Jára Kohout: Nejlepší filmy a seriály

6.6

Jára Kohout: Filmy a seriály

Jára Kohout, vlastním jménem Jaroslav Kohout, se narodil 9. prosince 1904 v Praze. Pocházel z dobře situované rodiny úředníka pražské kaolínky. Od dětství se věnoval hře na housle a tanci, již od sedmi let hrál ochotnicky divadlo. Na přání rodičů se vyučil zubním technikem, přesto ho to stále táhlo k divadlu.

Začátky kariéry v kabaretu

Po večerech vystupoval v pražských kabaretech, kde si ho všiml známý komik Ferenc Futurista. Společně s jeho bratrem Emanem Fialou vytvořili komické trio, které bavilo diváky po celé Praze. Tato spolupráce trvala devět let a přinesla Kohoutovi značnou popularitu.

Filmová kariéra v období první republiky

V období první republiky se Jára Kohout prosadil i ve filmu. Hrál v řadě populárních snímků, například "Na tý louce zelený" (1936), "Falešná kočička" (1937) či "Kristián" (1939). Jeho komediální talent a osobitý humor si získaly srdce diváků.

Emigrace a působení v zahraničí

Po druhé světové válce, v roce 1948, emigroval do zahraničí. Nejprve působil v Německu a Francii, později se usadil ve Spojených státech amerických. I v emigraci pokračoval ve své herecké kariéře a stal se oblíbeným mezi krajany i zahraničním publikem.

Návrat do vlasti

Po sametové revoluci se 3. dubna 1990, po 42 letech v emigraci, vrátil do Československa. Návrat do vlasti pro něj znamenal možnost opět se setkat s domácím publikem a zapojit se do kulturního dění.

Osobní život

Jára Kohout byl známý svým smyslem pro humor nejen na jevišti, ale i v osobním životě. V pokročilém věku se oženil s o 60 let mladší novinářkou Marcelou, což vyvolalo značnou pozornost médií. Jeho život byl plný zajímavých událostí a setkání s významnými osobnostmi.

Odkaz a závěr života

Jára Kohout zemřel 23. října 1994 v Praze ve věku 89 let.


