Žebříčky

Nejlepší filmy na téma: duch

  1. Šestý smysl
    Šestý smysl (1999)
    Film
    • Disney+
    • iTunes
    • Rakuten
    Vynikající psycholog Malcolm Crowe (Bruce Willis) má za sebou traumatizující zážitek. Bývalý pacient se vloupal do jeho domu a dříve než sám spáchal sebevraždu, pokusil se ho zastřelit. Šlo zřejmě o trest za to, že mu nedokázal správným způsobem pomoci. Příští podzim. Doktor Crowe se pohroužil do práce a více než své manželce, trpící vzrůstajícím odcizením, se věnuje novému pacientovi. Osmiletý chlapec jménem Cole Sear vidí v těch nejneočekávanějších chvílích duchy s děsivým zevnějškem jasně prozrazujícím příčinu smrti. Oběšenci, sebevražedkyně, chlapec s hlavou prostřelenou brokovnicí Proč se zjevují obyčejnému osmiletému chlapci z Philadelphie? Chtějí ho děsit nebo snad potřebují jeho pomoc? Doktor je racionální skeptik, ale tragické zkušenosti s podobně postiženým pacientem z loňského roku ho varují před unáhlenými standardními závěry. Ostatně to, že osmiletý Cole Sear skutečně vidí reálně existující duchy, není to největší překvapení, které na Malcolma Crowea čeká...
    86%
    Vynikající psycholog Malcolm Crowe (Bruce Willis) má za sebou traumatizující zážitek. Bývalý pacient se vloupal do jeho domu a dříve než sám spáchal sebevraždu, pokusil se ho zastřelit. Šlo zřejmě o trest za to, že mu nedokázal správným způsobem pomoci. Příští podzim. Doktor Crowe se pohroužil do práce a více než své manželce, trpící vzrůstajícím odcizením, se věnuje novému pacientovi. Osmiletý chlapec jménem Cole Sear vidí v těch nejneočekávanějších chvílích duchy s děsivým zevnějškem jasně prozrazujícím příčinu smrti. Oběšenci, sebevražedkyně, chlapec s hlavou prostřelenou brokovnicí Proč se zjevují obyčejnému osmiletému chlapci z Philadelphie? Chtějí ho děsit nebo snad potřebují jeho pomoc? Doktor je racionální skeptik, ale tragické zkušenosti s podobně postiženým pacientem z loňského roku ho varují před unáhlenými standardními závěry. Ostatně to, že osmiletý Cole Sear skutečně vidí reálně existující duchy, není to největší překvapení, které na Malcolma Crowea čeká...
    101
  2. Princezna Mononoke
    Princezna Mononoke (1997)
    Film
    • Netflix
    • KVIFF TV
    86%
    102
  3. Coco
    Coco (2017)
    Film
    • Disney+
    • iTunes
    • Rakuten
    • +1
    85%
    103
  4. Suzume
    Suzume (2022)
    Film
    • Netflix
    Suzume je japonský animovaný fantasy film. Hrdinkou příběhu je sedmnáctiletá středoškolačka Suzume z Kjúšú. Jednoho dne po cestě do školy Suzume potká tajemného mladíka Soutu Munakatu, který neustále pátrá po dveřích. Dívka ho ze zvědavosti sleduje až do hor, kde jako zázrakem stojí nedotčené dveře uprostřed okolních trosek. Neviditelná síla dívku vábí, aby je otevřela, jenže na druhé straně čeká pohroma, která touží po vypuštění do světa. Rázem se začnou otevírat dveře po celém Japonsku a Suzume a Souta čeká boj s časem o jejich zapečetění...
