Žebříčky

Nejlepší filmy na téma: voyeurství

  1. Truman Show
    Truman Show (1998)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    • SWEET.TV
    Film Truman Show prozkoumává moc médií a stále méně zřetelnou hranici mezi skutečností a jejím mediálním či virtuálním obrazem. Truman Burbank totiž až téměř do svých třiceti let netuší, že od narození žije v obrovských filmových ateliérech a že je hvězdou televizního seriálu s celosvětovou popularitou a vysokou sledovaností. Nad Trumanovým životem má navíc absolutní kontrolu tvůrce oblíbeného seriálu, režisér a producent Christof. Největším problémem ovšem pro Trumana nakonec není uvědomit si pravý stav věcí, nýbrž odhodlat se opustit falešný, avšak zároveň tak bezpečný a dokonalý svět... Snímek je inspirován americkými TV seriály, založenými na snímání reality a ve svém závěru nečekaně přerůstá až v moderní alegorii biblického motivu - vyhnání z ráje. Žánrově jde o fantaskní, bizarní a spektakulární drama se satirickým podtextem.
    Režie:Peter Weir
    87%
    Film Truman Show prozkoumává moc médií a stále méně zřetelnou hranici mezi skutečností a jejím mediálním či virtuálním obrazem. Truman Burbank totiž až téměř do svých třiceti let netuší, že od narození žije v obrovských filmových ateliérech a že je hvězdou televizního seriálu s celosvětovou popularitou a vysokou sledovaností. Nad Trumanovým životem má navíc absolutní kontrolu tvůrce oblíbeného seriálu, režisér a producent Christof. Největším problémem ovšem pro Trumana nakonec není uvědomit si pravý stav věcí, nýbrž odhodlat se opustit falešný, avšak zároveň tak bezpečný a dokonalý svět... Snímek je inspirován americkými TV seriály, založenými na snímání reality a ve svém závěru nečekaně přerůstá až v moderní alegorii biblického motivu - vyhnání z ráje. Žánrově jde o fantaskní, bizarní a spektakulární drama se satirickým podtextem.
    Režie:Peter Weir
    1
  2. Psycho
    Psycho (1960)
    Film
    • iTunes
    Půvabná úřednice z malé realitní kanceláře Marion Craneová (Janet Leighová) jednoho dne podlehne pokušení, ukradne svému šéfovi čtyřicet tisíc dolarů za poslední prodej a odjede z města, aby mohla být se svým milencem Samem (John Gavin). Ubytuje se v zapadlém Batesově motelu, který najde na málo používané vedlejší silnici. Jenže než se Marion stačí vypořádat se svými pocity viny, události naberou zcela nečekaný spád. Majitelem motelu je totiž nesmělý mladík Norman Bates (Anthony Perkins) a ten skrývá veliká tajemství jak v přilehlém rodinném domě, tak především ve své duši. Marion, Sam, soukromý detektiv Arbogast (Martin Balsam) i Marionina sestra Lila (Vera Milesová) mají před sebou dobrodružství, o jaké nikdy nestáli... (Česká televize)
    86%
    Půvabná úřednice z malé realitní kanceláře Marion Craneová (Janet Leighová) jednoho dne podlehne pokušení, ukradne svému šéfovi čtyřicet tisíc dolarů za poslední prodej a odjede z města, aby mohla být se svým milencem Samem (John Gavin). Ubytuje se v zapadlém Batesově motelu, který najde na málo používané vedlejší silnici. Jenže než se Marion stačí vypořádat se svými pocity viny, události naberou zcela nečekaný spád. Majitelem motelu je totiž nesmělý mladík Norman Bates (Anthony Perkins) a ten skrývá veliká tajemství jak v přilehlém rodinném domě, tak především ve své duši. Marion, Sam, soukromý detektiv Arbogast (Martin Balsam) i Marionina sestra Lila (Vera Milesová) mají před sebou dobrodružství, o jaké nikdy nestáli... (Česká televize)
    2
  3. Okno do dvora
    Okno do dvora (1954)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    Je vedro a L. B. Jeffries se nudí. Už šest týdnů sedí doma s nohou v sádře, protože při focení automobilových závodů skočil přímo na dráhu. Čas si krátí pohledem z okna, na malý dvorek ve vnitrobloku, ale především sledováním svých sousedů, kteří za jednotlivými okny jako v obřím domečku pro panenky prožívají své životy. Slečna Osamělá se ze smutku opíjí, slečna Torzo je obklopená nápadníky, skladatel se marně snaží dokončit písničku, novomanželé vůbec nevytahují rolety, majitelé malého pejska spouštějí své náhradní dítě každý den na dvorek, stárnoucí sochařka vytváří podivnou sochu hladu, postonávající žena sekýruje svého muže... Jedinými narušeními denní rutiny jsou návštěvy Jeffovy krásné, elegantní snoubenky Lisy, která dělá všechno proto, aby ho přesvědčila, že přišel čas usadit se, přestat jezdit po světě a oženit se, a zdravotní sestry Stelly, která ho upřímně a zemitě varuje, že slídit v cizích životech je neslušné a nebezpečné. Jednoho dne začne mít Jeff podezření, že za jedním z oken není něco v pořádku. Churavá manželka zmizela a její muž v noci několikrát odnášel z bytu cosi v kufru. Jak Stella a Lisa, tak přivolaný kamarád, detektiv Doyle, podezírají Jeffa z bujné fantazie, ovšem podezřelé detaily se začínají množit a na Jeffovu stranu se postupně přidá jak Lisa, tak Stella. Jen Doyle stále odolává, až Jeff se svými spojenkyněmi přikročí k akci. Dokáží usvědčit Larse Thorwalda z vraždy jeho ženy? A mají na to vůbec právo?
