![]() ![]()
120 minut
|
|
Žánry: |
Akční, Dobrodružný, Sci-fi, Thriller, Road Movie, Blockbuster, Epický, Exploatační, Feministický, Gotický, Kultovní, Oscarový, Série/Franchise |
---|---|
Motto: | Budoucnost patří šílencům |
Obsah: |
Režisér George Miller, zakladatel postapokalyptického žánru a duchovní otec legendární série „Šílený Max“, se v dalším pokračování nazvaném „Šílený Max: více »« méně |
Režie: |
George Miller |
Scénář: |
George Miller Brendan McCarthy Nick Lathouris |
Herci: |
Tom Hardy Zoë Kravitz Charlize Theron Nicholas Hoult Rosie Huntington-Whiteley ... |
Premiéra: | 14. 5. 2015 |
---|---|
Distributor: | Freeman Ent. |
Přístupnost: | MP-15 |
Šílený max v názvu je takové šidítko na diváky. Postava šíleného Maxe je totiž spíše vedlejší,ale i přesto z ní Hardy dokázal vytřískat maximum. Prim v tomto snímku hraje spíše Charlize Theron,která už dlouho nevypadala tak strašně sexy. Po audio-vizuální stránce je tahle zběsilá jízda doslova pastva pro oči. Ty akční scény jsou neuvěřitelné a meze v nápadech se zde nekladou. Po dějové stránce to bohužel není nic objevného.
25 let údajně čekal scénář na zfilmovaní a je těžko říci jestli je to dobře či špatně. Tehdy se ještě mohl v hlavní roli objevit Mel Gibson a mělo by to daleko větší punc tehdejšího stylu natáčení. I když se režisér a scénárista v jedné osobě George Miller nechal slyšet, že současné počítačové možnosti nijak nevyužíval a vše natočil stejnou metodou jako tehdy. Inu, zkusme tomu uvěřit. Každopádně použitý 3D obraz však na škodu vůbec není. Mela Gibsona tedy vystřídal Tom Hardy a nijak to není ani znát. Své role se zhostil velmi dobře a náležitě přesvědčivě. Tento chlapík rozhodně má ve světě filmu svou budoucnost. To co na tomto filmu nejvíce láká jsou hlavně automobilové honičky. Překoná to však všechna očekávání? Tohle všechno tu už prostě bylo a nemusíme chodit ani moc daleko. Při vzpomínce na akční biják z prostředí věznice 'Rallye Smrti' se zdá, že už není v tomto směru čím překvapit. Tento čtvrtý díl se hodně přibližuje k dílu druhému a řekl bych, že je to jedině dobře. Po slabé trojce dobrá volba. Snímek se jednoznačně povedl a když už to má nového hlavního představitele, přimlouval bych se o natočení dalších pokračování. Jak se říká: Kujme železo dokud je horké. P.S. S tím ohromným vyleštěným trezorem v jeskyni to mysleli vážně? V postapokalyptickém světě to vypadá dost podivně.