    84%
    Suzume je japonský animovaný fantasy film. Hrdinkou příběhu je sedmnáctiletá středoškolačka Suzume z Kjúšú. Jednoho dne po cestě do školy Suzume potká tajemného mladíka Soutu Munakatu, který neustále pátrá po dveřích. Dívka ho ze zvědavosti sleduje až do hor, kde jako zázrakem stojí nedotčené dveře uprostřed okolních trosek. Neviditelná síla dívku vábí, aby je otevřela, jenže na druhé straně čeká pohroma, která touží po vypuštění do světa. Rázem se začnou otevírat dveře po celém Japonsku a Suzume a Souta čeká boj s časem o jejich zapečetění...
    104
  5. Krotitelé duchů
    Krotitelé duchů (1984)
    Film
    • HBO Max
    • iTunes
    • KVIFF TV
    • +1
    82%
    105
  6. Ti druzí
    Ti druzí (2001)
    Film
    • Canal+
    • iTunes
    Je konec druhé světové války a Grace (Nicol Kidmanová) s dvěma dětmi čeká v Jersey na manželův návrat z bojů. Děti trpí alergií na sluneční světlo - jejich rozlehlý dům je proto celý potemnělý a v jeho zšeřelých zákoutí se kromě Grace, dětí a služebnictva skrývá cosi dalšího Alejandro Amenábar, režisér španělsko - chilského původu, jehož celosvětově úspěšný snímek OTEVŘI OČI (ABRE LOS OJOS) s Penelope Cruzovou z roku 1997 se dočkal americké coververze pod názvem VANILLA SKY, dokončil snímek TI DRUZÍ už v angličtině a v americko-francouzsko-španělské koprodukci. Film s Nicol Kidmanovou v hlavní roli se prvních osm týdnů udržel v první pětce US BOX OFFICE a jen v USA vydělal přes 96 miliónů dolarů.
    81%
    Je konec druhé světové války a Grace (Nicol Kidmanová) s dvěma dětmi čeká v Jersey na manželův návrat z bojů. Děti trpí alergií na sluneční světlo - jejich rozlehlý dům je proto celý potemnělý a v jeho zšeřelých zákoutí se kromě Grace, dětí a služebnictva skrývá cosi dalšího Alejandro Amenábar, režisér španělsko - chilského původu, jehož celosvětově úspěšný snímek OTEVŘI OČI (ABRE LOS OJOS) s Penelope Cruzovou z roku 1997 se dočkal americké coververze pod názvem VANILLA SKY, dokončil snímek TI DRUZÍ už v angličtině a v americko-francouzsko-španělské koprodukci. Film s Nicol Kidmanovou v hlavní roli se prvních osm týdnů udržel v první pětce US BOX OFFICE a jen v USA vydělal přes 96 miliónů dolarů.
    106
  7. V zajetí démonů
    V zajetí démonů (2013)
    Film
    • Netflix
    • HBO Max
    • iTunes
    • +1
    81%
    107
  8. Bílá paní
    Bílá paní (1965)
    Film
    • Oneplay
    Satirická a trochu duchařská veselohra. Byla natočena podle povídky Karla Michala ze sbírky Bubáci pro všední den. Vesnicí Komonice s přilehlým hradem otřese neobvyklá událost. Perchta z Borštejna, paní tamního hradu, jinak také Bílá paní komonická, sestoupila z obrazu, aby na prosbu staré výminkářky udělala v její chaloupce vodovod. Film je svou satirou namířen proti těm nedostatkům v našem životě, které by měly být odstraňovány lidmi a ne dobrými duchy. (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    81%
    Satirická a trochu duchařská veselohra. Byla natočena podle povídky Karla Michala ze sbírky Bubáci pro všední den. Vesnicí Komonice s přilehlým hradem otřese neobvyklá událost. Perchta z Borštejna, paní tamního hradu, jinak také Bílá paní komonická, sestoupila z obrazu, aby na prosbu staré výminkářky udělala v její chaloupce vodovod. Film je svou satirou namířen proti těm nedostatkům v našem životě, které by měly být odstraňovány lidmi a ne dobrými duchy. (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    108
  9. Povídky o bledé luně po dešti
    Povídky o bledé luně po dešti (1953)
    Film
