Profilový obrázek

Renfield

Martin Kocáb

Komentáře 98

Od nejnovějších
  1. Občanská válka
    Občanská válka (2024)
    7
    Série válečných událostí pohledem reportážních fotografů, takže vlastně bez emocí a těžce odosobněně. Pro postavy to neplatí pouze v jediném případě, když jde o jejich blízké, o kterých ale divák neví nic, ten tak zůstává u nezúčastněného sledování. Samozřejmě jde o scénu, ve které je přítomen Jesse Plemons a nemohu tvrdit, že každý bude mít tento nezúčastněný pocit. Z veškerého dění je bezesporu nejsilnější, čemuž velmi přidává právě i fantastický Plemons! Každopádně celá tahle cestovní část solidně funguje, výjevy jsou realistické, často podpořené výborným zvukem nebo hudbou dvojice Barrow/Salisbury, aby přejezdy občas odlehčilo americké country. Až na několik chvil (hořící les) úplně chybí Hardyho poetická kamera, tolik typická pro filmy Alexe Garlanda, což ovšem dává smysl. Ve Washingtonu se vše mění, nastupuje jiný film, který sice nemá špatnou akci, ale k náladě předešlého dění příliš nesedí. Přesto by to nebyl špatný závěr, kdyby se postavy nedostaly tam, kam se dostaly a kdyby nebyla pronesena slova...
  2. Abigail
    Abigail (2024)
    6
    Grace by neměla s Abigail nejmenší problém a to je ten problém. Jsou to prakticky úplně stejné filmy, liší se obsazením, které je v tomto případě podstatně slabší, čímž nenadchnou ani postavy. Samozřejmě jsou pouhou lovnou zvěří (a to ani není třeba znát trailer, film své karty jasně rozdá během několika minut, jisté je tak i finále), přesto však mohly mít alespoň trošku té hloubky. Řemeslně opět bez výhrad, kouká se na to dobře, nenáročně to zabaví, přesto finále nemuselo být až tak naivní. Říkalo si to o drsnější závěr, takhle zůstalo u reklamy na lízátka.
  3. Znovu Paříž
    Znovu Paříž (2022)
    7
    Samotný atentát je vyřešen za pár minut, přesto mu napětí, ani více času nechybí. Jde především o pozdější skládání střípků, stále se opakující myšlenky a hledání odpovědí na několik otázek. Odpovědí, jenž by mohly pomoci v boji s posttraumatickou poruchou, kterou Alice Winocour dokáže podat stejně dobře, jako Virginie Efira v hlavní roli. Překvapilo mě, že zrovna opakovaný pobyt na místě může být ku prospěchu, ale minimálně ve vzpomenutí si to smysl dává. Mia tu však nenalézá pouze pochopení, ale i osočení. Pozdější přiznání je jednou z nejlepších scén, stejně jako to v soukromém životě, které na vzniklou situaci hází úplně jiné světlo a někdo má jistě nad čím přemýšlet.
  4. Opičí muž
    Opičí muž (2024)
    7
    Kritika poměrů v Indii je sice pro motivaci Monkey Mana důležitá, chybí jí však opora v lepším scénáři, ději tak spíše ubírá tempo, než by ho dělala zajímavějším. Podstatně lépe funguje mystično kolem příběhu o Hanumanovi a atmosféra vůbec. S tou si Dev Patel vyhrál, výborně využívá noční Indii, její špinavost i luxus a všudypřítomné neony. Akční scény tohle kopírují, zápasy v ringu připomenou stará turnajová béčka (potěší, mohlo jich být více), aby se jelo až nahoru do VIP salónku. Patel v soubojích zase využívá celý prostor, doplní je trefně zvolenou hudbou a nejednou i vtipem. Mimo velmi dobré choreografie dělá své i vždy originální kamera, každý souboj je natočen jiným stylem. Svůj (bubenický) styl má i tréninková proměna Monkey Mana, zase odkazující na nejednu béčkovou klasiku.
