Žebříčky

Nejlepší filmy na téma: povrchnost

  1. Velká nádhera
    Velká nádhera (2013)
    Film
    Po obrazově i hudebně atraktivní road-movie Tady to musí být sahá Sorrentino po osvědčených prostředcích svého jedinečného filmového stylu a opět přináší vizuálně podmanivé komediální drama o hledání smyslu vlastní existence a smíření se s věčně plynoucím časem a stárnoucím tělem. Příběh stárnoucího spisovatele a novináře Jepa zasazuje Sorrentino do prostředí třpytivé vysoké smetánky podmanivého Říma a po vzoru filmových velikánů Federica Felliniho a Michelangela Antonioniho podává kritiku současné společnosti, žijící v povrchnosti, přetvářce a zaslepenosti. Zoufalý Babylon zbohatlíků, politiků, zločinců, filmových hvězd, umělců, intelektuálů, ale i komplikovaných a nestálých vztahů ožívá ve starověkých budovách a gigantických vilách Říma a sledujeme ho očima rozčarovaného Jepa, věčně se utápějícího v poháru gin tonicu a ve víru nekonečných party. A nad tím vším stojí Řím jako krásná, avšak mrtvá diva. (oficiální text distributora)
    75%
    Po obrazově i hudebně atraktivní road-movie Tady to musí být sahá Sorrentino po osvědčených prostředcích svého jedinečného filmového stylu a opět přináší vizuálně podmanivé komediální drama o hledání smyslu vlastní existence a smíření se s věčně plynoucím časem a stárnoucím tělem. Příběh stárnoucího spisovatele a novináře Jepa zasazuje Sorrentino do prostředí třpytivé vysoké smetánky podmanivého Říma a po vzoru filmových velikánů Federica Felliniho a Michelangela Antonioniho podává kritiku současné společnosti, žijící v povrchnosti, přetvářce a zaslepenosti. Zoufalý Babylon zbohatlíků, politiků, zločinců, filmových hvězd, umělců, intelektuálů, ale i komplikovaných a nestálých vztahů ožívá ve starověkých budovách a gigantických vilách Říma a sledujeme ho očima rozčarovaného Jepa, věčně se utápějícího v poháru gin tonicu a ve víru nekonečných party. A nad tím vším stojí Řím jako krásná, avšak mrtvá diva. (oficiální text distributora)
    1
  2. Sladký život
    Sladký život (1960)
    Film
    • Filmbox+
    Italský film Sladký život režiséra Federica Felliniho je jedním z nejvýznamnějších děl světové filmové produkce posledních let. Není sevřeným filmovým dramatem, ale v podstatě řadou volně spojených příběhů a epizod, s nezvyklou otevřeností popisujících mravní rozklad vyšších společenských kruhů kapitalistické Itálie. Jeho ústřední postavou je novinář Marcello, člověk v podstatě vážný a seriózní, který však při své práci poznal sladký život vyšší společnosti a podlehl mu. Stává se hrdinou erotických skandálů, divokých večírků ve vilách a zámcích, zvrhajících se v pitky a orgie, prohýřených nocí, po nichž přichází kalné ráno, odhalující rub tohoto života. Dva lidé by mu mohli pomoci v jeho současné duševní krizi: filozofující spisovatel Steiner a mladičká dívenka Paola. První však končí těžko pochopitelnou sebevraždou a Paolin hlas, volající Marcella k lepšímu životu, je příliš slabý a zaniká ve všeobecné vřavě. Pro Marcella již není cesty zpátky. Film byl vyznamenán Velkou cenou na MFF v Cannes 1960 a mnoha dalšími mezinárodními cenami a uznáními. Na XIII. FFP 1962 získal jednu ze tří hlavních cen. Tímto dílem vtrhla do historie moderního filmu revoluce, nejen v Itálii, kde Sladký život vyvolal nevídaný skandál, především prudkou reakcí katolické církve, která mu udělila verdikt zapovězeného filmu, nepřístupného všem. Vzápětí však byl oceněn na canneském festivalu Zlatou palmou a stal se kasovně nejúspěšnějším Felliniho snímkem. Fellini provedl otevřený průřez italskou společností bez ohledu na všechna dosavadní tabu ve sféře morální, náboženské a erotické. Hlavní hrdina, bulvární novinář Marcello Rubini, kterého ztělesnil Marcello Mastroianni, je moderním Candidem procházejícím mravně rozpadlým světem a zároveň sám prožívá svůj soukromý a profesní debakl, neschopen provést zásadní krok pro svou záchranu. Film je strhující výpovědí v kaleidoskopu mistrně natočených scén, které nahlíženy v jejich reálnosti i metaforičnosti patří dnes už do klasiky moderní kinematografie: jmenujme aspoň Marcellovo noční extempore ve fontáně di Trevi s americkou sexbombou Sylvií (v podání živelné superženy Anity Ekberg) nebo luxusní party dekadentní římské aristokracie a vedle ní večírek snobských intelektuálů a pseudoumělců či závěrečné orgie znuděných bohatců ve Fregene. Ve všech Fellini jako bystrý, citlivý pozorovatel, aniž by ulpěl na vnějškové atraktivitě, pronikal k zastírané podstatě úpadku jedince i společnosti na sklonku 50. let. Tímto filmem zakrojil hluboko ostří svého tvůrčího vhledu do zkonvenčnělého umění a dodnes upoutává jako svrchovaně otevřený dialog talentovaného tvůrce se svou dobou.
    75%
    Italský film Sladký život režiséra Federica Felliniho je jedním z nejvýznamnějších děl světové filmové produkce posledních let. Není sevřeným filmovým dramatem, ale v podstatě řadou volně spojených příběhů a epizod, s nezvyklou otevřeností popisujících mravní rozklad vyšších společenských kruhů kapitalistické Itálie. Jeho ústřední postavou je novinář Marcello, člověk v podstatě vážný a seriózní, který však při své práci poznal sladký život vyšší společnosti a podlehl mu. Stává se hrdinou erotických skandálů, divokých večírků ve vilách a zámcích, zvrhajících se v pitky a orgie, prohýřených nocí, po nichž přichází kalné ráno, odhalující rub tohoto života. Dva lidé by mu mohli pomoci v jeho současné duševní krizi: filozofující spisovatel Steiner a mladičká dívenka Paola. První však končí těžko pochopitelnou sebevraždou a Paolin hlas, volající Marcella k lepšímu životu, je příliš slabý a zaniká ve všeobecné vřavě. Pro Marcella již není cesty zpátky. Film byl vyznamenán Velkou cenou na MFF v Cannes 1960 a mnoha dalšími mezinárodními cenami a uznáními. Na XIII. FFP 1962 získal jednu ze tří hlavních cen. Tímto dílem vtrhla do historie moderního filmu revoluce, nejen v Itálii, kde Sladký život vyvolal nevídaný skandál, především prudkou reakcí katolické církve, která mu udělila verdikt zapovězeného filmu, nepřístupného všem. Vzápětí však byl oceněn na canneském festivalu Zlatou palmou a stal se kasovně nejúspěšnějším Felliniho snímkem. Fellini provedl otevřený průřez italskou společností bez ohledu na všechna dosavadní tabu ve sféře morální, náboženské a erotické. Hlavní hrdina, bulvární novinář Marcello Rubini, kterého ztělesnil Marcello Mastroianni, je moderním Candidem procházejícím mravně rozpadlým světem a zároveň sám prožívá svůj soukromý a profesní debakl, neschopen provést zásadní krok pro svou záchranu. Film je strhující výpovědí v kaleidoskopu mistrně natočených scén, které nahlíženy v jejich reálnosti i metaforičnosti patří dnes už do klasiky moderní kinematografie: jmenujme aspoň Marcellovo noční extempore ve fontáně di Trevi s americkou sexbombou Sylvií (v podání živelné superženy Anity Ekberg) nebo luxusní party dekadentní římské aristokracie a vedle ní večírek snobských intelektuálů a pseudoumělců či závěrečné orgie znuděných bohatců ve Fregene. Ve všech Fellini jako bystrý, citlivý pozorovatel, aniž by ulpěl na vnějškové atraktivitě, pronikal k zastírané podstatě úpadku jedince i společnosti na sklonku 50. let. Tímto filmem zakrojil hluboko ostří svého tvůrčího vhledu do zkonvenčnělého umění a dodnes upoutává jako svrchovaně otevřený dialog talentovaného tvůrce se svou dobou.
    2
  3. Zvětšenina
    Zvětšenina (1966)
    Film

