Martrix
Komentáře

1 2 3 4 5 6 7 8 dalsi posledni
  • 65%
    0
    0
    14. 5. 2022
    Triple 9 (2016)

    Srovnávat tento film s atmosférickým Sicario, je jako srovnávat kanadskou a francouzkou hokejovou ligu. V obou soutěžích hráči jezdí na bruslích, hrají hokejkami a polovina z nich mluví francouzky. Ale o medaile hrají jen jedni z nich. Hillcoat je šikovný režisér a povedlo se mu obsadit partu opravdu zajímavých a kvalitních herců. A dokonce je přimět, aby svoje postavy vysekli autenticky. K tomu opravdu realistické scény policejních zásahů se vší syrovostí, kterou to obnáší...bez zbytečné okázalosti a přepálenosti...opravdu moc dobré. Jedinou slabinou je scénář. Zkorumpovaní poldové...proč ne, ale ruský mafoš a důvody, proč to všechno...to mi nesedlo. Stejně jako závěrečná čtvrthodina se zbytečnými chybami a úmrtími. Do té doby to byl velmi slušný thriller s akčními prvky...pak už jen další americký akční film. Přesto nemám potřebu být v závěrečném verdiktu přísný...i tak to mělo něco do sebe.

  • 55%
    0
    0
    14. 5. 2022
    Viy (2014)

    Je 14.5 2022 tzn. už je to víc než dva měsíce, co Rusko zaútočilo na Ukrajinu, kdy téměř celá Evropa uvalila sankce na Rusko. Rusko považuje Česko za nepřátelský stát, vyhrožuje Velké Briánii, že ji vymaže ze světa jednou jadernou střelou a Německo jen krčí rameny. V tomto kontextu je koprodukce Rusko / Ukrajina / Česko / Německo / Velká Británie nejen ojedinělá, ale na dlouhá léta velmi nepravděpodobná. Aby se na jednom place sešel Ch. Dance, J. Flemyng společně s ruskými hvězdami, českými a ukrajinskými herci, při natáčení fantasy na motivy N. V. Gogola...pod taktovkou ruského režiséra...něco podobného zažije asi až mladší generace. Ale pryč od politiky, zpět k filmu. Zakázaná říše je sice docela zavádějící distributorský podvod na diváka, ale protože ten samý podvod na vás ušili i tvůrci, nijak zvlášť to nevadí. Vzhledem k tomu, že jde o film inspirovaný povídkou téměř 200 let starou, je asi nejpřesnější žánrové označení: pohádková fantasy s hororovými prvky. Přestože se to zdá jako skvělá kombinace a poměrně slušnou část stopáže to i funguje, místy to přesto nudí a ke konci už je to vysloveně na ránu z milosti. A to bohužel i přesto, že vlastně dochází k rozpletení a objasnění příběhu. Což je možná právě ten problém. Zakázané říši se nejlépe daří ve stínech, v té mysterioznější poloze, případně pokud se překulí do velmi slušného hororu. Jenže takových scén je tam všehovšudy snad jen pět. Jedna z nich je ale jednoznačně vrcholem filmu. Skvělé masky, triky ...stará škola v novějším kabátku. Kdyby byl v podobném duchu celý film, tzn. fantasy horor, nejspíš by mnohem lépe vyniknul slovanský nádech, který je velmi osvěžující a místy originální. Ale hlavně... zmizelo by to pitomé vyznění a pointa toho všeho, která sice ctí originál, ale zrovna tady, by byla tvůrčí invence (tak často deprimující fanoušky předloh) na místě. Bylo by to ve stylu evropského Van Helsinga, nebo spíš Ospalé díry, či Kletby bratří Grimmů. Místy si člověk dokonce vzpomněl na začátky Guillermo del Tora a díky rozverné hudbě, dokonce i na Piráty z Karibiku... . Výjimečně mi takový slepenec všeho možného ani nevadil, protože do polovinu filmu to vcelku drželo pohromadě, ale potíž je opravdu v poslední třetině filmu, která dává na to dobré rychle zapomenout.

  • 75%
    0
    0
    14. 5. 2022

    Batman se vrací, letos slaví třicet let. A ani v kontextu filmů, ve kterých se od té doby Netopejr objevil, si nevede vůbec špatně. Je to díky scénáři, ale především Burtonvizuálu, který je natolik osobitý, že se s dnešní převážně CGI výpravou nedá srovnávat. A své na tom má jistě i obsazení. Přestože je Keaton nejmenší ze všech Batmanovských herců...měří jen 175cm a působí třeba oproti Affleckovi velmi subtilně, ničemu to nevadí, protože o to lépe vynikne, že je to jen obyčejný, lehce autistický člověk v kostýmu. Pinguin mu společně s Catwoman dávali solidně zabrat, aniž by sami museli mít nějaké superschopnosti, nebo nečekané zdroje. Stačila zášť, nenávist, zloba a frustrace. V tomto ohledu, tento starý kousek dokonce převyšuje některá novější zpracování. Resp. Nolan postavil vedle Batmana vynikající záporáky, kteří byli schopni utáhnout film i sami. Batman se spíš plácal ve svých vnitřních konfliktech a celá trilogie je především akční thriller. Později pak bylo nutné Batmana vytunit, aby ve společnosti superhrdinů nevypadal zbytečně. Jak by mohl čelit chytrý, ale malý obyčejný chlápek Supermanovi? Proto je tato verze Batmana nasvalený a technologiemi prošpikovaný chytrák s megalomanským komplexem. Burton udělal v rámci scénáře, se svými postavami jakousi skupinovou terapii, kde se všichni krásně doplňují. Netrumfují se svými schopnostmi, ale mírou své příčetnosti a intelektu. S ohledem na žánr, je to asi nejvěrnější způsob adaptace starých komiksů s Batmanem. Velkým obloukem se k němu vrací The Batman, ale bez toho gotického vizuálu to není tak úplně ono. Když je řeč o kontextu...dnes se chrlí komiksárny jako na běžícím pásu, ale když přišel v roce 1989 Burton s Batmanem, šlo o velmi odvážný počin, který mohl v jiných rukou dopadnout tak špatně, že k tomu rozmachu mohlo dojít mnohem později, nebo vůbec.

