Žebříčky

Nejlepší filmy na téma: hnutí odporu

  1. Jdi a dívej se
    Jdi a dívej se (1985)
    Film
    Čtrnáctiletý Fljora je v létě 1943 naivním běloruským chlapcem, odhodlaným zapojit se do partyzánského odboje. Na konci příběhu je lidskou troskou, z jejíž tváře navždy zmizely stopy dětské nevinnosti. Fljorův osud plný utrpení, ve kterém nechybí místo ani pro první erotické okouzlení a tragikomické okamžiky, prožila většina z těch, kteří dospívali za druhé světové války. Němci tehdy v Bělorusku realizovali projekt "spálené země", v němž lehlo popelem na šest set vesnic. O těchto událostech vypráví ve svých novelách Ales Adamovič, který se rovněž podílel na scénáři filmu, opatřeného názvem Zabijte Hitlera. Do výroby však šel snímek pod titulem, jenž tvoří refrén v biblické Apokalypse. Elem Klimov jej natáčel chronologicky, což výrazně pomohlo představiteli hlavní role Alexeji Kravčenkovi ke ztotožnění se svým hrdinou. Obraz Fljorova vyšinutého nitra však nevyjadřuje pouze herecká akce, výraznou měrou se na něm podílí práce kameramana a zvukaře, k níž zvláštní kontrapunkt vytváří Mozartova hudba.
    80%
    Čtrnáctiletý Fljora je v létě 1943 naivním běloruským chlapcem, odhodlaným zapojit se do partyzánského odboje. Na konci příběhu je lidskou troskou, z jejíž tváře navždy zmizely stopy dětské nevinnosti. Fljorův osud plný utrpení, ve kterém nechybí místo ani pro první erotické okouzlení a tragikomické okamžiky, prožila většina z těch, kteří dospívali za druhé světové války. Němci tehdy v Bělorusku realizovali projekt "spálené země", v němž lehlo popelem na šest set vesnic. O těchto událostech vypráví ve svých novelách Ales Adamovič, který se rovněž podílel na scénáři filmu, opatřeného názvem Zabijte Hitlera. Do výroby však šel snímek pod titulem, jenž tvoří refrén v biblické Apokalypse. Elem Klimov jej natáčel chronologicky, což výrazně pomohlo představiteli hlavní role Alexeji Kravčenkovi ke ztotožnění se svým hrdinou. Obraz Fljorova vyšinutého nitra však nevyjadřuje pouze herecká akce, výraznou měrou se na něm podílí práce kameramana a zvukaře, k níž zvláštní kontrapunkt vytváří Mozartova hudba.
    1
  2. Být, či nebýt
    Být, či nebýt (1942)
    Film
    Josef a Maria Turovi vlastní malou divadelní společnost ve Varšavě. Maria má mnoho obdivovatelů, včetně mladého polského pilota Stanislava Sobinského. Když Polsko napadnou Němci a rozpoutají tak druhou světovou válku, odlétá Stanislav a jeho přátelé do Británie, zatímco Turovi smí provozovat své divadlo pod silnými restrikcemi. Stanislav a jeho polští kolegové slouží v RAF a doufají, že profesor Siletski, který se má vrátit do Polska, rozešle zprávy jejich rodinám. Dají mu proto adresy všech svých blízkých. Zakrátko se ale ukáže, že profesor je německý špion. Stanislav se proto vydává do Polska a vyhledá Marii a Josefa, aby mu s ostatními herci pomohli získat tyto důvěrné informace zpět...
    78%
    Josef a Maria Turovi vlastní malou divadelní společnost ve Varšavě. Maria má mnoho obdivovatelů, včetně mladého polského pilota Stanislava Sobinského. Když Polsko napadnou Němci a rozpoutají tak druhou světovou válku, odlétá Stanislav a jeho přátelé do Británie, zatímco Turovi smí provozovat své divadlo pod silnými restrikcemi. Stanislav a jeho polští kolegové slouží v RAF a doufají, že profesor Siletski, který se má vrátit do Polska, rozešle zprávy jejich rodinám. Dají mu proto adresy všech svých blízkých. Zakrátko se ale ukáže, že profesor je německý špion. Stanislav se proto vydává do Polska a vyhledá Marii a Josefa, aby mu s ostatními herci pomohli získat tyto důvěrné informace zpět...
    2
  3. Lagaan - tenkrát v Indii
    Lagaan - tenkrát v Indii (2001)
    Film
    Konec devatenáctého století znamenal pro Indii život pod nadvládou britských kolonizátorů. Právo zde představovali důstojníci a jejich oddíly. Zdaleka ne všude však byli vojáci takovými džentlmeny, jak se o nich vyprávělo. Malá zemědělská vesnice Champaner je tábořištěm jednotky, jíž velí kapitán Russel, arogantní a náladový muž, jemuž na lidském životě záleží jen minimálně. Podle toho se také chová k místním obyvatelům. Je jen otázkou času, kdy dojde ke vzpouře. Vesničané vedení srdnatým a odhodlaným farmářem Bhuvanem a půvabnou Gauri však vědí, že odpor může existovat i bez zbytečných krveprolití a přestřelek. Rozhodnou se pro mírovou cestu, jejich triumfem nad bezohlednými uzurpátory se má stát vítězství nad vojáky v jejich národním sportu, v kriketu.
    76%
    Konec devatenáctého století znamenal pro Indii život pod nadvládou britských kolonizátorů. Právo zde představovali důstojníci a jejich oddíly. Zdaleka ne všude však byli vojáci takovými džentlmeny, jak se o nich vyprávělo. Malá zemědělská vesnice Champaner je tábořištěm jednotky, jíž velí kapitán Russel, arogantní a náladový muž, jemuž na lidském životě záleží jen minimálně. Podle toho se také chová k místním obyvatelům. Je jen otázkou času, kdy dojde ke vzpouře. Vesničané vedení srdnatým a odhodlaným farmářem Bhuvanem a půvabnou Gauri však vědí, že odpor může existovat i bez zbytečných krveprolití a přestřelek. Rozhodnou se pro mírovou cestu, jejich triumfem nad bezohlednými uzurpátory se má stát vítězství nad vojáky v jejich národním sportu, v kriketu.
    3
  4. Paisá
    Paisá (1946)
    Film
    Paisà představuje jedno z vrcholných děl italského neorealismu, směru, který se postavil proti oficiální a lehce schematické podobě filmové tvorby válečného období. Rossellini opustil svět nablýskaných ateliérů a filmových hvězd a přivedl na plátno neherce i skutečný svět ulice. Paisà v šesti obrazech zachycuje cestu amerických a britských vojáků od jejich vylodění na Sicílii až po závěrečné boje v Pádské nížině. Jednotlivé povídky - samostatné příběhy - spojuje kontrast staré a nové Itálie.
    Žánry:DramaVálečný
    75%