    Filmová esej o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Jedno z nejslavnějších děl světové kinematografie.
    Je mladý, pohledný, úspěšný a bohatý, svět – zejména jeho ženská část – mu leží u nohou. Módní fotograf Thomas, ochotný pro získání nevšedních snímků přenocovat v noclehárně mezi nuzáky, aby ovšem vzápětí přesedl do svého rolls-royce a odjel do svého ateliéru fotit atraktivní modelku. Dravý, arogantní, sebevědomý – a přece vnitřně, skrytě zranitelný. Do londýnského Maryon parku jej zavedla vlastně náhoda. Ale správný fotograf neudělá krok bez svého aparátu a vzdálená dvojice milenců, skotačící na pozadí nádherné, majestátní zeleně je příliš zajímavým objektem, než aby ji jen tak přehlédl. Jenomže náladové fotografie v sobě, jak má Thomas brzy zjistit, skrývají znepokojivé tajemství…
    Zvětšeninu natočil Michelangelo Antonioni podle povídky argentinského spisovatele Julia Cortázara Babí léto (česky vyšlo ve Světové literatuře v r. 1968 již pod názvem Zvětšenina). Se spoluscenáristou Toninem Guerrou přesadil její příběh z Paříže do Londýna, který byl v polovině šedesátých let minulého století avantgardní metropolí, centrem hippies, boomu všech druhů umění – pop-artu, fotografie, divadla, módy i hudby. Antonioni se na svůj první zahraniční film důkladně připravoval. Žil v Londýně osm měsíců, vyzpovídal desítky příslušníků nejrůznějších profesí, chodil po klubech, vstřebával onu specifickou, nepopsatelnou atmosféru. A pak jej za půl roku natočil. Navázal jím přímo na svou „tetralogii citů“ z let 1959–1964 (Dobrodružství, Noc, Zatmění, Červená pustina). Opět nabídl divákovi mnohovrstevnaté metaforické dílo se záměrně neuzavřenými motivy, provokující k mnoha interpretacím. Zvětšenina je detektivním příběhem s hádankou, psychologickou studií, filmovou úvahou o hranicích výtvarných a narativních umění i filozofickou esejí o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Antonioni jí vzdal i hold intuici, jedné ze svých stěžejních tvůrčích metod. Přihlásil se k ní zejména výroky „Dělám filmy spíše žaludkem než mozkem“ nebo „Zkušenost mě naučila, že pokud je intuice krásná, pak je správná.“ (Česká televize)