  • Kristian
    Kristian (1939)
    FilmRole: úředník Novotný
    • Oneplay
    • Prima Plus
    • Magenta TV
    Úředník cestovní kanceláře z oddělení Afrika-Orient má jednu velkou vášeň. Celý měsíc vždy tajně šetří ze svého malého platu na jedinou noc ve světě svých snů. V tu noc se pak proměňuje v elegána a velkého svůdce žen. Vždy s vybranou dámou povečeří v luxusním nočním podniku a nakonec s typickým: Zavřete oči, odcházím, zmizí. Tento vcelku nevinný koníček mu ovšem funguje jen do té doby, než narazí na slečnu Zuzanu, která je rázná mladá dáma a nic si nenechá líbit jen tak...
    81%
    Úředník cestovní kanceláře z oddělení Afrika-Orient má jednu velkou vášeň. Celý měsíc vždy tajně šetří ze svého malého platu na jedinou noc ve světě svých snů. V tu noc se pak proměňuje v elegána a velkého svůdce žen. Vždy s vybranou dámou povečeří v luxusním nočním podniku a nakonec s typickým: Zavřete oči, odcházím, zmizí. Tento vcelku nevinný koníček mu ovšem funguje jen do té doby, než narazí na slečnu Zuzanu, která je rázná mladá dáma a nic si nenechá líbit jen tak...
    1
  • Hotel Modrá hvězda
    Hotel Modrá hvězda (1941)
    FilmRole: zřízenec hlídaci společnosti
    • Oneplay
    Populární herecké trio Nataša Gollová, Oldřich Nový a Adina Mandlová dva roky po Kristianovi (1939) znovu spojilo síly s režisérem Martinem Fričem, aby natočili remake romantické komedie Karla Lamače Zamilovaný hotel (Das verliebte Hotel) z roku 1933. Děj obou filmů se točí okolo titulního hotelu. Ten zdědila sebevědomá a přičinlivá Zuzana (Gollová), která se snaží jednak vzkřísit neprosperující podnik, jednak získat srdce zámožného Vladimíra (Nový), který trpí ve vztahu s elegantní Miladou (Mandlová). Oblíbená prvorepubliková komedie je založena jednak na hereckém souladu hlavních představitelů, kteří dostali velký prostor projevit svůj komediální talent, jednak na důvtipně rozehraném příběhu. Snímek byl v roce 1941 oceněn Cenou města Zlína na Filmových žních, Nataša Gollová pak obdržela národní cenu za herecký výkon. (Národní filmový archiv)
    Žánry:Komedie
    80%
    Populární herecké trio Nataša Gollová, Oldřich Nový a Adina Mandlová dva roky po Kristianovi (1939) znovu spojilo síly s režisérem Martinem Fričem, aby natočili remake romantické komedie Karla Lamače Zamilovaný hotel (Das verliebte Hotel) z roku 1933. Děj obou filmů se točí okolo titulního hotelu. Ten zdědila sebevědomá a přičinlivá Zuzana (Gollová), která se snaží jednak vzkřísit neprosperující podnik, jednak získat srdce zámožného Vladimíra (Nový), který trpí ve vztahu s elegantní Miladou (Mandlová). Oblíbená prvorepubliková komedie je založena jednak na hereckém souladu hlavních představitelů, kteří dostali velký prostor projevit svůj komediální talent, jednak na důvtipně rozehraném příběhu. Snímek byl v roce 1941 oceněn Cenou města Zlína na Filmových žních, Nataša Gollová pak obdržela národní cenu za herecký výkon. (Národní filmový archiv)
    Žánry:Komedie
    2
  • Počestné paní pardubické
    Počestné paní pardubické (1944)
    FilmRole: punčochář Hypolit Kostík
    V Pardubicích měli v sedmnáctém století kata Jiřího, který byl ve svém opovrhovaném povolání hluboce nešťastný. Povahou byl mírný jako beránek, ani slepici nedokázal useknout hlavu, věnoval se spíš ranhojičství a léčitelství. Tenhle mistr popravčí měl manželku Rozinu, jejíž krása a pěkné oblečení byly trnem v oku všem zakyslým místním drbnám. Když začaly nepřejícné měšťanostky proti paní Rozině intrikovat, musel se Jiří konečně vzchopit k činu a jednat jako muž. A do toho všeho se ještě ve městě odehrál případ přímo kriminální...
    74%
    V Pardubicích měli v sedmnáctém století kata Jiřího, který byl ve svém opovrhovaném povolání hluboce nešťastný. Povahou byl mírný jako beránek, ani slepici nedokázal useknout hlavu, věnoval se spíš ranhojičství a léčitelství. Tenhle mistr popravčí měl manželku Rozinu, jejíž krása a pěkné oblečení byly trnem v oku všem zakyslým místním drbnám. Když začaly nepřejícné měšťanostky proti paní Rozině intrikovat, musel se Jiří konečně vzchopit k činu a jednat jako muž. A do toho všeho se ještě ve městě odehrál případ přímo kriminální...
    3
  • Taking Off
    Taking Off (1971)
    Film
    Vlídný pohled na pomatenou generaci 70. let, její naděje, přání i problematické vztahy se svými váženými, staromódními a pokryteckými rodiči. Larry a Lynn Tynovi tvoří typickou americkou rodinu s neodmyslitelnými starostmi s dcerou Jeannie, která bere drogy, a se společností, ve které se pohybuje. Jeannie odejde z domova. Její rodiče se setkají s dalšími lidmi, kterým utekly děti, a zjišťují, že je odchod člena rodiny může obohatit - najednou mají prostor, aby znovu objevili život, aby se k sobě opět přiblížili.
    73%
    Vlídný pohled na pomatenou generaci 70. let, její naděje, přání i problematické vztahy se svými váženými, staromódními a pokryteckými rodiči. Larry a Lynn Tynovi tvoří typickou americkou rodinu s neodmyslitelnými starostmi s dcerou Jeannie, která bere drogy, a se společností, ve které se pohybuje. Jeannie odejde z domova. Její rodiče se setkají s dalšími lidmi, kterým utekly děti, a zjišťují, že je odchod člena rodiny může obohatit - najednou mají prostor, aby znovu objevili život, aby se k sobě opět přiblížili.
    4
  • Život je pes
    Život je pes (1933)
    FilmRole: zákazník
