Všichni dobří rodáci jsou skutečným klenotem domácí kinematografie. Často se jim přisuzuje spíš politický význam a zapomíná se, že je to především brilantně natočený film s obecně dlouhodobě platnými pravdami. Nejvíc se mi na filmu líbí atmosféra moravské vesnice a kameramanem Kučerou nádherně zachycené střídaní ročních období. Krásný film. Opravdový český film.
Tenhle film jsem viděl v pubertě a přišel mi jako děsná kravina. Dnes po Tarantinových Hanebných panchartech, které válečný film pohřbilo někam mezi pokleslou zábavu k čtvrtlibráku se sýrem a pěti točeným pivům mě to ale docela bavilo. Válečný film to tedy moc není, spíš dobrodružný akčňák s vynikajícím Burtonem a Eastwoodem, kdy vlastně ještě šlapal do pedálů. Nenáročná zábava.
Příběh o střelené holce v podání mé oblíbenkyně Jane Levy, která občas upadne během dne do zvláštního stavu, kdy se kolem ní začnou ostatní postavy chovat jako v muzikále. Není to ale komedie. Táta hlavní hrdinky je v katatonickém stavu a díky tomu vidí i co se odehrává v jeho hlavě. Je to veselé i smutné, řeší se tam vztahy v práci i rodině. Je to samozřejmě ústřel, ale epizody mají střízlivou stopáž a pěkně to odsýpá.
Bezpochyby nejlepší film Roba Zombieho, který správně pochopil, že natáčet znovu atmosférický žánrový klenot nesvede. A tak na to šel jinak. Jeho Halloween je líčením vzestupu psychopata od raného dětství až do jeho dospělosti a překvapivě v momentě, kdy se z filmu stává v polovině slasher přestává fungovat. Úvodní čtyřicetiminutovka je ale nečekané překvapení.
Střelená komedie, která by byla ráda Zombielandem, ale na ten přeci jen nemá. Přesto je to v subžánru zombie horrorové komedie zdařilá legrace. Jako skauta se mě samozřejmě trochu dotýká uathování si z mého dětství (nadsázka), ale je to sranda. Režisér Landon je horrorový nerd, napsal jich spoustu a bezesporu jich spoustu viděl.
Čistá duše je biografické drama, které obsahuje řadu milých a krásných momentů, stejně jako v určitých místech velmi dramaticky sklouzává do temnějších podtónů, aby pak vygradovalo ve velkolepé kapesníkové finále. Je to přesně ten případ filmu, o kterém se říká, že je akademický, ale vytknout se mu dá opravdu máloco.
Strhující úvod do nesmírně kvalitně natočené fantasy ságy a objektivně, film splňující pravidla filmové podívané. Oproti ostatním ságám má tento film velkou výhodu v příjemné a krásně načasované expozici, která nenudí. Jacksonovi se brilantně podařila atmosféra, scény s jezdci jsou naprosto skvostné a míchání dobra, humoru a přátelství se zlem a příšerami skvěle funguje. Plný počet.
Solidně natočený seriál o životě na horách natočil Ludvík Ráža podle scénáře manželů Hofmanových. Tento seriál ale přeci jen psala spíš Irena než Ota, protože z hor pocházela. Ota Hofman tam trávil prázdniny a měl je moc rád. Seriál jsem zhlédl nedávno a musím říct, že i když jsem tu dobu nezažil, tak se mi seriál líbil a docela chápu, proč ho má moje máma tak ráda. Na seriálu mě zaujalo to, že je to rodinná sága a přitom to není agitka, dokonce se v ní operuje i s tak vážným tématem jako je smrt v rodině, která z rozjuchané televizní budovatelské tvorby dělá příběh ze života. Když mám srovnávat rodinný seriál z venkova a šílenost jménem Slunečná, tak tento normalizační seriál vyhrává na plné čáře.
Přehlédnutý film Karla Kachyni, kterým Ota Hofman reagoval na své vnímání roku 1968. Bylo to ale rozpoznáno, proto musel přepsat základní charaktery. Z odepsaného spisovatele se tak stal hokejový brankář po aktivní kariéře, který začíná nový život. S tímto vědomím ten film trochu ztrácí. Místo aktuálního tématu je tak téma obecné, film o lásce pozdní a lásce rané pubescentní. Natočeno je to ale samozřejmě slušně.
