6.9

Jiří Datel Novotný: Filmy a seriály

  • Bylo nás pět
    Bylo nás pět (1995)
    Seriál
    84%
    1
  • Návštěvníci
    Návštěvníci (1983)
    Seriál
    • iVysílání
    Zemi hrozí srážka s meteoritem, následkem čehož by zahynulo šedesát procent života. Lidé se usilovně snaží najít přijatelné řešení, padají různé návrhy, likvidace meteoritu, přesídlení celého lidstva na Měsíc - toto se nezamlouvá delfínům, protože to jejich problém neřeší, atd. Do živé debaty vstupuje akademik Richard - až fanatický obdivovatel velkého matematika konce 20. století Adama Bernaua. Tvrdí, že podle pamětí génia měl být v jeho mládí nalezen jednoduchý způsob, jak přesouvat v prostoru a čase celé kontinenty a planety. Mistrovy zápisky a výpočty ale bohužel za jeho mládí shořely při požáru domu Bernauových. Akademik tedy navrhuje uskutečnit cestu časem nazpět do roku 1984 - těsně před požárem domu a při bleskové akci zajistit sešit (sešity) s výpočty a vrátit se zpět. Návrh je s určitými rozpaky odhlasován radou Země, a expedice ADAM 84, složená z těch nejlepších odborníků včetně akademika Richarda a vybavená tou nejlepší technikou své doby (ovšem chytře maskovanou za nejlepší techniku té minulé doby), se vydává na cestu časem do roku 1984... Po počátečních potížích se dostávají do hořícího domu Bernauových právě včas, bohužel kýžený sešit č. 1 není na svém místě udaném v pamětech génia a akademik sám nedopatřením způsobí, že shoří spolu s domem. Richard si najednou začíná uvědomovat, že expedice nebude ta blesková a úspěšná akce, jakou si představoval, a během nastalých událostí se ho zmocňuje pocit, že génius přelomu 20. a 21. století snad ani žádnou formuli na přesun kontinentů nevymyslel...
    82%
    Zemi hrozí srážka s meteoritem, následkem čehož by zahynulo šedesát procent života. Lidé se usilovně snaží najít přijatelné řešení, padají různé návrhy, likvidace meteoritu, přesídlení celého lidstva na Měsíc - toto se nezamlouvá delfínům, protože to jejich problém neřeší, atd. Do živé debaty vstupuje akademik Richard - až fanatický obdivovatel velkého matematika konce 20. století Adama Bernaua. Tvrdí, že podle pamětí génia měl být v jeho mládí nalezen jednoduchý způsob, jak přesouvat v prostoru a čase celé kontinenty a planety. Mistrovy zápisky a výpočty ale bohužel za jeho mládí shořely při požáru domu Bernauových. Akademik tedy navrhuje uskutečnit cestu časem nazpět do roku 1984 - těsně před požárem domu a při bleskové akci zajistit sešit (sešity) s výpočty a vrátit se zpět. Návrh je s určitými rozpaky odhlasován radou Země, a expedice ADAM 84, složená z těch nejlepších odborníků včetně akademika Richarda a vybavená tou nejlepší technikou své doby (ovšem chytře maskovanou za nejlepší techniku té minulé doby), se vydává na cestu časem do roku 1984... Po počátečních potížích se dostávají do hořícího domu Bernauových právě včas, bohužel kýžený sešit č. 1 není na svém místě udaném v pamětech génia a akademik sám nedopatřením způsobí, že shoří spolu s domem. Richard si najednou začíná uvědomovat, že expedice nebude ta blesková a úspěšná akce, jakou si představoval, a během nastalých událostí se ho zmocňuje pocit, že génius přelomu 20. a 21. století snad ani žádnou formuli na přesun kontinentů nevymyslel...
