Lucia Bosé: Nejlepší filmy a seriály

6.0

Lucia Bosé: Filmy a seriály

  • Řím v 11 hodin
    Řím v 11 hodin (1952)
    FilmRole: Simona
    Italský film, jehož námětem je skutečná událost zřícení schodiště jednoho z římských domů s několika desítkami uchazeček o jediné volné místo písařky. Film se vskutku mistrovským způsobem zabývá typickými osudy několika postižených žen a odkrývá pravého viníka neštěstí, jímž je kapitalistický společenský řád. (FILMOVÝ PŘEHLED 39 / 1953)
    Žánry:Drama
    76%
    Italský film, jehož námětem je skutečná událost zřícení schodiště jednoho z římských domů s několika desítkami uchazeček o jediné volné místo písařky. Film se vskutku mistrovským způsobem zabývá typickými osudy několika postižených žen a odkrývá pravého viníka neštěstí, jímž je kapitalistický společenský řád. (FILMOVÝ PŘEHLED 39 / 1953)
    Žánry:Drama
    1
  • Orfeova závěť
    Orfeova závěť (1960)
    FilmRole: Orphée's Friend
    74%
    2
  • Smrt cyklisty
    Smrt cyklisty (1955)
    FilmRole: María José de Castro
    Celovečerní psychologické drama natočené v italsko-španělské koprodukci vynikajícím pokrokovým španělským režisérem Bardemem. María José, manželka dobře situovaného Madriďana, přejela na výletě s milencem Juanem cyklistu. Milenci ujeli, aniž poskytli zraněnému pomoc. V nemocnici cyklista zemřel. O vině Maríe José nebylo jediného svědka, přesto však milenci mají obavy z prozrazení, protože Rafa, umělecký kritik a přítel a zároveň nepřítel každého významně postaveného člověka, vyvolá četnými náhodnými narážkami u Maríe José podezření, že snad něco ví nebo tuší. Maríi José se však podaří dosíci jistoty, že Rafa nemá o její vině nejmenší tušení. Tu však zase její strach ze ztráty společenského postavení, jména a dobrého života začne posilovat Juan, kterého okolnosti přivedly k hlubokému zamyšlení a k pocitu nutnosti přiznání. María José stojí před rozhodnutím: buďto její manžel, s nímž odletí na dalekou obchodní cestu, a tedy dosavadní způsob jejího života zůstane zachován; anebo Juan, který se chce udat, a tedy strhnout i ji do propasti - to znamená ztrátu všeho. Sobecký charakter Maríe José volí první možnost a María José chladnokrevně zavraždí jediného svědka svého zločinu - Juana. (FILMOVÝ PŘEHLED 44 / 1956)
    Žánry:Drama
    74%
    Celovečerní psychologické drama natočené v italsko-španělské koprodukci vynikajícím pokrokovým španělským režisérem Bardemem. María José, manželka dobře situovaného Madriďana, přejela na výletě s milencem Juanem cyklistu. Milenci ujeli, aniž poskytli zraněnému pomoc. V nemocnici cyklista zemřel. O vině Maríe José nebylo jediného svědka, přesto však milenci mají obavy z prozrazení, protože Rafa, umělecký kritik a přítel a zároveň nepřítel každého významně postaveného člověka, vyvolá četnými náhodnými narážkami u Maríe José podezření, že snad něco ví nebo tuší. Maríi José se však podaří dosíci jistoty, že Rafa nemá o její vině nejmenší tušení. Tu však zase její strach ze ztráty společenského postavení, jména a dobrého života začne posilovat Juan, kterého okolnosti přivedly k hlubokému zamyšlení a k pocitu nutnosti přiznání. María José stojí před rozhodnutím: buďto její manžel, s nímž odletí na dalekou obchodní cestu, a tedy dosavadní způsob jejího života zůstane zachován; anebo Juan, který se chce udat, a tedy strhnout i ji do propasti - to znamená ztrátu všeho. Sobecký charakter Maríe José volí první možnost a María José chladnokrevně zavraždí jediného svědka svého zločinu - Juana. (FILMOVÝ PŘEHLED 44 / 1956)
    Žánry:Drama
    3
  • Metello
    Metello (1970)
    FilmRole: Viola
    Příběh mladého muže z dělnické třídy, který vyrůstal prakticky jako sirotek kvůli opakovanému věznění jeho otce za anarchistické aktivity. Metello Salani se potýká se životem v Itálii 19. století a je odhodlaný změnit svou situaci k lepšímu – láska, manželství a politika mu to ale značně komplikují...