Na Mad Max: Fury Road mě upřímně a pozitivně fascinuje spousta věcí. Zde jsou ty nejzásadnější: 1) Takhle neočekávatelné vedení příběhu a divácké pozornosti se u čistokrevného akčňáku jen tak nevidí (ehm, nikdy nevidí). Film a jeho svět slovy představí předpokládaný hlavní hrdina, z něhož se ale následně stává pouze pasivní figura vlečená nedobrovolně okolnostmi a snažící se doslovně o jediné - přežít. Tohle slůvko pak v podstatě charakterizuje celé dějové schéma filmu, které je sice jednoduché na bázi nějakých zásadních zvratů, ale současně dlouho nepředvídatelné - neustálý boj o přežití a s tím související přepisování cest, pomocí nichž se udržet naživu. V šíleném rozpadajícím se světě bez pravidel jsou jedinou možnou cestou k přežití ženy - mladé, zdravé a odhodlané ženy, které určují ráz rozhodujícího střetnutí se zmagořelou mužskou civilizací. Ženy, k nimž se posléze opět nedobrovolně přidávají domnělý hlavní hrdina a odpadlý nepřítel, kterého spasila opět jen láska k ženě. Ženy, které celou dobu směřují kamsi do "Zeleně", ale scénář nakonec jejich urputné směřování do ráje krutě přehodnotí a východisko leží o 180 stupňů jinde, než divák dlouho očekává (což může i nemusí být od Millera zároveň těžce moudrý vtípek, neboť která žena názorově alespoň jednou denně o těch 180 neotočí? :). ___ 2) Akční scény neslouží jako pouhá adrenalinová atrakce, nýbrž jsou pevnou a určující složkou zmíněného narativního sytému - v průběhu nich se hrdinové psychologicky rozvíjejí, rozdělují i střetávají, respektive přímo naplňují své osobní motivace a cíle. Jednotlivé akční sekvence od sebe dokonce oddělují v jádru klasické čtyřaktové vyprávění (první akt končí světlicí v písku po první akci, druhý smrtí jedné z kladných postav po druhé akci, třetí odhalením falešného MacGuffinu a čtvrtý se nese ve znamení cesty zpět a logicky nejdelší akce). ___ 3) Samotný vývoj jednotlivých akčních scén je detailně vysoustruženým procesem, v nichž Miller promyšleně zužitkovává dílčí motivy a každý záběr má své neoddiskutovatelné postavení a váhu (Furiosa si při první akční sekvenci vymění s připoutaným Maxem soucitný pohled, čímž se ospravedlní jejich budoucí důvěra). ___ 4) Vycíděný audiovizuál už bereme u dnešních áčkových produkcí jako samozřejmost, ale tenhle biják posouvá oblíbený pojem "pumelice" na jinou úroveň. Když už je přítomno CGI, vypadá luxusně, ale především je vidět, že se jelo naostro, se skutečnými vozidly a šílenými kaskadéry, a že se herecké hvězdy zapotily jako Miloš Zeman při výstupu do prvního patra. Vizuál vytvořeného světa bere dech stejně jako mě bere jeho chlapská morální nesvázanost (a oslovuje jeho feministická duše). ___ 5) Střihové postupy v dokonalém souladu s energicky pulzujícím soundtrackem, který považuji za jeden z nejlepších v tomhle tisíciletí, a maximální přehlednost dělají z každé scény ultimátně šťavnatý, vysokooktanový produkt filmové zábavy. ______ Mohl bych pokračovat ještě docela dlouho, protože Mad Max: Fury Road je bezpochyby jedním z nejúžasnějších filmových zážitků v mém životě. Autorský, inspirativní, jediný svého druhu. Charlize Theron krásná i jako chlap, Tom Hardy je neskutečnej král. Jestli někdy bude dvojka, píšu si nejočekávanější sequel života.
Tak tohle byla opravdu zběsilá spíše jízda. Akce perfektní jen to mohlo být v detailech krvavější. Trochu krve by neuškodilo. Max byl nevýrazný. Tom Hardy v roli Maxe mi seděl, ale byl tam snad jen aby název filmu dostál svého názvu. Charlize Theron perfektní. Uvítal bych taky spíše jiné akce než jen samotnou jízdu a honičky. Jinak perfektní film a hlavně napínavý.
Fanoušci Maxe čekali dlouho na pokračování a čekání se vyplatilo. Absolutní NÁŘEZ, který jede na plné obrátky v celém filmu. Druhá půlka sice zmírní tempo, ale alespoň může člověk poznat hlavní postavy, trochu blíže. Finální bitva je sice skvělou náhražkou, ale přeci jen první polovina byla akčnější. I tak ale tu 100 musím.
