Renfield
Komentáře

  • 35%
    0
    0
    25. 1. 2021
    Šeptej (1996)

    Tak ani po letech a kompletní filmografii Davida Ondříčka, jsem jeho prvotině na chuť nepřišel. Celé to hezky barevně vypadá, kamera je velmi zajímavá, ale co ten "příběh"? Věřím, že takhle někdo žil, snad i žije, ale co s tím? Co postavy, do závěrečných titulků zcela nezajímavé, neznámé. Film je velmi krátký, přesto často úmorně nudný, navíc herecky velmi neherecký, snad až na pár známých jmen. Hold si nepřipadám jako z jiné planety a podobně jsem naštěstí nikdy nežil, tak možná to je ten důvod.

  • 80%
    0
    0
    25. 1. 2021

    Ve dvojice si tvůrci dovolili oproti klasickému seriálu podstatně více inovací, je tu totiž například malý Pubert Addams, ale nejen ten, i bratranec It se dočkal potomka. Každopádně tím nejzásadnějším jsou opět děti, tentokrát na letním táboře. Ten podobně jako besídka v jedničce nastavuje zrcadlo trapnosti a zároveň baví, prakticky nejvíce ze všeho ve filmu! Závěrečné divadlo je dokonalé, parádně černohumorné a především v režii opět vynikající Christiny Ricci! Divadlo samozřejmě zdaleka není vše, je tu celý pohled na "normální společnost" a samozřejmě jedinečná scéna mučení, tedy spíše dvě! První ještě ne tak brutální (i když je to z mého pohledu sporné), spíše nápravná Kumbaya a druhá, již ta poslední nejbrutálnější možnost, sledování disneyovek! S dětmi v kýčovitém domečku jsem opravdu soucítil, takhle dlouho bych pravděpodobně nevydržel! Vůbec kdyby šlo o dnešní hrůzostrašné přetáčky! Tedy, s jedničkou prakticky srovnatelné, herecky, trikově a výpravou opět dokonalé. Kumbaya my Lord!

  • 85%
    0
    0
    25. 1. 2021
    Nájemník (1976)

    Jasně autobiografická bytovka, má nejoblíbenější. Od začátku prakticky z ničeho mrazivá (scéna v nemocnici), až do komedie prostupující a to v dobrém slova smyslu. K závěru později, dříve jsou tu i takové maličkosti, jako Romanovi (tedy Trelkovského) kamarádi, ať se s nimi baví o čemkoliv, vždy to končí u sexu, tedy pouze co se rozhovoru týče. Ale tím hlavním je dům, jeho nádherné schodiště, byt a výhled z něj... skutečně na okno toalety. Což možná zní opět docela komicky, ale právě tohle jsou ty nejsilnější záběry, postava stojící na toaletě. Proč tam stojí? Co tím sleduje? Paranoia přechází na diváka, přichází šílenství, přichází Simone a závěr. Ten je z jedné strany skutečné psycho, často zase na pomezí hororu, ale jak jsem již psal i komedie. Scéna s postiženou holčičkou převlečenou za šaška a následné dobývání se do bytu, je jak vystřižená z nějaké surrealistické divadelní hry. To platí i o závěru, kdy všichni sledují, fandí a dobře se u toho baví, zmatený není jen Trelkovsky. Jeho paranoiu zahrál Roman Polanski až nečekaně výborně a Isabelle Adjani ho potom jako Stella dokonale doplňuje. Co se kamery týče, naprosto fantastické je právě její bloudění po chodbách domu a pohledy z okna bytu, z těch záběrů skutečně mrazí. Co ty odpadky? Nebo až nápadná podoba herců (postav)... náhoda? Nemyslím si.

  • 90%
    0
    0
    25. 1. 2021
    Ed Wood (1994)

    Ed a jeho vůbec nejzásadnější životní etapa, takže spousta informací, několik "filmů" a také spousta vedlejších postav. Přesto se divák neztrácí, scény působí jako by byl na vše čas a je to tak dobře. Příběh neztrácí na tempu, dokonce v něm perfektně fungují výborné vedlejší postavy, což nebývá u jiných biografií vždy zvykem. Jejich obsazení je přímo fantastické, byl jsem nadšen například z Billa Murrayho, či Jeffreyho Jonese. Ale tím nejzásadnějším byl navrátilec z hrobu... totiž, kdybych nevěděl, že je to Martin Landau snad bych i věřil tomu, že se Bela Lugosi pro Burtona opravdu na pár měsíců z hrobu vrátil. Landau je naprosto neskutečný, nejen že vypadá jako Lugosi, on jím je! Stačí sledovat například jeho gesta, hlas, dokonce i přízvuk! Neskutečný, přímo démonický výkon, ze kterého skutečně mrazí! Možná je trochu škoda, že jim občas zastíní i taktéž fantastického Johnnyho Deppa v hlavní roli. Ale má to i své klady, jsou jimi jejich společné scény, ty nejsilnější ve filmu. Ed Wood jistě nebyl tím úplně nejlepším člověkem, hojně využíval nenávratných finančních investicí, občas i svých přátel. Ale Lugosi byl v jeho životě pravým opakem, toho pravděpodobně skutečně uznával a jistě mu i obohatil jeho poslední roky života. Ed Wood není jen jedinečnou biografií, je i poctou filmu jako takovému a filmovému fanouškovství vůbec. Byl jsem nadšen ze všech kulis, míst natáčení a natáčení samotného. Nejvíce snad z toho nejlepšího co Ed stvořil, tedy Plan 9 from Outer Space... a Lugosiho souboje z chobotnicí, ten tedy naopak z Nevěsty. Film totiž i přes povětšinou dramatické vyznění nepostrádá velké množství vtipu. Jinak to ani nešlo, to by totiž nebyl Tim Burton a jeho mistrovské dílo.