    Povídky o bledé luně po dešti (1953) volně obměňuje dvě povídky ze stejnojmenné klasické knihy, jejíž autor Akinari Ueda žil v letech 1734 1809 a inspiroval se příběhy, tradovanými po staletí. Venkovský hrnčíř Gendžuro trpí bídou uprostřed zmatku válečných sporů mezí mocnými rody, jež pustoší zemi, rozsévají hrůzu a smrt. S manželkou a dítětem, se svou sestrou a švagrem hledají útočiště ve městě, Gendžurova žena se cestou odpojí a zabijí ji vojáci. Nic netušící hrnčíř dorazí do města sám a podlehne kouzlu krásné ženy, ve skutečnosti démona. Prohlédne, vrátí se domů a tam ho přivítá manželka nyní už také duch. Hrnčířův švagr si vyslouží zásluhy a vysokou hodnost na válečném poli, ale když se v nevěstinci setká s manželkou, kterou za jeho dlouhé nepřítomnosti znásilnili vojáci, odloží skvělou zbroj a oba se vracejí do vesnice Stručný záznam hlavní dějové linie pochopitelně nevystihuje vztahy ani psychologické motivace; jenom pramálo napoví o skutečném tématu, o myšlence a naprosto nic o ztvárnění. Tento film s mimořádnou přesvědčivostí potvrzuje, že Mizoguči nehledal zpravidla v minulosti záminku pro únik před naléhavou problematikou dneška, ani příležitost, jak se oddávat virtuózním, leč samoúčelným a chladným etudám. Naopak: podobně jako Kurosawa, Kobajaši a další, také on křísil minulé doby a životy k obrazu dneška, vytyčoval paralely, navozoval obecně platné konflikty a dilemata. Bylo jen k prospěchu věci, jestliže tak nečinil tezovitě, nýbrž s mistrným zvládnutím výrazových prostředků filmové řeči. Tvůrci podobných filmů neoslavují hrdinné činy a nádheru feudálů, na jejichž mocenské spory vždy doplácí prostý člověk. Ubohý vesničan nebo městský chuďas, jeho nejistý život vydaný napospas kopytům válečných ořů, napjatým luků, vytaseným mečům a namířeným kopím. Pláč nad mrtvolami žen a dětí uprostřed rozvalin domova a popleněná, spálená úroda Takže toto stanovisko není pokaždé tak jednoznačné jako v Povídkách o bledé luně po dešti.
    80%
    Povídky o bledé luně po dešti (1953) volně obměňuje dvě povídky ze stejnojmenné klasické knihy, jejíž autor Akinari Ueda žil v letech 1734 1809 a inspiroval se příběhy, tradovanými po staletí. Venkovský hrnčíř Gendžuro trpí bídou uprostřed zmatku válečných sporů mezí mocnými rody, jež pustoší zemi, rozsévají hrůzu a smrt. S manželkou a dítětem, se svou sestrou a švagrem hledají útočiště ve městě, Gendžurova žena se cestou odpojí a zabijí ji vojáci. Nic netušící hrnčíř dorazí do města sám a podlehne kouzlu krásné ženy, ve skutečnosti démona. Prohlédne, vrátí se domů a tam ho přivítá manželka nyní už také duch. Hrnčířův švagr si vyslouží zásluhy a vysokou hodnost na válečném poli, ale když se v nevěstinci setká s manželkou, kterou za jeho dlouhé nepřítomnosti znásilnili vojáci, odloží skvělou zbroj a oba se vracejí do vesnice Stručný záznam hlavní dějové linie pochopitelně nevystihuje vztahy ani psychologické motivace; jenom pramálo napoví o skutečném tématu, o myšlence a naprosto nic o ztvárnění. Tento film s mimořádnou přesvědčivostí potvrzuje, že Mizoguči nehledal zpravidla v minulosti záminku pro únik před naléhavou problematikou dneška, ani příležitost, jak se oddávat virtuózním, leč samoúčelným a chladným etudám. Naopak: podobně jako Kurosawa, Kobajaši a další, také on křísil minulé doby a životy k obrazu dneška, vytyčoval paralely, navozoval obecně platné konflikty a dilemata. Bylo jen k prospěchu věci, jestliže tak nečinil tezovitě, nýbrž s mistrným zvládnutím výrazových prostředků filmové řeči. Tvůrci podobných filmů neoslavují hrdinné činy a nádheru feudálů, na jejichž mocenské spory vždy doplácí prostý člověk. Ubohý vesničan nebo městský chuďas, jeho nejistý život vydaný napospas kopytům válečných ořů, napjatým luků, vytaseným mečům a namířeným kopím. Pláč nad mrtvolami žen a dětí uprostřed rozvalin domova a popleněná, spálená úroda Takže toto stanovisko není pokaždé tak jednoznačné jako v Povídkách o bledé luně po dešti.