  5. Malá z rybárny
    Malá z rybárny (2015)
    7
    Malá z rybárny je velice povedená adaptace Malé mořské víly, která taktéž není až tak klasicky pohádková. Atmosféra která panuje ve filmech Jana Baleje, se k ní výborně hodí. Opět tu máme podivné postavy, v ne zrovna pěkné přístavní čtvrti. Panuje tu deprese, zlo, ale také dobrota a naivita v podání Malé. Opět tu máme spoustu vtipných, nebo alespoň chytrých detailů. Navíc si Jan Balej tentokrát více pohrál se scénářem, který je tak srozumitelnější a velice povedená je i hudba. Loutky jsou opět nádherné, už jen úvodní rybí orchestr je ve spojení s hudbou zážitek. Dále pak samotná Malá, smích Prostřední a tak bych mohl pokračovat.
  6. Jedné noci v jednom městě
    Jedné noci v jednom městě (2007)
    7
    Neřekl bych, že jediná povedená povídka je o Ploutvičkovi a Větvičkovi, každá má něco do sebe... i když ano, právě tahle zmíněná má vůbec nejjasnější a nejpochopitelnější scénář. Také se ale od zbytku filmu velice odlišuje, že by její zařazení uprostřed měl být takový oddech od jinak všudypřítomného šílenství a podivnosti? Úvodní povídka Ulity se mi líbila pravděpodobně nejvíc, i když je škoda, že nebyly některé "ulity" více rozpracované. Nejvíc si autor pohrál pravděpodobně s pánem, který vlastnil soukromé krematorium... tato část mi mimochodem velice připomínala Spalovače mrtvol. Zbytek je spíše takový nástin příběhů a nechť si divák domyslí sám, tedy snad až na "myslivce". Dále přichází výše zmíněná povídka o Ploutvičkovi a Větvičkovi, která je taktéž velice povedená a nejvíce vtipná, spíše pohádková. Je zde spousta chytrých detailů jako květináče a zalévání. Ale to nejen v této povídce, ono jich není málo ve filmu samotném. Závěrečná povídka stejného jména jako film, se mi zdá být nejslabší, ale rozhodně ne špatná. Tady se mi nejvíce líbilo "ucho", i když bylo jasné, jak to asi dopadne. Atmosféra všech příběhů je opravdu hutná a loutky dokonalé!
  7. Brendan a tajemství Kellsu
    Brendan a tajemství Kellsu (2009)
    8
    Stejně jako pozdější Píseň moře je i Brendan a tajemství Kellsu nádherně animovaná fantazie, s dokonalou hudbou taktéž od Bruna Coulaise. Přenádherná je především ta pohanská keltská část filmu. Zajímavé je taktéž to, jak jsou ve filmu zpodobněni vikingští nájezdníci, je to ztělesněné zlo. Velice povedené postavy jsou především kočka Pangur Ban a víla Aisling. I když mám radši mýty pohanské, film je určitě výborný a Tomm Moore má našlápnuto k velkým dílům.
  8. Šílený Max: Zběsilá cesta
    Šílený Max: Zběsilá cesta (2015)
    8
    Šílený Max aneb Zběsilá cesta tam a zase zpátky... asi tolik ke scénáři (ten počet autorů???), který tu rozhodně není tím nejdůležitějším. Celé dění totiž ustupuje akci, pravděpodobně proto je i seznámení s postavami opravdu stručné, v některých případech snad ani to ne. Přesto se tohle vše nedá brát jako mínus, film je totiž vysoce zábavný, postapokalyptický svět (v němž rozhodně nepřežili ti nejkrásnější) řekněme "uvěřitelný" a dokonce se dočkáme i nějakého toho humoru. Akce je tedy to nejzásadnější a nejpropracovanější vůbec! Povětšinou se odehrává za účasti všemožně podivných vozidel, z nichž nejzábavnější je vůz, který udává tempo, tedy "hudební vůz Nadsmrťáka Joa". Vše je výborně nasnímáno, záběry kamery jsou často úchvatné a poušť celému dění a vlastně i světu sedne. Akci pomáhá a dění snad ještě zrychluje výborná hudba Toma Holkenborga. Zdá se mi, že je slyšet prakticky neustále, až po závěrečných titulcích přichází nevytoužený klid a vydechnutí. George Miller se vrátil ve velkém stylu a natočil nejlepší čistě akční film posledních let. Tedy, minimálně posledních let.