    Nečekaně zdařilá konverzační komedie, která čerpá i z odkazu němých grotesek, rozvíjí stále bláznivější situace kolem nezaměstnaného hudebního skladatele, který se vydává za váženého postaršího muže. A před sympatickou dívkou se pak vydává za strýčka i rozverného synovce. Hugo Haas předvedl opravdový herecký koncert zvláště ve scénách "rozdvojování", aniž by se musel uchylovat k jakémukoli pitvoření. I další protagonisté - např. pan domácí Theodora Pištěka - předvádějí mistrně vypointované figurky. Režisér Martin Frič natočil vkusnou podívanou s nenápadnými, ale přitom jasně čitelnými sociálními podtexty.
    Žánry:Komedie
    73%
    Nečekaně zdařilá konverzační komedie, která čerpá i z odkazu němých grotesek, rozvíjí stále bláznivější situace kolem nezaměstnaného hudebního skladatele, který se vydává za váženého postaršího muže. A před sympatickou dívkou se pak vydává za strýčka i rozverného synovce. Hugo Haas předvedl opravdový herecký koncert zvláště ve scénách "rozdvojování", aniž by se musel uchylovat k jakémukoli pitvoření. I další protagonisté - např. pan domácí Theodora Pištěka - předvádějí mistrně vypointované figurky. Režisér Martin Frič natočil vkusnou podívanou s nenápadnými, ale přitom jasně čitelnými sociálními podtexty.
    Žánry:Komedie
    5
  • Poslední muž
    Poslední muž (1934)
    FilmRole: dragoun Frantík
    Alois Kohout je středoškolský profesor, despotický rodinný tyran a poděs, před kterým se všichni třesou v panické hrůze. A přece se najde člověk, který dokáže panu profesorovi srazit hřebínek jeho pýchy, vrátit jeho rodině svobodu a navíc si odvést profesorovu dcerušku do klidného manželského přístavu... Z obsáhlého díla F. X. Svobody je situační divadelní komedie Poslední muž stále živá mezi našimi divadelními amatéry. Režie filmového přepisu se chopil Martin Frič v roce 1934. Úsměvnému vyprávění ponechal divadelní půdorys i pojetí. Pro titulní roli si vybral Huga Haase. Profesor Kohout je v jeho podání sice pořádný metr, ale od samého počátku je znát, že se sám nebere příliš vážně a že rodinného tyrana dělá tak trochu z povinnosti, tak trochu z pohodlnosti. V jádru je to však hodný člověk, což závěr příběhu potvrdí. Martin Frič si ke spolupráci dále přizval osvědčenou Zdeňku Baldovou do role ušlápnuté manželky, dále Vladimíra Borského, pozdějšího režiséra, ale v té době oblíbeného milovníka, mladičkého Antonína Novotného, Járu Kohouta a Darju Hajskou. Do exponované role profesorovy dcery Zdenky riskantně obsadil debutující Marii Glázrovou, pro kterou tato role znamenala raketový start ke kariéře vskutku hvězdné. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    73%
    Alois Kohout je středoškolský profesor, despotický rodinný tyran a poděs, před kterým se všichni třesou v panické hrůze. A přece se najde člověk, který dokáže panu profesorovi srazit hřebínek jeho pýchy, vrátit jeho rodině svobodu a navíc si odvést profesorovu dcerušku do klidného manželského přístavu... Z obsáhlého díla F. X. Svobody je situační divadelní komedie Poslední muž stále živá mezi našimi divadelními amatéry. Režie filmového přepisu se chopil Martin Frič v roce 1934. Úsměvnému vyprávění ponechal divadelní půdorys i pojetí. Pro titulní roli si vybral Huga Haase. Profesor Kohout je v jeho podání sice pořádný metr, ale od samého počátku je znát, že se sám nebere příliš vážně a že rodinného tyrana dělá tak trochu z povinnosti, tak trochu z pohodlnosti. V jádru je to však hodný člověk, což závěr příběhu potvrdí. Martin Frič si ke spolupráci dále přizval osvědčenou Zdeňku Baldovou do role ušlápnuté manželky, dále Vladimíra Borského, pozdějšího režiséra, ale v té době oblíbeného milovníka, mladičkého Antonína Novotného, Járu Kohouta a Darju Hajskou. Do exponované role profesorovy dcery Zdenky riskantně obsadil debutující Marii Glázrovou, pro kterou tato role znamenala raketový start ke kariéře vskutku hvězdné. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    6
  • Čapkovy povídky
    Čapkovy povídky (1947)
    FilmRole: živnostník Josef
    V roce 1947 sáhli filmaři poprvé po Čapkových Povídkách z jedné a druhé kapsy. Režisér Martin Frič si ve spolupráci se scenáristy Františkem Vlčkem a Jaroslavem Žákem vybral pět povídek: Propuštěný, Případ s dítětem, Balada o Juraji Čupovi, Ukradený spis a Poslední soud. První je o podmínečně propuštěném trestanci, ve druhé policejní komisař hledá pachatele uneseného dítěte a poznává, jak těžké je mezi navlas si podobnými nemluvňaty najít to pravé. Třetí je sugestivním vyprávěním o náboženském fanatikovi, který z božího příkazu zabil a jde se ve sněhové vánici udat na četnickou stanici. Ve čtvrté pátrá inspektor Pištora po bytovém zloději, který omylem ukradl tajné spisy generálního štábu, a v poslední povídce se dozvíme, že je-li na některé hříšníky pozemská spravedlnost krátká, trestu stejně neujdou. Trvalou hodnotou filmu jsou herecké výkony hlavních protagonistů - byli to Jaroslav Marvan, Jaroslav Průcha, František Filipovský, Theodor Pištěk, František Kovářík a František Smolík. (Česká televize)
    72%
    V roce 1947 sáhli filmaři poprvé po Čapkových Povídkách z jedné a druhé kapsy. Režisér Martin Frič si ve spolupráci se scenáristy Františkem Vlčkem a Jaroslavem Žákem vybral pět povídek: Propuštěný, Případ s dítětem, Balada o Juraji Čupovi, Ukradený spis a Poslední soud. První je o podmínečně propuštěném trestanci, ve druhé policejní komisař hledá pachatele uneseného dítěte a poznává, jak těžké je mezi navlas si podobnými nemluvňaty najít to pravé. Třetí je sugestivním vyprávěním o náboženském fanatikovi, který z božího příkazu zabil a jde se ve sněhové vánici udat na četnickou stanici. Ve čtvrté pátrá inspektor Pištora po bytovém zloději, který omylem ukradl tajné spisy generálního štábu, a v poslední povídce se dozvíme, že je-li na některé hříšníky pozemská spravedlnost krátká, trestu stejně neujdou. Trvalou hodnotou filmu jsou herecké výkony hlavních protagonistů - byli to Jaroslav Marvan, Jaroslav Průcha, František Filipovský, Theodor Pištěk, František Kovářík a František Smolík. (Česká televize)
