Karl Michael Vogler: Nejlepší filmy a seriály

6.8

Karl Michael Vogler: Filmy a seriály

  • Ein Mann will nach oben
    Ein Mann will nach oben (1978)
    SeriálRole: Bodo von Senden
    V roce 1909 přijíždí do Berlína Karl Siebrecht, čerstvý sirotek. Šestnáctiletý mladík je odhodlaný během pár týdnů město dobýt. Ve vlaku potkává Rieke Buschovou, dívku z dělnické čtvrti Wedding, která ho od té doby doprovází. Brzy si ale uvědomí, že bude muset začít od píky. Jeho cesta je plná drobných úspěchů i nezdarů. Průlom se mu podaří až později, když založí společnost na přepravu zavazadel. I tentokrát je ale jeho úspěch krátkodobý, protože ho jeho obchodní partner vykopne. Karl Siebrecht stojí tváří v tvář ruinám své firmy. Nevzdává se však, hledá nové cesty a zdá se, že dosáhl dalšího průlomu. Pak ale vypukne první světová válka...
    83%
    V roce 1909 přijíždí do Berlína Karl Siebrecht, čerstvý sirotek. Šestnáctiletý mladík je odhodlaný během pár týdnů město dobýt. Ve vlaku potkává Rieke Buschovou, dívku z dělnické čtvrti Wedding, která ho od té doby doprovází. Brzy si ale uvědomí, že bude muset začít od píky. Jeho cesta je plná drobných úspěchů i nezdarů. Průlom se mu podaří až později, když založí společnost na přepravu zavazadel. I tentokrát je ale jeho úspěch krátkodobý, protože ho jeho obchodní partner vykopne. Karl Siebrecht stojí tváří v tvář ruinám své firmy. Nevzdává se však, hledá nové cesty a zdá se, že dosáhl dalšího průlomu. Pak ale vypukne první světová válka...
    1
  • Wallenstein
    Wallenstein (1978)
    SeriálRole: Pater Magni
    82%
    2
  • Stará puška
    Stará puška (1975)
    FilmRole: Dr. Müller
    Blíží se konec války a Němci chvatně opouštějí okupovaná území jižní Francie. Městečko Montauban brzy volně vydechne, ale zatím se po ulicích ještě ozývá střelba a z poražených je cítit vztek a strach. Doktor Julien Dandieu se rozhodne poslat svou milovanou ženu a třináctiletou dceru Claru na venkov, na jejich starý zámeček, stranou od hlavního tahu německých vojsk. Když si ráno přijede pro svou rodinu, čeká ho nevyslovitelná hrůza. A Julien se rozhodne pomstít své blízké.
    Žánry:DramaVálečnýRetro
    78%
    Blíží se konec války a Němci chvatně opouštějí okupovaná území jižní Francie. Městečko Montauban brzy volně vydechne, ale zatím se po ulicích ještě ozývá střelba a z poražených je cítit vztek a strach. Doktor Julien Dandieu se rozhodne poslat svou milovanou ženu a třináctiletou dceru Claru na venkov, na jejich starý zámeček, stranou od hlavního tahu německých vojsk. Když si ráno přijede pro svou rodinu, čeká ho nevyslovitelná hrůza. A Julien se rozhodne pomstít své blízké.
    Žánry:DramaVálečnýRetro
    3
  • Generál Patton
    Generál Patton (1970)
    FilmRole: Field Marshal Erwin Rommel
    • Disney+
    • iTunes
    78%
    4
  • Kommissar, Der
    Kommissar, Der (1969)
    Seriál
    Der Kommissar (Komisař) je německý televizní seriál o skupině detektivů z mnichovské kriminálky. Všech 97 epizod, natočených černobíle a poprvé odvysílaných v letech 1969 až 1976, napsal Herbert Reinecker. V hlavní roli komisaře Herberta Kellera se představil Erik Ode. Kellerovými asistenty byli Walter Grabert, Robert Heines a Harry Klein, kterého v roce 1974 nahradil jeho mladší bratr Erwin Klein.
    Žánry:DramaKrimi