  • 70%
    0
    0
    25. 1. 2021

    I když jsou newyorské gangy svými názvy velmi pestré a kostýmově naprosto úchvatné, scénu téměř úvodní pouliční rvačky nepřekonají. Už samotná cesta na "bojiště", při které se v krátkém kamerovém pozastavení představí všichni důležití, je nezapomenutelná. To stejné navíc platí i pro hudbu z ní, která si své slovo bere i v dalším pokračování příběhu a vlastně dotváří občas až šílenou atmosféru. Bída je cítit z každého zákoutí špinavých, přesto nádherných uliček a když není cítit, je vidět na kostýmech většiny obyvatelstva. Většiny, ona menšina je v tomto zase přesně naopak, za to vždy úchvatně obzvlášť postava Billa Cuttinga! Vlastně jediná zajímavá a solidně napsaná, což je u Martina Scorseseho něco neuvěřitelného. Ostatní tu chodí a mluví, často jsou i důležití přesto nezajímavý. Tohle právě platí i pro Amsterdama Vallona, do jehož role mi Leonardo DiCaprio nesedl, což může být částečně i díky té nezajímavosti postavy. Za to Daniel Day-Lewis je výborný, má tu i druhý vrchol, nebo spíš jediný komorní, scéna kdy zabalen do americké vlajky vypráví. Ten pocit, že po scéně pouliční rvačky měl následovat pohled do minulosti, třeba nějakých deset let zpět, ten prostě mám. Stejně jako mám pocit, že kdyby proti sobě stáli právě Daniel Day-Lewis a Liam Neeson, je to celé podstatně výše.

  • 80%
    0
    0
    24. 1. 2021
    Hráči (1998)

    Inzerát na ideálního diváka: "Znalost pokeru není nutná, ovšem je výhodou". Partie přeci jen tvoří většinu děje, jsou bezesporu nádherně natočeny a díky "komentáři" hlavního hrdiny, se dost dozví i člověk neznalí. Kamerové jízdy a kroužení kolem stolu jsou úchvatné, přechod na detail tváře hráčů potom přináší ještě více napětí. Výborná hudba vše dokonale doplňuje a dává tu pravou atmosféru. Přesto mám pocit, že kdo zná, prožije ještě více. Potom je tu část druhá, osobní, lehce červavá, nebo spíše červem řádně prolezlá. Postava Červa příběhu dodává jak humor, tak samozřejmě i drama, to především. Říkal jsem si, jak dlouho ještě bude mít Mike pocit dluhu k němu, co všechno ještě přetrpí, uhradí, co všechno ještě bude muset ve svém životě opustit. Edward Norton je v roli Červa fantastický, což ovšem platí i pro Matta Damona, u kterého to díky usedlejšímu Mikeovi možná není tolik znát. Oni herci jsou tu vůbec skutečným trumfem, ve (občas až příliš) vedlejších rolích je tu Martin Landau, Famke Janssen, John Turturro a především jedinečný John Malkovich jako Teddy KGB! On (a samozřejmě i jeho oplatky) dávají finální partii ještě větší herní grády, zkrátka vrchol pokerového filmu jak má být.