    2
  • Četnické humoresky
    Četnické humoresky (2001)
    Seriál
    Původní seriál České televize Četnické humoresky námětově těží z existence četnických pátracích stanic - předchůdkyň současné kriminální služby - a skutečných případů, které stanice řešily. Ve městech byla policie (známe například ze seriálu Hříšní lidé města pražského), mimo pak působilo četnictvo. Elitou mezi nimi byly četnické pátrací stanice (zhruba 40 na území tehdejšího Československa). Seriál vychází z množství autentických případů nalezených v archivech. Při vykreslování prostředí četnické pátrací stanice je dbáno na pravdivé zobrazení všech mechanismů, na nichž bylo založeno tehdejší pátrání. Seriál má tři série, každou po třinácti epizodách. Jednotlivé epizody na sebe navzájem navazují a postavy vystupující v seriálu se neustále vyvíjejí. Příprava první řady byla zahájena roku 1992. Seriál se natáčel v reálných exteriérech střední a jižní Moravy, Brně a některé epizody i na území Podkarpatské Ukrajiny. Fiktivní brněnská četnická pátrací stanice vznikla v areálu bývalých vojenských kasáren a slouží v ní deset příslušníků a služební pes Argo. Ne vždy řeší jen závažné případy, někdy jsou jejich případy banální až směšné, vždy se jim však podaří pachatele usvědčit. Ústřední postavu Karla Arazíma, zpočátku štábního strážmistra, později praporčíka a nakonec velitele stanice vrchního strážmistra, vytvořil populární Tomáš Töpfer. Jeho pravou ruku Bedřicha Jarého, a pozdějšího zetě, zahrál neméně populární Ivan Trojan a vrchního strážmistra Šiktance ztvárnil Petr Kostka. Pátrací tým doplnili Stanislav Zindulka, Zdeněk Junák, Jan Grygar, Erik Pardus, Aleš Jarý, Pavel Doucek a František Švihlík. Seriál není zaměřen jen na policejní práci, a proto tu mají pevné místo i jejich manželky a přítelkyně, například Alena Antalová jako majitelka květinářství Ludmila Horká, Andrea Elsnerová jako kuchařka celé stanice, či Zdena Herfortová jako Vladěnka Šiktancová - manželka vrchního Šiktance. V menších rolích zahráli mimo jiné i Jiřina Bohdalová, Pavel Zedníček, Marek Vašut, Simona Stašová, Jiří Krampol, slovenské hvězdy Michal Dočolomanský, Leopold Haverla či Marián Labuda. Dále jen v první sérii hrálo vedlejší role 313 herců - převážně méně okoukané tváře z moravských divadel - a zhruba 3000 komparzistů. Použito bylo 6500 kostýmů, 120 historických vozidel, několik vlaků, 25 tisíc rekvizit a velké množství zvířat. zdroj: www.cetnickehumoresky.cz
    Žánry:KomedieKrimi
    81%
    Původní seriál České televize Četnické humoresky námětově těží z existence četnických pátracích stanic - předchůdkyň současné kriminální služby - a skutečných případů, které stanice řešily. Ve městech byla policie (známe například ze seriálu Hříšní lidé města pražského), mimo pak působilo četnictvo. Elitou mezi nimi byly četnické pátrací stanice (zhruba 40 na území tehdejšího Československa). Seriál vychází z množství autentických případů nalezených v archivech. Při vykreslování prostředí četnické pátrací stanice je dbáno na pravdivé zobrazení všech mechanismů, na nichž bylo založeno tehdejší pátrání. Seriál má tři série, každou po třinácti epizodách. Jednotlivé epizody na sebe navzájem navazují a postavy vystupující v seriálu se neustále vyvíjejí. Příprava první řady byla zahájena roku 1992. Seriál se natáčel v reálných exteriérech střední a jižní Moravy, Brně a některé epizody i na území Podkarpatské Ukrajiny. Fiktivní brněnská četnická pátrací stanice vznikla v areálu bývalých vojenských kasáren a slouží v ní deset příslušníků a služební pes Argo. Ne vždy řeší jen závažné případy, někdy jsou jejich případy banální až směšné, vždy se jim však podaří pachatele usvědčit. Ústřední postavu Karla Arazíma, zpočátku štábního strážmistra, později praporčíka a nakonec velitele stanice vrchního strážmistra, vytvořil populární Tomáš Töpfer. Jeho pravou ruku Bedřicha Jarého, a pozdějšího zetě, zahrál neméně populární Ivan Trojan a vrchního strážmistra Šiktance ztvárnil Petr Kostka. Pátrací tým doplnili Stanislav Zindulka, Zdeněk Junák, Jan Grygar, Erik Pardus, Aleš Jarý, Pavel Doucek a František Švihlík. Seriál není zaměřen jen na policejní práci, a proto tu mají pevné místo i jejich manželky a přítelkyně, například Alena Antalová jako majitelka květinářství Ludmila Horká, Andrea Elsnerová jako kuchařka celé stanice, či Zdena Herfortová jako Vladěnka Šiktancová - manželka vrchního Šiktance. V menších rolích zahráli mimo jiné i Jiřina Bohdalová, Pavel Zedníček, Marek Vašut, Simona Stašová, Jiří Krampol, slovenské hvězdy Michal Dočolomanský, Leopold Haverla či Marián Labuda. Dále jen v první sérii hrálo vedlejší role 313 herců - převážně méně okoukané tváře z moravských divadel - a zhruba 3000 komparzistů. Použito bylo 6500 kostýmů, 120 historických vozidel, několik vlaků, 25 tisíc rekvizit a velké množství zvířat. zdroj: www.cetnickehumoresky.cz
    Žánry:KomedieKrimi
    3
  • Arabela
    Arabela (1980)
    Seriál
    • iVysílání
    Někdy stačí zazvonit zvonečkem a pohádky je konec. Jenže někdy je to právě naopak... V říši lidí se setkáváme s rodinou Majerových, kde se pan Majer živí jako vypravěč pohádek na dobrou noc. Jednoho dne najde pan Majer kouzelný zvoneček, který jeho rodinu spojí s Říší pohádek, kde vládne hodný král Hyacint se dvěma dcerami - Arabelou a Xénií. Je zde i zlý kouzelník II. kategorie Rumburak, který chce celou Říši pohádek získat jen a jen pro sebe, a hodlá pro to udělat vše. Ale nebyl by to správný pohádkový seriál, kdyby vše dobře nedopadlo.