    Žánry:Drama
    71%
    Příběh mladého muže z dělnické třídy, který vyrůstal prakticky jako sirotek kvůli opakovanému věznění jeho otce za anarchistické aktivity. Metello Salani se potýká se životem v Itálii 19. století a je odhodlaný změnit svou situaci k lepšímu – láska, manželství a politika mu to ale značně komplikují...
    Žánry:Drama
    4
  • Kronika jedné lásky
    Kronika jedné lásky (1950)
    FilmRole: Paola Molon Fontana
    Žárlivý průmyslník, jenž pověří detektivní kancelář pátráním po minulosti své mladé manželky, nevědomky způsobí opětovné setkání bývalých milenců. Na rozdíl od svých pozdějších slavných děl (především tzv. tetralogie citů) Antonioni nevytrhává popis vyhrocujících se vztahů milostného trojúhelníku z přesného dobového kontextu. Naopak jemnými náznaky a detaily vytváří kolem linie příběhu obraz části italské společnosti na konci 40. let minulého století. Zaměřuje pozornost na buržoazní prostředí, ve kterém se pohybuje hlavní hrdinka filmu Paola, přičemž si kriticky všímá i sociálních kontrastů zvýrazněných následky nedávných hrůz druhé světové války (scéna dražby ve prospěch dětí válečných invalidů). (FebioFest 2006)
    Žánry:DramaKrimiRomantický
    69%
    Žárlivý průmyslník, jenž pověří detektivní kancelář pátráním po minulosti své mladé manželky, nevědomky způsobí opětovné setkání bývalých milenců. Na rozdíl od svých pozdějších slavných děl (především tzv. tetralogie citů) Antonioni nevytrhává popis vyhrocujících se vztahů milostného trojúhelníku z přesného dobového kontextu. Naopak jemnými náznaky a detaily vytváří kolem linie příběhu obraz části italské společnosti na konci 40. let minulého století. Zaměřuje pozornost na buržoazní prostředí, ve kterém se pohybuje hlavní hrdinka filmu Paola, přičemž si kriticky všímá i sociálních kontrastů zvýrazněných následky nedávných hrůz druhé světové války (scéna dražby ve prospěch dětí válečných invalidů). (FebioFest 2006)
    Žánry:DramaKrimiRomantický
    5
  • Zamilovaní
    Zamilovaní (1955)
    FilmRole: Lucia
    Skupina bohatých mladých intelektuálů se ukrývá před válkou v italském venkově a hraje si na partyzány. Když je o útočiště v jejich vile požádají někteří rozpuštění vojáci a uprchlíci, mladý aristokrat Andrea naváže přátelství s venkovskou dívkou Lucií. Náhle se objeví Němci, kteří hledají skutečné partyzány, a nastává čas na vážná rozhodnutí.
    Žánry:Drama
    68%
    Skupina bohatých mladých intelektuálů se ukrývá před válkou v italském venkově a hraje si na partyzány. Když je o útočiště v jejich vile požádají někteří rozpuštění vojáci a uprchlíci, mladý aristokrat Andrea naváže přátelství s venkovskou dívkou Lucií. Náhle se objeví Němci, kteří hledají skutečné partyzány, a nastává čas na vážná rozhodnutí.
