět do Evropy, vložil i temné emoce a jemnou brutalitu. Reakce na tento film, který bývá někdy popisován jako frustrující a egocentrický, se pohybují v širokém spektru výhrad – jednou z nich může být i to, zda Gainsbourg nepoužívá klišovitý a stereotypní pohled na "temnou Afriku", aby vyjádřil to, co vidí ve svých postavách.
    38
  • My Art
    My Art (2016)
    Film
    Šestašedesátiletá umělkyně žijící v New Yorku si užívá poklidný život: má stabilní místo učitelky, úspěšné přátele a věrného, stárnoucího psa jménem Bing. Zatímco se její sen o uznávaném místě ve světě umění stává čím dál tím nedosažitelnějším, její frustrace z nedostatku uznání je čím dál tím palčivější.
    Žánry:Drama
    44%
    Šestašedesátiletá umělkyně žijící v New Yorku si užívá poklidný život: má stabilní místo učitelky, úspěšné přátele a věrného, stárnoucího psa jménem Bing. Zatímco se její sen o uznávaném místě ve světě umění stává čím dál tím nedosažitelnějším, její frustrace z nedostatku uznání je čím dál tím palčivější.
    Žánry:Drama
    39

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.