Co říkají kritici
AI souhrn názorů odborné veřejnosti
Sirat od španělského režiséra Olivera Laxe je audiovizuální explozí, která diváky vezme na halucinační cestu marockou pouští. Film, který sleduje otce a syna pátrajících po zmizelé dceři, ohromil kritiky svým hypnotickým stylem. John Bleasdale z Time Out jej označil za „překvapivě originální, drsně vtipné a hluboce znepokojující“ dílo. Působivý zvukový design a vizuální kompozice vytváří pohlcující filmový zážitek.
Někteří recenzenti však poukazují na obsahovou prázdnotu skrytou pod oslnivou audiovizuální fasádou. Podle recenze na Rotten Tomatoes se Sirat „stává nádherným kusem ničeho, s pouhými náznaky významu, které se nakonec ukážou být prázdné.“ Film využívá šokující momenty a zdrcující tragédii v polovině děje k vyvolání reakce publika, což může působit manipulativně. Přes rozporuplné názory na narativ zůstává Sirat jedinečným experimentem na pomezí road movie a existenciální meditace.
- Vizuálně ohromující záběry pouštní krajiny natočené na 16mm film
- Inovativní využití elektronické hudby jako narativního prvku
- Silný výkon Sergi Lópeze v hlavní roli
- Povrchnost pod efektní vizuální slupkou
- Přílišné spoléhání na šokující momenty uprostřed filmu
- Nejasné politické poselství navzdory ambicím režiséra







