Martrix
Komentáře

1 2 3 dalsi posledni
  • 40%
    0
    0
    1. 10. 2020

    Je jistá kategorie filmů, u kterých neexistuje přímá úměra mezi špatným hodnocením a počtem lidí, kteří se na ně i přes varování prvních kinoprůzkumníků stejně podívají. BC do této kategorie patří a tak jsem se i já přidal k davu těch, kteří chtěli na vlastní oči vidět, jak moc špatné to doopravdy je. A protože jsem byl připravený na pořádný průšvih, nejsem zklamaný a nemám potřebu to s tou kritikou zase tak moc přehánět. Srovnání s ArnoldoConanem přejdu pouze konstatováním, že jde o dva naprosto rozdílné filmy, které spojuje pouze Hyborijský svět a název hlavního hrdiny. Momoa mi jako Barbie nevadil, i když by jeho postava snesla o něco víc zarputilosti a méně skautíkovosti(že někdo mluví jako barbar, z něho opravdu drsnýho týpka neudělá). O to víc mě štvala pipka uječená, kolem které se děj motal. Do Hyborie se ze všech důležitých postav hodila nejméně. Zato Stephen Lang, který tvrdil muziku už v Avataru, byl pro svět čarodějů a mocichtivých králů jako stvořený, stejně jako hnusná Rose McGowan. O ostatních postavách nemůže být řeč, protože posloužily buď jako útěrky pro Conanův meč, nebo jako chodící, sedící, visící křoví. Což bohužel platí i pro nadpřirozené bytosti, z nichž byli zajímaví pouze písečníci. Když to shrnu, tak Barbar Conan trikově zapadá do stejné škatulky jako Princ z Persie: Písky času a scénáristicky mezi skvosty jako Král Škorpion. A protože Momoa nezískal 7x Mr. Olympia a Rachel Nichols neukázala ani jedno prso, nebylo se ani nač dívat. Přesto to nebylo úplně děsné, ale spíš tak nějak únavně zbytečné.

  • 95%
    1
    0
    30. 9. 2020
    Pod kůží (2013)

    Ani nevím, jestli se mám smát, nebo nadávat. Ale asi je to spíš k zasmání, protože v oficiálním textu distributora je toho 10x víc, než se budete schopni z filmu dozvědět. Tvůrci se totiž žádným vysvětlováním neobtěžují a pokud máte fantazii, tak si můžete postavu Scarlett spojit s upíry, čarodějnicemi, ufony...prostě s něčím, co se za normálních okolností s lidmi/jídlem/lovnou zvěří, nebratříčkuje. Mám podezření, že těch cca 100 slov, které ve filmu zazní, jsou ve scénáři jen proto, že by nikdo na němé Drama / Thriller / Sci-Fi do kina nepřišel. A přitom ten film má co nabídnout i bez mluvení. Třeba vynikající Scarlett, skvělou hudbu a úchvatnou kameru, které se rovným dílem podepsaly na jedinečné atmosféře celého filmu. Natočit takový film...to je obrovská odvaha producentů (kteří už to asi neudělají) a výjimečný talent režiséra, který má jasnou vizi. Zpracováním je pro mě tento film špičková záležitost. Podle textu distributora by se mohlo zdát, že jde o sci-fi se standardní zápletkou...nic není vzdálenější pravdě. Skoro mám podezření, že se spletli a tento film neviděli. Žádná mimozemská korporace, žádné unášení na planetu, žadné žraní lidí...nic takového ve filmu není. Uvidíte nahou Scarlett, nahé chlapy, Scarlett jak jezdí v dodávce...spoustu parádní práce s kamerou a zbytek si budete muset domyslet. Nebudete se bavit...tohle není Avatar...budete poslouchat, dívat se a celou dobu budete zvědaví, jestli a jaký to všechno bude dávat smysl. Spoiler: pro většinu lidí nebude. Konec spoileru ;-). Ten film je o něčem jiném. Není to próza...je to spíš obraz, který ve vás vyvolá pocit...prostě pro spoustu lidí kravina. Věděli jste, že Scarlett natočila CD? I když hraje i v blockbusterech...je v ní daleko víc, než by jste čekali.

  • 75%
    0
    0
    14. 9. 2020
    Pevnost (2017)

    Bez aspoň elementárních znalostí korejské historie, budete první dvě třetiny Pevnosti vnímat jako válečný film o dobývání kopce, budete otrávení, že tentokrát se nekonaly žádné šermovačky, nebo epic souboje, bude vám to připadat zdlouhavé a nepříliš zajímavé. Měli hlad, byla jim zima, za vraty číňani...to je toho. Jenže Pevnost vypráví o pro korejce velmi bolestivých okamžicích historie, kdy se do korejského království drali Čhingové. Zatímco většinu filmu sledujeme nerozhodného krále, kterému radí banda řiťolezců, takže se zmítá mezi špatnými a fakt špatnými situacemi, poslední třetina filmu nabídne mnoho úvah k zamyšlení. Když se rozchází cesta cti s cestou života, když promlouvá hlas rozumu, který život brání za cenu, která je pro mnohé příliš vysoká...když máte učinit zásadní volby a jste slabý a nerozhodný, nebo když jste si jistý svou pravdou, ale nikdo vás neposlouchá, když nasazujete život za lidi, kteří vámi opovrhují...to jsou ty chvíle, kdy se vyjeví jaký jste člověk. Tvůrci to zvládli bez moralizování a snad až příliš korektně. Možná mám jen štěstí, ale korejská kinematografie je na vynikající úrovni a přestože jde o tolik odlišnou kulturu, rezonuji s ní a emoce které korejské filmy chrlí, nasávám plnými doušky. Není to úplně zábavný film, ale závěr to vcelku vynahrazuje. Výraz podrobit si národ, pro mě dostalo jasnější kontury.