  9. Šílený Max: Dóm hromů
    Šílený Max: Dóm hromů (1985)
    4
    Mel Gibson tady celý film působí, že ho to baví podobně jako mě. Druhá polovina filmu, tedy ta slavná záchrana dětí, je snad až pohádkově trapná. Co bylo dobré na dílech minulých, je tady pryč, už to není ani vtipné a nezachrání to ani souboj v kleci, ani závěrečná, oproti předešlému dílů hodně slabá honička.
  10. Pan Neviditelný (2013)
    8
    Celý film mi bylo pana Neviditelného líto a ono to nakonec dopadne, alespoň pro mě dost překvapivě. Záměr tvůrců to asi nebyl, ale já se nakonec po dramatickém ději s chutí zasmál.
  11. Ex Machina
    Ex Machina (2015)
    7
    Hned povedená úvodní sekvence beze slov zaujme a její prakticky zrcadlení v závěru je dobrý nápad. Vždyť obraz a hudba řeknou vše, což především pro závěr platí dvojnásob. V úvodu je zase zřejmé co Caleb získává. Tedy skutečnost je potom poněkud jiná, jak je jasné z prvních chvil s Nathanem. Též proto velkou část filmu táhnou sezení Caleb/Ava a jsou mimo jiné dokonalou ukázkou, jak důležitá je ta pravá "chemie" mezi herci. Nathan zase příběhu dodává na záhadnosti a svým způsobem i na hororovosti, je to přeci právě jeho postava a hlavně jeho práce, dům. Faktem je, že tato temná atmosféra filmu neskutečně sedne, navíc je dobrým protikladem nádherných exteriérových kompozic. Že by i tímto chtěl Alex Garland cosi říct? Dva světy, porovnání atd. najít je možné všelicos. I z tohoto důvodu lehce zamrzí podivně uspěchaný a tak trochu očekávaný závěr, vzhledem k většině filmu jsem doufal v něco originálnějšího. Přesto ale zklamán nejsem, většina dění je dokonalá a vlastně i ten závěr je výborně natočen, jen... Ale dále od příběhu, nutno vyzdvihnout jak v interiérech, tak exteriérech úchvatnou kameru Roba Hardyho. Hudba k příběhu a atmosféře dokonale sedne. A herecké trio? To je bez debat. Zapřemýšlel jsem si, ale závěr opravdu lehce zamrzí.
  12. Malý Pán
    Malý Pán (2015)
    7
    V dnešní době se takové filmy už příliš nevidí a škoda je to veliká. Malý pán určitě není zábava pouze pro děti, ale i dospělé, pro které je zde třeba několik narážek na jiné filmy. Loutky se pohybují v krásném lesním prostředí, jsou velice dobře namluvené, především pak postava Zmetka, kterou výborně namluvil Pavel Liška. Malý pán si po celou stopáž udržuje pěknou pohádkovou atmosféru, ale nechybí v něm i několik téměř hororových momentů.