    7
  • Banáni
    Banáni (1971)
    Film
    • Amazon Prime Video
    • iTunes
    Už samotný název filmu naznačuje, že nepůjde o vážný příběh, nýbrž o komedii. Poměrně lehce můžeme objevit jakousi příbuznost se slovy potrhlý, blázen, pošuk, cvok. Hrdinou je Fielding Mellish, který se pokouší bez velkých nároků nějak nenápadně protlouct životem. Kromě toho, že již delší dobu hledá pevnější milostný vztah a práci, nemá žádné ambice. Téměř systematicky se vyhýbá politice a vlivu televize i rozhlasu. Ještě jedno je na něm pozoruhodné - je věčný nešika a smolař. Ironií osudu způsobí zlom v jeho životě mladá aktivistka Nancy. Od okamžiku, kdy se Fielding do dívky zamiluje, mění se nejenom jeho vztah k okolí, ale i touha navždy zůstat jen nenápadným kolečkem ve společenském dění. Woody Allen vytvořil bláznivou parodii, v níž se místem děje stala smyšlená banánová republika San Marcos. Vysmívá se nejrůznějším vzbouřeneckým hnutím a také politice s jejími viditelnými i utajovanými metodami, mechanismy, rituály. Režisér si také s velkou chutí zahrál Fieldinga Mellishe. Nejeden satirický šleh se dotýká praktik nejmocnějšího společenského média - televize (komentování nejrůznějších zpráv a ovlivňování mínění veřejnosti). Film nezapře, že režisér velmi dobře zná světovou kinematografii a po svém si zažertoval s nejedním filmovým klasikem. A tak můžeme vidět svérázné citace z Bergmanovy Sedmé pečeti (snová scéna Fieldinga odnášeného na kříži), proslulého Ejzenštejnova Křižníku Potěmkin (dětský kočárek řítící se po schodech dolů) či křížové výslechy, jak je známe z filmu Kdo seje vítr. Woody Allen tu ovšem vzdal také hold mistrům světové grotesky Charliemu Chaplinovi (etudou na známou Moderní dobu) a bratřím Marxům (připomenutím slavných titulů Psí suchary, Kachní polévka), jejichž gagy se inspiroval při zachycení jednoho lidského údělu a lidské společnosti.
    Žánry:KomedieLGBTQ+Satira
    71%
    Už samotný název filmu naznačuje, že nepůjde o vážný příběh, nýbrž o komedii. Poměrně lehce můžeme objevit jakousi příbuznost se slovy potrhlý, blázen, pošuk, cvok. Hrdinou je Fielding Mellish, který se pokouší bez velkých nároků nějak nenápadně protlouct životem. Kromě toho, že již delší dobu hledá pevnější milostný vztah a práci, nemá žádné ambice. Téměř systematicky se vyhýbá politice a vlivu televize i rozhlasu. Ještě jedno je na něm pozoruhodné - je věčný nešika a smolař. Ironií osudu způsobí zlom v jeho životě mladá aktivistka Nancy. Od okamžiku, kdy se Fielding do dívky zamiluje, mění se nejenom jeho vztah k okolí, ale i touha navždy zůstat jen nenápadným kolečkem ve společenském dění. Woody Allen vytvořil bláznivou parodii, v níž se místem děje stala smyšlená banánová republika San Marcos. Vysmívá se nejrůznějším vzbouřeneckým hnutím a také politice s jejími viditelnými i utajovanými metodami, mechanismy, rituály. Režisér si také s velkou chutí zahrál Fieldinga Mellishe. Nejeden satirický šleh se dotýká praktik nejmocnějšího společenského média - televize (komentování nejrůznějších zpráv a ovlivňování mínění veřejnosti). Film nezapře, že režisér velmi dobře zná světovou kinematografii a po svém si zažertoval s nejedním filmovým klasikem. A tak můžeme vidět svérázné citace z Bergmanovy Sedmé pečeti (snová scéna Fieldinga odnášeného na kříži), proslulého Ejzenštejnova Křižníku Potěmkin (dětský kočárek řítící se po schodech dolů) či křížové výslechy, jak je známe z filmu Kdo seje vítr. Woody Allen tu ovšem vzdal také hold mistrům světové grotesky Charliemu Chaplinovi (etudou na známou Moderní dobu) a bratřím Marxům (připomenutím slavných titulů Psí suchary, Kachní polévka), jejichž gagy se inspiroval při zachycení jednoho lidského údělu a lidské společnosti.
    Žánry:KomedieLGBTQ+Satira
    8
  • Uličnice
    Uličnice (1936)
    FilmRole: komisař
    Je to příběh dívky zamilované do letce, kterého zná pouze z novinových článků. Z penzionátu uteče do Karlových Varů a doufá, že se s ním setká. Když zaslechne, že jeho strýček plánuje vychovat z třináctileté osiřelé dívky budoucí manželku, neváhá a tuto informaci využije ve svůj prospěch. Zavolá do sirotčince a sama se stává roztomilou holčičkou… Film vznikl podle úspěšné předlohy, která v roce 1936 dobyla přední pražské operetní scény. Režisér Slavínský šťastně zvolil do role uličnice Věru Ferbasovou, která se rázem stala nejpopulárnější hvězdou československých biografů. Těšit se můžete i na koktajícího Ladislava Peška a vtipného Jindřicha Plachtu. (Filmexport)
    Žánry:KomedieHudební
    70%
    Je to příběh dívky zamilované do letce, kterého zná pouze z novinových článků. Z penzionátu uteče do Karlových Varů a doufá, že se s ním setká. Když zaslechne, že jeho strýček plánuje vychovat z třináctileté osiřelé dívky budoucí manželku, neváhá a tuto informaci využije ve svůj prospěch. Zavolá do sirotčince a sama se stává roztomilou holčičkou… Film vznikl podle úspěšné předlohy, která v roce 1936 dobyla přední pražské operetní scény. Režisér Slavínský šťastně zvolil do role uličnice Věru Ferbasovou, která se rázem stala nejpopulárnější hvězdou československých biografů. Těšit se můžete i na koktajícího Ladislava Peška a vtipného Jindřicha Plachtu. (Filmexport)
    Žánry:KomedieHudební
    9
  • Městečko na dlani
    Městečko na dlani (1942)
    FilmRole: radní