  • 90%
    0
    0
    24. 1. 2021

    Skoroúvodní záběr na perfektně pravidelnou čtvrť, výborná hudba a především Lesterův prolog stačil k tomu, abych byl na jeho vlně ještě dříve, než se objeví červené dveře... A před nimi právě Lester, toho času ještě v pozici ňoumy. Kevin Spacey je výborný, zajímavé je, že během filmu projde zásadní proměnou pouze on a hybatel všeho, Angela. V jejím případě se to možná ani nemusí zdát, jenže kde je v závěru namyšlenost, sobectví... i když to byla jen póza, vše je pryč, zůstala jen neobyčejně obyčejná vystrašená holka. Ostatní si jedou to své celý film a i když jsou herecky výborní (obzvlášť Annette Bening a Wes Bentley), patří Americká krása především dvojici Spacey, Suvari. Například veškeré snové scény jsou fantastické, pohledy v nich mluví. Ale tím nejsilnějším společně s dokonalým závěrem zůstává právě proměna Lestera, třeba její počátek v posteli nebo jeho pokračování v práci. Pro všechny postavy každopádně platí jedno, společně se scénářem jsou výborně napsány, hold Alan Ball. Krásu a především atmosféru filmovou dává celému příběhu řekněme pohodová, přesto velmi přesná hudba Thomase Newmana. A samozřejmě Conrad Hall, ze spousty nádherných záběrů stačí připomenout dva závěrečné, to když jdou Ricky s Jane ze schodů a vidí... no a potom řekněme rozloučení? Snad tak. Sam Mendes v nejlepší formě, satyra jak má být.

  • 50%
    0
    0
    24. 1. 2021

    Přestřelky v tomto filmu rozhodně nemají jasný terč! Nebo takhle, terčem je ničení všeho okolo a nejlépe obouruč! Odnese to hlavně supermarket, ale tomu to samozřejmě patří, když stojí (a vzápětí nestojí) na místě rodného domu nájemného vraha. Právě tahle scéna je společně se zbavováním se mrtvoly tím nejlepším, za to romantická linie mi nesedla vůbec. Totiž, příběh nájemného vraha jedoucího na školní sraz, to nezní vůbec špatně jenomže realita je trochu jiná, nevyužitá. Což už nezachrání ani výborná vedlejší postava psychiatra a velmi slušný soundtrack.

  • 60%
    0
    0
    24. 1. 2021

    Čím blíže k závěru tím více pohádkově, což vzhledem k žánru není vyloženě špatně. Já si ale více než romantiku užíval všechny odkazy na klasické filmy a část rozboru scén v Tuctu špinavců obzvlášť. Taktéž mi sem sedl věčný alergik Bill Pullman, ale i Meg Ryan a Tom Hanks k sobě jdou... vlastně "k sobě jdou" po celý film. Navíc má film i díky dobře vybrané hudbě velmi příjemnou atmosféru. Jednoduše nenáročný relax, v tomto žánru velmi slušné.

  • 55%
    0
    0
    24. 1. 2021

    Co se vtipů týče dosti nevyvážené, na jeden solidní několik průměrných i podprůměrných. Přitom nápad to rozhodně má, bez přílišného mučení se z Hooda určitě dalo dostat mnohem víc, vůbec když za ním stojí Mel Brooks. Alespoň vtipy které do doby Robina Hooda přináší řekněme modernu, jsou celkem solidní, i tady se dalo ještě přidat. To takové obsazení je vlastně velmi dnešní, ale do příběhu sedlo dokonale, stejně tak hudební intro a outro, nebo jak ono vystoupení nazvat. Hodně též zachraňuje Cary Elwes, jak také jinak, když je Robinem Hoodem.

  • 85%
    0
    0
    24. 1. 2021
    Fargo (1996)

    Hm, lépe než bratři Coenové by postavy ve filmu nevystihli ani ti, co jsou v jeho příběhu vyslýcháni. Obzvlášť ten malej, co je srandovní úplně jinak než ostatní lidi, to celé táhne. Výborně napsaní jsou všichni, ať už jde o Marge, Jerryho nebo mlčenlivého Grimsruda, ale Carl je hold Carl. Stačí vzpomenout na scénu únosu, tichou jízdu v autě, nebo skoro finální předání peněz. Dialogy jsou ve své kvalitě již klasické a to stejné platí i o černém humoru v nich, nebo v celých scénách. Konfrontace s policistou na noční silnici je dokonale dramatická, plná napětí. Oproti ní působí třeba výslech lehkých slečen jak z jiného filmu, přesto k sobě ty scény sednou. Když jsem byl u té noční silnice... kamera Rogera Deakinse mi přišla taková vhodně nenápadná, což neplatí právě pro silniční scény, ve kterých si bere hlavní slovo a společně s hudbou tvoří nádherně mrazivou atmosféru. A finále? Coenovské... Chatař Grimsrud v něm ukáže, že jeho koníčkem není jen sledování romantických filmů, ovládá například i štěpkovač. A když zrovna není po ruce dřevo... ale co už, Carl měl pěkné ponožky.

  • 70%
    0
    0
    24. 1. 2021
    Go (1999)

    Teenagerské odlehčené, ale stále svým způsobem své... no, každý už ví co. Nejdůležitější je stejně slovo teenagerské, protože v této kategorii Go jasně autem poráží, nebo do kufru zavírá co může a je tomu tak dodnes. Technická stránka filmu je výborná, hudba pečlivě a trefně vybraná, k ní často ruční kamera, která obzvlášť v Las Vegas vtáhne do děje! Herecky taktéž velmi dobré! A nejlepší příběh? Samozřejmě Las Vegas a noční naháněčka!

