Vlastimil Venclík: Nejlepší filmy a seriály

6.3

Vlastimil Venclík: Filmy a seriály

Vlastimil Venclík se narodil 1. září 1942 v Kyjích u Prahy. Po absolvování gymnázia a Střední školy společenského a právního směru byl v roce 1966 přijat na Filmovou a televizní fakultu Akademie múzických umění v Praze (FAMU), kde studoval režii. Během studií natočil několik krátkých filmů, z nichž nejvýznamnější je "Nezvaný host" (1969), který byl považován za kritiku tehdejšího režimu. Tento film vedl k jeho vyloučení z FAMU v roce 1970.

Po vyloučení z FAMU

Po vyloučení z FAMU se Venclík musel vyrovnat s omezeními normalizačního období. Pracoval jako asistent režie, scenárista, divadelní režisér (zpočátku pod pseudonymem) a příležitostný herec. Aby se uživil, působil také jako kontrolor nemocných v Okresním ústavu národního zdraví v Praze. Navzdory těmto překážkám pokračoval v psaní divadelních her a scénářů, i když mnohé z nich nebyly v té době realizovány.

Po sametové revoluci

Po sametové revoluci v roce 1989 se Venclík vrátil k filmové a televizní tvorbě. Režíroval několik televizních filmů, dokumentů a seriálů. Jedním z jeho nejznámějších televizních projektů je dokumentární cyklus "Zprávy o stavu společnosti". Kromě toho se podílel na projektu CET 21, který získal licenci pro nezávislé televizní vysílání.

Osobní tragédie a další aktivity

V roce 1993 musel čelit osobní tragédii, když byl jeho syn Filip násilně usmrcen. Na jeho památku založil Nadaci Filipa Venclíka, která podporuje mladé talenty v oblasti umění. V roce 2018 byl zvolen do Rady České televize, kde se podílí na formování veřejnoprávního vysílání.