  • 90%
    0
    0
    13. 9. 2020

    Při vypisování kolonky žánr někomu ujela ruka. Komedie?! Čím víc byly dialogy a herecké umění Scarlett a Adama lidštější a realističtější, tím smutnější to bylo sledovat. Zvlášť když si vás postavy Nicole a Charlieho téměř okamžitě získají. Pro mě osobně symbolizovaly úžasný manželský pár a přestože/protože jsem rozvod nezažil, bylo pro mě dvojnásob bolestivé koukat, jak se dvěma dobrým a hodným lidem dějí špatné věci. Baumabach se vyhnul moralizování a odsuzování a napsal téměř divadelní scénář, který se opírá o vytříbené dialogy, několik silných míst, ale především je neskutečně autentický, postrádající patos a afekt. Už to samo o sobě by stačilo na silně nadprůměrné hodnocení. Jenže to není zdaleka vše. Driver je pan herec...víme, takže nepřekvapil. A Johansson jsem znal ještě před tím, než navlékla latexový obleček u Marvelu, takže vím že je skvělá herečka. Ale jako Nicole je ... nevybavuji si, kdy jsem viděl tak civilní, ale současně tolik emocemi nabité herectví, navíc u ženy, ve které se snoubí přirozená krása, obrovský sexapeal a charisma. Místy jsem se přistihl, že na ni prostě zírám. Celý film jsem si přál, aby se k sobě vrátili, aby Baumbach vyslal vzkaz, že kde je láska a inteligence, tam se najde cesta, že ... . Po dlouhé době film, který mě od začátku drapnul za mozek a až do samotného závěru mi prověřoval skoro celou škálu mých emocí.

  • 45%
    0
    0
    13. 9. 2020
    Mulan (2020)

    Vykastrovaná, zpohádkovatěná a přesto zbavena emocí, polita javorovým sirupem a přesto opatřena puchem typicky hollywoodského scénáře, disneyovskou produkcí mocně zafinancována a společně se zástupem čínských herců (kteří byli v zájmu globodiváka odsouzeni hovořit anglicky) zbavena důstojnosti. Tak skončila čínská legenda o dívce, která se rozhodla vydávat za muže a bojovat ve válce. Kreslenou Mulan jsem neviděl, takže možná spílám tvůrcům zbytečně, protože jen pokračovali v hodování na zdechlině zvané kulturní dědictví čínské literatury (Mulan byla původně báseň). Shodou okolností jsem před měsícem viděl "čínskou" Mulan, která s postavou Mulan pracuje ...pracuje. A taky s postavami všech ostatních. Což scénáristům nové Mulan nějak uniklo. Ten neuvěřitelný obrat, kdy najednou všichni uznali, že je Mulan superfighter a kdy se vyhnanství během pár vteřin změní na veď nás...to je tak hloupý, že mi bylo čínských herců líto. Vlastně všech Číňanů. V "originále" bojovala Mulan v armádě mnoho let, takže to dává mnohem větší smysl. Kdyby takhle někdo naložil třeba s Janem Žižkou (chrań tě Bůh, Jákle), taky bych nadával jako špaček. No...úplně otrávený nejsem, ale okamžitě zvedám hodnocení Mulan 2009, protože až teď doceňuju, jak si s tímto tématem a hlavně postavou Mulan, před jedenácti lety poradil Ting Zhang (mimochodem byl to jeho první scénář a stejně to hollywoodům nandal).

  • 80%
    0
    0
    6. 9. 2020

    Výjimečně se vám vyplatí, pokud jste ve škole nedávali pozor, takže stejně jako já nebudete vědět, jak tato ruská odysea dopadla. Příběh je to totiž jako hrom a i kdyby si rusové polovinu věcí přibásnili, budete až do konce napjatí. A nic na tom nemění ani ten občasný bohatýrský patos, který tu vizuální kosmopohádku přislazuje. Většina lidí dnes zrak ke hvězdám neupíná, protože hvězdy se jim derou do obýváků skrze sci-fi filmy; mnoha lidem už to reálné dobývání vesmíru nepřipadá atraktivní a výjimečné. V šedesátých letech to ale bylo dočista jinak. I kdyby nebyl vesmírný program nástrojem politického poměřování pinďourů, byla to vzrušující věc nejen pro fantasty, ale pro většinu lidí. Do té doby totiž svět napravoval škody druhé světové války a lety do vesmíru měly být signálem, že když od toho budování zvednete očí a podíváte se dopředu..., může být budoucnost velkolepá. I proto je skvělé, že někdo tyto příběhy vypráví. Abychom si uvědomili, jak daleko jsme se za relativně krátkou dobu posunuli a za jakou cenu. Navíc vám dojde, že za spoustou úspěchů nestál CCCP nebo USA, ale velmi talentovaní, odvážní a chytří lidé, kteří nás k tomu relativně blahobytnému dnešku posouvali ne díky politikům, ale velmi často právě polikům navzdory. Po technické stránce vynikající, režijně taky fajn, jediné co mě v hodnocení drží zpátky je právě ten patos, který tomu všemu trochu ubírá na důvěryhodnosti.

  • 90%
    0
    0
    17. 8. 2020

    Komedie? Ne, jen skvělý scénář, který pracuje se schopností člověka zlehčovat složité situace a vtipkovat, aby byl schopen ustát těžké chvíle. Aby mu strach a bolest, které mu svírají srdce dali sílu nekřičet a neplakat, když se cítí bezmocný. Takže ano, postava Tima Robbinse je vtipná, ano zasmějete se absurdním diskuzím, ale hned vzápětí vás zamrazí, nebo budete nevěřícně zírat a kroutit hlavou. A to přestože jste četli články, viděli reportáže, nebo dokumenty...máte představu, jak hrozné to bylo. Jenže když to vidíte a skrze výborně napsané postavy prožíváte, tak na vás ta tíseň a spoluúčast stejne dolehne. Parta humanitárních pracovníků se snaží dostat mrtvolu ze studny. Zní to vcelku triviálně, ale Farias a Aranoa nás zavedli do země extrémů, kde není nic tak jak jednoduché, jak se zdá. Navzdory tomu, nemá tento příběh skličující vyznění. Sdělení, které se skrze A Perfect Day dostalo ke mě je, že život je někdy kurevsky těžký, ale kdoví, co přinese další den.