    74%

    Filmová esej o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Jedno z nejslavnějších děl světové kinematografie.
    Je mladý, pohledný, úspěšný a bohatý, svět – zejména jeho ženská část – mu leží u nohou. Módní fotograf Thomas, ochotný pro získání nevšedních snímků přenocovat v noclehárně mezi nuzáky, aby ovšem vzápětí přesedl do svého rolls-royce a odjel do svého ateliéru fotit atraktivní modelku. Dravý, arogantní, sebevědomý – a přece vnitřně, skrytě zranitelný. Do londýnského Maryon parku jej zavedla vlastně náhoda. Ale správný fotograf neudělá krok bez svého aparátu a vzdálená dvojice milenců, skotačící na pozadí nádherné, majestátní zeleně je příliš zajímavým objektem, než aby ji jen tak přehlédl. Jenomže náladové fotografie v sobě, jak má Thomas brzy zjistit, skrývají znepokojivé tajemství…
    Zvětšeninu natočil Michelangelo Antonioni podle povídky argentinského spisovatele Julia Cortázara Babí léto (česky vyšlo ve Světové literatuře v r. 1968 již pod názvem Zvětšenina). Se spoluscenáristou Toninem Guerrou přesadil její příběh z Paříže do Londýna, který byl v polovině šedesátých let minulého století avantgardní metropolí, centrem hippies, boomu všech druhů umění – pop-artu, fotografie, divadla, módy i hudby. Antonioni se na svůj první zahraniční film důkladně připravoval. Žil v Londýně osm měsíců, vyzpovídal desítky příslušníků nejrůznějších profesí, chodil po klubech, vstřebával onu specifickou, nepopsatelnou atmosféru. A pak jej za půl roku natočil. Navázal jím přímo na svou „tetralogii citů“ z let 1959–1964 (Dobrodružství, Noc, Zatmění, Červená pustina). Opět nabídl divákovi mnohovrstevnaté metaforické dílo se záměrně neuzavřenými motivy, provokující k mnoha interpretacím. Zvětšenina je detektivním příběhem s hádankou, psychologickou studií, filmovou úvahou o hranicích výtvarných a narativních umění i filozofickou esejí o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Antonioni jí vzdal i hold intuici, jedné ze svých stěžejních tvůrčích metod. Přihlásil se k ní zejména výroky „Dělám filmy spíše žaludkem než mozkem“ nebo „Zkušenost mě naučila, že pokud je intuice krásná, pak je správná.“ (Česká televize)

