Alan Webb: Nejlepší filmy a seriály

6.8

Alan Webb: Filmy a seriály

  • Public Eye
    Public Eye (1965)
    Seriál
    Veřejné oko je britský televizní seriál, který se vysílal v letech 1965 až 1975. První tři řady produkovala společnost ABC Television, následující čtyři pak Thames Television. Seriál zobrazuje vyšetřování a případy, kterými se zabývá neokouzlující soukromý detektiv Frank Marker, osamělý čtyřicátník, který se objevuje již od začátku seriálu. Jak řekl trailer ABC k třetí řadě: „Marker není okouzlující detektiv a nedostává okouzlující případy – nedostává ani okouzlující dívky. Co ale dostává, jsou lidé v nesnázích – takové nesnáze, o kterých nelze informovat policii, i když jste nevinní.“
    87%
    Veřejné oko je britský televizní seriál, který se vysílal v letech 1965 až 1975. První tři řady produkovala společnost ABC Television, následující čtyři pak Thames Television. Seriál zobrazuje vyšetřování a případy, kterými se zabývá neokouzlující soukromý detektiv Frank Marker, osamělý čtyřicátník, který se objevuje již od začátku seriálu. Jak řekl trailer ABC k třetí řadě: „Marker není okouzlující detektiv a nedostává okouzlující případy – nedostává ani okouzlující dívky. Co ale dostává, jsou lidé v nesnázích – takové nesnáze, o kterých nelze informovat policii, i když jste nevinní.“
    1
  • Hallmark Hall of Fame
    Hallmark Hall of Fame (1951)
    Seriál
    84%
    2
  • Devil's Crown, The
    Devil's Crown, The (1978)
    Seriál
    79%
    3
  • Král Krysa
    Král Krysa (1965)
    FilmRole: Brant
    • iTunes
    78%
    4
  • Velká vlaková loupež
    Velká vlaková loupež (1978)
    FilmRole: Trent
    • iTunes
    Odvážnou vlakovou loupež, která vstoupila do dějin kriminalistiky, uskutečnil v roce 1855 lupič-gentleman Edward Pierce. Jeho cílem se stal vlak dopravující velké množství zlata na platy vojáků v Krymské válce. V románové, značně zromantizované podobě zachytil celou událost známý spisovatel Michael Crichton a poté, co se jeho kniha stala bestsellerem, ji jako režisér sám převedl na filmové plátno. Můžete tu sledovat pečlivé naplánování celé akce a dlouhé přípravy. Než se totiž vlak rozjede, je nejdůležitější částí loupeže krádež a duplikace čtyř klíčů, potřebných k otevření trezoru ve vlaku. Každý klíč však pečlivě hlídá jeden člen bankovní společnosti. Pierce musí vymyslet důmyslné způsoby, jak se jich zmocnit, v čemž mu pomáhají jeho společníci: Miriam, dáma s pochybnou pověstí, která pro úspěch plánu neváhá použít ani své tělo, a schopný kasař a duplikátor klíčů Agar. Hlavní atrakcí filmu je však samotná loupež, kterou kamera sleduje doslova krok za krokem.
    77%
    Odvážnou vlakovou loupež, která vstoupila do dějin kriminalistiky, uskutečnil v roce 1855 lupič-gentleman Edward Pierce. Jeho cílem se stal vlak dopravující velké množství zlata na platy vojáků v Krymské válce. V románové, značně zromantizované podobě zachytil celou událost známý spisovatel Michael Crichton a poté, co se jeho kniha stala bestsellerem, ji jako režisér sám převedl na filmové plátno. Můžete tu sledovat pečlivé naplánování celé akce a dlouhé přípravy. Než se totiž vlak rozjede, je nejdůležitější částí loupeže krádež a duplikace čtyř klíčů, potřebných k otevření trezoru ve vlaku. Každý klíč však pečlivě hlídá jeden člen bankovní společnosti. Pierce musí vymyslet důmyslné způsoby, jak se jich zmocnit, v čemž mu pomáhají jeho společníci: Miriam, dáma s pochybnou pověstí, která pro úspěch plánu neváhá použít ani své tělo, a schopný kasař a duplikátor klíčů Agar. Hlavní atrakcí filmu je však samotná loupež, kterou kamera sleduje doslova krok za krokem.