  • Dobrodružství kriminalistiky
    Dobrodružství kriminalistiky (1989)
    SeriálRole: hrobník Daume (2/Antropologie)
    • iVysílání
    85%
    1
  • Bumerang
    Bumerang (1997)
    FilmRole: Leopold Vlach
    Bumerang je příběh z komunistického lágru. Po odhalení stalinského kultu se náhle mezi vězni, pracujícími v uranových dolech, ocitá muž, který ještě nedávno rozhodoval o jejich životě a smrti, vysoko postavený plukovník, velitel trestaneckých zařízení. Autentická situace, v níž je z věznitele spoluvězeň, vytváří prostor nejen pro svědectví o době a pro řadu absurdních paradoxů, ale i pro zamyšlení nad obecně platnými otázkami viny a odplaty, otázkami univerzální odpovědnosti.
    73%
    Bumerang je příběh z komunistického lágru. Po odhalení stalinského kultu se náhle mezi vězni, pracujícími v uranových dolech, ocitá muž, který ještě nedávno rozhodoval o jejich životě a smrti, vysoko postavený plukovník, velitel trestaneckých zařízení. Autentická situace, v níž je z věznitele spoluvězeň, vytváří prostor nejen pro svědectví o době a pro řadu absurdních paradoxů, ale i pro zamyšlení nad obecně platnými otázkami viny a odplaty, otázkami univerzální odpovědnosti.
    2
  • Prázdniny pro psa
    Prázdniny pro psa (1981)
    FilmRole: švagr
    • Oneplay
    • Prima Plus
    • Magenta TV
    72%
    3
  • Okupace
    Okupace (2021)
    FilmRole: divadelní herec Josef Sázavský, představitel komisaře gestapa Josefa Böhma
    • Oneplay
    • Canal+
    • iTunes
    • +2
    Černá komedie Okupace se odehrává jedné noci v zakouřeném baru, kde charaktery vlají jako oblaka cigaretového dýmu. Unavený večírek naruší nezvaný host a večer nabere naprosto nečekaný směr. V hlavních rolích se představí Martin Pechlát, Ondřej Brousek nebo Antonie Formanová, roli ruského důstojníka sehrál Alexej Gorbunov známý z filmu Dvanáct od režiséra Nikity Michalkova. Jedna noc, jeden bar. Ospalý večírek herců po představení naruší návštěva nezvaného hosta. Namol opilý ruský důstojník přišel prodat kanystr armádního benzínu, jenže obchod se zvrhne v závody v pití vodky a Rus, zaujatý nejen pohlednou Miladou, ale hlavně komickou zbabělostí všech přítomných mužů, se k odchodu nemá. Atmosféra houstne spolu s oblaky cigaretového dýmu, charaktery se lámou, Rus se skvěle baví. Tak skvěle, že nakonec vytáhne zbraň… Večírek v rytmu kosmické psychedelie kultovních Kill The Dandies! se rozjíždí víc, než je osazenstvu milé. Hra se mění v past, hrdinové ve zbabělce a zbabělci v hrdiny. A z okupovaného baru vede jen jediná cesta: revoluce! Po téhle pitce nikdo nezůstane jako dřív. Režisérem filmu je jeden z nejžádanějších reklamních tvůrců Michal Nohejl, kameramanem Jan Baset Střítežský oceňovaný za Křižáčka, Aloise Nebela či Fair Play a střihačem je Petr Turyna, mezi jehož nejúspěšnější celovečerní filmy patří Návrat idiota, Šeptej či Indiánské léto. (Bontonfilm)
    Žánry:DramaKomedie
    72%
    Černá komedie Okupace se odehrává jedné noci v zakouřeném baru, kde charaktery vlají jako oblaka cigaretového dýmu. Unavený večírek naruší nezvaný host a večer nabere naprosto nečekaný směr. V hlavních rolích se představí Martin Pechlát, Ondřej Brousek nebo Antonie Formanová, roli ruského důstojníka sehrál Alexej Gorbunov známý z filmu Dvanáct od režiséra Nikity Michalkova. Jedna noc, jeden bar. Ospalý večírek herců po představení naruší návštěva nezvaného hosta. Namol opilý ruský důstojník přišel prodat kanystr armádního benzínu, jenže obchod se zvrhne v závody v pití vodky a Rus, zaujatý nejen pohlednou Miladou, ale hlavně komickou zbabělostí všech přítomných mužů, se k odchodu nemá. Atmosféra houstne spolu s oblaky cigaretového dýmu, charaktery se lámou, Rus se skvěle baví. Tak skvěle, že nakonec vytáhne zbraň… Večírek v rytmu kosmické psychedelie kultovních Kill The Dandies! se rozjíždí víc, než je osazenstvu milé. Hra se mění v past, hrdinové ve zbabělce a zbabělci v hrdiny. A z okupovaného baru vede jen jediná cesta: revoluce! Po téhle pitce nikdo nezůstane jako dřív. Režisérem filmu je jeden z nejžádanějších reklamních tvůrců Michal Nohejl, kameramanem Jan Baset Střítežský oceňovaný za Křižáčka, Aloise Nebela či Fair Play a střihačem je Petr Turyna, mezi jehož nejúspěšnější celovečerní filmy patří Návrat idiota, Šeptej či Indiánské léto. (Bontonfilm)
    Žánry:DramaKomedie
    4
  • Něžný barbar
    Něžný barbar (1990)
    Film
    Přepis Hrabalovy autobiograficky laděné předlohy sice naznačuje určitou poetičnost, hájí naivismus jako životní princip, avšak zasazení do libeňské periferie 50. let je příliš povrchní, zúžené na neškodné bohémství. Ani postižení skutečných postav (byť pánové Hrabal, Bondy a Boudník nejsou přímo jmenováni) není nijak oslnivé, jakkoli žijí tak říkajíc mimo reálný časoprostor, oddávajíce se svérázným diskuzím o umění a životě.
    Žánry:Komedie
    68%
    Přepis Hrabalovy autobiograficky laděné předlohy sice naznačuje určitou poetičnost, hájí naivismus jako životní princip, avšak zasazení do libeňské periferie 50. let je příliš povrchní, zúžené na neškodné bohémství. Ani postižení skutečných postav (byť pánové Hrabal, Bondy a Boudník nejsou přímo jmenováni) není nijak oslnivé, jakkoli žijí tak říkajíc mimo reálný časoprostor, oddávajíce se svérázným diskuzím o umění a životě.
    Žánry:Komedie
    5
  • Zdivočelá země
    Zdivočelá země (1997)
    Seriál
    Úspěšný dobrodružný seriál ČT, který vznikl na podkladě dvou románů spisovatele Jiřího Stránského Zdivočelá země a Aukce. Dvacet dílů seriálu vypráví o letech pro naši zemi velmi důležitých a rozhodujících - o dramatickém, politicky i lidsky konfliktním osídlování českého pohraničí v prvních týdnech po osvobození v roce 1945 až po padesátá léta, plná politické zvůle a bezpráví. Příběh, v jehož středu stojí bývalý západní letec Antonín Maděra a parta sotva odrostlých mládenců, je zasazen do našeho pohraničí, do Krušných hor i časů. Sem se totiž vrací z Anglie hlavní hrdina, aby v rodné vsi zapomněl na útrapy i hrůzy války a mohl tu žít, pracovat a mít rád své bližní, jak sám říká. Že přichází do jiného Svatého Štěpána, než byl ten, který musela jeho rodina v roce 1939 opustit, tušil. Ale to, co ho zde opravdu čeká, nemohl odhadnout ani ve svých nejbujnějších představách. (oficiální text distributora)
    67%
    Úspěšný dobrodružný seriál ČT, který vznikl na podkladě dvou románů spisovatele Jiřího Stránského Zdivočelá země a Aukce. Dvacet dílů seriálu vypráví o letech pro naši zemi velmi důležitých a rozhodujících - o dramatickém, politicky i lidsky konfliktním osídlování českého pohraničí v prvních týdnech po osvobození v roce 1945 až po padesátá léta, plná politické zvůle a bezpráví. Příběh, v jehož středu stojí bývalý západní letec Antonín Maděra a parta sotva odrostlých mládenců, je zasazen do našeho pohraničí, do Krušných hor i časů. Sem se totiž vrací z Anglie hlavní hrdina, aby v rodné vsi zapomněl na útrapy i hrůzy války a mohl tu žít, pracovat a mít rád své bližní, jak sám říká. Že přichází do jiného Svatého Štěpána, než byl ten, který musela jeho rodina v roce 1939 opustit, tušil. Ale to, co ho zde opravdu čeká, nemohl odhadnout ani ve svých nejbujnějších představách. (oficiální text distributora)
    6
  • Cesta kolem mé hlavy
    Cesta kolem mé hlavy (1985)
    FilmRole: Šindelka

    Do psychiatrického sanatoria Sluneční dvůr nastupuje nový pacient. Je jím středoškolský profesor češtiny Robert Kilian, trpící depresivní neurastenií, která se u něj projevuje chorobnou nerozhodností. Jeho největší problém momentálně je, že neví, jestli se má oženit se svou dívkou. Brzy se seznamuje s ostatními pacienty, léčebným řádem i zdravotnickým personálem. Ti se zase seznamují s ním a jeho okřídlenou větou Pojďte, budeme na sebe hodní! Za dobu pobytu se u Kiliana vystřídají tři terapeuti, z nichž každý má naprosto odlišné léčebné metody: první je zastáncem terapie zdravým vzduchem a psychodivadla, další se naopak pokouší vzbudit v pacientovi zdravý vztek. Nakonec přichází mladá doktorka Březinová, a ta Roberta neodolatelně přitahuje.