    3
  4. 4
  5. Eyes Without a Face
    Eyes Without a Face (1960)
    Film
    72%
    5
  6. Dobrodružství
    Dobrodružství (1960)
    Film
    Sandro a Anna s sebou na výlet jachtou vezmou Anninu přítelkyni. Anna náhle záhadně zmizí – snad se nudila a odešla nebo se stalo neštěstí. Sandro s Claudií ji hledají a cestou se z nich stanou milenci. Už nevědí, co a jestli vůbec něco hledají. V dodnes fascinujícím černobílém snímku položil tehdy už zkušený Antonioni základ moderního filmového jazyka. Jeho záměrem bylo upozadit děj a soustředit se na vnitřní napětí. Pomalý a meditativní film o vzájemné nepoznatelnosti a odcizení byl ve své době zatracován i zahrnován cenami a své kvality si podržel dodnes. Banální příběh znuděného milostného trojúhelníku se díky režisérově mistrovství proměnil v sondu do intimních vztahů ve společnosti, kde i svoboda tíží.
    71%
    Sandro a Anna s sebou na výlet jachtou vezmou Anninu přítelkyni. Anna náhle záhadně zmizí – snad se nudila a odešla nebo se stalo neštěstí. Sandro s Claudií ji hledají a cestou se z nich stanou milenci. Už nevědí, co a jestli vůbec něco hledají. V dodnes fascinujícím černobílém snímku položil tehdy už zkušený Antonioni základ moderního filmového jazyka. Jeho záměrem bylo upozadit děj a soustředit se na vnitřní napětí. Pomalý a meditativní film o vzájemné nepoznatelnosti a odcizení byl ve své době zatracován i zahrnován cenami a své kvality si podržel dodnes. Banální příběh znuděného milostného trojúhelníku se díky režisérově mistrovství proměnil v sondu do intimních vztahů ve společnosti, kde i svoboda tíží.
    6
  7. Jonesovi
    Jonesovi (2010)
    Film

    Přátelská rodina se přestěhuje do luxusní čtvrti. Jonesesovi mají lepší vztahy a rodinné návyky než kterákoliv rodina ve městě. Jediný problém je, že oni vlastně nejsou rodina, ale zaměstnanci tajné marketingové organizace…

    Absolutně dokonalá rodina se přestěhuje do luxusní čtvrti na předměstí. Jejich noví sousedé jsou jimi nadšeni a Jonesesovi mezi ně hladce a přirozeně zapadnou. Tedy do té doby, než je potká náhlá tragédie a oni musejí přehodnotit své životní priority. Steve (David Duchovny) a Kate Jones (Demi Moore) mají vše, co by si manželský pár jen mohl přát: jejich děti, Jenn (Amber Heard) a Mick (Ben Hollingsworth), jsou inteligentní a zároveň atraktivní, žijí v bohaté čtvrti a jejich krásný velký dům je plný prvotřídních věcí. Nedávno se Jonesesovi spřátelili se svými sousedy, Larrym (Gary Cole) a Summer (Glenne Headly). Jenže nic není takové, jaké se zdá. Když se na Jonesesovi podíváte blíže, začnete mít nepříjemný pocit, že něco zlověstného číhá hned pod povrchem. Až když musejí čelit nečekané katastrofě, ukáže se, kým ve skutečnosti jsou.

    Žánry:DramaKomedieSatira
    65%

    Přátelská rodina se přestěhuje do luxusní čtvrti. Jonesesovi mají lepší vztahy a rodinné návyky než kterákoliv rodina ve městě. Jediný problém je, že oni vlastně nejsou rodina, ale zaměstnanci tajné marketingové organizace…

    Absolutně dokonalá rodina se přestěhuje do luxusní čtvrti na předměstí. Jejich noví sousedé jsou jimi nadšeni a Jonesesovi mezi ně hladce a přirozeně zapadnou. Tedy do té doby, než je potká náhlá tragédie a oni musejí přehodnotit své životní priority. Steve (David Duchovny) a Kate Jones (Demi Moore) mají vše, co by si manželský pár jen mohl přát: jejich děti, Jenn (Amber Heard) a Mick (Ben Hollingsworth), jsou inteligentní a zároveň atraktivní, žijí v bohaté čtvrti a jejich krásný velký dům je plný prvotřídních věcí. Nedávno se Jonesesovi spřátelili se svými sousedy, Larrym (Gary Cole) a Summer (Glenne Headly). Jenže nic není takové, jaké se zdá. Když se na Jonesesovi podíváte blíže, začnete mít nepříjemný pocit, že něco zlověstného číhá hned pod povrchem. Až když musejí čelit nečekané katastrofě, ukáže se, kým ve skutečnosti jsou.