  • 65%
    1
    0
    18. 3. 2022

    Kolem tohoto filmu bylo poměrně dost napsáno a v souvislosti s ním se zmiňova Válka zítřka, nebo trilogie Návratů do budoucnosti... . Ale taková nemístná srovnání vychází z ignorace kvality a neschopnosti porozumět Time mess paradox teorii. To se pak dostanou do stejného pytle i Terminátor, Cesta do pravěku a třeba dokument o výrobě švýcarských hodinek. Projekt Adam do takového vaku patří taky, ale je jako kýbl sentimentu, který vám sice na hlavu vyleje jeden z nejsympatičtějších hláškařů desetiletky...ale pořád je to překvapení spíš nepříjemné. A zamrzí to o to víc, že vizuál i tempo, je první třetinu fajn. Potíž je ale s tím zbytkem. Měla to být dobrodružná sci-fi komedie, ale tvůrci nám servírují sci-fi terapeutickou jednohubku, ve které si spíš pohrávají s emocemi někoho, kdo přišel o otce. S fyzikou a logikou, tvůrci zachází poměrně neobratně, takže to místy působí uspěchaně a jindy jako rodinná selanka. V jednu chvíli zásadní změny budoucnosti vadí, pak zase nevadí. Jednou může někdo umřít a budoucnost to neovlivní, podruhé někoho zachránit nejde...protože by to budoucnost ovlivnilo... . Pokud máte nakoukáno, tak vám taková nedůslednost a nepromyšlenost, může celý film trochu zprotivit. Protože jednoduše víte, že to jde líp, mnohem líp

  • 40%
    0
    1
    18. 3. 2022

    Adam Berg je jen o jeden den mladší než já. Je to tedy dospelý člověk, který by měl být schopen nějaké sebereflexe a soudnosti. Ale dobře, soudnost ani spisovatelské nadání nemá. To není na kulku do hlavy. Ale čekal bych, že tak hloupý scénář neprojde do produkce v Netflixu. Že ho zmačká a zahodí už někdo, kdo je pověřený prvním posouzením. Nebo že ho nepustí dál antispamová ochrana, pokud ho Berg poslal mailem. Nesnáším sci-fi, která mají jeden dobrý nápad, atraktivní lokace, slušné herce... ale hloupý scénář. Ne špatný...ale hloupý. Ani jedna postava se nechovala normálně a jejich motivy by fungovaly, snad jen kdyby všichni měli IQ 70. A myslím tím všichni. Jak skupina krabů, tak nepřátelé i spojenci. Když tak o tom přemýšlím, tak je to skoro až kuriozita...opravdu všechny postavy udělaly, nebo řekly nějakou fatalní blbost. Svět nepříliš vzdálené budoucnosti, je v tomto podání nejspíš napaden nějakou mozkožravou houbou. Asi díky ní se do sebe v bratrovražedném boji, pustili bílí a černí... vysvětlení kdo, proč...Berg nenabízí. Ale to by nevadilo, nebylo by to poprvé, kdy je divák vhozen do děje. Ten příběh byl zvprvu soustředěný spíš na motivaci hlavní postavy splnit misi. Ale moc to nefungovalo, takže si musí divák vystačit s těmi působivými scénami na ledě. Dlouho mě nějaký film tak neotrávil, jako tahle pitomost.

  • Estrogenová pupu zábava, ve stylu My little ponny feminist version 2.0. Do temnějšího pojetí DC světa se tahle juchanáda vůbec nehodí, ale na druhou stranu...proč by měla? Vždycky jsem si říkal, že se to s tou genderovou vyvážeností zbytečně hrotí. Filmy o ženách pro ženy, musí fakt dělat ženy? Musí existovat pro každou postavu i její prsatá alternativa? To je ta emancipace? Nebo snad jde právo na to, udělat taky blbej film? Asi jo. Ale Hodson a Yan toho práva nevyužily a udělaly překvapivě zábavnou a fyzickou dámskou jízdu. Pravda, poprvé s titulkami jsem si to moc neužil, ale dabované je to fajn a zcela jistě si tato Quiniáda nezaslouží horší hodnocení, než Sebevražedný oddíl. Birds of prey je sevřenější a má chytřejší dialogy. Netlačí na pilu, nekopíruje...jede si svoje. To se cení. Navíc Margot, McGregor a hyena Bruce... . Za mě spokojenost.

  • 85%
    0
    0
    18. 3. 2022

    Seriál v podobném duchu jako britský Humans, to u mě bude mít vždycky snazší, než americká roboubohost Next, nebo nově třeba Vychováni vlky. A to přestože Lepší než my, je seriál hlavně o lidech a téma robotiky, nebo obecně UI, je tady spíš atraktivní kulisou pro krimi thriller. Jestliže v Humans byl ten poměr rodinné drama, thriller vs sci-fi a UI tématika poměrně vyrovnaný, tady je to třeba 65:35. Což ale tomuto kousku na atraktivitě neubírá. Velký podíl na tom má velmi pěkná výprava a pak také herci. Navíc dává celý ten příběh smysl, divák si postavy rychle oblíbí...případně zprotiví a tvůrcům se podařilo vyhnout i zbytečnému natahování děje a vaření z vody.... výplňovým epizodám; všech 18 epizod je plynulou součástí konzistentního celku. Velmi mě fascinuje, jak se tady někteří kritici pasují do role odborníků na Asimovovi robotické zákony a tvrdí, že je koncept robotky Arisy špatně. Kdyby měli pořádně načteno, tak by věděli, že Asimov sám stvořil zákony čtyři a v dalších knihách už byli i roboti, kteří si ze zákony hlavu nelámali. Ostatně udělat zajímavý sci-fi seriál o robotech, kteří dodržují zákony, by bylo stejně zajímavé, jako se pokoušet udělat detektivku, ve které nikdo nic neprovedl. Po xx letech četby a sledování žánru sci-fi, můžu klidně prohlásit, že by Arisa do asimovského univerza krásně zapadla. Normálně bych hodnotil o pár procent méně, ale oceňuji i to, že jsem byl ušetřen colorofikace a minoritosexexibice, jimiž nás teď pokrytci ze západu hojně prokrmují. A navíc jsem si užil pohled na krásné slovanské ženy. V souvislosti s událostmi na Ukrajině a následné separaci Ruska je jisté, že plánovaná druhá řada nevznikne. Mezi škody, které válka napáchala, se tedy dá započítat i odstřižení od umělců, kteří mohli tu plytkost a šablonovitost západní tvorby, vyvážit něčím živějším a neokoukaným.

