Top kina ČR: Druhá Duna konečně našla přemožitele. Pokořil ji návrat pejska Gumpa

Top kina ČR: Druhá Duna konečně našla přemožitele. Pokořil ji návrat pejska Gumpa
Gump – jsme dvojka | Bioscop
Kinaři tentokrát těžili ze svátečního víkendu, takže multiplexy se přeci jen zaplnily více než v minulém týdnu. Svůj podíl na tom měly také dvě největší novinky týdne, které samozřejmě zásadně zamávaly pořadím v top 5. I další dvě novinky se ovšem podívaly alespoň do nejlepší desítky. Ruský animák Domácí příšerky skončil na šestém místě a artové Dokonalé dny od Wima Wenderse na devátém místě s třemi tisíci diváky nejspíš dosáhly na maximum možného. Jak se nám ale seřadila pětice nejlepších?

5. místo

Kung Fu Panda 4
Kung Fu Panda 4
  • SkyShowtime
  • Google Play
  • iTunes
  • +2
61%
tržby 2 miliony 943 tisíc Kč / návštěvnost 15 113 diváků / 123 kin
Pandí hrdina Po tentokrát doplatil na příchod Gumpa, který vzal úspěšnému animáku od Dreamworks značné procento dětských diváků. Čtvrtá Kung Fu Panda tedy tentokrát klesla o necelých 40 % a připisuje si tak malinko větší pád, než je zvyklá. Pořád si ale nemá moc na co stěžovat, v následujících týdnech se totiž může pád zase trochu stabilizovat a pandí cesta k minimálně 200 tisícům diváků z českých kin se zdá být zaručena. Aktuálně jich má na svém kontě 157 tisíc.
Kung Fu Panda 4: trailer, český dabing | CinemArt

4. místo

Sladký život
Sladký život
  • VOYO
58%
tržby 3 miliony 096 tisíc Kč / návštěvnost 16 050 diváků / 127 kin
Ještě větší propad zaznamenala česká komedie Sladký život, která mezi víkendy klesla o znatelně bolestivějších 45 %. Důvod propadu je v tomto případě také jasný. Diváci zkrátka přesedlali na aktuální tuzemskou tvorbu v podobě roztomilého pejska. Sladký život tak překonal povinnou hranici 100 tisíců diváků (aktuálně jim přepočítává 118 tisíc), která odděluje aspoň menší české hity od propadáku. Trvalka ve stylu Žen v běhu či Bezva ženské na krku se z něj ale rozhodně nevyklube a Sladký život bude mít co dělat, aby se dostal přes hranici 200 tisíc prodaných lístků. Letošní české jedničky, tedy Aristokratku ve varu a Jedeme na teambuilding, ale novinka jistě neohrozí.
Sladký život: trailer | CinemArt

3. místo

Godzilla x Kong: Nové impérium
Godzilla x Kong: Nové impérium
  • Max
  • Google Play
  • iTunes
  • +1
64%
tržby 3 miliony 339 tisíc Kč / návštěvnost 17 049 diváků / 179 kin
Na bronzové příčce odstartovala další monstrózní bitka Godzilly s Kongem. 17 tisíc není z hlediska obřího popcornového blockbusteru nijak oslnivým číslem, v rámci značky „MonsterVerse“ se však řadí k těm lepším výsledkům. Jen deset let stará Godzilla a Kong: Ostrov lebek vykazovali lepší otevírací čísla (46 tisíc a 30 tisíc diváků), Godzilla II Král monster přilákala ještě méně diváků a první crossover Godzilla vs. Kong doplatil na covidovou pandemii. Tady se zkrátka žádné velké plenění tuzemských kin nekoná, v rámci série si ovšem Godzilla x Kong odbude aspoň svůj standard a možná to dotáhne i k 50 tisícům návštěvníků.
Godzilla x Kong: Nové impérium: finální trailer | Warner Bros.

2. místo

Duna: Část druhá
Duna: Část druhá
  • Max
  • Google Play
  • iTunes
  • +1
89%
tržby 4 miliony 999 tisíc Kč / návštěvnost 22 091 diváků / 84 kin
Sci-fi epos Denise Villeneuva už sice opustil post nejnavštěvovanějšího filmu v českých kinech, pořád ovšem vykazuje více než solidní výkon. Opět spadl o uspokojivých 38 % a připsal si hezkých 22 tisíc lidí, což je na pátý víkend v kinech velmi pěkný výsledek. Druhá Duna už navíc překonala hranici 400 tisíců diváků a s touto výkonností je kýžený půl milion pořád realitou. Další velká konkurence jako druhý Gump či Godzilla x Kong se navíc v následujících týdnech do kin nechystá, takže Paul Atreides bude moci coby trvalka vábit další diváky.
Duna: část druhá: 3. trailer | Vertical Entertainment

1. místo

Gump – jsme dvojka
Gump – jsme dvojka
  • Netflix
  • Google Play
  • iTunes
49%
tržby 8 milionů 212 tisíc Kč / návštěvnost 48 473 diváků / 222 kin
Na prvním místě se dle očekávání umístil roztomilý psík Gump. Snímek Gump – jsme dvojka maximálně vytěžil popularitu, kterou nabral první díl. Start druhého filmu s 48 tisíci diváky tak hravě překonává otvírák jedničky, která začínala na 37 tisících. První Gump byl navíc u dětí velmi populární a stal se stálicí, na kterou nakonec přišlo přes 200 tisíc lidí. A vzhledem k tomu, že kvalitativně se od sebe snímky příliš neliší, může sequel myslet na podobnou výkonnost a ještě větší celkovou návštěvnost. Kam až Gump tentokrát doputuje, nám však napoví až čísla následujících týdnů.
Gump – jsme dvojka: trailer | Bioscop
Aktuální program českých kin naleznete zde.
Zdroj: Unie filmových distributorů, Kinomaniak