    5
  • Suspense
    Suspense (1949)
    Seriál
    77%
    6
  • Play for Today
    Play for Today (1970)
    Seriál
    76%
    7
  • Falstaff
    Falstaff (1965)
    FilmRole: Justice Shallow
    V postavě Falstaffa Welles skvěle spojil bujarý komediální pohled s trudnomyslným dumáním o zvratech osudu. Falstaff spolu s princem Halem, ochotným se účastnit každé výtržnosti, vymetá krčmy a prožívá napínavá dobrodružství, aby byl hořce odmrštěn v okamžiku, kdy mladík nastoupí na královský trůn. Orson Welles nalezl své alter-ego: při povrchním pohledu bychom mohli konstatovat, že se ve Falstaffovi převtělil do žokovitě tlustého vychloubačného mluvky, jenž malichernou a směšnou zbabělost svých skutků později zakrývá vodopády slov, v nichž hájí své udatenství. Avšak kresba Falstaffa není zdaleka jednoznačná: je to poživačný přítel dobrého pití, laškování s děvčaty, člověk odmítající si připustit své neduhy, ochotný se rozdělit, ale hlavně je to za všech okolností optimistická bytost. Je jistě směšný, dojemný, ale důvěra, jakou vkládá do přátelství, si zasluhuje uznání – i proto vyvolává soucit, když je posléze odmrštěn jako nejen nepotřebná, ale přímo zhoubná připomínka minulosti. Falstaffovým věrným druhem a mnohdy dokonce iniciátorem divokých kousků (mezi nimiž nechybí oloupení zbožných pocestných) je totiž princ Jindra, následník trůnu. Když se ujme vlády, své někdejší nevázanosti i přátel se zříká. Falstaff pak záhy umírá nejen na své neduhy, ale především kvůli opovržlivé přezíravosti svého někdejšího druha, od něhož si sliboval (nejen pro sebe) výhodné místo u dvora... Welles si všímá společenského zázemí, důležitý je smysl pro detailní rozkreslení tehdejších sociálních podmínek, ať již společenské spodiny (výmluvná je zejména ošuntělá hospoda s příbytky podobnými spíše brlohům) či nejvyšší aristokracie (zde jsou příznačné záběry ze vznosných katedrál). Zapojuje do komparsu postavy s výraznou obličejovou fyziognomií, souznívá tak s postupy Pasoliniho. Včleňuje drobné epizody snad až groteskního dopadu, např. výjevy, jak těžkotonážní obrnění rytíři musí být na koně vytahováni kladkostrojem. Zatímco dialogové pasáže (a zejména všechny dvorské) ještě prozrazují vliv výchozího divadelního půdorysu, líčení Falstaffových nepravostí vykazuje více filmařských nápadů – ovšem nesporým inscenačním vrcholem je scéna krvavé bitvy, kdy proti Jindřichovi povstali odbojní šlechtici. Tato sekvence je natočena kamerou těkající často v detailech po bojišti, po probodávaných tělech, zběsilost dění umocňuje i střihová skladba, hraničící až s jakousi horečnatou vizí, jíž se proplétá zmateně pobíhající Falstaff. Pokus vypreparovat Falstaffa z několika Shakespearových her, v nichž se objevuje (zejména z Jindřicha IV., ale také Jindřicha V. a Veselých paniček windsorských), akcentuje nejen tragikomické pojetí titulní postavy jako středověkého bohéma a výtržníka, ale také zevšeobecňující úvahu o bezohledné, necitelné zodpovědnosti, která ve jménu čisté pověsti razantně zavrhuje včerejší hříchy mládí. (Jan Jaroš, LFŠ 2007)
    75%
    V postavě Falstaffa Welles skvěle spojil bujarý komediální pohled s trudnomyslným dumáním o zvratech osudu. Falstaff spolu s princem Halem, ochotným se účastnit každé výtržnosti, vymetá krčmy a prožívá napínavá dobrodružství, aby byl hořce odmrštěn v okamžiku, kdy mladík nastoupí na královský trůn. Orson Welles nalezl své alter-ego: při povrchním pohledu bychom mohli konstatovat, že se ve Falstaffovi převtělil do žokovitě tlustého vychloubačného mluvky, jenž malichernou a směšnou zbabělost svých skutků později zakrývá vodopády slov, v nichž hájí své udatenství. Avšak kresba Falstaffa není zdaleka jednoznačná: je to poživačný přítel dobrého pití, laškování s děvčaty, člověk odmítající si