    64%

    Do psychiatrického sanatoria Sluneční dvůr nastupuje nový pacient. Je jím středoškolský profesor češtiny Robert Kilian, trpící depresivní neurastenií, která se u něj projevuje chorobnou nerozhodností. Jeho největší problém momentálně je, že neví, jestli se má oženit se svou dívkou. Brzy se seznamuje s ostatními pacienty, léčebným řádem i zdravotnickým personálem. Ti se zase seznamují s ním a jeho okřídlenou větou Pojďte, budeme na sebe hodní! Za dobu pobytu se u Kiliana vystřídají tři terapeuti, z nichž každý má naprosto odlišné léčebné metody: první je zastáncem terapie zdravým vzduchem a psychodivadla, další se naopak pokouší vzbudit v pacientovi zdravý vztek. Nakonec přichází mladá doktorka Březinová, a ta Roberta neodolatelně přitahuje.

    7
  • Volná noha
    Volná noha (1990)
    Film
    V muzikantském prostředí se odehrává zpola směšný, zpola nahořklý příběh promarněných šancí, jak to prožívají jazzový trumpetista, původem Slovák, usazený v Praze, a jeho kamarád saxofonista. Oba mají rádi bláznivou legraci, čímž své okolí často šokují. Jsou to bohémové, kteří pohrdají posluchačskými úlitbami a se střídavými úspěchy čelí všelijakým nástrahám. Atraktivita filmu však tkví především v izolovaných recesistických výstupech, které jsou poskládány jako korálky na niti. Obsažnějšího satiristického průhledu do jedné umělecké oblasti se však nedočkáme.
    Žánry:Komedie
    64%
    V muzikantském prostředí se odehrává zpola směšný, zpola nahořklý příběh promarněných šancí, jak to prožívají jazzový trumpetista, původem Slovák, usazený v Praze, a jeho kamarád saxofonista. Oba mají rádi bláznivou legraci, čímž své okolí často šokují. Jsou to bohémové, kteří pohrdají posluchačskými úlitbami a se střídavými úspěchy čelí všelijakým nástrahám. Atraktivita filmu však tkví především v izolovaných recesistických výstupech, které jsou poskládány jako korálky na niti. Obsažnějšího satiristického průhledu do jedné umělecké oblasti se však nedočkáme.
    Žánry:Komedie
    8
  • Malostranské humoresky
    Malostranské humoresky (1996)
    Film
    V hlavní roli absolventského snímku posluchačů FAMU Zdeňka Gawlika, Jana Pechy a Jaromíra Polišenského vystupuje Malá Strana. Mladí režiséři sáhli po stejnojmenné knize spisovatele nerudovského údobí Karla Pecky. Úvodní povídka Buldoček režiséra Zdeňka Gawlika vyznívá ze zbývajících snad nejslaběji. V druhé povídce Poslední štístko pana Žorže volil Jan Pecha tóny o poznání temnější. Depresivní humoreska o tragickém konci architekta (Karel Heřmánek), jehož poklidný život mezi hospodou a četnými milenkami rozvrátí nenápadně mokvající skvrna na stropě jeho staromládeneckého bytu, je postavena na absurditě osudu. Právě osud nakonec rozřeší Žoržovo dilema, zda se vystěhovat do ciziny, nebo zda zůstat na Malé Straně. V poslední povídce Garden-party s vernisáží Jaromíra Polišenského se objevil Josef Kemr ve svém posledním vystoupení před kamerou v roli spisovatele-disidenta, Arnošt Goldflam coby docent filozofie, Petr Nárožný, Ilja Racek a další. Příběh o vernisáži obrazů, podobající se svou gurmánskou poživačností Menzelovým adaptacím Hrabala, se odehrává na jedné z malostranských zahrad, odkud je dobře zřetelné velkoměstské panorama.
    Žánry:DramaKomedie
    63%
    V hlavní roli absolventského snímku posluchačů FAMU Zdeňka Gawlika, Jana Pechy a Jaromíra Polišenského vystupuje Malá Strana. Mladí režiséři sáhli po stejnojmenné knize spisovatele nerudovského údobí Karla Pecky. Úvodní povídka Buldoček režiséra Zdeňka Gawlika vyznívá ze zbývajících snad nejslaběji. V druhé povídce Poslední štístko pana Žorže volil Jan Pecha tóny o poznání temnější. Depresivní humoreska o tragickém konci architekta (Karel Heřmánek), jehož poklidný život mezi hospodou a četnými milenkami rozvrátí nenápadně mokvající skvrna na stropě jeho staromládeneckého bytu, je postavena na absurditě osudu. Právě osud nakonec rozřeší Žoržovo dilema, zda se vystěhovat do ciziny, nebo zda zůstat na Malé Straně. V poslední povídce Garden-party s vernisáží Jaromíra Polišenského se objevil Josef Kemr ve svém posledním vystoupení před kamerou v roli spisovatele-disidenta, Arnošt Goldflam coby docent filozofie, Petr Nárožný, Ilja Racek a další. Příběh o vernisáži obrazů, podobající se svou gurmánskou poživačností Menzelovým adaptacím Hrabala, se odehrává na jedné z malostranských zahrad, odkud je dobře zřetelné velkoměstské panorama.
    Žánry:DramaKomedie
    9
  • Radikální řez
    Radikální řez (1984)
    Film
    • Oneplay