    Žánry:DramaKomedieSatira
    7
  8. Zoolander
    Zoolander (2001)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    Zákulisí módních přehlídek to je svět sám o sobě, plný originálních osobností i velice bizarních postaviček.A právě v něm se, jako ryba ve vodě, pohybuje Derek Zoolander (Ben Stiller). Třikrát za sebou byl prohlášen Modelem roku a tak přivykl záři reflektorů, bleskům fotoaparátů a myšlence, že je prostě neodolatelný a "cool". I ve svém soukromí se pohybuje stále jako na molu. Někdy takové legrácky zaplatí životem jeho kámoši (to když si právě zapálili u benzinové pumpy, kde po sobě předtím vesele stříkali pohonnými hmotami), ale život jde dál a je tak fantastický a úžasný. Ovšem až do chvíle, kdy se módní jedničkou stane Jeníček, podivný chlap navlečený do hadích kůží. Derekův svět je v troskách a i ty dokáže jeho otec, horník a chlap každým coulem, při synově pokusu o návrat domů, rozdupat na padrť. Je třeba začít znovu a lépe. Jenže jak? A právě tehdy se o Dereka začnou znovu ucházet mocní z módních kruhů a objekt jejich zájmu netuší, že důvodem je jeho téměř naprostá absence mozkové aktivity. A je to právě Jeníček a všudypřítomná novinářka Matylda, kdo zachrání Dereka, ale i svět (vůbec ne ten módní) před zkázou.
    65%
    Zákulisí módních přehlídek to je svět sám o sobě, plný originálních osobností i velice bizarních postaviček.A právě v něm se, jako ryba ve vodě, pohybuje Derek Zoolander (Ben Stiller). Třikrát za sebou byl prohlášen Modelem roku a tak přivykl záři reflektorů, bleskům fotoaparátů a myšlence, že je prostě neodolatelný a "cool". I ve svém soukromí se pohybuje stále jako na molu. Někdy takové legrácky zaplatí životem jeho kámoši (to když si právě zapálili u benzinové pumpy, kde po sobě předtím vesele stříkali pohonnými hmotami), ale život jde dál a je tak fantastický a úžasný. Ovšem až do chvíle, kdy se módní jedničkou stane Jeníček, podivný chlap navlečený do hadích kůží. Derekův svět je v troskách a i ty dokáže jeho otec, horník a chlap každým coulem, při synově pokusu o návrat domů, rozdupat na padrť. Je třeba začít znovu a lépe. Jenže jak? A právě tehdy se o Dereka začnou znovu ucházet mocní z módních kruhů a objekt jejich zájmu netuší, že důvodem je jeho téměř naprostá absence mozkové aktivity. A je to právě Jeníček a všudypřítomná novinářka Matylda, kdo zachrání Dereka, ale i svět (vůbec ne ten módní) před zkázou.
    8
  9. Tvář
    Tvář (2018)
    Film
    • Edison

    Hlavní hrdina Tváře – maloměstský podivín a excentrik Jacek – miluje heavy metal, svoji holku, malé auto a svého psa. Pracuje na staveništi, kde má vyrůst nejvyšší socha Ježíše na světě. Když jej nečekaně zmrzačí tragická nehoda, obrátí se k němu oči celé země – Jacek se totiž stane prvním občanem Polska, který podstoupí transplantaci obličeje. Tvář je odpoutaná, nekonvenční bajka o vnitřní síle a kráse, která virtuózně kloubí realismus, fantazijní prvky a černý humor. Szumowska záměrně pracuje s rozvolněnou strukturou, jejíž nevyzpytatelnost ještě umocňuje rafinovanými hrátkami s ostřením. Výsledkem je nekompromisní, ale zároveň mimořádně zábavná studie krize identity, která umně přepíná z komisní frašky do jízlivého společenského komentáře. (Film Europe)

    Žánry:DramaKomedie
    64%

    Hlavní hrdina Tváře – maloměstský podivín a excentrik Jacek – miluje heavy metal, svoji holku, malé auto a svého psa. Pracuje na staveništi, kde má vyrůst nejvyšší socha Ježíše na světě. Když jej nečekaně zmrzačí tragická nehoda, obrátí se k němu oči celé země – Jacek se totiž stane prvním občanem Polska, který podstoupí transplantaci obličeje. Tvář je odpoutaná, nekonvenční bajka o vnitřní síle a kráse, která virtuózně kloubí realismus, fantazijní prvky a černý humor. Szumowska záměrně pracuje s rozvolněnou strukturou, jejíž nevyzpytatelnost ještě umocňuje rafinovanými hrátkami s ostřením. Výsledkem je nekompromisní, ale zároveň mimořádně zábavná studie krize identity, která umně přepíná z komisní frašky do jízlivého společenského komentáře. (Film Europe)

    Žánry:DramaKomedie
    9
  10. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.8 z 1000+ hodnocení4.8 (1000+ hodnocení)