připustit své neduhy, ochotný se rozdělit, ale hlavně je to za všech okolností optimistická bytost. Je jistě směšný, dojemný, ale důvěra, jakou vkládá do přátelství, si zasluhuje uznání – i proto vyvolává soucit, když je posléze odmrštěn jako nejen nepotřebná, ale přímo zhoubná připomínka minulosti. Falstaffovým věrným druhem a mnohdy dokonce iniciátorem divokých kousků (mezi nimiž nechybí oloupení zbožných pocestných) je totiž princ Jindra, následník trůnu. Když se ujme vlády, své někdejší nevázanosti i přátel se zříká. Falstaff pak záhy umírá nejen na své neduhy, ale především kvůli opovržlivé přezíravosti svého někdejšího druha, od něhož si sliboval (nejen pro sebe) výhodné místo u dvora... Welles si všímá společenského zázemí, důležitý je smysl pro detailní rozkreslení tehdejších sociálních podmínek, ať již společenské spodiny (výmluvná je zejména ošuntělá hospoda s příbytky podobnými spíše brlohům) či nejvyšší aristokracie (zde jsou příznačné záběry ze vznosných katedrál). Zapojuje do komparsu postavy s výraznou obličejovou fyziognomií, souznívá tak s postupy Pasoliniho. Včleňuje drobné epizody snad až groteskního dopadu, např. výjevy, jak těžkotonážní obrnění rytíři musí být na koně vytahováni kladkostrojem. Zatímco dialogové pasáže (a zejména všechny dvorské) ještě prozrazují vliv výchozího divadelního půdorysu, líčení Falstaffových nepravostí vykazuje více filmařských nápadů – ovšem nesporým inscenačním vrcholem je scéna krvavé bitvy, kdy proti Jindřichovi povstali odbojní šlechtici. Tato sekvence je natočena kamerou těkající často v detailech po bojišti, po probodávaných tělech, zběsilost dění umocňuje i střihová skladba, hraničící až s jakousi horečnatou vizí, jíž se proplétá zmateně pobíhající Falstaff. Pokus vypreparovat Falstaffa z několika Shakespearových her, v nichž se objevuje (zejména z Jindřicha IV., ale také Jindřicha V. a Veselých paniček windsorských), akcentuje nejen tragikomické pojetí titulní postavy jako středověkého bohéma a výtržníka, ale také zevšeobecňující úvahu o bezohledné, necitelné zodpovědnosti, která ve jménu čisté pověsti razantně zavrhuje včerejší hříchy mládí. (Jan Jaroš, LFŠ 2007)
    8
  • Espionage
    Espionage (1963)
    Seriál
    75%
    9
  • Soupeři
    Soupeři (1977)
    FilmRole: Chevalier
    Dramatický film o dvou důstojnících napoleonské armády, kteří jeden na druhého útočí v nelítostných soubojích. Jejich spor začal maličkostí, ale vzrostl v posedlost, která ovládla životy obou mužů na dlouhých 30 let. Film natočený podle povídky Josepha Conrada vypráví o vášni, cti a nenávisti. Na Vás čeká úchvatně vizuálně zpracovaný příběh s nečekaným koncem.
    Žánry:DramaVálečný
    74%
    Dramatický film o dvou důstojnících napoleonské armády, kteří jeden na druhého útočí v nelítostných soubojích. Jejich spor začal maličkostí, ale vzrostl v posedlost, která ovládla životy obou mužů na dlouhých 30 let. Film natočený podle povídky Josepha Conrada vypráví o vášni, cti a nenávisti. Na Vás čeká úchvatně vizuálně zpracovaný příběh s nečekaným koncem.
    Žánry:DramaVálečný
    10
  • Zkrocení zlé ženy
    Zkrocení zlé ženy (1967)
    FilmRole: Gremio
    • iTunes
    Baptista, bohatý kupec v Padovy oznámí, že se jeho mladší dcera Bianca vdá pouze v případě, že se najde ženich i pro její straší sestru Kateřinu. Probém je, že Kateřina je známá v celém městě jako lítá saň. Lucentio, student a syn bohatého obchodníka ze Pisy se do Biancy zamiluje a rozhodne se v jejím domě vystupovat jako učitel, aby k ní měl blíže. Další dva nápadníci Biancy Hortencio a Gremio uzavřou mír a dohodnou se, že zkusí pro Kateřinu najít ženicha. Tím se nakonec stává Petrucio z Verony, který ji chce jen díky bohatému věnu. A kdo ví, třeba tímto manželstvím získá více než čekal...
