Liv Ullmann: Nejlepší filmy a seriály

7.5

Liv Ullmann: Filmy a seriály

  • Final Cut - Dámy a pánové
    Final Cut - Dámy a pánové (2012)
    FilmRole: Archivní záběry
    Co udělá náruživý režisér, když vyschne zdroj státní filmové dotace? Sedne na tři roky do střižny a z více než 450 klasických děl světové kinematografie vytvoří tisíc a jednu podobu lásky. Metapříběh vztahu mezi mužem a ženou zahrnující všechny nezbytné peripetie včetně namlouvání, zásnub, líbánek, nevěry, početí, rozluky či smrti představuje jak intelektuální výzvu pro cinefilní diváky, tak i čiré potěšení pro každého, komu téma lásky není cizí. Uznávaný maďarský režisér György Pálfi zručně experimentoval už ve svém festivalovém hitu Taxidermie (2006). Místo provokujícího syžetu se ovšem tentokrát pouští do rafinovaných kompozičních výbojů. (Febiofest)
    82%
    Co udělá náruživý režisér, když vyschne zdroj státní filmové dotace? Sedne na tři roky do střižny a z více než 450 klasických děl světové kinematografie vytvoří tisíc a jednu podobu lásky. Metapříběh vztahu mezi mužem a ženou zahrnující všechny nezbytné peripetie včetně namlouvání, zásnub, líbánek, nevěry, početí, rozluky či smrti představuje jak intelektuální výzvu pro cinefilní diváky, tak i čiré potěšení pro každého, komu téma lásky není cizí. Uznávaný maďarský režisér György Pálfi zručně experimentoval už ve svém festivalovém hitu Taxidermie (2006). Místo provokujícího syžetu se ovšem tentokrát pouští do rafinovaných kompozičních výbojů. (Febiofest)
    1
  • Scény z manželského života
    Scény z manželského života (1973)
    MinisérieRole: Marianne
    • Edison
    Obraz rozpadu jednoho manželství a opětovného bouřlivého setkávání a vzdalování se obou protagonistů. Obraz dvojice lidí, kteří nemohou žít spolu ani bez sebe. Roli Marianny napsal Bergman pro Liv Ullmannovou po odeznění jejich hlubokého vztahu. V tomto filmu režisér do značné míry opustil svoji metodu obrazů krajin duše a složitý vztah dvou exmanželů vyjádřil civilnějšími prostředky, oproštěnými od přemíry symbolů a metafor. Scény z manželského života představují šest epizod z příběhu dvacetiletého manželství. Vyprávějí o tom, jak neprojevené city a tiché výčitky vedou k vzájemnému odcizení a rozvodu, ale i o tom, že tento rozvod může otevřít cestu pochopení, komunikaci a přátelství. Marianne a Johan žijí ve zdánlivě ideálním manželství s dvěma krásnými dcerami. Daří se jim sladit vzájemnou lásku s pracovními povinnostmi a navíc udržovat vřelé vztahy s celou rodinou. Pod tímto ideálním povrchem však číhají problémy, které jednoho dne prolomí křehkou skořápku dlouholetého vztahu. Rozpad manželství znamená další bouřlivé setkávání a vzdalování se dvou lidí, kteří nevědí žít spolu ani bez sebe. Jeden z nejupřímnějších milostných příběhů v dějinách kinematografie je analýzou partnerských vztahů a problémů, které soužití dvou lidí zákonitě provází. Vyjadřuje však i naději, že ti, co spolu prožili život, jsou svázáni něžným poutem a jeden pro druhého se nikdy nemohou stát cizinci. Příběh filmu je vyprávěn jednoduchými formálními prostředky, koncipovanými převážně divadelně. Nechává veškerý prostor svým dvěma protagonistům, kteří skrývají i obnažují své city a trápení. Režisér Ingmar Bergman napsal scénář pro herečku Liv Ullmannovou po odeznění jejich hlubokého vztahu. Jejím filmovým partnerem je Bergmanův dvorní herec Erland Josephson. Film získal Zlatý glóbus za nejlepší zahraniční film a množství jiných ocenění.
    Žánry:Drama
    82%
    Obraz rozpadu jednoho manželství a opětovného bouřlivého setkávání a vzdalování se obou protagonistů. Obraz dvojice lidí, kteří nemohou žít spolu ani bez sebe. Roli Marianny napsal Bergman pro Liv Ullmannovou po odeznění jejich hlubokého vztahu. V tomto filmu režisér do značné míry opustil svoji metodu obrazů krajin duše a složitý vztah dvou exmanželů vyjádřil civilnějšími prostředky, oproštěnými od přemíry symbolů a metafor. Scény z manželského života představují šest epizod z příběhu dvacetiletého manželství. Vyprávějí o tom, jak neprojevené city a tiché výčitky vedou k vzájemnému odcizení a rozvodu, ale i o tom, že tento rozvod může otevřít cestu pochopení, komunikaci a přátelství. Marianne a Johan žijí ve zdánlivě ideálním manželství s dvěma krásnými dcerami. Daří se jim sladit vzájemnou lásku s pracovními povinnostmi a navíc udržovat vřelé vztahy s celou rodinou. Pod tímto ideálním povrchem však číhají problémy, které jednoho dne prolomí křehkou skořápku dlouholetého vztahu. Rozpad manželství znamená další bouřlivé setkávání a vzdalování se dvou lidí, kteří nevědí žít spolu ani bez sebe. Jeden z nejupřímnějších milostných příběhů v dějinách kinematografie je analýzou partnerských vztahů a problémů, které soužití dvou lidí zákonitě provází. Vyjadřuje však i naději, že ti, co spolu prožili život, jsou svázáni něžným poutem a jeden pro druhého se nikdy nemohou stát cizinci. Příběh filmu je vyprávěn jednoduchými formálními prostředky, koncipovanými převážně divadelně. Nechává veškerý prostor svým dvěma protagonistům, kteří skrývají i obnažují své city a trápení. Režisér Ingmar Bergman napsal scénář pro herečku Liv Ullmannovou po odeznění jejich hlubokého vztahu. Jejím filmovým partnerem je Bergmanův dvorní herec Erland Josephson. Film získal Zlatý glóbus za nejlepší zahraniční film a množství jiných ocenění.
    Žánry:Drama
    2
  • Persona
    Persona (1966)
    FilmRole: Elisabet Vogler
    • Edison
    81%
    3
  • Scény z manželského života
    Scény z manželského života (1974)
    FilmRole: Marianne
    Johan a Marianne jsou manželé a zdá se, že mají všechno. Jejich štěstí je ale jen fasáda, za kterou se skrývá problematický vztah. Ten se ještě zhorší, když se Johan přizná k nevěře. Brzy nato se manželé rozejdou a směřují k rozvodu, ale zároveň se pokoušejí o usmíření. I když se oba pouštějí do jiných vztahů, Johan a Marianne si uvědomují, že je poutá silné pouto, ale také mnoho problémů, které jim v tomto spojení brání.