  13. Šílený Max 2 - Bojovník silnic
    Šílený Max 2 - Bojovník silnic (1981)
    8
    Hodní, zlí a samotář Max mezi nimi. Dvojka je parádním postapo westernem, má více zajímavých vedlejších postav, lehce načrtne nějaké to základní fungování tohoto světa, ale stále stojí především na honičkách. Kovbojové v nich jsou ještě svéráznější, než tomu bylo v jedničce, koně sice nechovají, za to vlastní vždy dokonale upravená auta, motorky, zkrátka vše, co jede a v jednom případě dokonce letí. Kostýmy jsou... no jsou, prostě k té všudypřítomné šílenosti sednou. Stejně jako Max Mela Gibsona, tady konečně plně v roli, drsnější, westernovější a samozřejmě šílenější. Honičky jsou o mnoho tříd lepší, nezapomenutelná je především ta závěrečná, které se účastní kamion. Dean Semler v ní předvádí fantastické záběry, které i dnes řeknou své. Mimo akci zaujmou například i davové scény z pozorování tábora. Tohle je kultovní kaskadérská jízda.
  14. Šílený Max
    Šílený Max (1979)
    5
    Šílení jsou tu úplně všichni vyjma Maxe a jeho rodiny. V existenci scénáře příliš nevěřím, vše působí jako předehra poslední dvacetiminutovky. Scény na sebe často nenavazují a směřují k tomu nejdůležitějšímu, automobilovým honičkám. Právě díky nim plně chápu kultovní status filmu, natočeny jsou ve většině případů velmi dobře. Mel Gibson působí ještě takovým zakřiknutým dojmem, dostává se do toho až ve své šílenější závěrečné poloze. Ten závěr má konečně grády i mimo silnici a bouračky, škoda že to nepřišlo dřív.
  15. Lovci hlav
    Lovci hlav (2011)
    8
    Severský thriller v hlavní roli s blonďatým Stevem Buscemim? A zase v režii bratří Coenů? Ono to tak opravdu vypadá. Aksel Hennie je Buscemimu docela podobný a film je to dostatečně mrazivý, brutální, i komediální. Ale vážně, seveřané opět nezklamali, tedy spíše Morten Tyldum nezklamal a natočil výborný thriller, který i přes pomalejší rozjezd postupně nabírá na tempu a stejně tak přibývá i černého humoru. Roger Brown mi přišel jako docela nesympatická postava, za to ale velice dobře zahraná. Stejně tak kvalitní je i hudba a kamera umocněna nádhernými místy, kde se film natáčel. Na co určitě nezapomenu je například jízda na traktoru a především možná spíše komparzní role policejních dvojčat. Správní severští policajti.
  16. Zánik samoty Berhof
    Zánik samoty Berhof (1983)
    8
    Pravděpodobně jsem neviděl drsnější a depresivnější zpodobnění poválečného období u nás. Vlastně krásná samota v nádherné přírodě, ovšem děj je tak syrový, až hororový, že bych na ni nerad trávil čas, vůbec v tomto těžkém období. Ona tu trvalou depresi, která vlastně film ani na chvíli neopustí podporuje i výborná kamera a hudba. Stejně tak všechny postavy, které mají v naprosté většině případů ke kladným daleko. Výborná je Jana Brejchová, Petra Vančíková, ale nejvíc se mi líbil Ladislav Křiváček, který ztvárnil psychopatického otce neskutečně. Především pak scéna s vidlemi je nezapomenutelná. Jiří Svoboda je možná rozporuplný, možná nedoceněný režisér. Zánik samoty Berhof je každopádně jeho nejlepší dílo, co vtáhne do děje a dokonale přiblíží zoufalství obyvatel samoty a celkovou atmosféru té doby.