    74%
    Baptista, bohatý kupec v Padovy oznámí, že se jeho mladší dcera Bianca vdá pouze v případě, že se najde ženich i pro její straší sestru Kateřinu. Probém je, že Kateřina je známá v celém městě jako lítá saň. Lucentio, student a syn bohatého obchodníka ze Pisy se do Biancy zamiluje a rozhodne se v jejím domě vystupovat jako učitel, aby k ní měl blíže. Další dva nápadníci Biancy Hortencio a Gremio uzavřou mír a dohodnou se, že zkusí pro Kateřinu najít ženicha. Tím se nakonec stává Petrucio z Verony, který ji chce jen díky bohatému věnu. A kdo ví, třeba tímto manželstvím získá více než čekal...
    11
  • Mikuláš a Alexandra
    Mikuláš a Alexandra (1971)
    FilmRole: Yurovsky
    • iTunes
    V Rusku se píše rok 1904 a car Mikuláš II. slaví narození jediného syna. Zároveň vede válku s Japonskem kvůli jejich nepřátelskému tažení Ruskem. Ruská velmoc je na pokraji zkázy. Carevna Alexandra, původem z Německa, matka princezen Anastasie, Marie, Tatiany a Olgy, se obrací na charismatického mnicha Rasputina, aby uzdravil jejího jediného nemocného syna. Mikuláš II. je přesvědčen o jemu Bohem daném právu vládnout, přesto se nestará o potřeby svého lidu a nedaří se mu zastavit hrozbu světové války. Po bizarní smrti Rasputina, který měl nad Alexandrou až děsivou moc, Mikuláš II. pod nátlakem ruského parlamentu v březnu 1917 abdikuje. V mocenském vakuu se Kerenský s Leninem snaží každý prosadit svou. Královská rodina je nakonec uvězněna Sověty a popravena.
    73%
    V Rusku se píše rok 1904 a car Mikuláš II. slaví narození jediného syna. Zároveň vede válku s Japonskem kvůli jejich nepřátelskému tažení Ruskem. Ruská velmoc je na pokraji zkázy. Carevna Alexandra, původem z Německa, matka princezen Anastasie, Marie, Tatiany a Olgy, se obrací na charismatického mnicha Rasputina, aby uzdravil jejího jediného nemocného syna. Mikuláš II. je přesvědčen o jemu Bohem daném právu vládnout, přesto se nestará o potřeby svého lidu a nedaří se mu zastavit hrozbu světové války. Po bizarní smrti Rasputina, který měl nad Alexandrou až děsivou moc, Mikuláš II. pod nátlakem ruského parlamentu v březnu 1917 abdikuje. V mocenském vakuu se Kerenský s Leninem snaží každý prosadit svou. Královská rodina je nakonec uvězněna Sověty a popravena.
    12
  • Z Cars
    Z Cars (1962)
    Seriál
    72%
    13
  • BBC Sunday Night Theatre
    BBC Sunday Night Theatre (1950)
    Seriál
    Nedělní divadlo byl dlouhodobý seriál televizních živých her, který vysílala BBC Television od počátku roku 1950 do roku 1959. Představení z prvních pěti let se živě opakovala následující čtvrtek, částečně kvůli technickým omezením té doby a divadelnímu základu raného televizního dramatu. Některé z prvních spoluprací mezi Rudolphem Cartierem a Nigelem Nealem byly produkovány pro tuto sérii, včetně "Šíp do srdce" a "Devatenáct osmdesát čtyři". Nedělní dramatický slot byl následně přejmenován na "Nedělní hru", která běžela čtyři sezóny mezi lety 1960 a 1963. ITV vysílala svou vlastní nesouvisející sérii "Nedělního divadla" mezi lety 1971 a 1974.
    Žánry:Drama
    71%
    Nedělní divadlo byl dlouhodobý seriál televizních živých her, který vysílala BBC Television od počátku roku 1950 do roku 1959. Představení z prvních pěti let se živě opakovala následující čtvrtek, částečně kvůli technickým omezením té doby a divadelnímu základu raného televizního dramatu. Některé z prvních spoluprací mezi Rudolphem Cartierem a Nigelem Nealem byly produkovány pro tuto sérii, včetně "Šíp do srdce" a "Devatenáct osmdesát čtyři". Nedělní dramatický slot byl následně přejmenován na "Nedělní hru", která běžela čtyři sezóny mezi lety 1960 a 1963. ITV vysílala svou vlastní nesouvisející sérii "Nedělního divadla" mezi lety 1971 a 1974.