    Tragikomické dění v idylickém městečku Rukapáně odkrývá jak předsudky místních obyvatel, tak jejich solidaritu. Kronika městečka Rukapáně zachycuje úsměvné i tragické osudy jeho obyvatel na konci devatenáctého století. Pytlák Matěj zachrání radu Zimmerheiera v zasypaném dole, starosta Buzek je varován andělem, aby nechal pití, a další události tvoří mozaiku maloměsta. Mimopražská premiéra se uskutečnila již 4. 9. 1942 v Ronově nad Doubravou, kde se natáčely exteriéry. (Film Europe)
    Žánry:DramaKomedie
    70%
    Tragikomické dění v idylickém městečku Rukapáně odkrývá jak předsudky místních obyvatel, tak jejich solidaritu. Kronika městečka Rukapáně zachycuje úsměvné i tragické osudy jeho obyvatel na konci devatenáctého století. Pytlák Matěj zachrání radu Zimmerheiera v zasypaném dole, starosta Buzek je varován andělem, aby nechal pití, a další události tvoří mozaiku maloměsta. Mimopražská premiéra se uskutečnila již 4. 9. 1942 v Ronově nad Doubravou, kde se natáčely exteriéry. (Film Europe)
    Žánry:DramaKomedie
    10
  • Jedenácté přikázání
    Jedenácté přikázání (1935)
    FilmRole: Rousek
    Veselé příhody tří starých mládenců, jedné utajené manželky a potrhlého velitele ostrostřelců... Oslavou příchodu nového – dvacátého – století začíná rozmarná komedie podle stejnojmenné frašky Františka Ferdinanda Šamberka, jehož jméno je spojeno se zakladatelskou generací Národního divadla. Napsal na čtyřicet titulů oblíbených veseloher a největšího ohlasu zaznamenalo právě Jedenácté přikázání, příběh o utajené ženitbě zapřisáhlého starého mládence. Její humor i znamenitě řešená situační komika inspirovaly i filmaře. První verzi natočil v roce 1925 režisér Václav Kubásek podle silvestrovského představení Vinohradského divadla. Zvukovou verzi natočil o deset let později Martin Frič, na scénáři výtečné komedie se podílel E.A. Longen a Otakar Vávra. Hlavní roli c.k. notáře Voborského, který pro lásku ke sličné měšťanské dcerce zradí přísahu, že se nikdy neožení, hrál v obou přepisech Hugo Haas. Zatajovanou manželku pak ve Fričově adaptaci Jiřina Štěpničková, veselé kumpány Jindřich Plachta a Jiří Plachý, potrhlého ševce Václav Trégl a jeho energickou ženu Eližbětu Ella Nollová. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    70%
    Veselé příhody tří starých mládenců, jedné utajené manželky a potrhlého velitele ostrostřelců... Oslavou příchodu nového – dvacátého – století začíná rozmarná komedie podle stejnojmenné frašky Františka Ferdinanda Šamberka, jehož jméno je spojeno se zakladatelskou generací Národního divadla. Napsal na čtyřicet titulů oblíbených veseloher a největšího ohlasu zaznamenalo právě Jedenácté přikázání, příběh o utajené ženitbě zapřisáhlého starého mládence. Její humor i znamenitě řešená situační komika inspirovaly i filmaře. První verzi natočil v roce 1925 režisér Václav Kubásek podle silvestrovského představení Vinohradského divadla. Zvukovou verzi natočil o deset let později Martin Frič, na scénáři výtečné komedie se podílel E.A. Longen a Otakar Vávra. Hlavní roli c.k. notáře Voborského, který pro lásku ke sličné měšťanské dcerce zradí přísahu, že se nikdy neožení, hrál v obou přepisech Hugo Haas. Zatajovanou manželku pak ve Fričově adaptaci Jiřina Štěpničková, veselé kumpány Jindřich Plachta a Jiří Plachý, potrhlého ševce Václav Trégl a jeho energickou ženu Eližbětu Ella Nollová. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    11
  • Bílá vrána
    Bílá vrána (1938)
    FilmRole: Petr Konvalinka
    68%
    12
  • Filosofská historie
    Filosofská historie (1937)
    FilmRole: policajt Koníček
    67%
    13
  • Falešná kočička
    Falešná kočička (1937)
    FilmRole: Vendelín Pleticha
    • Prima Plus
    66%
    14
  • Důvod k rozvodu
    Důvod k rozvodu (1937)
    FilmRole: Špargl
    Tradiční česká filmová komedie plná lásky, omylů, nedorozumění a dobrých konců. Hrdinou je hudební skladatel Pavel Bertl, nenapravitelný opilec a karbaník, který sice dokázal během několika let prohýřit celý rodinný majetek, současně je však nešťastný, když vidí svou manželku Helenu, jak trpí jeho zhýralým životem. Aby ji zachránil, rozhodne se jí poskytnout pádný důvod k rozvodu a na radu advokáta se na pár dní ubytuje v horském hotelu s cizí ženou. K tomu účelu advokát angažuje nezaměstnanou artistku Annu Plavcovou, které tím ovšem nemálo zkomplikuje život, protože se právě zakoukala do úspěšného kouzelníka Skály, který se chystá vystupovat ve stejném hotelu, kde má Anna s Bertlem sehrát milostný páreček na záletech.
    Žánry:Komedie
    65%
    Tradiční česká filmová komedie plná lásky, omylů, nedorozumění a dobrých konců. Hrdinou je hudební skladatel Pavel Bertl, nenapravitelný opilec a karbaník, který sice dokázal během několika let prohýřit celý rodinný majetek, současně je však nešťastný, když vidí svou manželku Helenu, jak trpí jeho zhýralým životem. Aby ji zachránil, rozhodne se jí poskytnout pádný důvod k rozvodu a na radu advokáta se na pár dní ubytuje v horském hotelu s cizí ženou. K tomu účelu advokát angažuje nezaměstnanou artistku Annu Plavcovou, které tím ovšem nemálo zkomplikuje život, protože se právě zakoukala do úspěšného kouzelníka Skály, který se chystá vystupovat ve stejném hotelu, kde má Anna s Bertlem sehrát milostný páreček na záletech.
    Žánry:Komedie
    15
  • Lucerna
    Lucerna (1938)
    FilmRole: Klásek
    65%
    16
  • What's So Bad About Feeling Good?
    What's So Bad About Feeling Good? (1968)
    Film
    64%
    17
  • Neviděli jste Bobíka?
    Neviděli jste Bobíka? (1944)
    FilmRole: zloděj psů Šiška
    63%
    18
  • Parohy
    Parohy (1947)
    FilmRole: Zuzanin otec
    Novomanžel O. Nový se proti své vůli stane majitelem mohutného jeleního paroží.