Úvod byl naprosto úžasný - Maxův boj o život. On se nerozkoukává v novém světě, on v něm žije a je jeho součástí. Prostě pan Hardy se Maxe chopil úžasně(přesto MEL je jenom jeden a vždycky bude), i když mi trochu připomínal Bronsona. Předvádí učebnicové odhodlání přežít. Takové kde není místo pro ješitnost nebo MLSNOST. Navíc je to vizuální parádička - tohle mě vážně vyřídilo, bylo to, ale to nejlepší z filmu a to nestačí. Přesto všechno by se, ale film neměl jmenovat Šílený Max: Zběsilá cesta, ale Furiosa: Zběsilá cesta tam a zpět, což mě vážně štve. Přesto, že je Max hodně výrazný je tady opravdu spíše do počtu, ale to už konstatovali zástupy přede mnou. Další věci co mi vadí je jednak ta divná polarizace - ženský jsou dobrý, chlapi zlí. Max a mladej jsou jen výjimky potvrzující pravidlo. Potom jsou to ty Hells grandmas, to bylo fakt příliš. Poslední věc jsou "rodičky". Ty tam byly evidentně jen pro potěchu oka. Skutečně si neumím představit, že by tyhle holky porodily dvě a více zdravých dětí a ještě si potom vesele hopkaly. To už by měli daleko větší cenu ty dojnice, aniž bych chtěl ty dámy urazit.
PS: Hardy je hustej, ale na ultimátního drsoně MELA GIBSONA nemá.
Nenaplněné očekávání
Slaboduchý odvar skvělé dvojky Maxe bojovníka silnic. Přes třicet let dělí tyto filmy a dnešní tvůrci mají podstatně lepší možnosti než dřív ale natočili bezduchý blábol. Humungulus a jeho albinos komando co směřuje do valhaly...Nemluva Max krevní konzerva a jednoruká Amazonka na cestách, trocha benzínu, prachu a několik výstřelů . Ztráta času i peněz , Howgh
Tak tohle byla hodně velká paráda. Od začátku se nemusíme zaobírat ničím nepotřebným, jako například, proč je tohle a proč zase tamto, čím se živil Max, než mu jeblo a začal jezdit véosmičkou po poušti a žrát dvouhlavý ještěrky. NIC. Takže se můžeme v klidu usadit a hltat téměř dvouhodinovou nonstop akci, která do nás buší z plátna ze všech stran. Prostě minimum keců a maximum akce, a to já rád.
Bylo to fakt dobrý. Miller v sobě tuhle vizi živil hodně dlouho, šel si za tímhle filmem vřes všechny překážky a povedl se mu. Vizuální stránka je úžasná, hudba taky. Dávám pět, ale sere mě že Max hraje druhý housle. Tenhle film se jmenuje Mad Max a ne Imperator Furiosa. Taky mě dost štve neúčast Mela, ale s tím už nic neudělám. Přesto si dovedu představit i jiný herce než Hardyho (třeba Sharlto Copley - ten byl jako Kruger pěkná svině). Celkově ale paráda a díky Millerovi to jde všechno v pohodě překousnout. Taky potěší návrat Hugha Keayse-Byrna do role zloducha v Maxovi.
Rozhodně to není dokonalé. V druhé půli se možná až příliš zvolní tempo a ani finální smršť nedokáže vyvážit to, že první polovina je zkrátka z akčního hlediska větší nářez. Na druhou stranu se po zklidnění konečně dostane na postavy a ty jsou ve svém minimalismu a zdánlivě prostých "jdu jedním směrem" motivech naprosto perfektně vykreslené. Menším zklamáním může být i to, že Max není zdaleka tak důležitý, jak název filmu naznačuje. Ale to je už vyloženě drobnost. George Miller je každopádně frajer. Po blbnutí s prasátkem a tučňáky roztlačil herku, která mu kdysi nastartovala kariéru a dal jí tolik energie a vizuálních nápadů, že se můžou všichni ti Avengeři i rychlí a zběsilí hrdinové jít bodnout. TOHLE je pravé akční inferno, jehož soundtrack a dravé kamerové nájezdy ještě dlouho nebudu moct dostat z hlavy. Už léta se mi nestalo, abych byl na dvouhodinovém filmu a poprvé se na hodinky podíval až někdy po 90 minutách (přičemž motivací nebyla nuda, ale to, že jsem byl zvědavý, jak dlouho si tu slastnou jízdu budu ještě užívat). Těším se na druhou projekci.