    Žánry:Drama
    14
  • Kruté moře
    Kruté moře (1953)
    FilmRole: Admiral Murray-Forbes (uncredited)
    • Netflix
    Bitva o Atlantik měla stovky bezejmenných hrdinů. Toto je příběh bitvy o Atlantik. Příběh o oceánu, lodích a hrstce mužů. Ti muži jsou hrdinové. A lodě jsou hrdinkami. Jediný nepřítel je moře. Kruté moře, které člověk učinil ještě krutějším... Tak začíná své vyprávění kapitán Ericson, který byl v roce 1939 povolán od obchodního loďstva, aby velel jedné z lodí, doprovázejících konvoje. Byla to korveta Compass Rose. Její posádku tvořili z velké části lidé, kteří byli v civilu vším možným, jen ne námořníky a mezi důstojníky byl Ericson jediným profesionálem. Málokdo z těch, kdo se naloďovali na její palubu, by si ještě před rokem dokázal představit, že se z něj někdy stane mořský vlk a téměř nikdo netušil, co to obnáší. Na řádný výcvik ale nebyl čas. Po třítýdenním cvičení, které mělo z nováčků udělat zdatnou bojovou jednotku, vyplula Compass Rose do války.
    Žánry:DramaVálečný
    70%
    Bitva o Atlantik měla stovky bezejmenných hrdinů. Toto je příběh bitvy o Atlantik. Příběh o oceánu, lodích a hrstce mužů. Ti muži jsou hrdinové. A lodě jsou hrdinkami. Jediný nepřítel je moře. Kruté moře, které člověk učinil ještě krutějším... Tak začíná své vyprávění kapitán Ericson, který byl v roce 1939 povolán od obchodního loďstva, aby velel jedné z lodí, doprovázejících konvoje. Byla to korveta Compass Rose. Její posádku tvořili z velké části lidé, kteří byli v civilu vším možným, jen ne námořníky a mezi důstojníky byl Ericson jediným profesionálem. Málokdo z těch, kdo se naloďovali na její palubu, by si ještě před rokem dokázal představit, že se z něj někdy stane mořský vlk a téměř nikdo netušil, co to obnáší. Na řádný výcvik ale nebyl čas. Po třítýdenním cvičení, které mělo z nováčků udělat zdatnou bojovou jednotku, vyplula Compass Rose do války.
    Žánry:DramaVálečný
    15
  • The Night My Number Came Up
    The Night My Number Came Up (1955)
    Film
    • Netflix
    Britský letecký maršál Hardie je na večírku v Hongkongu, když zaslechne sen jednoho pilota. Ten se mu zdál o Hardieho letu do Tokia malým vrtulovým letadlem Dakota, které havaruje na japonské pláži. Hardie sen odbude jako pouhou fantazii, ale druhý den, během letu do Tokia, se začnou okolnosti měnit a shodovat s pilotovou živou vizí. Vypadá to, že se snová katastrofa stane skutečností.
    Žánry:Thriller
    69%
    Britský letecký maršál Hardie je na večírku v Hongkongu, když zaslechne sen jednoho pilota. Ten se mu zdál o Hardieho letu do Tokia malým vrtulovým letadlem Dakota, které havaruje na japonské pláži. Hardie sen odbude jako pouhou fantazii, ale druhý den, během letu do Tokia, se začnou okolnosti měnit a shodovat s pilotovou živou vizí. Vypadá to, že se snová katastrofa stane skutečností.
    Žánry:Thriller
    16
  • Play of the Month
    Play of the Month (1965)
    Seriál
    Hra měsíce byla televizní antologická série BBC, která uváděla inscenace klasických i současných divadelních her, obvykle vysílaných na BBC1. Každá epizoda představovala jiné dílo, často s prominentními britskými divadelními herci v hlavních rolích. Seriál se vysílal od října 1965 do září 1983; producentem nejvíce spojovaným s Hrou měsíce byl Cedric Messina. Některé z 121 epizod chybí v archivu, protože byly v 60. a 70. letech zničeny. Pokud není uvedeno jinak, informace o tom, že hra je „ztracena“, je převzata ze stránky lostshows.com k 25. květnu 2013.