    Poškozený obraz nahé dívky je významnou stopou při vyšetřování vraždy v chátrající romské čtvrti. V romské čtvrti okresního města je nalezeno tělo zavražděného syna městského architekta, o němž je známo, že se zasazuje o asanaci právě tohoto zchátralého areálu. Mladý vyšetřovatel se při pátrání seznámí s krásnou Romkou a jejím prostřednictvím i s uzavřenou komunitou, která se řídí vlastními pravidly. Tím mrtvým, nalezeným v ruině starého domu, je Tomáš Ruml, syn vlivného architekta, který chce zbourat starou romskou čtvrť a na jejím místě postavit moderní sídliště. A protože se Romové bouří, nechtějí se stěhovat a ustupovat stavebním pracím, nabízí se jako motiv pomsta. To je také směr, kterým se kriminalisté nejprve pustí, protože také druhý architektův syn zmizel a podle některých je jen otázkou času, než se najde jeho tělo. Při pátrání se však mladý kriminalista Weiner seznámí s romskou dívkou Nahou a tedy zachytí další stopu. Když se po ní vypraví, zjistí, že situace kolem zabitého architektova syna vůbec nebude tak jednoduchá. Vyjde totiž najevo, že Tom zdaleka nebyl jen nevinným malířem a synem hlavního architekta. Měl toho na svědomí mnohem víc a jeho charakter také nepatřil mezi ty rovné. Vydíral svou nevlastní matku, protože se dozvěděl o jejím poměru s muzikantem Pockertem, společně s kamarády znásilnil Nahu a cizí mu nebyla ani krádež. Weiner s pomocí romského kolegy Takáče pomalu proniká pod povrch romské komunity, orientuje se v situaci, aby nakonec získal rozhodující informaci o vrahovi, jehož druhou obětí se stane právě Naha, z té nejméně očekávané strany, od vlivného romského barona, pana Tancose. Na jeho radu se Weiner zaměří na případ ze zcela odlišného úhlu a zanedlouho je případ vyřešen.
    Žánry:Krimi
    62%
    Poškozený obraz nahé dívky je významnou stopou při vyšetřování vraždy v chátrající romské čtvrti. V romské čtvrti okresního města je nalezeno tělo zavražděného syna městského architekta, o němž je známo, že se zasazuje o asanaci právě tohoto zchátralého areálu. Mladý vyšetřovatel se při pátrání seznámí s krásnou Romkou a jejím prostřednictvím i s uzavřenou komunitou, která se řídí vlastními pravidly. Tím mrtvým, nalezeným v ruině starého domu, je Tomáš Ruml, syn vlivného architekta, který chce zbourat starou romskou čtvrť a na jejím místě postavit moderní sídliště. A protože se Romové bouří, nechtějí se stěhovat a ustupovat stavebním pracím, nabízí se jako motiv pomsta. To je také směr, kterým se kriminalisté nejprve pustí, protože také druhý architektův syn zmizel a podle některých je jen otázkou času, než se najde jeho tělo. Při pátrání se však mladý kriminalista Weiner seznámí s romskou dívkou Nahou a tedy zachytí další stopu. Když se po ní vypraví, zjistí, že situace kolem zabitého architektova syna vůbec nebude tak jednoduchá. Vyjde totiž najevo, že Tom zdaleka nebyl jen nevinným malířem a synem hlavního architekta. Měl toho na svědomí mnohem víc a jeho charakter také nepatřil mezi ty rovné. Vydíral svou nevlastní matku, protože se dozvěděl o jejím poměru s muzikantem Pockertem, společně s kamarády znásilnil Nahu a cizí mu nebyla ani krádež. Weiner s pomocí romského kolegy Takáče pomalu proniká pod povrch romské komunity, orientuje se v situaci, aby nakonec získal rozhodující informaci o vrahovi, jehož druhou obětí se stane právě Naha, z té nejméně očekávané strany, od vlivného romského barona, pana Tancose. Na jeho radu se Weiner zaměří na případ ze zcela odlišného úhlu a zanedlouho je případ vyřešen.
    Žánry:Krimi
    10
  • Pasti, pasti, pastičky
    Pasti, pasti, pastičky (1998)
    FilmRole: lékař
    • Oneplay
    • Prima Plus
    • KVIFF TV
    • +1
    Černá komedie Věry Chytilové inspirovaná skutečnými událostmi. Dva vlivní muži a dlouholetí známí, architekt Petr a poslanec Pepa, se vracejí z večírku mafiána Bacha, když uvidí u cesty stopařku Lenku, které došel benzín a potřebuje pomoct. Muži ji však místo pomoci v lese znásilní a Lenka, která se při snaze bránit ztratí vědomí. Po probuzení si nic nepamatuje, a tak oba pozve k sobě na chatu na skleničku. Oba ovšem po chvíli usínají, protože Lenka, která ztrátu paměti pouze předstírala, jim dala do pití sedativa, aby se jim mohla pomstít. Oba muže vykastruje, aby jim zabránila v opakování tohoto hrůzného činu. Když se pak oba probouzejí, Lenka je pryč a oni pomalu zjišťují, co se jim stalo, zatímco spali...
    Žánry:DramaKomedie
    58%