  17. Mefisto
    Mefisto (1981)
    8
    Hendrik Hofgen, slaboch, přisluhovač, kariérista, ale především herec - jak moc je toto často opakované slovo důležité, vůbec když je použito v "té" větě. I díky ní svoji proměnu vlastně nikdy nedokončí, pouze koná to dobré pro sebe a když to někde občas nevyjde, chvíli jakoby tomu ani nemůže uvěřit, stáhne se a zase pomalu vyšlapává cestu na výslunní, či do reflektorů? Hm... Je tu hned několik výborně napsaných postav, ale Hendrik Hofgen samozřejmě všechny převyšuje, je to jeho film. To je možná v některých částech lehce ke škodě, třeba takový příběh černošské učitelky tance, by mě zajímal velmi. Sice tu je, ale zase pouze jako doplněk pro Hendrika, obzvlášť první společná scéna o něm řekne mnohé. Ale zpět k reflektorům, tedy závěru. Pro příběh Mefista dokonalé všeříkající vyústění, přesto bych mu rád ještě pár minut dopřál, třeba i na úkor předešlého děje, který by těch několik málo minut postrádat mohl. Takto vidím vrchol filmu jinde, Hamlet a závěrečná děkovačka, pohledy Hendrika a maršála, atmosféra by se dala krájet. Ještě nutno něco málo dodat: Klaus Maria Brandauer v životní formě a István Szabó krom jiného dokonale zfilmoval nelehkou dobu, v níž se příběh odehrává. A když už jsem u té doby, zaujalo mě, že ve filmu nebyl ani jeden "pozdrav", dokonce nepadlo ani jméno... snad jen označení šašek.
  18. Sliz
    Sliz (1988)
    7
    Po několika letech, nebo spíše desetiletích, jsem se na Sliz podíval znovu a čekal, že už to nebude taková sláva jaká to byla dříve. Naštěstí to byl omyl, ono to totiž ani v dnešní době není vůbec špatné! Dvě scény si pamatuji z dětských let a i po druhém zhlédnutí jsou pro mě ty nejlepší. Je to telefonní budka a samozřejmě kino. Atmosféra amerického zapadákova filmu sedí postavy jsou... no, stejně to v tomto filmu není důležité. Hlavně že sliz samotný je proveden kvalitně.
  19. Agresivní virus
    Agresivní virus (2014)
    7
    Ze začátku velké nadšení, tak trochu zombie horor, který je hodně inspirován původním Draculou a to mi přišlo vhod. Že je to práce především Guillerma del Tora je znát hned od úvodního dílu. Vše co vidíme jede v duchu jeho filmů, dokonce tu máme i něco, co už dříve použil. "Hlavní hrdinové" jsou veskrze sympatičtí a dá se jim fandit, především pak Vasilij, nebo Satrakian, u něj se mi líbily i dobře natočené válečné flashbacky. Tak trochu zklamání je Master sám, ten mi totiž velice připomíná hraběte Orloka, což by nebylo na škodu, kdyby byl podobně zajímavý a děsivý, to ovšem není. I když jsou v seriálu masky opravdu na úrovni, u Mastera to tak není. Též je škoda, že má série příliš dílů, druhá polovina přece jen ztrácí a je zbytečně natahovaná. I přesto nadprůměrný seriál, co stojí za vidění.
  20. Píseň moře
    Píseň moře (2014)
    8
    Kouzelně animovaný svět legend, který je navíc doprovázen magickým soundtrackem, doslova ožívá před očima. Lepší je vstoupit, nechat se unášet pohanskou mystikou a neklást si otázky, na které film neodpoví.
  21. Neutečeš
    Neutečeš (2014)
    5
    Je to taková pocta starým hororům, která na mě i docela fungovala. Ovšem některé věci, jako je například až příliš nelogické chování postav, prostě přehlédnout nemohu. Na první pohled, nebo spíše poslech určitě zaujme hudba, která je výborná. Bez ní by atmosféra v Neutečeš nebyla jaké je. Zaujaly a potěšily mě i filmy, na které se hlavní skupinka "hrdinů" dívala v televizi. Mou pozornost si film udržel po celou stopáž, ta by ale i přesto mohla být kratší. Celkově je to především pro fanouška hororů zajímavý počin, u kterého jsem se i zasmál, i když nevím, jestli to byl záměr tvůrce.