    Oldřich Nový byl a navždy zůstane pro český film ztělesněním šarmu, elegance a osobního kouzla, kterému podléhaly všechny ženy bez rozdílu věku. Ve svých nezapomenutelných milovnických rolích byl nejen romantikem, který byl schopen se zamilovat do dívky z dávného obrazu, podlehnout čokoládově hnědým očím přítelkyně pana ministra, ale také svůdníkem, pro kterého byla nevěra pravidelně provozovaným sportem, nebo naopak novomanželem posedlým žárlivostí. Právě takový byl Viktorin, hlavní postava bláznivé secesní komedie, kde se vše točí kolem mohutného jeleního paroží. Jeho nedobrovolným majitelem se stane právě žárlivý Viktorin, a tak jistě není těžké uhodnout, co všechno takový trefný dar může způsobit.
     

    Žánry:Komedie
    63%
    Novomanžel O. Nový se proti své vůli stane majitelem mohutného jeleního paroží.

    Oldřich Nový byl a navždy zůstane pro český film ztělesněním šarmu, elegance a osobního kouzla, kterému podléhaly všechny ženy bez rozdílu věku. Ve svých nezapomenutelných milovnických rolích byl nejen romantikem, který byl schopen se zamilovat do dívky z dávného obrazu, podlehnout čokoládově hnědým očím přítelkyně pana ministra, ale také svůdníkem, pro kterého byla nevěra pravidelně provozovaným sportem, nebo naopak novomanželem posedlým žárlivostí. Právě takový byl Viktorin, hlavní postava bláznivé secesní komedie, kde se vše točí kolem mohutného jeleního paroží. Jeho nedobrovolným majitelem se stane právě žárlivý Viktorin, a tak jistě není těžké uhodnout, co všechno takový trefný dar může způsobit.
     