    ZDARMA
  11. Příběh z Los Angeles
    Příběh z Los Angeles (1991)
    Film
    Hlavní postavou příběhu je Harris K. Telemacher, který moderuje počasí v jedné z losangeleských televizních stanic a žije v poměrně stereotypním životním kolotoči až do chvíle, kdy se náhodně seznámí s anglickou novinářkou Sárou McDowelovou a vzápětí s ním začne komunikovat dálniční signalizační tabule. Dál sice chodí se svou přítelkyní Trudi, jezdí na kolečkových bruslích v muzeu a jde na večeři s mladou prodavačkou Sandy, ale opětovná setkání se Sárou je oba utvrdí ve vzájemné náklonnosti, která nedbá skutečnosti, že mají oba vážnou známost jinde. To samozřejmě netrvá dlouho, protože se Harris dozví o tom, že Trudi má již tři roky známost s jeho agentem. Je tedy volný. Světelná tabule mu vzápětí předpoví, že mu v blízké době změní život počasí a zanedlouho je kvůli chybné předpovědi vyhozen z práce. To však není ta hlavní a největší životní změna, o kterou se Harrisovi postará vrtošivé počasí.
    62%
    Hlavní postavou příběhu je Harris K. Telemacher, který moderuje počasí v jedné z losangeleských televizních stanic a žije v poměrně stereotypním životním kolotoči až do chvíle, kdy se náhodně seznámí s anglickou novinářkou Sárou McDowelovou a vzápětí s ním začne komunikovat dálniční signalizační tabule. Dál sice chodí se svou přítelkyní Trudi, jezdí na kolečkových bruslích v muzeu a jde na večeři s mladou prodavačkou Sandy, ale opětovná setkání se Sárou je oba utvrdí ve vzájemné náklonnosti, která nedbá skutečnosti, že mají oba vážnou známost jinde. To samozřejmě netrvá dlouho, protože se Harris dozví o tom, že Trudi má již tři roky známost s jeho agentem. Je tedy volný. Světelná tabule mu vzápětí předpoví, že mu v blízké době změní život počasí a zanedlouho je kvůli chybné předpovědi vyhozen z práce. To však není ta hlavní a největší životní změna, o kterou se Harrisovi postará vrtošivé počasí.
    10
  12. Šampón
    Šampón (1975)
    Film
    • HBO Max
    • iTunes
    62%
    11
  13. Opravdová blondýnka
    Opravdová blondýnka (1998)
    Film

    Vítejte v úžasném světě blondýnek, po kterých doslova šílí všichni chlapi! Vládnou světu modelingu i filmovému nebi, jsou krásné, jsou sexy a odolat jim je téměř nemožné, zvlášť když na vás jdou ty nejtajnější sexuální představy. Ale svět blonďatých krásek není jen o slastech. Co takhle monokl na hezké tvářičce? Nevadí! Stačí trochu make-upu a skvělá image je zpět! Když vám ale váš terapeut řekne, že by chtěl držet vaše nahá ňadra, to už jde opravdu do tuhého... (oficiální text distributora)

    61%

    Vítejte v úžasném světě blondýnek, po kterých doslova šílí všichni chlapi! Vládnou světu modelingu i filmovému nebi, jsou krásné, jsou sexy a odolat jim je téměř nemožné, zvlášť když na vás jdou ty nejtajnější sexuální představy. Ale svět blonďatých krásek není jen o slastech. Co takhle monokl na hezké tvářičce? Nevadí! Stačí trochu make-upu a skvělá image je zpět! Když vám ale váš terapeut řekne, že by chtěl držet vaše nahá ňadra, to už jde opravdu do tuhého... (oficiální text distributora)