    Žánry:DramaRomantický
    81%
    Johan a Marianne jsou manželé a zdá se, že mají všechno. Jejich štěstí je ale jen fasáda, za kterou se skrývá problematický vztah. Ten se ještě zhorší, když se Johan přizná k nevěře. Brzy nato se manželé rozejdou a směřují k rozvodu, ale zároveň se pokoušejí o usmíření. I když se oba pouštějí do jiných vztahů, Johan a Marianne si uvědomují, že je poutá silné pouto, ale také mnoho problémů, které jim v tomto spojení brání.
    Žánry:DramaRomantický
    4
  • Podzimní sonáta
    Podzimní sonáta (1978)
    FilmRole: Eva
    • Edison
    • Magenta TV
    I v Podzimní sonátě zůstává Bergman věrný svým obrazům světa lidských duší. Komorní drama dvou žen, matky, jež se snaží utéci před odpovědností za nenaplněné životní osudy svých dcer, a mladé ženy, jež v sobě koncentruje minulá utrpení. Napětí mezi nimi vrcholí a ukáže se, jak hluboce se ženy od sebe vzdálily a jak nepřekonatelné je jejich neporozumění.
    Žánry:DramaHudební
    80%
    I v Podzimní sonátě zůstává Bergman věrný svým obrazům světa lidských duší. Komorní drama dvou žen, matky, jež se snaží utéci před odpovědností za nenaplněné životní osudy svých dcer, a mladé ženy, jež v sobě koncentruje minulá utrpení. Napětí mezi nimi vrcholí a ukáže se, jak hluboce se ženy od sebe vzdálily a jak nepřekonatelné je jejich neporozumění.
    Žánry:DramaHudební
    5
  • Hanba
    Hanba (1968)
    FilmRole: Eva
    • Edison
    Druhý film ostrovní trilogie je v Bergmanově filmovém díle jedním z mála politicky angažovaných snímků, navzdory tomu, že se tvůrce tomuto označení bránil v sebeironickém zlehčení: Politicky nezaujímám vůbec žádné stanovisko. Kdyby existovala strana bázlivců, tak bych do ní vstoupil. Politikum v pochmurné, ostře protiválečné vizi se však nevytratilo ani v neurčitosti faktografie. Ačkoli se děj filmu odehrává v nejmenované zemi, v průběhu fiktivní války, přesto z něj vystupuje naprosto reálná, naturalisticky zobrazená brutalita soudobé válečné agrese. Manželská dvojice profesionálních hudebníků - Jan a Eva (opět v podání tehdejší bergmanovské stálice interpretů Ullmannové a von Sydowa) jí čelí únikem z pevniny na ostrov, který je postupně okupovaný nepřátelskou armádou. Eva patří k duševně silným bergmanovským hrdinkám, i když postrádá bezpochybnou jednoznačnost Almy z Hodiny vlků. Obdařena výrazným mateřským pudem, trpí bezdětností, její vztah k psychicky i charakterově slabšímu Janovi postrádá bezvýhradnou oddanost a místy se podobá jen soucitné péči. Mateřskou radost jí dá zakusit až sen v závěru filmu, kdy citově rozvrácený pár prchá na lodi z válkou zpustošeného ostrova, bez jakékoli vyhlídky na přežití. Obraz vysněného dítěte, který hrdinka může pouze vylíčit, je v tomto pesimisticky vyladěném filmu jedinou nadějí, byť pohříchu pomyslnou. Film režiséra Ingmara Bergmana představuje temnou vizi světa, za který se jeho stvořitel musí stydět. Příběh se odehrává v době, která žije neustálými válkami a konflikty. V takovémto světě se manželský pár hudebníků uchýlí na ostrov. Eva a Jan Rosenbergovi jsou apolitičtí a doufají, že na ostrově se vyhnou zuřící občanské válce. Před válkou však není úniku, najde si je i na samotě. Jan stále více propadá strachu a zoufalství, Eva marně touží po dítěti. Když ostrov napadnou povstalci, zabijí několik sousedů Rosenbergových. Po porážce povstalců jsou Eva s Janem považováni za kolaboranty a Evě se pouze díky poměru s místním plukovníkem podaří dosáhnout jejich propuštění na svobodu. Ale když se vrátí domů, povstalci znovu zaútočí a všechno začíná od začátku. Manželé se rozhodnou utéct na pevninu či jiný ostrov, ačkoli naděje, že najdou místo bez války, je mizivá. Film vznikl v roce 1968 a ozývá se z něj deziluze z aktuálního světového dění, poznamenaného studenou válkou i boji v Koreji a Vietnamu. Bohužel ani dnes, v časech globální války, nepřestává být jeho poselství aktuální. Hanba získala několik cen, mimo jiné i švédskou národní cenu Guldbagge pro Liv Ullmannovou a ceny americké filmové kritiky pro nejlepší film, režii a herečku.