    84%
    Je vedro a L. B. Jeffries se nudí. Už šest týdnů sedí doma s nohou v sádře, protože při focení automobilových závodů skočil přímo na dráhu. Čas si krátí pohledem z okna, na malý dvorek ve vnitrobloku, ale především sledováním svých sousedů, kteří za jednotlivými okny jako v obřím domečku pro panenky prožívají své životy. Slečna Osamělá se ze smutku opíjí, slečna Torzo je obklopená nápadníky, skladatel se marně snaží dokončit písničku, novomanželé vůbec nevytahují rolety, majitelé malého pejska spouštějí své náhradní dítě každý den na dvorek, stárnoucí sochařka vytváří podivnou sochu hladu, postonávající žena sekýruje svého muže... Jedinými narušeními denní rutiny jsou návštěvy Jeffovy krásné, elegantní snoubenky Lisy, která dělá všechno proto, aby ho přesvědčila, že přišel čas usadit se, přestat jezdit po světě a oženit se, a zdravotní sestry Stelly, která ho upřímně a zemitě varuje, že slídit v cizích životech je neslušné a nebezpečné. Jednoho dne začne mít Jeff podezření, že za jedním z oken není něco v pořádku. Churavá manželka zmizela a její muž v noci několikrát odnášel z bytu cosi v kufru. Jak Stella a Lisa, tak přivolaný kamarád, detektiv Doyle, podezírají Jeffa z bujné fantazie, ovšem podezřelé detaily se začínají množit a na Jeffovu stranu se postupně přidá jak Lisa, tak Stella. Jen Doyle stále odolává, až Jeff se svými spojenkyněmi přikročí k akci. Dokáží usvědčit Larse Thorwalda z vraždy jeho ženy? A mají na to vůbec právo?
    3
  4. Perfect Blue
    Perfect Blue (1998)
    Film
    Zpěvačka Kirigoe Mima opustí své úspěšné hudební trio a těší se na skvělou kariéru herečky. Získá sice vysněnou roli, ale její život se začíná rozpadat. Skutečnost a halucinace se mísí v hrozivém světě, kde nevinnost umírá a sny se mění v noční můry. Objeví se webová stránka, která popisuje nejintimnější detaily Mimina života. Jejím přátelům a kolegům vyhrožuje neznámý šílenec. Když začnou umírat, propadá se bezmocná a vyděšená Mima do nebezpečných paranoidních představ.
    83%
    Zpěvačka Kirigoe Mima opustí své úspěšné hudební trio a těší se na skvělou kariéru herečky. Získá sice vysněnou roli, ale její život se začíná rozpadat. Skutečnost a halucinace se mísí v hrozivém světě, kde nevinnost umírá a sny se mění v noční můry. Objeví se webová stránka, která popisuje nejintimnější detaily Mimina života. Jejím přátelům a kolegům vyhrožuje neznámý šílenec. Když začnou umírat, propadá se bezmocná a vyděšená Mima do nebezpečných paranoidních představ.