  • 100%
    0
    0
    18. 3. 2022
    Apokalypsa (1979)

    Je jen málo filmů, které člověk automaticky ohodnotí 100%, aniž by vlastně věděl proč. Filmy, u kterých nemá potřebu srovnávat je s předchozí tvorbou režiséra, nebo podobnými snímky stejného žánru. U Apokalypsy by to ani nešlo, protože byl jedním z prvních, který ukázal válku optikou mužů, kteří si ještě neuvědomovali, že jsou šílení. Je mi úplně jedno, že mrtvoly ve filmu byly skutečné a je mi úplně jedno, že Brando byl tlustý a samotné natáčení bylo peklo. Pro film není kontext tak důležitý, jako třeba v malířství. Pro film je určující především výsledek. Ne použité triky, ne hvězdné obsazení. Jde o vyváženost a sílu sdělení. A v tomto je Apokalypsa unikátní. Při sledování toho hnusu, dekadence, deprese a šílenství, se v člověku něco pohne. Mě osobně vytanul pocit lítosti. Nad tím, jak dokážeme být špatní a nad tím, jak bolestně se s tím vyrovnáváme. Toto není film pro každého, ale když vidím ta vysoká hodnocení, nejspíš většina z nás chápe, že jde o něco výjímečného a důležitého. Záměrně se vyhýbám vidět Apokalypsu znova, ale kdo ji neviděl, vidět by ji měl. Škoda, že je skrytá za nálepkou akční, válečný. Spousta pacifistů tak příjde o film, který by je v jejich přesvědčení utvrdil.

  • 70%
    0
    0
    5. 3. 2022

    Martrix

    Kýbl sentimentu a typicky amerického patosu, mírní účast hereckých hvězd a fakt, že život takový občas je. Vlastně takový příběh není tak úplně mimo realitu mnoha rodin, takže ani není důvod se šklebit, že je pointa klišoidní. Autoři se otřeli o téma udržování falešného zdání, že je všechno v pohodě, pod záminkou... nechtěli jsme tě zklamat, přidávat starosti... . V USA poměrně běžné...ptát se, jak se máte....s tím, že se nečeká jiná odpověď, než mám se fajn. Že to obnáší, lež, přetvářku a stres, že je za tím stud a strach, to si pak nechávají posvětit svými psychoanalytiky, bestfriendy a zpovědníky v kostele. Pro takové lidi, je nejspíš poselství tohoto filmu silnější, protože tvůrci vlastně to lhaní a pokrytectví nekritizují...oni sice ukazují vedlejší škody, ale jinak ho spíš obhajují. Ideologicky je pro mě tento film škvár, ale díky slušným dialogům, obsazení a bezelstnosti, mě nakonec chladným stejně nenechal

  • 60%
    0
    0
    12. 2. 2022
    Klan Gucci (2021)

    V devadesátých letech jsem považoval za nejlepší oblečení takové, co šlo z děvčat co nejsnadněji sundat. Takže jediné co o značce Gucci vím je, že byla synonymem pro předraženou módu. Ale i kdyby tomu tak nebylo, tak si nejsem jistý, jestli bych našel nějaké sympatie pro kteroukoliv z postav, o kterých Klan Gucci pojednává. Bez ohledu na to, jak sympatičtí a skvělí herci je ztvárnili, tak jediné co se mě trochu dotklo, bylo lakonická věta v samém závěru, že nikdo původem, nebo aspoň jménem Gucci, už ve vedení není. Vlastně je to celé příběh o tom, jak ambice jedné malé ženy, zničily vztahy a odkaz úspěšné rodiny. Což by na slušné drama vystačit mohlo, ale ne v takovémto formátu. Tvůrci tento příběh pojmuli jako komerční a plytkou pohádku o Popelce, která to posrala. Nacpali do toho pár rádobyhumorných momentů, které společně s těžkým italským akcentem celý příběh spíš znevažovaly. Přestože bylo mnoho příležitostí, jak dát hercům vyniknout, scénář je nechal po postavách jen sklouznout. Charakterizovaly je tedy jen jejich činy...což je dramaticky dost nevýživné a nevtahující. Ani se nedivím, že se s tvůrci chtěli Gucciové soudit...pravděpodobně nepříliš skutečnosti odpovídající příběh a ještě v mizerné kvalitě....to bych se soudil i já.

  • 40%
    0
    0
    4. 2. 2022
    Pod zemí (2014)

    Urputná pipka, která by dokázala i ze skvrn na tři dny poctivě nošených spoďárech objevit mapu s tajným vchodem do pekla, přesvědčí pár dalších chytráků, aby absolvovali procházku v katakombách. Takhle nějak mohl vypadat nástřel scénáře. A tak za dvě hodiny byl nejspíš hotový celý scénář včetně korekcí, vytvoření kopií pro všechny herce a vsazení do kroužkové vazby. Víc času to nemohlo zabrat. Filmařinu na způsob found footage nemám rád a vidím za ní především neschopnost, nebo neochotu sehnat/zaplatit profesionálního kameramana a osvětlovače a samozřejmě rozpočet tak nízký, že se za něj nedají pořídit povolenky na natáčení jinde, než je sklep u strejdy v Prtce u Domažlic. Někdo oponuje, že to pomáhá atmosféře, že je to autentické... . Ano, Pod zemí má dobrou atmosféru...stejně jako by mělo video, když bych dal jezevčíkovi kameru na palici a poslal ho vyprudit jezevce z nory. Po cestě by narazil na žížaly, myši, možná i na ducha jezevčíkovi tchýně...a třeba by natočil i kousek jezepekla. Jestliže padlo v průběhu téhle slátaniny asi 30x zvolání bože můj! a 50x kurva!, tak to mi tvůrci vzali vítr z plachet. To jsem totiž chtěl říkat já pokaždé, když posunuli level pitomosti o stupeň výš. Pokud považujete horor za žánr, kde není třeba přemýšlet, tak klidně do toho. Já si příště raději zajdu do podzemí ve Slavoňovicích, kde jsem měl potíže se před 20-ti kily procpat. A když si vezmu moje oblíbený bikiny...bude to teprve krvavý horor.

  • 60%
    0
    0
    4. 2. 2022

    Spousta podezřelých se spoustou motivů a příležitostí a detektiv z nich vylučovací metodou hledá vraha. Zní to dobře, jenže pokud jste už od tohoto autora viděli třeba Vraždu v Orient expresu, tak víte, že vrah je nakonec ta nejméně pravděpodobná osoba, takže s trochou snahy ... . Nerad bych aby to vyznělo arogantně, ale většinu detektivek považuji za podobně intelektuální zábavu, jako je sudoku, nebo luštění křížovek. Film jsem dokoukal jen pro můj dobrý pocit, že jsem měl už v polovině filmu pravdu. Ale ano, uznávám, že se to Agatha Christie snažila zamotat a nakonec to nebylo až tak primitivní. Přesto...je jen velmi málo opravdu dobrých detektivek a zajímavých detektivů a Poirota mezi ně neřadím. Tohle jsou detektivky pro důchodce.