    Žánry:DramaVálečný
    80%
    Druhý film ostrovní trilogie je v Bergmanově filmovém díle jedním z mála politicky angažovaných snímků, navzdory tomu, že se tvůrce tomuto označení bránil v sebeironickém zlehčení: Politicky nezaujímám vůbec žádné stanovisko. Kdyby existovala strana bázlivců, tak bych do ní vstoupil. Politikum v pochmurné, ostře protiválečné vizi se však nevytratilo ani v neurčitosti faktografie. Ačkoli se děj filmu odehrává v nejmenované zemi, v průběhu fiktivní války, přesto z něj vystupuje naprosto reálná, naturalisticky zobrazená brutalita soudobé válečné agrese. Manželská dvojice profesionálních hudebníků - Jan a Eva (opět v podání tehdejší bergmanovské stálice interpretů Ullmannové a von Sydowa) jí čelí únikem z pevniny na ostrov, který je postupně okupovaný nepřátelskou armádou. Eva patří k duševně silným bergmanovským hrdinkám, i když postrádá bezpochybnou jednoznačnost Almy z Hodiny vlků. Obdařena výrazným mateřským pudem, trpí bezdětností, její vztah k psychicky i charakterově slabšímu Janovi postrádá bezvýhradnou oddanost a místy se podobá jen soucitné péči. Mateřskou radost jí dá zakusit až sen v závěru filmu, kdy citově rozvrácený pár prchá na lodi z válkou zpustošeného ostrova, bez jakékoli vyhlídky na přežití. Obraz vysněného dítěte, který hrdinka může pouze vylíčit, je v tomto pesimisticky vyladěném filmu jedinou nadějí, byť pohříchu pomyslnou. Film režiséra Ingmara Bergmana představuje temnou vizi světa, za který se jeho stvořitel musí stydět. Příběh se odehrává v době, která žije neustálými válkami a konflikty. V takovémto světě se manželský pár hudebníků uchýlí na ostrov. Eva a Jan Rosenbergovi jsou apolitičtí a doufají, že na ostrově se vyhnou zuřící občanské válce. Před válkou však není úniku, najde si je i na samotě. Jan stále více propadá strachu a zoufalství, Eva marně touží po dítěti. Když ostrov napadnou povstalci, zabijí několik sousedů Rosenbergových. Po porážce povstalců jsou Eva s Janem považováni za kolaboranty a Evě se pouze díky poměru s místním plukovníkem podaří dosáhnout jejich propuštění na svobodu. Ale když se vrátí domů, povstalci znovu zaútočí a všechno začíná od začátku. Manželé se rozhodnou utéct na pevninu či jiný ostrov, ačkoli naděje, že najdou místo bez války, je mizivá. Film vznikl v roce 1968 a ozývá se z něj deziluze z aktuálního světového dění, poznamenaného studenou válkou i boji v Koreji a Vietnamu. Bohužel ani dnes, v časech globální války, nepřestává být jeho poselství aktuální. Hanba získala několik cen, mimo jiné i švédskou národní cenu Guldbagge pro Liv Ullmannovou a ceny americké filmové kritiky pro nejlepší film, režii a herečku.
    Žánry:DramaVálečný
    6
  • Emigranti
    Emigranti (1971)
    FilmRole: Kristina
    Karl a Kristina Nilssonovi pracují na farmě v chladné a pusté oblasti švédského venkova 19. století. Rostoucí strádání v kombinaci se stupňujícím se sociálním a náboženským pronásledováním motivují Nilssonovy a mnoho jejich sousedů k odchodu do Spojených států. Po zrádné plavbě přes oceán a stejně vyčerpávající cestě po souši se emigranti ocitnou ve zdánlivě idylické Minnesotě.
    Žánry:DramaHistorický
    Režie:Jan Troell
    79%
    Karl a Kristina Nilssonovi pracují na farmě v chladné a pusté oblasti švédského venkova 19. století. Rostoucí strádání v kombinaci se stupňujícím se sociálním a náboženským pronásledováním motivují Nilssonovy a mnoho jejich sousedů k odchodu do Spojených států. Po zrádné plavbě přes oceán a stejně vyčerpávající cestě po souši se emigranti ocitnou ve zdánlivě idylické Minnesotě.
    Žánry:DramaHistorický
    Režie:Jan Troell
    7
  • Příliš vzdálený most
    Příliš vzdálený most (1977)
    FilmRole: Kate ter Horstová
    • iTunes
    V srpnu 1944 byla osvobozena Paříž. Armádě však chybělo dostatečné zásobování. Generál Montgomery vymyslel plán jménem Market Garden: Market - letecké síly, Garden - pozemní síly. Hlavním úkolem bylo vybojovat a udržet tři mosty v Holandsku (Eindhoven, Nijmegen a Arnhem) přes Rýn. Celou akci komplikují terénní možnosti přistání dopravních letadel, vojáci musí seskakovat padáky a přemístit se do Arnhemu vzdáleného 12 km. Pozemní síly u Nijmegenu potřebují ovládnout obě strany mostu, na druhou stranu řeky se mohou dostat pouze pomocí člunů, pod palbou německých obránců. Celková situace se pro spojence nevyvíjí dobře...
    78%
    V srpnu 1944 byla osvobozena Paříž. Armádě však chybělo dostatečné zásobování. Generál Montgomery vymyslel plán jménem Market Garden: Market - letecké síly, Garden - pozemní síly. Hlavním úkolem bylo vybojovat a udržet tři mosty v Holandsku (Eindhoven, Nijmegen a Arnhem) přes Rýn. Celou akci komplikují terénní možnosti přistání dopravních letadel, vojáci musí seskakovat padáky a přemístit se do Arnhemu vzdáleného 12 km. Pozemní síly u Nijmegenu potřebují ovládnout obě strany mostu, na druhou stranu řeky se mohou dostat pouze pomocí člunů, pod palbou německých obránců. Celková situace se pro spojence nevyvíjí dobře...
    8
  • Tváří v tvář
    Tváří v tvář (1976)
    FilmRole: Dr. Jenny Isaksson
    77%
    9
  • Býk
    Býk (1991)
    FilmRole: Maria
    76%
    10
  • Šepoty a výkřiky
    Šepoty a výkřiky (1972)
    FilmRole: Maria
    • Edison