    Paisà představuje jedno z vrcholných děl italského neorealismu, směru, který se postavil proti oficiální a lehce schematické podobě filmové tvorby válečného období. Rossellini opustil svět nablýskaných ateliérů a filmových hvězd a přivedl na plátno neherce i skutečný svět ulice. Paisà v šesti obrazech zachycuje cestu amerických a britských vojáků od jejich vylodění na Sicílii až po závěrečné boje v Pádské nížině. Jednotlivé povídky - samostatné příběhy - spojuje kontrast staré a nové Itálie.
    Žánry:DramaVálečný
    4
  5. Evropa
    Evropa (1991)
    Film
    Pozoruhodný snímek EVROPA je třetí částí osobité autorské filmové trilogie, pátrající po duchovním fenoménu prostoru, v němž žijeme (PRVEK ZLOČINU, 1984, EPIDEMIE, 1987, EVROPA, 1991). Jeho tvůrce, dánský režisér Lars von Trier, situuje příběh do Německa "roku nula" (těsně po válce), do země těžce traumatizované svou prohrou, zmrazené do temnoty noci a beznaděje, a kontrolované (i devastovaného) Spojenci. Většina obyvatelstva tu však skrytě sympatizuje s nacistickými myšlenkami, a někteří se dokonce aktivně podílejí na destruktivních akcích werwolfů. Do tohoto místa a času přijíždí mladý Američan Leo, syn německého emigranta, aby "pomohl Německu". Pod přísným dohledem autoritářského strýce se stane průvodčím v lůžkových vozech první třídy u společnosti Zentropa. Seznámí se s majitelem společnosti, s Američany sympatizujícím Maxem Hartmannem, a zamiluje se do jeho dcery Kathariny. Avšak svět osobních jistot, jímž se citlivý mladík pokouší izolovat od okolní děsivé reality, snad právě proto drtivě zasáhne do jeho osudu... Situace "zlem nakaženého" Německa je pro režiséra (stejně jako pro mnoho jiných vynikajících tvůrců) východiskem k mnohem obecnější výpovědi o jedinci, osudově zmítaném vnějšími tlaky a navzdory všem svým idealistickým snahám zavedeném do slepé uličky. Vypovídá nejen o střetu humanistických a demokratických ideálů s mašinérií smrti, manipulativní moci a destrukce, ale i o evropských traumatech a křižovatkách; pro obojí je klíčová obrazová a významová metafora cesty po železnici. Velký důraz klade režisér na formu svého vyprávění. Širokoúhlý snímek je převážně monochromatický s významotvornými vstupy barvy; originálně využívá ateliéru a zadních projekcí. Koresponduje s díly Dreyerovými a Bergmanovými, na Fassbindera a Godarda odkazuje formálním experimentátorstvím a obsazením jejich "kultovních herců" (Eddie Constantine, Barbara Sukowá). V souladu s Trierovým chápáním filmu jako snění v bdělém stavu je Evropa vedle svého konkrétního geografického významu rovněž jakýmsi kulturním a politickým bodem v kolektivním podvědomí; celý příběh je prezentován jako hypnotická seance hrdiny i diváka, provázená podmanivým, chladným hlasem vypravěče (Max von Sydow).
    74%
    Pozoruhodný snímek EVROPA je třetí částí osobité autorské filmové trilogie, pátrající po duchovním fenoménu prostoru, v němž žijeme (PRVEK ZLOČINU, 1984, EPIDEMIE, 1987, EVROPA, 1991). Jeho tvůrce, dánský režisér Lars von Trier, situuje příběh do Německa "roku nula" (těsně po válce), do země těžce traumatizované svou prohrou, zmrazené do temnoty noci a beznaděje, a kontrolované (i devastovaného) Spojenci. Většina obyvatelstva tu však skrytě sympatizuje s nacistickými myšlenkami, a někteří se dokonce aktivně podílejí na destruktivních akcích werwolfů. Do tohoto místa a času přijíždí mladý Američan Leo, syn německého emigranta, aby "pomohl Německu". Pod přísným dohledem autoritářského strýce se stane průvodčím v lůžkových vozech první třídy u společnosti Zentropa. Seznámí se s majitelem společnosti, s Američany sympatizujícím Maxem Hartmannem, a zamiluje se do jeho dcery Kathariny. Avšak svět osobních jistot, jímž se citlivý mladík pokouší izolovat od okolní děsivé reality, snad právě proto drtivě zasáhne do jeho osudu... Situace "zlem nakaženého" Německa je pro režiséra (stejně jako pro mnoho jiných vynikajících tvůrců) východiskem k mnohem obecnější výpovědi o jedinci, osudově zmítaném vnějšími tlaky a navzdory všem svým idealistickým snahám zavedeném do slepé uličky. Vypovídá nejen o střetu humanistických a demokratických ideálů s mašinérií smrti, manipulativní moci a destrukce, ale i o evropských traumatech a křižovatkách; pro obojí je klíčová obrazová a významová metafora cesty po železnici. Velký důraz klade režisér na formu svého vyprávění. Širokoúhlý snímek je převážně monochromatický s významotvornými vstupy barvy; originálně využívá ateliéru a zadních projekcí. Koresponduje s díly Dreyerovými a Bergmanovými, na Fassbindera a Godarda odkazuje formálním experimentátorstvím a obsazením jejich "kultovních herců" (Eddie Constantine, Barbara Sukowá). V souladu s Trierovým chápáním filmu jako snění v bdělém stavu je Evropa vedle svého konkrétního geografického významu rovněž jakýmsi kulturním a politickým bodem v kolektivním podvědomí; celý příběh je prezentován jako hypnotická seance hrdiny i diváka, provázená podmanivým, chladným hlasem vypravěče (Max von Sydow).
    5
  6. Bella a Sebastián
    Bella a Sebastián (2013)
    Film
    Příběh chlapce a jeho psa, který milují už čtyři generace, poprvé přichází na velké plátno jako dobrodružná podívaná v nádherných kulisách savojských Alp. Sebastián žije v horách u svého adoptivního dědečka a jednoho dne se tajně spřátelí s divokou fenkou Bellou, velkým horským psem. Uprostřed polodivoké přírody na alpských svazích spolu zažívají nejedno dobrodružství, a brzy přijde čas na to největší z nich. To, které jim přinese svět dospělých v období 2. světové války. (Bontonfilm CZ)
    73%
    Příběh chlapce a jeho psa, který milují už čtyři generace, poprvé přichází na velké plátno jako dobrodružná podívaná v nádherných kulisách savojských Alp. Sebastián žije v horách u svého adoptivního dědečka a jednoho dne se tajně spřátelí s divokou fenkou Bellou, velkým horským psem. Uprostřed polodivoké přírody na alpských svazích spolu zažívají nejedno dobrodružství, a brzy přijde čas na to největší z nich. To, které jim přinese svět dospělých v období 2. světové války. (Bontonfilm CZ)
    6
  7. Amen.
    Amen. (2002)
    Film