  22. Cesta do lesa
    Cesta do lesa (2012)
    6
    Život na vesnici hlavně z pohledu myslivců, soukromého zemědělce, ekologické aktivistky a její matky "šamanky". Z kamery, stejně tak režie a scénáře jde cítit, že má Tomáš Vorel les rád a rozumí mu. Lesní záběry jsou příjemné, navíc se do nich výborně hodí Anna Linhartová. Mladší Tomáš Vorel spolu s Jiřím Schmitzerem jsou zase nejlepší dvojce ve filmu. Příběh samozřejmě není nikterak složitý, za to je zde velká spousta vtipných hlášek. I když nemám podobné konce v lásce, zde mě především provedením potěšila i krásná finální svatba.
  23. Pestrobarvec petrklíčový
    Pestrobarvec petrklíčový (2014)
    5
    Na Pestrobarevce jsem se podíval hlavně proto, že se mi líbil debut Petera Stricklanda Katalin Varga. Film to určitě špatný není, ale pro mě osobně kvalit zmiňovaného debutu nedosahuje. Možná je to tématem, které mě zrovna neoslovilo, nebo délkou. Na to, že se toho neděje mnoho, je to dlouhé až příliš. Atmosféru tvořenou hlavně hudbou si film udržuje, stejně tak herecké výkony jsou dobré. Ale viděl bych to spíše na povídku.
  24. Žena v černém
    Žena v černém (2012)
    7
    Pro duchařské horory mám slabost a tento mě i přes poněkud slabší scénář velice překvapil. Vše ostatní totiž funguje jak má. Atmosféra podporovaná dobou, ve které se film odehrává, stejně tak kostýmy a kulisy, je pomalu od počátku filmu hutná. Lekačky fungují a co mě potěšilo, nejsou založené pouze na zvuku, jak to tak většinou bývá. Ano, Daniel Radcliffe vypadá na roli otce dost mladě, ale postupem času jsem si zvykl a nevadilo mi to, navíc svou roli s přehledem zvládl.
  25. Noční běžec
    Noční běžec (2015)
    6
    Samozřejmě nic moc nového... akční klasika, která je ale především díky dobré režii, hercům a kvalitní kameře zábavná. Úvodní seznamovací část mě celkem slušně vtáhla do děje. Dokonce jsem se u ní i několikrát zasmál, ono vtípků je ve filmu více. Hned poté přichází akční jízda a ta nepoleví až do závěrečných titulků. V té je vidět, že Jaume Collet-Serra je režisér především akčních snímků a tak mu to vyhovuje. Jako plus filmu vnímám i přechody (přelety) nad nočním městem. Vcelku zajímavý nápad, jak divákovi ukázat, kde se co děje. Celkově atmosféra nočního New Yorku a jeho ruchy filmu prostě padnou.
  26. Ovečka Shaun ve filmu
    Ovečka Shaun ve filmu (2015)
    8
    Už jen proto, že mám seriál rád, jsem si tento prodloužený díl nemohl nechat ujít. Je to film pro všechny generace, i když hlavní příběh je samozřejmě pro děti a pro "větší děti" je tu zase spousta vtípků a narážek. Já se bavil náramně, obdivoval krásnou animaci a zvukovou stránku. Máme tu i několik povedených nových postav, pravděpodobně nejen mně zůstane v hlavě "malá role" zírajícího psa s krvavýma očima. Se kterým to ovšem bylo... no, viz. závěrečné titulky.
  27. Divočina
    Divočina (2014)
    7
    Reese Witherspoon v životní formě a možná i roli, výborně zvolená hudba, poutavý příběh a nádherná krajina. V čem je tedy problém? Ten je právě v oněch flashbacích, na můj vkus je jich tu až příliš a jsou často zbytečně roztahané. Na vysvětlení proč se co děje by stačila polovina jejich celkového času. Putování Cheryl po Pacifik Crest Trail působé podstatně zajímavěji. Celkově nadprůměrná podívaná s pěkným, i když poněkud otevřeným koncem.