    Neutěšený, meditativní obraz lidské samoty tváří v tvář smrti. Děj snímku se odehrává koncem 19. století. Dvě zámožné sestry (Ingrid Thulinová a Liv Ullmannová) přijíždějí na rodinný statek, aby se svou smrtelně nemocnou sestrou (Harriet Anderssonová) strávily poslední dny jejího života. Zatímco obě ženy, poznamenané manželstvím a egoismem, nejsou vůči umírající schopny vyvinout citový vztah, nesobecká služebná (Kari Sylwanová), která ji ošetřuje, pečuje o každou její potřebu a poskytuje jí čistou, bezmeznou lásku. Kruté a zároveň utěšující Šepoty a výkřiky odhalují složitou krajinu lidského utrpení, žalu a soucitu, kterou svým neobyčejným výkonem oživují Bergmanovi osvědčení herci. Film získal mnoho zahraničních poct, nejvyšší ocenění Švédského filmového ústavu za rok 1973, dále Oscara za kameru (S. Nykvist) a Cenu Nejvyšší technické komise na MFF v Cannes 1973. (oficiální text distributora)
    76%
    Neutěšený, meditativní obraz lidské samoty tváří v tvář smrti. Děj snímku se odehrává koncem 19. století. Dvě zámožné sestry (Ingrid Thulinová a Liv Ullmannová) přijíždějí na rodinný statek, aby se svou smrtelně nemocnou sestrou (Harriet Anderssonová) strávily poslední dny jejího života. Zatímco obě ženy, poznamenané manželstvím a egoismem, nejsou vůči umírající schopny vyvinout citový vztah, nesobecká služebná (Kari Sylwanová), která ji ošetřuje, pečuje o každou její potřebu a poskytuje jí čistou, bezmeznou lásku. Kruté a zároveň utěšující Šepoty a výkřiky odhalují složitou krajinu lidského utrpení, žalu a soucitu, kterou svým neobyčejným výkonem oživují Bergmanovi osvědčení herci. Film získal mnoho zahraničních poct, nejvyšší ocenění Švédského filmového ústavu za rok 1973, dále Oscara za kameru (S. Nykvist) a Cenu Nejvyšší technické komise na MFF v Cannes 1973. (oficiální text distributora)
    11
  • Náruživost
    Náruživost (1969)
    FilmRole: Anna Fromm
    • Edison
    Umění Ingmara Bergmana dosahuje svého vrcholu (Life) v působivém portrétu čtyř ztracených duší, které hledají útěchu v sobě navzájem, byť jsou jejich životy rozvráceny klamem, izolací a psychologickým zmatkem. Andreas (Max von Sydow) žije na pustém, větrném ostrově v tichu a klidu. Po nějakém čase se ale zaplete s krásnou a tajemnou vdovou Annou (Liv Ullmann) a párem, který bydlí v sousedství (Bibi Andersson, Erland Josephson) a skrývá své vlastní trápení a sny. Tajemství Andreasovy a Anniny minulosti brzy začnou ohrožovat nejen jejich zoufalé pokusy o lásku, ale také jejich křehký vztah k realitě... (oficiální text distributora)
    Žánry:Drama
    76%
    Umění Ingmara Bergmana dosahuje svého vrcholu (Life) v působivém portrétu čtyř ztracených duší, které hledají útěchu v sobě navzájem, byť jsou jejich životy rozvráceny klamem, izolací a psychologickým zmatkem. Andreas (Max von Sydow) žije na pustém, větrném ostrově v tichu a klidu. Po nějakém čase se ale zaplete s krásnou a tajemnou vdovou Annou (Liv Ullmann) a párem, který bydlí v sousedství (Bibi Andersson, Erland Josephson) a skrývá své vlastní trápení a sny. Tajemství Andreasovy a Anniny minulosti brzy začnou ohrožovat nejen jejich zoufalé pokusy o lásku, ale také jejich křehký vztah k realitě... (oficiální text distributora)
    Žánry:Drama
    12
  • Mindwalk
    Mindwalk (1991)
    FilmRole: Sonia Hoffman
    75%
    13
  • Nová země
    Nová země (1972)
    FilmRole: Kristina
    74%
    14
  • Fjols til fjells
    Fjols til fjells (1957)
    FilmRole: Hotel Guest (uncredited)
    73%
    15
  • Hodina vlků
    Hodina vlků (1968)
    FilmRole: Alma
    • Edison
    V prvním filmu ostrovní trilogie (HODINA VLKŮ, HANBA, NÁRUŽIVOST), natočené na ostrově Fårö, se střetávají pozitivní a negativní síly, které se složitě přelévají v partnerském vztahu duševně nemocného malíře Johana (Max von Sydow) a jeho těhotné ženy. Zemitá Alma (Liv Ullmannová), prozářená vnitřním jasem a cele oddaná svému muži, bývá označována za jednu z nejkrásnějších ženských figur v Bergmanově filmografii. Její celistvá osobnost, kypící tělesným i duševním zdravím, napájená archetypální silou mateřství, se bytostně brání temnotám manželova vnitřního světa. Cit jí však velí sdílet s ním jeho úzkostné chiméry, a tak se nechá vtáhnout do Johanovy chorobně rozjitřené imaginace. Tam však už ztrácí svou světskou sílu a nedokáže muže uchránit před ničivými běsy. Po jeho zmizení zůstane Alma na ostrově sama, v očekávání dítěte, které se ovšem v Bergmanově filmu už nenarodí. Naděje, naznačovaná na začátku filmu v rozkvetlém stromu, se na jeho konci vytratila: Almu zastihujeme sedící pod holou kostrou stromu. V Bergmanových filmech bývá často mateřství upřeno právě těm hrdinkám, které jsou k němu svou přirozeností nejvíc disponované. A naopak ty, které jsou dětmi obdařené, k nim nenacházejí blízký vztah. Hodina vlka je časem mezi půlnocí a úsvitem, kdy umírá nejvíce nemocných a rodí se nejvíce dětí. Je to čas, kdy živé v hlubokém spánku pronásledují jejich nejtemnější obavy a noční můry. V tomto čase ožívají duchové a démoni. Těm musí čelit Johan Borg, malíř sužovaný strachem i tvůrčí krizí, který žije na odlehlém ostrově daleko od lidí pouze se svou těhotnou manželkou Almou. Johan se noc co noc vyhýbá spánku, aby unikl před svými vnitřními démony. Během probdělých nocí vypráví ženě zvláštní příběhy, neznámo zda noční můry nebo vzpomínky, a ona jen poslouchá. Jejich tichý život naruší bohémská společnost zchudlého barona von Merkensa, který manžele pozve do svého sídla na druhém konci ostrova. Během této návštěvy bujará společnost konfrontuje Johana s jeho minulostí a noční můry se náhle mění ve skutečnost. Režisér Ingmar Bergman natočil existenciální podobenství o strachu, dřímajícím v každém člověku, jako surrealisticky laděný horor. Fantazie se v něm mísí se skutečností a pohlcuje hrdiny v bezedné propasti jejich vlastního nitra. Americká filmová kritika ocenila režii Ingmara Bergmana a sdružení amerických filmařů National Board of Review udělilo herečce Liv Ullmannové cenu za ztvárnění role Almy Borgové.