    Žánry:Drama
    6
  • To je úsvit
    To je úsvit (1956)
    FilmRole: Clara
    Film francouzsko-italské koprodukce „To je úsvit“ je komorní příběh mladého lékaře, pracujícího na kterémkoli ostrůvku Středozemního moře. Jeho děj je celkem prostý. Lékař nežije ve šťastném manželství, protože jeho zhýčkaná žena se nedovede přizpůsobit prostředí a sžít se s přáteli a s prací svého manžela. V její nepřítomnosti se lékař seznámí s mladou vdovou, která je v tomto ohledu pravým opakem jeho ženy. Mezi oběma mladými lidmi vznikne hluboký citový vztah. Druhým dějovým pásmem filmu je příběh lékařova přítele, dělníka Sandra, kterému zemře milovaná žena a který v záchvatu bolestného šílenství zavraždí bohatého původce její smrti. Obě pásma jsou nenásilně spojena a dokonale se prolínají. Sandro se stane příčinou, pro kterou manželka lékaře sama opustí a tím mu uvolní cestu k druhé ženě, která se neohroženě postavila ve chvíli nebezpečí na jeho stranu. Úsvit, v němž Sandro končí dobrovolnou smrtí, je úsvitem nového života mladého lékaře a jeho budoucí ženy. (FILMOVÝ PŘEHLED 2 / 1957)
    Žánry:Drama
    68%
    Film francouzsko-italské koprodukce „To je úsvit“ je komorní příběh mladého lékaře, pracujícího na kterémkoli ostrůvku Středozemního moře. Jeho děj je celkem prostý. Lékař nežije ve šťastném manželství, protože jeho zhýčkaná žena se nedovede přizpůsobit prostředí a sžít se s přáteli a s prací svého manžela. V její nepřítomnosti se lékař seznámí s mladou vdovou, která je v tomto ohledu pravým opakem jeho ženy. Mezi oběma mladými lidmi vznikne hluboký citový vztah. Druhým dějovým pásmem filmu je příběh lékařova přítele, dělníka Sandra, kterému zemře milovaná žena a který v záchvatu bolestného šílenství zavraždí bohatého původce její smrti. Obě pásma jsou nenásilně spojena a dokonale se prolínají. Sandro se stane příčinou, pro kterou manželka lékaře sama opustí a tím mu uvolní cestu k druhé ženě, která se neohroženě postavila ve chvíli nebezpečí na jeho stranu. Úsvit, v němž Sandro končí dobrovolnou smrtí, je úsvitem nového života mladého lékaře a jeho budoucí ženy. (FILMOVÝ PŘEHLED 2 / 1957)
    Žánry:Drama
    7
  • Alfonsina y el mar (One More Time)
    Alfonsina y el mar (One More Time) (2013)
    FilmRole: Lucia
    • iTunes
    Osamdesátiletá herečka se vrací do malého chilského městečka svého mládí, aby splnila otcův sen o vytvoření televizního kanálu v místě, které nikdy televizi nepoznalo.
    68%
    Osamdesátiletá herečka se vrací do malého chilského městečka svého mládí, aby splnila otcův sen o vytvoření televizního kanálu v místě, které nikdy televizi nepoznalo.
    8
  • Dáma bez kamélií
    Dáma bez kamélií (1953)
    FilmRole: Clara Manni
    Postava ambiciózní Clary, využívající k herecké kariéře manželství s filmovým producentem, vytváří pomyslnou spojnici mezi Antonioniho ženskými hrdinkami, které jsou závislé na svém manželském svazku, a těmi, které našly sílu se z takovéhoto soužití osvobodit. Stejně jako u předchozího titulu Poražení se ani realizace Dámy bez kamélií neobešla bez problémů při obsazování hlavní role. Poté, co sešlo z původně plánovaného angažování Giny Lollobrigidy, musel nakonec Antonioni znovu spolupracovat s Lucií Bosè, která mu tentokrát typově příliš nevyhovovala. Dáma bez kamélií nebyla ve své době jediným italským filmem kriticky nahlížejícím na filmařskou profesi. Stejné téma zpracoval Luchino Visconti ve snímku Nejkrásnější, který však více než k dramatu směřoval k žánru tragikomedie.