  • 75%
    0
    0
    4. 2. 2022

    Úplně to vidím, kámo...americký remake s názvem Captain Thunder: Dr. Black Death. V hlavní roli Ryan Reynolds aka cpt. Thunder, Tessa Thompson aka reportérka, nějaký sweetgay jako přicmrndávač a záporák s tváří mladého začínajícího běloherce. Hudební podmaz...cool rapíček. Přece se kurňa nebudu dívat na ty slovanské neznámé ksichty a poslouchat u toho ruský písničky. Navíc....ty vole, vždyť se to odehrává v nějakým fiktivním Petrohradě. To asi ti rusáci chtěli obšlehnout Gotham. Vždyť oni vlastně vyprávěli dost podobnej příběh. Představ si, že by jsi spojil postavu Batmana s Jokerem a proti nim postavil policajta ...toho Gordona. Ale byl by mladší a solitér. Prostě příběh ve stylu Nolanova Batmana, ale němarvelovsky, skólko po rusky, prostě postava inspired by Putin...chacha. Ale tak jako jo...vcelku to fungovalo, triky byly dobrý a akce fungovala na jedničku, to zase jako jo. Ani ta hudba nebyla úplně strašná. A co bylo tedy blbě? No...bylo to hodně dlouhý. Sice jsem se nenudil, ale místy jsem se ani tak úplně nebavil. Ale zase když o tom tak uvažuju....oni amíci ten remake stejně zprasí. On je vlastně Major Grom dobrej tak, jak je. Moderně natočená akčňůvka v neotřelých kulisách, s neokoukanými herci a vcelku dobrou zápletnicí. Tak mě vlastně napadá...asi je to jeden z nejlepších novodobých ruských filmů, který jsem viděl a v mnoha ohledech dává na zadel akčním rádobyspektákulinám, jako byla třeba Netflix slabota Red Notice, nebo 6 underground: Tajné operace. Takže mrkni na to, kámo, moc neuronů ti u toho nepochcípá.

  • 85%
    0
    0
    28. 1. 2022

    Víc než osud samotné Lídy Baarové mě zaujalo, jak snadné je ocitnout se v roli padoucha jen proto, že jste na očích víc, než nějaký Honzík z pekárny, který si v době protektorátu nechal říkat Hanz a byl jeden z těch statisíců führerfans, kteří nejdřív vítali Němce a podíleli se na likvidaci židů, pak vítali Rusy a skandovali při věšení Němců i Čechů a nakonec zakotvili jako členové KSČ, kde si to pro změnu vyřídili s buržousty... . Třeštíková pomocí dobře zvolených archivních záběrů, poskládala souběžně s příběhem Baarové svědectví o pokrytectví a krutosti, jaké jsou lidé schopni, pokud dostanou příležitost. Nevím jestli to byl záměr tvůrce, ale z pohledu Baarové a nejspíše mnoha dalších, šlo "jen" o změny režimu...při nichž nikdo nemohl tušit, do jaké obludnosti narostou. A to jak v případě nástupu Hitlera, tak komunistů. Touto optikou pak nemůžete v Baarové vidět vlastizrádce, ani se pohoršovat jejím vztahem s Goebbelsem. Nemůžete se divit, že se bála o svoje bezpečí a snažila se utéct. Vždyť i dnes je mnoho lidí, kteří pracují v Německu, nebo Rakousku a kdoví, jak by se v případě vyhrocení vztahů zachovali a na které straně hranic by zůstali. Pokud tedy selhala, tak snad jen v úsudku. Ale jistě ne víc, než miliony jiných žen před a po ní, které zaslepila láska. Díky své kráse, byla v neustálém pokušení ze strany všech vlivných mužů té doby a i když na sebe jistě nepověděla všechno, tak jakékoliv odsuzování není na místě. Nebylo mi jí vysloveně líto, ale bylo mi smutno a pocítil jsem vůči ní i respekt, protože tohle by každý asi nedal. Nejvíc smutno mi ale bylo, když popisovala jak velká úleva a štěstí pro ni bylo, když se jí povedlo utéct z Československa. Přitom pro mnoho z nás, je jedním z klenotů naší kinematografie. Ve všech ohledech zajímavý dokument, Třeštíková tohle opravdu umí. I když bych bral některé výpovědi Baarove s rezervou, pořád zůstává spousta materiálu, který vás přiměje k zamyšlení a možná i revizi svých názorů jak na ni, tak na dobu, ve které žila.

  • 40%
    0
    0
    28. 1. 2022

    Nikdy by mě nenapadlo že chlápek, který mě kdysi okouzlil poetickou, rozvernou a vtipnou Amélií z Montmartru, mi zkazí den jedním z nejhnusnějších fantasy příběhů, jaký jsem viděl. Stylisticky je to parádní, vizuál neživých předmětů je dokonalý. Děti, představitelka Drobka speciálně, jsou kouzelné a bizarní postavy skvěle obsazené i zahrané. Spousta vynikajících a velmi neotřelých nápadů a s tím souvisejících scén, vytváří hravou směsici smrdutého fantasy artu...který nesnáším. Mám prostě problém s příběhy o pokřivenostech, které se odehrávají ve světě, kde slunce svítí jen aby vám vypálilo oči, hudba hraje jen aby z vás udělala zabijáka a láska vede nevyhnutelně k tomu, že vás zabijí. A neospravedlní to ani ty dvě hřejivé scény v závěru, ani happyend, který už tu slizce úchylnou atmosféru nemohl překrýt. Tento film strkám do šuplíku k "pohádkám" J. Herze, kterého považuji za krále hnusného artu. Totálně mimo můj vkus a preference. A to jsem si myslel, že největším úletem Jeuneta byl Vetřelec: Vzkříšení. Zlatej Alien.

  • 80%
    0
    0
    28. 1. 2022

    Sally Hawkins pro mě má zvláštní kouzlo, takže ať už je v jakékoliv roli, tak z ní nemůžu spustit oči. Postavy které hraje, díky tomu vnímám mnohem opravdověji, než jen jako imaginární figury, jak jsou popsané ve scénáři. V tomto filmu mám navíc poprvé možnost vidět ji mladou. Celá Poppy, povahou i vzhledově, dokonce i povoláním, představuje ženskou, kterou jsem vždycky chtěl. Přiváděla by mě k šílenství. Jistě, ale vedle takových sluníček je velmi snadné, si jako šílenec připadat. Poppi je třicetiletá žena, která byla obdařena darem životního optimismu a radosti ze života. Život není peříčko, tak proč ho ještě dramatizovat negativním přístupem a škarohlídstvím. Jenže zdaleka všichni to tak nemají, což pocítí i sluníčkovka Poppy. Leigh namíchal první polovinu filmu tak, že se člověk uculuje a moc té praštěné a usměvavé ženské přeje, aby to štěstí tvořené prostými, ale důležitými věcmi neskončilo tvrdým pádem. Je to o nastavení diváka, jestli vnímá živost jako stav pohody a radosti, který občas přeruší nějaká nepříjemnost, nebo jestli bere život spíš jako sled povinností a útlaku, který občas prosvítí šťastné chvilky. A právě takový nešťastný a tím pádem zlostný člověk vstoupí Poppy do života. Leigh chtěl nejspíš ukázat ten kontrast a přimět diváka, aby se aspoň vědomě občas pokusil být víc jako Poppy, než jako Scott. Ale možná se jen chtěl podělit o tu radost, že někoho takového zná a dát některým mužům naději, že sluníčka jako Poppy existují.