    Žánry:DramaHororGotický
    72%
    V prvním filmu ostrovní trilogie (HODINA VLKŮ, HANBA, NÁRUŽIVOST), natočené na ostrově Fårö, se střetávají pozitivní a negativní síly, které se složitě přelévají v partnerském vztahu duševně nemocného malíře Johana (Max von Sydow) a jeho těhotné ženy. Zemitá Alma (Liv Ullmannová), prozářená vnitřním jasem a cele oddaná svému muži, bývá označována za jednu z nejkrásnějších ženských figur v Bergmanově filmografii. Její celistvá osobnost, kypící tělesným i duševním zdravím, napájená archetypální silou mateřství, se bytostně brání temnotám manželova vnitřního světa. Cit jí však velí sdílet s ním jeho úzkostné chiméry, a tak se nechá vtáhnout do Johanovy chorobně rozjitřené imaginace. Tam však už ztrácí svou světskou sílu a nedokáže muže uchránit před ničivými běsy. Po jeho zmizení zůstane Alma na ostrově sama, v očekávání dítěte, které se ovšem v Bergmanově filmu už nenarodí. Naděje, naznačovaná na začátku filmu v rozkvetlém stromu, se na jeho konci vytratila: Almu zastihujeme sedící pod holou kostrou stromu. V Bergmanových filmech bývá často mateřství upřeno právě těm hrdinkám, které jsou k němu svou přirozeností nejvíc disponované. A naopak ty, které jsou dětmi obdařené, k nim nenacházejí blízký vztah. Hodina vlka je časem mezi půlnocí a úsvitem, kdy umírá nejvíce nemocných a rodí se nejvíce dětí. Je to čas, kdy živé v hlubokém spánku pronásledují jejich nejtemnější obavy a noční můry. V tomto čase ožívají duchové a démoni. Těm musí čelit Johan Borg, malíř sužovaný strachem i tvůrčí krizí, který žije na odlehlém ostrově daleko od lidí pouze se svou těhotnou manželkou Almou. Johan se noc co noc vyhýbá spánku, aby unikl před svými vnitřními démony. Během probdělých nocí vypráví ženě zvláštní příběhy, neznámo zda noční můry nebo vzpomínky, a ona jen poslouchá. Jejich tichý život naruší bohémská společnost zchudlého barona von Merkensa, který manžele pozve do svého sídla na druhém konci ostrova. Během této návštěvy bujará společnost konfrontuje Johana s jeho minulostí a noční můry se náhle mění ve skutečnost. Režisér Ingmar Bergman natočil existenciální podobenství o strachu, dřímajícím v každém člověku, jako surrealisticky laděný horor. Fantazie se v něm mísí se skutečností a pohlcuje hrdiny v bezedné propasti jejich vlastního nitra. Americká filmová kritika ocenila režii Ingmara Bergmana a sdružení amerických filmařů National Board of Review udělilo herečce Liv Ullmannové cenu za ztvárnění role Almy Borgové.
    Žánry:DramaHororGotický
    16
  • The Oscars
    The Oscars (1953)
    SeriálRole: Sama sebe
    70%
    17
  • Danish Poet, The
    Danish Poet, The (2006)
    FilmRole: Vypravěč
    70%
    18
  • Dva životy
    Dva životy (2012)
    FilmRole: Ase Evensen

    Dcera Norky a německého okupačního vojáka Katrine vyrůstala v Německu a nyní žije v Norsku. Její spokojený rodinný život však zasáhne nečekaná rána v podobě předvolání svědčit o vlastní minulosti válečného dítěte, což mladá žena odmítá... Katrine je mladá žena, která vyrůstala ve východoněmeckém sirotčinci, kam ji nacisté zavlekli poté, co ji odtrhli od její norské matky. O několik let později se však dívce podařilo z východního Německa utéct. Vydala se po stopách své pravé matky a nyní, v roce 1990, žije spokojeně se svou rozrůstající se rodinou v Norsku. Když ale jednoho dne zavolá mladý právník, který vyšetřuje nacistické zločiny spáchané na válečných dětech ve východním Německu a chce ji za každou cenu zapojit do procesu odškodnění od znovusjednoceného německého státu, Katrine je nucena stanout tváří v tvář své utajované minulosti. Prozrazené tajemství by totiž mohlo zničit její šťastný život, který si v Norsku vybudovala.

    69%

    Dcera Norky a německého okupačního vojáka Katrine vyrůstala v Německu a nyní žije v Norsku. Její spokojený rodinný život však zasáhne nečekaná rána v podobě předvolání svědčit o vlastní minulosti válečného dítěte, což mladá žena odmítá... Katrine je mladá žena, která vyrůstala ve východoněmeckém sirotčinci, kam ji nacisté zavlekli poté, co ji odtrhli od její norské matky. O několik let později se však dívce podařilo z východního Německa utéct. Vydala se po stopách své pravé matky a nyní, v roce 1990, žije spokojeně se svou rozrůstající se rodinou v Norsku. Když ale jednoho dne zavolá mladý právník, který vyšetřuje nacistické zločiny spáchané na válečných dětech ve východním Německu a chce ji za každou cenu zapojit do procesu odškodnění od znovusjednoceného německého státu, Katrine je nucena stanout tváří v tvář své utajované minulosti. Prozrazené tajemství by totiž mohlo zničit její šťastný život, který si v Norsku vybudovala.

    19
  • Nevěra
    Nevěra (2000)
    Film
    Spisovatel, žijící na ostrově, zápasí s příběhem založeným na vzpomínce na jeho vlastní milostnou historii. Jmenuje se Bergman. Promlouvá k němu jakýsi hlas. Spisovatel ho nechá stát se ženou, herečkou jménem Marianne. Příběh konečně získává formu skrze ni. Marianne je šťastně vdaná za Marcuse, úspěšného dirigenta. Mají devítiletou dceru, Isabelle. David je Marcusův nejlepší přítel. Dvakrát rozvedený David bývá často u Marcuse a Marianne a pro Isabellu je nejoblíbenějším vypravěčem pohádek. Jedné noci, když je Marcus mimo domov, David přijde jako obvykle. Něco se změnilo a to, co bylo předtím bezpečným a platonickým přátelským vztahem mezi Marianne a Davidem, se najednou proměňuje. Marianne ho teď vidí v odlišném světle. Milostná aféra je na spadnutí. Když Marcus je na náročném turné a Isabella u své babičky, ti dva se setkají v Paříži. I po návratu do Švédska nadále zůstávají milenci. Ale Marcus o všem ví. Ve skutečnosti to věděl před jejich výletem do Paříže, ale rozhodl se hrát vyčkávací hru a doufat, že jejich vášeň vyhoří. Ale čekání, s vědomím jejich nevěry, ho učinilo netolerantním. Když Marcus zažádá o rozvod a svěření Isabelly, všechny strany začnou hrát nebezpečnou hru s tragickými následky. Nikdo není nevinný, lidé manipulují s těmi, které milují, tajemství jsou vyzrazována a zveřejňována - nikdo nikomu nemůže věřit - to je skutečná nevěra. Emocionální a bolestné drama, příběh o třech dospělých, chycených v milostném trojúhelníku s ničivými následky, napsaný Ingmarem Bergmanem a natočený Liv Ullmannovou, je volně inspirován skutečným životním zážitkem slavného švédského režiséra.
