?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Sergio Basili: Filmy a seriály

  • Hodný, zlý a ošklivý
    Hodný, zlý a ošklivý (1966)
    Film
    • iTunes
    Během americké občanské války se jednomu z vojáků podařilo ukrást truhlu plnou zlata Konfederace. Polohu pokladu sdělí umírající muž dvojici mužů s nadějí, že mu pomohou. Ve skutečnosti jde ale o hledaného zločince Tuca a lovce odměn Joa, kteří se živí tím, že jezdí od města k městu a vybírají za Tucovu hlavu odměnu. Nyní je ale znalost místa pokladu nutí opět spolupracovat, Tuco zná jméno hřbitova a Joe zase jméno na hrobě, pod kterým je poklad ukrytý. Nyní mají tedy ještě větší důvod udržet se navzájem naživu, ovšem to si nemyslí nájemný zabiják Krásnoočko, který jim jde po krku...
    88%
    Během americké občanské války se jednomu z vojáků podařilo ukrást truhlu plnou zlata Konfederace. Polohu pokladu sdělí umírající muž dvojici mužů s nadějí, že mu pomohou. Ve skutečnosti jde ale o hledaného zločince Tuca a lovce odměn Joa, kteří se živí tím, že jezdí od města k městu a vybírají za Tucovu hlavu odměnu. Nyní je ale znalost místa pokladu nutí opět spolupracovat, Tuco zná jméno hřbitova a Joe zase jméno na hrobě, pod kterým je poklad ukrytý. Nyní mají tedy ještě větší důvod udržet se navzájem naživu, ovšem to si nemyslí nájemný zabiják Krásnoočko, který jim jde po krku...
    1
  • Geniální přítelkyně
    Geniální přítelkyně (2018)
    Seriál
    • HBO Max
    Když nejdůležitější přítelkyně v jejím životě jednoho dne beze stopy zmizí, Elena Grecová, nyní již postarší žena ponořená v domě plném knih, zapne počítač a začne sepisovat příběh jejich přátelství. Raffaellu Cerullovou, které vždycky říkala Lila, potkala v prvním ročníku základní školy v roce 1950. Jejich příběh, odehrávající se v nebezpečné a fascinující Neapoli, pokrývá více než 60 let jejich života. Elena se pokouší popsat tajemství Liliny osoby, své geniální přítelkyně, která je pro ni svým způsobem nejlepší kamarádkou i nejhorším nepřítelem. Osmidílný seriál Geniální přítelkyně je inspirován stejnojmenným mezinárodním bestsellerem z pera Eleny Ferranteové.
    Žánry:Drama
    83%
    Když nejdůležitější přítelkyně v jejím životě jednoho dne beze stopy zmizí, Elena Grecová, nyní již postarší žena ponořená v domě plném knih, zapne počítač a začne sepisovat příběh jejich přátelství. Raffaellu Cerullovou, které vždycky říkala Lila, potkala v prvním ročníku základní školy v roce 1950. Jejich příběh, odehrávající se v nebezpečné a fascinující Neapoli, pokrývá více než 60 let jejich života. Elena se pokouší popsat tajemství Liliny osoby, své geniální přítelkyně, která je pro ni svým způsobem nejlepší kamarádkou i nejhorším nepřítelem. Osmidílný seriál Geniální přítelkyně je inspirován stejnojmenným mezinárodním bestsellerem z pera Eleny Ferranteové.
    Žánry:Drama
    2
  • Země nikoho
    Země nikoho (2001)
    Film
    Satirický příběh dvou vojáků z nepřátelských táborů se odehrává uprostřed války v Bosně v roce 1993. Bosenský voják Čiki a jeho těžce zraněný druh se ocitnou se srbským vojákem Ninem v zákopu mezi nepřátelskými liniemi na území nazývaném země nikoho. Padají urážky a výčitky, zdá se, že hádka o to, který národ rozpoutal kruh násilí, nikdy neskončí. Situace žádá řešení. Mohlo by být na dosah ruky: jednotky UNPROFOR jsou nablízku a francouzský seržant Marchand se vší silou snaží pomoci. Jenomže není jednoduché obejít předpisy o chování sil pověřených dozorem nad pořádkem. Velitelé nařizují za žádnou cenu se nevměšovat. Zástupci médií trpělivě sledují vývoj patové situace, a zatímco jim jde o událost, Čikimu a Ninovi jde o život...
    79%
    Satirický příběh dvou vojáků z nepřátelských táborů se odehrává uprostřed války v Bosně v roce 1993. Bosenský voják Čiki a jeho těžce zraněný druh se ocitnou se srbským vojákem Ninem v zákopu mezi nepřátelskými liniemi na území nazývaném země nikoho. Padají urážky a výčitky, zdá se, že hádka o to, který národ rozpoutal kruh násilí, nikdy neskončí. Situace žádá řešení. Mohlo by být na dosah ruky: jednotky UNPROFOR jsou nablízku a francouzský seržant Marchand se vší silou snaží pomoci. Jenomže není jednoduché obejít předpisy o chování sil pověřených dozorem nad pořádkem. Velitelé nařizují za žádnou cenu se nevměšovat. Zástupci médií trpělivě sledují vývoj patové situace, a zatímco jim jde o událost, Čikimu a Ninovi jde o život...
    3
  • Konformista
    Konformista (1971)
    Film
    • iTunes
    Italský režisér Bernardo Bertolucci použil ve svém filmu Konformista jako předlohu stejnojmenný román svého krajana, významného spisovatele Alberta Moravii, aby se zaměřil na nedávnou minulost a podal psychologický portrét muže, který se zaprodal fašistickému režimu. Záporným hrdinou je mladý intelektuál, jenž si z rodinného prostředí a mladistvých prožitků vypěstoval komplexy, pocit viny a výlučnosti, podvědomě i záměrně se snaží překonat vnitřní zábrany přizpůsobením, zařazením do normálnosti, průměru. A tím je pro něho nejen co nejkonvenčnější sňatek a typicky maloměšťácká domácnost, nýbrž i co nejtěsnější přimknutí k oficiálnímu proudu doby. Jelikož žije v Itálii třicátých let, znamená to službu fašistickému režimu bez skrupulí. Proto přijme i úkol provést politickou vraždu na antifašistickém emigrantovi a na podstatě věci nic nemění, že neuspěje. Po Mussoliniho pádu se okamžitě zříká všeho, čemu dosud slepě sloužil, a je ochoten být znovu konformistou, přizpůsobit se komukoliv a čemukoliv. Film byl doporučen pro II. distribuční okruh.
    77%
    Italský režisér Bernardo Bertolucci použil ve svém filmu Konformista jako předlohu stejnojmenný román svého krajana, významného spisovatele Alberta Moravii, aby se zaměřil na nedávnou minulost a podal psychologický portrét muže, který se zaprodal fašistickému režimu. Záporným hrdinou je mladý intelektuál, jenž si z rodinného prostředí a mladistvých prožitků vypěstoval komplexy, pocit viny a výlučnosti, podvědomě i záměrně se snaží překonat vnitřní zábrany přizpůsobením, zařazením do normálnosti, průměru. A tím je pro něho nejen co nejkonvenčnější sňatek a typicky maloměšťácká domácnost, nýbrž i co nejtěsnější přimknutí k oficiálnímu proudu doby. Jelikož žije v Itálii třicátých let, znamená to službu fašistickému režimu bez skrupulí. Proto přijme i úkol provést politickou vraždu na antifašistickém emigrantovi a na podstatě věci nic nemění, že neuspěje. Po Mussoliniho pádu se okamžitě zříká všeho, čemu dosud slepě sloužil, a je ochoten být znovu konformistou, přizpůsobit se komukoliv a čemukoliv. Film byl doporučen pro II. distribuční okruh.
    4
  • Kapsy plné dynamitu
    Kapsy plné dynamitu (1971)
    Film
    Juan Miranda je chladnokrevný zloděj a šéf početné rodiny, která se živí okrádáním náhodných pocestných a přepadáním dostavníků. V době, kdy kolem něho doslova "vře" mexická revoluce, zajímá se jen o to, jak rychle naplnit vlastní žaludek. Zlomyslná náhoda mu jednoho dne postaví do cesty muže, s jakým se ve svém životě ještě nikdy nesetkal: John H. Mallory jezdí na motocyklu, z ničeho a nikoho nemá strach, přímo ďábelským způsobem zachází s dynamitem a dělá jen to, co chce. Na rozdíl od všech členů své tlupy Miranda rázem pochopí, že to je ten správný člověk, který mu může pomoci splnit dlouholetý sen. Tím není nic jiného, než vykradení velké banky v městě Mesa Verde. A tak se pokusí Johna H. Malloryho pro svůj záměr získat. Ten však má naprosto odlišné plány, o nichž ale příliš nemluví. Přesto se cesty obou rozdílně uvažujících mužů spojí... Western natočil producent a režisér italského původu Sergio Leone, který se proslavil tím, že na jedné straně bořil zaběhnutá schemata žánru (ve filmech Pro pár dolarů, Pro hrst dolarů navíc, Tenkrát na Západě), aby jim současně vrátil původní jednoduchost a humor. Také v tomto příběhu, v němž revoluce v Mexiku a motivy terorismu mají důležité místo, rozhodně nechybí drsnost, neotřelý pohled na westernové postavy, prvky nadsázky i černě laděná komika. Hudbu napsal známý skladatel Ennio Morricone. Postavu svérázného a nevypočitatelného Johna H. Malloryho ztvárnil James Coburn (Sedm statečných, Náš muž Flint), úlohu živočišného Juana Mirandy vytvořil Rod Steiger (Zastavárník, V žáru noci, Takhle se s dámou nejedná).
    76%
    Juan Miranda je chladnokrevný zloděj a šéf početné rodiny, která se živí okrádáním náhodných pocestných a přepadáním dostavníků. V době, kdy kolem něho doslova "vře" mexická revoluce, zajímá se jen o to, jak rychle naplnit vlastní žaludek. Zlomyslná náhoda mu jednoho dne postaví do cesty muže, s jakým se ve svém životě ještě nikdy nesetkal: John H. Mallory jezdí na motocyklu, z ničeho a nikoho nemá strach, přímo ďábelským způsobem zachází s dynamitem a dělá jen to, co chce. Na rozdíl od všech členů své tlupy Miranda rázem pochopí, že to je ten správný člověk, který mu může pomoci splnit dlouholetý sen. Tím není nic jiného, než vykradení velké banky v městě Mesa Verde. A tak se pokusí Johna H. Malloryho pro svůj záměr získat. Ten však má naprosto odlišné plány, o nichž ale příliš nemluví. Přesto se cesty obou rozdílně uvažujících mužů spojí... Western natočil producent a režisér italského původu Sergio Leone, který se proslavil tím, že na jedné straně bořil zaběhnutá schemata žánru (ve filmech Pro pár dolarů, Pro hrst dolarů navíc, Tenkrát na Západě), aby jim současně vrátil původní jednoduchost a humor. Také v tomto příběhu, v němž revoluce v Mexiku a motivy terorismu mají důležité místo, rozhodně nechybí drsnost, neotřelý pohled na westernové postavy, prvky nadsázky i černě laděná komika. Hudbu napsal známý skladatel Ennio Morricone. Postavu svérázného a nevypočitatelného Johna H. Malloryho ztvárnil James Coburn (Sedm statečných, Náš muž Flint), úlohu živočišného Juana Mirandy vytvořil Rod Steiger (Zastavárník, V žáru noci, Takhle se s dámou nejedná).
    5
  • Božský
    Božský (2008)
    Film
    Brilantní portrét muže, který vstoupil na politickou scénu Itálie v roce 1946 a dodnes z ní zcela neodešel. Téměř devadesátiletý Giulio Andreotti, křesťanský demokrat, který stál sedmkrát v čele vlády a na rozdíl od řady svých kolegů se nikdy neocitl v hledáčku mafie, v tvůrci budí odpor, ale i fascinaci. V podání skvělého Tonyho Servilla je „božský Giulio“ nevyzpytatelnou bytostí, připomínající loutku, ochotnou obětovat vlastní svědomí své ctižádosti. [43. MFFKV 2008]
    75%
    Brilantní portrét muže, který vstoupil na politickou scénu Itálie v roce 1946 a dodnes z ní zcela neodešel. Téměř devadesátiletý Giulio Andreotti, křesťanský demokrat, který stál sedmkrát v čele vlády a na rozdíl od řady svých kolegů se nikdy neocitl v hledáčku mafie, v tvůrci budí odpor, ale i fascinaci. V podání skvělého Tonyho Servilla je „božský Giulio“ nevyzpytatelnou bytostí, připomínající loutku, ochotnou obětovat vlastní svědomí své ctižádosti. [43. MFFKV 2008]
    6
  • První zrádce
    První zrádce (2019)
    Film
    • KVIFF TV
    Osmdesátá léta v Itálii. Klany sicilské mafie mezi sebou nelítostně válčí o moc. Vláda si se situací neví rady, dokud se neobjeví první zrádce. Tommaso Buscetta udělá dosud nemyslitelné. Poruší přísahu, popíše praktiky největší mafiánské organizace Cosa Nostra a pomůže soudci Falconemu dostat stovky jejích příslušníků za mříže. Brzy se ale začne schylovat k tvrdé pomstě. Strhující a realitě velmi věrný příběh člověka, který navždy změnil svět mafie, představil legendární režisér Marco Bellocchio v hlavní soutěži festivalu v Cannes. (Aerofilms)
    71%
    Osmdesátá léta v Itálii. Klany sicilské mafie mezi sebou nelítostně válčí o moc. Vláda si se situací neví rady, dokud se neobjeví první zrádce. Tommaso Buscetta udělá dosud nemyslitelné. Poruší přísahu, popíše praktiky největší mafiánské organizace Cosa Nostra a pomůže soudci Falconemu dostat stovky jejích příslušníků za mříže. Brzy se ale začne schylovat k tvrdé pomstě. Strhující a realitě velmi věrný příběh člověka, který navždy změnil svět mafie, představil legendární režisér Marco Bellocchio v hlavní soutěži festivalu v Cannes. (Aerofilms)
    7
  • Papežův zákon
    Papežův zákon (2023)
    Film
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Historické drama Marca Bellocchia je situováno do roku 1858, kdy je židovský chlapec vyrůstající v italské Bologni unesen katolickou církví, která jej následně převychovává a vštěpuje mu křesťanskou víru. Rodiče se ve snaze syna získat zpět stávají součástí velkého politického boje za demokratické hodnoty, na pozadí italského hnutí za svobodu ve snaze sjednocení v jeden stát. Film Papežův zákon byl premiérově uveden v rámci soutěžní sekce na filmovém festivalu v Cannes roku 2023.
    Žánry:DramaHistorický
    71%
    Historické drama Marca Bellocchia je situováno do roku 1858, kdy je židovský chlapec vyrůstající v italské Bologni unesen katolickou církví, která jej následně převychovává a vštěpuje mu křesťanskou víru. Rodiče se ve snaze syna získat zpět stávají součástí velkého politického boje za demokratické hodnoty, na pozadí italského hnutí za svobodu ve snaze sjednocení v jeden stát. Film Papežův zákon byl premiérově uveden v rámci soutěžní sekce na filmovém festivalu v Cannes roku 2023.
    Žánry:DramaHistorický
    8
  • Přebytečný člověk
    Přebytečný člověk (2001)
    Film
    • Edison
    • Magenta TV