  • 75%
    0
    0
    15. 8. 2020
    Herci (2000)

    Tak dobře, kdo čeká komedii ve které se mihne většina francouzských hereckých osobností, utřete slinu. Není to totiž tak docela pravda. Nesledujeme dějovou linku vtipného příběhu, ale spíš navzájem se prolínající repliky, do kterých vchází a pak je zase opouští herci, kteří hrají sebe. Jsou stavěni do situací, které v kontextu s jejich životem, nebo tím jak jsou veřejností vnímáni, působí občas vtipně a absurdně a občas jízlivě. I bez větší znalosti většiny z nich vám dojde, že se často pouští do osobních zpovědí. Někdy jde o nadsázku, jindy o velmi intimní myšlenky. Herecké prostředí i herce znám vcelku dobře, takže mě ohromuje práce Bliera, který takový projekt zrealizoval. A co je tedy pointou této přehlídky hereckého mistrovství? Skládá se tady pocta především starší generaci herců, ale i těm, kteří už tady nejsou. A z posledního záběru je patrné, že je to i jakýsi vzkaz Bliera svému otci. Není to tedy komedie k popukání, ale spíše nostalgická zdravice francouzským hercům a jejich věrným divákům. Kdyby se v Hercích objevil i Pierre Richard a Jean Reno, asi bych hodnotil i líp...prostě proto, že by byl výčet legend téměř kompletní.

  • 65%
    0
    1
    14. 8. 2020
    Proxima (2019)

    Proxima je příběh o ženě, která si chtěla splnit svůj sen a letět do kosmu. To zní jako pěkné klišé, že? Jako další americký blockšoustr. Nu, tento film je ale evropský, takže je to trochu jinak.

    Je o kolizi tohoto snu s tím, že ta žena je současně matkou. Takže v jedné rovině sledujeme přípravu, kterou musí absolvovat; nejednoho diváka asi překvapí, jak zastarale a civilně vše působí...prostředí i vybavení je nahony vzdálené americké načančanosti a poukazování na bezpečnostní protokoly. A souběžně sledujeme, jak s dcerou i matkou lomcuje dlouhé odloučení během přípravy i vidina mnohem delšího odloučení, to až matku vystřelí do vesmíru.

    Režisérka se k poukazování na genderovou diskriminaci moc často neuchyluje a když ano, tak ty její občasné pokusy moc nefungují**. Soustředí se spíš na to, že Sarah musí zvládnout nejen co chlapi, kteří se soustředí jen na sebe, ale současně to musí ustát i coby matka.

    Mě osobně takto vykonstruovaný příběh moc neoslovoval a hlavou mi táhly myšlenky, že podobné věci řeší tisíce žen, které upřednostnily kariéru před rodinou a že je to věcí osobní volby. Takže jakožto maskulinní hovado jsem nebyl se Sarah schopen soucítit. A to i navzdory tomu, že Eva Green předváděla ta svá herecká kouzla.

    Nicméně k uvedení do kontextu postačilo setrvat do závěrečných titulků, u kterých se objevily fotografie skutečných astronautek-matek. A že jich vůbec nebylo málo!

    Takže mi docvaklo, že ten příběh není vykonstruovaný a že Alice Winocour natočila film, který má být poctou všem ženám, které zvládají být nejen matky a manželky, ale také naprosto rovnocené kolegyně i v takových oborech, jako je třeba astronautika. I když jsem pořád to muskulinní hovado, tak před takovými ženami smekám a tuhle oslavu ženství žádnými výhradami a šťouráním, kazit nebudu.

  • 80%
    0
    0
    12. 8. 2020
    Possession (1981)

    Psát hodnocení na současné hollywoodské filmy může každý amatér. Vcelku fundovaně může dštít síru na děravý scénář, úroveň triků, toporné herecké výkony, zběsilý střih, nebo malou frekvenci hlášek... . U Possession by byl takový "kritik" za blbce. Jistě, může napsat líbí/nelíbí a obecně i proč, ale do hlubších rozborů se soudný amatér nepustí. Skvěle to vyjádřil uživatel lamps. A já k tomu dodám snad jen to, že scénu v kostele pod Ježíšem a několikaminutovou scénu běsnění Isabelle Adjani v metru, jen tak z hlavy nedostanu. V době natáčení jí bylo 25 let a její výkon je dechberoucí. U Neila se mi to zvláštně sešlo. Poprvé jsem ho zaregistroval v Jurském parku a nenapadlo by mě, že umí tak parádní magory (Šílenství, Horizont událostí). Zvládnout tak divné a divně se chovající postavy v příběhu, který je obtížné pochopit, to už je vyšší herecká liga. Possession lze i přes tu těžkou stravitelost interpretovat různými způsoby, ale pouze zpětně. U sledování nejspíš nebudete vědět která bije, ale pokud přežijete úvod, nenechá vás ta divnost odejít. Żuławski mě přiměl dívat se na něco, co vídat nechci a využil k tomu stejných nástrojů, jako když se nahrnou čumilové k nějakému neštěstí. Což mě samozřejmě v okamžiku kdy to píšu, dost štve. Jenže nebudu za blbečka. Vynikající herecké výkony, perfektní režie, umělecký rýpanec do mozku...jak by jste něco takového mohli hodnotit průměrně?