    81%
    Někdy stačí zazvonit zvonečkem a pohádky je konec. Jenže někdy je to právě naopak... V říši lidí se setkáváme s rodinou Majerových, kde se pan Majer živí jako vypravěč pohádek na dobrou noc. Jednoho dne najde pan Majer kouzelný zvoneček, který jeho rodinu spojí s Říší pohádek, kde vládne hodný král Hyacint se dvěma dcerami - Arabelou a Xénií. Je zde i zlý kouzelník II. kategorie Rumburak, který chce celou Říši pohádek získat jen a jen pro sebe, a hodlá pro to udělat vše. Ale nebyl by to správný pohádkový seriál, kdyby vše dobře nedopadlo.
    4
  • Tichá bolest
    Tichá bolest (1991)
    FilmRole: funkcionář
    Těsně porevoluční film pojednává o moravské rodině těžce postižené komunistickým režimem. Vidíme pochovávání urny s popelem otce, popraveného v 50. letech jako třídního nepřítele. Vidíme dědu, jak v marném, ale hluboce procítěném gestu odporu odmítá mít cokoli společného s represivním režimem. A vidíme vnuka, jak nesměl studovat a skončil na vojně u černých baronů. Scenárista Jiří Křižan vykreslil v notně pochmurných barvách život lidí, které drtila zlá doba, avšak režisér Martin Hollý se nedokázal vždy dotknout nejniternějších pocitů, oné titulové tiché bolesti.
    Žánry:DramaRetro
    79%
    Těsně porevoluční film pojednává o moravské rodině těžce postižené komunistickým režimem. Vidíme pochovávání urny s popelem otce, popraveného v 50. letech jako třídního nepřítele. Vidíme dědu, jak v marném, ale hluboce procítěném gestu odporu odmítá mít cokoli společného s represivním režimem. A vidíme vnuka, jak nesměl studovat a skončil na vojně u černých baronů. Scenárista Jiří Křižan vykreslil v notně pochmurných barvách život lidí, které drtila zlá doba, avšak režisér Martin Hollý se nedokázal vždy dotknout nejniternějších pocitů, oné titulové tiché bolesti.
    Žánry:DramaRetro
    5
  • Hitler: Vzestup zla
    Hitler: Vzestup zla (2003)
    MinisérieRole: Von Lossow
    Životopisný snímek mapuje životní cestu Adolfa Hitlera, který smutně proslul jako jeden z nejhrůznějších diktátorů v dějinách lidstva, od dob jeho mládí, kdy jako zhrzený uchazeč o studium na malířské akademii odchází do 1. světové války, až do jmenování říšským kancléřem. Porážka jeho země v něm rozněcuje nacionalistický fanatismus, provázený antisemitismem, chorobné vášně, které záhy přerostou v celoživotní posedlost. Pod jejím vlivem Hitler, využívaje celonárodní poválečné apatie a posléze i hospodářské krize, se v čele NSDAP pomalu, ale neúprosně vypracovává, roste a sílí. O šílenství "jeho boje", ale i o jeho soukromí, spolupracovnících i odpůrcích pojednává první díl velkoryse výpravného snímku, jehož scénář je založen na pečlivě prostudovaných historických pramenech a jenž byl z velké části natáčen v Čechách.
    78%
    Životopisný snímek mapuje životní cestu Adolfa Hitlera, který smutně proslul jako jeden z nejhrůznějších diktátorů v dějinách lidstva, od dob jeho mládí, kdy jako zhrzený uchazeč o studium na malířské akademii odchází do 1. světové války, až do jmenování říšským kancléřem. Porážka jeho země v něm rozněcuje nacionalistický fanatismus, provázený antisemitismem, chorobné vášně, které záhy přerostou v celoživotní posedlost. Pod jejím vlivem Hitler, využívaje celonárodní poválečné apatie a posléze i hospodářské krize, se v čele NSDAP pomalu, ale neúprosně vypracovává, roste a sílí. O šílenství "jeho boje", ale i o jeho soukromí, spolupracovnících i odpůrcích pojednává první díl velkoryse výpravného snímku, jehož scénář je založen na pečlivě prostudovaných historických pramenech a jenž byl z velké části natáčen v Čechách.