    Populární zpěvák Antonio Pisapia, zvaný Tony, objeví, že má o něco mladšího jmenovce, který je vycházející hvězdou místního fotbalového klubu. Píše se rok 1980 a oba muži se zdají být na vrcholu svých sil i své dráhy. Cynickému a sobeckému Tonymu se ale stane osudným dobrodružství s nezletilou dívkou a následná žaloba ze znásilnění. Nesmělý a mírný Antonio si při tréninku poraní nohu tak, že musí vzdát aktivní fotbal. Doufá, že se stane trenérem, ale zdá se, že ho majitelé klubu odepsali. Roky míjejí, a zatímco dosud se příběhy obou mužů odvíjely nezávisle na sobě, jednoho dne se jejich cesty protnou. Porážka jednoho otevírá druhému naději na nový start. (Film Europe)

    Žánry:DramaKomedie
    71%

    Populární zpěvák Antonio Pisapia, zvaný Tony, objeví, že má o něco mladšího jmenovce, který je vycházející hvězdou místního fotbalového klubu. Píše se rok 1980 a oba muži se zdají být na vrcholu svých sil i své dráhy. Cynickému a sobeckému Tonymu se ale stane osudným dobrodružství s nezletilou dívkou a následná žaloba ze znásilnění. Nesmělý a mírný Antonio si při tréninku poraní nohu tak, že musí vzdát aktivní fotbal. Doufá, že se stane trenérem, ale zdá se, že ho majitelé klubu odepsali. Roky míjejí, a zatímco dosud se příběhy obou mužů odvíjely nezávisle na sobě, jednoho dne se jejich cesty protnou. Porážka jednoho otevírá druhému naději na nový start. (Film Europe)

    Žánry:DramaKomedie
    9
  • Rodinný přítel
    Rodinný přítel (2006)
    Film
    • Edison

    Geremia je starý, ohyzdný, ale bohatý. Jeho vztah k penězům je přímo chorobný. Geremia půjčuje nešťastníkům, kteří to nutně potřebují, a pak krutě, cynicky a s ironickou úlisností vymáhá půjčené peníze i s vysokými úroky. Moc, kterou má nad svými oběťmi, mu ale nepřináší štěstí, po němž prahne. Cítí se osamělý, navíc jeho matka, upoutaná na lůžko, není nikdy spokojená se synovými výsledky. Ještěže je tady Gino, který se stylizuje do kovboje a se kterým Geremia chodí občas na ryby, aniž ho považuje za přítele. Jednoho dne mu Gino přivede jako novou potenciální oběť Saveria, který si chce půjčit, aby mohl vystrojit svatbu své dceři. Ukáže se, že Rosalba je krásná, ale nikoliv sentimentální, a zdá se, že Geremia si s ní bude rozumět jako pravý rodinný přítel. Groteskně stylizovaný film, natočený s velkým důrazem na estetickou stránku, je teprve třetím celovečerním dílem Paola Sorrentina, ale už podruhé v krátkém rozpětí se tomuto neapolskému rodákovi podařilo dostat se do soutěže v Cannes. Postavu lichváře Geremii vytvořil s pozoruhodným smyslem pro autorův záměr Giacomo Rizzo, další rodák z Neapole, který vytvořil řadu filmových a televizních rolí, ale který se věnuje především divadlu. (Film Europe)

    Žánry:Drama
    71%

    Geremia je starý, ohyzdný, ale bohatý. Jeho vztah k penězům je přímo chorobný. Geremia půjčuje nešťastníkům, kteří to nutně potřebují, a pak krutě, cynicky a s ironickou úlisností vymáhá půjčené peníze i s vysokými úroky. Moc, kterou má nad svými oběťmi, mu ale nepřináší štěstí, po němž prahne. Cítí se osamělý, navíc jeho matka, upoutaná na lůžko, není nikdy spokojená se synovými výsledky. Ještěže je tady Gino, který se stylizuje do kovboje a se kterým Geremia chodí občas na ryby, aniž ho považuje za přítele. Jednoho dne mu Gino přivede jako novou potenciální oběť Saveria, který si chce půjčit, aby mohl vystrojit svatbu své dceři. Ukáže se, že Rosalba je krásná, ale nikoliv sentimentální, a zdá se, že Geremia si s ní bude rozumět jako pravý rodinný přítel. Groteskně stylizovaný film, natočený s velkým důrazem na estetickou stránku, je teprve třetím celovečerním dílem Paola Sorrentina, ale už podruhé v krátkém rozpětí se tomuto neapolskému rodákovi podařilo dostat se do soutěže v Cannes. Postavu lichváře Geremii vytvořil s pozoruhodným smyslem pro autorův záměr Giacomo Rizzo, další rodák z Neapole, který vytvořil řadu filmových a televizních rolí, ale který se věnuje především divadlu. (Film Europe)