    76%
    Der Kommissar (Komisař) je německý televizní seriál o skupině detektivů z mnichovské kriminálky. Všech 97 epizod, natočených černobíle a poprvé odvysílaných v letech 1969 až 1976, napsal Herbert Reinecker. V hlavní roli komisaře Herberta Kellera se představil Erik Ode. Kellerovými asistenty byli Walter Grabert, Robert Heines a Harry Klein, kterého v roce 1974 nahradil jeho mladší bratr Erwin Klein.
    Žánry:DramaKrimi
    5
  • 6
  • Báječní muži na létajících strojích
    Báječní muži na létajících strojích (1965)
    FilmRole: kapitán Rumpeltoss
    Ikaros byl první, kdo se pokusil odhodit zemskou tíži a volně jako pták vzlétnout ke slunci. A i přes jeho tragický konec tenhle sen lidstvo nikdy neopustil. Dnes, na samém počátku dvacátého století, se konečně tato odvěká touha naplňuje. Bachraté, nemotorné stroje mají sice ještě daleko k eleganci a výkonům stříbrných ptáků budoucnosti, nejsou příliš spolehlivé a následky ztroskotání mohou být víc než tragické, ti, kdo je sedlají, však na takové maličkosti nehledí. První aviatici jsou nadšenci a rekrutují se z celého světa. To si dobře uvědomuje vydavatel anglického deníku Daily Post lord Rawnsley, který vypsal odměnu deset tisíc liber pro vítěze leteckého závodu na trase Londýn-Paříž. Kromě cílů ryze pekuniárních, které jistě nejsou zanedbatelné (tato akce nepochybně významně zvýší odběr listu a to je i v roce 1910 velmi zajímavé), má celá věc i cíle řekněme daleko ušlechtilejší: zvýší se prestiž Anglie a celý svět se opět přesvědčí, že Británie neovládá jen moře. Neboť není pochyb o tom, že v tomto závodě všech závodů zvítězí domácí borec... Děj filmu režiséra Annakina je sice smyšlený, odpovídá ale přesně době, kdy celý svět žil pod dojmem prvních úspěchů v dobývání vzduchu. Závodu Londýn-Paříž se ve filmu účastní 13 strojů, z nich 6 představuje originální typy, jakými byly vedle Blériotových i stroje značky Avro, Demoiselle, Antoinette apod. Sedm dalších strojů bylo pro potřeby filmu zkonstruováno podle původních plánů. Na rozdíl od originálních strojů, které po jistých úpravách byly schopny letu, se ovšem tyto "atrapy" mohly pohybovat jen v závěsu na silných jeřábech. Filmu, který byl nominován na Oscara i Zlatý glóbus, je sice dnes už více než čtyřicet let, nicméně dosud neztratil nic ze svého půvabu a pohody.
    74%
    Ikaros byl první, kdo se pokusil odhodit zemskou tíži a volně jako pták vzlétnout ke slunci. A i přes jeho tragický konec tenhle sen lidstvo nikdy neopustil. Dnes, na samém počátku dvacátého století, se konečně tato odvěká touha naplňuje. Bachraté, nemotorné stroje mají sice ještě daleko k eleganci a výkonům stříbrných ptáků budoucnosti, nejsou příliš spolehlivé a následky ztroskotání mohou být víc než tragické, ti, kdo je sedlají, však na takové maličkosti nehledí. První aviatici jsou nadšenci a rekrutují se z celého světa. To si dobře uvědomuje vydavatel anglického deníku Daily Post lord Rawnsley, který vypsal odměnu deset tisíc liber pro vítěze leteckého závodu na trase Londýn-Paříž. Kromě cílů ryze pekuniárních, které jistě nejsou zanedbatelné (tato akce nepochybně významně zvýší odběr listu a to je i v roce 1910 velmi zajímavé), má celá věc i cíle řekněme daleko ušlechtilejší: zvýší se prestiž Anglie a celý svět se opět