-
90%
Intenzivní snímek se specifickým rytmem patří ke klenotům žánru, což ocenilo v době uvedení již Muzeum moderního umění v New Yorku, které film okamžitě zakoupilo do svých sbírek a film byl oceněn v prestižní režisérské sekci na MFF v Cannes. Zřejmě to bylo reakcí k téměř okamžitému zákazu promítání ve Velké Británii, která film nakonec ospravedlnila alespoň prostřednictvím londýnského filmového festivalu, kde snímek vyhrál ocenění za nejlepší film. V oficiální distribuci se však ocitl až v roce 1999.
Film byl do počátku 80. let zakázán v Austrálii a velké problémy s cenzurou měl i v Západním Německu. Mimochodem film je dodnes v Německu (na rozdíl od remakeu) na seznamu zakázaných snímků a nikdy tam nebyl uveden v originální verzi, pouze ve velmi prostříhaných kopiích.
Film již v roce svého uvedení vydělal 31 milionů dolarů a stal se tak vzhledem k inflaci jedním z absolutně nejvýdělečnějších nezávislých snímků světové kinematografie. Investorem snímku byl známý americký mafián, který stál i za věhlasným pornofilmem s lakonickým názvem Hluboké hrdlo. Investor poté zaplatil každému členovi štábu cca 400 dolarů a když musel vyhlásit bankrot po odhalení svých podvodů a trestné činnosti přešla jeho práva na společnost New Line Cinema. Ti poté museli vyplatit každému z tvůrců jednorázovou odměnu 25 000 dolarů podle původní smlouvy na základě rozhodnutí soudu.
Film je určen i po letech pouze divákům, kteří něco vydrží a v žádném případě ho nesmí vidět diváci do 18 let! -
100%
Vrchol žánru, laskomina pro fajnšmekry. Ultra naturalistucké filmové umění bez jediného tvůrčího zaváhání, které vás psychologicky i fyzicky rozloží a nedá spát. První polovina nonstop napínavé, ukrutně dusné a uvěřitelné zobrazení nejnižších lidských pudů a morálního zapadákova, druhá půlka neuvěřitelně nepříjemná reflexe dříve naťuknutých a gradovaných hrůz. Geniálně nasnímané i ozvučené. Film, bez něhož by slovo horor vydatně ztrácelo na významu.
-
65%
-
70%
Když jsem byl ještě špunt, tak byl tento film - mezi T O P horory! Doba vzniku na tom, už jde jde znát (Už to bude 50 let staré). Kladní herci nevýrazní, ale to moc nevadí. Kamera zabírá herečkám věčně zadečky to také nevadí. Prvních 35 minut je vyloženě nuda! Potom Hooperovi nemám co vyčítat. Má to děsivou atmosféru, hororový soundtrack a zkrátka je to T O P horor i dnes. Hooper stvořil originální a kultovní záležitost, která díky dalším a dalším pokračování žije dodnes. - 70%.
-
95%
ORIGINÁL je jen jeden.Kultovka ve svým žánru a pokud se někdo zeptá,který je nejkultovnější horor 70.let nebude stačit ani sekunda!!!..Může být více prequels Hoopera,sebevíc nesmyslných vyvražd'ovaček,přidaných litry krve,ale nevyrovná se to ani nepřiblíží k tísnivému strachu,úzkosti,psycha,hrůzy a mrazení po celou Hooperovu stopáž v každém detailu,kterou nám připravil.Útěk v lese(hrůzou jsem nedýchal),hororová večeře v každém detailu(s okem,kamerou,psychopatické úsměvy) a nepopsatelným ZÁVĚREM se film stal nejen kultovním hororem,ale vrcholem v tomhle žánru !
-
35%
-
5%
-
80%
-
100%
-
90%
Přesně jak napsal někdo přede mnou "ORIGINÁL JE JEN JEDEN" (uživ. tarantino). Hrozně mě mrzí, že jsem tenhle texaský masakr viděla až jako poslední ze všech, které už od té doby stačil někdo natočit a předělat.
Po té dlouhé dlouhé chvíli ve filmu, kdy jsem musela poslouchat bzukot motorovky, a potom znova a znova, jsem myslela, že mi bzukne taky, ale ve výsledku mnohem ne/příjemnější výsledek než všechny ostatní známé texaské masakry dohromady. -
100%