    Žánry:Drama
    10
  • Drahý deníčku
    Drahý deníčku (1993)
    Film
    71%
    11
  • Komisař Montalbano
    Komisař Montalbano (1999)
    Seriál
    70%
    12
  • Následky lásky
    Následky lásky (2004)
    Film
    Jeden z nejprogresivnějších a nejoriginálnějších současných italských režisérů, Paolo Sorrentino, vytvořil v roce 2004 pozoruhodný film Následky lásky. Rafinovaně v něm zkombinoval prvky kriminálního žánru s působivou analýzou stárnoucího člověka, kterému mezi prsty uniká život a který už jen nečinně pozoruje okolní svět bez známky jakéhokoliv sentimentu či emoce. Padesátník Titta vede extrémně nudný, extrémně rutinní a extrémně nezáživný život v blíže nespecifikovaném švýcarském hotelu. Jeho každodenní rutinu, která sestává pouze z několika neměnných úkonů, však naruší láska a všechny problémy, které z ní vyplývají. Jeho dosavadní život bez práce, plný samoty, ticha, vykouřených cigaret a vypitých skleniček v hotelovém baru, se najednou začne měnit. Sorrentinův originální snímek divákovi nabízí vizuálně opojný filmový zážitek s precizní obrazovou stylizací a podmanivým elektronickým soundtrackem. Byl nominován na Zlatou palmu na MFF Cannes 2004, odnesl si několik cen Davida di Donatella a Italské národní sdružení filmových novinářů mu udělilo několik ocenění Stříbrná stuha. (oficiální text distributora)
    70%
    Jeden z nejprogresivnějších a nejoriginálnějších současných italských režisérů, Paolo Sorrentino, vytvořil v roce 2004 pozoruhodný film Následky lásky. Rafinovaně v něm zkombinoval prvky kriminálního žánru s působivou analýzou stárnoucího člověka, kterému mezi prsty uniká život a který už jen nečinně pozoruje okolní svět bez známky jakéhokoliv sentimentu či emoce. Padesátník Titta vede extrémně nudný, extrémně rutinní a extrémně nezáživný život v blíže nespecifikovaném švýcarském hotelu. Jeho každodenní rutinu, která sestává pouze z několika neměnných úkonů, však naruší láska a všechny problémy, které z ní vyplývají. Jeho dosavadní život bez práce, plný samoty, ticha, vykouřených cigaret a vypitých skleniček v hotelovém baru, se najednou začne měnit. Sorrentinův originální snímek divákovi nabízí vizuálně opojný filmový zážitek s precizní obrazovou stylizací a podmanivým elektronickým soundtrackem. Byl nominován na Zlatou palmu na MFF Cannes 2004, odnesl si několik cen Davida di Donatella a Italské národní sdružení filmových novinářů mu udělilo několik ocenění Stříbrná stuha. (oficiální text distributora)
    13
  • Hungry Hearts
    Hungry Hearts (2015)
    Film
    Jude je Američan, Mina je Italka. Oba se náhodou potkají v New Yorku. Následuje bouřlivý milostný románek, vezmou se a Mina otěhotní. Mladému páru tak začíná zcela nový život. Od prvních měsíců těhotenství Mině silný mateřský instinkt napovídá, že pod srdcem nosí výjimečné dítě. A protože má až přehnaně blízký vztah k přírodě, začne jako posedlá syna chránit před škodlivými elementy z okolního světa a snaží se uchovat jeho naprostou čistotu. Jude se nejprve z lásky nechává Minou vést, ale jen do té doby, než stane tváří v tvář hrozivé pravdě: syn přestal růst a jeho život je v ohrožení. Jude musí rychle zakročit. A tak mezi ním a Minou vypukne vše prostupující boj plný podezírání a roztrpčenosti, který, přes zoufalou snahu najít řešení, nakonec vede k otevřené emocionální konfrontaci.
    Žánry:DramaThriller
    70%
    Jude je Američan, Mina je Italka. Oba se náhodou potkají v New Yorku. Následuje bouřlivý milostný románek, vezmou se a Mina otěhotní. Mladému páru tak začíná zcela nový život. Od prvních měsíců těhotenství Mině silný mateřský instinkt napovídá, že pod srdcem nosí výjimečné dítě. A protože má až přehnaně blízký vztah k přírodě, začne jako posedlá syna chránit před škodlivými elementy z okolního světa a snaží se uchovat jeho naprostou čistotu. Jude se nejprve z lásky nechává Minou vést, ale jen do té doby, než stane tváří v tvář hrozivé pravdě: syn přestal růst a jeho život je v ohrožení. Jude musí rychle zakročit. A tak mezi ním a Minou vypukne vše prostupující boj plný podezírání a roztrpčenosti, který, přes zoufalou snahu najít řešení, nakonec vede k otevřené emocionální konfrontaci.
    Žánry:DramaThriller
    14
  • Malý klenot
    Malý klenot (2011)
    Film
    70%
    15
  • Dobrý den, noci
    Dobrý den, noci (2003)
    Film
    Dvojice lidí, jež se zajímá o pronajmutí prostorného bytu, vypadá jako zamilovaný mladý pár. Ale hned vzápětí je zřejmé, čemu byt bude sloužit: muž i žena jsou členy italské Rudé brigády a jejich momentálně vyhlédnutou obětí je politik Aldo Moro, jehož budou po únosu dlouze věznit v jednom z pokojů. Režisér rekonstruuje posledních padesát pět dnů života tohoto statečného předsedy křesťanskodemokratické strany jednak proto, aby vzdal hold člověku, který si po tolik dnů kruté nejistoty dokázal zachovat důstojnou poklidnost, jednak proto, aby působivě demonstroval zhoubnost jakéhokoliv dogmatismu a ideologie. Tuto myšlenku zprostředkovává především Chiara, jediná žena mezi teroristy, jež si pod tlakem rozličných okolností začne uvědomovat nelidskost revolučního řešení společenských problémů. V Bellocchiově filmu, který lze charakterizovat jako politický psychothriller, je napětí působivě umocňováno hojným používáním dobového televizního zpravodajství.
    Žánry:DramaThrillerRetro
    70%
    Dvojice lidí, jež se zajímá o pronajmutí prostorného bytu, vypadá jako zamilovaný mladý pár. Ale hned vzápětí je zřejmé, čemu byt bude sloužit: muž i žena jsou členy italské Rudé brigády a jejich momentálně vyhlédnutou obětí je politik Aldo Moro, jehož budou po únosu dlouze věznit v jednom z pokojů. Režisér rekonstruuje posledních padesát pět dnů života tohoto statečného předsedy křesťanskodemokratické strany jednak proto, aby vzdal hold člověku, který si po tolik dnů kruté nejistoty dokázal zachovat důstojnou poklidnost, jednak proto, aby působivě demonstroval zhoubnost jakéhokoliv dogmatismu a ideologie. Tuto myšlenku zprostředkovává především Chiara, jediná žena mezi teroristy, jež si pod tlakem rozličných okolností začne uvědomovat nelidskost revolučního řešení společenských problémů. V Bellocchiově filmu, který lze charakterizovat jako politický psychothriller, je napětí působivě umocňováno hojným používáním dobového televizního zpravodajství.
    Žánry:DramaThrillerRetro
    16
  • Život ve lži
    Život ve lži (2023)
    Seriál
    • Netflix
    69%
    17
  • I bastardi di Pizzofalcone
    I bastardi di Pizzofalcone (2017)
    Minisérie
    69%
    18
  • Prendimi l'anima
    Prendimi l'anima (2003)
    Film
    69%
    19
  • Khoubz el hafi, El
    Khoubz el hafi, El (2004)
    Film
    69%
    20
  • Seconda volta, La
    Seconda volta, La (1995)
    Film
    69%
    21
  • Private
    Private (2004)
    Film
    Zástupce mladé generace italských filmařů Saverio Costanzo pojal svůj celovečerní hraný debut jako kritický pohled na dnešní společensko-politickou situaci v zemích Třetího světa. Snímek tematizující aktuální otázku lidských práv se objektivním viděním zobrazené reality kategoricky řadí k politicky zaměřeným produkcím v současné italské kinematografii. Tvůrce vypráví příběh jedné palestinské rodiny žijící na pomezí izraelské osady a arabské vesnice. Režisér sleduje především konflikt uvnitř rodiny v momentě, kdy dům po přestřelce s nepřátelskou armádou obsadí izraelská vojenská jednotka požadující jejich odchod z domu. Rodina se rozštěpuje na dvě skupiny: jedna následuje otce zastávajícího morální a tradiční principy a druhá si vytváří vlastní na otci nezávislý postoj. Postava hlavy rodiny Mohammeda je prezentována jako stoupenec svých etických zásad, kdy pro něho dům znamená hranici vlastní důstojnosti, občanské i rodinné cti. Přestože se snímek dějově odehrává mimo Itálii, představuje do určité míry obraz tradičních hodnot italské společnosti. Rodina jako pevná součást a základ - zvláště katolické - společnosti je tematickým prvkem filmů mnoha italských režisérů, kteří se v různých podobách vyrovnávají s funkcí a významem rodinného článku jako složky celospolečenského systému a struktury Itálie. [Zdroj: 34. LFŠ 2008]
    Žánry:DramaVálečný
    69%
    Zástupce mladé generace italských filmařů Saverio Costanzo pojal svůj celovečerní hraný debut jako kritický pohled na dnešní společensko-politickou situaci v zemích Třetího světa. Snímek tematizující aktuální otázku lidských práv se objektivním viděním zobrazené reality kategoricky řadí k politicky zaměřeným produkcím v současné italské kinematografii. Tvůrce vypráví příběh jedné palestinské rodiny žijící na pomezí izraelské osady a arabské vesnice. Režisér sleduje především konflikt uvnitř rodiny v momentě, kdy dům po přestřelce s nepřátelskou armádou obsadí izraelská vojenská jednotka požadující jejich odchod z domu. Rodina se rozštěpuje na dvě skupiny: jedna následuje otce zastávajícího morální a tradiční principy a druhá si vytváří vlastní na otci nezávislý postoj. Postava hlavy rodiny Mohammeda je prezentována jako stoupenec svých etických zásad, kdy pro něho dům znamená hranici vlastní důstojnosti, občanské i rodinné cti. Přestože se snímek dějově odehrává mimo Itálii, představuje do určité míry obraz tradičních hodnot italské společnosti. Rodina jako pevná součást a základ - zvláště katolické - společnosti je tematickým prvkem filmů mnoha italských režisérů, kteří se v různých podobách vyrovnávají s funkcí a významem rodinného článku jako složky celospolečenského systému a struktury Itálie. [Zdroj: 34. LFŠ 2008]
    Žánry:DramaVálečný
    22
  • Tutto l'amore che c'è
    Tutto l'amore che c'è (2000)
    Film
    Děj se odehrává v nespecifikovaném městě v Apulii v 70. letech. Příjezd tří krásných a nespoutaných dívek ze severu, dcer inženýra, který se přestěhoval, aby řídil továrnu, způsobí rozruch mezi mladými lidmi ve městě. Proplétají se příběhy lásky, zrad, státních peněz (ukradených) a nesplněných slibů. Vše očima Carla (alter ego režiséra Sergia Rubiniho), nejmladšího z nich.