    12
  14. Pravidla vášně
    Pravidla vášně (2002)
    Film
    • Prima Plus
    • iTunes
    Polovina 80. let, Camden College, Nová Anglie. Chladnokrevný cynik Sean Bateman (James Van Der Beek) navenek působí jako mladík ze slušné, zazobané rodiny, ve skutečnosti však prodává drogy celé univerzitě a spí přibližně s polovinou její dívčí populace. Avšak - stejně jako všichni kolem - touží jenom po spolužačce Lauren Hyndeové (Shannyn Sossamon), která se rozhodla zachovat věrnost svému povrchnímu příteli Victorovi (Kip Pardue), i když by nepohrdla ani bisexuálním Paulem. Paul ovšem nedá dopustit na Seana, zatímco Victor nejvíc touží po penězích a snad i po Laře (Jessica Biel), která by si ráda podmanila Lauren. Naštěstí je tady ještě drogový dealer Rupert, který má jen jedinou lásku: peníze. Semestr mejdanů, podrazů a zvráceností je v plném proudu a vypadá to, že vztahy Seana a jeho kamarádů se ještě pořádně zapletou. Satirický pohled na milostný mnohoúhelník prosycený drogami, chtíčem a zkažeností natočil Roger Avary, známý jako režisér černé komedie Zabít Zoe a osvědčený spolupracovník Quentina Tarantina - spolu s nímž získal Oscara za scénář kultovního morytátu Pulp Fiction - historky z podsvětí. Film byl natočen podle stejnojmenného románového bestselleru Breta Eastona Ellise - spisovatele, který před třemi lety inspiroval divácky mimořádně úspěšný thriller Americké psycho.
    61%
    Polovina 80. let, Camden College, Nová Anglie. Chladnokrevný cynik Sean Bateman (James Van Der Beek) navenek působí jako mladík ze slušné, zazobané rodiny, ve skutečnosti však prodává drogy celé univerzitě a spí přibližně s polovinou její dívčí populace. Avšak - stejně jako všichni kolem - touží jenom po spolužačce Lauren Hyndeové (Shannyn Sossamon), která se rozhodla zachovat věrnost svému povrchnímu příteli Victorovi (Kip Pardue), i když by nepohrdla ani bisexuálním Paulem. Paul ovšem nedá dopustit na Seana, zatímco Victor nejvíc touží po penězích a snad i po Laře (Jessica Biel), která by si ráda podmanila Lauren. Naštěstí je tady ještě drogový dealer Rupert, který má jen jedinou lásku: peníze. Semestr mejdanů, podrazů a zvráceností je v plném proudu a vypadá to, že vztahy Seana a jeho kamarádů se ještě pořádně zapletou. Satirický pohled na milostný mnohoúhelník prosycený drogami, chtíčem a zkažeností natočil Roger Avary, známý jako režisér černé komedie Zabít Zoe a osvědčený spolupracovník Quentina Tarantina - spolu s nímž získal Oscara za scénář kultovního morytátu Pulp Fiction - historky z podsvětí. Film byl natočen podle stejnojmenného románového bestselleru Breta Eastona Ellise - spisovatele, který před třemi lety inspiroval divácky mimořádně úspěšný thriller Americké psycho.
    13
  15. Pumpkin
    Pumpkin (2002)
    Film

    Vždy dokonalá Carolyn McDuffy a její sestry mají plán - chtějí vyhrát Charitativní cenu roku tím, že budou trénovat mentálně postižené atlety a připraví je na účast v regionálních sportovních hrách. Carolyn dostane na starost Pumpkina Romanoffa. Nejprve je z něho zděšená, ale záhy zjišťuje, že mladík v sobě má něco, co doposud u nikoho nepoznala: něhu, lidskost, poctivost a vnitřní čistotu, které ji hluboce citově zasáhnou. Ke zděšení svých přátel i Pumpkinovy matky, která svého syna úporně brání před celým světem, se Carolyn do svého chráněnce zamiluje. A zatímco dívčin dosavadní perfektní život se rozpadá, Pumpkin ji naučí, že to, co se zdá dokonalé, ve skutečnosti dokonalé být nemusí.

    60%

    Vždy dokonalá Carolyn McDuffy a její sestry mají plán - chtějí vyhrát Charitativní cenu roku tím, že budou trénovat mentálně postižené atlety a připraví je na účast v regionálních sportovních hrách. Carolyn dostane na starost Pumpkina Romanoffa. Nejprve je z něho zděšená, ale záhy zjišťuje, že mladík v sobě má něco, co doposud u nikoho nepoznala: něhu, lidskost, poctivost a vnitřní čistotu, které ji hluboce citově zasáhnou. Ke zděšení svých přátel i Pumpkinovy matky, která svého syna úporně brání před celým světem, se Carolyn do svého chráněnce zamiluje. A zatímco dívčin dosavadní perfektní život se rozpadá, Pumpkin ji naučí, že to, co se zdá dokonalé, ve skutečnosti dokonalé být nemusí.

    14
  16. Zářivá světla velkoměsta
    Zářivá světla velkoměsta (1988)
    Film
    60%
    15
  17. Dokonalé rande
    Dokonalé rande (2019)
    Film
    • Netflix
    57%
    16
  18. Těžce zamilován
    Těžce zamilován (2001)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten

    Hal je pěkně povrchní blbec. Na smrtelné posteli slíbil svému tátovi, že bude randit jen s opravdu dokonale krásnými a mladými kočkami a to dodržuje. Co si vlastně o sobě myslí? Sám není nic moc a bude si takhle vybírat. Až v pozdějším věku, jednoho podivného dne, zůstane Hal viset ve výtahu a sám osud na něj sešle prostředníka k procitnutí. Tento guru mu naznačí, že opravdová krása není často na první pohled vidět. Zhypnotizuje ho a Hal, který si předtím do kapsy lhal, začne vidět i vnitřní krásu ženy a začnou se mu líbit i dívky - řekněme - barokních tvarů. Prostě se zamiluje do šíleně tlusté Rosemary (Gwyneth Paltrow). Ale je to s jeho zrakem úplně v pořádku?

