Zkáza krásou

69%
Zkáza krásou
Plakát traileru

Lída Baarová. Herečka, pro kterou byla její krása největším darem i prokletím zároveň. Mladá a atraktivní dívka se rychle stala největší československou filmovou hvězdou a dokázala si podmanit i nejobávanější muže své doby. Vztah s ministrem říšské propagandy Josephem Goebbelsem z ní však obratem učinil národního nepřítele a symbol kolaborantství. Dokumentaristka Helena Třeštíková se s Baarovou setkala v jejím zahraničním exilu. Na sklonku hereččina života natočila otevřenou zpověď kdysi milované a následně zatracované hvězdy na pozadí unikátních materiálů z několika evropských filmových archivů i ukázek slavných rolí Lídy Baarové. Příběh sebedestruktivní lovestory s proporcemi antické tragédie je fatálně spjat s evropskými dějinami a ukazuje mimořádně upřímný portrét ženy, jež na vrcholu kariéry ležel svět u nohou. O to monumentálnější byl pak její pád do zapomnění a samoty. (Aerofilms)



Recenze: Zkáza krásou

Kinobox.cz
80%

Výsledkem je solidní dílo, které je fascinující tím, že vidíme někoho, kdo žije (téměř) v naší době, jak zcela věcně vypráví o tom, že "Hitler mi řekl, že má mou fotku na nočním stolku" nebo "Pak si Goebbelsova manželka stěžovala Hitlerovi a ten mu zakázal, aby se se mnou dál stýkal".


xxmartinxx
xxmartinxx
22 408 bodů
6
Sebelítostná a sebedojímavá hra emocí. Baarová by potřebovala konfrontaci, ne prostor na divadlo podle svých podmínek.
hanys_
hanys_
18 781 bodů
2
Před pár týdny jsem natrefil na článek zabývající se životem LB a upřímně mi to dalo mnohem víc, než tahle opilecká estráda. Kdo o LB moc neví, tak mu dokument bude připadat hodně zmatený a těm co ví, to nedá vůbec nic. Nejlepší na celém dokumentu jsou ty archivní a raritní záběry z 30. let.
liborek_
liborek_
7 258 bodů
4
Z celého Třeštíkové a Hejnova dokumentu o Baarové je paradoxně nejzajímavější to, co přímo o Baarové není... Málo známé záběry ze zákulisí filmového průmyslu 30. let, kamerové zkoušky, ukázky z málo známých italských filmů, dobové týdeníky, projevy... Jakmile mluví LB nebo je řeč o LB, Třeštíková lacině zvýrazňuje pouze bulvární složku jejího životního příběhu, který je navíc vyprávěn nekonzistentně, neúplně, povrchně až zkreslujícím způsobem. Pro mě osobně je její slavné milenectví s dr. Goebbelsem nezajímavé a to, co v (nejen) jeho kontextu je skutečně důležité a významné, Třeštíková ve filmu nijak nezmíní. Tedy jestli/jak byla využívána německou propagandou, jak ji vnímali filmoví diváci, jaké měly její filmy kritické ohlasy, jaká byla její společenská role, pracovní vztahy s jinými tvůrci, vliv rodinné anamnézy (častých duševních poruch v rodině) na její kariéru...atd. atd. Dobová atmosféra je naznačena díky archivním záběrům relativně dobře, ale role Baarové v jejím kontextu je prakticky zamlžena. Skoro se až chce říct, že tento film o LB je zoufale zbytečný, protože značnou část materiálu už Třeštíková publikovala před dvaceti lety a nic nového už nepřináší. Problém samozřejmě je, že LB si svůj příběh vypráví sama, přičemž celou dobu vlastně jen sledujeme starou nešťastnou ženu se silnou poruchou osobnosti a problémy s alkoholem (což Třeštíková strašně lacině zdůrazňuje dlouhým záběrem na to, jak Baarova pije becherovku přímo z lahve nebo si zapaluje cigaretu na špatném konci). Baarová v kouřovém dýmu pouze zvýrazňuje svůj talent a krásu, vypráví nedůležité historky svých mileneckých eskapád, případně odpovídá na režisérčiny banální dotazy. To je ale trochu málo, ne?

Dodatečné informace

Původní název:
Zkáza krásou (více)
  • Česká republika Zkáza krásou
  • Česká republika Doomed Beauty
Premiéra v ČR:
7. 1. 2016
Distributor:
Aerofilms
Země původu:
Česká republika

Podobné


Powered byJustWatch