    Žánry:Drama
    68%
    Děj se odehrává v nespecifikovaném městě v Apulii v 70. letech. Příjezd tří krásných a nespoutaných dívek ze severu, dcer inženýra, který se přestěhoval, aby řídil továrnu, způsobí rozruch mezi mladými lidmi ve městě. Proplétají se příběhy lásky, zrad, státních peněz (ukradených) a nesplněných slibů. Vše očima Carla (alter ego režiséra Sergia Rubiniho), nejmladšího z nich.
    Žánry:Drama
    23
  • Caos calmo
    Caos calmo (2008)
    Film
    • Edison
    Pietro sa stále nevie striasť intenzívneho pocitu, v ktorom sa strieda chaos s tichom. Od smrti manželky nevie, čo je to pokoj. Smrť milovanej ženy prišla celkom nečakane a odvtedy pociťuje trýznivú bolesť osamotenia. Jedného dňa, keď odvezie svoju dcérku Claudiu do školy, ostane sedieť v aute. Pozoruje bezprostredné okolie, všíma si správanie nadriadených, kolegov, okoloidúcich. Rozhodne sa v tom pokračovať napriek rozpakom a nepochopeniu jeho známych. Po čase zisťuje, že pomaly prichádza uzdravenie.
    Žánry:DramaRomantický
    68%
    Pietro sa stále nevie striasť intenzívneho pocitu, v ktorom sa strieda chaos s tichom. Od smrti manželky nevie, čo je to pokoj. Smrť milovanej ženy prišla celkom nečakane a odvtedy pociťuje trýznivú bolesť osamotenia. Jedného dňa, keď odvezie svoju dcérku Claudiu do školy, ostane sedieť v aute. Pozoruje bezprostredné okolie, všíma si správanie nadriadených, kolegov, okoloidúcich. Rozhodne sa v tom pokračovať napriek rozpakom a nepochopeniu jeho známych. Po čase zisťuje, že pomaly prichádza uzdravenie.
    Žánry:DramaRomantický
    24
  • Miele
    Miele (2013)
    Film
    67%
    25
  • Una grande famiglia
    Una grande famiglia (2012)
    Minisérie
    67%
    26
  • Případ Cézanne
    Případ Cézanne (2009)
    Film
    Gabriele se vrací domů do jižní Itálie, aby se rozloučil se svým otcem Ernestem, bývalým přednostou stanice v malém městečku nedaleko Bari. Starý muž v Gabriele probouzí vzpomínky na dětství, na milující matku, strýce, přátele… ale také na otcovu zuřivost a hořkost nad tím, že se mu nepodařilo naplnit své umělecké ambice. Ernesto byl přesvědčen, že je předurčen stát se slavným malířem, a byl ochoten pro to obětovat všechno, dokonce i svou vlastní důstojnost – a to přimělo jeho syna přísahat, že se mu nepodobá. Teprve nyní, po mnoha letech, díky náhodě a okolnostem, začíná Gabriele chápat Ernesta a vidět, jaký jeho otec skutečně byl.
    Žánry:DramaKomedie
    67%
    Gabriele se vrací domů do jižní Itálie, aby se rozloučil se svým otcem Ernestem, bývalým přednostou stanice v malém městečku nedaleko Bari. Starý muž v Gabriele probouzí vzpomínky na dětství, na milující matku, strýce, přátele… ale také na otcovu zuřivost a hořkost nad tím, že se mu nepodařilo naplnit své umělecké ambice. Ernesto byl přesvědčen, že je předurčen stát se slavným malířem, a byl ochoten pro to obětovat všechno, dokonce i svou vlastní důstojnost – a to přimělo jeho syna přísahat, že se mu nepodobá. Teprve nyní, po mnoha letech, díky náhodě a okolnostem, začíná Gabriele chápat Ernesta a vidět, jaký jeho otec skutečně byl.
    Žánry:DramaKomedie
    27
  • Onore e il rispetto, L'
    Onore e il rispetto, L' (2006)
    Seriál
    66%
    28
  • Hudba ticha
    Hudba ticha (2017)
    Film
    • DaFilms
    66%
    29
  • Tajné volby
    Tajné volby (2001)
    Film
    Voják, který je na opuštěném postu daleko v poušti, je probuzen pádem volební urny. Dnešní den bude jiný než všední a bez jakékoli zajímavé události plynoucí dny. Je den voleb! Voják očekává příjezd státního zástupce, který bude dohlížet na správnost voleb v tomto kraji. Zástupce přijíždí, ale k velkému překvapení je to žena. Voják má rozkaz doprovázet ji po celý den a dovést ji ke všem lidským obydlím, která jsou v dosahu. Jemu se ale zcela příčí sloužit a být podřízen ženě. Ta naopak přehlíží tradicí zakotvené uspořádání rodin těchto lidí a je idealisticky přesvědčena, že volit by měli všichni a že jedině tak mohou lidé zlepšit své životní podmínky a úroveň. Snímek je vizuálně působivý road movie o cestě dvou odlišných lidí k sobě navzájem a k přehodnocení protichůdných názorů a přístupů k životu. Jejich cesta tak vede k dialogu a vzájemnému pochopení, a tedy i k možné demokracii. Snímek získal na festivalu v Benátkách 2001 Cenu za nejlepší režii a na festivalu v Londýně Zvláštní uznání FIPRESCI.
    Žánry:DramaKomedie
    66%
    Voják, který je na opuštěném postu daleko v poušti, je probuzen pádem volební urny. Dnešní den bude jiný než všední a bez jakékoli zajímavé události plynoucí dny. Je den voleb! Voják očekává příjezd státního zástupce, který bude dohlížet na správnost voleb v tomto kraji. Zástupce přijíždí, ale k velkému překvapení je to žena. Voják má rozkaz doprovázet ji po celý den a dovést ji ke všem lidským obydlím, která jsou v dosahu. Jemu se ale zcela příčí sloužit a být podřízen ženě. Ta naopak přehlíží tradicí zakotvené uspořádání rodin těchto lidí a je idealisticky přesvědčena, že volit by měli všichni a že jedině tak mohou lidé zlepšit své životní podmínky a úroveň. Snímek je vizuálně působivý road movie o cestě dvou odlišných lidí k sobě navzájem a k přehodnocení protichůdných názorů a přístupů k životu. Jejich cesta tak vede k dialogu a vzájemnému pochopení, a tedy i k možné demokracii. Snímek získal na festivalu v Benátkách 2001 Cenu za nejlepší režii a na festivalu v Londýně Zvláštní uznání FIPRESCI.
    Žánry:DramaKomedie
    30
  • Poslední žena
    Poslední žena (1976)
    Film
    Marco Ferreri, nejkontroverznější italský režisér druhé poloviny 20. století, by tento týden oslavil 80 let. Jeho téměř čtyřicetiletá režijní, scenáristická a herecká práce se zapsala do dějin světové kinematografie nevymazatelným způsobem. Provokující i plachý, sarkastický i poetický, obhroublý i něžný, osobnost, která si vysloužila jako málokterá jiná za svou tvorbu tolik protikladných přívlastků, že snad jediné, s čím se nikdy nesetkal, byla lhostejnost. Jeho osobní, odvážné výpovědi o vztazích mezi mužem a ženou v současném světě, o krizi lidských bytostí v jejich původních instinktech vyprávěné skrze šokující obrazy, dovádějící vnitřní dilemata hrdinů do fyzických zpodobení ad absurdum, vzbuzovaly ostré reakce již v době svého vzniku. Rodák z Milána natočil své první filmy v zemi Buñuela a Dalího, ve Španělsku, a po problémech svých filmů v Itálii našel tvůrčí azyl ve Francii. U nás jsme z jeho kolekce více než třiceti filmů mohli dosud zhlédnout docela reprezentativní ukázku jeho tvorby. Filmy Včelí královna (1962), Harém (1967) a především Velká žranice (1973), či Maso (1991), jsou dostatečnou ukázkou jeho kontroverzní, ale osobně zaujaté tvorby. Film Poslední žena z roku 1976 spadá do jeho francouzského období, v němž o tři roky dříve natočil jeden ze svých nejzatracovanějších, nejdiskutovanějších a také nejobdivovanějších snímků Velká žranice. Pro Poslední ženu oslovil mladého Gérarda Depardieua, jenž měl dny své největší slávy ještě před sebou, a mladinkou Ornellu Muti, která už měla za sebou poměrně bohatou filmovou historii. Oba herci působí v rolích mladé dvojice nesmírně přirozeně a díky ničím nespoutané Ferreriho režii vytvářejí na plátně nejen působivé drama milostného vztahu, ale působí zároveň jako prototypy chování i přemýšlení mladé generace oné konkrétní doby, 70. let minulého století. Zdánlivě všední život mladé dvojice probíhá v několika plánech, od sexu v jeho nejfyzičtější podobě až k principům ženství a mužství obecně a jejich rolí v rodině i společnosti. A jako u Ferreriho vždy, projeví se tyto vnitřní úvahy nakonec zcela otevřeně, zpodobeny fyzicky, v šokujícím finále, které není radno prozrazovat předem.
    Žánry:Drama
    65%
    Marco Ferreri, nejkontroverznější italský režisér druhé poloviny 20. století, by tento týden oslavil 80 let. Jeho téměř čtyřicetiletá režijní, scenáristická a herecká práce se zapsala do dějin světové kinematografie nevymazatelným způsobem. Provokující i plachý, sarkastický i poetický, obhroublý i něžný, osobnost, která si vysloužila jako málokterá jiná za svou tvorbu tolik protikladných přívlastků, že snad jediné, s čím se nikdy nesetkal, byla lhostejnost. Jeho osobní, odvážné výpovědi o vztazích mezi mužem a ženou v současném světě, o krizi lidských bytostí v jejich původních instinktech vyprávěné skrze šokující obrazy, dovádějící vnitřní dilemata hrdinů do fyzických zpodobení ad absurdum, vzbuzovaly ostré reakce již v době svého vzniku. Rodák z Milána natočil své první filmy v zemi Buñuela a Dalího, ve Španělsku, a po problémech svých filmů v Itálii našel tvůrčí azyl ve Francii. U nás jsme z jeho kolekce více než třiceti filmů mohli dosud zhlédnout docela reprezentativní ukázku jeho tvorby. Filmy Včelí královna (1962), Harém (1967) a především Velká žranice (1973), či Maso (1991), jsou dostatečnou ukázkou jeho kontroverzní, ale osobně zaujaté tvorby. Film Poslední žena z roku 1976 spadá do jeho francouzského období, v němž o tři roky dříve natočil jeden ze svých nejzatracovanějších, nejdiskutovanějších a také nejobdivovanějších snímků Velká žranice. Pro Poslední ženu oslovil mladého Gérarda Depardieua, jenž měl dny své největší slávy ještě před sebou, a mladinkou Ornellu Muti, která už měla za sebou poměrně bohatou filmovou historii. Oba herci působí v rolích mladé dvojice nesmírně přirozeně a díky ničím nespoutané Ferreriho režii vytvářejí na plátně nejen působivé drama milostného vztahu, ale působí zároveň jako prototypy chování i přemýšlení mladé generace oné konkrétní doby, 70. let minulého století. Zdánlivě všední život mladé dvojice probíhá v několika plánech, od sexu v jeho nejfyzičtější podobě až k principům ženství a mužství obecně a jejich rolí v rodině i společnosti. A jako u Ferreriho vždy, projeví se tyto vnitřní úvahy nakonec zcela otevřeně, zpodobeny fyzicky, v šokujícím finále, které není radno prozrazovat předem.
    Žánry:Drama
    31
  • Don Bosco
    Don Bosco (1988)
    Film
    65%
    32
  • Euforia
    Euforia (2018)
    Film