    6
  • Zánik samoty Berhof
    Zánik samoty Berhof (1985)
    FilmRole: štábní písař
    • Oneplay
    První poválečné léto, česko-polsko-německé pomezí. Lidé ze samoty Berhof se stanou zajatci werwolfů, kteří odmítají připustit porážku Německa. Konflikt je zde pojat jako analýza mezní lidské situace a charakterů, v níž se osciluje mezi krajnostmi. Ústřední postavou vyprávění je jeptiška Salome, která do osamělého statku přináší všechno ostatní, jen ne očekávané milosrdenství. Jednoho z jejích protihráčů představuje československý poručík (v podání Milana Kňažka), jenž se s úpornou snahou pokouší o zajištění pořádku. Jeden z nejlepších československých filmů 80. let, natočený podle stejnojmenné předlohy Vladimíra Körnera, dodnes zaujme propracovaným scénářem, kamerou, hudbou a hereckými výkony. (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaHistorickýRetro
    77%
    První poválečné léto, česko-polsko-německé pomezí. Lidé ze samoty Berhof se stanou zajatci werwolfů, kteří odmítají připustit porážku Německa. Konflikt je zde pojat jako analýza mezní lidské situace a charakterů, v níž se osciluje mezi krajnostmi. Ústřední postavou vyprávění je jeptiška Salome, která do osamělého statku přináší všechno ostatní, jen ne očekávané milosrdenství. Jednoho z jejích protihráčů představuje československý poručík (v podání Milana Kňažka), jenž se s úpornou snahou pokouší o zajištění pořádku. Jeden z nejlepších československých filmů 80. let, natočený podle stejnojmenné předlohy Vladimíra Körnera, dodnes zaujme propracovaným scénářem, kamerou, hudbou a hereckými výkony. (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaHistorickýRetro
    7
  • Paní z Izieu
    Paní z Izieu (2007)
    Minisérie
    Když se 6. dubna 1983, jen pár měsíců po zatčení a vydání Klause Barbieho na francouzské půdě, ocitla Sabine Zlatinová sama v Izieu, aby si připomněla razie ze 6. dubna 1944, vyvstala jediná otázka: kdo po ní udrží plamen vzpomínky na 44 židovských dětí zatčených a deportovaných onoho dne? Sabininy obavy jsou o to naléhavější, když se dozví, že razie v Izieu nemůže být zahrnuta do procesu s bývalým nacistou pro nedostatek důkazů. Sabine bojuje za to, aby děti z Izieu nebyly trvale zapomenuty dějinami.
    Žánry:Drama
    74%
    Když se 6. dubna 1983, jen pár měsíců po zatčení a vydání Klause Barbieho na francouzské půdě, ocitla Sabine Zlatinová sama v Izieu, aby si připomněla razie ze 6. dubna 1944, vyvstala jediná otázka: kdo po ní udrží plamen vzpomínky na 44 židovských dětí zatčených a deportovaných onoho dne? Sabininy obavy jsou o to naléhavější, když se dozví, že razie v Izieu nemůže být zahrnuta do procesu s bývalým nacistou pro nedostatek důkazů. Sabine bojuje za to, aby děti z Izieu nebyly trvale zapomenuty dějinami.
    Žánry:Drama
    8
  • Faunovo velmi pozdní odpoledne
    Faunovo velmi pozdní odpoledne (1984)
    Film
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Komediálně laděný film V. Chytilové Faunovo velmi pozdní odpoledne lze označit jako groteskní moralitu. Zachycuje výjevy ze života stárnoucího elegána a svůdce mladých dívek, který se ze strachu před stářím a smrtí zoufale snaží urvat, co se ještě dá. Postupně si však uvědomuje, že jeho počínání je marné a bláhové, že ve svém životě spíše ztrácel než získával. A tak se z Fauna, na první pohled šarmantního a úspěšného muže, stává tragikomická figura zbytečného člověka. Člověka se slabošským charakterem, který po celý život chtěl jen brát a dostávat, aniž by příliš riskoval. Jeho životní styl, úzkostlivě uzavřený do soukromí, je zdánlivě přitažlivý, ale jak sám hrdina zjišťuje, ústí do samoty a prázdnoty. Autorka scénáře V. Chytilová usilovala o jakousi moderní commedii dell'arte. Vrstvením komediálních i vážných situací odkrývá hlubší jádro příběhu, jímž je právě téma stáří a zmarněného života. Snímku dominuje obrazové zachycení Prahy a vynikající herecký výkon L. Suchařípy. (CS Film)
    Žánry:KomedieSatira
    73%
    Komediálně laděný film V. Chytilové Faunovo velmi pozdní odpoledne lze označit jako groteskní moralitu. Zachycuje výjevy ze života stárnoucího elegána a svůdce mladých dívek, který se ze strachu před stářím a smrtí zoufale snaží urvat, co se ještě dá. Postupně si však uvědomuje, že jeho počínání je marné a bláhové, že ve svém životě spíše ztrácel než získával. A tak se z Fauna, na první pohled šarmantního a úspěšného muže, stává tragikomická figura zbytečného člověka. Člověka se slabošským charakterem, který po celý život chtěl jen brát a dostávat, aniž by příliš riskoval. Jeho životní styl, úzkostlivě uzavřený do soukromí, je zdánlivě přitažlivý, ale jak sám hrdina zjišťuje, ústí do samoty a prázdnoty. Autorka scénáře V. Chytilová usilovala o jakousi moderní commedii dell'arte. Vrstvením komediálních i vážných situací odkrývá hlubší jádro příběhu, jímž je právě téma stáří a zmarněného života. Snímku dominuje obrazové zachycení Prahy a vynikající herecký výkon L. Suchařípy. (CS Film)
    Žánry:KomedieSatira
    9
  • Bakaláři
    Bakaláři (1972)
    Seriál
    • iVysílání
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolala až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišly do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři. (oficiální text distributora)
    72%
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolala až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišly do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři. (oficiální text distributora)
    10
  • Mandragora
    Mandragora (1997)
    Film
    Svět dětské prostituce, násilí a drog, kousek od vašeho domu. V patnácti letech zaprodali svá těla, teď bojují o své duše - přestali být dětmi, aniž se stali muži - mají rodiče a přesto jsou sirotky - žijí s námi, ale v jiném světě - mají přátele a přece jsou sami - jsou plni života, i když stále myslí na smrt - umírají bez slitování... Šokující příběh režiséra Wiktora Grodeckého o Praze, jak ji nikdo nechce znát. Film, který otevřeně poukazuje na svět dětské prostituce, násilí a drog. Mladí lidé, kteří v patnácti letech zaprodali svá těla, teď bojují o své duše - přestali být dětmi, aniž se stali muži - mají rodiče a přesto jsou vlastně sirotky. Jsou tu s námi, ale přitom žijí v jiném světě. Jsou sami, přestože mají spoustu přátel. Jsou plni života, v duchu však stále myslí na smrt. Umírají a nejsou litováni...