    Černá komedie Věry Chytilové inspirovaná skutečnými událostmi. Dva vlivní muži a dlouholetí známí, architekt Petr a poslanec Pepa, se vracejí z večírku mafiána Bacha, když uvidí u cesty stopařku Lenku, které došel benzín a potřebuje pomoct. Muži ji však místo pomoci v lese znásilní a Lenka, která se při snaze bránit ztratí vědomí. Po probuzení si nic nepamatuje, a tak oba pozve k sobě na chatu na skleničku. Oba ovšem po chvíli usínají, protože Lenka, která ztrátu paměti pouze předstírala, jim dala do pití sedativa, aby se jim mohla pomstít. Oba muže vykastruje, aby jim zabránila v opakování tohoto hrůzného činu. Když se pak oba probouzejí, Lenka je pryč a oni pomalu zjišťují, co se jim stalo, zatímco spali...
    Žánry:DramaKomedie
    11
  • Nemocný bílý slon
    Nemocný bílý slon (1990)
    Film
    Neprávem pozapomenutý „příběh člověka, který na chvíli uvěřil“ – ředitele rozestavěného kulturního domu. V satirickém panoptiku z československé produkce nechybí ani postava architekta, která ústy Leoše Suchařípy promlouvá o své profesi. Představení bude předcházet několik ukázek ze starších domácích filmů, jejichž protagonistou je architekt, vybraných a komentovaných v souvislostech dějin architektury pozdního státního socialismu teoretiky a historiky architektury Lukášem Beranem a Karolínou Jirkalovou.
    Žánry:KomedieParodie
    57%
    Neprávem pozapomenutý „příběh člověka, který na chvíli uvěřil“ – ředitele rozestavěného kulturního domu. V satirickém panoptiku z československé produkce nechybí ani postava architekta, která ústy Leoše Suchařípy promlouvá o své profesi. Představení bude předcházet několik ukázek ze starších domácích filmů, jejichž protagonistou je architekt, vybraných a komentovaných v souvislostech dějin architektury pozdního státního socialismu teoretiky a historiky architektury Lukášem Beranem a Karolínou Jirkalovou.
    Žánry:KomedieParodie
    12
  • Žena pro tři muže
    Žena pro tři muže (1980)
    Film
    • Oneplay
    Na počátku je sebevražedný pokus sochaře Jiřího Málka, který překazí v bytě ukrytý zloděj. Málkovi je pětatřicet, je rozvedený, stará se o pětiletého syna a důvodem, proč si v ateliéru pustil plyn, je samozřejmě žena. Chmurné nálady se jej pomocí alkoholu pokusí zbavit pan Karas, který se Málkovi stará o domácnost. Jenže poté, co Jiří starého muže urazí a ve zlém se rozejdou, rozhodne se Málkův starší bratr Oldřich najít ženu, která by byla Jiřímu dobrou ženou, malému Martinovi maminkou a jemu dobrou přítelkyní. Měla by být hezká, inteligentní, chápavá, měla by mít ráda děti a měla umět vařit, prát a uklízet. Aby nedošlo k omylu, vypracuje Oldřich test, jehož výsledky by měly rozhodnout. Aniž by tušily, že procházejí důležitou zkouškou, ocitá se v ateliéru řada potenciálních švagrových - rozhlasová redaktorka Edita, zdravotní sestra Martina, studentka Pavla i další.
    57%
    Na počátku je sebevražedný pokus sochaře Jiřího Málka, který překazí v bytě ukrytý zloděj. Málkovi je pětatřicet, je rozvedený, stará se o pětiletého syna a důvodem, proč si v ateliéru pustil plyn, je samozřejmě žena. Chmurné nálady se jej pomocí alkoholu pokusí zbavit pan Karas, který se Málkovi stará o domácnost. Jenže poté, co Jiří starého muže urazí a ve zlém se rozejdou, rozhodne se Málkův starší bratr Oldřich najít ženu, která by byla Jiřímu dobrou ženou, malému Martinovi maminkou a jemu dobrou přítelkyní. Měla by být hezká, inteligentní, chápavá, měla by mít ráda děti a měla umět vařit, prát a uklízet. Aby nedošlo k omylu, vypracuje Oldřich test, jehož výsledky by měly rozhodnout. Aniž by tušily, že procházejí důležitou zkouškou, ocitá se v ateliéru řada potenciálních švagrových - rozhlasová redaktorka Edita, zdravotní sestra Martina, studentka Pavla i další.
    13
  • Poslední sezona
    Poslední sezona (2006)
    Seriál
    Seriál Poslední sezona je příběhem profesionálního hokejisty, který končí úspěšnou kariéru v NHL a vrací se do vlasti. Má slávu, má peníze, je na celý život zajištěn, nic nebrání tomu, aby opustil divoký svět ledního hokeje a konečně žil klidný, šťastný, spokojený život se svou rodinou a přáteli. Lidský osud se však málokdy ubírá jasně vytýčeným směrem, v lidské povaze je naopak zakódováno šlapat tou nejobtížnější cestou. Ani tak silný člověk, jakým je špičkový sportovní profesionál, se nemůže vyhnout poznání, že poslední sezona je tou vůbec nejtěžší, že její zápasy bolí nejvíce, že lidský osud je mnohem složitější a záludnější než všechna lidská přání a představy. Takové poznání se nevyhne ani ostatním postavám vyprávění, mužům i ženám, jejichž životy se tím či oním způsobem protínají na zářící ploše ledové arény. Desetidílný televizní seriál Poslední sezona je situován do atraktivního prostředí vrcholového hokeje. Jde o tradiční český fenomén, hokej je u nás druhým nejpopulárnějším sportem. V Česku jde v jistém směru o kultovní záležitost, v minulosti s takřka politickým nábojem. Dokáže na vrcholné úrovni vyvolávat masové emoce a rozdělovat zaryté příznivce