    109
  10. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.8 z 1000+ hodnocení4.8 (1000+ hodnocení)

    ZDARMA
  11. Léto s Marnie
    Léto s Marnie (2014)
    Film
    • Netflix
    • KVIFF TV
    79%
    110
  12. Stvoření světa
    Stvoření světa (1958)
    Film
    79%
    111
  13. Duch
    Duch (1990)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    79%
    112
  14. Fanny a Alexandr
    Fanny a Alexandr (1982)
    Film
    • Edison
    Velkorysý tříhodinový projekt (v televizní verzi pětihodinový) realizoval Bergman ve své vlasti po několikaletém exilovém pobytu v Německu, kam se uchýlil na protest vůči skandální daňové aféře. Rozsáhlá rodinná měšťanská freska z počátku našeho století se očividně zrodila z Bergmanových autobiografických vzpomínek na dětství, i když těžil i z bohaté dětské fantazie. Ačkoli tento film zamýšlel jako poslední filmové dílo, své rozhodnutí od té doby už několikrát porušil. Přesto jej lze považovat za umělecky vrcholné dovršení jeho filmařské dráhy. Film představuje antologii Bergmanova díla, jež v souhrnu nabylo mocné pozitivní energie. Starý mistr překvapivě prosvětlil své celoživotní chmury a pohlédl na lidskou bídu a utrpení s vyrovnaností a úsměvem, který v jeho filmu umí vykouzlit šarmantní babička Ekdahlová. Nejroztodivnější lidské osudy členů Ekdahlova klanu - viděny dětskýma očima citlivého Alexandra - jsou ztlumeny, humorizovány nebo zaplašeny čarodějnými kouzly židovského starožitníka Izáka. Problémy lidské existence, které v někdejších Bergmanových filmech navozovaly tragickou tóninu nebo vedly ke skepsi či deziluzi, jsou v tomto filmu moudře odsouvány do pozadí sub specie aeternitatis. Finální rodinná oslava, kde se všichni radují ze života a z dobra zvítězivšího nad zlem, je téměř pohádkově idylická a zazní jako hymnická oslava všelidské pospolitosti a lásky. Oscar 1984 (nejlepší zahraniční film roku), BAFTA (nejlepší film roku), CÉZAR 1983 (nejlepš film roku), Zlatý glóbus 1984 (nejlepší film roku), Guldbagge 1984 (nejlepší film i režisér roku), Benátky 1983 (cena FIPRESCI).