    Dva bratři, kteří nemohou být odlišnější. Marnivý bohatý Matteo se obklopuje přepychem a úzkostlivě pečuje o svůj zevnějšek, skromnější Ettore naopak ukrývá svá selhání za fasádu sebeironie a odevzdanosti. Závažná lékařská diagnóza ale jejich životy zcela změní a donutí je přehodnotit dosavadní priority. Hořkosladký film o věcech pomíjivých i smrtelně vážných se odvíjí v rytmu bujarých večírků i tklivých konverzací. Nepodbízivě přitom portrétuje prostředí italské smetánky, ale rovněž se dotýká globálních problémů. (MFF Karlovy Vary)

    Žánry:DramaLGBTQ+
    65%

    Dva bratři, kteří nemohou být odlišnější. Marnivý bohatý Matteo se obklopuje přepychem a úzkostlivě pečuje o svůj zevnějšek, skromnější Ettore naopak ukrývá svá selhání za fasádu sebeironie a odevzdanosti. Závažná lékařská diagnóza ale jejich životy zcela změní a donutí je přehodnotit dosavadní priority. Hořkosladký film o věcech pomíjivých i smrtelně vážných se odvíjí v rytmu bujarých večírků i tklivých konverzací. Nepodbízivě přitom portrétuje prostředí italské smetánky, ale rovněž se dotýká globálních problémů. (MFF Karlovy Vary)

    Žánry:DramaLGBTQ+
    33
  • Vito e gli altri
    Vito e gli altri (1991)
    Film
    65%
    34
  • Zvítězit
    Zvítězit (2009)
    Film
    Milán, začátek 20. století. Mladý Mussolini pracuje jako redaktor levicového deníku Avanti a začíná se aktivně zapojovat do politiky. Touží po přeměně Itálie z monarchie v moderní socialistický stát. Potkává se s bohatou Idou Dalserovou, která se do něho hluboce zamiluje. Prodá veškerý majetek a získaný obnos věnuje na Mussoliniho nový projekt – založení vlastních novin. Strmá politická kariéra ambiciózního muže začíná. V jejím rozhodujícím momentu se však Mussolini své první ženy zříká a spolu s ní zavrhne i svého prvorozeného syna. Impulsem k natočení filmu se stal dokument Tajemství Mussoliniho, jehož autoři vycházeli z nově objevených materiálů a rozhovorů s lidmi, kteří Idu Dalserovou a okolnosti jejího života znali. Její osobnost je středobodem celého vyprávění, z něhož vedou nitky k dalším protagonistům: především k Mussolinimu, jeho spolupracovníkům, protivníkům i lidem uvnitř „šedé zóny“. Vzniká tak rozsáhlý portrét jedné epochy, v níž většina národa byla - stejně jako hlavní ženská postava - uchvácena (a podvedena) tímto politikem.
    65%
    Milán, začátek 20. století. Mladý Mussolini pracuje jako redaktor levicového deníku Avanti a začíná se aktivně zapojovat do politiky. Touží po přeměně Itálie z monarchie v moderní socialistický stát. Potkává se s bohatou Idou Dalserovou, která se do něho hluboce zamiluje. Prodá veškerý majetek a získaný obnos věnuje na Mussoliniho nový projekt – založení vlastních novin. Strmá politická kariéra ambiciózního muže začíná. V jejím rozhodujícím momentu se však Mussolini své první ženy zříká a spolu s ní zavrhne i svého prvorozeného syna. Impulsem k natočení filmu se stal dokument Tajemství Mussoliniho, jehož autoři vycházeli z nově objevených materiálů a rozhovorů s lidmi, kteří Idu Dalserovou a okolnosti jejího života znali. Její osobnost je středobodem celého vyprávění, z něhož vedou nitky k dalším protagonistům: především k Mussolinimu, jeho spolupracovníkům, protivníkům i lidem uvnitř „šedé zóny“. Vzniká tak rozsáhlý portrét jedné epochy, v níž většina národa byla - stejně jako hlavní ženská postava - uchvácena (a podvedena) tímto politikem.
    35
  • Davidovy narozeniny
    Davidovy narozeniny (2009)
    Film
    64%
    36
  • Spící krása
    Spící krása (2012)
    Film
    Nejnovější snímek uznávaného režiséra Marca Bellocchia, který se objevil v soutěži na festivalu v Benátkách, je mozaikou příběhů, které jsou těsně i volněji spjaty s případem Eluany Englarové. Ta se nachází po dopravní nehodě již sedmnáct let v kómatu a naživu je jen díky přístrojům. Mezi příběhy sledujeme senátora, který se rozhoduje, zda hlasovat pro zákon, jenž je v rozporu s jeho svědomím, jeho dcera Maria demonstruje proti eutanazii před nemocnicí, v níž Eluana leží. Roberto, do něhož se Maria zamiluje, ale stojí na opačné straně barikády… Snímek, jenž líčí posledních šest dní herečky, pátrá především po smyslu a podstatě života. Režisér otevírá otázku, zda má člověk právo rozhodnout o životě nebo smrti svých nejbližších. (Febiofest)
    Žánry:Drama
    64%
    Nejnovější snímek uznávaného režiséra Marca Bellocchia, který se objevil v soutěži na festivalu v Benátkách, je mozaikou příběhů, které jsou těsně i volněji spjaty s případem Eluany Englarové. Ta se nachází po dopravní nehodě již sedmnáct let v kómatu a naživu je jen díky přístrojům. Mezi příběhy sledujeme senátora, který se rozhoduje, zda hlasovat pro zákon, jenž je v rozporu s jeho svědomím, jeho dcera Maria demonstruje proti eutanazii před nemocnicí, v níž Eluana leží. Roberto, do něhož se Maria zamiluje, ale stojí na opačné straně barikády… Snímek, jenž líčí posledních šest dní herečky, pátrá především po smyslu a podstatě života. Režisér otevírá otázku, zda má člověk právo rozhodnout o životě nebo smrti svých nejbližších. (Febiofest)
    Žánry:Drama
    37
  • Dívka u jezera
    Dívka u jezera (2007)
    Film
    Navenek idylické horské městečko se stává dějištěm vyšetřování, jež odstartuje nález nahého těla mrtvé dívky na břehu nedalekého jezera. Místní obyvatele k sobě poutá neprůhledná změť vztahů kořenících hluboko v minulosti, ale stárnoucí policejní inspektor Sanzio neztrácí půdu pod nohama. Drama situované do úchvatného prostředí italských Dolomitů je morální detektivkou v až dürrenmattovském stylu. [43. MFFKV 2008]
    64%
    Navenek idylické horské městečko se stává dějištěm vyšetřování, jež odstartuje nález nahého těla mrtvé dívky na břehu nedalekého jezera. Místní obyvatele k sobě poutá neprůhledná změť vztahů kořenících hluboko v minulosti, ale stárnoucí policejní inspektor Sanzio neztrácí půdu pod nohama. Drama situované do úchvatného prostředí italských Dolomitů je morální detektivkou v až dürrenmattovském stylu. [43. MFFKV 2008]
    38
  • Sladké sny
    Sladké sny (2016)
    Film

    Citlivé drama o vztahu syna a matky, které se rozprostírá na ploše čtyřiceti let.