přesvědčí, že Británie neovládá jen moře. Neboť není pochyb o tom, že v tomto závodě všech závodů zvítězí domácí borec... Děj filmu režiséra Annakina je sice smyšlený, odpovídá ale přesně době, kdy celý svět žil pod dojmem prvních úspěchů v dobývání vzduchu. Závodu Londýn-Paříž se ve filmu účastní 13 strojů, z nich 6 představuje originální typy, jakými byly vedle Blériotových i stroje značky Avro, Demoiselle, Antoinette apod. Sedm dalších strojů bylo pro potřeby filmu zkonstruováno podle původních plánů. Na rozdíl od originálních strojů, které po jistých úpravách byly schopny letu, se ovšem tyto "atrapy" mohly pohybovat jen v závěsu na silných jeřábech. Filmu, který byl nominován na Oscara i Zlatý glóbus, je sice dnes už více než čtyřicet let, nicméně dosud neztratil nic ze svého půvabu a pohody.
    7
  • 8
  • Modrý Max
    Modrý Max (1966)
    FilmRole: plukovník Otto Heidemann
    Rok 1918. První světová válka vrcholí, zapojuje se i Amerika. Německému letectvu, do té doby složenému z příslušníků aristokracie a buržoazie, docházejí kvalitní piloti. Proto vrchní velení umožní vstoupit do letectva i příslušníkům nižších vrstev. Jedním z nich je i Bruno Stachel. Od začátku mezi ostatní piloty nezapadl, přesto se snaží dokázat, že je lepší než ostatní. Poté, co se z něj stává letecké eso, velitelství ho propaguje jako národního hrdinu, aby pozvedlo morálku obyčejných vojáků, že i člověk jejich vrstev může být úspěšným důstojníkem.
    70%
    Rok 1918. První světová válka vrcholí, zapojuje se i Amerika. Německému letectvu, do té doby složenému z příslušníků aristokracie a buržoazie, docházejí kvalitní piloti. Proto vrchní velení umožní vstoupit do letectva i příslušníkům nižších vrstev. Jedním z nich je i Bruno Stachel. Od začátku mezi ostatní piloty nezapadl, přesto se snaží dokázat, že je lepší než ostatní. Poté, co se z něj stává letecké eso, velitelství ho propaguje jako národního hrdinu, aby pozvedlo morálku obyčejných vojáků, že i člověk jejich vrstev může být úspěšným důstojníkem.
    9
  • Diese Drombuschs
    Diese Drombuschs (1983)
    Seriál
    70%
    10
  • Ein Mann geht durch die Wand
    Ein Mann geht durch die Wand (1959)
    FilmRole: Junger eleganter Herr
    66%
    11
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    12
  • Sjezdař
    Sjezdař (1969)
    FilmRole: Machet
    63%
    13
  • Mihail, caine de circ
    Mihail, caine de circ (1979)
    FilmRole: Dag Daughtry
    Dobrodružství irského teriéra Michaela začala ve chvíli, kdy se během procházky rozběhl k pobřeží. Tam ho sebral Dag Daughtry, stevard škuneru McCambo. Dag se rozhodl prodat čistokrevného psa v nejbližším přístavu, tajně Michaela propašoval na škuner a schoval ho ve své kajutě. Michael dostal nové jméno. Velmi se upnul ke svému novému pánovi, se kterým měl prožít mnoho šťastných i smutných dnů, po sérii dramatických událostí se rozejít a znovu se setkat.
    Žánry:Rodinný
    63%
    Dobrodružství irského teriéra Michaela začala ve chvíli, kdy se během procházky rozběhl k pobřeží. Tam ho sebral Dag Daughtry, stevard škuneru McCambo. Dag se rozhodl prodat čistokrevného psa v nejbližším přístavu, tajně Michaela propašoval na škuner a schoval ho ve své kajutě. Michael dostal nové jméno. Velmi se upnul ke svému novému pánovi, se kterým měl prožít mnoho šťastných i smutných dnů, po sérii dramatických událostí se rozejít a znovu se setkat.