    Žánry:Komedie
    19
  • Klapzubova XI.
    Klapzubova XI. (1938)
    FilmRole: Hájek
    Podle humoristické knihy Eduarda Basse natočil v roce 1938 Ladislav Brom sportovní komedii, k níž napsal scénář budoucí úspěšný režisér Karel Steklý. Podobně jako v knižní předloze, také ve filmu je hlavní atrakcí jedenáct talentovaných fotbalistů – synů majitele autodílny Klapzuby. Vedle pokušení v podobě profesionalizace (rozbíjející přirozenou rodinnou jednotu) se v oddechovém snímku řeší i milostné vzplanutí středního útočníka Pepíka Klapzuby (Jan Šebor) k půvabné Evě (Hana Vítová). V rolích rodičů mezinárodně úspěšného týmu se objevili Theodor Pištěk a Antonie Nedošinská a řada dalších oblíbených herců. Část fotbalistů představují neherci, skuteční sportovci. Film měl premiéru pouhé čtyři týdny před podpisem Mnichovské dohody. Snímek tak nezaujal jen populárním tématem, ale i vlasteneckým vyzněním. (NFA)
    63%
    Podle humoristické knihy Eduarda Basse natočil v roce 1938 Ladislav Brom sportovní komedii, k níž napsal scénář budoucí úspěšný režisér Karel Steklý. Podobně jako v knižní předloze, také ve filmu je hlavní atrakcí jedenáct talentovaných fotbalistů – synů majitele autodílny Klapzuby. Vedle pokušení v podobě profesionalizace (rozbíjející přirozenou rodinnou jednotu) se v oddechovém snímku řeší i milostné vzplanutí středního útočníka Pepíka Klapzuby (Jan Šebor) k půvabné Evě (Hana Vítová). V rolích rodičů mezinárodně úspěšného týmu se objevili Theodor Pištěk a Antonie Nedošinská a řada dalších oblíbených herců. Část fotbalistů představují neherci, skuteční sportovci. Film měl premiéru pouhé čtyři týdny před podpisem Mnichovské dohody. Snímek tak nezaujal jen populárním tématem, ale i vlasteneckým vyzněním. (NFA)
    20
  • Tři kroky od těla
    Tři kroky od těla (1934)
    FilmRole: námořník
    Tommy Fikejs a Ferda Říha, dva věční studenti, jsou se svými prostředky již úplně na dně. Dluhů jako kvítí, bytná je vyhazuje na ulici a na další půjčku není ani pomyšlení. Tommy má sice bohatého strýčka - automobilového krále, který se však nedá pumpnout ani po dobrém, ani po zlém, ač ho Tommy bombarduje stále prosebnými dopisy. Finanční situace obou přátel je víc než zoufalá, ale je nouze nejvyšší...
    Žánry:Komedie
    62%
    Tommy Fikejs a Ferda Říha, dva věční studenti, jsou se svými prostředky již úplně na dně. Dluhů jako kvítí, bytná je vyhazuje na ulici a na další půjčku není ani pomyšlení. Tommy má sice bohatého strýčka - automobilového krále, který se však nedá pumpnout ani po dobrém, ani po zlém, ač ho Tommy bombarduje stále prosebnými dopisy. Finanční situace obou přátel je víc než zoufalá, ale je nouze nejvyšší...
    Žánry:Komedie
    21
  • Barbora řádí
    Barbora řádí (1935)
    FilmRole: Klandr
    Nepříliš úspěšný Pavel Stehlík si s kamarádem Kopřivou neustále půjčuje peníze od svého domácího, krejčího Mráze, a marně přemýšlí, jak zlepšit svou situaci. Poradí jim dobrácký Vojtěch Čáp, manžel majitelky husí farmy v Brousilově, který v kavárně laškuje s tanečnicí Boby. Jeho rada je prostá - sňatek na inzerát. Stehlík skutečně na jeden inzerát odpoví, a to právě na ten, který jménem své dcery Heleny podala energická Barbora Čápová. Přestože odpovědí je celá bedna, jako nejlepší je vybrán právě dopis Pavla Stehlíka. A protože se do sebe mladí zamilují, chystají zanedlouho v Brousilově veselku. Jenže když se chce Vojtěch se zetěm povyrazit v Praze, Barbora objeví v jeho zápisníku slovo Boby, vedle pětimístnou cifru a usoudí, že manžel úspěšně investoval do luštěnin. V domnění, že jsou konečně bohatí, začne paní Barbora velkoryse vylepšovat domácnost a na nějakou korunu nehledí. Do toho přijede krejčí Mráz, jenž by rád získal peníze, které mu Stehlík dluží, a v Barboře pozná svou dávnou partnerku z ochotnického divadla. Aby jednoho neštěstí nebylo dost, vypraví se společně do Prahy a skončí ve stejném varieté, v němž si užívají Vojtěch se Stehlíkem. Barbora sice slibuje nevěrnému muži pomstu, ale vše nakonec dopadne úplně jinak. (TV Nova)
    Žánry:Komedie
    60%
    Nepříliš úspěšný Pavel Stehlík si s kamarádem Kopřivou neustále půjčuje peníze od svého domácího, krejčího Mráze, a marně přemýšlí, jak zlepšit svou situaci. Poradí jim dobrácký Vojtěch Čáp, manžel majitelky husí farmy v Brousilově, který v kavárně laškuje s tanečnicí Boby. Jeho rada je prostá - sňatek na inzerát. Stehlík skutečně na jeden inzerát odpoví, a to právě na ten, který jménem své dcery Heleny podala energická Barbora Čápová. Přestože odpovědí je celá bedna, jako nejlepší je vybrán právě dopis Pavla Stehlíka. A protože se do sebe mladí zamilují, chystají zanedlouho v Brousilově veselku. Jenže když se chce Vojtěch se zetěm povyrazit v Praze, Barbora objeví v jeho zápisníku slovo Boby, vedle pětimístnou cifru a usoudí, že manžel úspěšně investoval do luštěnin. V domnění, že jsou konečně bohatí, začne paní Barbora velkoryse vylepšovat domácnost a na nějakou korunu nehledí. Do toho přijede krejčí Mráz, jenž by rád získal peníze, které mu Stehlík dluží, a v Barboře pozná svou dávnou partnerku z ochotnického divadla. Aby jednoho neštěstí nebylo dost, vypraví se společně do Prahy a skončí ve stejném varieté, v němž si užívají Vojtěch se Stehlíkem. Barbora sice slibuje nevěrnému muži pomstu, ale vše nakonec dopadne úplně jinak. (TV Nova)
    Žánry:Komedie
    22
  • Na tý louce zelený
    Na tý louce zelený (1936)
    FilmRole: hajný Štětivec
    Zamotaný příběh začíná v okamžiku, kdy se na své panství, spravované dosud strýcem Vojtěchem, vrací slečna Alena Skalická. Na pomoc si pozve vynikajícího znalce, docenta Bulfínka, který se mimo jiné zabývá také křížením a šlechtěním domácích zvířat. Sympatického starého mládence však hajný Štětivec omylem pokládá za pytláka a zavře jej do prasečího chlívku. V této nedůstojné situaci se poněkud plachý docent seznámí s hajného dcerou Hančí. Slečně Aleně se zase zalíbí lesní inženýr Jiří Miláček, ale protože je jejím zaměstnancem, nedává mu své sympatie najevo. Jako třetí adept na lásku přijíždí na panství nezvaný host, Alenin bratránek Gustav von Horowitz, milovník těžkého vína, lehkých žen a starých časů. Jeho přítomnost sice všechno řádně zamotá, ale nakonec všechno dobře dopadne, a tak se chystá hned trojí svatba. Alena si bere Miláčka, Bulfínek Hančí a Horowitz slečnu Lolu, majitelku věhlasného salónu krásy.
    Žánry:HudebníKomedie
    59%
    Zamotaný příběh začíná v okamžiku, kdy se na své panství, spravované dosud strýcem Vojtěchem, vrací slečna Alena Skalická. Na pomoc si pozve vynikajícího znalce, docenta Bulfínka, který se mimo jiné zabývá také křížením a šlechtěním domácích zvířat. Sympatického starého mládence však hajný Štětivec omylem pokládá za pytláka a zavře jej do prasečího chlívku. V této nedůstojné situaci se poněkud plachý docent seznámí s hajného dcerou Hančí. Slečně Aleně se zase zalíbí lesní inženýr Jiří Miláček, ale protože je jejím zaměstnancem, nedává mu své sympatie najevo. Jako třetí adept na lásku přijíždí na panství nezvaný host, Alenin bratránek Gustav von Horowitz, milovník těžkého vína, lehkých žen a starých časů. Jeho přítomnost sice všechno řádně zamotá, ale nakonec všechno dobře dopadne, a tak se chystá hned trojí svatba. Alena si bere Miláčka, Bulfínek Hančí a Horowitz slečnu Lolu, majitelku věhlasného salónu krásy.
    Žánry:HudebníKomedie
    23
  • Slávko, nedej se!
    Slávko, nedej se! (1939)
    FilmRole: strýc Ambrož
    59%
    24
  • U svatého Matěje
    U svatého Matěje (1939)
    FilmRole: Matěj Brabenec
    58%
    25
  • Polibek ze stadionu
    Polibek ze stadionu (1948)
    FilmRole: pacient u zubaře

    Slavné hokejové mistrovství světa v roce 1947 se tu stává kulisou svérázného milostného příběhu: nadšená dívka z čiré radosti políbí svého náhodného souseda. To zachytila kamera filmového žurnálu, který se pak rozlétl do všech kin. Aktéři filmového polibku se pak hledají v kinech i mimo ně, protože na ně dolehl nevídaný zájem jejich okolí.