    77%
    Velkorysý tříhodinový projekt (v televizní verzi pětihodinový) realizoval Bergman ve své vlasti po několikaletém exilovém pobytu v Německu, kam se uchýlil na protest vůči skandální daňové aféře. Rozsáhlá rodinná měšťanská freska z počátku našeho století se očividně zrodila z Bergmanových autobiografických vzpomínek na dětství, i když těžil i z bohaté dětské fantazie. Ačkoli tento film zamýšlel jako poslední filmové dílo, své rozhodnutí od té doby už několikrát porušil. Přesto jej lze považovat za umělecky vrcholné dovršení jeho filmařské dráhy. Film představuje antologii Bergmanova díla, jež v souhrnu nabylo mocné pozitivní energie. Starý mistr překvapivě prosvětlil své celoživotní chmury a pohlédl na lidskou bídu a utrpení s vyrovnaností a úsměvem, který v jeho filmu umí vykouzlit šarmantní babička Ekdahlová. Nejroztodivnější lidské osudy členů Ekdahlova klanu - viděny dětskýma očima citlivého Alexandra - jsou ztlumeny, humorizovány nebo zaplašeny čarodějnými kouzly židovského starožitníka Izáka. Problémy lidské existence, které v někdejších Bergmanových filmech navozovaly tragickou tóninu nebo vedly ke skepsi či deziluzi, jsou v tomto filmu moudře odsouvány do pozadí sub specie aeternitatis. Finální rodinná oslava, kde se všichni radují ze života a z dobra zvítězivšího nad zlem, je téměř pohádkově idylická a zazní jako hymnická oslava všelidské pospolitosti a lásky. Oscar 1984 (nejlepší zahraniční film roku), BAFTA (nejlepší film roku), CÉZAR 1983 (nejlepš film roku), Zlatý glóbus 1984 (nejlepší film roku), Guldbagge 1984 (nejlepší film i režisér roku), Benátky 1983 (cena FIPRESCI).
    113
  15. Kwaidan
    Kwaidan (1965)
    Film
    Dvoudílný japonský barevný širokoúhlý film Kwaidan režiséra M. Kobajašiho obsahuje čtyři strašidelné povídky. První dvě povídky Černé vlasy a Sněhový královna jsou uváděny pod názvem Kwaidan Černé vlasy (Filmový přehled 16/1967), druhá dvojice Muž bez uší a Šálek pod názvem Kwaidan Muž bez uší Kwaidan patří podobně jako Rašomon, k těm nemnoha filmům japonské produkce, které přibližují západní mentalitě vzdálený duševní svět, aniž ho zkreslují a přílišně zjednodušují. U Rašomonu je to dáno evropskou orientací autora literární předlohy Akuragawwy a samozřejmě i Kurosawovým tlumočením. V případě Kwaidanu postavil podobný most mezi námi a starobylým světem japonských bájí anglický spisovatel Lafcadio Hearn (1850-1904). Byl řeckého původu a po rušném životě zakotvil v Japonsku, přišel tam v roce 1891 jako dopisovatel amerického časopisu Harper´sMagazine.Sžil se s novým prostředím, stal se profesorem anglické literatury na tokijské universitě a přijal japonské jméno Jakumo Koizumi. Z hlubokého proniknutí do japonské civilizace vznikl velký počet povídek, románů i esejí, jejichž seroózností vzdálenou jakékoliv laciné exotičnosti se Lafcadio Hearn brzo proslevil v Evropě i Americe (již v roce 1911 vydalo Ottovo nakladatelství český výbor z jeho díla pod názvem Průhledy v neznámý Japan). Masaki Kobajaši dotváří literární předlohu s citem a kázní, doplňuje ji o velmi zajímavou kompozici barev, jeho filmová řeč se vyznačuje zdrženlivostí. Režisér pracuje s nenápadnými efekty a jejich pomocí dává v souladu s Hearnovu spisovatelskou metodou tím působivěji vyniknout fantasknosti, v každé epizodě jinak laděné hrůzostrašnosti a prolínání reality se světem nadskutečna. Kwaidan je příkladem vynikající stylové jednoty jak v barevné kompozici, tak i ve střihové skladbě a v hereckých projevech.S nenásilnou jednotící myšlenkou obdobou orfeovského motivu a zlými následky násilného narušování světa zemřelých se dobře slučuje to hlavní, co pro západního diváka Kwaidan přináší, totiž zasvěcené, kultivované uvedení do staré a vzdálené kultury, jako se dochovala v lidových bájích.