    Příběh tajemství schovaného čtyřicet let v obálce. Příběh dítěte, které se stane dospělým a čelí největší myslitelné bolesti – ztrátě matky. Co ho ale zraňuje více: strach ze smrti, nebo strach ze života? Strhující drama renomovaného Marca Bellocchia se zabývá jedním z nejcitlivějších témat italské kinematografie, vztahem s matkou. (Film Europe)

    64%

    Citlivé drama o vztahu syna a matky, které se rozprostírá na ploše čtyřiceti let.

    Příběh tajemství schovaného čtyřicet let v obálce. Příběh dítěte, které se stane dospělým a čelí největší myslitelné bolesti – ztrátě matky. Co ho ale zraňuje více: strach ze smrti, nebo strach ze života? Strhující drama renomovaného Marca Bellocchia se zabývá jedním z nejcitlivějších témat italské kinematografie, vztahem s matkou. (Film Europe)

    39
  • Luna rossa
    Luna rossa (2001)
    Film
    64%
    40
  • Curon
    Curon (2020)
    Seriál
    • Netflix
    63%
    41
  • Příběh Piery
    Příběh Piery (1983)
    Film
    Režisér Marco Ferreri stvořil iracionální erotický pamflet o poněkud netypické rodině: o stárnoucí nymfomance, upracovaném a odevzdaném manželovi a jejich dceři posedlé sexem, která ve své sexuální i citové dezorientaci sdílí lože jednou s otcem, jindy s matkou. Mezi blouděním a omyly svých rodičů nakonec Piera nalezne vlastní životní cestu: rozhodne se stát herečkou... Ferreriho snímek inspirovala autobiografická knížka herečky Piery Degli Esposti.
    Žánry:Drama
    63%
    Režisér Marco Ferreri stvořil iracionální erotický pamflet o poněkud netypické rodině: o stárnoucí nymfomance, upracovaném a odevzdaném manželovi a jejich dceři posedlé sexem, která ve své sexuální i citové dezorientaci sdílí lože jednou s otcem, jindy s matkou. Mezi blouděním a omyly svých rodičů nakonec Piera nalezne vlastní životní cestu: rozhodne se stát herečkou... Ferreriho snímek inspirovala autobiografická knížka herečky Piery Degli Esposti.
    Žánry:Drama
    42
  • Cizinec
    Cizinec (2000)
    Film
    Metaforický film ťažiaci z poetiky magického realizmu o chlapcovi, ktorý ako cudzinec prichádza do bližšie nešpecifikovanej krajiny, poznačenej nedávnou vojnou, aby tu hľadal svoju matku, sa odvíja v pomalom meditatívnom tempe. Jeho hrdinovia sú determinovaní pamäťou a históriou, nemôžu uniknúť svojmu pôvodu ani osudu. Zamýšľa sa nad zložitým problémom pamäte, poznačením človeka a silou prekonať vlastnú minulosť prostredníctvom zmierenia. Jeho herecké obsadenie je atraktívne: Vanessa Redgrave, Gérard Depardieu a slovenská herečka Barbora Bobuľová.
    62%
    Metaforický film ťažiaci z poetiky magického realizmu o chlapcovi, ktorý ako cudzinec prichádza do bližšie nešpecifikovanej krajiny, poznačenej nedávnou vojnou, aby tu hľadal svoju matku, sa odvíja v pomalom meditatívnom tempe. Jeho hrdinovia sú determinovaní pamäťou a históriou, nemôžu uniknúť svojmu pôvodu ani osudu. Zamýšľa sa nad zložitým problémom pamäte, poznačením človeka a silou prekonať vlastnú minulosť prostredníctvom zmierenia. Jeho herecké obsadenie je atraktívne: Vanessa Redgrave, Gérard Depardieu a slovenská herečka Barbora Bobuľová.
    43
  • Ex
    Ex (2009)
    Film
    62%
    44
  • Estate romana
    Estate romana (2000)
    Film
    62%
    45
  • 46
  • Osamělost prvočísel
    Osamělost prvočísel (2010)
    Film
    Prvočíslo je ze své podstaty osamělá věc: dá se dělit jen samo sebou nebo jedničkou a nehodí se k žádnému jinému prvočíslu. Alice a Mattia se také pohybují po vlastních osách, každý se svou vlastní tragédií. Jako dítě se Alice kvůli svému panovačnému otci stala obětí těžké lyžařské nehody a následně i anorexie. Při setkání s Mattiou poznává spřízněnou duši a Mattia prozrazuje Alici své strašné tajemství: v dětství nechal svou mentálně retardovanou sestru – dvojče samotnou, odešel na oslavu, a když se vrátil, sestra zmizela. Tyto dvě zásadní události navždy poznamenaly životy Alice i Mattii a jak tak dospívají, zdá se, že i jejich osudy se nezvratně proplétají. Natočeno podle knižního bestselleru Paola Giordana se stejnojmenným názvem, který v letech 2009 a 2010 figuroval na předních příčkách prodejnosti knih v ČR.
    Žánry:Drama
    60%
    Prvočíslo je ze své podstaty osamělá věc: dá se dělit jen samo sebou nebo jedničkou a nehodí se k žádnému jinému prvočíslu. Alice a Mattia se také pohybují po vlastních osách, každý se svou vlastní tragédií. Jako dítě se Alice kvůli svému panovačnému otci stala obětí těžké lyžařské nehody a následně i anorexie. Při setkání s Mattiou poznává spřízněnou duši a Mattia prozrazuje Alici své strašné tajemství: v dětství nechal svou mentálně retardovanou sestru – dvojče samotnou, odešel na oslavu, a když se vrátil, sestra zmizela. Tyto dvě zásadní události navždy poznamenaly životy Alice i Mattii a jak tak dospívají, zdá se, že i jejich osudy se nezvratně proplétají. Natočeno podle knižního bestselleru Paola Giordana se stejnojmenným názvem, který v letech 2009 a 2010 figuroval na předních příčkách prodejnosti knih v ČR.
    Žánry:Drama
    47
  • Made in Italy
    Made in Italy (2018)
    Film
    60%
    48
  • Ci vuole un fisico
    Ci vuole un fisico (2018)
    Film
    • Netflix
    60%
    49
  • Bohatství chudých
    Bohatství chudých (2016)
    Film

    Všichni v italské vesnici Torresecca vědí, že je rodina Tucciových chudá. Její členové se však navzdory zoufalému nedostatku peněz snaží být šťastní. To všechno se změní v den, kdy vyhrají v loterii sto milionů eur. Přestěhují se do luxusního hotelového apartmá v Miláně a začnou utrácet jako šílení. A tak je na jejich novém majordomovi, aby jim vysvětlil, že být v dnešní době bohatý neznamená to, co představují – žádná drahá Ferrari, nýbrž kola, žádná opulentní jídla, ale veganská strava, a tak dále. A když se jeden ze členů rodiny zamiluje do servírky, která nenávidí bohaté lidi, Tucciovi začnou předstírat, že jsou zase chudí. Díky všem zmatkům, které obklopují jejich nově nabyté bohatství, si rodina začne uvědomovat, že ať už chudí nebo bohatí, nejšťastnější jsou ve chvíli, kdy mohou být spolu a sami sebou. (HBO Europe)

    Žánry:Komedie
    59%

    Všichni v italské vesnici Torresecca vědí, že je rodina Tucciových chudá. Její členové se však navzdory zoufalému nedostatku peněz snaží být šťastní. To všechno se změní v den, kdy vyhrají v loterii sto milionů eur. Přestěhují se do luxusního hotelového apartmá v Miláně a začnou utrácet jako šílení. A tak je na jejich novém majordomovi, aby jim vysvětlil, že být v dnešní době bohatý neznamená to, co představují – žádná drahá Ferrari, nýbrž kola, žádná opulentní jídla, ale veganská strava, a tak dále. A když se jeden ze členů rodiny zamiluje do servírky, která nenávidí bohaté lidi, Tucciovi začnou předstírat, že jsou zase chudí. Díky všem zmatkům, které obklopují jejich nově nabyté bohatství, si rodina začne uvědomovat, že ať už chudí nebo bohatí, nejšťastnější jsou ve chvíli, kdy mohou být spolu a sami sebou. (HBO Europe)

    Žánry:Komedie
    50
  • 51
  • Řekni to nahlas!
    Řekni to nahlas! (2020)
    Film

    40letá Giulia žije hektickým způsobem života ve stresujícím velkoměstě. Každý den se musí potýkat se svým novým nekompetentním šéfem, zkrachovalým sobeckým partnerem, jeho dospívajícím synem a nejlepší přítelkyní, která ji nikdy neposlouchá a neustále fantazíruje o nepředstavitelných milostných scénářích. Nemluvě o nesnesitelné váze, která vždy ukazuje stejnou hmotnost, přestože Giulia neustále drží dietu! Na pokraji nervového zhroucení se zoufalá žena rozhodne požádat o radu nekonvenčního životního kouče. Po vypití lektvaru, který jí předepíše, Giulia náhle nedokáže ovládat to, co říká. Všechno to ponížení a hněv, které v sobě drží už léta, jí náhle prýští z úst bez jakékoli kontroly, a s neuvěřitelně legračními následky. (Cinemax)

    Žánry:Komedie
    59%

    40letá Giulia žije hektickým způsobem života ve stresujícím velkoměstě. Každý den se musí potýkat se svým novým nekompetentním šéfem, zkrachovalým sobeckým partnerem, jeho dospívajícím synem a nejlepší přítelkyní, která ji nikdy neposlouchá a neustále fantazíruje o nepředstavitelných milostných scénářích. Nemluvě o nesnesitelné váze, která vždy ukazuje stejnou hmotnost, přestože Giulia neustále drží dietu! Na pokraji nervového zhroucení se zoufalá žena rozhodne požádat o radu nekonvenčního životního kouče. Po vypití lektvaru, který jí předepíše, Giulia náhle nedokáže ovládat to, co říká. Všechno to ponížení a hněv, které v sobě drží už léta, jí náhle prýští z úst bez jakékoli kontroly, a s neuvěřitelně legračními následky. (Cinemax)