    Žánry:Drama
    69%
    Hra měsíce byla televizní antologická série BBC, která uváděla inscenace klasických i současných divadelních her, obvykle vysílaných na BBC1. Každá epizoda představovala jiné dílo, často s prominentními britskými divadelními herci v hlavních rolích. Seriál se vysílal od října 1965 do září 1983; producentem nejvíce spojovaným s Hrou měsíce byl Cedric Messina. Některé z 121 epizod chybí v archivu, protože byly v 60. a 70. letech zničeny. Pokud není uvedeno jinak, informace o tom, že hra je „ztracena“, je převzata ze stránky lostshows.com k 25. květnu 2013.
    Žánry:Drama
    17
  • Zamilované ženy
    Zamilované ženy (1969)
    FilmRole: Thomas Crich
    68%
    18
  • Lease of Life
    Lease of Life (1954)
    FilmRole: Dr. Pembury
    67%
    19
  • ITV Playhouse
    ITV Playhouse (1967)
    Seriál
    ITV Playhouse je britský komediálně-dramatický televizní seriál, který se vysílal v letech 1967 až 1983. Na seriálu se podíleli dramatici jako Dennis Potter, Rhys Adrian a Alan Sharp. Seriál začínal černobíle, ale později byl natáčen barevně a produkován různými společnostmi pro síť ITV. Tento formát se stal inspirací pro seriál Dramarama. V seriálu se objevili herci jako Leslie Anderson, Gwen Nelson, Ricky Alleyne, Pat Heywood, Michael Elphick, Ian Hendry, Edward Woodward, Margaret Lockwood, Jessie Matthews a Lloyd Peters.
    Žánry:DramaKomedieKrimi
    67%
    ITV Playhouse je britský komediálně-dramatický televizní seriál, který se vysílal v letech 1967 až 1983. Na seriálu se podíleli dramatici jako Dennis Potter, Rhys Adrian a Alan Sharp. Seriál začínal černobíle, ale později byl natáčen barevně a produkován různými společnostmi pro síť ITV. Tento formát se stal inspirací pro seriál Dramarama. V seriálu se objevili herci jako Leslie Anderson, Gwen Nelson, Ricky Alleyne, Pat Heywood, Michael Elphick, Ian Hendry, Edward Woodward, Margaret Lockwood, Jessie Matthews a Lloyd Peters.
    Žánry:DramaKomedieKrimi
    20
  • Pumpkin Eater, The
    Pumpkin Eater, The (1964)
    FilmRole: Mr. Armitage - Jake's father
    • iTunes
    Studie manželství. Jo má pět dětí a manžela číslo dvě, když potká spisovatele Jakea Armitageho. Opustí nynějšího manžela, aby si vzala Jakea, a jeho kariéra upadne. O pár let a minimálně jedno dítě později je Jo hluboko v depresi a sesype se uprostřed Harrods. Po psychiatrické pomoci a výhledu na nový dům na venkově se jí udělá lépe; pak znovu otěhotní a tentokrát je Jake proti. Jo souhlasí s potratem a sterilizací v přesvědčení, že to udělá její manželství znovu šťastným, ale poté zjistí nepříjemnou pravdu o Jakeovi. Konfrontuje ho. "Proč sis mě vzal?" a "Co máme dělat?" se stanou téměř nezodpověditelnými otázkami.
    Žánry:Drama
    67%
    Studie manželství. Jo má pět dětí a manžela číslo dvě, když potká spisovatele Jakea Armitageho. Opustí nynějšího manžela, aby si vzala Jakea, a jeho kariéra upadne. O pár let a minimálně jedno dítě později je Jo hluboko v depresi a sesype se uprostřed Harrods. Po psychiatrické pomoci a výhledu na nový dům na venkově se jí udělá lépe; pak znovu otěhotní a tentokrát je Jake proti. Jo souhlasí s potratem a sterilizací v přesvědčení, že to udělá její manželství znovu šťastným, ale poté zjistí nepříjemnou pravdu o Jakeovi. Konfrontuje ho. "Proč sis mě vzal?" a "Co máme dělat?" se stanou téměř nezodpověditelnými otázkami.