  • 50%
    0
    0
    3. 1. 2021

    Nemůže to potkat i vás... ale i přesto má celá tahle naivní pohádka své kouzlo a několik zajímavých scén. Zdaleka nejvtipnější je ta čistě policejní (tedy žádná romantika), přepadení a jeho následné řešení. Ono vůbec, jakmile jsou ve službě Bo a Charlie, je tak nějak o zábavu postaráno, taková policejní komedie by nemusela být vůbec špatná. Faktem ale je, že i romantická část docela funguje, Nicolas Cage a Bridget Fonda k sobě jdou, což je nejdůležitější. Jenom nemuselo dojít ke scéně soudu, ta je tu tak trochu navíc. I když zase ukazuje v tom pravém světle média, tedy aspoň tak.

  • 45%
    0
    0
    3. 1. 2021
    Vřískouni (1995)

    Úvodní scéna s vojenským poslem je velmi solidní, kdyby byl film natočen celý v podobné atmosféře, mohlo to dopadnout mnohem lépe. Na jistě minimální rozpočet, jsou kulisy docela slušné, lokace natáčení velmi dobré a efekty? Dnes úsměvné, ale vzhledem k době vzniku a především tomu rozpočtu, celkem ucházející. Ve většině filmu jsou Screamers postapokalyptickým "thrillerem", v tomto žánru v nich funguje jak vtip, tak hororové momenty a prostá realita světa. Hůře jsou na tom pouze herecké výkony, ale na to se tu stejně nehraje. Jenže v závěru přichází čas na romantiku, která se sem prostě nehodí a to ani v případě, že by byla myšlena jako další z vtipů.

  • 45%
    0
    0
    3. 1. 2021

    Když je Mariner ještě "bojovníkem oceánů", má Vodní svět své kouzlo a dokonce i kvality. Atmosféra světa je dokonale špinavá, fantastické je například město na vodě, či lodě a všemožné stroje... Maxe to prostě připomenout musí, ale proč ne. Jedinečně sví jsou i obyvatelé tohoto světa, povětšinou jim nějaká slušnost nic neříká, což sem zase sedne. On celý příběh, tedy jeho první polovina, je velmi... řekněme "vhodně zvrácený". A výjimkou není ani samotný Mariner, kterému by zřejmě nedělalo problém, nechat utopit ukecané dítě, i s jeho opatrovnicí. Zlomová scéna výměnného obchodu, který tak úplně nevyšel, vše mění. Což zdaleka neplatí jen pro povahu hlavního hrdiny, ale celý film, měl jsem pocit, že zde začal úplně jiný. Příběh udává jasně romanticko-pohádkový kurz, Mariner se rázem mění na slušňáka a toho nejlepšího chlapa, co kdy brázdil vlny oceánu. Tento vývoj postavy je neuvěřitelně směšný, absolutně nedává smysl. To samé platí pro proměnu celého příběhu, který vrcholí šílenou scénou na děravém tankeru... zrcadlí snad ony díry scénář? Když odmyslím všechno kolem, tak například chování postav a jejich dialogy, to snad ani více neřešit. Závěrečný skok na gumě se srážkou skútrů, se jednou možná stane kultovním, jen ne zrovna pozitivně. První polovina utopena, škoda, on i ten Kevin Costner byl fajn.

  • 85%
    0
    0
    17. 11. 2020

    Vyhořel bych snad první den, na tohle hold musí mít člověk povahu... tenhle pocit jsem měl hned, když vtrhl Frank s panem Burkem do nemocnice. Zmatek, ve kterém se musí orientovat jak saniťáci, tak doktoři, sestry a Marcus, to je ten, kterého není dobré nutit, aby si sundal brýle (jo, je tu i humor a není ho až tak málo). Sice je náročnost práce všech zmíněných tak nějak známá, ale s Počítání mrtvých mám pocit, že jsem to svým způsobem prožil, neskutečně intenzivní, reálné! Navíc, i když není Nicolas Cage vždy stoprocentní jistota, Frank je jedna z jeho zásadních rolí a zvládl ji na výbornou! Kolikrát stačí jen pohled do jeho očí... role podobně zničených depresivních podivínů, mu prostě padnou. Zajímavý je potom vliv vedlejších postav na jeho příběh, či náladu. Frank se mění dle toho, s kým jede a nutno říci, že žádný z jeho parťáků není herecky slabý, ale nejvíce jsem si užil zde vlastně již zmíněného Vinga Rhamese. Toho času tedy bez brýlí, za to s kázáním, přesněji promluvou k "bohu", výborná scéna. Nakonec která není, i díky klasicky dokonalé kameře (ty ulice!) a samozřejmě soundtracku, jsou noční jízdy nádherně snové. Říkal jsem si, že bych tohle chtěl prožít taky, jenže potom přijde probuzení, vždy přijde probuzení. Atmosféra je fantastická a už jsem ji jednou zažil, nedivil bych se totiž, kdyby se těmi ulicemi proháněl i Travis... Hold Martin Scorsese a New York, co dodat!