  • 65%
    0
    0
    28. 1. 2022

    Těžko hodnotit přes dvacet let starou bondovku jinak, než pocitově. A přestože je Brosnan sympoš, Sophia opravdu krásná a záporák v podání Carlylea má dostatek charisma...nezmůžu se na víc, než chladné...většinu času jsem se sice nenudil, ale ani vysloveně nebavil. Možná je to tím, že žánr přepálených akčních blockbusterů neberu s dostatečným nadhledem. Na druhou stranu...bondovky s Craigem i poslední M:I se mi líbily. Jeden svět nestačí, přesto ze všech brosnanovek trochu vyčnívá a asi je nejstravitelnější. Zápletka je vcelku ok a začíná se tady projevovat i to, co mě bavilo na pozdějších 007. Je to víc a víc osobní. Pravděpodobně na tom mají podíl pánové Neal Purvis, a Robert Wade, kteří sice i tady vystavili Bonda opravdu velké akční náloži, ale pořád zbyl čas i na další postavy. Bohužel jsem měl pocit, že se v takové poloze necítí Brosnan nejlépe...bylo to jako postavit Shreka mezi sedm trpaslíků. Přesto mu nelze nic moc vyčíst, protože ty zdlouhavé scény, kdy všichni ví, že to dobře dopadne, že se to Bondovi zase povede...protože postava Bonda je odsouzena dosáhnout vždy svého...ty scény mě prostě nudí. A nejspíš je to i důvod, proč jsem byl nadšený z Casina Royal, kde Bond snad poprvé zakusil tvrdou ránu, kdy se mu někdo dostal pod kůži. I když je srovnání trochu nefér, vysvětluje to moje nižší hodnocení. Postavy, kterým se nedá dostat pod kůži, jsou mrtvoly, figurky v rukou scénáristů a jejich úkoly mi nepřipadají moc důležité, když k těmto postavám nemám žádné sympatie a vlastně je mi jejich osud ukradený. A přesně to je můj problém se starými bondovkami. Než přišel Craig, bylo to o chlápcích, kteří srkají Martiny, osouloží koho si zamanou, zabijí kohokoliv, kdo se jim postaví a splní vše, co dostali za úkol. U toho trousí vtípky a tváří se, že jsou vždy nad věcí. Takhle ploché, nejsou ani postavy ve 2D animácích. Pozitivní je, že v této bondovce se to pomalu začínalo měnit k lepšímu

  • 70%
    0
    0
    15. 1. 2022
    Eternals (2021)

    Některá hodnocení Eternals jsou vcelku krutá, protože odráží především nenaplněná očekávání posledními Avengery namlsaných diváků (pro které často žánr komiksu, začal existovat až Iron Manem). A také diváků, kteří neradi opouští již vyjeté koleje, neradi se loučí s postavami a úplně nejraději by MCU přenechali jen pár vyvoleným tvůrcům, u kterých mají jistotu, že nebudou experimentovat. Jenže to jde proti způsobům, které Feige nastavil.
    Bylo by jistě snadné, kopírovat tu šedivou produkci DCU a sypat tam jednu digiomalovánku za druhou. Ale naštěstí se to neděje. Časem možná i tito diváci ocení odvahu studia angažovat tvůrce, kteří vidí v komiksech větší potenciál, než jen pobavit akcí a postavami s pohádkovými schopnostmi, ze kterých se sype jedna hláška za druhou. Chloé Zhao podle mě neměla téměř žádné předpoklady udělat dobrý komiksový film (Země nomádů mě po obsahové stránce vůbec neoslovila). O to víc jsem byl zvědavý, co z ní vypadne při angažmá na vysokorozpočtovém blockbusteru, kde se s diváky bojuje podle jiných pravidel a který má jinou cílovku.
    Eternals vnímám ve dvou rovinách. Příjemně mě překvapilo, že koncept, příběh, legenda...není pitomý, je dostatečně epický, ale současně nechává prostor pro osobní dramata většiny postav. Tím pádem nejsou ploché a jejich motivy dávají smysl. V rámci možností. Zajímavých postav je totiž hodně, takže se samozřejmě nebavíme o dramatických obloucích, ale spíše vlnkách. Žádný oceán, spíš tak Jadran. Většinou to ale funguje. Co se týče CGI a výpravy, tak nemůžu říct nic negativního. Přehledná akce, Devianti vypadali fajn, celkově byl look příjemně "nesnyderovský".
    V čem je tedy problém? Proč ty negativní ohlasy? První část filmu nebyla dostatečně vtahující a působila na mě spíš jako pokračování něčeho, co jsem loni prolásl. V úvodu se divákům sdělí, kdo jsou Eternals a kdo Devianti. A zároveň se oznámí, že všechno není tak, jak by se mohlo zdát. A pak už se jde na rychlou seznamovačku i s první akcí. Jenže pak vás vezme režisérka zpět v čase, pak zase dopředu, chvilku romantika, chvilku akce, chvilku povídání, pak akce... .
    Já té ambici nestavět jen na obrazu a akci moc fandím. Je super, že tvůrci chtějí vyprávět příběh, ale v takovém formátu je to složité a vyžaduje to zkušenost, kterou Zhao hold nemá. Takže to co se podařilo třeba Avengers Infinity, který má podobně bohatý příběh bez klišé o dobru a zlu, se zopakovat nepovedlo. A je to škoda, protože jak po té vizuální, tak po obsahové stránce, měli Eternals co nabídnout.
    Samozřejmě by se našlo i nemálo špatných momentů, které nefungovaly, ale daly by se odpustit, pokud by se podařilo celý film udržet po hromadě. I kdyby ne tak profesorsky, jako to udělali bratři Russo, tak aspoň ho rozsvítit podobně, jako to umí třeba Gunn. I když tady je to trochu nefér, protože Eternals není míněn jako komedie, není v něm ani nadsázka a s výjimkou lehce vtipkujícího Kumaila nemá žádnou zábavnou postavu. Přestože se to nepovedlo jak mohlo, nemyslím si, že by si takový film zasloužil tvrdou kritiku. Odvaha jít proti proudu a pokusit se dodat do komiksu existencionální přesah, nemoralizující postavy postavené před velké dilema a posunout zase žánr dopředu...to se cení.