    Žánry:Drama
    21
  • Protectors, The
    Protectors, The (1972)
    Seriál
    Ochránci je britský televizní seriál, akční thriller vytvořený Gerry Andersonem. Byl to Andersonův druhý televizní seriál s živými herci namísto elektronických loutek a také jeho druhý, který se odehrával v současnosti. Zároveň se jednalo o jediný televizní seriál produkovaný Gerry Andersonem, který nepatřil do žánru fantasy nebo sci-fi. Produkovala jej produkční společnost ITC Entertainment Lew Gradea. Navzdory tomu, že se v něm nevyskytovaly loutky ani žádné skutečné prvky sci-fi, stali se Ochránci jedním z nejoblíbenějších Andersonových děl, a snadno si tak zajistili obnovení pro druhou sérii. Třetí série byla ve fázi plánování, když se hlavní sponzor seriálu stáhl, což vedlo k jeho zrušení. Ochránci se poprvé vysílali v letech 1972 a 1973 a běželi 52 epizod ve dvou sériích, každá o délce 25 minut, což z něj činí jeden z posledních seriálů tohoto typu produkovaných v půlhodinovém formátu. V hlavních rolích se objevili Robert Vaughn jako Harry Rule, Nyree Dawn Porter jako hraběnka Caroline di Contini a Tony Anholt jako Paul Buchet. V epizodách se často objevovali významní hostující herci.
    66%
    Ochránci je britský televizní seriál, akční thriller vytvořený Gerry Andersonem. Byl to Andersonův druhý televizní seriál s živými herci namísto elektronických loutek a také jeho druhý, který se odehrával v současnosti. Zároveň se jednalo o jediný televizní seriál produkovaný Gerry Andersonem, který nepatřil do žánru fantasy nebo sci-fi. Produkovala jej produkční společnost ITC Entertainment Lew Gradea. Navzdory tomu, že se v něm nevyskytovaly loutky ani žádné skutečné prvky sci-fi, stali se Ochránci jedním z nejoblíbenějších Andersonových děl, a snadno si tak zajistili obnovení pro druhou sérii. Třetí série byla ve fázi plánování, když se hlavní sponzor seriálu stáhl, což vedlo k jeho zrušení. Ochránci se poprvé vysílali v letech 1972 a 1973 a běželi 52 epizod ve dvou sériích, každá o délce 25 minut, což z něj činí jeden z posledních seriálů tohoto typu produkovaných v půlhodinovém formátu. V hlavních rolích se objevili Robert Vaughn jako Harry Rule, Nyree Dawn Porter jako hraběnka Caroline di Contini a Tony Anholt jako Paul Buchet. V epizodách se často objevovali významní hostující herci.
    22
  • ITV Play of the Week
    ITV Play of the Week (1955)
    Seriál
    66%
    23
  • Scapegoat, The
    Scapegoat, The (1959)
    FilmRole: Inspector
    66%
    24
  • The Silent Enemy
    The Silent Enemy (1958)
    FilmRole: British Consul
    • Netflix
    66%
    25
  • Třetí tajemství
    Třetí tajemství (1964)
    FilmRole: Alden Hoving
    Zdá se, že významný londýnský psycholog spáchal sebevraždu, což u jeho kolegů a pacientů vyvolalo šok a nevěru. Jeho dospívající dcera odmítá uvěřit, že šlo o sebevraždu, protože by to bylo v rozporu se všemi zásadami, za kterými si její otec stál, a proto je přesvědčena, že šlo o vraždu. Požádá o pomoc bývalého pacienta, aby se pokusila dostat k pravdě. Pravda se však ukáže jako překvapivá a znepokojivá.
    65%
    Zdá se, že významný londýnský psycholog spáchal sebevraždu, což u jeho kolegů a pacientů vyvolalo šok a nevěru. Jeho dospívající dcera odmítá uvěřit, že šlo o sebevraždu, protože by to bylo v rozporu se všemi zásadami, za kterými si její otec stál, a proto je přesvědčena, že šlo o vraždu. Požádá o pomoc bývalého pacienta, aby se pokusila dostat k pravdě. Pravda se však ukáže jako překvapivá a znepokojivá.
    26
  • Interlude
    Interlude (1968)
    FilmRole: Andrew
    64%
    27
  • Jezdci
    Jezdci (1971)
    FilmRole: Gardi Gay (uncredited)
    Jezdec Uraz je vyslán svým otcem, vůdcem divokého kmene, Tursenem, aby v Kábulu získal hlavní cenu v důležitém turnaji buzkaši. Přestože má vítězství téměř na dosah ruky, díky nepřízni osudu se mu tento úkol nepodaří splnit. Před sebou má ale dlouhý a trpký návrat domů… Dramatický příběh z prostředí divokých domorodých afghánských kmenů natočil režisér John Frankenheimer, jenž před tím zaujal režií snímků Mandžuský kandidát, Vlak a Grand Prix. Scénář napsal vynikající autor Dalton Trumbo, který je například podepsán pod slavnými tituly Spartakus a Motýlek.