    Žánry:Komedie
    52
  • Baci e abbracci
    Baci e abbracci (1999)
    Film
    59%
    53
  • The Return
    The Return (2024)
    Film
    58%
    54
  • 55
  • Pazze di me
    Pazze di me (2013)
    Film
    58%
    56
  • Osamělý hrdina
    Osamělý hrdina (2013)
    Film
    58%
    57
  • Notte prima degli esami - Oggi
    Notte prima degli esami - Oggi (2007)
    Film
    58%
    58
  • Diabolik
    Diabolik (2021)
    Film
    57%
    59
  • Krev mé krve
    Krev mé krve (2015)
    Film
    • Edison
    57%
    60
  • Tutti gli uomini del deficiente
    Tutti gli uomini del deficiente (1999)
    Film
    57%
    61
  • Lezione 21
    Lezione 21 (2008)
    Film
    Univerzitního profesora Mondriana Killroye studenti zbožňovali pro jeho přednášky, z nichž nejzajímavější byla pro ně ta, které říkal lekce 21. Věnoval ji genezi Beethovenovy Deváté symfonie. Teď ale profesor Killroy zmizel a jen Marta ví, kde ho hledat. Chce ještě jednou slyšet z jeho úst onu excentrickou lekci 21, v níž je zpochybněn význam pozdního díla zestárlého skladatele. Před Martiným vnitřním zrakem se odvíjí snový příběh mladého houslisty Hanse Peterse, jenž byl nalezen zmrzlý nedaleko Vídně v roce 1824, kdy byla Beethovenova Devátá poprvé provedena. Právě tento mladý muž, držící ještě po smrti své housle tak pevně, že s nimi musel být pohřben, je ve filmu zaníceným obhájcem hudby svého Mistra. Na zasněžených pláních, kde se později setká s andělem smrti, míjí Hans řadu bizarních postav, reprezentujících dobové myšlení a názory, ale také hudebníky, s nimiž nastuduje Devátou. Ve filmu, jímž jako filmař debutoval spisovatel a esejista Alessandro Baricco, hraje několik nevšedních hereckých osobností. [44. MFFKV 2009]
    Žánry:DramaRetro
    57%
    Univerzitního profesora Mondriana Killroye studenti zbožňovali pro jeho přednášky, z nichž nejzajímavější byla pro ně ta, které říkal lekce 21. Věnoval ji genezi Beethovenovy Deváté symfonie. Teď ale profesor Killroy zmizel a jen Marta ví, kde ho hledat. Chce ještě jednou slyšet z jeho úst onu excentrickou lekci 21, v níž je zpochybněn význam pozdního díla zestárlého skladatele. Před Martiným vnitřním zrakem se odvíjí snový příběh mladého houslisty Hanse Peterse, jenž byl nalezen zmrzlý nedaleko Vídně v roce 1824, kdy byla Beethovenova Devátá poprvé provedena. Právě tento mladý muž, držící ještě po smrti své housle tak pevně, že s nimi musel být pohřben, je ve filmu zaníceným obhájcem hudby svého Mistra. Na zasněžených pláních, kde se později setká s andělem smrti, míjí Hans řadu bizarních postav, reprezentujících dobové myšlení a názory, ale také hudebníky, s nimiž nastuduje Devátou. Ve filmu, jímž jako filmař debutoval spisovatel a esejista Alessandro Baricco, hraje několik nevšedních hereckých osobností. [44. MFFKV 2009]
    Žánry:DramaRetro
    62
  • Promluvme si
    Promluvme si (2015)
    Film
    Vanni a Linda žijí v pronajatém luxusním bytě v centru Říma. Vanni píše romány a Linda s ním na nich "spolupracuje". Mezi vernisáží a výstavou Basquiata se potkávají s Alfredem a Constanzou, párem na pokraji nervového zhroucení. Alfredo je chirurg se zvykem vstávat brzy a má milenku, Constanza je dermatoložka se stejnými zvyky. S úmyslem ventilovat své frustrace v obývacím pokoji svých přátel vezmou Alfredo a Constanza pár jako rukojmí a hlasitě si navzájem vyčítají minulost i přítomnost. Ve snaze je udržet na uzdě se Vanni a Linda nakonec také zapojí a začnou se hádat i mezi sebou. Někdo bude na konci noci zraněn.
    Žánry:Komedie
    57%
    Vanni a Linda žijí v pronajatém luxusním bytě v centru Říma. Vanni píše romány a Linda s ním na nich "spolupracuje". Mezi vernisáží a výstavou Basquiata se potkávají s Alfredem a Constanzou, párem na pokraji nervového zhroucení. Alfredo je chirurg se zvykem vstávat brzy a má milenku, Constanza je dermatoložka se stejnými zvyky. S úmyslem ventilovat své frustrace v obývacím pokoji svých přátel vezmou Alfredo a Constanza pár jako rukojmí a hlasitě si navzájem vyčítají minulost i přítomnost. Ve snaze je udržet na uzdě se Vanni a Linda nakonec také zapojí a začnou se hádat i mezi sebou. Někdo bude na konci noci zraněn.
    Žánry:Komedie
    63
  • Finalmente l'alba
    Finalmente l'alba (2024)
    Film
    Drama těžící z prostředí omamného Říma padesátých let sleduje mladou ženu, která se brzy zasnoubí. Vydává se do proslulých filmových studií Cinecittà, ucházejíc se o komparzní roli. Rázem je vtažena do takřka nekonečné noci plné událostí, během nichž začne konečně objevovat sama sebe. Snímek byl součástí soutěže festivalu v Benátkách 2023.
    Žánry:DramaHistorický
    56%
    Drama těžící z prostředí omamného Říma padesátých let sleduje mladou ženu, která se brzy zasnoubí. Vydává se do proslulých filmových studií Cinecittà, ucházejíc se o komparzní roli. Rázem je vtažena do takřka nekonečné noci plné událostí, během nichž začne konečně objevovat sama sebe. Snímek byl součástí soutěže festivalu v Benátkách 2023.
    Žánry:DramaHistorický
    64
  • Il seme della discordia
    Il seme della discordia (2008)
    Film
    56%
    65
  • Gli sfiorati
    Gli sfiorati (2011)
    Film
    56%
    66
  • Anima gemella, L'
    Anima gemella, L' (2003)
    Film
    56%
    67
  • Pověz to mými slovy
    Pověz to mými slovy (2003)
    Film
    Stefania, která má na krku třicítku, se rozejde se svým přítelem těsně před odjezdem na dovolenou na řecký ostrov lásky, a proto s sebou vezme svou čtrnáctiletou neteř Meggy. Obě mají jisté plány - Stefania chce zapomenout a začít znovu, Meggy hodlá přijít o panenství. Italská komedie plná omylů voní mořem a sluncem a teta i neteř v průběhu tohoto pamětihodného léta zjišťují, co to doopravdy znamená být ženou.
    56%
    Stefania, která má na krku třicítku, se rozejde se svým přítelem těsně před odjezdem na dovolenou na řecký ostrov lásky, a proto s sebou vezme svou čtrnáctiletou neteř Meggy. Obě mají jisté plány - Stefania chce zapomenout a začít znovu, Meggy hodlá přijít o panenství. Italská komedie plná omylů voní mořem a sluncem a teta i neteř v průběhu tohoto pamětihodného léta zjišťují, co to doopravdy znamená být ženou.
    68
  • 69
  • Láska, svatba, zas a znova
    Láska, svatba, zas a znova (2020)
    Film
    • Netflix
    54%
    70
  • Guardami
    Guardami (1999)
    Film
    54%
    71
  • Femmine contro maschi
    Femmine contro maschi (2011)
    Film
    Anna a Piero, dlouholetí manželé, uvízli v rutině neustálých hádek. Když Piero ztratí paměť, Anna se snaží obnovit jejich společnou cestu. Mezitím domovník Rocco a jeho kamarád Michele hrají v kapele, která napodobuje Beatles, což se nelíbí jejich partnerkám. A nakonec tu máme Marcela a Paolu, rozvedený pár, který občas předstírá, že jsou stále spolu, aby se vyhnuli problémům. Jsou oběťmi neúprosné války pohlaví.
    Žánry:Komedie
    54%
    Anna a Piero, dlouholetí manželé, uvízli v rutině neustálých hádek. Když Piero ztratí paměť, Anna se snaží obnovit jejich společnou cestu. Mezitím domovník Rocco a jeho kamarád Michele hrají v kapele, která napodobuje Beatles, což se nelíbí jejich partnerkám. A nakonec tu máme Marcela a Paolu, rozvedený pár, který občas předstírá, že jsou stále spolu, aby se vyhnuli problémům. Jsou oběťmi neúprosné války pohlaví.
    Žánry:Komedie
    72
  • Regista di matrimoni, Il
    Regista di matrimoni, Il (2006)
    Film
    Režisér Franco Elica těžce nese, že se jeho dcera vdává za bigotního katolíka. Náladu mu nezlepší úkol natočit už stou verzi adaptace Snoubenců Alessandra Manzoniho, a tak odjede z Říma do zapadlého kouta na pobřeží Sicílie. Tam nečekaně potká tři zajímavé lidi: muže, který se živí tím, že pořizuje filmové záznamy svateb, zestárlého režiséra, který se prohlásil za mrtvého, aby se dočkal slávy, jež mu jako živému zůstala odepřena, a konečně zchudlého knížete, který vkládá naděje do výhodného sňatku své dcery. Právě ten požádá Franca, aby jako režisér svatbu jeho dcery natočil, a Franco napůl z žertu, napůl ze zvědavosti souhlasí. Události se však začnou vyvíjet jinak, než oba muži čekali. „Pro mě se film vždycky rodí z nějakého obrazu. Tenhle námět mě napadl, když jsem jednou v Kalábrii viděl filmovat svatbu a překvapilo mě, jak profesionálně si počínali nevěsta a ženich: poslouchali každý pokyn ,režiséra‘, úplně jako opravdoví herci,“ říká Marco Bellocchio. Jako mnohokrát předtím i v tomto jeho filmu se často stírá hranice mezi skutečným a vysněným.
    54%