    Film Constantina Costy-Gavrase byl volně inspirován hrou Rolfa Hochhutha, která se hrála v roce 1963 a poprvé veřejně pranýřovala papeže Pia XII. za jeho vazby a postoje k nacismu. Filmové drama Amen. splétá dva příběhy: skutečné postavy - poručíka SS Kurta Gersteina, který na vlastní oči, jako jeden z prvních viděl vyhlazování Židů v koncentračních táborech Belzec a Treblinka, a teatrální svět temných stínů Vatikánu a jejich diplomatických her. Tyto dva příběhy jsou spojeny fiktivní postavu mladého jezuitského kněze Fontany, který se snaží zprostředkovat poznatky a svědectví Vatikánu tak, aby mohl Svatý otec veřejně deklarovat postoj církve k židovské genocidě. Hlavní otázkou filmu je, zda a za jakých podmínek měl papež veřejně protestovat, zda se měl schovat za to, že se bál represí vůči katolíkům v okupovaných zemích? Měl právo zůstat ve stínu své neutrality ve snaze chránit je? Jedna z hlavních postav filmu dává klíč k této záhadě: "Před válkou jsme měli papeže války (Pius XII.). Po jeho smrti jsme zvolili papeže míru, ale začala válka!" Costa-Gavras se inspiroval doznáním, které sepsal Kurt Gerstein po zatčení a těsně před svou smrtí, a výpověďmi blízkých spolupracovníků papeže.