  28. Nůž ve vodě
    Nůž ve vodě (1962)
    6
    Ze začátku spíše pohodový výlet plachetnicí po jezerech, s občasnými náznaky soupeření dvou "kohoutů". Ty se v průběhu filmu začínají vyostřovat a tím se příběh stává zajímavější. Celý film jsem čekal na toho "čtvrtého herce", s přítelkyní jsme si říkali, jestli Roman Polanski nenamluvil hlas v rádiu a ono je to nakonec úplně jinak. Za málo peněz Polanski natočil jistě zajímavý debut.
  29. Nevinnost
    Nevinnost (2011)
    7
    Slušný dramatický thriller co vtáhne a pustí až při závěrečném zvratu. I když by ten závěr měl být do plusu, protože je opravdu překvapivý, nějak to na mě nefungovalo a přišel mi poněkud navíc. Do něj je to ovšem na výbornou. Celý děj táhne kvalitní scénář, výborná kamera a především herci! Velice překvapila a potěšila Anna Linhartová, o které doufám ještě mnohokrát uslyším. Aňa Geislerová a Ondřej Vetchý, to jsou osvědčené klasiky co nezklamou. Ale i zbytek herců hraje výborně.
  30. Popelka
    Popelka (2015)
    6
    Popelka je poutavé dílo s povedenou výpravou a zajímavými kostýmy. Potěší herecké obsazení a to především Helena Bonham Carter v menší roli víly, která ji dle očekávání sedla a samozřejmě macecha Cate Blanchett.
  31. Moje malá princezna
    Moje malá princezna (2011)
    7
    Při sledování filmu jsem si několikrát pokládal otázku, co je ještě umění. Film je to především díky silnému příběhu, výborné režii a snad ještě lepším hereckým výkonům, opravdu pozoruhodný. Jde z něj cítit, že Eva Ionesco žel "ví co točí" a Isabelle Huppert s Anamarii Vartolomei jí to bravurně odehrály. Taktéž si myslím, že o poslední jmenované ještě uslyšíme.
  32. Vzkříšení démona
    Vzkříšení démona (2015)
    4
    Zase vůbec nic nového, což mě vlastně ani nepřekvapuje. Spíš než o horor jde o velice slabý thriller. Děsivých momentů, je pomálu a když už jsou, tak vcelku neúčinné. Navíc se film i přes svou krátkou stopáž neuvěřitelně táhne. Ale toho pravého hororu jsem se nakonec dočkal a to v samotném závěru filmu, protože takový konec snad i hrozí pokračováním?! Jen to ne.
  33. Boj o oheň
    Boj o oheň (1981)
    8
    Ano, podobně si představuji pravěk. Annaud dokázal výborně zrežírovat vlastně prostý příběh cesty za ohněm, poznáním a také získáváním lidských emocí. Nejen zrežírovat, navíc ji zasadil do krásných exteriérů a opravdu pečlivě vybral herce. Ti odvedli precizní výkony a že zahrát takového pračlověka nebude zrovna snadné, o tom není pochyb. Z herců vyčnívá Ron Perlman, který se na tuhle roli svým zjevem hodí snad nejvíce a maskéři s ním možná opravdu měli o něco méně práce, než s jinými. Je to unikátní dílo, kterému se dá bez problémů odpustit několik málo přešlapů, nebo slabších chvilek.
  34. iNumber
    iNumber (2013)
    7
    Tak jsem zase jednou nečekal od filmu nic a opět byl příjemně překvapen. Na někoho kdo příliš nekouká na akční filmy, je to akční dost a když to není akční, je to napínavý. Film má pěkný jednoduchý příběh a několik dobrých scén, z nichž vyčnívá samozřejmě ta úvodní, ale líbila se mi i ta s mobily, solidní napětí. Navíc je to celé dobře natočeno, i přidané filtry dobře působí a celé kvalitně zrežírováno.