Dobrý. Čekal jsem nejhorší, bavil jsem se slušně. Nebýt pár retardovaných scénáristických perliček a toho, jak mě obecně štve, že Hollywood v 21. století nedokáže nebo nechce (nebo obojí) vyprodukovat seriózní a temné pokračování osmdesátkových klasik, byl bych i dost spokojenej. Je na tom místy vidět, že se přetáčelo, a střih působí nezvládnutě, ale Black je naštěstí dostatečně zajímavej filmař, aby stylistické neduhy schoval pod dravé tempo a přesné vyprávění (a v první polovině i pod slušnou řádku zábavných hlášek). Škoda dementního závěru a snahy dělat z přímočarého survival dobrodružství tak komplexní a rodinnou! podívanou. Jako krvavé nahláškované béčko je to totiž super, když se to tedy do téhle polohy dostane.
Touha pokračovat v sérii v duchu 80. let je zde více než zjevná. Absurdní chování a motivy všech postav tomu naprosto odpovídají. Hledíme na svět, ve kterém se neskutečně plýtvá dvěma nejdražšími a absolutně nejvzácnějšími surovinami - vodou a benzínem a těhotné ženy poskakují jako srnky a nastavují svá břicha lítým nepřátelům. Přes tento přístup jsem se přenášel opravdu velmi těžko a podařilo se mi to až na počtvrté. Navíc tato touha vážně poškozuje vyváženost filmu, v němž se díky tomu střídají naprosto strhující a dokonalé akční scény takříkajíc z nového tisíciletí s nudnou a nelogickou vatou 80. let. Naštěstí akce stojí skutečně za to. Stavitelé vozidel překypují fantazií, rychlost je nezměrná a pokaždé, když někdo odlétne stranou a rozbije se v mračnech písku, řekl jsem si: O ou, to muselo bolet.
Tohle se nedá jinak než za plný počet. Úchvatné vykreslení umírajícího světa a naprostého šílenství, které ovládlo lidstvo poté, co ztratilo i poslední zbytky naděje. Film neskutečně mrazivý vyjádřením naprosté beznaděje, aneb vše je zlé a vše se ve zlo obrátí. To celé ale doplněné fantasticky vyhlížejícími rekvizitami a zarámované neskutečně nadupanou a originální akční jízdou, která bortí všechna měřítka. O výborných hereckých výkonech nemluvě. Hardy a Theron nepřekvapivě skvělí, ale především životní trefa pro Nicholase Houlta. Takovou pecku snad nečekali ani největší optimisté.
George Miller nějak přestal věřit chlapům. Cesta je určitě zběsilá, ale Max rozhodně není šílený, moc toho nenamluví, spíš se trápí kvůli selhání v minulosti a bojuje, jen když mu jde o krk. Doba se změnila a Tom Hardy není Mel Gibson, a chlapi už jsou taky jiní. Kdy by tento film natočila ženská, schytá to jako feministická čarodějnice.
V Hollywoodu zbožňujou remaky z prostého důvodu. Prodělat na něm může jen blbec.
Dřív mi remaky moc nevadily, protože jich nebývalo tolik. Teď americká studia netočí pomalu nic jiného než komiksový hrdiny a již zmíněné remaky. Vrchol demence je točit remake komiksových hrdinů a nebo nejlépe je všechny naházet do jednoho filmu. Všechny se navíc točí stejným stylem - míří na masy lidí, tedy příběh je jednodušší. Tyto masy vám pak zajistí, že můžete natočit i druhý, třetí, čtvrtý, ... díl. Bohužel americký televizní mainstream se dostal do kin.
Fuck you, Hollywood!