Vrtěti ženou je přesně ten druh filmu, který honí příliš zajíců najednou a výrazně by mu prospělo jistější producentské vedení, nebo česky dramaturg, chcete-li. Film místo vzniku vibrátoru totiž upozorňuje na další fenomény jako shánění prostředků na charitu, společenské postavení lékařů a žen, sňatky z rozumu, prostituci i historie soudnictví. Podle mého je to na jeden film až až. Na druhou stranu snímek zbytečně nemoralizuje a v určitých momentech, kdy komiku zjednoduší do vizuálních gagů získává spoustu plusových bodů. Střihová montáž ,,masírování“ dámských pohlavních orgánů je hitem na youtube.
Ohromné překvapení z Norska, za které dávám ruku do ohně mě skutečně pobavilo. Příběh headhuntera, který si životní styl na vysoké noze obstarává krajně nelegálním způsobem je černohumorný a napínavý s některými brilantně zrežírovanými sekvencemi.Lovci hlav je film s čistým pěkným vizuálem, který velmi dobře kamufluje, že nestál raketu a nabízí promyšlený gradující scénář s řadou nečekaných zvratů a velkou řadou WTF momentů, jež ale nevybočují z normy ideální podívané pro sobotní večer. Lovci hlav nejsou žádný art film, ale slušnou zábavou a v rámci nabídky evropských filmů nedávné doby patří k nejlépe provedeným dílům.
Strom života je dobrý a krásný film, a jeho vyznění i přes zcela zřetelnou krutost tohoto světa zůstává bezpečně na území pozitivní reflexe, na rozdíl od Trierovy záměrně podvratné Melancholie ze stejného roku. Z producentského hlediska je také dobré upozornit nato, že Malick měl k dispozici 32 milionů dolarů, zatímco již zmíněný Trier si musel vystačit s pouhými 8 miliony.
Objektivně jeden z vrcholů série o IMF, a to samozřejmě díky tomu, že se opět natáčel v Praze. Ale vážně. Cruise je zde jako vyměněný, Paula Patton je úžasná kočka, Simon Pegg hláškuje, válí tady i Michael Nyquist, tedy jediný opravdový Blomkvist z Milénia a představuje se i Jeremy Renner, který mě v žádném filmu ještě nezklamal. Fajn akčňák!
Jestli Janu Eyrovou něco odlišuje od podobně laděných snímků je její nádherná obrazová stylizace, která může navodit atmosféru obrazů našeho geniálního malíře Jakuba Schikanedera. Úvodní obrazové montáže jsou naprosto brilantní a pokud hned na začátku dostanete pocit, že hlavní herečka trochu přehrává, tak na konci filmu dostanete uspokojivé vysvětlení. Abychom ale pouze nechválili. Přiznám se, že jsem se párkrát na hodinky skutečně musel podívat a tempo filmu by také mohlo být vyváženější. Škoda, že tvůrci neměli k dispozici víc peněz, protože jedna důležitá scéna, která by divákům vzala dech je bohužel vysvětlena jen v dialogu, a to je velká škoda.
Jsou filmy, které lákají již od traileru a pak jsou takové, od kterých nic nečekáte. Obhájce je přesně ten typ filmu, jež vyhlíží jako tuctové americké právní drama a nakonec se z něj vyklube film o spravedlnosti ulice plný zajímavých zvratů a slušné práce s klišé žánru. Obhájce je solidní právnický thriller ze staré školy, který neurazí jak příznivce advokátů typu Paula Newmana, tak odpolední diváky kriminálek odkudkoli, doplňte si podle libosti.
Lidice jsou kvalitní snímek, který si rozhodně zasluhuje diváckou pozornost. Je profesionálně zpracovaný, zajímavě zahraný. Na druhou stranu, neodpustím si parafrázi na citát mého profesora Pospíšila na fakultě:,,Když vstupujete do kostela, sundejte si čepici a nikoliv hlavu.“ U Lidic to platí stoprocentně.