  35. Asterix: Sídliště bohů
    Asterix: Sídliště bohů (2014)
    7
    Neviděl jsem starší filmy, což budu muset v brzké době napravit. Za to jsem ale četl komiksy, které jsou pro mě legendární a film se jim určitě nevyrovná, přesto jsem zklamaný nebyl. Sídliště bohů, i když občas trochu ztrácí na tempu, je většinu času opravdu vtipné, navíc jsou to vtipy povedené.
  36. Chladnokrevný
    Chladnokrevný (2012)
    5
    Průměrný, nic nového nepřinášející thriller. I přesto to úplně špatné nebylo, herci to celkem odehráli, jenom Eric Bana se mi na drsného záporáka opravdu nehodil. Fargu to bylo možná lehce podobné především tou mrazivou atmosférou, která i zde funguje velmi dobře.
  37. Zloba - Královna černé magie
    Zloba - Královna černé magie (2014)
    6
    Pro mě překvapivě pěkná fantasy podívaná, která je hlavně po vizuální stránce velmi fajn. Ale přibližně do poloviny film nenabízí nic moc jiného. Ovšem dál už jde kvalita konečně nahoru, už to není pouze o efektech, máme tu například pěkné scény proměny Maleficent a sbližování s Aurorou. Všechno graduje velice povedeným akčním finále, kde se Angelina vyřádila a ukázalo se, kdo je "ten zlej". Ještě k Angelině... příliš ji nemusím, ale do role Maleficent mi tak sedla, že si zde jinou herečku nedovedu představit, parádní výkon. Celkově mi tohle provedení známé pohádky nevadí, zase jiný pohled, proč ne.
  38. Ghoul
    Ghoul (2015)
    4
    Ve Ghoulovi hlavní lekací efekt obstarává zvuk, což na mě nějak nepůsobilo. Čikatilův duch je možná dobrý komerční tah, ale když chci film o něm, podívám se raději na Občan X. Ghoul se příliš táhl, je v něm spousta postav, které mě vyloženě rozčilovaly a taktéž spousta hloupých scén, kterým suverénně vévodí ta finální.
  39. Kobry a užovky
    Kobry a užovky (2015)
    7
    Kobry a užovky jsou depresivní jízda, u které se i zasmějete, ovšem deprese a špatná nálada rozhodně přetrvává. Ve filmu vlastně není jediná čistě pozitivní postava, což mu ovšem dodává na reálnosti. Ke zmíněné atmosféře filmu dopomáhá i velice dobře vybraná hudba a herci... ti jsou kapitola sama o sobě, excelují především bratři Hádkové. Kryštof hraje Kobru tak přesvědčivě, že ve filmu nebyla chvíle, kdy bych mu to nevěřil. Až mi připadá, že tohle všechno snad musel zažít.
  40. The Ledge
    The Ledge (2011)
    7
    Film jsem si několik dní promýšlel. Myslím, že je to jeden z těch co se nedají vstřebat okamžitě. Na začátku jsem si říkal další Telefonní budka", ale kdepak, celé to jde jiným směrem. Více než o samotné řešení případu, tu jde o milostný trojúhelník. V něm to žádná z postav nemá lehké, i když ne jen v něm, ani vyjednavač nemá nejlepší den. Ale zpět k trojúhelníku. Náboženský fanatik v podání Patricka Wilsona je výborný, nemám co bych vytkl a hodí se zde k Liv Tyler více, než Charlie Hunnam. I když se protiklady přitahují, ten vztah jsem jim prostě nevěřil. Jinak nápad, příběh určitě fajn a potěšil i konec, když to tak řeknu. Kdyby to dopadlo jinak, celý film mi to pokazí.