    72%

    Film Constantina Costy-Gavrase byl volně inspirován hrou Rolfa Hochhutha, která se hrála v roce 1963 a poprvé veřejně pranýřovala papeže Pia XII. za jeho vazby a postoje k nacismu. Filmové drama Amen. splétá dva příběhy: skutečné postavy - poručíka SS Kurta Gersteina, který na vlastní oči, jako jeden z prvních viděl vyhlazování Židů v koncentračních táborech Belzec a Treblinka, a teatrální svět temných stínů Vatikánu a jejich diplomatických her. Tyto dva příběhy jsou spojeny fiktivní postavu mladého jezuitského kněze Fontany, který se snaží zprostředkovat poznatky a svědectví Vatikánu tak, aby mohl Svatý otec veřejně deklarovat postoj církve k židovské genocidě. Hlavní otázkou filmu je, zda a za jakých podmínek měl papež veřejně protestovat, zda se měl schovat za to, že se bál represí vůči katolíkům v okupovaných zemích? Měl právo zůstat ve stínu své neutrality ve snaze chránit je? Jedna z hlavních postav filmu dává klíč k této záhadě: "Před válkou jsme měli papeže války (Pius XII.). Po jeho smrti jsme zvolili papeže míru, ale začala válka!" Costa-Gavras se inspiroval doznáním, které sepsal Kurt Gerstein po zatčení a těsně před svou smrtí, a výpověďmi blízkých spolupracovníků papeže.

    7
  8. Aimée a Jaguár
    Aimée a Jaguár (1999)
    Film
    Neobvyklý milostný příběh podle skutečných událostí. Píše se rok 1943 a druhá světová válka už zasáhla i Berlín. Lilly Wustová je ženou nacistického důstojníka a stará se hlavně o svou rodinu, ale když potká tajemnou Felice, její život se úplně změní. Ta totiž má svá tajemství a žije každý den naplno, a mezi oběma ženami vznikne vášnivý milostný vztah. Když se Lillin manžel vrátí z fronty a zjistí, že ho jeho žena podvádí s jinou ženou, osud všech nabere tragický spád. Nominace na Zlatý glóbus a Stříbrného medvěda pro nejlepší herečky na Berlínském festivalu.
    72%
    Neobvyklý milostný příběh podle skutečných událostí. Píše se rok 1943 a druhá světová válka už zasáhla i Berlín. Lilly Wustová je ženou nacistického důstojníka a stará se hlavně o svou rodinu, ale když potká tajemnou Felice, její život se úplně změní. Ta totiž má svá tajemství a žije každý den naplno, a mezi oběma ženami vznikne vášnivý milostný vztah. Když se Lillin manžel vrátí z fronty a zjistí, že ho jeho žena podvádí s jinou ženou, osud všech nabere tragický spád. Nominace na Zlatý glóbus a Stříbrného medvěda pro nejlepší herečky na Berlínském festivalu.
    8
  9. Newsies
    Newsies (1992)
    Film
    • Disney+
    • SWEET.TV
    71%
    9
  10. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.8 z 1000+ hodnocení4.8 (1000+ hodnocení)