    77%
    Dvoudílný japonský barevný širokoúhlý film Kwaidan režiséra M. Kobajašiho obsahuje čtyři strašidelné povídky. První dvě povídky Černé vlasy a Sněhový královna jsou uváděny pod názvem Kwaidan Černé vlasy (Filmový přehled 16/1967), druhá dvojice Muž bez uší a Šálek pod názvem Kwaidan Muž bez uší Kwaidan patří podobně jako Rašomon, k těm nemnoha filmům japonské produkce, které přibližují západní mentalitě vzdálený duševní svět, aniž ho zkreslují a přílišně zjednodušují. U Rašomonu je to dáno evropskou orientací autora literární předlohy Akuragawwy a samozřejmě i Kurosawovým tlumočením. V případě Kwaidanu postavil podobný most mezi námi a starobylým světem japonských bájí anglický spisovatel Lafcadio Hearn (1850-1904). Byl řeckého původu a po rušném životě zakotvil v Japonsku, přišel tam v roce 1891 jako dopisovatel amerického časopisu Harper´sMagazine.Sžil se s novým prostředím, stal se profesorem anglické literatury na tokijské universitě a přijal japonské jméno Jakumo Koizumi. Z hlubokého proniknutí do japonské civilizace vznikl velký počet povídek, románů i esejí, jejichž seroózností vzdálenou jakékoliv laciné exotičnosti se Lafcadio Hearn brzo proslevil v Evropě i Americe (již v roce 1911 vydalo Ottovo nakladatelství český výbor z jeho díla pod názvem Průhledy v neznámý Japan). Masaki Kobajaši dotváří literární předlohu s citem a kázní, doplňuje ji o velmi zajímavou kompozici barev, jeho filmová řeč se vyznačuje zdrženlivostí. Režisér pracuje s nenápadnými efekty a jejich pomocí dává v souladu s Hearnovu spisovatelskou metodou tím působivěji vyniknout fantasknosti, v každé epizodě jinak laděné hrůzostrašnosti a prolínání reality se světem nadskutečna. Kwaidan je příkladem vynikající stylové jednoty jak v barevné kompozici, tak i ve střihové skladbě a v hereckých projevech.S nenásilnou jednotící myšlenkou obdobou orfeovského motivu a zlými následky násilného narušování světa zemřelých se dobře slučuje to hlavní, co pro západního diváka Kwaidan přináší, totiž zasvěcené, kultivované uvedení do staré a vzdálené kultury, jako se dochovala v lidových bájích.
    114
  16. Hamlet
    Hamlet (1948)
    Film
    Anglický film podle stejnojmenné tragédie Williama Shakespeara (1564-1616). - „Hamlet, jedna z nejslavnějších tragédií, napsaná na podkladě pověsti dánského dějepisce a básníka Saxona Grammatica ze 12. stol., patří časově do temného období Shakespearovy dramatické tvorby, které vystřídalo po 37. roce básníkova života gracii, rozmar, vtip, veselí a božskou pohodu lehkomyslné důvěřivosti předcházející éry jeho slavných komedií. Hrdinou a ústředním pilířem děje a celé problematiky dramatu je „člověk geniální, který zmrhává nejlepší síly své duše pochybami a úvahami a podvádí se tak o čin, vlastní plod života: ve svou mstu nevtělil svou vůli, svůj rozmysl, svou duševní výsostnost, nýbrž přijal ji jako pokořující improvizaci výsměšným darem od pusté náhody... (F. X. Šalda). (FILMOVÝ PŘEHLED 41 / 1954)"
    77%