    Žánry:DramaRomantický
    69%
    Spisovatel, žijící na ostrově, zápasí s příběhem založeným na vzpomínce na jeho vlastní milostnou historii. Jmenuje se Bergman. Promlouvá k němu jakýsi hlas. Spisovatel ho nechá stát se ženou, herečkou jménem Marianne. Příběh konečně získává formu skrze ni. Marianne je šťastně vdaná za Marcuse, úspěšného dirigenta. Mají devítiletou dceru, Isabelle. David je Marcusův nejlepší přítel. Dvakrát rozvedený David bývá často u Marcuse a Marianne a pro Isabellu je nejoblíbenějším vypravěčem pohádek. Jedné noci, když je Marcus mimo domov, David přijde jako obvykle. Něco se změnilo a to, co bylo předtím bezpečným a platonickým přátelským vztahem mezi Marianne a Davidem, se najednou proměňuje. Marianne ho teď vidí v odlišném světle. Milostná aféra je na spadnutí. Když Marcus je na náročném turné a Isabella u své babičky, ti dva se setkají v Paříži. I po návratu do Švédska nadále zůstávají milenci. Ale Marcus o všem ví. Ve skutečnosti to věděl před jejich výletem do Paříže, ale rozhodl se hrát vyčkávací hru a doufat, že jejich vášeň vyhoří. Ale čekání, s vědomím jejich nevěry, ho učinilo netolerantním. Když Marcus zažádá o rozvod a svěření Isabelly, všechny strany začnou hrát nebezpečnou hru s tragickými následky. Nikdo není nevinný, lidé manipulují s těmi, které milují, tajemství jsou vyzrazována a zveřejňována - nikdo nikomu nemůže věřit - to je skutečná nevěra. Emocionální a bolestné drama, příběh o třech dospělých, chycených v milostném trojúhelníku s ničivými následky, napsaný Ingmarem Bergmanem a natočený Liv Ullmannovou, je volně inspirován skutečným životním zážitkem slavného švédského režiséra.
    Žánry:DramaRomantický
    20
  • Hadí vejce
    Hadí vejce (1977)
    FilmRole: Manuela
    Bergmanova spolupráce s Hollywoodem zachycuje tísnivou atmosféru poválečného Berlína 20. let 20. století. Cirkusový artista Abel Rosenberg přichází po sebevraždě bratra o práci. Bydlí ve společné domácnosti se svou švagrovou, ale zároveň propadá čím dál tím více alkoholismu a dalším psychickým problémům. V jednom bodě je pak Abel obviněn z několika úmrtí. Brzy se však ukáže, že tyto případy má na svědomí lékař, který provádí nelidské experimenty.
    68%
    Bergmanova spolupráce s Hollywoodem zachycuje tísnivou atmosféru poválečného Berlína 20. let 20. století. Cirkusový artista Abel Rosenberg přichází po sebevraždě bratra o práci. Bydlí ve společné domácnosti se svou švagrovou, ale zároveň propadá čím dál tím více alkoholismu a dalším psychickým problémům. V jednom bodě je pak Abel obviněn z několika úmrtí. Brzy se však ukáže, že tyto případy má na svědomí lékař, který provádí nelidské experimenty.
    21
  • Gaby: A True Story
    Gaby: A True Story (1987)
    FilmRole: Sari
    68%
    22
  • 23
  • Nevěsta pro Zandyho
    Nevěsta pro Zandyho (1974)
    FilmRole: Hanna Lund
    On byl drsný právě tak jako příroda kolem, ona křehká s netušenou vnitřní silou. Snímek Nevěsta pro Zandyho natočil v USA švédský režisér Jan Troell podle literární předlohy Lillian B. Rossové Cizinka. Zavede nás do krásné oblasti Big Sur na severu Kalifornie nedaleko pobřeží Tichého oceánu roku 1870. Zandy Allan, chovatel dobytka na divokém pobřeží severní Kalifornie, drsný jako příroda, která jej obklopuje, čeká v městečku na příjezd své nevěsty Hannah. Odpověděl na její inzerát s nabídkou sňatku a zaplatil jí cestu dlouhou dva tisíce mil. První setkání není ani pro jednoho příjemné. Útlá blondýnka, která v dopisech zatajila svůj věk, je podle Zandyho pro drsný život v horách příliš křehká. Muž se jí hned první večer proti její vůli zmocní. Ve štíhlé a něžné ženě však roste vzdor a netušená síla... (Česká televize)
    Žánry:Western
    Režie:Jan Troell
    67%
    On byl drsný právě tak jako příroda kolem, ona křehká s netušenou vnitřní silou. Snímek Nevěsta pro Zandyho natočil v USA švédský režisér Jan Troell podle literární předlohy Lillian B. Rossové Cizinka. Zavede nás do krásné oblasti Big Sur na severu Kalifornie nedaleko pobřeží Tichého oceánu roku 1870. Zandy Allan, chovatel dobytka na divokém pobřeží severní Kalifornie, drsný jako příroda, která jej obklopuje, čeká v městečku na příjezd své nevěsty Hannah. Odpověděl na její inzerát s nabídkou sňatku a zaplatil jí cestu dlouhou dva tisíce mil. První setkání není ani pro jednoho příjemné. Útlá blondýnka, která v dopisech zatajila svůj věk, je podle Zandyho pro drsný život v horách příliš křehká. Muž se jí hned první večer proti její vůli zmocní. Ve štíhlé a něžné ženě však roste vzdor a netušená síla... (Česká televize)
    Žánry:Western
    Režie:Jan Troell
    24
  • Sofie
    Sofie (1992)
    Film
    Režisérský debut Liv Ulmannové, na kterém se podílela i jako spoluautorka scénáře (s básníkem Peterem Poulsenem), vychází z románu Henriho Nathansena z roku 1932 o zámožné židovské obchodnické rodině z Kodaně konce 19. století. Ulmannová se zaměřuje na životní cestu silné dcery Sofie: milostný poměr s pohanským malířem, domluvené manželství, porod a stále osudovější výzvy.
    Žánry:Drama
    67%
    Režisérský debut Liv Ulmannové, na kterém se podílela i jako spoluautorka scénáře (s básníkem Peterem Poulsenem), vychází z románu Henriho Nathansena z roku 1932 o zámožné židovské obchodnické rodině z Kodaně konce 19. století. Ulmannová se zaměřuje na životní cestu silné dcery Sofie: milostný poměr s pohanským malířem, domluvené manželství, porod a stále osudovější výzvy.
    Žánry:Drama
    25
  • I et speil i en gåte
    I et speil i en gåte (2008)
    FilmRole: Grandmother
    67%
    26
  • Jen aby to byla holčička
    Jen aby to byla holčička (1986)
    FilmRole: Elena
    Doufejme, že je to holka je mnohovrstevnatý průzkum nesmyslnosti sexuálních stereotypů. Liv Ullmannová hraje hraběnku, která po rozvodu převezme rodinnou farmu. Protože si uvědomuje, že se nemůže spolehnout na pomoc patriarchální společenské struktury, vede farmu sama s pomocí svých služebných a příbuzných. Když se do jejího života vrátí hrabě (Philipe Noiret), on a jeho mužští kamarádi zjistí, že je dámy svou odborností předčí.