i náhodné fanoušky na nesmiřitelné tábory. Největší hvězdy tohoto sportu dokáží vzbuzovat proměnlivé vášně od zbožňování k naprostému zatracení. O popularitě hokeje svědčí trvalý zájem publika i médií, a to nejen o domácí soutěže, ale i o uplatnění našich největších hvězd v nejprestižnější světové soutěži NHL. Obrovský ohlas úspěchů národních týmů českých hokejistů ukazuje na širokou popularitu hokeje napříč generacemi i sociálními vrstvami, navíc se jedná o sport pozitivně vnímaný ženami. Všechny tyto skutečnosti zakládají širokou cílovou skupinu potenciálních diváků a tvoří předpoklad vysoké sledovanosti seriálu s tímto námětem. Málokdo věřil tomu, že se podaří získat hvězdy NHL do hokejově laděného seriálu České televize Poslední sezona. Po měsících složitých jednání a koordinací časových harmonogramů hokejových hvězd a hereckých celebrit se nakonec v úterý 2. srpna všichni sešli v liberecké Tipsport aréně, aby před televizními kamerami sehráli za bouřlivého skandování rozhodující utkání. Do Liberce kvůli této show přijelo více než šest tisíc diváků, desítky novinářů a fotoreportérů. Hala byla v obležení. Málokdo ale ví, že celé utkání vedle seriálového štábu také zaznamenával přenosový vůz České televize, který se proslavil svojí profesionalitou při přenosech z pražského MS v hokeji. V seriálu totiž nesmí být nic amatérského, ani televizní přenos hokeje.
    Žánry:DramaSportovní
    56%
    Seriál Poslední sezona je příběhem profesionálního hokejisty, který končí úspěšnou kariéru v NHL a vrací se do vlasti. Má slávu, má peníze, je na celý život zajištěn, nic nebrání tomu, aby opustil divoký svět ledního hokeje a konečně žil klidný, šťastný, spokojený život se svou rodinou a přáteli. Lidský osud se však málokdy ubírá jasně vytýčeným směrem, v lidské povaze je naopak zakódováno šlapat tou nejobtížnější cestou. Ani tak silný člověk, jakým je špičkový sportovní profesionál, se nemůže vyhnout poznání, že poslední sezona je tou vůbec nejtěžší, že její zápasy bolí nejvíce, že lidský osud je mnohem složitější a záludnější než všechna lidská přání a představy. Takové poznání se nevyhne ani ostatním postavám vyprávění, mužům i ženám, jejichž životy se tím či oním způsobem protínají na zářící ploše ledové arény. Desetidílný televizní seriál Poslední sezona je situován do atraktivního prostředí vrcholového hokeje. Jde o tradiční český fenomén, hokej je u nás druhým nejpopulárnějším sportem. V Česku jde v jistém směru o kultovní záležitost, v minulosti s takřka politickým nábojem. Dokáže na vrcholné úrovni vyvolávat masové emoce a rozdělovat zaryté příznivce i náhodné fanoušky na nesmiřitelné tábory. Největší hvězdy tohoto sportu dokáží vzbuzovat proměnlivé vášně od zbožňování k naprostému zatracení. O popularitě hokeje svědčí trvalý zájem publika i médií, a to nejen o domácí soutěže, ale i o uplatnění našich největších hvězd v nejprestižnější světové soutěži NHL. Obrovský ohlas úspěchů národních týmů českých hokejistů ukazuje na širokou popularitu hokeje napříč generacemi i sociálními vrstvami, navíc se jedná o sport pozitivně vnímaný ženami. Všechny tyto skutečnosti zakládají širokou cílovou skupinu potenciálních diváků a tvoří předpoklad vysoké sledovanosti seriálu s tímto námětem. Málokdo věřil tomu, že se podaří získat hvězdy NHL do hokejově laděného seriálu České televize Poslední sezona. Po měsících složitých jednání a koordinací časových harmonogramů hokejových hvězd a hereckých celebrit se nakonec v úterý 2. srpna všichni sešli v liberecké Tipsport aréně, aby před televizními kamerami sehráli za bouřlivého skandování rozhodující utkání. Do Liberce kvůli této show přijelo více než šest tisíc diváků, desítky novinářů a fotoreportérů. Hala byla v obležení. Málokdo ale ví, že celé utkání vedle seriálového štábu také zaznamenával přenosový vůz České televize, který se proslavil svojí profesionalitou při přenosech z pražského MS v hokeji. V seriálu totiž nesmí být nic amatérského, ani televizní přenos hokeje.
    Žánry:DramaSportovní
    14
  • Proč nevěřit na zázraky
    Proč nevěřit na zázraky (1978)
    Film
    52%
    15
  • Střepy pro Evu
    Střepy pro Evu (1979)
    FilmRole: Boom Operator
    52%
    16
  • Kluci z hor
    Kluci z hor (2018)
    FilmRole: vedoucí samoobsluhy
    • Prima Plus
    • Magenta TV
    Film s Martinem Dejdarem a Jiřím Lábusem v hlavních rolích vypráví o vztahu mentálně postiženého strýce (J. Lábus) se svým synovcem (M. Dejdar), které osud svede v jedné chvíli dohromady, aby postupně mezi nimi vzniklo pouto, které je prezentací síly a moci přátelství. To je vystaveno posléze zkoušce ze strany těch, kteří se je snaží z různých důvodů od sebe rozdělit. Snímek je mj. i konfrontací dvou hlavních, charakterově bezelstných protagonistů s těmi, kteří svou bezelstnost dávno ztratili a řídí se převážně tím, co jim může přinést prospěch, a to často za jakoukoliv cenu. (APK Cinema Service)