  • 60%
    0
    0
    17. 11. 2020

    Nebýt prvních možná patnácti minut a posledních přibližně deseti, je to docela solidní devadesátkový thriller. Scénář rozhodně není dobrý, ale v té prostřední části docela funguje a snad i díky hercům hlavu zamotá. Nebo herečkám? Pravděpodobně tak. Neve Campbell je vcelku fajn a Denise Richards je tu zřejmě především pro ony jistě parádní scény. Kameraman se na nich vyřádil a dal jim ve spojení s hudbou dokonalý erotický náboj... navíc, něco takového budeme pravděpodobně vídat méně a méně. Nebezpečné hry celkově atmosféru mají, prostředí Floridy, aligátoři v okolní přírodě, to vše dělá své a ve spojení s výbornou hudbou (perfektně použitá trubka) má sílu. Jenže, když je ta pomalu původně nejvíce vedlejší postava (i když, to se tady nedá tvrdit) tou nejzajímavější, je něco špatně. Nevím jak to měli ostatní herci, ale Bill Murray mám pocit dobře věděl, v čem hraje a dal tomu v tom nejlepším slova smyslu co proto. Matt Dillon si zase vyzkoušel psychopata a nedopadlo to vůbec zle, i když s výkonem z doby kdy stavěl dům, se to samozřejmě srovnávat nedá. O herečkách již byla řeč, další postavy jsou tu spíše kvůli naprosto šílenému závěru. Třeba takový Kevin Bacon proč vlastně? Zřejmě aby mohl vylézt ze sprchy.

  • 85%
    0
    0
    17. 11. 2020

    Bude to nějakých dvacet let, co jsem Donnieho viděl naposled. Teď jsem se k němu konečně zase dostal a překvapilo mě, že si z tak zajímavého filmu pamatuji především (a s lehkou nadsázkou) Deppův knír a Pacinovu červenou teplákovku! Mike Newell si jde vlastní cestou, nesnaží se kopírovat Scorseseho, za to co se kvality týče, Donnie mezi jeho opusy pěkně zapadá. Děj nabízí velmi zajímavý pohled do hierarchie mafie, soustředí se spíše na její spodní patra a řekněme drobnější kšeftíky. Krom hierarchie zaujmou i různé zvyky, rituály a jedinečná mluva... je to vlastně uzavřená skupina, tvořící svůj stát. Nakonec i to je tu znát, rozdíly se světem "venku", především snad díky postavě Donnieho. Ten si prochází velkou proměnou, na jejímž konci už není jisté, kdo, nebo co je ta opravdová rodina. Johnny Depp je v jeho roli výborný, celá linie s manželkou je velmi zajímavá a snad i trochu odlehčená scénou u manželského poradce. Velmi netradiční roli jednoho ze spodních mafiánů, který je navíc často v problémech, si zahrál Al Pacino. Tentokrát žádný neohrožený vůdce, ale jeho pravý opak, Leftyho mi bylo občas až líto. Fajn je i Michael Madsen, který je tu právě tím vůdcem, tedy menším, než si myslí. Divím se a snad je to i škoda, že Mike Newell už žádný mafiánský film nenatočil. Donnie Brasco je totiž i co se atmosféry týče fantastický, hodně ji taktéž dopomáhá použitá hudba, noční ulice, ale například i nádherná auta... vlastně stále se někam jezdí. Navíc taková sklepní scéna a následující dění, to je něco dokonalého!

  • 70%
    0
    0
    7. 11. 2020
    Desperado (1995)

    Takový bar Tarasco by si zasloužil vlastní film! Když opomenu několik solidních akčních pasáží, je to pravě děj v něm, co dělá Desperado Desperadem! Stačí vzpomenout hned na úvodní historku Steva Buscemiho o mariachim, který při chůzi nevystoupí ze stínu a vyřídí si to ze všemi, včetně barmana. Nebo a snad ještě o trochu lépe, prochcaný vrchol filmu v podání vtipu Quentina Tarantina, tam už není co dodat, snad jen že sklenka zůstala čistá. A co se kulek týče, zůstal téměř čistý i Antonio Banderas, nadsázka a černý humor je z toho hold znát. To ovšem neznamená, že nezemře, totiž po Buscemim, Tarantinovi a Trejovi, umírá i Banderas a s ním i celý film, přesněji jeho druhá polovina. Ne, nestane se tak kulkou špinavého mexikána, má to zcela jiný ženský důvod. Salma Hayek sem nepochybně zapadá, tedy minimálně tady dobře vypadá, ovšem jinak romantická linie kazí co může. Její taktéž snad úmyslně přepálený vrchol v podání postelové scény, je toho důkazem. Ale bavil jsem se, i když by k plné spokojenosti opravdu stačila první polovina.

