Profilový obrázek

Renfield

Martin Kocáb
2 931

Promítač ve znojemském Kině Svět.

https://www.instagram.com/martinkocabphoto/
Jihomoravský, Znojmo, Česká republika



Jiný člověk
Jiný člověk (2024)
8
Je fyzická krása cestou k lepšímu životu? K pozitivnějšímu pohledu na něj? Dokáže změnit celkovou povahu, dát více chuti, optimismu? Na to všechno má Aaron Schimberg jasnou odpověď, aby k ní přidal ještě pohled takříkajíc zvenčí. Totiž to, jaký Edward skutečně je, je více vidět až po změně vzhledu. Před ní jsem se nedivil, že se do ničeho nemíchá, nemá příliš zájem o nějaké větší sbližování s okolím, je spokojený ve svém bytě, i s postupně se zvětšující skvrnou na stropě, protože co on s tím? Říkal jsem si, lidé jsou různí, kdoví co by při bližším kontaktu zažíval a tím ho vlastně chápal. Jenže po změně se ten pohled úplně mění, aby po nástupu Oswalda na scénu přišel zase další úhel pohledu, ono to totiž jde a šlo to i v úvodu, pokud by ten dotyčný změnu skutečně chtěl. Vzory jsou znát a v tomto případě to opravdu potěší, ale Aaron Schimberg má svůj originální přístup k tématu. Jiný člověk tak není hloubavým dramatem, ale spíše komediální sondou do života. Nechybí mu atmosféra klasických filmů, těm odpovídá i kamera, obojí famózní především v bytové části se skvrnou, tam nelze nezmínit Romana Polanského.
Substance
Substance (2024)
6
Bez kvalitního scénáře těžko vznikne povedená satyra. To nakonec platí i pro body horror, protože ono to jde často ruku v ruce, v tomto případě spíše tělo v tělu. Banalitu příběhu Coralie Fargeat nedokáže zakrýt ani vizuálem. Kamera je samozřejmě velmi dobrá, propojení s hudbou funguje na výbornou, ale jak už to tak u podobně klipovitých filmů bývá, brzy se to okouká, nepřekvapí. V tomto případě o to víc, protože pocit vykrádání na místo inspirace/pocty jsem prostě měl. A čím blíže závěru tím více, vše je totiž neúměrně natahováno, přeplácáno. Rozhodně nemůžu říct, že by mě Substance nebavila, obzvlášť první hodina to především svým stylem dokáže spolehlivě. Fargeat umí budovat hororovou atmosféru, což je to, co funguje i dál. Taková scéna vaření by mohla vyprávět, ale povedeně chladný, odcizený (a přitom velmi zajímavý) je i samotný byt. Jenže ve druhé polovině je natahována prakticky každá scéna a to včetně závěru... i tam byl Blade lepší. Nadsázka, i když možná i tady úmysl, těžko říct.
Beetlejuice Beetlejuice
Beetlejuice Beetlejuice (2024)
7
Po scénáristické stránce stejně nedotažené jako jednička, pocitově ovšem lepší. Možná udělá své i to obyčejné zjištění, že se Tim Burton (snad) znovu našel. Beetlejuice Beetlejuice je plný povedených praktických efektů a černého humoru, v což jsem už nedoufal. Svět mrtvých je návratem do známých reálií, ale není pouhou recyklací, třeba nabídne hned několik nových postav, které jsou však zároveň největším "problémem" filmu. Willem Dafoe jako Wolf Jackson zasloužil podstatně větší prostor a mrtvá nevěsta Delores Monici Bellucci nějaký zásadnější závěr, takhle její posmrtné vysávání vyšumí. Pravdou je, že za fantastickou svatební scénu její působení stálo, současně to však podtrhuje výše zmíněné. Podobně neortodoxně Burton naloží i s možnou romantickou linií pro mladé, je však škoda, že se věci kolem Astrid začnou dít zbytečně pozdě. Ale zase, za ten hřejivý závěr to stálo. A to jsem si u něj říkal, "to si snad dělá...". Dělal.
Vetřelec: Romulus
Vetřelec: Romulus (2024)
6
Prometheus a Covenant šli jiným "filozofičtějším" směrem, který většinu příliš nezaujal. Romulus se tak vrací k přímočařejšímu ději a kořenům série, ke kterým se hrdě hlásí, až příliš. Retro prostředí stanice je ještě fajn, Fede Alvarez umí vytvořit poutavý vizuál, jeho filmy mají zajímavou kameru a atmosféru blíže thrilleru, dobrým příkladem je Don't Breathe. To vše platí i pro Alien: Romulus, jenže čím více se blížil závěr, tím intenzivnější byl můj pocit rezignace na originální příběh. Je to pouze spousta odkazů a pojítek mezi nimi stylem "čím ještě fandy prvních čtyř filmů potěšíme". I proto mi více sedlo postupné budování atmosféry, představování postav (Cailee Spaeny to táhne!) a první chvíle (a první likvidace) na stanici, než značně uspěchaný závěr plný toho, co už bylo viděno.
Zatracená krvavá láska
Zatracená krvavá láska (2024)
6
Americký zapadákov, ve kterém by chtěl málokdo žít a z něhož se kvůli chybějícím financím, ale i snům, odvaze, není snadné dostat. Své o tom ví i Jackie, toho času také pouze projíždějící za svým snem, jenže osud to chtěl jinak. Karty vůbec nejsou špatně rozdány, navíc film má sice nesympatické, ale vcelku zajímavé postavy, u nichž se však ve druhé polovině nejde do hloubky, jsou opuštěny a nahrazeny žánrovými experimenty. Jestliže měla první polovina našlápnuto na něco víc, druhá zůstává pouhým fajn bizárem, který se sice dá užít, ale nic nezapomenutelného z něj nevzejde. I když, ten závěr... Osmdesátková atmosféra tomu však rozhodně nechybí, Rose Glass se v tomto případě vyřádila i na samotných postavách. Výborné jsou psychedelické momenty, tam ta kamera a především hudba Clinta Mansella sedí dokonale. Stejně dokonale jako Ed Harris.

Oblíbená díla

  • Plakát 1
  • Plakát 2
  • Plakát 3
  • Plakát 4
  • Plakát 5

Oblíbení tvůrci

  • Plakát 1
  • Plakát 2
  • Plakát 3
  • Plakát 4
  • Plakát 5+8