    ZDARMA
  11. Plamen a Citron
    Plamen a Citron (2008)
    Film

    Strhující válečný velkofilm podle skutečných událostí. Kodaň, 1944. Dánsko je okupováno nacistickým Německem. Dva bojovníci hnutí odporu jsou pověřeni likvidací dánských informátorů Gestapa. Mladého asociálního zabijáka (skutečným jménem Bent Faurschou-Hviid) zvaného kvůli zrzavým vlasům Plamen doprovází Citron (Jorgen Haagen Schmith), muž středních let se sklony k závislostem. Přijímají rozkaz od svého velitele zabíjet také Němce. Ale když je Plamen pověřen zabít svou milenku Ketty, záhadnou stockholmskou kurýrku, začíná pochybovat o svém úkolu a snaží se zjistit, kdo Ketty ve skutečnosti je. V boji za svobodu jsou najednou všechny strany šedé a pomalu přestává být jasné, kdo je přítel a kdo protivník.

    Historická velkoprodukce Plamen a Citron vychází z reálných událostí. Tvorbě scénáře předcházely rozhovory s pamětníky. Film sleduje legendární dvojici dánského odboje, která byla během druhé světové války zabita nacisty. Na rozdíl od německého Rudého barona nebo Verhoevenovy Černé knihy, které měly podobně vysoký rozpočet, představuje tento film vizuálně vytříbenou psychologickou studii lidí, kteří by v mírovém čase nejspíš živořili, ale válka dala vyniknout jejich radikální morálce.

    71%

    Strhující válečný velkofilm podle skutečných událostí. Kodaň, 1944. Dánsko je okupováno nacistickým Německem. Dva bojovníci hnutí odporu jsou pověřeni likvidací dánských informátorů Gestapa. Mladého asociálního zabijáka (skutečným jménem Bent Faurschou-Hviid) zvaného kvůli zrzavým vlasům Plamen doprovází Citron (Jorgen Haagen Schmith), muž středních let se sklony k závislostem. Přijímají rozkaz od svého velitele zabíjet také Němce. Ale když je Plamen pověřen zabít svou milenku Ketty, záhadnou stockholmskou kurýrku, začíná pochybovat o svém úkolu a snaží se zjistit, kdo Ketty ve skutečnosti je. V boji za svobodu jsou najednou všechny strany šedé a pomalu přestává být jasné, kdo je přítel a kdo protivník.

    Historická velkoprodukce Plamen a Citron vychází z reálných událostí. Tvorbě scénáře předcházely rozhovory s pamětníky. Film sleduje legendární dvojici dánského odboje, která byla během druhé světové války zabita nacisty. Na rozdíl od německého Rudého barona nebo Verhoevenovy Černé knihy, které měly podobně vysoký rozpočet, představuje tento film vizuálně vytříbenou psychologickou studii lidí, kteří by v mírovém čase nejspíš živořili, ale válka dala vyniknout jejich radikální morálce.