  • 75%
    1
    0
    7. 11. 2020

    No co, krásná pohádka! To, že je v příběhu občas (ale jo, často) nějaké to klišé a samozřejmě je od úvodu jasné, jak to celé dopadne, se přece dá odpustit. Ono když se přihlédne k tomu, pro jaké publikum a za jakým účelem byl Zorro natáčen, není to až tak složité. A navíc, co bych dal dnes za takhle povedenou "popcornovku"! I z tohoto důvodu jsem byl příjemně překvapen kvalitou šermířských soubojů, na mnohé z nich je opravdu radost pohledět. A když je nálada na nějaký odlehčenější vtipnější, souboj Antonio Banderas/Catherine Zeta-Jones nelze nedoporučit, výborná scéna. Navíc tihle dva kvalitně herecky (i svým charismatem) doplňují výborného Anthony Hopkinse. Povedené akční scény, ve kterých se vyznamenali i kaskadéři, jsou potom právě vtipem dobře proloženy, například takový "oddech" ve zpovědnici. A taktéž výborně doplněny hudbou Jamese Hornera, nezapomenutelnou hudbou!

  • 90%
    0
    0
    6. 11. 2020

    Kniha byla spíše o psychologii, nátlaku, postavy více rozebírala... mám ji rád, ale filmové zpracování Otakara Vávry taktéž. Kdyby se jí měl více držet, pravděpodobně by vznikl tříhodinový, občas snad až lehce monotónní epos, ono vše co se dobře čte, ještě nemusí dobře vypadat na plátně. Navíc Vávrovi motivace byly zřejmě jiné, jak jinak si vysvětlit takový důraz na neskutečně syrové scény mučení, nebo třeba výslechů, jejichž "naučení nazpaměť herci dokonale odehráli. Hold doba vzniku má ve filmu své nesmazatelné a přesto nerušící místo. Jediné co možná trošku zamrzí, je sice solidní, přesto lehce uspěchaný závěr. Delší konfrontace Bobliga s Lautnerem by potěšila, při hereckých výkonech jaké zde předvádějí Vladimír Šmeral a Elo Romančík dvojnásob. Ale výborně hrají i ostatní herci, Otakar Vávra navíc typově trefně obsadil i tu poslední roli, což samozřejmě příběhu prospívá. Atmosféra všudypřítomného děsu potom prostupuje celým filmem, díky úvodní písni prakticky od první minuty. Ta k tomu vlastně nepotřebuje ani ty Goyovy obrazy, je silná sama o sobě. Podobným dojmem působí i promluvy mnicha, to kdyby náhodou zase výborně natočené scény upalování nestačily.

  • 75%
    0
    0
    26. 10. 2020

    Je zvláštní, že mě více než samotný Vidocq zaujal jeho parťák Le duc. Ten zde má ovšem podstatně menší prostor, i když jeho chvíle přijde hned několikrát, zřejmě právě to stačilo. Třeba taková akce v podzemních chodbách je dokonalým vrcholem filmu a jeho výstup v ní je vlastně nezapomenutelný, ať už si o něm myslím cokoliv... totiž, chování postav mi v mnoha případech přišlo dost nadsazené, přehnané. Tenhle moment byl jedním z nich, přesto s ním problém nemám, jednoduše tam sedl dokonale a to je hlavní. Navíc celá scéna je, co se akce týče, velmi poutavě (dobově) natočena, má solidní kameru a především atmosféru, což nakonec platí pro celý nádherně špinavý film. Vidocqův příběh je i přesto, co jsem psal v úvodu komentáře, velmi zajímavý, o to víc, když ho výborně "tvrďácky" hraje Vincent Cassel. James Thiérrée se mu ovšem minimálně rovná, nakonec obsazení celé party je dokonalé. A co teprve různí zločinci, především typově velmi dobře vybraní. Přes to všechno se ale nemůžu zbavit pocitu, že jsem viděl výborný pilot televizního seriálu, co už.