    71%
    Svět dětské prostituce, násilí a drog, kousek od vašeho domu. V patnácti letech zaprodali svá těla, teď bojují o své duše - přestali být dětmi, aniž se stali muži - mají rodiče a přesto jsou sirotky - žijí s námi, ale v jiném světě - mají přátele a přece jsou sami - jsou plni života, i když stále myslí na smrt - umírají bez slitování... Šokující příběh režiséra Wiktora Grodeckého o Praze, jak ji nikdo nechce znát. Film, který otevřeně poukazuje na svět dětské prostituce, násilí a drog. Mladí lidé, kteří v patnácti letech zaprodali svá těla, teď bojují o své duše - přestali být dětmi, aniž se stali muži - mají rodiče a přesto jsou vlastně sirotky. Jsou tu s námi, ale přitom žijí v jiném světě. Jsou sami, přestože mají spoustu přátel. Jsou plni života, v duchu však stále myslí na smrt. Umírají a nejsou litováni...
    11
  • Případy detektivní kanceláře Ostrozrak
    Případy detektivní kanceláře Ostrozrak (2000)
    SeriálRole: filmový režisér Prödöhl
    Soukromý detektiv Pivoňka, poněkud pedantský mladý doktor filozofie, řeší velké případy se zarputilým nadšením pro věc. Rozlousknutí nejednoho kriminálního oříšku se však vydaří především díky pomoci jeho přítelkyně Boženky Skovajsové. Tato dívka andělského zjevu a bystré mysli, vyjadřující se drsnou mluvou pražské periférie, věrně plní svému Sherlockovi roli doktora Watsona.
    Žánry:KomedieKrimi
    67%
    Soukromý detektiv Pivoňka, poněkud pedantský mladý doktor filozofie, řeší velké případy se zarputilým nadšením pro věc. Rozlousknutí nejednoho kriminálního oříšku se však vydaří především díky pomoci jeho přítelkyně Boženky Skovajsové. Tato dívka andělského zjevu a bystré mysli, vyjadřující se drsnou mluvou pražské periférie, věrně plní svému Sherlockovi roli doktora Watsona.
    Žánry:KomedieKrimi
    12
  • Jen si tak trochu písknout
    Jen si tak trochu písknout (1981)
    FilmRole: Otec na třídní schůzce
    • Oneplay
    Jeden týden života dvou pražských třináctiletých kluků ve filmu Karla Smyczka. Film Karla Smyczka Jen si tak trochu písknout je určen mládeži, ale má co říci i dospělým. Vypráví příběh jednoho týdne v životě dvou třináctiletých pražských kluků, spořádaného Petra z typické měšťácké rodiny a zkušenějšího Pavla, který žije sám se svým otcem, a jejich kamarádů a spolužáků. Chlapci při svých toulkách po Praze ukradnou v opravovaném kostele píšťaly z varhan a Pavel se kvůli tomu dostane do velkých problémů. Okolo hlavní zápletky se kupí řada úsměvných i mírně provokativních epizod citlivě odhalujících svět dospívajících dětí. (oficiální text distributora) Karel Smyczek sice natočil úsměvný dětský film, avšak včlenil do něho výpověď, která se svým dosahem dotýká společenského klimatu ve společnosti. Počínání klukovské party, jakkoli žertovné a neposedné, totiž ledasco prozrazuje o světě dospělých, jejichž zásady, třeba i nevyřčené, děti přebírají. Mládež totiž přestává rozlišovat hranici mezi provokativní klukovinou a mravním selháním.
    Žánry:DramaRodinný
    67%
    Jeden týden života dvou pražských třináctiletých kluků ve filmu Karla Smyczka. Film Karla Smyczka Jen si tak trochu písknout je určen mládeži, ale má co říci i dospělým. Vypráví příběh jednoho týdne v životě dvou třináctiletých pražských kluků, spořádaného Petra z typické měšťácké rodiny a zkušenějšího Pavla, který žije sám se svým otcem, a jejich kamarádů a spolužáků. Chlapci při svých toulkách po Praze ukradnou v opravovaném kostele píšťaly z varhan a Pavel se kvůli tomu dostane do velkých problémů. Okolo hlavní zápletky se kupí řada úsměvných i mírně provokativních epizod citlivě odhalujících svět dospívajících dětí. (oficiální text distributora) Karel Smyczek sice natočil úsměvný dětský film, avšak včlenil do něho výpověď, která se svým dosahem dotýká společenského klimatu ve společnosti. Počínání klukovské party, jakkoli žertovné a neposedné, totiž ledasco prozrazuje o světě dospělých, jejichž zásady, třeba i nevyřčené, děti přebírají. Mládež totiž přestává rozlišovat hranici mezi provokativní klukovinou a mravním selháním.