  • 80%
    0
    0
    9. 8. 2020

    Neokoukatelný Karel Zeman. Z první třetiny filmu jsem byl nadšený. Už v úvodu je to střelba do řad rodičů i veřejnosti poukázáním na to, že nejzvídavějším, nejodvážnějším a nejnepochopenějším zástupcům lidské rasy...totiž klukům, je odpíráno vše nové a zajímavé tvrzením, že tohle není pro oči dětí, na tamto jsou moc mladí, na spravedlivé zacházení zase moc drzí... . Nu a divte se pak, že se občas postaví na zadní a ukradnou třeba vzducholoď. Stejně tak se mi líbilo šití do bulváru, který evidentně fungoval na stejných principech snad odjakživa. Chápu, že jde o film na motivy knihy, takže se nešlo vyhnout odbočkám ke špionáži a darebákům na lodi a kapitánu Nemovi, ale bohužel to bylo na úkor kompaktnosti celého příběhu i napětí. Osobně by se mi víc líbilo, kdyby se příběh soustředil na kluky, na novináře a podvodníka Findejse. Netlouklo by tak do očí, že se všude dorozumíte česky a bylo by víc prostoru pro společenskou satiru. Každopádně i tak...tahle hravost , cit pro výtvarné pojetí, umění obalit i prostý příběh takovou formou, že působí fantasticky...to považuji v rámci kinematografie za mnohem zajímavější cestu, než vymyslet fantastický příběh, který bude na plátně působit realisticky. Karel Zeman byl národní poklad.

  • 40%
    0
    0
    8. 8. 2020

    N. Cage neodolal(může si vlastně ještě vybírat?) a opět si zahrál v pořádné slátanině. Ultradrsný děda zdrhne z pekla, aby zachránil vnučku. A aby mu nebylo smutno, přibere k sobě drsnou servírku. Už od počáteční scény je jasné, že v Drive Angry jde především o stylovou podívanou. Namakané káry, spousta fuckování, kulky které si můžete za letu prohlédnout, nekompromisní akce a hlavně zabíjení. Když s něčím takovým vyrukoval před lety Tarantino, rozdělil diváky na nadšené a na ty, co si klepali na čelo. Pro mě osobně je Tarantino úchyl, který je zároveň velmi dobrý režisér, kdežto Patrick Lussier asi není úchyl, ale zato je režisér mizerný; umí jen béčka s vyšším rozpočtem a Drive Angry je v tomto ohledu vrcholem jeho kariéry. Film plný násilí a se stupidním dějem nemůže normálního diváka zaujmout pouze hezkými záběry ve 3D, nebo účinkováním vyčpělého Nicolase. Aby se takový film dal označit za stylový, musí k tomu všemu mít také slušnou porci hlášek a mnohem více nadhledu. A to Drive Angry rozhodně nemá. Navíc je film plný různých nesmyslů, jako je třeba holčina, která celý film dostává do obličeje rány pěstí a nemá ani rozmazaný makeup. Nebo nastoupí do auta se zakrváceným obličejem, který se během jízdy v autě zázračně odkrvácí... . Když máte čas všimat si takových prkotin, není s filmem něco v pořádku. Zvlášť když je vlastně točený právě na efekt. PS: Škoda že postava Účetního-chlápka který má Miltona vrátit kam patří, neinspirovala nějakého dobrého scénaristu třeba k vlastnímu celovečeráku, nebo crosoveru Účetní vs Constantine :o)

  • 55%
    0
    0
    8. 8. 2020
    Sputnik (2020)

    Sputnik skvěle vypadá, Oksana je vynikající, spacepotvora je parádní, ve filmu je pár zajímavých nápadů, hudba a prostředí opuštěné základny pomáhají vytvořit fajn atmosféru... . Rusáci opět přesvědčují, že umí atraktivně působící film za pár šupů, že mají solidní herce, ale taky že je veliký problém najít dobrého scénáristu. Jegor Abramenko se nemá za co stydět...první celovečerák ...svou práci udělal na jedničku a přeju mu získat podporu třeba Netflixu. Zato Oleg Malovičko, Andrej Zolotarev ...ukažme si na ně. Nápad špatný nebyl, ale jinak je scénář opravdu hodně špatný. Od motivů postav, přes podivný vývoj vztahů, až po nesmyslné činy ...tohle bolelo. Téměř nic nedávalo smysl, nikdo se nechoval adekvátně situaci...prostě děs. Tihle molodci zprasili už třetí projekt v řadě (Priťaženije, Vtorženije). Za tatíčka Stalina už by si balili a fičeli by na Sibiř. Veliká škoda...další promarněný pokus dokázat světu, že ruská kinematografie může konkurovat té západní.

  • 90%
    0
    0
    5. 8. 2020

    Mluví se tady opravdu hodně...aby taky ne, když je to o intrikaření, pletichách a korupci v politice. Maddenovi se povedlo několik věcí. Sestavil velmi dobře fungující herecký tým, v čele s vynikajícně mrchoidní Chastain. Také se mu podařilo natočit velmi přehledně vcelku překombinovaný příběh tak, že většina diváků nejspíš tu přepálenou stopáž vnímala, ale konec by si nechal ujít jen málokdo. A taky by to byla škoda, protože ...spoileroval bych...Miss Sloane stojí za dokoukání. Jsem šachista, ale trochu mě děsí představa, že by se až v takovém rozsahu, mohly bitvy předvídavých a cílevědomých lidí odehrávat i mimo šachovnici. Nicméně výhradu, že je to "vymyšleno odzadu" a je to už přitažené za vlasy, tak tu nesdílím a kdyby byla Miss Sloane o 20 min. kratší, bez váhání bych napálil plný hodnocení. Takto tam dám sice méně, ale třesoucí se rukou. Jsem moc spokojený...skvělá filmařina.

  • 85%
    0
    0
    5. 8. 2020
    Brexit (2019)

    Nejsem občan UK, nejsem politolog, historik, sociolog, ultrafanoušek Benedicta Cumberbatche a jsem euroskeptik. Měl by mě zajímat film o pozadí Brexitu? 100% ano! Tvůrcům se podařilo vytvořit velmi zneklidňující obraz toho, jak snadno se dá ovlivnit osud desítek milionů lidí. Pokud jste chytrý víte, že lži, polopravdy a účelové dizinformace tvoří jádro každé volební kampaně. Nevítězí ten, na čí straně je pravda, právo, nebo veřejný zájem. Je to ta strana, která dokáže přesvědčit víc voličů. V Británii se to podařilo Odchodistům díky síle reklamy/stádnímu myšlení poloviny národa. Připomínám, že jsem desítky let euroskeptik a volil bych odchod...byť pravděpodobně z jiných důvodů, než oněch 17 mil. lidí. Takže bych mohl spokojeně kývat hlavou. Ještě pět minut před koncem jsem Brexit vnímal jako snahu vysvětlit světu, že britové "to tak nemysleli", že šlo o tlak jednoho schopného člověka, který využil toho, že bylo položeno mnoho otázek, na které v té době nikdo neznal správnou odpověď. Výsledkem pak bylo, že se davy lidí rozhodovali spontálně...vlastně jak už víme, pod vlivem... . Jenže v samém závěru předložili tvůrci informaci, která to vše dává do hoodně zneklidňujícího kontextu. V mnoha ohledech je to vynikajícně udělaný film. Na krátkém prostoru spousta informací, i přes divácky neatraktivní téma nasnímaný s dynamikou, kterou by mohl závidět leckterý thriller. A ten zmíněný konec... .