    Žánry:Rodinný
    14
  • Volání na ďábla
    Volání na ďábla (1976)
    FilmRole: Von Kleine
    Plukovník Flynn O'Flynn (Lee Marvin) je americký dobrodruh žijící v portugalské Africe a láká naivního Brita Sebastiana Oldsmitha (Roger Moore) do akce ve východoafrickém německém teritoriu těsně před 1. světovou válkou. Jsou ale pronásledováni německým komisařem Fleischerem (Reinhard Kolldehoff) a německou bitevní lodí, protože při druhé výpravě ukradnou německé daně z příjmů, za které se Oldsmith ožení s O'Flynnovou dcerou Rosou (Barbara Perkins), a to i přes O'Flynnovy komické námitky. Začíná 1. světová válka, Oldsmithovi zabijí dceru a osobní msta Flynna, Oldsmitha a Rosy začíná. Hledají německou bitevní loď Blücher a komisaře Fleischera.
    62%
    Plukovník Flynn O'Flynn (Lee Marvin) je americký dobrodruh žijící v portugalské Africe a láká naivního Brita Sebastiana Oldsmitha (Roger Moore) do akce ve východoafrickém německém teritoriu těsně před 1. světovou válkou. Jsou ale pronásledováni německým komisařem Fleischerem (Reinhard Kolldehoff) a německou bitevní lodí, protože při druhé výpravě ukradnou německé daně z příjmů, za které se Oldsmith ožení s O'Flynnovou dcerou Rosou (Barbara Perkins), a to i přes O'Flynnovy komické námitky. Začíná 1. světová válka, Oldsmithovi zabijí dceru a osobní msta Flynna, Oldsmitha a Rosy začíná. Hledají německou bitevní loď Blücher a komisaře Fleischera.
    15
  • Ringul
    Ringul (1984)
    FilmRole: MC
    60%
    16
  • Ein Fall für TKKG
    Ein Fall für TKKG (1985)
    SeriálRole: Hermann Sauerlich
    57%
    17
  • Schwarzwaldklinik, Die
    Schwarzwaldklinik, Die (1985)
    Seriál
    Černý les: Klinika je německý televizní seriál z lékařského prostředí, který se natáčel v západním Německu. Vznikal v letech 1984 až 1988 a premiéru měl 2. října 1985 na televizní stanici ZDF. Poslední díl byl odvysílán 25. března 1989. Děj sleduje chod malé fiktivní nemocnice v oblasti Černého lesa v Německu a také životy lékařské rodiny Brinkmannových, kteří v nemocnici pracují. Krátce po zahájení vysílání v roce 1985 se Černý les: Klinika stala velmi populárním televizním pořadem, který sledovalo přes 20 milionů diváků. I 25 let od svého debutu je v Německu stále vysoce ceněna. Od roku 1985 byla několikrát reprízována a 20 let po prvním odvysílání se dočkala dvou televizních filmů.
    Žánry:Drama
    54%
    Černý les: Klinika je německý televizní seriál z lékařského prostředí, který se natáčel v západním Německu. Vznikal v letech 1984 až 1988 a premiéru měl 2. října 1985 na televizní stanici ZDF. Poslední díl byl odvysílán 25. března 1989. Děj sleduje chod malé fiktivní nemocnice v oblasti Černého lesa v Německu a také životy lékařské rodiny Brinkmannových, kteří v nemocnici pracují. Krátce po zahájení vysílání v roce 1985 se Černý les: Klinika stala velmi populárním televizním pořadem, který sledovalo přes 20 milionů diváků. I 25 let od svého debutu je v Německu stále vysoce ceněna. Od roku 1985 byla několikrát reprízována a 20 let po prvním odvysílání se dočkala dvou televizních filmů.
    Žánry:Drama
    18
  • Jak jsem vyhrál válku
    Jak jsem vyhrál válku (1967)
    FilmRole: Odlebog