    Žánry:DramaRodinný
    13
  • ...a zase ta Lucie!
    ...a zase ta Lucie! (1984)
    FilmRole: prodavač
    • Oneplay
    • Prima Plus
    • Magenta TV
    Zatímco Lucie jako nová vůdkyně party baví společně s formeláky všechny děti, potupený Osvald doma připravuje strašlivou pomstu. Chce se zmocnit kouzelných formeláků, což se mu k jeho škodě také podaří. Formeláci si totiž nenechají nic podobného líbit. Nejprve vybílí lednici, kde má Osvaldova maminka připraveny dobroty na velkou hostinu, a potom znemožní Osvaldovo klavírní vystoupení před profesorem Hartmanem. Ale to samozřejmě není konec prázdninového dobrodružství. Sotva se Ferda a Ferda vrátí k Lucii, dobrodružství pokračuje, a tak si mohou děti díky oběma formelákům uprostřed léta například zabruslit.
    66%
    Zatímco Lucie jako nová vůdkyně party baví společně s formeláky všechny děti, potupený Osvald doma připravuje strašlivou pomstu. Chce se zmocnit kouzelných formeláků, což se mu k jeho škodě také podaří. Formeláci si totiž nenechají nic podobného líbit. Nejprve vybílí lednici, kde má Osvaldova maminka připraveny dobroty na velkou hostinu, a potom znemožní Osvaldovo klavírní vystoupení před profesorem Hartmanem. Ale to samozřejmě není konec prázdninového dobrodružství. Sotva se Ferda a Ferda vrátí k Lucii, dobrodružství pokračuje, a tak si mohou děti díky oběma formelákům uprostřed léta například zabruslit.
    14
  • Nevěsta
    Nevěsta (1970)
    FilmRole: Ivan
    Experimentálně zaměřená hříčka, zbavená jakékoli psychologizace, se upíná k naivistickému pohledu - v této poloze Jiří Suchý vypráví o putování osmnáctileté dívky, která opustí práci v drůbežářském provozu a vydá se hledat manžela. Věštba, jíž věří, totiž stanovila, že se musí vdát přesně 23. října. Na filmu je patrné, že režisér má zkušenosti s divadelním tvarem, ale nikoli s filmovým vyjadřováním. Proto je výsledek značně těžkopádný, a to navzdory zdůrazňované poetičnosti. Režisérově stylizaci se snaží přizpůsobit i herci se začínající Martou Vančurovou v čele.
    Žánry:DramaKomedie
    66%
    Experimentálně zaměřená hříčka, zbavená jakékoli psychologizace, se upíná k naivistickému pohledu - v této poloze Jiří Suchý vypráví o putování osmnáctileté dívky, která opustí práci v drůbežářském provozu a vydá se hledat manžela. Věštba, jíž věří, totiž stanovila, že se musí vdát přesně 23. října. Na filmu je patrné, že režisér má zkušenosti s divadelním tvarem, ale nikoli s filmovým vyjadřováním. Proto je výsledek značně těžkopádný, a to navzdory zdůrazňované poetičnosti. Režisérově stylizaci se snaží přizpůsobit i herci se začínající Martou Vančurovou v čele.
    Žánry:DramaKomedie
    15
  • Lucie, postrach ulice
    Lucie, postrach ulice (1980)
    Seriál
    Lucie je šestiletá dívka, která se nemůže dočkat, až půjde poprvé do školy. Jenže prázdniny jako by nechtěly vůbec skončit, její kamarádky ještě nejsou doma, a tak se Lucie nudí. Ve své fantazii se sice stává Vládkyní všech moří, jenže si nemá s kým hrát a parta puberťáků, které velí sousedovic Oskar, ji mezi sebe nechce. Aby se jí zbavili, pošlou ji něco šlohnout do místního obchoďáku, Lucii se povede sebrat formelu, jenže je chycená bdělým detektivem. Prodavačky i detektivové Lucii marně prohledávají, nic nemá, formela totiž ožila a stali se z ní dva potměšilí skřítkové Malej a Velkej. Jejich tajné jméno je Fridrich a Fridrich, ale Lucie jim říká Ferda a Ferda. Konečně má Lucie kamarády, kteří dovedou zatopit nejen Oskarovi, ale řádně zamotat hlavu i rodičům...
    65%
    Lucie je šestiletá dívka, která se nemůže dočkat, až půjde poprvé do školy. Jenže prázdniny jako by nechtěly vůbec skončit, její kamarádky ještě nejsou doma, a tak se Lucie nudí. Ve své fantazii se sice stává Vládkyní všech moří, jenže si nemá s kým hrát a parta puberťáků, které velí sousedovic Oskar, ji mezi sebe nechce. Aby se jí zbavili, pošlou ji něco šlohnout do místního obchoďáku, Lucii se povede sebrat formelu, jenže je chycená bdělým detektivem. Prodavačky i detektivové Lucii marně prohledávají, nic nemá, formela totiž ožila a stali se z ní dva potměšilí skřítkové Malej a Velkej. Jejich tajné jméno je Fridrich a Fridrich, ale Lucie jim říká Ferda a Ferda. Konečně má Lucie kamarády, kteří dovedou zatopit nejen Oskarovi, ale řádně zamotat hlavu i rodičům...