    67%
    Postava ambiciózní Clary, využívající k herecké kariéře manželství s filmovým producentem, vytváří pomyslnou spojnici mezi Antonioniho ženskými hrdinkami, které jsou závislé na svém manželském svazku, a těmi, které našly sílu se z takovéhoto soužití osvobodit. Stejně jako u předchozího titulu Poražení se ani realizace Dámy bez kamélií neobešla bez problémů při obsazování hlavní role. Poté, co sešlo z původně plánovaného angažování Giny Lollobrigidy, musel nakonec Antonioni znovu spolupracovat s Lucií Bosè, která mu tentokrát typově příliš nevyhovovala. Dáma bez kamélií nebyla ve své době jediným italským filmem kriticky nahlížejícím na filmařskou profesi. Stejné téma zpracoval Luchino Visconti ve snímku Nejkrásnější, který však více než k dramatu směřoval k žánru tragikomedie.
    9
  • Kartouza parmská
    Kartouza parmská (1982)
    SeriálRole: Marchesa del Dongo
    67%
    10
  • Ve znamení štíra
    Ve znamení štíra (1969)
    FilmRole: Glaia
    67%
    11
  • Černá roucha
    Černá roucha (1983)
    Film
    • KVIFF TV
    Hrdinkou tejto absurdnej komédie je Yolanda, speváčka v nočnom klube. Po tom, čo jej priateľ zomiera na predávkovanie, uteká pred políciou a útočisko nachádza v zvláštnom kláštore, ktorý pomáha ženám z ulice. Obyvateľky kláštora sú nezvyčajnou zmesou bizarností a extravagancií: na heroíne závislá Abatyša, ktorá sa do Yolandy zamiluje, autorka brakových romancí, ktorá píše pod pseudonymom, ďalšia chová na kláštornom dvore tigra, iná je módnou návrhárkou zamilovanou do miestneho kňaza. V tomto šialenom panoptiku postáv Almodóvar portrétuje alternatívny svet, v ktorom inakosť a bláznivosť nie sú poburujúce ani na obtiaž. Naopak, v svojráznej komunite môže každý nájsť útočisko, pochopenie, i silu do nového života.
    Žánry:DramaKomedieLGBTQ+Satira
    66%
    Hrdinkou tejto absurdnej komédie je Yolanda, speváčka v nočnom klube. Po tom, čo jej priateľ zomiera na predávkovanie, uteká pred políciou a útočisko nachádza v zvláštnom kláštore, ktorý pomáha ženám z ulice. Obyvateľky kláštora sú nezvyčajnou zmesou bizarností a extravagancií: na heroíne závislá Abatyša, ktorá sa do Yolandy zamiluje, autorka brakových romancí, ktorá píše pod pseudonymom, ďalšia chová na kláštornom dvore tigra, iná je módnou návrhárkou zamilovanou do miestneho kňaza. V tomto šialenom panoptiku postáv Almodóvar portrétuje alternatívny svet, v ktorom inakosť a bláznivosť nie sú poburujúce ani na obtiaž. Naopak, v svojráznej komunite môže každý nájsť útočisko, pochopenie, i silu do nového života.
    Žánry:DramaKomedieLGBTQ+Satira
    12
  • Lakomec
    Lakomec (1990)
    FilmRole: Dona Elvira
    66%
    13
  • Per le antiche scale
    Per le antiche scale (1975)
    FilmRole: Francesca
    Psychiatrická léčebna kdesi v Toskánsku ve třicátých letech. Daleko od fašismu, tento uzavřený svět ovládá doktor Bonaccorsi, zapálený a laskavý psychiatr, jehož snem je izolovat zárodek šílenství. Je také velmi aktivní sukničkář a své sexuální touhy uspokojuje se třemi ženami: Francescou, manželkou ředitele nemocnice, Biancou, jeho oddanou sestrou, a Carlou, manželkou nymfomanického lékaře. Jeho uspořádaný vesmír začne být zpochybňován s příchodem Anny, psychiatrické stážistky, která nesouhlasí s jeho teorií o původu šílenství. A co hůř, odolává jeho pokusům o sblížení. Bonaccorsi je ve skutečnosti nejistější, než se zdá. Co se s ním stane?