    62%
    Jezdec Uraz je vyslán svým otcem, vůdcem divokého kmene, Tursenem, aby v Kábulu získal hlavní cenu v důležitém turnaji buzkaši. Přestože má vítězství téměř na dosah ruky, díky nepřízni osudu se mu tento úkol nepodaří splnit. Před sebou má ale dlouhý a trpký návrat domů… Dramatický příběh z prostředí divokých domorodých afghánských kmenů natočil režisér John Frankenheimer, jenž před tím zaujal režií snímků Mandžuský kandidát, Vlak a Grand Prix. Scénář napsal vynikající autor Dalton Trumbo, který je například podepsán pod slavnými tituly Spartakus a Motýlek.
    28
  • Canterburské povídky
    Canterburské povídky (1972)
    FilmRole: Old Man
    Tento koprodukční italsko-francouzský film natočil italský režisér Pier Paolo Pasolini jako druhou část své Trilogie života, sestávající z adaptací eroticky laděných středověkých textů. Filmu předcházelo zpracování Boccacciova souboru DEKAMERON (1970), třetí částí byl snímek KYTICE Z TISÍCE A JEDNÉ NOCI (1974). Režisér vybral z Chaucerových textů osm povídek, z nichž některé upravil k obrazu svému (například do Povídky fráterovy přidal stíhání a upálení za homosexualitu). Epizody různých délek nejsou ve filmu nijak pojmenovány a odděluje je pouze zarámování záběry Geoffreyho Chaucera, zapisujícího vyprávěné příběhy. Básníka si zahrál sám režisér (i v Dekameronu prochází filmem jako pozorovatel, a to v roli malíře Giotta). Z celkového pojetí díla se vymyká Povídka kuchařova, kterou Chaucer ve svém souboru pouze načal. Pasolini ji pojal jako grotesku a svého přítele Ninetta Davoliho v ní obsadil do role chaplinovského tuláka. Filmař pracoval se stejným záměrem jako Chaucer, který uzavírá spis slovy: Zde končí Canterburské povídky, vyprávěné pouze pro radost a potěšení. Ovšem některé scény - zvláště konečná apokalyptická sekvence, kde v Pasoliniho vizi (výtvarně inspirované Hieronymem Boschem) vylétají ze satanovy řiti hromady mnichů - přinesou potěšení jen málokomu. Snímek plný nehezkých obličejů, zvracení, fekálií a sexu jakoby předznamenával film SALÓ ANEB 120 DNŮ SODOMY, v nichž tyto tendence najdou ještě více prostoru.
    60%
    Tento koprodukční italsko-francouzský film natočil italský režisér Pier Paolo Pasolini jako druhou část své Trilogie života, sestávající z adaptací eroticky laděných středověkých textů. Filmu předcházelo zpracování Boccacciova souboru DEKAMERON (1970), třetí částí byl snímek KYTICE Z TISÍCE A JEDNÉ NOCI (1974). Režisér vybral z Chaucerových textů osm povídek, z nichž některé upravil k obrazu svému (například do Povídky fráterovy přidal stíhání a upálení za homosexualitu). Epizody různých délek nejsou ve filmu nijak pojmenovány a odděluje je pouze zarámování záběry Geoffreyho Chaucera, zapisujícího vyprávěné příběhy. Básníka si zahrál sám režisér (i v Dekameronu prochází filmem jako pozorovatel, a to v roli malíře Giotta). Z celkového pojetí díla se vymyká Povídka kuchařova, kterou Chaucer ve svém souboru pouze načal. Pasolini ji pojal jako grotesku a svého přítele Ninetta Davoliho v ní obsadil do role chaplinovského tuláka. Filmař pracoval se stejným záměrem jako Chaucer, který uzavírá spis slovy: Zde končí Canterburské povídky, vyprávěné pouze pro radost a potěšení. Ovšem některé scény - zvláště konečná apokalyptická sekvence, kde v Pasoliniho vizi (výtvarně inspirované Hieronymem Boschem) vylétají ze satanovy řiti hromady mnichů - přinesou potěšení jen málokomu. Snímek plný nehezkých obličejů, zvracení, fekálií a sexu jakoby předznamenával film SALÓ ANEB 120 DNŮ SODOMY, v nichž tyto tendence najdou ještě více prostoru.
    29
  • Hra s diamanty
    Hra s diamanty (1980)
    FilmRole: Sir Samuel Sacks
    59%
    30

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.