  • 75%
    0
    0
    13. 1. 2022

    Když šoupnete mezi čtyři zdi dva tak skvělé herce, nevadí ani poněkud vykonstruovaný scénář. Hanzlík s Bydžovskou dodali svým postavám lidský rozměr, takže ten jejich podivný vztah divák akceptuje se shovívavým úsměvem. Žádná řachanda, ani inteligentní komedie to není, ale zahřeje u srdíčka a vylepší náladu. Tak má vypadat TV film pro veřejnoprávní vysílání. A takový byl i rukopis, nedávno zesnulého Dušana Kleina

  • 60%
    0
    0
    13. 1. 2022

    Obecně jsem při sledování životopisných filmů skeptický a často se potvrdilo, že si autoři nemohli pomoct a "poladili si to" po svém. Málokdo je ochoten zveřejnit svůj životní příběh bez cenzury a když přidáte smutný fakt, že téměř nikdo není ochoten natočit pouhou pravdu, nemůžete čekat nic jiného, než "silně tendenční drama" o někom známém. Tento film by mohl posloužit jako šablona. Možná byl Howe opravdu nejen skvělý hokejista, ale i otec, manžel a vůbec člověk...nechci mu křivdit, ale oni byli úžasní a skvělí také jeho synové, manželka, přítelkyně jeho syna, možná i jejich zahradník... . Dokonce i postavy, které nebyly líčeny v hezkém světle, neměly vliv na to, že podle tohoto filmu Howe prožil nádherný život bez mráčků. Rozumím tomu...měla to být pocta, poděkování...ale jako divák čekám trošinku víc. Tohle bylo jako dívat se do vitríny plné medailí a pohárů. Mám hokej rád, sportovní filmy taky, ale Mr. Hockey: The Gordie Howe Story je na můj vkus jen vyvoněný úryvek o tom, jak se chrabrý veterán Gordie nenechal bídným pohlavárem NHL zastrašit a zahrál si se synky v konkurenční lize. Nicméně víc teď chápu Jágra. Ale o něm nejspíš takový film nikdo nenatočí.

  • 45%
    1
    0
    13. 1. 2022

    Hloupý film, ve kterém praskající led pronásleduje jedoucí kamiony, aby se praskání následně na poslední chvíli zastavilo u jejich nohou, řidiči si řeknou pravidlo o diverzifikaci rizik, aby je při první příležitosti porušili, ale vrcholem stupidity je noha uvězněná ve smyčce ocelového lana napnutého mezi dvěma auty. A to jsme v první třetině filmu. Takové srágoroviny se v devadesátých letech laserovaly rovnou na DVD a posílaly se přímo do videopůjčoven. Ztráta času.

  • 50%
    0
    0
    13. 1. 2022
    Vivárium (2019)

    Zajímavý nápad, nutně neznamená totéž, co zábavná podívaná. První třetina bez výhrad, realisticky napsané postavy vhozené do WTF prostředí, nebo konfrontované s WTF týpky. Realitní agent...paráda, satelit jakožto novodobá králíkarna pro spořádané ovčany, dobrý. Jako půlhodinový kraťas by to byl hezký satirický šleh. Jenže tvůrci měli nejspíš obavy, že by si rozvedením toho jednoho nápadu nevystačili, takže do toho zakomponovali ...nebudu spoilerovat, ale Krajní meze... . Čímž ovšem přesouvají vyznění Vivária jakožto "artové alegorie koloběhu konzumní společnosti", spíš do nezáživného sci-fi. Na podobnou notu jsem kdysi četl povídku. Nevadí mi, když mě tvůrci nějakou chvilku povodí, skládají jednu otázku za druhou a odpověď si nechají na závěr. Ale pak tedy očekávám něco WOW, nebo aspoň velmi uspokojivé potvrzení nějakého podezření. A to se tady vlastně nestalo. Pár momentů bylo fajn, ale jako celek neuspokojivé.

  • 60%
    0
    0
    13. 1. 2022

    Kdybych se přidal k ostatním a dal vyšší hodnocení jen protože... Boňuel, Oscar a spousta obdivných óóóch a ááách kritiků, byl bych stejný pokrytec jako postavy, které ve svých filmech tak rád kritizuje. Mám za to, že film je dobré vnímat intuitivně, že nemá být nutné studovat si kontext jeho vzniku, pátrat po životopisu autorů, ba ani znát knižní předlohy. Film je dle mého názoru médium, kterým se dá sdělit vše i bez toho, aby se musel pro pochopení obsahu vytvářet návod. Musí fungovat bez znalosti předchozích filmů, nebo dokonce stranické příslušnosti tvůrce. Z toho pohledu, mě tento film vysloveně otrávil. Jsem milovník bizáru...chytrého a poťouchlého bizáru a absurdna, jaký umí třeba Anderson, nebo kdysi Gilliam, či Burton. Ale tohle? Dědkovské pošklebování se s vědomím, že si v tom zase někdo, něco víc najde. Speciálně ve druhé půli se Boňuel utrhl ze řetězu a vytvořil zlomyslný artový výtrus bez jakéhokoliv přesahu. Mám rád filmy, které nutí k zamyšlení, ale samozřejmě se nechám rád i jen pobavit. Nic z toho mi Nenápadný půvab buržoazie nenabídl. PS: Snad je to i tím, že nejsem socialista a buržoazii, ani církev nevnímám zdaleka tak negativně, jako Boňuel.