    Režisér Franco Elica těžce nese, že se jeho dcera vdává za bigotního katolíka. Náladu mu nezlepší úkol natočit už stou verzi adaptace Snoubenců Alessandra Manzoniho, a tak odjede z Říma do zapadlého kouta na pobřeží Sicílie. Tam nečekaně potká tři zajímavé lidi: muže, který se živí tím, že pořizuje filmové záznamy svateb, zestárlého režiséra, který se prohlásil za mrtvého, aby se dočkal slávy, jež mu jako živému zůstala odepřena, a konečně zchudlého knížete, který vkládá naděje do výhodného sňatku své dcery. Právě ten požádá Franca, aby jako režisér svatbu jeho dcery natočil, a Franco napůl z žertu, napůl ze zvědavosti souhlasí. Události se však začnou vyvíjet jinak, než oba muži čekali. „Pro mě se film vždycky rodí z nějakého obrazu. Tenhle námět mě napadl, když jsem jednou v Kalábrii viděl filmovat svatbu a překvapilo mě, jak profesionálně si počínali nevěsta a ženich: poslouchali každý pokyn ,režiséra‘, úplně jako opravdoví herci,“ říká Marco Bellocchio. Jako mnohokrát předtím i v tomto jeho filmu se často stírá hranice mezi skutečným a vysněným.
    73
  • Maschi contro femmine
    Maschi contro femmine (2010)
    Film
    53%
    74
  • Svatba a jiné katastrofy
    Svatba a jiné katastrofy (2010)
    Film
    • Netflix
    53%
    75
  • Tři perfektní dcery
    Tři perfektní dcery (2020)
    Film
    Švagři Arturo, Antonio a Poli mají tři krásné dcery - Valentinu, Martu a Sáru. Šťastný a poklidný život mužů se náhle obrátí vzhůru nohama, když se dozvědí, s kým jejich dcery chodí. Valentina, která opustila svého snoubence v den jejich svatby, nyní chodí se svobodomyslnou dívkou Alex, Martin, přítel Simony, je problémový a lehkomyslný rapper a Sára se chystá odjet do USA s Luigim, Poliho bývalým záletnickým spolužákem. Arturo, Antonio a Poli, kteří jsou na všechny tři dívky naštvaní a přesvědčení, že jejich partneři jsou pro tak dokonalé dcery naprosto nevhodní, se rozhodnou udělat vše pro to, aby jejich vztahy bojkotovali. (Cinemax)
    Žánry:Komedie
    53%
    Švagři Arturo, Antonio a Poli mají tři krásné dcery - Valentinu, Martu a Sáru. Šťastný a poklidný život mužů se náhle obrátí vzhůru nohama, když se dozvědí, s kým jejich dcery chodí. Valentina, která opustila svého snoubence v den jejich svatby, nyní chodí se svobodomyslnou dívkou Alex, Martin, přítel Simony, je problémový a lehkomyslný rapper a Sára se chystá odjet do USA s Luigim, Poliho bývalým záletnickým spolužákem. Arturo, Antonio a Poli, kteří jsou na všechny tři dívky naštvaní a přesvědčení, že jejich partneři jsou pro tak dokonalé dcery naprosto nevhodní, se rozhodnou udělat vše pro to, aby jejich vztahy bojkotovali. (Cinemax)
    Žánry:Komedie
    76
  • Django se vrací
    Django se vrací (1987)
    Film
    Legendární hrdina Django, kterého všichni považují za mrtvého, žije pod jménem bratr Ignatius v klášteře Santo Domingo. Sám sobě přísahal, že již nikdy nevezme zbraň do ruky. Jednoho dne ho ale vyhledá krásná černě oděná žena, která jej úpěnlivě žádá, aby se postaral o její dceru, až ona zemře. Django zjistí, že žena kdysi bývala jeho milenkou. Navíc se dozví, že dívka, o kterou se má postarat, je jeho dcerou. O několik dní později Django opouští klášter, aby obě vyhledal. Jenže žena mezitím zemře a její dceru unese na svou loď obchodník s otroky a děvčaty Orlowski, jemuž nikdo neřekne jinak než Ďábel. Django se pokusí na loď dostat, ale je zajat otrokářovými muži a jako otrok dopraven do dolu na stříbro. Zde se setkává se Skotem Gunnem, sběratelem hmyzu, jenž pro Orlowského kdysi chytal vzácné motýly. Ten Djangovi vypráví o všech krutostech a zločinech, které Orlowsky napáchal.
    Žánry:Western
    51%
    Legendární hrdina Django, kterého všichni považují za mrtvého, žije pod jménem bratr Ignatius v klášteře Santo Domingo. Sám sobě přísahal, že již nikdy nevezme zbraň do ruky. Jednoho dne ho ale vyhledá krásná černě oděná žena, která jej úpěnlivě žádá, aby se postaral o její dceru, až ona zemře. Django zjistí, že žena kdysi bývala jeho milenkou. Navíc se dozví, že dívka, o kterou se má postarat, je jeho dcerou. O několik dní později Django opouští klášter, aby obě vyhledal. Jenže žena mezitím zemře a její dceru unese na svou loď obchodník s otroky a děvčaty Orlowski, jemuž nikdo neřekne jinak než Ďábel. Django se pokusí na loď dostat, ale je zajat otrokářovými muži a jako otrok dopraven do dolu na stříbro. Zde se setkává se Skotem Gunnem, sběratelem hmyzu, jenž pro Orlowského kdysi chytal vzácné motýly. Ten Djangovi vypráví o všech krutostech a zločinech, které Orlowsky napáchal.
    Žánry:Western
    77
  • 40 gradi all'ombra del lenzuolo
    40 gradi all'ombra del lenzuolo (1976)
    Film
    51%
    78
  • Colpo d'occhio
    Colpo d'occhio (2008)
    Film
    Adrian je nadaný mladý sochař, který se touží prosadit ve světě umění. Jeho první výstava v hlavním městě upoutá Glorii. Je to studentka umění, která hledá "svého" umělce. Mezi nimi dvěma se něco zrodí a brzy se stane Adrianovou milenkou a múzou, stejně jako jeho agentkou. Ale do Adrianovy tvorby se zamiluje i někdo jiný: Lulli, mezinárodně uznávaná umělecká kritička – a také Gloriina poručnice a milenka před Adrianovým příchodem.
    Žánry:Drama
    49%
    Adrian je nadaný mladý sochař, který se touží prosadit ve světě umění. Jeho první výstava v hlavním městě upoutá Glorii. Je to studentka umění, která hledá "svého" umělce. Mezi nimi dvěma se něco zrodí a brzy se stane Adrianovou milenkou a múzou, stejně jako jeho agentkou. Ale do Adrianovy tvorby se zamiluje i někdo jiný: Lulli, mezinárodně uznávaná umělecká kritička – a také Gloriina poručnice a milenka před Adrianovým příchodem.
    Žánry:Drama
    79
  • Tutte le mie notti
    Tutte le mie notti (2019)
    Film
    • Netflix
    49%
    80
  • 81
  • Klub nájemných vrahů
    Klub nájemných vrahů (2023)
    Film
    • Canal+
    Elitní nájemný zabiják Morgan Ganes přišel během své poslední akce málem o život. Uvědomí si, že spíše než zabíjení lidí, jej momentálně naplňuje čas strávený s přítelkyní a odhodlá se svou kariéru ukončit. Namísto toho ale nakonec přijme od svého mentora Caldwella další velký kšeft. Za úkol dostane zabít sedm lidí. Brzy zjistí, že se jedná o jiné nájemné vrahy, instruované stejným způsobem. Ze špinavé hry, v níž stojí všichni proti všem, vidí Morgan jediné východisko: přežít a najít osobu, která proti sobě zabijáky poštvala.
    Žánry:Akční
    46%
    Elitní nájemný zabiják Morgan Ganes přišel během své poslední akce málem o život. Uvědomí si, že spíše než zabíjení lidí, jej momentálně naplňuje čas strávený s přítelkyní a odhodlá se svou kariéru ukončit. Namísto toho ale nakonec přijme od svého mentora Caldwella další velký kšeft. Za úkol dostane zabít sedm lidí. Brzy zjistí, že se jedná o jiné nájemné vrahy, instruované stejným způsobem. Ze špinavé hry, v níž stojí všichni proti všem, vidí Morgan jediné východisko: přežít a najít osobu, která proti sobě zabijáky poštvala.
    Žánry:Akční
    82
  • Ženy od hluboké řeky
    Ženy od hluboké řeky (1981)
    Film
    Glorie Davisová píše na univerzitě diplomovou práci, ve které chce dokázat, že kanibalismus jihoamerických indiánů je smyšlený mýtus bílých osadníků. Aby svá tvrzení mohla podložit vlastními zkušenostmi, vydává se Glorie se svým bratrem Rudym a kamarádkou Pat do amazonských pralesů. Na břehu Amazonky potkávají dva americké hledače smaragdů, z nichž jeden je poraněn. Ti jim vyprávějí o přepadení indiány. Glorie však příběhu nevěří a začíná mít podezření, že za historkou se skrývá něco strašného. Nikdo z nich ale netuší, že zanedlouho všichni vstoupí do divokého zeleného pekla...
    43%
    Glorie Davisová píše na univerzitě diplomovou práci, ve které chce dokázat, že kanibalismus jihoamerických indiánů je smyšlený mýtus bílých osadníků. Aby svá tvrzení mohla podložit vlastními zkušenostmi, vydává se Glorie se svým bratrem Rudym a kamarádkou Pat do amazonských pralesů. Na břehu Amazonky potkávají dva americké hledače smaragdů, z nichž jeden je poraněn. Ti jim vyprávějí o přepadení indiány. Glorie však příběhu nevěří a začíná mít podezření, že za historkou se skrývá něco strašného. Nikdo z nich ale netuší, že zanedlouho všichni vstoupí do divokého zeleného pekla...
    83
  • Carabinieri
    Carabinieri (2002)
    Seriál
    43%
    84
  • Amorestremo
    Amorestremo (2001)
    Film
    31%
    85
  • Návrat komisaře Rexe
    Návrat komisaře Rexe (2008)
    Seriál
    28%
    86

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.