    10
  12. Tři
    Tři (1965)
    Film
    69%
    11
  13. E zhan
    E zhan (2014)
    Film
    Ma Yongzhen (Philip Ng) přijíždí z venkova za svými příbuznými do Šanghaje, aby zde hledal příležitost pro lepší život. Díky své síle a bojovým uměním se mu podaří dostat práci, která se zde jinak získává velmi těžko. A díky tomu se také spřátelí s Long Qim (Andy On), gangsterem s pověstí neporazitelného bojovníka, který ovládá polovinu Šanghaje a snaží se z města vymýtit veškerý japonský vliv. Ma pro Long Qiho začne pracovat a brzy se z nich stane nerozlučná dvojice. Tím se ovšem i Ma stane nepřítelem triád spolupracujících s Japonci a bude se s nimi muset vypořádat.
    69%
    Ma Yongzhen (Philip Ng) přijíždí z venkova za svými příbuznými do Šanghaje, aby zde hledal příležitost pro lepší život. Díky své síle a bojovým uměním se mu podaří dostat práci, která se zde jinak získává velmi těžko. A díky tomu se také spřátelí s Long Qim (Andy On), gangsterem s pověstí neporazitelného bojovníka, který ovládá polovinu Šanghaje a snaží se z města vymýtit veškerý japonský vliv. Ma pro Long Qiho začne pracovat a brzy se z nich stane nerozlučná dvojice. Tím se ovšem i Ma stane nepřítelem triád spolupracujících s Japonci a bude se s nimi muset vypořádat.
    12
  14. Lili Marleen
    Lili Marleen (1981)
    Film
    Drama odehrávající se během druhé světové války o vzniku titulní slavné písně a o vztahu mezi německou zpěvačkou a židovským skladatelem. Německé drama líčí vztah mezi německou barovou zpěvačkou Willie a jejím milencem, židovským skladatelem Robertem. Nadchází začátek druhé světové války a pár se musí rozdělit. Brzy nato Willie nazpívá melancholickou píseň Lili Marleen, jež se stane oblíbenou u německých vojáků. Když se pak partneři znovu shledají, je už všechno jinak… Drama Rainera Wernera Fassbindera se volně inspirovalo memoáry reálné německé umělkyně Lale Andersenové, která píseň ve 30. letech minulého století interpretovala. Pojetí snímku staví především na výrazné, podle některých kritiků a kritiček až kýčovité barevnosti a opulentnosti. Ta je pak v kontrastu s pochmurnými scénami zachycujícími odjezd vojáků na frontu či samotný boj. Kromě motivu nešťastné lásky se ve filmu výrazně řeší také otázka uměleckého svědomí, zodpovědnosti či snahy zavírat nad některými mimořádně znepokojivými skutečnostmi oči. Česká televize poprvé uvádí film v původním anglickém znění. Ačkoli se jedná o německou produkci, kvůli distribuci v zahraničí se film natáčel v angličtině, což dokládají i synchronní anglické dialogy, zatímco německá verze vznikla až posléze předabováním anglických dialogů.
    Žánry:Drama
    67%
    Drama odehrávající se během druhé světové války o vzniku titulní slavné písně a o vztahu mezi německou zpěvačkou a židovským skladatelem. Německé drama líčí vztah mezi německou barovou zpěvačkou Willie a jejím milencem, židovským skladatelem Robertem. Nadchází začátek druhé světové války a pár se musí rozdělit. Brzy nato Willie nazpívá melancholickou píseň Lili Marleen, jež se stane oblíbenou u německých vojáků. Když se pak partneři znovu shledají, je už všechno jinak… Drama Rainera Wernera Fassbindera se volně inspirovalo memoáry reálné německé umělkyně Lale Andersenové, která píseň ve 30. letech minulého století interpretovala. Pojetí snímku staví především na výrazné, podle některých kritiků a kritiček až kýčovité barevnosti a opulentnosti. Ta je pak v kontrastu s pochmurnými scénami zachycujícími odjezd vojáků na frontu či samotný boj. Kromě motivu nešťastné lásky se ve filmu výrazně řeší také otázka uměleckého svědomí, zodpovědnosti či snahy zavírat nad některými mimořádně znepokojivými skutečnostmi oči. Česká televize poprvé uvádí film v původním anglickém znění. Ačkoli se jedná o německou produkci, kvůli distribuci v zahraničí se film natáčel v angličtině, což dokládají i synchronní anglické dialogy, zatímco německá verze vznikla až posléze předabováním anglických dialogů.
    Žánry:Drama
    13
  15. Plášť a dýka
    Plášť a dýka (1946)
    Film
    Ke konci druhé světové války spojenecké tajné služby zjistily, že Němci pracují na výrobě atomové bomby. Nevědí, jak jsou daleko, ale rozhodně je chtějí předejít. Uznávaný profesor Alvah Jesper (Gary Cooper) je proto kontaktován OSS (Office of Strategic Services) s žádostí o spolupráci. Má za úkol navázat ve Švýcarsku kontakt s doktorkou Katerine Lodor (Helene Thimig), která uprchla z Německa, a přesvědčit ji ke spolupráci se Spojenci. Když je ale Němci zabita, je jeho poslední nadějí italský doktor Polda (Vladimir Sokoloff), taktéž pracující na výrobě bomby. Další cesta Jespera proto vede do Itálie, kde jeho život zkříží krásná Gina (Lilli Palmer).
    Režie:Fritz Lang
    66%
    Ke konci druhé světové války spojenecké tajné služby zjistily, že Němci pracují na výrobě atomové bomby. Nevědí, jak jsou daleko, ale rozhodně je chtějí předejít. Uznávaný profesor Alvah Jesper (Gary Cooper) je proto kontaktován OSS (Office of Strategic Services) s žádostí o spolupráci. Má za úkol navázat ve Švýcarsku kontakt s doktorkou Katerine Lodor (Helene Thimig), která uprchla z Německa, a přesvědčit ji ke spolupráci se Spojenci. Když je ale Němci zabita, je jeho poslední nadějí italský doktor Polda (Vladimir Sokoloff), taktéž pracující na výrobě bomby. Další cesta Jespera proto vede do Itálie, kde jeho život zkříží krásná Gina (Lilli Palmer).
    Režie:Fritz Lang
    14
  16. Holka Ferrari Dino
    Holka Ferrari Dino (2009)
    Film
    • KVIFF TV
    • DaFilms