    Žánry:Drama
    66%
    Psychiatrická léčebna kdesi v Toskánsku ve třicátých letech. Daleko od fašismu, tento uzavřený svět ovládá doktor Bonaccorsi, zapálený a laskavý psychiatr, jehož snem je izolovat zárodek šílenství. Je také velmi aktivní sukničkář a své sexuální touhy uspokojuje se třemi ženami: Francescou, manželkou ředitele nemocnice, Biancou, jeho oddanou sestrou, a Carlou, manželkou nymfomanického lékaře. Jeho uspořádaný vesmír začne být zpochybňován s příchodem Anny, psychiatrické stážistky, která nesouhlasí s jeho teorií o původu šílenství. A co hůř, odolává jeho pokusům o sblížení. Bonaccorsi je ve skutečnosti nejistější, než se zdá. Co se s ním stane?
    Žánry:Drama
    14
  • Děvčata ze Španělského náměstí
    Děvčata ze Španělského náměstí (1952)
    FilmRole: Marisa Benvenuti
    66%
    15
  • Satyrikon
    Satyrikon (1969)
    FilmRole: La matrona

    Na počátku 60. let měl za sebou Federico Fellini osm a půl filmu (ta "půlka" se vztahuje k filmu Boccaccio 70, u něhož se o režii dělil s V. De Sicou, M. Monicellim a L. Viscontim). A taky velkou tvůrčí krizi. Paradoxně právě ta mu pomohla k dalšímu triumfu: vypovídal se z ní totiž ve filmu 8 1/2 (1963) tak originálně a působivě, že mu vynesla v roce 1964 Oscara za Nejlepší cizojazyčný film. V příštím roce byla uvedena ještě Giulietta a duchové.

    Satyrikon (1968) natočil Fellini podle fragmentů antického románu Gaia Petronia Arbitera. Na scénáři s ním spolupracoval nový "člen týmu", Bernardino Zapponi, který je podepsán i pod filmy jiných režisérů (Nová strašidla, Horalka). V osobité alegorii lze najít jak prvky společné s obrazem společnosti v Sladkém životě, tak velké výtvarné vize jako v pozdějším filmu Roma. Jakási starověká road movie o putování mladíků Encolpia a Ascylta nás provádí v prvním plánu zároveň surrealisticky i často až naturalisticky viděným antickým světem hostin, orgií, úchylek a výstředností, v druhém pak oťukává skryté oblasti lidské mysli. Bortící se hodnoty římského impéria symbolizovaného zříceným obrovským nevěstincem, zvrácené hodnoty, únik před novým tyranem do neznáma na moře... Felliniho Satyrikon překypuje obrazy a významy, na rozdíl od předcházející tvorby je nezakrývaně stylizovaný v hereckém projevu i ve výpravě (z velké části natáčený výjimečně v ateliérech, podle skic samotného režiséra).

    Satyrikon je první z trojice velkých dobových fresek (ony druhé dvě jsou Casanova Federica Felliniho (1976), A loď pluje (1983) - a zahájil tak režisérovo druhé tvůrčí období. Byl nominován na Oscara za Nejlepší režii.

    65%

    Na počátku 60. let měl za sebou Federico Fellini osm a půl filmu (ta "půlka" se vztahuje k filmu Boccaccio 70, u něhož se o režii dělil s V. De Sicou, M. Monicellim a L. Viscontim). A taky velkou tvůrčí krizi. Paradoxně právě ta mu pomohla k dalšímu triumfu: vypovídal se z ní totiž ve filmu 8 1/2 (1963) tak originálně a působivě, že mu vynesla v roce 1964 Oscara za Nejlepší cizojazyčný film. V příštím roce byla uvedena ještě Giulietta a duchové.

    Satyrikon (1968) natočil Fellini podle fragmentů antického románu Gaia Petronia Arbitera. Na scénáři s ním spolupracoval nový "člen týmu", Bernardino Zapponi, který je podepsán i pod filmy jiných režisérů (Nová strašidla, Horalka). V osobité alegorii lze najít jak prvky společné s obrazem společnosti v Sladkém životě, tak velké výtvarné vize jako v pozdějším filmu Roma. Jakási starověká road movie o putování mladíků Encolpia a Ascylta nás provádí v prvním plánu zároveň surrealisticky i často až naturalisticky viděným antickým světem hostin, orgií, úchylek a výstředností, v druhém pak oťukává skryté oblasti lidské mysli. Bortící se hodnoty římského impéria symbolizovaného zříceným obrovským nevěstincem, zvrácené hodnoty, únik před novým tyranem do neznáma na moře... Felliniho Satyrikon překypuje obrazy a významy, na rozdíl od předcházející tvorby je nezakrývaně stylizovaný v hereckém projevu i ve výpravě (z velké části natáčený výjimečně v ateliérech, podle skic samotného režiséra).