    56%

    Hal je pěkně povrchní blbec. Na smrtelné posteli slíbil svému tátovi, že bude randit jen s opravdu dokonale krásnými a mladými kočkami a to dodržuje. Co si vlastně o sobě myslí? Sám není nic moc a bude si takhle vybírat. Až v pozdějším věku, jednoho podivného dne, zůstane Hal viset ve výtahu a sám osud na něj sešle prostředníka k procitnutí. Tento guru mu naznačí, že opravdová krása není často na první pohled vidět. Zhypnotizuje ho a Hal, který si předtím do kapsy lhal, začne vidět i vnitřní krásu ženy a začnou se mu líbit i dívky - řekněme - barokních tvarů. Prostě se zamiluje do šíleně tlusté Rosemary (Gwyneth Paltrow). Ale je to s jeho zrakem úplně v pořádku?

    17
  19. France
    France (2021)
    Film
    • Edison
    • Magenta TV
    56%
    18
  20. Od písně k písni
    Od písně k písni (2017)
    Film
    Příběh lásky, zrady a hledání smyslu života. Dva milostné trojúhelníky, které se navzájem prolínají na pozadí texaské rokenrolové scény. Kytaristka Faye se zaplete s producentem Cookem, protože věří, že to pomůže její kariéře. Zároveň se ale vídá s BV, o něco úspěšnějším kolegou, který také pracuje s Cookem. Situace se komplikuje ještě víc, když se Cook zamiluje do krásné servírky Rhondy, která se ale odmítá smířit s jeho divokým životním stylem. Všichni tak nakonec čelí stejné otázce  - je důležitější láska, nebo kariéra? Je ale potřeba najít odpověď dřív, než bude pozdě…
    56%
    Příběh lásky, zrady a hledání smyslu života. Dva milostné trojúhelníky, které se navzájem prolínají na pozadí texaské rokenrolové scény. Kytaristka Faye se zaplete s producentem Cookem, protože věří, že to pomůže její kariéře. Zároveň se ale vídá s BV, o něco úspěšnějším kolegou, který také pracuje s Cookem. Situace se komplikuje ještě víc, když se Cook zamiluje do krásné servírky Rhondy, která se ale odmítá smířit s jeho divokým životním stylem. Všichni tak nakonec čelí stejné otázce  - je důležitější láska, nebo kariéra? Je ale potřeba najít odpověď dřív, než bude pozdě…
    19
  21. Party Monster
    Party Monster (2003)
    Film
    Michael Alig přichází do New Yorku jako naivní, ale velmi zvědavý chlapec. Seznámení s extravagantním vrstevníkem Jamesem St. Jamesem mu ve městě mrakodrapů otevře nové obzory. Jediným světem, který kamarády zajímá a do kterého investují veškerou svou divokou, nápaditou energii, je svět klubů a bujných party, při jejichž organizaci mohou uplatnit své nejdivočejší nápady a cynické fantazie. Michael se stává hvězdou nočního klubu Club Kid, který vede zkušený, chladnokrevně otcovský matador showbyznysu Peter Gatien. Na pódiu při bezproblémově dunící hudbě může Michael v těch nejbizarnějších kostýmech zapomínat, že je ve skutečnosti jen jedním ze ztracených chlapců, kteří rozpouštějí svou osamělost a nejistotu v nekonečném toku všech dostupných umělých dráždidel. Co čeká na konci zdánlivě nekonečné party na ty, kteří vydrželi tančit až do rána?
    56%
    Michael Alig přichází do New Yorku jako naivní, ale velmi zvědavý chlapec. Seznámení s extravagantním vrstevníkem Jamesem St. Jamesem mu ve městě mrakodrapů otevře nové obzory. Jediným světem, který kamarády zajímá a do kterého investují veškerou svou divokou, nápaditou energii, je svět klubů a bujných party, při jejichž organizaci mohou uplatnit své nejdivočejší nápady a cynické fantazie. Michael se stává hvězdou nočního klubu Club Kid, který vede zkušený, chladnokrevně otcovský matador showbyznysu Peter Gatien. Na pódiu při bezproblémově dunící hudbě může Michael v těch nejbizarnějších kostýmech zapomínat, že je ve skutečnosti jen jedním ze ztracených chlapců, kteří rozpouštějí svou osamělost a nejistotu v nekonečném toku všech dostupných umělých dráždidel. Co čeká na konci zdánlivě nekonečné party na ty, kteří vydrželi tančit až do rána?
    20
Které jsou top filmy na téma povrchnost? Ve filmovém žebříčku pro téma povrchnost s celkovým počtem 25 titulů vede těchto 5 nejlepších filmů: Velká nádhera, Sladký život, Zvětšenina, Mädchen, Mädchen, Eyes Without a Face, s hlavními hvězdami, jako jsou: Toni Servillo, Carlo Verdone, Sabrina Ferilli, Carlo Buccirosso, Iaia Forte, Pamela Villoresi. Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video, Disney+, Oneplay, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.