    Anglický film podle stejnojmenné tragédie Williama Shakespeara (1564-1616). - „Hamlet, jedna z nejslavnějších tragédií, napsaná na podkladě pověsti dánského dějepisce a básníka Saxona Grammatica ze 12. stol., patří časově do temného období Shakespearovy dramatické tvorby, které vystřídalo po 37. roce básníkova života gracii, rozmar, vtip, veselí a božskou pohodu lehkomyslné důvěřivosti předcházející éry jeho slavných komedií. Hrdinou a ústředním pilířem děje a celé problematiky dramatu je „člověk geniální, který zmrhává nejlepší síly své duše pochybami a úvahami a podvádí se tak o čin, vlastní plod života: ve svou mstu nevtělil svou vůli, svůj rozmysl, svou duševní výsostnost, nýbrž přijal ji jako pokořující improvizaci výsměšným darem od pusté náhody... (F. X. Šalda). (FILMOVÝ PŘEHLED 41 / 1954)"
    115
  17. Hamlet
    Hamlet (1996)
    Film
    75%
    116
  18. Volver
    Volver (2006)
    Film
    • Filmbox+
    • KVIFF TV

    Volver znamená „vrátit se“ – a Pedro Almodóvar se svým novým filmem vrací do kraje svého dětství La Mancha. Je to kraj, kde často fouká silný vítr, který šíří požáry. Při jednom z nich zahynuli rodiče Raimundy a Sole, sester odlišného temperamentu, ale podobných osudů. Ten dramatičtější prožívá energická a krásná Raimunda, odhodlaná za každou cenu bránit svou dospívající dceru a zvyklá živit nejen ji, ale i nezaměstnaného manžela. Nosí v sobě jedno strašné tajemství, o kterém ví pouze její matka. Ta však zemřela a zjevuje se jen jako duch. Ale Raimunda, na rozdíl od své sestry, nevěří na přízraky. Volver je také píseň, kterou Raimunda zpívá, když se v hostinci, kde vařila pro filmový štáb, slaví dotočná a nikdo kromě ní neví, co se skrývá ve velikánské lednici. Volver je příběh o přežití: všechny ženské postavy filmu se snaží přežít a Pedro Almodóvar obdivuje jejich odvahu, projevující se v situacích tragických i komických, groteskních i dojemných. Zlatá palma, kterou letos v Cannes všichni Almodóvarovi přáli, ho zase minula: oceněn byl scénář a výkon všech pěti hlavních představitelek, mezi nimiž výrazně vynikají Penélope Cruzová a Carmen Maurová.

    Žánry:DramaKomedie
    75%

    Volver znamená „vrátit se“ – a Pedro Almodóvar se svým novým filmem vrací do kraje svého dětství La Mancha. Je to kraj, kde často fouká silný vítr, který šíří požáry. Při jednom z nich zahynuli rodiče Raimundy a Sole, sester odlišného temperamentu, ale podobných osudů. Ten dramatičtější prožívá energická a krásná Raimunda, odhodlaná za každou cenu bránit svou dospívající dceru a zvyklá živit nejen ji, ale i nezaměstnaného manžela. Nosí v sobě jedno strašné tajemství, o kterém ví pouze její matka. Ta však zemřela a zjevuje se jen jako duch. Ale Raimunda, na rozdíl od své sestry, nevěří na přízraky. Volver je také píseň, kterou Raimunda zpívá, když se v hostinci, kde vařila pro filmový štáb, slaví dotočná a nikdo kromě ní neví, co se skrývá ve velikánské lednici. Volver je příběh o přežití: všechny ženské postavy filmu se snaží přežít a Pedro Almodóvar obdivuje jejich odvahu, projevující se v situacích tragických i komických, groteskních i dojemných. Zlatá palma, kterou letos v Cannes všichni Almodóvarovi přáli, ho zase minula: oceněn byl scénář a výkon všech pěti hlavních představitelek, mezi nimiž výrazně vynikají Penélope Cruzová a Carmen Maurová.