    Satyrikon je první z trojice velkých dobových fresek (ony druhé dvě jsou Casanova Federica Felliniho (1976), A loď pluje (1983) - a zahájil tak režisérovo druhé tvůrčí období. Byl nominován na Oscara za Nejlepší režii.

    16
  • Niño de la luna, El
    Niño de la luna, El (1989)
    FilmRole: Directora
    65%
    17
  • Violanta
    Violanta (1978)
    FilmRole: Donna Violanta
    65%
    18
  • Kronika ohlášené smrti
    Kronika ohlášené smrti (1987)
    FilmRole: Placida Linero
    Toto napínavé italské krimi drama se odehrává v kolumbijském říčním městečku a zachycuje řadu událostí, které vedly k vraždě. Příběh, inspirovaný románem uznávaného autora Gabriela Garcíi Márqueze, začíná v přítomnosti, kdy se středněvěký lékař po dvaceti letech vrací do vesnice, aby prozkoumal vraždu, k níž došlo těsně před jeho odchodem.
    Žánry:Drama
    64%
    Toto napínavé italské krimi drama se odehrává v kolumbijském říčním městečku a zachycuje řadu událostí, které vedly k vraždě. Příběh, inspirovaný románem uznávaného autora Gabriela Garcíi Márqueze, začíná v přítomnosti, kdy se středněvěký lékař po dvaceti letech vrací do vesnice, aby prozkoumal vraždu, k níž došlo těsně před jeho odchodem.
    Žánry:Drama
    19
  • Questa è la vita
    Questa è la vita (1954)
    FilmRole: Angela Reis, la sposa
    62%
    20
  • Parigi e sempre Parigi
    Parigi e sempre Parigi (1951)
    FilmRole: Mimi de Angelis
    61%
    21
  • Nocturno 29
    Nocturno 29 (1969)
    FilmRole: Señora (as Lucia Bose)
    Portabellův první celovečerní film, na kterém se podílel básník Joan Brossa, se stal jedním z nejvlivnějších děl barcelonské avantgardy, ačkoli stejně jako všechny jeho rané filmy koloval pouze v undergroundu. Režisér se vyhýbá dialogům a konstruuje nenarativní příběh ve fragmentech, které odhalují každodenní život cizoložného páru prokládaný záhadným proudem nesouvisejících obrazů. Název této pocty režisérům jako Eisenstein, Antonioni, Bergman a Buñuel odkazuje na 29 "černých let" Frankovy diktatury.
    Žánry:Drama
    60%
    Portabellův první celovečerní film, na kterém se podílel básník Joan Brossa, se stal jedním z nejvlivnějších děl barcelonské avantgardy, ačkoli stejně jako všechny jeho rané filmy koloval pouze v undergroundu. Režisér se vyhýbá dialogům a konstruuje nenarativní příběh ve fragmentech, které odhalují každodenní život cizoložného páru prokládaný záhadným proudem nesouvisejících obrazů. Název této pocty režisérům jako Eisenstein, Antonioni, Bergman a Buñuel odkazuje na 29 "černých let" Frankovy diktatury.
    Žánry:Drama
    22
  • Místodržitelé
    Místodržitelé (2007)
    FilmRole: Donna Ferdinanda
    60%
    23
  • Accadde al commissariato
    Accadde al commissariato (1954)
    FilmRole: Stefania Giovetti
    Každý den projde policejní stanicí spousta lidí, zvlášť když je v centru města. Dnes si ale policejní šéf koupil své první auto a rozhodl se ho otestovat s manželkou cestou do Ostie. Nejdřív je z divadla vyhozena divadelní společnost, poté je zatčen Alfredo Todini, který se procházel v županu, a mezitím se mu do cesty připlete řada lidských případů, od patetických až po ty zábavné, které mu znemožní jeho přání.
