Shane Mahan

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Shane Patrick Mahan se narodil 22. září 1964 v Greenville v Michiganu a je americkým specialistou na speciální efekty, designérem tvorů, loutkářem a producentem. Po absolvování střední školy v roce 1981 odešel do Hollywoodu a jeho první prací bylo místo v Stan Winston Studios jako člen týmu pracujícího na filmu The Terminator v roce 1983. Začátky ve Stan Winston Studio Shane Mahan začal svou kariéru jako klíčový sochař pro film The Terminator z roku 1984, což zahájilo celoživotní vztah s předními filmaři v Hollywoodu. Mahan byl hlavním sochařem během definující éry Stan Winston studia, vytvořil finální design Terminátora, Alien Queen a Dilophosaura v Jurassic Park. Pracoval na efektech tvorů pro filmy Aliens (1986), Predator (1987) a Predator 2 (1990) jako součást týmu Stana Winstona. Klíčové filmy 80. a 90. let Shane Mahan byl koordinátorem uměleckého oddělení pro Jurassic Park a také loutkářem filmu. Pracoval jako supervisor efektů pro Stan Winston Studio na filmech The Lost World: Jurassic Park (1997), Interview with the Vampire: The Vampire Chronicles (1994) a Terminator 2: Judgment Day (1991). Vytvořil koncepční umění pro Tučňáka ve filmu Batman Returns a vymodeloval make-up aplikace pro Dannyho DeVita. Éra Iron Man a Marvel Shane Mahan a jeho designový tým vytvořili speciální obleky, které nosil Robert Downey Jr. ve filmu Iron Man. Navrhli také oblek pro Iron Man, který byl vysoký tři metry, vážil 360 kilogramů a vyžadoval pět operátorů k ovládání. Kromě několika dalších nominací byli Mahan a jeho tým nominováni na Oscara 2008 za nejlepší vizuální efekty pro Iron Man. Mahan byl důležitým přispěvatelem ambiciózního filmového projektu Marvel, včetně filmů Iron Man (1-3), Captain Marvel, Captain America: Winter Soldier, Guardians of the Galaxy: Vol. 2, Avengers: Infinity War a Avengers: Endgame. Založení Legacy Effects Shane Mahan pracoval pro Stan Winston Studios až do smrti Stana Winstona v roce 2008, kdy on a tři další veteráni společnosti, Lindsay MacGowan, J. Alan Scott a John Rosengrant, založili Legacy Effects, studio pro design postav, make-up a animatroniku, pojmenované na počest odkazu zesnulého Winstona. Od otevření v roce 2008 se Legacy Effects podílelo na řadě významných filmů a Shane Mahan jako spolumajitel a supervisor efektů hrál důležitou roli při oživování praktických efektů ve více než 75 filmech. Současné projekty a The Shape of Water Shane Mahan dohlížel na různé efekty pro nedávné filmy jako je oceněný film Guillermo Del Tora The Shape of Water, The Revenant a The Jungle Book. Pro The Shape of Water Mahan vysvětlil: „Myšlenka od začátku byla skutečně posunout představu o vodní formě života, která existuje tisíciletí, aby působila jako živý tvor z moře." Del Toro měl lásku k jejich řemeslu, která byla nakažlivá, a setkával se s nimi kdykoli, pozdě v pátek večer nebo v neděli. Návrat k Alien franšíze Shane Mahan se vrátil k sérii Alien s filmem Alien: Romulus, tentokrát jako vedoucí pod svou novou značkou Legacy Effects. Telefonát od režiséra Fede Álvareze oživil jeho víru v to, co dělají, a vášeň pro jejich práci. Pod vedením Mahana a jeho spolupracovníků Lindsay McGowan a J. Alana Scotta Legacy úzce spolupracovalo s Álvarezem na návrhu a výrobě xenomorfních loutek a kostýmů, kokonu, animatronické loutky Rook a designu/make-up efektů Potomka. Výsledkem je „Scorcher Xenomorph", přepracovaný design vytvořený speciálně pro Romulus, přičemž Álvarez měl mnoho nápadů ohledně povrchu kůže.


Shane Mahan: Filmy a pořady 74


Dodatečné informace

Narození:
22. 9. 1964

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.