  • 65%
    1
    1
    6. 1. 2022

    Obrovský fanservice pro pamětníky, ale myšleno spíše v dobrém. Kdyby snad měl někdo i po jeho skončení pocit, že bylo té pocty obrovskému fenoménu osmdesátek málo, dostane nášup ve dvou potitulkových scénách (minimálně ta první mě velmi potěšila). Nabízí ale tato reinkarnace duchobijců i něco navíc? Pojďme na pozitiva. Postavy a herci. Phoebe, nerďácká vnučka Egona...super, ostatní děckoši překvapivě v pohodě. Rudd v roli učitele...kdyby měl víc replik, nejspíš by si film ukradl pro sebe, ale tvůrci si to pohlídali. Stejně jako ostatní dospělí, i on byl spíš součástí "druhé vlny". Vtipné momenty padaly na vrub právě jeho postavy, takže po trochu unylém rozjezdu přišlo vítané oživení. Tím se dostáváme ke scénáři. Moc se mi líbí, že je v něm výrazně zakomponované rozloučení s Haroldem Ramisem, který před několika lety zemřel. Přestože někdo namítne, že je to recyklace jedničky, tak on ten nápad ohledně Egona a jeho mise není vůbec špatný. Pokud se totiž chcete s takto zastaralým konceptem vrátit a uchovat co fungovalo před dlouhými pětatřiceti lety(aby vás fanoušci nesežrali), zcela nevyhnutelně se nevyhnete vykrádání originálu a navíc riskujete, že mladý divák bude takový film považovat za infantilní retro. I já nemlaďoch, chvilkami takový pocit měl. Je v tom trocha schizofrenie, protože vy víte, že tvůrčí záměr byl přivést zpět ten rozjásaný a naivní feeling osmdesátých let, ale současně se chce restartovat kdysi silný brand. Odpověď na otázku, jestli jsou Krotitelé duchů: Odkaz, víc než jen fanservice je ano....i když bez znalosti originálu si film moc neužijete a současně není bůhvíjak originální. Nicméně tvůrcům se podařilo minimálně v mém případě vzbudit dojem, že by se mohla chytnout i nějaká pokračování...že tam jistý potenciál je. Mckenna Grace umí zaujmout, její postava je fajn a nejspíš by s pomocí nějaké ostřílené hvězdy, dokázala minisérii, nebo jeden, dva filmy utáhnout. Když se tak ale nestane a zase se několik let kolem Ghostbusters nic nebude dít...vůbec mě to mrzet nebude, protože tento typ rodinných/žůžodobrodrůžo filmů moc nevyhledávám.

  • 60%
    0
    0
    4. 1. 2022

    Co se dá na takový film napsat? Tohle jsou prostě rusáci. Srdce na pravém místě, ale emoce jim lítají jako jojo od obrovské lásky, po sžíravou nenávist. Milostný příběh na pozadí kontaktu s mimozemskou lodí, spojený tentokrát nejen s poukazováním na tupost vojáků, ale spíš na xenofobii davu. Srovnání s jinými snímky se moc nenabízí. Možná ještě tak Starman, ale jistě ne v některých recenzích zmiňovaný District 9. Po trikové stránce nelze vyčíst vůbec nic, ve skutečnosti to bylo minimálně o level nad posledními Emmerichovinami. Jenže ta zhovadilá stopáž, která stejně nestačila k tomu, aby byl přerod Arťoma věrohodný, společně s místy děravým scénářem, dělají z tohoto filmu průměrnou sci-fi jednohubku. Na jednu stranu je dobře, že rusáci neumí dělat jednoduchou výpravnou sci-fi, na druhou je škoda, že se tam snaží za každou cenu nacpat úplně všechno.

  • 45%
    0
    0
    4. 1. 2022
    Vtorzhenie (2020)

    Spousta lidí má vsugerovanou myšlenku, že Rusko, potažmo Sovětský svaz bylo a možná i stále je, jakási sci-fi velmoc. Strugadští, Lukjaněnko....hmmm a dál? Možná ze sebe někdo vymáčkne Nosova s jeho Neználkem, ale pak už nějaké jméno vyloví jen fajnšmekr. Tu iluzi pomohl vytvořit Tarkovskij. Ale faktem je, že kromě něj nemají ruští autoři nač navázat. Z těch současných Timur Bekmambetov? Ten je stejně jako většina filmového světa ovlivněn západní tvorbou. Přesto je trochu paradox, že se na tu jalově komerční stopu, vydal i syn jednoho z mála výrazných ruských režisérů. Jakoby pokračovalo měření pinďourů za studené války; ano, Rusové umí natočit velmi atraktivní a vysokorozpočtové sci-fi, které svými technickými/vizuálními parametry, strčí do kapsy všechny ty Dny nezávislosti, Dny poté a jim podobné digůstky. Jenže to stejně nefunguje. Vtorženije je sice prezentovaná jako Invaze, ale ve skutečnosti je to spíš idiotská sci-fi romance, která se bere tak vážně, že všechny ty nelogičnosti trčí z děje snad okatěji, než věže z chrámu Vasila Blaženého. Pro mě je to jako sledovat tygra na vodítku. Pěkné, ale zároveń dost smutné. Jinou emoci mi bohužel Vtorženije nezprostředkovalo. PS: Tvůrci se rozhodli divákovi nic neusnadnit, takže bez toho, že jste viděli Priťaženije (2017), vám to bude nakonec připadat ještě blbější...resp. budete čekat na vysvětlení, kterého se nedočkáte.

  • Samozřejmě to bylo dojemné. Jak taky jinak, když se po letech sešli lidé, kteří k sobě měli velmi blízko. A jak taky jinak, když u toho mohli být diváci, pro které je tento fenomen víc, než je pár fantasy filmů. Troufám si říct, že význam Harryho Pottera jak pro čtenáře, tak pro diváky, překonává jakýkoliv jiný fantasy příběh a to včetně Pána prstenů. V případě této série se povedlo snad úplně všechno. Od skvělého castingu a výběru režiséra, který výrazně ovlivnil jak bude kouzelnický svět vypadat, přes volbu dalších režisérů a změny oproti knižní předloze, po důstojné zakončení v ten správný čas. Tento dokument žádné zásadní nové informace nepřinesl a nejspíš to ani nebylo tvůrčím záměrem. Dost možná jde jen o marketingový tah, který má oživit brand. Přesto bylo příjemné u toho být a nejspíš se přidám k mnoha lidem, kteří si hned zítra pustí film. Ta kontroverze ohledně výroků Rowling, resp. hlasité nesdílení jejich postojů většinou herců, je v tomto kontextu nedůležitá...bylo evidentní, že tohle setkání bylo zacíleno spíš na herce a režiséry. Nezmiňovala se ani skvělá práce kostymérů, trikařů... . Kdo má v hlavě mozek, dokáže docenit jak úžasný svět Rowlingová stvořila. Až se zdá být neuvěřitelné, že je to práce jednoho člověka. Pokrytectví a pomýlenost, která teď vládne především na západě, jednou skončí. O době kdy bylo moderní vymýšlet si nová pohlaví a sexuální orientace, si budou vyprávět leda vysloužilí transvestité, ale knihy o Harry Potterovi budou číst miliony dětí pořád