  • 80%
    0
    0
    24. 10. 2020
    Gran Torino (2008)

    Mít takové Gran Torino a bydlet v podobné čtvrti, raději ho snad před tím domem (včetně otevřené garáže) ani moc nevystavuji. Nebo ještě lépe, mít takové Gran Torino a podobně dokonalou rodinu, sbalil bych si svých pár vzpomínek, zmizel někde v krajině a prožil důchod, dle svých představ. Jenže pro Walta je důležitý právě jeho dům, ulice a snad i celá čtvrť a tak musí bojovat. Jeho nepřítelem nejsou nejbližší sousedé, dokonce ani gangy, ale především on sám. Samozřejmě, něco podobného už tu bylo, jenže tentokrát je to pojaté jinak, řekněme stylem "Amerika bez příkras". Clint Eastwood tomu navíc svým výkonem dává dokonalý nádech westernu, hold pořád to v něm je, stačí pohled. Díky tomu až zamrzí, že závěr není ten očekávaný... ale samozřejmě, právě ten vystřelí do té doby vcelku předvídatelný příběh o třídu výš. A nezůstane jen u něj, má své pokračování v závěrečných titulcích, famózní píseň! Naštěstí ani takové scény u holiče nejsou k zahození! Překvapivě je tu totiž i humor a to v dost velkém množství, vůbec vzhledem k tématu.

  • 75%
    0
    0
    23. 10. 2020

    Že by si Tyler podruhé ve filmu řádně "podvodně" zameditoval, dostal zaplaceno a koupil do koupelny další slepici? Nebo že by to takhle vesele neskončilo? Ať tak či tak, závěr se mi nakonec právě tou nejasností líbil, i když je samozřejmě fakt, že vzhledem k předešlému dění, mohl být ještě "bombastičtější". Když film začne dá se říci ještě komorní, za to velmi povedenou akční scénou vyzvednutí hnědého balíku (jak se sám nazval) a ta je navíc stylově s příjmením hlavního hrdiny zakončena, vlastně až zahradnickým chvatem, musí se ve finále čekat víc. Díky fantastické akční scéně, jakémusi poznávacímu zájezdu po Dháce, jejich ulicích, ale i domácnostech, vlastně dvakrát tolik. Scéna v polovině filmu prostě je předčasným finále, výborná akce, se stejně výbornou akční kamerou a filtry, které prostě mě málokdy omrzí. Má to sílu, má to atmosféru, má to Chrise Hemswortha, kterému role prostě sedne! Ale má to také nevýrazného záporáka, kterému by možná pomohlo více prostoru, nebo jeho lepší představení, což nakonec platí o všech postavách. Každopádně u Pabla Escobara je to cítit nejvíce, scéna s dětmi hold neřekne vše. Jinde by se zase děti mohly vynechat... o to v tomto žánru zrovna nejde.

  • 65%
    0
    0
    18. 10. 2020

    Sice to neznamená, že by Jack a jeho přátelé/rodina byli ve všem nevinně, ale pravdou je, že si Gaylord mohl za většinu situací úplně sám. Každopádně na jeho místě bych být nechtěl, i když jsem na Fotra dostal náladu právě po jednom tématicky lehce podobném večeru... hold každý si najde. Jay Roach měl vynechat přehnané romantizování děje, v těchto pasážích film nefunguje, často přímo nudí. Naopak vzájemné konverzace Grega a Jacka jsou jeho velkým kladem a to i herecky, především Robert De Niro je klasicky výborný. Celkově je to ovšem velmi solidní komedie, vůbec z dnešního pohledu.

  • 75%
    0
    0
    18. 10. 2020

    Taková politická romantika, co mě překvapivě nerozčiluje. Ona totiž nabízí podstatně uvěřitelnější příběh, než naprostá většina podobných (vlastně spíše nepodobných) pohádek. Sice jsem dlouho nechápal, co Hubbell na Katie vidí, ale přesto jsem jim to všechno věřil. Chemie mezi Robertem Redfordem a Barbrou Streisand totiž funguje výborně, právě i přes Katie... jistě nemusím rozvádět. Podstatná část se navíc odehrává v nádherně nostalgické atmosféře New Yorku (ta hudba!), kde i kamera drží vysoký standart. A ten drží i Sydney Pollack, tedy minimálně do Hollywoodu, přesun jakoby filmu příliš nesvědčil. A mně by rozhodně nesvědčilo to, čemu se zde říká pivo... jen takový nezapomenutelný poznatek, který pocit z filmu samozřejmě neovlivní.

  • 55%
    0
    0
    18. 10. 2020

    Alenka mnohem lépe než v v říši divů, funguje v říši lidí, tam se totiž ještě vypráví příběh. V říši divů dává Tim Burton přednost efektům, které sice jsou samy o sobě úchvatné, ale je jich příliš. Podobné vizuální orgie zničily nejeden film, divím se, že si to Burton nepohlídal, že vyprávět umí v minulosti dokázal mnohokrát. Zase překvapivě mu tentokrát příliš nepomáhá ani Danny Elfman, jemuž se až příliš zalíbil jeden zprvu velmi dobrý motiv, opakování hold není vždy přínosem. Nejlépe na tom nejsou ani postavy, mimo Alenku a kloboučníka se o nich příliš nedozvíme a tak snad ani nepřekvapí, že právě tito dva zaujmou nejvíce i co se hereckých výkonů týče. Především Johnny Depp hraje dalšího ze své série podivínů fantasticky, ale fajn je i Mia Wasikowska. Celkově ovšem v době vzniku nečekaný průměr, jímž začal Burtonův kvalitativní pád, ze kterého z mrtvých vstal alespoň Frankenweenie.