    16
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    17
  • Evžen mezi námi
    Evžen mezi námi (1990)
    Film
    • Oneplay
    63%
    18
  • První republika
    První republika (2014)
    Seriál
    • Netflix
    • Oneplay
    • iVysílání
    • +1
    61%
    19
  • Past na kachnu
    Past na kachnu (1978)
    Film
    • Oneplay
    V kufru vozu taxikáře Koukala (Miroslav Macháček) je při namátkové silniční kontrole nalezena mrtvola nahého muže. Případ dostává na starost major Mlynář (Milan Sandhaus) se svým týmem. Taxikář Koukal se při výslechu zapřísahá, že o ničem neví, navíc je i ochoten s policisty spolupracovat. Uvádí, že často vozil své zákazníky za tučnou odměnu do pokoutní herny, kde se hrály hazardní hry. Mrtvola je identifikována jako cizinec, Rakušan Mitrik, kterého odvezl do herny další taxikář Kvěch (Jiří Zahájský). Ale jak se tělo Mitrika dostalo do kufru Koukalova auta, nikdo neví. Krátce po propuštění je podezřelý taxikář Koukal zavražděn. Nakonec se zjistí, že nejde pouze o hazardní hry, ale také o tvrdé drogy, heroin, které převáží přes hranice turecký pašerák Ogla. Policií je vytipováno několik osob, taxikáři Písecký a Kvěch a rovněž bývalá Koukalova milenka, servírka Romana Záveská (Jana Andresíková).
    Žánry:DramaKrimi
    60%
    V kufru vozu taxikáře Koukala (Miroslav Macháček) je při namátkové silniční kontrole nalezena mrtvola nahého muže. Případ dostává na starost major Mlynář (Milan Sandhaus) se svým týmem. Taxikář Koukal se při výslechu zapřísahá, že o ničem neví, navíc je i ochoten s policisty spolupracovat. Uvádí, že často vozil své zákazníky za tučnou odměnu do pokoutní herny, kde se hrály hazardní hry. Mrtvola je identifikována jako cizinec, Rakušan Mitrik, kterého odvezl do herny další taxikář Kvěch (Jiří Zahájský). Ale jak se tělo Mitrika dostalo do kufru Koukalova auta, nikdo neví. Krátce po propuštění je podezřelý taxikář Koukal zavražděn. Nakonec se zjistí, že nejde pouze o hazardní hry, ale také o tvrdé drogy, heroin, které převáží přes hranice turecký pašerák Ogla. Policií je vytipováno několik osob, taxikáři Písecký a Kvěch a rovněž bývalá Koukalova milenka, servírka Romana Záveská (Jana Andresíková).
    Žánry:DramaKrimi
    20
  • Takže ahoj
    Takže ahoj (1971)
    Film
    59%
    21
  • Příliš velká šance
    Příliš velká šance (1985)
    Film
    • Oneplay
    59%
    22
  • Příběh '88
    Příběh '88 (1989)
    Film
    59%
    23
  • To jsem z toho jelen
    To jsem z toho jelen (2001)
    Minisérie
    Aneb poslední učitel v Čechách. Komedie o manželství učitele a zdravotní sestry, kterým stále chybějí peníze. Komediální příběh učitele Eduarda Jelena (Bohumil Klepl) a zdravotní sestry Věry (Veronika Žilková), kteří se snaží vyřešit špatnou finanční situaci své rodiny, vás určitě pobaví. A možná vám bude připadat důvěrně známý, protože se odehrává v naší současnosti... Dnešní podoba této vtipné komedie autorů Evy a Iva Pelantových vznikla ze šesti půlhodinových dílů seriálu, který režisér Karel Smyczek natočil v roce 2000 jako součást mezinárodního koprodukčního projektu. Šest evropských televizí (katalánská, velšská, francouzská, německá, norská a česká) dostalo od francouzské firmy CIPANGO nabídku na odvyprávění jakéhokoliv rodinného příběhu ze současnosti, v němž by byly zastoupeny tři generace. Jedině Česká televize přišla s komedií a při premiéře, v prosinci roku 2001, s ní stanice ARTE sklidila velký úspěch. Stanice ARTE ji poté nominovala do prestižní německé televizní soutěže.
    Žánry:Komedie
    57%
    Aneb poslední učitel v Čechách. Komedie o manželství učitele a zdravotní sestry, kterým stále chybějí peníze. Komediální příběh učitele Eduarda Jelena (Bohumil Klepl) a zdravotní sestry Věry (Veronika Žilková), kteří se snaží vyřešit špatnou finanční situaci své rodiny, vás určitě pobaví. A možná vám bude připadat důvěrně známý, protože se odehrává v naší současnosti... Dnešní podoba této vtipné komedie autorů Evy a Iva Pelantových vznikla ze šesti půlhodinových dílů seriálu, který režisér Karel Smyczek natočil v roce 2000 jako součást mezinárodního koprodukčního projektu. Šest evropských televizí (katalánská, velšská, francouzská, německá, norská a česká) dostalo od francouzské firmy CIPANGO nabídku na odvyprávění jakéhokoliv rodinného příběhu ze současnosti, v němž by byly zastoupeny tři generace. Jedině Česká televize přišla s komedií a při premiéře, v prosinci roku 2001, s ní stanice ARTE sklidila velký úspěch. Stanice ARTE ji poté nominovala do prestižní německé televizní soutěže.
