62%
Prázdnota

Při pátrání po zmizelé dívce narazí bývalý policista na tajemnou skupinu snažící se probudit děsivou nadpřirozenou bytost.

Recenze: Prázdnota

Kinobox.cz
85%

Prázdnota byla v USA nasazena jen v omezené distribuci, prakticky bez jakékoliv reklamní kampaně, tudíž na ni nepřišel skoro nikdo. Českým kinům se nakonec vyhnula úplně. A je to velká škoda, protože jde o velice zajímavý film, který je mnohem lepší než většina hororů, které se do tuzemských kin dostanou. Z Davida Priora by se pak hypoteticky mohla stát plnohodnotná konkurence Ariho Astera, jehož dva dosavadní horory Děsivé dědictví a Slunovrat jsou podobně ambiciózní, nekonvenční a osobité.

slord
slord
3 832 bodů
8
Zaujímavý horor, ktorý ma príjemne prekvapil. Už samotný asi 15 minútový prológ nalákal na fajn horovku, ktorá zaujme vo veľa veciach a natočená je veľmi kvalitne a vie sa vyhrať so zábermi. Plot twist na konci ma dosť šokoval a prekvapil, avšak neprišiel mi úplne doladený, no napriek tomu som si ten film vychutnal a musím uznať, že je to skrytý klenot v žánri a mrzí ma, že je na CSFD tak podhodnotený. 8/10
Martrix
Martrix
2 449 bodů
8.5
Snad náhoda, nebo nějaký filmařský šotek, mi podruhé v krátké době poslal dva filmy, které mají nemálo společného a zaslouží si tak jakýsi battle. Před pár dny to bylo Silent Night vs K zemi hleď!, a teď to bude Proroctví z temnot vs Prázdnota. Oba snímky spojuje legenda o bytosti, která přestává být pouze abstrakcí a mýtem. A pak také skvěle navozená atmosféra. V případě Proroctví z temnot jsem napsal: "Pellington z nepříliš dobrého scénáře dostal maximum. Velmi dobře zvolené zvuky a hudba v kombinaci s kamerou, vytvořily slušnou atmosféru. Jenže to samozřejmě nestačí. Vztah Jacka s policajtkou byl jako když se vaří amarouny...zabublalo to a najednou to bylo hotový. Postava Gordona byla celá špatně a když se to tak vezme, tak pointa toho všeho je....před tou nehodou se dělo něco divného a nějak...netuším jak, to souviselo i s úmrtím Jackovi ženy. Myslím, že zmatení diváka je takový bonus navíc...asi jako když vám dají ke stejku...zadarmo i kus tofu... ." Jak je na tom se scénářem Prázdnota? Nu, je o tři levely jinde. Propracovanější, složitější, ale přesto srozumitelnější a především je velmi dobře vypointovaný. Po skončení filmu vám nejspíš nebude šrotovat v hlavě, proč, co, kdo udělal a co tím kdo myslel...co to všechno vlastně znamená. V tomto filmu totiž došlo k málovídanému prolnutí skvělé režie a velmi dobrého scénáře. Vše práce chlápka, který do té doby nic nenatočil. Už jen to je obdivuhodné. Navíc se do toho pustil poprvé až ve svých padesáti letech. Na plné čáře tak válcuje tvůrce Proroctví z temnot...přestože to tak podle diváckého ohlasu, ani recenzí vůbec nevypadá. Vysvětlení je dle mého názoru prosté. Je jím ta jediná věc, která mluví v neprospěch Prázdnoty a tou je absence známé tváře, třeba v podobě Richarda Gere, která sama o sobě přiláká spoustu diváků. A to diváků, kteří do kina nešli ani tak na strašidelný thriller, jako spíš na R. Gere v "nějakém mysteriózním filmu". Srovnání je malinko nefér na obě strany, protože filmy od sebe dělí téměř dvě dekády a Prior se přizpůsobil vývoji žánru. Speciálně horory totiž prošly velkou změnou. Mnohem častěji splývají s thrillerem...tzn. mají i jiný obsah, než nahánění blondýn po lese. Dnes už s pouhou řezničinou a gumovou potvorou nikdo neuspěje. Budoucnost hororu je v rukou chlápků jako je Mike Flanagan, Ari Aster, Robert Eggers a doufejme, že i Davida Priora.
Temný Pán ze Sithu
Temný Pán ze Sithu
2 209 bodů
4
Začátek asi 15 nebo 20 minut bylo opravdu zajímavých.dalsich 20 minut též velmi zajímavých,a pak čistá nuda ,pak šla kvalita dolů.asi takhle když u hororu na který se dívám,nekleju,kvůli tomu jak se lekam,a neříkám si proč sem se na to díval když sem tak ze***něj,tak to není poradny horor

Dodatečné informace

Původní název:
The Empty Man (více)