    Žánry:Komedie
    59%
    Každý den projde policejní stanicí spousta lidí, zvlášť když je v centru města. Dnes si ale policejní šéf koupil své první auto a rozhodl se ho otestovat s manželkou cestou do Ostie. Nejdřív je z divadla vyhozena divadelní společnost, poté je zatčen Alfredo Todini, který se procházel v županu, a mezitím se mu do cesty připlete řada lidských případů, od patetických až po ty zábavné, které mu znemožní jeho přání.
    Žánry:Komedie
    24
  • Lumiere
    Lumiere (1976)
    FilmRole: Laura
    58%
    25
  • Harem Suare'
    Harem Suare' (1999)
    FilmRole: Safiye anziana
    57%
    26
  • Není míru pod olivami
    Není míru pod olivami (1950)
    FilmRole: Lucia Silvestri
    Italský film. Francesco Dominici po návratu z války zjistil, že zbohatlík Bonfiglio mu ukradl jeho ovce. Chtěl si je vzít nazpět, ale Bonfiglio jej žaloval pro krádež a Francesco byl nespravedlivě odsouzen, protože jediná očitá svědkyně Bonfigliovy krádeže - Francescova milá Lucia - podala pod nátlakem rodičů, kteří ji chtěli provdat za Bonfiglia, křivé svědectví. Francescovi se však podařilo z vězení uprchnout a dohnat Bonfiglia k sebevraždě. Třebaže ho četníci dostihli, dostal slib, že jeho spravedlivý spor o majetnictví ovcí bude obnoven. Film, vyzvedající myšlenku jednoty utlačovaných jako základního předpokladu jejich boje za spravedlnost, byl odměněn na VI. MFF v Karlových Varech zvláštním čestným uznáním. (FILMOVÝ PŘEHLED 14 / 1954)
    Žánry:Drama
    56%
    Italský film. Francesco Dominici po návratu z války zjistil, že zbohatlík Bonfiglio mu ukradl jeho ovce. Chtěl si je vzít nazpět, ale Bonfiglio jej žaloval pro krádež a Francesco byl nespravedlivě odsouzen, protože jediná očitá svědkyně Bonfigliovy krádeže - Francescova milá Lucia - podala pod nátlakem rodičů, kteří ji chtěli provdat za Bonfiglia, křivé svědectví. Francescovi se však podařilo z vězení uprchnout a dohnat Bonfiglia k sebevraždě. Třebaže ho četníci dostihli, dostal slib, že jeho spravedlivý spor o majetnictví ovcí bude obnoven. Film, vyzvedající myšlenku jednoty utlačovaných jako základního předpokladu jejich boje za spravedlnost, byl odměněn na VI. MFF v Karlových Varech zvláštním čestným uznáním. (FILMOVÝ PŘEHLED 14 / 1954)
    Žánry:Drama
    27
  • Tradita
    Tradita (1954)
    FilmRole: Elisabeth Tatabor
    54%
    28
  • Controfigura, La
    Controfigura, La (1971)
    FilmRole: Nora Tosatti
    54%
    29
  • Qualcosa striscia nel buio
    Qualcosa striscia nel buio (1971)
    FilmRole: Sylvia Forrest
    54%
    30
  • The House of the Doves
    The House of the Doves (1972)
    FilmRole: Alexandra
    53%
    31
  • Ceremonia sangrienta
    Ceremonia sangrienta (1973)
    FilmRole: Erzebeth Bathory
    52%
    32
  • Picasso Summer, The
    Picasso Summer, The (1969)
    FilmRole: Guest George explains why he wants to meet Picasso (uncredited)
    52%
    33
  • Volevo i pantaloni
    Volevo i pantaloni (1990)
    FilmRole: Grazia
    48%
    34
  • Eroi, Gli
    Eroi, Gli (1973)
    Film
    48%
    35
  • Capri
    Capri (2006)
    SeriálRole: Isabella Galiano
    43%
    36

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.