Design celého filmu je příjemné futuristické retro plné skla, drahého luxusního dřeva a krásných zámeckých interiérů. Niccol si už vybudoval režijní rukopis a viděl jsem ve filmu řadu scén, které použil ve svých filmech a dojde i na camea jeho oblíbených herců z předchozích filmů. Film Vyměřený čas by si rozhodně neměli nechat ujít fanoušci dobrého sci-fi a diváci, kteří se nebojí u filmu přemýšlet a rádi se podívají na profesionálně skvěle udělaný film.
Příběh jsme viděli milionkrát. Nejmladší syn (Tom Hardy) boxera alkoholika (Nick Nolte) se vrací domů, kde se nechá tatínkem trénovat na velký večer bojových sportů. Zápletka a dramatický rozkol je v tom, že jeho úhlavním nepřítelem má být jeho starší bratr (Joel Edgerton). Výborné rodinné drama, které je také boxerským filmem je hodně dobře natočené.
Film není nikterak výpravný a staví zejména na slovní komice, ale ta stojí za to. Neodpustím si hlášku: Komentování půvabné ženy, která je může poznat mezi cestujícími.
Brialy: A jaká je v posteli?
Gabin: No, dovolte. Nesmíte si plést duševní lásku se zvířecí vášní, doprdele!
Svatý rok je skvělou komedií na sychravé nedělní odpoledne, kterému čas rozhodně neubírá na kvalitě. Spojenectví a špičkování ústřední dvojice, je rozhodně zajímavé. Vzájemná chemie je viditelná na první pohled a výtečně funguje na plátně.
Film byl divácky úspěšný, soudruhům se nelíbilo pouze, že ve scéně hřbitova je vidět příliš mnoho křížů. Menzel byl pak puštěn na Západ na festival do Vídně spolu s Janou Brejchovou a slovenským kovaným bolševikem a básníkem Milanem Lajčiakem, ten pak Menzelovi řekl, že by měl natočit zase film, který socialistické kinematografii vynese Oskara, ať se Forman se svým Přeletem může jít vycpat, že my to v Praze svedeme taky.
Solidně odvedená Bondovka s Timothy Daltonem, na kterého se sice dá dívat, ale moc mě nebaví. Maryam d´Abo je opravdu krásná Bond girl, padouch Jeroen Krabbe je výborný, ruský generál Jonathan Rhys Davies je vynikající a celé to docela šlape. Ve filmu je dobrá Bratislava, slovenské nápisy a občasné gagy a především skvělý soundtrack Johna Barryho, kvůli kterému jdu možná trochu výš v hodnocení.
Přiznaná super ptákovina výborného ruského filmaře Andreje Končalovského je naprost o neskutečným guilty pleasure s nečekanou dvojicí Sylvester Stallone a Kurt Russel, kteří trousí jednu suchou hlášku za druhou. Film má špičkového padoucha v podání hereckého veterána Jacka Palance a krásnou Teri Hatcher jako Stallonovu sestru Kiki. Typický únikový film, který pobaví.
Prvotina Milana Šteindlera jako režiséra, kterou se mu už bohužel nepodařilo nikdy překonat nebo se k ní alespoň přiblížit. Scénář Haliny Pawlovské, která byla v té době svěží autorka a nebyla ještě otravnou parodií, je docela dost zajímavý a film má hodně dobré obsazení. Dlouho jsem to neviděl, ale myslím, že tenhle film může docela dobře stárnout na rozdíl od ostatních filmů té doby.
Volné pokračování vynikající sci-fi rodinné komedie, které má římskou dvojku v názvu v podstatě jen pro pořádek. Návrat do budoucnosti je filmový seriál s téměř konstantní kvalitou, i když trojka je přeci jen poněkud louhovaný čaj. Dvojka je ale pořád legrace, je to hodně podobné jako jednička, i když tam dojde ke změně obsazení v dost klíčové roli, ale přiznám se, že jsem si toho všiml vlastně jen díky tomu, že jsem si to někde přečetl:-)