    Žánry:DramaKomedie
    117
  19. Kubo a kouzelný meč
    Kubo a kouzelný meč (2016)
    Film
    • iTunes
    Chlapci Kubovi pomáhá talent vyprávění uživit sebe a nemocnou matku. Den co den opouští jeskyni, ve které společně přebývají, a v přilehlé vesnici ohromuje obyvatele svými příběhy, které končí vždy před západem slunce. Domů se musí vrátit před setměním, jinak by ho podle matky mohla stihnout strašlivá kletba. Jednoho večera se však vrátit nedokáže. A varování se promění ve skutečnost. Najednou si uvědomí, že se stal hrdinou vlastního dobrodružného příběhu. V doprovodu chytré a přímočaré Opice a trochu praštěného Brouka se vydává po stopách svého otce, legendárního samuraje. Jeho cílem je nalezení otcovy zbroje, která mu má pomoci obstát v boji se zlem, které má v úmyslu zničit vše, co mu kdy bylo drahé. Tahle výprava bude mnohem dobrodružnější, strašidelnější a zábavnější než cokoliv z toho, co dosud vyprávěl. (oficiální text distributora)
    75%
    Chlapci Kubovi pomáhá talent vyprávění uživit sebe a nemocnou matku. Den co den opouští jeskyni, ve které společně přebývají, a v přilehlé vesnici ohromuje obyvatele svými příběhy, které končí vždy před západem slunce. Domů se musí vrátit před setměním, jinak by ho podle matky mohla stihnout strašlivá kletba. Jednoho večera se však vrátit nedokáže. A varování se promění ve skutečnost. Najednou si uvědomí, že se stal hrdinou vlastního dobrodružného příběhu. V doprovodu chytré a přímočaré Opice a trochu praštěného Brouka se vydává po stopách svého otce, legendárního samuraje. Jeho cílem je nalezení otcovy zbroje, která mu má pomoci obstát v boji se zlem, které má v úmyslu zničit vše, co mu kdy bylo drahé. Tahle výprava bude mnohem dobrodružnější, strašidelnější a zábavnější než cokoliv z toho, co dosud vyprávěl. (oficiální text distributora)
    118
  20. Poklad pana Arna
    Poklad pana Arna (1919)
    Film
    • Netflix
    • Edison
    74%
    119
  21. Falcon Lake
    Falcon Lake (2022)
    Film
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Třináctiletý Bastien s rodiči přijíždí na dovolenou k jezeru Falcon Lake. Krajina, se kterou se setkává, má idylický a přízračný nádech, kde se mu zjeví o tři roky starší Chloé. Dvojice si mezi sebou vybuduje rozporuplný vztah, ve kterém není jisté, kde končí romantika a kde začíná manipulace. Zamilovanost a magické místo opředené řadou duchařských legend změní jeho pohled na svět a převrátí mu životní jistoty. Během léta přestává být dítětem a bezstarostná léta mizí v mlhovatém oparu. Debutující Charlotte Le Bon natočila stylisticky vytříbené pojítko mysteriózního dramatu a romantické komedie, které diváka vtáhne do omamného fikčního světa, kde nic není jednoznačné.
    74%
    Třináctiletý Bastien s rodiči přijíždí na dovolenou k jezeru Falcon Lake. Krajina, se kterou se setkává, má idylický a přízračný nádech, kde se mu zjeví o tři roky starší Chloé. Dvojice si mezi sebou vybuduje rozporuplný vztah, ve kterém není jisté, kde končí romantika a kde začíná manipulace. Zamilovanost a magické místo opředené řadou duchařských legend změní jeho pohled na svět a převrátí mu životní jistoty. Během léta přestává být dítětem a bezstarostná léta mizí v mlhovatém oparu. Debutující Charlotte Le Bon natočila stylisticky vytříbené pojítko mysteriózního dramatu a romantické komedie, které diváka vtáhne do omamného fikčního světa, kde nic není jednoznačné.
    120
Které jsou top filmy na téma duch? Ve filmovém žebříčku pro téma duch s celkovým počtem 252 titulů vede těchto 5 nejlepších filmů: Šestý smysl, Princezna Mononoke, Coco, Suzume, Krotitelé duchů, s hlavními hvězdami, jako jsou: Bruce Willis, Haley Joel Osment, Toni Collette, Olivia Williams, Trevor Morgan, Donnie Wahlberg. Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video, Disney+, Oneplay, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.