    Žánry:Komedie
    24
  • Kvaska
    Kvaska (2007)
    FilmRole: Autor
    Hlavního hrdinu vězně Mickiho drží při životě jen jeho velká láska k muzikálové hvězdě Karin, kterou ale zná jen z časopisů. Aby se s ní mohl seznámit, rozhodne se zúčastnit vypsaného konkurzu na nový muzikál a uteče z věznice. Micki se komplikovaně stane členem souboru a začíná se sbližovat s Karin. Ta ale chodí s hlavním sponzorem projektu Oskarem. Před premiérou se policie dozví o jeho pobytu a chce ho zatknout. Jak vše dopadne, se dozvíte v českém hudebním filmu Kvaska.
    Žánry:Muzikál
    56%
    Hlavního hrdinu vězně Mickiho drží při životě jen jeho velká láska k muzikálové hvězdě Karin, kterou ale zná jen z časopisů. Aby se s ní mohl seznámit, rozhodne se zúčastnit vypsaného konkurzu na nový muzikál a uteče z věznice. Micki se komplikovaně stane členem souboru a začíná se sbližovat s Karin. Ta ale chodí s hlavním sponzorem projektu Oskarem. Před premiérou se policie dozví o jeho pobytu a chce ho zatknout. Jak vše dopadne, se dozvíte v českém hudebním filmu Kvaska.
    Žánry:Muzikál
    25
  • Do zubů a do srdíčka
    Do zubů a do srdíčka (1986)
    FilmRole: Eduard
    Hrdiny příběhu z malého města jsou bývalí kamarádi Standa Stuchlík a Robert Sura, z nichž se stanou úhlavní nepřátelé, a to nejen kvůli spolužačce Zuzaně, která se oběma líbí. Zatímco frajer Robert má bohaté rodiče, kteří ho rozmazlují a koupí mu vše, o co si řekne, Standa si musí na hraní v rockové kapele těžce vydělávat brigádou v kotelně a ještě svého koníčka neustále obhajovat před despektem rodičů. Jedinou oporu nachází u strýce Edy, také hudebníka. Spíše než pevně daným příběhem je film mozaikou volně poskládaných, většinou komediálně laděných epizod, mezi nimiž nechybí nešikovná klukovská snaha upoutat pozornost svých prvních lásek, ani zdařilá scéna improvizovaného koncertu v tělocvičně.
    Žánry:Komedie
    55%
    Hrdiny příběhu z malého města jsou bývalí kamarádi Standa Stuchlík a Robert Sura, z nichž se stanou úhlavní nepřátelé, a to nejen kvůli spolužačce Zuzaně, která se oběma líbí. Zatímco frajer Robert má bohaté rodiče, kteří ho rozmazlují a koupí mu vše, o co si řekne, Standa si musí na hraní v rockové kapele těžce vydělávat brigádou v kotelně a ještě svého koníčka neustále obhajovat před despektem rodičů. Jedinou oporu nachází u strýce Edy, také hudebníka. Spíše než pevně daným příběhem je film mozaikou volně poskládaných, většinou komediálně laděných epizod, mezi nimiž nechybí nešikovná klukovská snaha upoutat pozornost svých prvních lásek, ani zdařilá scéna improvizovaného koncertu v tělocvičně.
    Žánry:Komedie
    26
  • Babičky dobíjejte přesně!
    Babičky dobíjejte přesně! (1984)
    FilmRole: TV zvukař, druhý informátor
    Tato výzva nenabádá ke strašlivému zločinu, nýbrž k doplnění energie. Ony titulové babičky jsou totiž umělé a musí se pravidelně dobíjet. Zdají se být ideálním řešením pro bohaté rodiny, které potřebují pomoci při hlídání dětí či domácích pracích, avšak záhy se ukáže, že příliš péče a starostlivosti škodí. Pokus o sci-fi komedii je však rozpačitý v syžetovém nárysu i inscenačním ztvárnění, málo zábavný a nepomáhá mu ani obsazení mnoha populárních herců.
    Žánry:HororKomedieSci-fi
    53%
    Tato výzva nenabádá ke strašlivému zločinu, nýbrž k doplnění energie. Ony titulové babičky jsou totiž umělé a musí se pravidelně dobíjet. Zdají se být ideálním řešením pro bohaté rodiny, které potřebují pomoci při hlídání dětí či domácích pracích, avšak záhy se ukáže, že příliš péče a starostlivosti škodí. Pokus o sci-fi komedii je však rozpačitý v syžetovém nárysu i inscenačním ztvárnění, málo zábavný a nepomáhá mu ani obsazení mnoha populárních herců.
    Žánry:HororKomedieSci-fi
    27
  • Rodáci
    Rodáci (1988)
    Seriál
    26%
    28

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.