    Žánry:Komedie
    58%

    Slavné hokejové mistrovství světa v roce 1947 se tu stává kulisou svérázného milostného příběhu: nadšená dívka z čiré radosti políbí svého náhodného souseda. To zachytila kamera filmového žurnálu, který se pak rozlétl do všech kin. Aktéři filmového polibku se pak hledají v kinech i mimo ně, protože na ně dolehl nevídaný zájem jejich okolí.

    Žánry:Komedie
    26
  • Děvče z předměstí
    Děvče z předměstí (1939)
    FilmRole: Šukálek
    58%
    27
  • Komediantská princezna
    Komediantská princezna (1936)
    FilmRole: starosta
    I ovdovělý tatínek se vzorně stará o svého malého synka. Když chlapec onemocní, dokonce mu zařídí soukromé loutkové představení. Mezi kočovnými loutkaři se mu však zalíbí pohledná dívka. Jenže vyvstávají tu sociální protiklady: zatímco on je bohatým továrníkem, jí se přezdívá, jak již název naznačuje, komediantská princezna. Muž ovšem musí odolat výhodnějším nabídkám k sňatku. Na snímku je zajímavé, že údajně byly použity autentické loutky Matěje Kopeckého.
    délka filmu: 88 min
    Žánry:Komedie
    58%
    I ovdovělý tatínek se vzorně stará o svého malého synka. Když chlapec onemocní, dokonce mu zařídí soukromé loutkové představení. Mezi kočovnými loutkaři se mu však zalíbí pohledná dívka. Jenže vyvstávají tu sociální protiklady: zatímco on je bohatým továrníkem, jí se přezdívá, jak již název naznačuje, komediantská princezna. Muž ovšem musí odolat výhodnějším nabídkám k sňatku. Na snímku je zajímavé, že údajně byly použity autentické loutky Matěje Kopeckého.
    délka filmu: 88 min
    Žánry:Komedie
    28
  • Projectionist, The
    Projectionist, The (1970)
    FilmRole: Candy Man / Scientist
    57%
    29
  • Host do domu
    Host do domu (1942)
    FilmRole: Kryšpín
    V rozpačitém pokusu o bláznivou komedii, plnou nadsázky a ztřeštěných událostí, vévodí několik výstředních postav: pan domácí si libuje v bizarních vynálezech, kdežto jeho dvě roztomilé dcerunky mají naopak zájem o flirtování. Jenže vyhlédnutí mládenci mají coby podnikatelé smůlu. Stavba penzionu, kde by si nudící se boháči léčili stresy, se totiž opožďuje.
    Žánry:Komedie
    56%
    V rozpačitém pokusu o bláznivou komedii, plnou nadsázky a ztřeštěných událostí, vévodí několik výstředních postav: pan domácí si libuje v bizarních vynálezech, kdežto jeho dvě roztomilé dcerunky mají naopak zájem o flirtování. Jenže vyhlédnutí mládenci mají coby podnikatelé smůlu. Stavba penzionu, kde by si nudící se boháči léčili stresy, se totiž opožďuje.
    Žánry:Komedie
    30
  • Tři kamarádi
    Tři kamarádi (1947)
    FilmRole: exekutor
    Mladíci Štěpán, Ludvík a Karel se skamarádili v cizině, kde za druhé světové války bojovali. Teď se vrátili domů a přemýšlejí o další budoucnosti. Štěpán je konstruktérem, a tak si založí autodílnu. Najde se v ní práce i pro Ludvíka, zatímco Karel se zaměstná v automobilové továrně Omega. Mladí podnikatelé jsou však samé dluhy a jejich podnik neprosperuje. Štěpán sice vymyslí zplynovač do aut, ale nemá ani jak ho otestovat. V nouzi největší přijde zpráva, že Štěpán bude dědit po strýci z Jižní Ameriky...
    Žánry:Komedie
    55%
    Mladíci Štěpán, Ludvík a Karel se skamarádili v cizině, kde za druhé světové války bojovali. Teď se vrátili domů a přemýšlejí o další budoucnosti. Štěpán je konstruktérem, a tak si založí autodílnu. Najde se v ní práce i pro Ludvíka, zatímco Karel se zaměstná v automobilové továrně Omega. Mladí podnikatelé jsou však samé dluhy a jejich podnik neprosperuje. Štěpán sice vymyslí zplynovač do aut, ale nemá ani jak ho otestovat. V nouzi největší přijde zpráva, že Štěpán bude dědit po strýci z Jižní Ameriky...
    Žánry:Komedie
    31
  • Dceruška k pohledání
    Dceruška k pohledání (1940)
    FilmRole: Nováček
    Věra Ferbasová hrála v meziválečném období samá ztřeštěná děvčata, větroplachy, jimž se dobovým žargonem přezdívalo žabec. Tatínek mívá s takovým potomkem samá trápení, protože víří jeden zmatek za druhým, i když tentokrát mnohé zamotají výmysly a lži hrdinčiných blízkých. Zbývá dodat, že velkou roli zde zastávají ochotníci a navrátilec z Ameriky.
    Žánry:Komedie
    Režie:Václav Binovec
    54%
    Věra Ferbasová hrála v meziválečném období samá ztřeštěná děvčata, větroplachy, jimž se dobovým žargonem přezdívalo žabec. Tatínek mívá s takovým potomkem samá trápení, protože víří jeden zmatek za druhým, i když tentokrát mnohé zamotají výmysly a lži hrdinčiných blízkých. Zbývá dodat, že velkou roli zde zastávají ochotníci a navrátilec z Ameriky.
    Žánry:Komedie
    Režie:Václav Binovec
    32
  • Prosím, pane profesore
    Prosím, pane profesore (1940)
    FilmRole: Skalský, Věřin otec
    Do oktávy pražského gymnázia nastoupí nový student Šmolka. Nadaného, upřímného chlapce si oblíbí spolužáci i profesoři. Jen přísný profesor Hladík na něj pro malý konflikt zanevře. Šmolka se také zastane spolužačky Zemancové, když se jí třídní šplhoun Vobořil snaží zesměšnit před celou třídou. Uražený Vobořil se Šmolkovi pomstí: vloží mu do náprsní kapsy svou peněženku a ohlásí profesoru Hladíkovi ztrátu. Ten peněženku najde a navrhne Šmolku na vyloučení...
    Žánry:DramaRodinný
    54%
    Do oktávy pražského gymnázia nastoupí nový student Šmolka. Nadaného, upřímného chlapce si oblíbí spolužáci i profesoři. Jen přísný profesor Hladík na něj pro malý konflikt zanevře. Šmolka se také zastane spolužačky Zemancové, když se jí třídní šplhoun Vobořil snaží zesměšnit před celou třídou. Uražený Vobořil se Šmolkovi pomstí: vloží mu do náprsní kapsy svou peněženku a ohlásí profesoru Hladíkovi ztrátu. Ten peněženku najde a navrhne Šmolku na vyloučení...
    Žánry:DramaRodinný
    33
  • Lízino štěstí
    Lízino štěstí (1939)
    FilmRole: temperamentní radní
    Po velkém diváckém úspěchu filmu Lízin let do nebe, který vznikl podle dojímavého dívčího románku Růženy Utěšitelové Líza Irovská, si obecenstvo spolu s majiteli kin vynutilo pokračování. Hrdinka příběhu, osiřelá dívka s pěveckým nadáním, získala stipendium od zámožné pražské rodiny a díky němu studuje v klášterním dívčím penzionátu. Tam si postupně získá srdce spolužaček, přísné učitelky a především mladého lékaře, do kterého se zamilovala. O své místo na slunci však bude muset patřičně bojovat... (Česká televize)
    Žánry:DramaRomantický
    Režie:Václav Binovec
    53%
    Po velkém diváckém úspěchu filmu Lízin let do nebe, který vznikl podle dojímavého dívčího románku Růženy Utěšitelové Líza Irovská, si obecenstvo spolu s majiteli kin vynutilo pokračování. Hrdinka příběhu, osiřelá dívka s pěveckým nadáním, získala stipendium od zámožné pražské rodiny a díky němu studuje v klášterním dívčím penzionátu. Tam si postupně získá srdce spolužaček, přísné učitelky a především mladého lékaře, do kterého se zamilovala. O své místo na slunci však bude muset patřičně bojovat... (Česká televize)
    Žánry:DramaRomantický
    Režie:Václav Binovec
    34
  • Miláček pluku
    Miláček pluku (1931)
    FilmRole: správce velkostatku Kohout
    52%
    35
  • Čekanky
    Čekanky (1940)
    FilmRole: Hlavín
    52%
    36
  • Srdce v celofánu
    Srdce v celofánu (1940)
    FilmRole: Radní Kožený
    46%
    37
  • Lojzička
    Lojzička (1936)
    FilmRole: listonoš Jikra
    Sirotek Lojzička Strnadová žije v Nemanicích u listonoše Jikry. V Nemanicích se objeví dva mladíci - Francouz Jean Poulard a jeho přítel Karel Drozd. Jejich letadlo havarovalo v blízkosti Nemanic a letci nemohou sehnat opraváře. Místní mlynářka, matka dvou dcer, Karly a Pavly, je zaměstná. Jean se zamiluje do Lojzičky a učí se od ní česky a Karel má zase rád mlynářčinu dceru Karlu. Místní obyvatelé pokládají Jeana a Karla za zločince a pronásledují je.
    Žánry:Komedie
    43%
    Sirotek Lojzička Strnadová žije v Nemanicích u listonoše Jikry. V Nemanicích se objeví dva mladíci - Francouz Jean Poulard a jeho přítel Karel Drozd. Jejich letadlo havarovalo v blízkosti Nemanic a letci nemohou sehnat opraváře. Místní mlynářka, matka dvou dcer, Karly a Pavly, je zaměstná. Jean se zamiluje do Lojzičky a učí se od ní česky a Karel má zase rád mlynářčinu dceru Karlu. Místní obyvatelé pokládají Jeana a Karla za zločince a pronásledují je.
    Žánry:Komedie
    38
  • Král ulice
    Král ulice (1935)
    FilmRole: harmonikář
    39%
    39
  • Divoké pivo
    Divoké pivo (1995)
    FilmRole: opilec Láďa
    26%
    40
  • Ještě větší blbec, než jsme doufali
    Ještě větší blbec, než jsme doufali (1994)
    FilmRole: dědeček z Ameriky
    Česká bláznivá komedie připomínající pohádku o hloupém Honzovi, který všechny zlé přechytračil a získal všechno, co takovým hrdinům přináleží. Honza se tu ovšem jmenuje Vít Dolejší, všeobecně přezdívaný Vitoušek. V podzemí Národního divadla hlídá stav spodních vod a když dostane padáka, protože divadlo připadne jeptiškám, nezbývá hrdinovi než zdědit po dědečkovi z Ameriky karlovarský hotel Richmond a pět milionů dolarů, vázaných na jeho rychlou rekonstrukci. V tom okamžiku se ovšem hrdina ocitá v síti intrik zbohatlého veksláka zvaného Boss, ředitele hotelu a bývalého estébáka Křiváčka a vychytralého advokáta Wágnera. Ve hře jsou však nejen velké peníze, ale také půvab notorické hráčky Alice, do níž se Vitoušek zamiluje a pak všem ukáže, že vůbec není takový blbec, jak si všichni mysleli.
    Žánry:Komedie
    Režie:Vít Olmer
    22%
    Česká bláznivá komedie připomínající pohádku o hloupém Honzovi, který všechny zlé přechytračil a získal všechno, co takovým hrdinům přináleží. Honza se tu ovšem jmenuje Vít Dolejší, všeobecně přezdívaný Vitoušek. V podzemí Národního divadla hlídá stav spodních vod a když dostane padáka, protože divadlo připadne jeptiškám, nezbývá hrdinovi než zdědit po dědečkovi z Ameriky karlovarský hotel Richmond a pět milionů dolarů, vázaných na jeho rychlou rekonstrukci. V tom okamžiku se ovšem hrdina ocitá v síti intrik zbohatlého veksláka zvaného Boss, ředitele hotelu a bývalého estébáka Křiváčka a vychytralého advokáta Wágnera. Ve hře jsou však nejen velké peníze, ale také půvab notorické hráčky Alice, do níž se Vitoušek zamiluje a pak všem ukáže, že vůbec není takový blbec, jak si všichni mysleli.
    Žánry:Komedie
    Režie:Vít Olmer
    41

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.