  • 80%
    0
    0
    5. 8. 2020

    Nejdřív se přiznám, že je mi na Velké Británii i jejích obyvatelích, velmi mnoho sympatického. Od Shakespeara a Monty Pythony, přes Mr. Beana a Depeche Mode, po velmi pestrou historii a tradice v duchu monarchie. Netvrdím, že mají mezi politiky méně pokrytců, než Spojené státy, ale zcela jistě se v UK najde mnohem víc lidí, kteří se nebojí na ně ukázat prstem a dokonce o nich i natočit film. Pokud se o politiku nezajímáte a jste ovčani, kteří nekriticky absorbují zprávy z televize, nebo novin, nejspíš po vás tento film "sjede" stejně, jako reportáž o pochodu hnutí Mlha. Zaprvé proto, že zachycuje 17 let staré události, které byly většině lidem v ČR tak trochu jedno (pivo nezdražilo, pracovní doba se nezkrátila a bomby padají daleko...). A za druhé ... muslimy patří všechny vyhubit, takže je fuk, jestli to bylo od amíků šméčko, nebo ne... . Pokud vás ale politicky laděné filmy zajímají a libil se vám třeba Brexit 2019, užijete si i tento kousek. Ono navíc nejde jen o politiku. Dozvíme se, kdo byla K. Gunová, co udělala a jaké to pro ni mělo důsledky. Jenže ono se toho stalo poměrně dost, takže chvilku sledujeme praxi ve zpravodajské službě, nějaké to politikaření, novinářskou práci, pak právníky a soudní proces, trochu ze života Katharine a jejího muže... . Úplně v pohodě by to vystačilo na třídílnou minisérii...která by ovšem měla velmi omezenou cílovku. A to přestože byla Keira Knightley vynikající...velmi úsporným způsobem (na hony vzdáleným obvykle afektovanému přehrávání), ztvárnila zarputilou zaměstnankyni britské zpravodajské služby (a bohužel i svého svědomí) a zdatně jí sekundovali i Ralph Fienne a Matt Smith. A jako perlička i Conleth Hill, u kterého jsem si celý film nemohl vzpomenout, kde jsem ho viděl :-) Tvůrci tvrdí, že příběh se odehrává podle skutečných událostí; samozřejmě je velmi nepravděpodobné, že bychom se dozvěděli úplnou pravdu, ale přesto stojí za to, se na takové filmy dívat. Připomenou nám, jak moc jsme klamáni, jak moc nás mají v hrsti bezskrupulózní jedinci, kteří sledují dočista jiné zájmy, než nám prezentují. Vyšší hodnocení nedám, protože první třetina filmu není tak úplně zajímavá...na obrátkách začal příběh nabírat až s odhalením Gunové. Přesto jsem vcelku spokojený.

  • 90%
    0
    0
    3. 8. 2020

    Krásně natočený film o těžkých věcech. Existencionální drama, které v sobě má pár podobných přísad jako Apokalypsa Francise Forda Coppoly. Ukazuje totiž šílenství mužů, kteří ztratili kus sebe díky nesmyslnému zabíjení ve válkách, kterým se upsali. Cooper si zvolil podstatně méně expresivní prostředky a všechen ten zmar, bolest, ztráty a sklíčenost vypouští na diváka skrze skvělé herce, kterým vévodí Bale. Ten předvedl výkon hodný Oscara a je to právě on, kdo má velkou zásluhu na udržení tísnivého pocitu, který se mě držel celý film. Kdybych to hodně zlehčil, jde vlastně o roadmovie. Velmi nesourodá skupina lidí, kteří si nesou různá traumata, putuje do Montany a jak už to tak bývá, je to cesta plná nástrah. Většina dobrých roadmovie však není o překážkách, ale o tom dozvědět se něco víc o poutnících a především pak o proměně, kterou na cestě k cíli projdou. To co tento film zdobí především, je vysoká míra autentičnosti. A tím nemyslím dokumentární pojetí...to vůbec ne. Myslím tím uvěřitelnost dialogů, ale především pak emocí, tím pádem pohnutek, vztahů a s tím souvisejícím děním. V kombinaci se zmíněným hereckým koncertem, je to velmi sugestivní zážitek. Spoustě lidem se nebude líbit, že to není akční western s nějakou tou revenge zápletkou. A taky se najdou lidé, kteří budou v Nepřátelích hledat autorův postoj k historickým křivdám. Rád bych si myslel, že tomu tak není. Že je to opravdu "jen" sonda do duší lidí, kteří udělali hrozné věci, nebo kterým se strašné věci staly. Že je to o hledání správné cesty, smíru a odpuštění. A díky této víře dávám i přes to lehké zakolísání v poslední třetině 92%. PS: navíc to zakolísání vyvažuje krásná hudba.