    Žánry:DramaKomedie
    66%
    Doufejme, že je to holka je mnohovrstevnatý průzkum nesmyslnosti sexuálních stereotypů. Liv Ullmannová hraje hraběnku, která po rozvodu převezme rodinnou farmu. Protože si uvědomuje, že se nemůže spolehnout na pomoc patriarchální společenské struktury, vede farmu sama s pomocí svých služebných a příbuzných. Když se do jejího života vrátí hrabě (Philipe Noiret), on a jeho mužští kamarádi zjistí, že je dámy svou odborností předčí.
    Žánry:DramaKomedie
    27
  • Ung flukt
    Ung flukt (1959)
    FilmRole: Gerd
    65%
    28
  • Night Visitor, The
    Night Visitor, The (1971)
    FilmRole: Ester Jenks
    64%
    29
  • Nebezpečná partie
    Nebezpečná partie (1984)
    FilmRole: Marina Fromm
    64%
    30
  • Chlapec ze zátoky
    Chlapec ze zátoky (1984)
    FilmRole: Jenny Campbell
    Dospívající chlapec z katolické rodiny v Glace Bay na ostrově Cape Breton v Novém Skotsku se v 30. letech 20. století potýká s problémy dospívání: Má se stát knězem? Co má dělat s vraždou, které byl svědkem a kterou spáchal místní policista a vážený farník? A jak daleko by měl zajít se svou přítelkyní, která je shodou okolností dcerou vraha?
    Žánry:DramaRetro
    63%
    Dospívající chlapec z katolické rodiny v Glace Bay na ostrově Cape Breton v Novém Skotsku se v 30. letech 20. století potýká s problémy dospívání: Má se stát knězem? Co má dělat s vraždou, které byl svědkem a kterou spáchal místní policista a vážený farník? A jak daleko by měl zajít se svou přítelkyní, která je shodou okolností dcerou vraha?
    Žánry:DramaRetro
    31
  • Kristin Lavransdatter
    Kristin Lavransdatter (1995)
    Film
    Do životního příběhu zemanské dcery ze zámožné rodiny se promítají středověké dějiny Norska (14. století), kdy mravní řád lidu určovalo přísné katolictví. Život půvabné Kristiny je zachycen od jejího šťastného dětství, které však bylo zkaleno znásilněním v lese. Zneuctěná dívka odchází do kláštera, kde v úkrytu čeká, až dospěje a vdá se za muže ze sousedství, jemuž byla přislíbena. Zamiluje se však osudově do rytíře Erlenda Nikulaussona, uhrančivého svůdníka, který byl uvržen do klatby kvůli milostné aféře s vdanou ženou. Kristina navzdory všem prosadí jejich svatbu a nezastaví ji ani sebevražda Erlendovy bývalé milenky. Dvojice, všemi odsouzena, překoná ostudný skandál a vstupuje do společné budoucnosti, držena neochvějnou silou Kristininy lásky. Dramatický průběh jejich nastávajícího soužití věští vyhořelý kostel jako symbol oslabené duchovnosti a trest za hřích. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:Drama
    62%
    Do životního příběhu zemanské dcery ze zámožné rodiny se promítají středověké dějiny Norska (14. století), kdy mravní řád lidu určovalo přísné katolictví. Život půvabné Kristiny je zachycen od jejího šťastného dětství, které však bylo zkaleno znásilněním v lese. Zneuctěná dívka odchází do kláštera, kde v úkrytu čeká, až dospěje a vdá se za muže ze sousedství, jemuž byla přislíbena. Zamiluje se však osudově do rytíře Erlenda Nikulaussona, uhrančivého svůdníka, který byl uvržen do klatby kvůli milostné aféře s vdanou ženou. Kristina navzdory všem prosadí jejich svatbu a nezastaví ji ani sebevražda Erlendovy bývalé milenky. Dvojice, všemi odsouzena, překoná ostudný skandál a vstupuje do společné budoucnosti, držena neochvějnou silou Kristininy lásky. Dramatický průběh jejich nastávajícího soužití věští vyhořelý kostel jako symbol oslabené duchovnosti a trest za hřích. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:Drama
    32
  • 33
  • Divoká kachna
    Divoká kachna (1984)
    FilmRole: Gina
    Henrika Ibsena, jednu z najvýraznejších osobností svetovej drámy druhej polovice 19. storočia, niekedy nazývajú Shakespearom meštiackej drámy. Reformátor európskeho divadla 19. storočia, nór Henrik Ibsen (1828 - 1906), dosiahol tvorivý vrchol predovšetkým v druhej polovici svojho života, keď sa sústredil na kritiku spoločnosti a pozornosť obrátil na analýzu hodnôt súčasníkov. V Ibsenovom vrcholnom období vznikla aj dráma Divá kačka, ktorá v skutočnosti predznamenáva záverečnú éru autorovej tvorby. Divú kačku napísal v roku 1884 - krátko pred vydaním manifestu symbolizmu vo Francúzsku. Po dramatických básňach (Brand, Peer Gynt) a spoločensko-kritických hrách, ktoré vyniesli Ibsenovi najväčšiu slávu (Nepriateľ ľudu, Nora, Strašidlá), otvorila Divá kačka sériu hier nesúcich výrazné prvky symbolizmu (Rosmersholm, Pani z prímoria, Staviteľ Solness a John Gabriel Borkmann). Divá kačka je akousi psychologickou sondou do vnútra hlavných postáv, medzi ktorými sa v tragickej groteske rozohráva napätá dráma riešiaca základný protiklad života - protiklad pravdy a klamstva. Vo filmovej adaptácii austrálskych tvorcov si režisér Henri Safran vybral hercov zvučných mien - nórsku herečku Liv Ullmannovú a Angličana Jeremyho Ironsa, ktorí vytvorili postavy Giny a Hjalmara Ekdalovcov.
    Žánry:Drama
    61%
    Henrika Ibsena, jednu z najvýraznejších osobností svetovej drámy druhej polovice 19. storočia, niekedy nazývajú Shakespearom meštiackej drámy. Reformátor európskeho divadla 19. storočia, nór Henrik Ibsen (1828 - 1906), dosiahol tvorivý vrchol predovšetkým v druhej polovici svojho života, keď sa sústredil na kritiku spoločnosti a pozornosť obrátil na analýzu hodnôt súčasníkov. V Ibsenovom vrcholnom období vznikla aj dráma Divá kačka, ktorá v skutočnosti predznamenáva záverečnú éru autorovej tvorby. Divú kačku napísal v roku 1884 - krátko pred vydaním manifestu symbolizmu vo Francúzsku. Po dramatických básňach (Brand, Peer Gynt) a spoločensko-kritických hrách, ktoré vyniesli Ibsenovi najväčšiu slávu (Nepriateľ ľudu, Nora, Strašidlá), otvorila Divá kačka sériu hier nesúcich výrazné prvky symbolizmu (Rosmersholm, Pani z prímoria, Staviteľ Solness a John Gabriel Borkmann). Divá kačka je akousi psychologickou sondou do vnútra hlavných postáv, medzi ktorými sa v tragickej groteske rozohráva napätá dráma riešiaca základný protiklad života - protiklad pravdy a klamstva. Vo filmovej adaptácii austrálskych tvorcov si režisér Henri Safran vybral hercov zvučných mien - nórsku herečku Liv Ullmannovú a Angličana Jeremyho Ironsa, ktorí vytvorili postavy Giny a Hjalmara Ekdalovcov.