    Žánry:DramaKomedie
    51%
    Film s Martinem Dejdarem a Jiřím Lábusem v hlavních rolích vypráví o vztahu mentálně postiženého strýce (J. Lábus) se svým synovcem (M. Dejdar), které osud svede v jedné chvíli dohromady, aby postupně mezi nimi vzniklo pouto, které je prezentací síly a moci přátelství. To je vystaveno posléze zkoušce ze strany těch, kteří se je snaží z různých důvodů od sebe rozdělit. Snímek je mj. i konfrontací dvou hlavních, charakterově bezelstných protagonistů s těmi, kteří svou bezelstnost dávno ztratili a řídí se převážně tím, co jim může přinést prospěch, a to často za jakoukoliv cenu. (APK Cinema Service)
    Žánry:DramaKomedie
    17
  • Passage
    Passage (1997)
    FilmRole: muž v brýlích
    Vystudovaného loutkoherce, režiséra Juraje Herze, znají spíše fanoušci hororově laděných příběhů či pohádek - za oba žánry jmenujme vynikajícího Spalovače mrtvol s Rudolfem Hrušínským v hlavní roli, Morgianu s Ivou Janžurovou nebo Pannu a netvora či Deváté srdce. Koncem 80. let se však jeho jméno přestalo na obrazovkách i plátnech kin objevovat. Se svou manželkou, herečkou Terezou Pokornou, totiž emigrovali do Spolkové republiky Německo, kde společně natočili několik herzovsky laděných seriálů a pohádek, které se objevily i na obrazovkách televize. Po listopadu 1989 začíná Juraj Herz více spolupracovat s českými i slovenskými filmaři, největším jeho projektem však v té době je pouze režie několika dílů koprodukčního seriálu o Maigretovi. Až nyní, filmem Pasáž, se opět po takřka dvaceti letech vrací na stříbrná filmová plátna. Snímek vznikl podle novely indexového spisovatele Karla Pecky. Jde o již třetí adaptaci tohoto autora - zatímco Horečka ze 60. let byla tehdejšími mocnými zničena, Malostranské humoresky se staly zcela nedávno záležitostí mladých studentů režie a žel také posledním filmem, v němž se objevil Josef Kemr. Pasáž vypráví poněkud absurdně laděný příběh, podobenství o moderním světě a jeho tragičnosti i komičnosti. Mladému muži, Formanovi, se porouchá na dálnici auto. Čas do schůzky s klientem se proto snaží zaplnit v pasáži, kde se ukryje před deštěm. Postupně se však propadá do podivného, bizarního světa, z něhož není úniku. Nakonec se sám stává součástí obrovské mašinérie, která tolik připomíná zastávky a křižovatky lidského osudu. Scénáristé snímku si z novely Karla Pecky vybrali pouze výchozí situaci a charaktery některých postav. K hlavnímu hrdinovi připojili ženskou postavu nymfomanské květinářky Betty a obohatili tak děj o značnou dávku erotiky. Do hlavní role režisér obsadil polského herce Jacka Borkowského, který může potvrdit, že se někdy filmový příběh a skutečnost neuvěřitelně shodují. Jeho hlavní postava ve filmu končí tragicky. Stejně tak herec na natáčení doplatil, když se v pasáži Lucerna propadl do výkopu a zlomil si nohu. Přijměte pozvání do kafkovsky laděného světa pasáže, v níž žijí podivné existence, dějí se zvláštní věci a které tolik připomínají obyčejný svět.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Juraj Herz
    51%
    Vystudovaného loutkoherce, režiséra Juraje Herze, znají spíše fanoušci hororově laděných příběhů či pohádek - za oba žánry jmenujme vynikajícího Spalovače mrtvol s Rudolfem Hrušínským v hlavní roli, Morgianu s Ivou Janžurovou nebo Pannu a netvora či Deváté srdce. Koncem 80. let se však jeho jméno přestalo na obrazovkách i plátnech kin objevovat. Se svou manželkou, herečkou Terezou Pokornou, totiž emigrovali do Spolkové republiky Německo, kde společně natočili několik herzovsky laděných seriálů a pohádek, které se objevily i na obrazovkách televize. Po listopadu 1989 začíná Juraj Herz více spolupracovat s českými i slovenskými filmaři, největším jeho projektem však v té době je pouze režie několika dílů koprodukčního seriálu o Maigretovi. Až nyní, filmem Pasáž, se opět po takřka dvaceti letech vrací na stříbrná filmová plátna. Snímek vznikl podle novely indexového spisovatele Karla Pecky. Jde o již třetí adaptaci tohoto autora - zatímco Horečka ze 60. let byla tehdejšími mocnými zničena, Malostranské humoresky se staly zcela nedávno záležitostí mladých studentů režie a žel také posledním filmem, v němž se objevil Josef Kemr. Pasáž vypráví poněkud absurdně laděný příběh, podobenství o moderním světě a jeho tragičnosti i komičnosti. Mladému muži, Formanovi, se porouchá na dálnici auto. Čas do schůzky s klientem se proto