    Snímek, který je symbolicky dlouhý symbolických 68 minut, je jakýmsi shrnutím vzpomínek režiséra Jana Němce na první dva dny invaze roku 1968. Hlavní postavou filmu je sám režisér Němec (hraný Karlem Rodenem), který se ve vypjaté době snaží krkolomně propašovat své záběry z 21. srpna 1968 za hranice.

    Žánry:Drama
    Režie:Jan Němec
    66%

    Snímek, který je symbolicky dlouhý symbolických 68 minut, je jakýmsi shrnutím vzpomínek režiséra Jana Němce na první dva dny invaze roku 1968. Hlavní postavou filmu je sám režisér Němec (hraný Karlem Rodenem), který se ve vypjaté době snaží krkolomně propašovat své záběry z 21. srpna 1968 za hranice.

    Žánry:Drama
    Režie:Jan Němec
    15
  17. Walesa: člověk naděje
    Walesa: člověk naděje (2013)
    Film
    • iVysílání
    65%
    16
  18. Charlotte Gray
    Charlotte Gray (2001)
    Film
    65%
    17
  19. Bojovnice slunce
    Bojovnice slunce (2018)
    Film
    • Edison

    Mladá právnička Bahar navštěvuje svou rodinu v Kurdistánu. Při útoku extremistů umírá její manžel a ona sama se společně se synem stává i s dalšími ženami a dětmi rukojmím islamistů. Několik měsíců po úspěšném útěku velí jednotce Bojovnic slunce. Jejím cílem je dobýt město, kde ji potkala tragická událost, a získat zpět svého syna. Při třídenní ofenzivě ji doprovází Mathilde, zkušená válečná reportérka, která se zabývá pohnutými osudy kurdských bojovnic a jejich pevnými sesterskými pouty. Film Bojovnice slunce je vtahujícím pohledem na hrdinství všedních lidí ve vyhrocené životní situaci. (Film Europe)

    Žánry:DramaVálečný
    Režie:Eva Husson
    65%

    Mladá právnička Bahar navštěvuje svou rodinu v Kurdistánu. Při útoku extremistů umírá její manžel a ona sama se společně se synem stává i s dalšími ženami a dětmi rukojmím islamistů. Několik měsíců po úspěšném útěku velí jednotce Bojovnic slunce. Jejím cílem je dobýt město, kde ji potkala tragická událost, a získat zpět svého syna. Při třídenní ofenzivě ji doprovází Mathilde, zkušená válečná reportérka, která se zabývá pohnutými osudy kurdských bojovnic a jejich pevnými sesterskými pouty. Film Bojovnice slunce je vtahujícím pohledem na hrdinství všedních lidí ve vyhrocené životní situaci. (Film Europe)