  • 90%
    0
    0
    1. 1. 2022

    Každý druhý homofob začíná slovy...nemám nic proti homosexuálům, ale... . Takže leckoho napadne s jakou dynamikou se změnily poměry i v průběhu 3-4 let od natočení této minisérie. Dnes už některým lidem nestačí, aby měli homosexuálové stejná práva jako ostatní...snaží se dělat z nich a ostatních minorit, privilegované a chráněné lidi, kteří by měli být díky jakémusi neviditelnému handycapu zvýhodněni před ostatními. Dnes by takové obsazení neprošlo...heterosexuální herci v rolích gayů?! To jako vážně?! I kdyby se měli angažovat homo osvětlovači, nebo zvukaři...tak dnes už ne! Konec šikanování homosexuálů. To je ostatně názor scénáristy Russell T. Daviese. Nikdo mu nevysvětlí, že byl v roli gaye Grant (hetero) stejně fenomenální, jako Whishaw (homo) a že herec je tady od toho, aby zahrál jakoukoliv postavu a jediné co ho pro takovou roli předurčuje, je talent. Bez ohledu na to, jak je to skvěle natočené i napsané, s největší pravděpodobností vás ovlivní váš postoj k tématu. A to i když to není jen příběh o tom, kam tabuizace a kriminalizace homosexuality některé lidi dohnala před padesáti lety. Mě osobně přišlo velmi líto, že pokrytectví společnosti přivádělo jinak slušné lidi do situací, kdy svou přirozenost museli skrývat, bát se o kariéru, o život... . Myslím, že i zarytí puritáni po shlédnutí tohoto "skandálu" uznají, že to vše bylo zbytečné, ponižující a nevyhrál vůbec nikdo. A v tom tkví síla sdělení tohoto počinu. Bez velkého moralizování prostě ukazuje, jak snadné je nevejít se do škatulky "ctihodný občan".

  • 85%
    0
    0
    31. 12. 2021
    Prázdnota (2020)

    Snad náhoda, nebo nějaký filmařský šotek, mi podruhé v krátké době poslal dva filmy, které mají nemálo společného a zaslouží si tak jakýsi battle. Před pár dny to bylo Silent Night vs K zemi hleď!, a teď to bude Proroctví z temnot vs Prázdnota. Oba snímky spojuje legenda o bytosti, která přestává být pouze abstrakcí a mýtem. A pak také skvěle navozená atmosféra. V případě Proroctví z temnot jsem napsal: "Pellington z nepříliš dobrého scénáře dostal maximum. Velmi dobře zvolené zvuky a hudba v kombinaci s kamerou, vytvořily slušnou atmosféru. Jenže to samozřejmě nestačí. Vztah Jacka s policajtkou byl jako když se vaří amarouny...zabublalo to a najednou to bylo hotový. Postava Gordona byla celá špatně a když se to tak vezme, tak pointa toho všeho je....před tou nehodou se dělo něco divného a nějak...netuším jak, to souviselo i s úmrtím Jackovi ženy. Myslím, že zmatení diváka je takový bonus navíc...asi jako když vám dají ke stejku...zadarmo i kus tofu... ." Jak je na tom se scénářem Prázdnota? Nu, je o tři levely jinde. Propracovanější, složitější, ale přesto srozumitelnější a především je velmi dobře vypointovaný. Po skončení filmu vám nejspíš nebude šrotovat v hlavě, proč, co, kdo udělal a co tím kdo myslel...co to všechno vlastně znamená. V tomto filmu totiž došlo k málovídanému prolnutí skvělé režie a velmi dobrého scénáře. Vše práce chlápka, který do té doby nic nenatočil. Už jen to je obdivuhodné. Navíc se do toho pustil poprvé až ve svých padesáti letech. Na plné čáře tak válcuje tvůrce Proroctví z temnot...přestože to tak podle diváckého ohlasu, ani recenzí vůbec nevypadá. Vysvětlení je dle mého názoru prosté. Je jím ta jediná věc, která mluví v neprospěch Prázdnoty a tou je absence známé tváře, třeba v podobě Richarda Gere, která sama o sobě přiláká spoustu diváků. A to diváků, kteří do kina nešli ani tak na strašidelný thriller, jako spíš na R. Gere v "nějakém mysteriózním filmu". Srovnání je malinko nefér na obě strany, protože filmy od sebe dělí téměř dvě dekády a Prior se přizpůsobil vývoji žánru. Speciálně horory totiž prošly velkou změnou. Mnohem častěji splývají s thrillerem...tzn. mají i jiný obsah, než nahánění blondýn po lese. Dnes už s pouhou řezničinou a gumovou potvorou nikdo neuspěje. Budoucnost hororu je v rukou chlápků jako je Mike Flanagan, Ari Aster, Robert Eggers a doufejme, že i Davida Priora.

  • 85%
    0
    0
    30. 12. 2021

    Aniž bych to tak zamýšlel, tak se mi v hlavě sešly dva nedávno zhlédnuté filmy, které toho mají společného víc, než by se zdálo. Přestože se víc nabízí srovnání s Trierovou Melancholií, tak mám na mysli nedávno uvedenou katastrofikomedii K zemi hleď!. Mimo jiné, jsem v její recenzi jako výtku napsal:
    "Tento film ale není dostatečně ostrý, ani satirický, vlastně ani nenastavuje zrcadlo ovcím, nebo lhářům...prostě jen trochu poťouchle konstatuje. Na to luxusní obsazení a honosnou výpravu, mi to příjde zoufale málo. Chtělo to zkrátit a být mnohem drzejší a tvrdší. S lidmi je potřeba pořádně zatřepat, aby jim došlo, že záchranu, řešení, změnu...nelze odkládat donekonečna. Mohl to být šťouchanec do žeber diváka....ale je to jen další film."

    Nu a hleďme. Část z toho co mi chybělo, jsem o pár dní později dostal v Silent Night. Griffin otevřela stejně závažné téma a za mě se jí podařilo divákem zatřepat o dost víc. To nejzajímavější je pronášeno ústy kluka, který se nechce smířit s...pro ostatní nevyhnutelným. Pokládá otázky, je skeptický vůči postoji, že...politici, vědci...někdo chytřejší říká, že to tak je. Vmete rodičům a jejich přátelům svou frustraci do tváří a vy přestože jste dospělí a měli by jste s nimi sympatizovat víte, že má pravdu. Velkou výhodou u sledování tohoto filmu bude, pokud si o něm nic nepřečtete. Bez znalosti obsahu, který tady na Kinoboxu vyzrazuje úplně všechno, na vás zapůsobí Silent Night úplně jinak. Trailer jsem neviděl, ale nedoporučuji se na něj raději dívat. Začátek filmu vám tak možná příjde divný, ale vše se seskládá jak má. Jednoznačně nejlepší je střední část filmu...je tam toho vcelku dost k úvahám a navíc už jste v obraze oč jde. Nu a co se týče závěru...ano, i podle mě by bylo mnohem lepší, kdyby film skončil o pár vteřin dříve. A je to jeden z důvodů, proč dám "jen" 85%.

1 2 3 4 5 6 7 8 dalsi posledni