snaží zaplnit v pasáži, kde se ukryje před deštěm. Postupně se však propadá do podivného, bizarního světa, z něhož není úniku. Nakonec se sám stává součástí obrovské mašinérie, která tolik připomíná zastávky a křižovatky lidského osudu. Scénáristé snímku si z novely Karla Pecky vybrali pouze výchozí situaci a charaktery některých postav. K hlavnímu hrdinovi připojili ženskou postavu nymfomanské květinářky Betty a obohatili tak děj o značnou dávku erotiky. Do hlavní role režisér obsadil polského herce Jacka Borkowského, který může potvrdit, že se někdy filmový příběh a skutečnost neuvěřitelně shodují. Jeho hlavní postava ve filmu končí tragicky. Stejně tak herec na natáčení doplatil, když se v pasáži Lucerna propadl do výkopu a zlomil si nohu. Přijměte pozvání do kafkovsky laděného světa pasáže, v níž žijí podivné existence, dějí se zvláštní věci a které tolik připomínají obyčejný svět.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Juraj Herz
    18
  • Masseba
    Masseba (1990)
    Film
    Podobenství mají v české kinematografii dávnou tradici (připomínám alespoň Němcův snímek O slavnosti a hostech), ale ne všechny pokusy zhostit se podobenství dopadly úspěšně. Patří mezi ně i Masseba, kterou režíroval Miloš Zábranský. Měla dvojnásobnou smůlu: jednak rozhodně nepatří mezi díla srozumitelná a jasná, příliš podléhá vnějším efektům, jednak byla připravována ještě na sklonku komunistického režimu, avšak do kin uvedena až po jeho pádu. Veškeré dosud odvážné jinotaje tím pádem ztratily na své závažnosti. Masseba se odehrává v tajemném podzemním městě, kde přežívá neznámá civilizace s krutými rituály násilí a teroru. Když se jeden mladý muž pokusí prchnout, ocitne se v centru pronásledování. Modelová situace je však rozehrána příliš prvoplánově, s hereckými výkony zbytečně přepjatými.
    49%
    Podobenství mají v české kinematografii dávnou tradici (připomínám alespoň Němcův snímek O slavnosti a hostech), ale ne všechny pokusy zhostit se podobenství dopadly úspěšně. Patří mezi ně i Masseba, kterou režíroval Miloš Zábranský. Měla dvojnásobnou smůlu: jednak rozhodně nepatří mezi díla srozumitelná a jasná, příliš podléhá vnějším efektům, jednak byla připravována ještě na sklonku komunistického režimu, avšak do kin uvedena až po jeho pádu. Veškeré dosud odvážné jinotaje tím pádem ztratily na své závažnosti. Masseba se odehrává v tajemném podzemním městě, kde přežívá neznámá civilizace s krutými rituály násilí a teroru. Když se jeden mladý muž pokusí prchnout, ocitne se v centru pronásledování. Modelová situace je však rozehrána příliš prvoplánově, s hereckými výkony zbytečně přepjatými.
    19
  • Bubu a Filip
    Bubu a Filip (1996)
    SeriálRole: doktor Kunc
    46%
    20
  • Druhý dech
    Druhý dech (1989)
    SeriálRole: kontrolor
    • iVysílání
    45%
    21
  • Hotel Herbich
    Hotel Herbich (2000)
    Seriál
    Před 2. světovou válkou provozoval český podnikatel Hanuš Herbich na svou dobu luxusní hotel s parkem a tenisovými kurty. Po roce 1948 o hotel přišel a brzy poté podlehl infarktu. Zůstala po něm rodina, se kterou se poprvé setkáváme v období sametové revoluce - rodina, jejíž boj za navrácení a zrekonstruování otcova snu tvoří ústřední osu dějově košatého třináctidílného příběhu, který se odehrává v letech 1989–1993. Z Německa, kam před lety emigroval, přijíždí mladší syn Tomáš, nepraktický profesor, a spolu s bratrem Karlem a sestrou Helenou navštěvují v nemocnici jejich těžce nemocnou matku Adu Herbichovou (Blanka Bohdanová); stav staré paní se ovšem rychle a výrazně zlepšuje. Ada, která měla za totality těžký život, je přesvědčena, že se vrátila spravedlnost a že po válce znárodněný hotel bude rodině vrácen nazpět.
    Žánry:Drama
    28%
    Před 2. světovou válkou provozoval český podnikatel Hanuš Herbich na svou dobu luxusní hotel s parkem a tenisovými kurty. Po roce 1948 o hotel přišel a brzy poté podlehl infarktu. Zůstala po něm rodina, se kterou se poprvé setkáváme v období sametové revoluce - rodina, jejíž boj za navrácení a zrekonstruování otcova snu tvoří ústřední osu dějově košatého třináctidílného příběhu, který se odehrává v letech 1989–1993. Z Německa, kam před lety emigroval, přijíždí mladší syn Tomáš, nepraktický profesor, a spolu s bratrem Karlem a sestrou Helenou navštěvují v nemocnici jejich těžce nemocnou matku Adu Herbichovou (Blanka Bohdanová); stav staré paní se ovšem rychle a výrazně zlepšuje. Ada, která měla za totality těžký život, je přesvědčena, že se vrátila spravedlnost a že po válce znárodněný hotel bude rodině vrácen nazpět.
    Žánry:Drama
    22

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.