  • 50%
    0
    0
    3. 8. 2020
    I Am Mother (2019)

    Opravdu ošklivě zkritizovat tento australský neskvost, by byla hračka. Ale asi jsem na stará kolena chytl nějaký soucíťavirus(nebo prostě fandím Netflixu), takže to vezmu polehoučku. Pro režiséra, scénáristu a dokonce i producenta, je to dle místních zdrojů filmová prvotina. V tomto kontextu smekám, pěkná výprava, triky, hudba, pár fajn momentů a asi dvě zajímavé myšlenky. Průšvih je, že zbývajících 100 minut je slátanina. Nejdřív to vypadá jako scénáristický škvár někoho, kdo o umělé inteligenci neví vůbec nic a asi vyrostl na Robinsonovi: Lost in space. Pak ale přišel twistík, který ten předchozí škvár překryl ...jak to popsat...dramatickou, ale ne úplně uspokojivou pointou, kterou provázela sada nelogického dění. To už jsem se nudil. Ale to nebylo vše... v závěru to rozhrábl další twistík, který jakoby vysvětlil ty předchozí divnosti, ale ve skutečnosti spustil další sadu podivného jednání všech postav. Volba Hilary Swank, je pochopitelná...mělo to být takové...mrkněte na mě, nejsem béčkový film, hraje ve mě kdysi áčková herečka. Nutno dodat, že pro mě stejně nesympatická jako Sandra Bullock (takže jako lákadlo v mém případě selhala a tím mi i vzala důvod dát aspoň o malinko lepší hodnocení). Shrnuto a podtrženo (a zahrabáno a opatřeno křížem)...není to strašně strašný film, ale moc se nepovedl scénář, na kterém to přitom celé stojí. Srovnání s Ex Machine...to hodně pokulhává. Já jsem matka, je čisté postapo, mixnuté tlacháním a UI.

  • 45%
    0
    0
    3. 8. 2020
    Hellboy (2019)

    Jsem filmový fanda, takže jsem byl jeden z těch, kteří po prvních trailerech kroutil hlavou, že to bude propadák. Pak jsem viděl poslední videa, ze kterých to vypadalo, že Hellboy může příjemně překvapit. Tak jsem to riskl, koupil lístky přes web ještě před premiérou.... . Ano, je to přesně tak špatný, jak se všude píše. V kontextu s Hellboyem si člověk o to víc považuje oba filmy Guillermo del Tora. Nejde o CGI, chlejstance krve a fuckování. Jde o dobrý příběh a pak taky způsob, jakým je vyprávěn. A právě na tom nový Hellboy padá. Nemáte čas si oblíbit postavy, lítáte s Hellboyem od jedné rubačky ke druhé, slyšíte co říká, ale nesdílíte s ním jeho pocity...prostě mizerně sestříhané, přeplácané a občas podivně infantilní a nezáživné... . Celý film působí zvláštně nepatřičně. Jakoby to byla obvzlášť hnusná pohádka a současně ne dost zajímavá a cool fantasy. Podobně jako Mumie 2017. A protože se Hellánek veze na vlně zpackaných pokračování, dovolím si další příměr. Predátor Evoluce. Tvůrci se pokusili o sci-fi, horor, komedii. Nakonec to byl jen paskvil. Takže mám na kontě další film, po jehož shlédnutí si pokládám otázku, jestli už nejsem na takový hovadiny moc starej. Naštěstí znám mladého kluka, který měl na Hellboye velmi podobný názor. Takže se pořád utěšuju, že je v pořádku mít rád komixárny i v pokročilém věku. Jen už asi nejsem tak imunní vůči špatným filmům, jako dřív.

  • 95%
    0
    0
    3. 8. 2020

    Animák tak originální, že vás ani nenapadne ho srovnávat se něčím, co jste doteď viděli. A tím nemyslím jen ten vychvalovaný vizuál. Skvělý střih a dynamika se tady netýká jen pohybujících předmětů, ale všeho, protože tvůrci si hrají i s běžně statickými obrazy. A přitom je vše pospojované tak šikovně, že i když občas nestíháte pobrat všechno...víte, že to je způsobené jen nedokonalostí vašeho mozku. Už to by stačilo na obdivné ááách. Jenže to není všechno. K těm vizuálním minivýbuchům, dostanete i velmi dobrý hudební podmaz a co je ještě důležitější, tak i skvělý a originální scénář, ve kterém je spousta vtípků, ale zároveň nepostrádá dostatek ingrediencí pro běžného diváka...nekomixáka. Ústředním motivem je totiž rodina a přátelé. A kupodivu se to obejde bez patetických keců, nebo srdceryvných scén. Obrovská poklona tvůrcům. Ve všech ohledech je to skvělé dílo.

  • 65%
    0
    0
    31. 7. 2020

    Existuje pět fází vyrovnání se se smutkem (popírání, vztek, smlouvání, deprese a smíření). I když by se to dalo aplikovat i při hodnocení současné úrovně (nejen) ruského filmu, já si při sledování Legendy o drakovi vystačil s trojfázovkou. A to v pořadí: rozčarování, smíření se a odpuštění. Prvních dvacet minut jsem byl velmi rozčarovaný. Opět smrtelně vážně se tvářící a superpředvidatelné fantasy, potažené digišedí. Homo bookinga nutně musí napadnout, proč ti rusové blbnou s vymýšlením "nových" fantasy příběhů a nehrábnou do ruských bylin a nekonkurují Ironmanovi a ostatním americkým kašparům postavami, které jsou tak skvostně přepálené, že je vedle nich cpt. Amerika trapný instruktor pilates. Ilja Muromec, Dobryňa Nikitič, Aljoša Popovič... každý by zasloužil celovečerák a pak týmovku. Neee, místo toho je tady unylý příběh o unášení pannen drakem. Paradoxně se to ale zlepšilo od chvíle, kdy se z fantasy stala romance na ostrově. Tvůrci to trochu rozvolnili, občas žertík. Ona ta romantika člověka nezabije...zvlášť, když se herci povedli... . Takže když jsem se smířil s tím, že se žádná akční fantasy řež konat nebude, začalo to být snesitelné. V českém dabingu, podotýkám. Nu a co finále? Kdyby se pořádala olympiáda v psaní předvidatelných scénářů, tak by družstvo DDD zvítězilo i bez použití zakázaných látek. Ale...já jim odpouštím. A ani nevím proč. Možná mi zkratovaly mé cynické obvody a nemám chuť být zbytečně kritický, protože je to jen bezelstně romantická pohádka s fajn postavami, kterým to...a jestli neumřeli, žijí dodnes, asi i přeju.