    V době svého uvedení byl tento film dosti přehlížen, protože ona válka v názvu snímku je II. světová válka, tedy válka spravedlivá a nezbytná. V té době byla v plném proudu válka ve Vietnamu, ale neprotestovalo se proti ní v takové šíři, jak by bylo záhodno. I tak publikum předpokládalo (zřejmě správně), že v tomto filmu se zesměšňuje právě vietnamský konflikt. A to byla (a je) škoda, protože tyto okolnosti odvedly diváky od skutečně odvážného filmařského počinu. Lesterův frenetický styl už byl všeobecně znám, ale v tomto filmu do svého filmařského slovníku přidal cosi nového - nejvýrazněji se to projevilo tím, že každý zabitý voják se vrací do filmu, a to v jiném světle a barvě (je těžké to popsat, to byste museli vidět).

    Ohlas dobového tisku: John Lennon ve filmu působí namíchnutě a zároveň vtipně a duchaplně. Těch několik málo lidí, kteří se přišli na film podívat, vlastně přišlo kvůli němu. Velmi rád bych tento film viděl znovu. Byl bych také rád, kdyby jej všichni lidé, kteří na něj tehdy nešli (ať už z jakéhokoliv důvodu), zhlédli poprvé.

    53%

    V době svého uvedení byl tento film dosti přehlížen, protože ona válka v názvu snímku je II. světová válka, tedy válka spravedlivá a nezbytná. V té době byla v plném proudu válka ve Vietnamu, ale neprotestovalo se proti ní v takové šíři, jak by bylo záhodno. I tak publikum předpokládalo (zřejmě správně), že v tomto filmu se zesměšňuje právě vietnamský konflikt. A to byla (a je) škoda, protože tyto okolnosti odvedly diváky od skutečně odvážného filmařského počinu. Lesterův frenetický styl už byl všeobecně znám, ale v tomto filmu do svého filmařského slovníku přidal cosi nového - nejvýrazněji se to projevilo tím, že každý zabitý voják se vrací do filmu, a to v jiném světle a barvě (je těžké to popsat, to byste museli vidět).

    Ohlas dobového tisku: John Lennon ve filmu působí namíchnutě a zároveň vtipně a duchaplně. Těch několik málo lidí, kteří se přišli na film podívat, vlastně přišlo kvůli němu. Velmi rád bych tento film viděl znovu. Byl bych také rád, kdyby jej všichni lidé, kteří na něj tehdy nešli (ať už z jakéhokoliv důvodu), zhlédli poprvé.

    19
  • Frau Wirtin hat auch eine Nichte
    Frau Wirtin hat auch eine Nichte (1969)
    FilmRole: Prince Borghese
    46%
    20
  • Derrick
    Derrick (1974)
    Seriál
    45%
    21
  • Případ pro dva
    Případ pro dva (1981)
    Seriál
    Takmer bez výnimky európske kriminálne seriály vychádzajú z tradičnej schémy, ich hlavnými hrdinami sú policajní vyšetrovatelia, ktorí pátrajú po zločincoch. Tvorcovia obľúbeného nemeckého kriminálneho seriálu televízie ZDF si však zvolili odlišný model. V centre pozornosti totiž nestoja štátni zamestnanci, ale nezvyčajná dvojica súkromného detektíva a právnika. A možno aj preto si seriál získal vysokú sledovanosť, najmä v nemecky hovoriacich krajinách. Aj keď detektív Josef Matula (CLAUS THEO GÄRTNER) a právnik dr. Johannes Voss (MATHIAS HERRMANN) sú veľmi rozdielne osobnosti, ich spolupráca je mimoriadne plodná, podnetná a pokojná. Vzájomne sa dopĺňajú a poháňajú vpred v záujme svojich klientov. Za každú cenu, často aj ohrozenia vlastnej bezpečnosti, sa chcú dopátrať pravdy. To ich v mnohých prípadoch stavia na opačnú stranu, ako je polícia, pretože ich klientmi sú vždy podozriví a obvinení.
    Žánry:KrimiThriller
    35%
    Takmer bez výnimky európske kriminálne seriály vychádzajú z tradičnej schémy, ich hlavnými hrdinami sú policajní vyšetrovatelia, ktorí pátrajú po zločincoch. Tvorcovia obľúbeného nemeckého kriminálneho seriálu televízie ZDF si však zvolili odlišný model. V centre pozornosti totiž nestoja štátni zamestnanci, ale nezvyčajná dvojica súkromného detektíva a právnika. A možno aj preto si seriál získal vysokú sledovanosť, najmä v nemecky hovoriacich krajinách. Aj keď detektív Josef Matula (CLAUS THEO GÄRTNER) a právnik dr. Johannes Voss (MATHIAS HERRMANN) sú veľmi rozdielne osobnosti, ich spolupráca je mimoriadne plodná, podnetná a pokojná. Vzájomne sa dopĺňajú a poháňajú vpred v záujme svojich klientov. Za každú cenu, často aj ohrozenia vlastnej bezpečnosti, sa chcú dopátrať pravdy. To ich v mnohých prípadoch stavia na opačnú stranu, ako je polícia, pretože ich klientmi sú vždy podozriví a obvinení.
    Žánry:KrimiThriller
    22
  • Das Traumschiff
    Das Traumschiff (1981)
    Seriál
    30%
    23
  • Hájovna Falkenau
    Hájovna Falkenau (1989)
    Seriál
    25%
    24

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.