    Žánry:DramaVálečný
    Režie:Eva Husson
    18
  20. Labyrint: Vražedná léčba
    Labyrint: Vražedná léčba (2018)
    Film
    • Disney+
    • iTunes
    • Rakuten
    • +1
    Thomas se skupinkou svých přátel unikl z nástrah Labyrintu. Společně prošli zkouškou ohněm při vražedné cestě přes Spáleniště. Mnohokrát si mysleli, že už je konec, že to nemůže být horší. Přesto mají ty nejtěžší chvíle a nejbolestivější rozhodnutí teprve před sebou. V epickém finále trilogie Labyrint vede Thomas (Dylan O’Brien) svou skupinu unikajících Placerů na jejich poslední a nejnebezpečnější misi. Musejí se poprat o naději ve světě, který se hroutí pod tíhou zákeřné nemoci, musejí bojovat o přežití mezi nakaženými a nepříčetnými „raply“ na straně jedné a nevyzpytatelnou organizací Z.L.S.N. na straně druhé. Mohou vůbec ještě někomu a něčemu věřit? Aby Thomas zachránil sebe i své přátele, musí proniknout do legendárního Posledního města, labyrintu řízeného Z.L.S.N. Toto místo se může stát nejhroznějším bludištěm ze všech. Ten, kdo tuto misi přežije, získá odpovědi na všechny otázky, které si Placeři položili od chvíle, kdy poprvé dorazili do labyrintu. (Cinemart)
    Režie:Wes Ball
    65%
    Thomas se skupinkou svých přátel unikl z nástrah Labyrintu. Společně prošli zkouškou ohněm při vražedné cestě přes Spáleniště. Mnohokrát si mysleli, že už je konec, že to nemůže být horší. Přesto mají ty nejtěžší chvíle a nejbolestivější rozhodnutí teprve před sebou. V epickém finále trilogie Labyrint vede Thomas (Dylan O’Brien) svou skupinu unikajících Placerů na jejich poslední a nejnebezpečnější misi. Musejí se poprat o naději ve světě, který se hroutí pod tíhou zákeřné nemoci, musejí bojovat o přežití mezi nakaženými a nepříčetnými „raply“ na straně jedné a nevyzpytatelnou organizací Z.L.S.N. na straně druhé. Mohou vůbec ještě někomu a něčemu věřit? Aby Thomas zachránil sebe i své přátele, musí proniknout do legendárního Posledního města, labyrintu řízeného Z.L.S.N. Toto místo se může stát nejhroznějším bludištěm ze všech. Ten, kdo tuto misi přežije, získá odpovědi na všechny otázky, které si Placeři položili od chvíle, kdy poprvé dorazili do labyrintu. (Cinemart)
    Režie:Wes Ball
    19
  21. Vlčie diery
    Vlčie diery (1948)
    Film
    Léto 1944. Bratři Matúš a Ondrej Svrčinovci se mají rádi, ale je mezi nimi i napětí – oběma se totiž líbí stejná dívka, Anča Hucová. Oni i jejich další dva bratři Jano a Štefan se setkávají doma po návratu z různých koutů Evropy. Matúš utekl z nucených prací v Německu, Ondrej se vrátil z ruské fronty, Jano pro změnu z italské a Štefan přijel ze studií. Jenže sourozenci se doma příliš neohřejí. Uprchlík Matúš nesmí zůstat doma, a tak se přidá k dřevorubci Ondrejovi a uchýlí se s ním do hor. Tam jednou zachrání bratrovi život. Těžce zraněný Ondrej zůstane doma, zatímco ostatní bratři se přes jeho protesty přidají k partyzánům. Německý teror, řízený velitelem Thielem, totiž nezná hranic, a boj proti němu si vyžaduje ty největší oběti...
    Žánry:DramaVálečný
    65%
    Léto 1944. Bratři Matúš a Ondrej Svrčinovci se mají rádi, ale je mezi nimi i napětí – oběma se totiž líbí stejná dívka, Anča Hucová. Oni i jejich další dva bratři Jano a Štefan se setkávají doma po návratu z různých koutů Evropy. Matúš utekl z nucených prací v Německu, Ondrej se vrátil z ruské fronty, Jano pro změnu z italské a Štefan přijel ze studií. Jenže sourozenci se doma příliš neohřejí. Uprchlík Matúš nesmí zůstat doma, a tak se přidá k dřevorubci Ondrejovi a uchýlí se s ním do hor. Tam jednou zachrání bratrovi život. Těžce zraněný Ondrej zůstane doma, zatímco ostatní bratři se přes jeho protesty přidají k partyzánům. Německý teror, řízený velitelem Thielem, totiž nezná hranic, a boj proti němu si vyžaduje ty největší oběti...
    Žánry:DramaVálečný
    20
Které jsou top filmy na téma hnutí odporu? Ve filmovém žebříčku pro téma hnutí odporu s celkovým počtem 50 titulů vede těchto 5 nejlepších filmů: Jdi a dívej se, Být, či nebýt, Lagaan - tenkrát v Indii, Paisá, Evropa, s hlavními hvězdami, jako jsou: Aleksey Kravchenko, Olga Mironova, Liubomiras Lauciavicius, Vladas Bagdonas, Viktor Lorents, Kazimir Rabetsky. Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video, Disney+, Oneplay, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.