  • 40%
    0
    0
    27. 7. 2020
    Výplata (2003)

    Nedejte se zmást tím, že jde o adaptaci povídky Philipa K. Dicka. S původní povídkou má společného jen velmi málo a navíc je to jeden z těch vykonstruovaných scénáristických paskvilů, kdy do sebe rádoby vše zapadá, ale přitom tomu chybí elegance a nezřídka i logika. Ben Affleck je herecky tak mimo, že mu tu ztrátu paměti fakt uvěříte. Uma si svoje odvedla; ovládá kopací techniku špička-brada opravdu dobře a navíc je k sežrání pěkná, ale paradoxně právě díky tomu je obtížné věřit, že je doktorka biologie. Ale kdoví, třeba se v posledním semestru biologie, učí i kung-fu. Viděl jsem i horší filmy, ale vedle takového Déjà Vu (2006), působí scénář Výplaty, jako Hamlet vedle pohádky O perníkové chaloupce. K tomu velmi nevhodně zvolený hudební podmaz ...za mě nejménědoporučeníhodné "áčkové" sci-fi dekády a současně jedna z nejméněpovedených "Dickovek".

  • 80%
    0
    0
    25. 7. 2020
    What If (2013)

    Že jde o adaptaci divadelní hry, napovídají svěží a většinou vtipné a chytré dialogy. Dalším bonusem je obsazení všech postav. Dan a Zoe jsou zlatíčka, kterým nemáte problém tu jejich ťutínovitost uvěřit. A ve skvělém kontrastu pak vyniká především Wallaceho přítel, kterého si vystřihl Adam Driver. Prvních 20 minut filmu jsem se vysloveně těšil na další okamžiky; fakt se to moc dobře poslouchalo a sledovalo. Vypadalo to, že se tvůrci vyhnou klišé většiny romantických komedií a příjdou s něčím... WOW...novým. Jenže pak se ukázalo, že ty dialogy a fajn postavy, figurují v celkem tuctovém příběhu. Že The F Word není originální žánrovka, jakých je jen pár za dekádu, ale "jen" hodně příjemná komedie, se skvělým obsazením. Nicméně tvůrci se mi trefili do vkusu... než situační komedie s házením dortů do ksichtu, mám rád právě podobné verbumfórky, které jsou pro divadelní adaptace typické. Takže já si to užil, i s tou kostrou podle hollywoodské šablony.

  • 65%
    0
    0
    25. 7. 2020

    V prvních pár minutách se mi vybavil Moulin Rouge a paralela s Ewan McGregorem, který si zahrál ve Hvězdných válkách, aby pak všem vytřel zrak i sluch, jako zamilovaný pisálek v muzikálu. Zprvu to vypadalo, že Hugh Jackman půjde v jeho stopách, ale ani náhodou ne. Za mě to byl castingový přešlap. On je charismatický sympaťák a je vidět že ho to baví, ale taky je sotva průměrný zpěvák. A co naplat...čím je pro komiks obrazová forma, tím je pro muzikál hudba-píseň. Bez ohledu na kvalitu obsahu je to natolik silná ingredience, že může z průměrně natočeného, zahraného a kýčního příběhu, klidně udělat greatest show. Je tedy škoda, že tvůrci nesáhli po někom, kdo by doplnil ty silné ženské songy. Je dost dobře možné, že právě to by posunulo Greatest showmana z průměrného filmu s několika skvělými písničkami, k nadrůměrnému muzikálu, s několika filmařskými neduhy. Nicméně tržby mluví za vše a vlastně odráží i pomyslné motto filmu. Bez ohledu na kritiky...důležité je, aby divák z představení odcházel šťastnější, spokojenější, uvolněnější, usměvavější... .

  • 40%
    0
    0
    19. 7. 2020

    Pokud jste chroničtí vzpomínači a nostalgici, tak si MiB 3 možná užijete. Tedy pokud vás jednička opravdu nadchla a dvojka tak úplně neodradila. Z mého pohledu se nekoná nic jiného, než starý známý pokles kvality, úměrný s každým dalším pokračováním. Netvrdím, že by to nemohlo být horší. Ale...nudný Smith, megaprimitivní zápletka a rutiní režie...velké zklamání, které stálo producenty velké peníze. Jestli byla jednička natolik zábavná, že jste neřešili logiku a prostě jste si užívali nadsázky a humoru, který na nás tvůrci sypali ve velkém stylu, tak v MiB 3 je mizerná dokonce i hudba. Sledujete příběh, který se bude zdát hloupý i těm, kdo nemají o časovém paradoxu ani potuchy a bude se zdát primitivní i těm, kteří považují Křemílka a Vochomůrku za pěkně zamotaný thriler. Scénář k MiB 3 usvědčuje producenty, že považují díváky za nemyslící paka, která vysolí peníze za cokoliv, co vyzvrací do školní slohové práce jejich dvanáctiletý syn. Ale dobrá, MiB 3 se netváří jako seriózní sci-fi. Má to být komedie s Will Smithem, která nám prokrví bránice. Jenže za celou dobu s bídou sesbíráte dva fórky a pak jen koukáte na žalostný souboj naštvanýho chlápka, proti 20 let starým událostem. Žádný dobrý nápad, žádná vtipná pointa, nic. MiB 3 těží jen a pouze ze slávy předchozích dílů. A když píšu těží, v tomto případě to vypadá, jako když se pokouší chlapeček s plastovou lopatkou těžit uran. Úmorná nuda.