Nejsem úplně milovník starých dílů šíleného Maxe a tak i shlédnutí tohoto filmu ve mě nezanechalo nijak velkou stopu. Sice zde hraje má oblíbenkyně Charlize, ale není ve filmu tak krásná ale i tak jí to hraje. A nová hvězda filmového plátna Tom je opět dobrý. Jinak bláznivina. Ale dovedu si představit že podobný boj o vodu nás při našem nehorázném plýtvání také čeká
Dvouhodinový metalový klip. Asi takový pocit, jsem si odnesla z kina :D Ale nemyslím to ve špatném slova smyslu. Bylo tam všechno co takový klip potřebuje. Hlavního šilence, poušť, rychlá auta, krásné ženy, monstrum a polepšeného ničemu. Co víc si přát.
Není toho moc co bych filmu vytkla. Odcházela sem nadmíru spokojená, a to sem od toho opravdu moc nečekala.
No .. tak já si tedy myslím, že celý film vystihuje samotný název - zběsilý nebo také šílený. Tohle je totiž opravdová hardcore jízda, která chyběla na plátně a něco podobného lze těžko najít. Miluji akční filmy a tohle opravdový vrchol produkce, akční peklo podtržené krutě vyšperkovanou vizualizací. Do toho připočtena skupina řádících magorů na strojích, které snad pochází z neskutečna a v čele tak trochu tichý T. Hardy, který má ovšem fakticky nabouchané charizma a do role se výborně hodí (mám toho herce s každou jeho rolí raději). Takže jasná kinovka a přemíra spokojenosti a nadšení z Millerova díla.
Zběsilá jízda je opravdu zběsilá. Od začátku do konce se na plátně něco děje a celkem často je to něco hodně netradičního, šíleného nebo ujetého, což je na dnešní Holywoodské poměry opravdu skoro zázračné. Postapokaliptická psycho atmosféra je naprosto dokonalá a ani nevím jestli jsem někdy v nějakém filmu viděl lepší a sugestivnější. Všudy přítomná špína, bezmoc a totální šílenství je skoro až depresivní a nic podobného jsem před tím asi nikdy neviděl. Vizuál je podmanivý a stylový a nedá se mu vytknout absolutně nic, ale dokonce i příběh se povedl. Všechno v něm šlape jako hodinky a díky akorátní stopáži taky všechno krásně odsejpá. Nejspíš i díky Rkovému ratingu je to po dlouhé době konečně akční film který má koule a působí jako ze staré školy. Herci jsou dalším kladem filmu a i když tu Tom Hardy možná nemá zas tolik prostoru, tak je adekvátní náhradou za Mela Gibsona. Poslední věcí kterou bych rád vyzdvihl je hudba, která do filmu padne skutečně jako ulitá. Tenhle Šílený Max se bezpochyby hodně povedl a není v něm prakticky nic co bych mu mohl vytknout. Pro mě je jedním z nejlepších kinozážitků, protože takováhle stylová akční postapokalitická smršť tu opravdu hodně dlouho nebyla (jestli vůbec někdy) a zase asi ani dlouho nebude. 100%
Pro mě zatím překvapení roku. Čekal jsem akční slátaninu, která se veze na jménu slavného předchůdce, ale dostal jsem akční řežbu, na kterou jsem se díval s místy skoro s otevřenou pusou - žádné dlouhé povídání, složité úvody, seznámení s postavami - ihned tvrdě na věc. Stylizace je též perfektní i když místy působí lehce úchylně :) Asi jeden z nejlepších akčních filmů posledních let.
Nejlepší akční film, který jsem v roce 2015 viděl. Celé 2 hodiny jsem se nenudil a otevřenou tlamou jsem baštil každou minutu. 10 nominací na Oscara a z toho 6 vyhrát, dělá tento film nejlepší podívanou. Po shlédnutí v kině (to jsem přesto na Mad Maxe nechtěl jít do kina, a litoval bych kdybych nešel) jsem si to okamžitě stáhnul a kouknul jsem se na film asi 5x
„Příklad akční zábavy, která nepotřebovala ani scénář, ale tisíce stran storyboardů.”
„George Miller se vrátil s tím nejlepším, s čím mohl. Čekání se vyplatilo a všechny šokovalo, co s Maxem dokázal udělat.”