    Žánry:Drama
    34
  • Abdikace
    Abdikace (1974)
    FilmRole: Queen Kristina
    60%
    35
  • Skavlan
    Skavlan (2009)
    SeriálRole: Self - Guest
    Skavlan je norsko-švédská televizní talk show, kterou moderuje norský novinář Fredrik Skavlan. Premiéru měla ve Švédsku na stanici Sveriges Television v lednu 2009 a prvními hosty byli bývalý švédský premiér Göran Persson a jeho manželka Anitra Steenová. Dne 8. května 2009 bylo oznámeno, že pořad Skavlan byl obnoven pro druhou sezónu. Rovněž bylo oznámeno, že pořad již nebude produkován pouze švédskou televizí SVT, ale bude částečně produkován v Norsku Norskou vysílací společností. Prvních dvanáct epizod druhé sezóny pořadu Skavlan bylo produkováno švédskou televizí SVT a zbývajících dvanáct norskou NRK. Skavlan mluví norsky, a proto jsou jeho dialogy ve Švédsku opatřeny švédskými titulky, i když jsou si oba jazyky poměrně podobné a vzájemně srozumitelné. Pokud jsou osoby, se kterými Skavlan vede rozhovor, Švédové, často jim říká, aby mu dali vědět, pokud nerozumí tomu, co říká. Švédský romanopisec Jan Guillou kritizoval SVT za titulkování pořadu a uvedl, že "to není potřeba. Kdyby byl moderátor Dán, titulkování by bylo nutné, ale s norským moderátorem to nedává smysl."
    59%
    Skavlan je norsko-švédská televizní talk show, kterou moderuje norský novinář Fredrik Skavlan. Premiéru měla ve Švédsku na stanici Sveriges Television v lednu 2009 a prvními hosty byli bývalý švédský premiér Göran Persson a jeho manželka Anitra Steenová. Dne 8. května 2009 bylo oznámeno, že pořad Skavlan byl obnoven pro druhou sezónu. Rovněž bylo oznámeno, že pořad již nebude produkován pouze švédskou televizí SVT, ale bude částečně produkován v Norsku Norskou vysílací společností. Prvních dvanáct epizod druhé sezóny pořadu Skavlan bylo produkováno švédskou televizí SVT a zbývajících dvanáct norskou NRK. Skavlan mluví norsky, a proto jsou jeho dialogy ve Švédsku opatřeny švédskými titulky, i když jsou si oba jazyky poměrně podobné a vzájemně srozumitelné. Pokud jsou osoby, se kterými Skavlan vede rozhovor, Švédové, často jim říká, aby mu dali vědět, pokud nerozumí tomu, co říká. Švédský romanopisec Jan Guillou kritizoval SVT za titulkování pořadu a uvedl, že "to není potřeba. Kdyby byl moderátor Dán, titulkování by bylo nutné, ale s norským moderátorem to nedává smysl."
    36
  • Long Shadow, The
    Long Shadow, The (1992)
    Film
    59%
    37
  • Studený pot
    Studený pot (1970)
    FilmRole: Fabienne Martin
    58%
    38
  • The Girlfriend
    The Girlfriend (1989)
    FilmRole: María
    Raquel a Maria jsou kamarádky od dětství. Raquel si splnila sen a stala se herečkou, zatímco Maria se vdala za řemeslníka, má tři děti a stará se o domácnost. Po argentinském vojenském převratu v roce 1976 je Mariin nejstarší syn Carlos unesen. Maria se v zoufalství obrací na svou vlivnou přítelkyni s prosbou o pomoc. Čím víc se ale Raquel zapojuje do hledání Carlose, tím víc se sama stává terčem junty. Nakonec prchá z Argentiny do Berlína. Maria se mezitím připojuje ke skupině žen, které vyšetřují osud svých zmizelých příbuzných. V roce 1983, po pádu diktatury, se obě přítelkyně znovu setkávají.
    Žánry:Drama
    56%
    Raquel a Maria jsou kamarádky od dětství. Raquel si splnila sen a stala se herečkou, zatímco Maria se vdala za řemeslníka, má tři děti a stará se o domácnost. Po argentinském vojenském převratu v roce 1976 je Mariin nejstarší syn Carlos unesen. Maria se v zoufalství obrací na svou vlivnou přítelkyni s prosbou o pomoc. Čím víc se ale Raquel zapojuje do hledání Carlose, tím víc se sama stává terčem junty. Nakonec prchá z Argentiny do Berlína. Maria se mezitím připojuje ke skupině žen, které vyšetřují osud svých zmizelých příbuzných. V roce 1983, po pádu diktatury, se obě přítelkyně znovu setkávají.
    Žánry:Drama
    39
  • Leonor
    Leonor (1975)
    FilmRole: Leonor
    56%
    40
  • Miss Julie
    Miss Julie (2014)
    Film
    Roku 1890 se během Svatojánské noci v hrabství Fermanagh (Severní Irsko) Julie (Jessica Chastain), dcera anglo-irského aristokrata, snaží přimět Jeana (Colin Farrell), sluhu jejího otce, aby ji svedl. Jedná se o filmovou adaptaci nejznámější hry stejného jména od Augusta Strindberga.
    Žánry:DramaRomantický
    54%
    Roku 1890 se během Svatojánské noci v hrabství Fermanagh (Severní Irsko) Julie (Jessica Chastain), dcera anglo-irského aristokrata, snaží přimět Jeana (Colin Farrell), sluhu jejího otce, aby ji svedl. Jedná se o filmovou adaptaci nejznámější hry stejného jména od Augusta Strindberga.
    Žánry:DramaRomantický
    41
  • Richard's Things
    Richard's Things (1980)
    FilmRole: Kate Morris
    54%
    42
  • Pope Joan
    Pope Joan (1972)
    FilmRole: Pope Joan
    53%
    43
  • Lost Horizon
    Lost Horizon (1973)
    FilmRole: Catherine
    50%
    44
  • Players
    Players (1979)
    FilmRole: Spectator
    41%
    45
  • 46

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.