  • 85%
    0
    0
    18. 10. 2020
    Stokerovi (2013)

    Klidně se to mohlo jmenovat třeba "Addams", takový strejda Charlie je vlastně ještě podivnější, než strejda Fester. A India silně připomíná... no, to je každému jasné. Každopádně je to Stoker, rodinka podobně zvláštní, jen z pohledu Wentwortha Millera, nebo ještě lépe famózního Chan-wook Parka! Scénář sice nevnímám tak negativně jako někteří, ale vizuální podpis Parka je cítit z každé scény a to včetně úvodních a závěrečných titulků. Každý záběr kamery je do detailu promyšlený, právě ty detaily, výborný střih a mix zvuku k nim, jsou naprosto fantastické! Nelze zapomenout na česání vlasů, hru na klavír, loupání vajec, ořezávání tužky... dalo by se pokračovat až k "vrcholu", tedy scéně ve sprše a povahovému odhalení. Ono, co se kamery týče, je dokonale využit celý dům, občas jsem měl pocit, že je dalším z herců, třeba taková scéna na schodišti řekne vše ještě dříve, než postavy vůbec promluví. Dialogů tu ostatně není příliš, zase, není jich třeba, vypráví Park s Jungem a pohledy herců. Chemie mezi Matthew Goodem a Miou Wasikowskou je dokonalá, oba jsou ve svých rolích naprosto reální, nelze jinak, než jim to všechno věřit. India si navíc prochází svoji velkou cestou proměny (či znovuzrození?), ze sympaticky podivné holky je... je výborné finále. Skutečný vrchol filmu, ke kterému snad ani není třeba více psát... jednoduše další z výborných scén. A málem bych zapomněl, všechno tohle psychologické bytí hudbou dokonale podbarvuje Clint Mansell! Jenom ta Nicole Kidman mi přišla lehce nevyužita.

  • 95%
    0
    0
    18. 10. 2020

    Naivně jsem si myslel, že matka z úvodu filmu bude mít v jeho dalším dění jednu z hlavních rolí. Jenže tak tomu není a není tomu tak ani u jiných, co přicházejí a zase mizí, nebo se ještě jednou dvakrát objeví. Fritz Lang celou první polovinu vypráví bez hlavního hrdiny, sledujeme, co udělá s obyvateli města přítomnost vraha mezi nimi. Strach a obavy jsou všudypřítomné, ať už jsou motivace lidí jakékoliv... nadčasová forma vyprávění prostě nadchne! Ale zdaleka nejen ta, vzhledem k velkému množství dialogů jsem si říkal, že Lang musel být příchodem zvukového filmu opravdu nadšen a snad i byl, ale na ten němý rozhodně nezanevřel. Je tu více pasáží, kterým právě ono ticho (a to ticho naprosté), dodává na atmosféře, vypráví v nich pouze kamera, její fantastické kompozice. Patrné je to zase již v úvodu filmu, pohledy na prázdné schodiště řeknou vše... a co teprve míč, či balónek mezi dráty. Jedním z vrcholů je samozřejmě i scéna, podle které se film jmenuje, pronásledování vraha a otisk písmene M! V této části zase přichází jeden ze skvostných pohledů kamery a to pohled z okna, když je vrah poprvé obklíčen. Domovní kompozice připomenou Polanského, ty v hostinci, ve kterých kamera proplouvá mezi hosty, téměř naráží do jejich tváří, aby vzápětí zmizela do úplně jiné scény, zase například Triera. Ale třeba je to v těchto případech jen pocit, každopádně častá inspirace jiných jistě byla a to včetně výborného střihu. "Prolínací" scéna dvou naprosto odlišných porad, v nichž ale jde o to jedno, nebo výslech na policejní stanici a k němu záběry škod v domě, výborné. Čímž se konečně dostávám do poloviny druhé, kde již vystupuje onen hlavní "hrdina", který je pojat takovým způsobem, že se mu musí občas fandit (minimálně, ale přesto). Samozřejmě jde především o závěr, jeho obhajobu ve vrcholné scéně soudu... řekněme lidového, žebráckého? Možná. Každopádně Peter Lorre je zdaleka nejen zde, ale zde především neskutečný, právě díky němu platí výše zmíněné. Třešničkou na hodně pokřiveném, atmosférou stále expresionistickém dortu budiž to, že Lang nabízí jedinečný pohled do policejní práce, dá se říci dobové, ale ono se to zase tak neodlišuje. A závěr, který klade zásadní otázku, odpověď na ni je na každém.

OMůj oblíbený uživatel

0 ×

Poslední aktivita