  • 40%
    0
    0
    19. 7. 2020

    Pozor, teď jistě příjde něco kulervoucího, protože nastupuje dramatická hudba. Aaaaa, ono nic. Tessa prošla maskovacím zařízením, za kterým se odehrávalo to, co jsme čekali že tam bude. Takže nejen nic kulervoucího, ale ani nic kulešimrajícího, nebo aspoň kuleovívajícího. A tak to jde dál a dál, skoro celý film. V čem je potíž? Hošové se zasekli v devadesátkách, kde bylo CGI v plenkách a všichni ti emzáci v MIB byli COOL. Hemsworthovi bylo v době MIB 14 let a jistě ho ani nenapadlo, že jednou bude aktivně pomáhat při pohřbívání(rebootování) takových pecek, jako byli Krotitelé duchů a Muži v černém. Pokud jste fanoušci MIB, asi si najdete důvod, proč dát víc než dvě hvězdy. Já ale nemám potřebu omlouvat špatnou režii a výběr herců, což jsou hlavní příčiny proč nemají MIB 4 DRIVE. No a pak ten infantilní humor, jako by to bylo cíleno na 12-ti letá děcka...strašlivý scény s Pěšákem... . Prostě dobře míněná, ale dost nepovedená věc. Škoda.

  • 60%
    0
    0
    5. 7. 2020
    Astronaut (2006)

    Zapomeňte na astronautiku, fyziku, nebo cokoliv jiného, co souvisí s konstrukcí raket a letem do vesmíru. Astronaut je americká pohádka o splněném snu jednoho chlápka. Za normálních okolností by bylo realizování tohoto snu velmi sobecké, ale když jeho sen vzali za svůj i jeho blízcí, stal se tím nejdůležitějším pro celou rodinu. A americká pohádka je to se vším všudy. S chlápkem, který umí všechno, protivnou vládou, která jednomu nedopřeje postavit si balistickou střelu, s úžasnou manželkou, která odpustí vše a samozřejmě s hromadou dojemných scén, které vám mají pročistit slzné žlaby. Thornton není zrovna můj oblíbenec, ale tato role mu seděla. Virginia Madsen byla k sežrání a pokud existuje nějaký žebříček Nej filmových manželek, tak by měla být v Top 5. I proto je velká škoda, že není Astronaut drama, ale jen americký blábol. Náznaky něčeho hlubšího v polovině filmu proběhly, ale závěr filmu je brutálním způsobem smetl a šoupnul Astronauta do šuplíku s nápisem: Americká slátanina, aneb u nás je možné všechno. Přesto ten film není mizerný. Vlastně je vcelku sympatický. Snad je to tím, že je místy tak blbý, že to jednoho dojme.

  • 90%
    0
    0
    5. 7. 2020
    Díra (2019)

    Máte dvě možnosti. 1. Můžete brát Díru jako další variaci pro týrání lidí v podmínkách, ze kterých není úniku a kde bude přesah pouze v tom, že nám tvůrci zprostředkují, čeho je člověk v takových podmínkách schopen. Můžete ocenit jak inovativní byli při vymýšlení situací, které lidi dovedou k hranici danou pudem sebezáchovy. Kdyby to bylo jen o tom, tak by mi to ani náhodou nestačilo...tomuto typu filmů vůbec neholduju. 2. Nebo vám může hned od začátku naskočit podobenství, jak funguje lidská společnost. Mrkanec na konzumní způsob života, na to, jak plýtváme úplně vším...kolik lidí si koupí každý rok třeba nový telefon a kolik lidí žije v naprosté chudobě s hrstkou rýže na den. Ve filmu zazní...ty jsi komunista? Jakkoliv je komunismus zprofanovaný, tak ukazuje cestu. Nikdy nevíš, v jakém patře se octneš a jestli to nebudeš ty, na koho zbydou jen prázdné talíře. Možná to nebyl záměr autorů, ale ten scénář je tak precizně propracovaný a dialogy jdou tak často této myšlence vstříc, že to nemůže být náhoda. Spousta dloubanců...Boj s větrnými mlýny...kniha, kterou si bere postava sebou, zvíře, dítě... . Pozorný divák to tam všechno najde a přiměje ho to přemýšlet. Skvělá kamufláž tvůrců, nebo jsem domýšlecí génius...oboje beru pozitivně :-) Protože díky tomu jsem neviděl další hnusárnu o kanibalech, ale velmi chytrý a originální film

  • 80%
    0
    0
    4. 7. 2020

    Mám rád umění. Speciálně pak malířství a samozřejmě i životopisné filmy. Co ale rád nemám, to je kamera poskakující v patách herců, rozmazané a rozpité záběry, barevné filtry...rádobyumělecké pojetí. Zprvu mě to velmi iritovalo a zvažoval jsem, že si pustím něco jiného. Naštěstí jsem tak neučinil, takže jsem se dočkal druhé poloviny filmu, která obsahovala nemálo velmi dobrých dialogů, kterým vévodila rozprava s knězem, ve které zaznělo několik Goghových myšlenek, které stejně jako jeho obrazy předstihly dobu. A tak nakonec i ta hopsající kamera a filtry pomohly vytvořit obrázek o jinakosti člověka, který se narodil moc brzo na to, aby jeho vnímání svě(t)la někdo ocenil. Pro spoustu lidí je i dnes magorem, který si uřízl ucho a maloval divný obrázy. Tvůrci neměli ambice ukázat v čem byl vlastně Goghův dar/genius/prokletí. Zato se ale podařilo důstojně a s respektem ukázat tragédii Goghova bytí.

  • 85%
    0
    0
    4. 7. 2020

    Nejvíce si tento dokument užije ten, kdo nebude pátrat, kdože ten Rodriguez byl. Nechte to na Malik Bendjelloulovi. Odvypráví vám příběh o hudebníkovi, který byl tak autentický, že se nemohl stát hvězdou v USA. Pravý protipól netalentovaných kňouralů, které do hitparád procpe masivní marketing a konexe. Přestože je to na jednu stranu smutné, celkové vyznění pohladí po duši a komercí nezpitomělého člověka přiměje k zamyšlení. Některé písně, které ve filmu zazní, jsou i teď, po padesáti letech aktuální a velmi dobře poslouchatelné a podílí se na té melancholické radosti, kterou po shlédnutí Pátrání po Sugar Manovi mám.

1 2 3 dalsi posledni

OMůj oblíbený uživatel

0 ×

Poslední aktivita