    4
  5. Modrý samet
    Modrý samet (1986)
    Film
    • iTunes
    Mladík Jeffrey Beaumont najde na louce nedaleko svého bydliště uříznuté lidské ucho a rozhodne se jít nález oznámit na policii detektivovi Williamsovi. Zároveň se spřátelí s jeho dcerou Sandy a rozhodnou se pátrat na vlastní pěst. Brzy zjistí, že do celého případu je zapletena místní barová zpěvačka Dorothy Vallensová, které nebezpečný psychopat Frank Booth unesl manžela a malého syna, aby ji mohl vydírat a zmocnit se celé její osobnosti. Jeffrey se rozhodne záhadné smutné ženě pomoci, ale všechno se ještě víc zkomplikuje, když se do sebe zamilují. (Teya)
    79%
    Mladík Jeffrey Beaumont najde na louce nedaleko svého bydliště uříznuté lidské ucho a rozhodne se jít nález oznámit na policii detektivovi Williamsovi. Zároveň se spřátelí s jeho dcerou Sandy a rozhodnou se pátrat na vlastní pěst. Brzy zjistí, že do celého případu je zapletena místní barová zpěvačka Dorothy Vallensová, které nebezpečný psychopat Frank Booth unesl manžela a malého syna, aby ji mohl vydírat a zmocnit se celé její osobnosti. Jeffrey se rozhodne záhadné smutné ženě pomoci, ale všechno se ještě víc zkomplikuje, když se do sebe zamilují. (Teya)
    5
  6. Krátký film o lásce
    Krátký film o lásce (1988)
    Film
    Dielo je upravenou verziou jednej časti Kieœlowského mimoriadneho televízneho cyklu Dekalóg (ktorého samostatné a predsa zvláštne spojené príbehy sú o. i. o tušení vyšších princípov, o tom, že človek nemusí byť veriacim na to, aby v sebe niesol túžbu po Zákone, Poriadku, Absolútne, Bohu, lebo bez vedomia akéhosi metafyzického kontextu, pocitu zodpovednosti za vlastný osud aj za osud sveta, sa stáva ľudský život tragickým nedorozumením). Film je konfrontáciou dvoch koncepcií lásky: zmyselnej a sebaobetujúcej. 19-ročná sirota Tomek pozoruje ďalekohľadom z okna svojej izby 35-ročnú Magdu, do ktorej je zamilovaný. Žena, redukujúca lásku na sex, ho hlboko raní, takže sa pokúsi o samovraždu. Prebudená Magda začne vnímať svet inými očami. Jemne a diskrétne stvárnená téma má príchuť horkosti, prameniacej z nemožnosti naplniť lásky, ktoré si želáme, a ktoré sa míňajú. Film vyzýva nespôsobovať bolesť či dokonca tragédiu nešetrnosťou k druhým. Intímne interiéry sú pozoruhodne nasvietené, hudba vynikajúco podfarbuje atmosféru, všetky sekvencie sú dokonale prepracované. Rafinovane vyrozprávaný dej vytvára z jemného pradiva chvejivú skutočnosť, blízku sneniu v bdelom stave. Pozorovateľ si tu z neúplných informácií zostavuje vlastnú skutočnosť, ktorá ho uspokojuje (v záverečnej scéne sa Magda pozerá do svojej izby Tomkovým ďalekohľadom a v zvoľnenom tempe sa opakuje pohľad na jej zúfalý osamelý plač doslova nad rozliatym mliekom, zrazu sa však objavuje Tomek, aby ju pohladil...).
    Žánry:DramaRomantický
    78%
    Dielo je upravenou verziou jednej časti Kieœlowského mimoriadneho televízneho cyklu Dekalóg (ktorého samostatné a predsa zvláštne spojené príbehy sú o. i. o tušení vyšších princípov, o tom, že človek nemusí byť veriacim na to, aby v sebe niesol túžbu po Zákone, Poriadku, Absolútne, Bohu, lebo bez vedomia akéhosi metafyzického kontextu, pocitu zodpovednosti za vlastný osud aj za osud sveta, sa stáva ľudský život tragickým nedorozumením). Film je konfrontáciou dvoch koncepcií lásky: zmyselnej a sebaobetujúcej. 19-ročná sirota Tomek pozoruje ďalekohľadom z okna svojej izby 35-ročnú Magdu, do ktorej je zamilovaný. Žena, redukujúca lásku na sex, ho hlboko raní, takže sa pokúsi o samovraždu. Prebudená Magda začne vnímať svet inými očami. Jemne a diskrétne stvárnená téma má príchuť horkosti, prameniacej z nemožnosti naplniť lásky, ktoré si želáme, a ktoré sa míňajú. Film vyzýva nespôsobovať bolesť či dokonca tragédiu nešetrnosťou k druhým. Intímne interiéry sú pozoruhodne nasvietené, hudba vynikajúco podfarbuje atmosféru, všetky sekvencie sú dokonale prepracované. Rafinovane vyrozprávaný dej vytvára z jemného pradiva chvejivú skutočnosť, blízku sneniu v bdelom stave. Pozorovateľ si tu z neúplných informácií zostavuje vlastnú skutočnosť, ktorá ho uspokojuje (v záverečnej scéne sa Magda pozerá do svojej izby Tomkovým ďalekohľadom a v zvoľnenom tempe sa opakuje pohľad na jej zúfalý osamelý plač doslova nad rozliatym mliekom, zrazu sa však objavuje Tomek, aby ju pohladil...).
    Žánry:DramaRomantický
    6
  7. Sledování
    Sledování (1999)
    Film
    Osamělý mladík Bill žije v Londýně a rád by se stal spisovatelem. Chybí mu ale inspirace, kontakty i finance. Rozhodne se sledovat neznámé lidi na ulicích, z davu si náhodně vybírá jednotlivce a pozoruje jejich chování, aby získal inspiraci a náměty pro své psaní. Tak si alespoň sám pro sebe obhajuje své nepřiznané voyeurství. Jednou poruší základní pravidlo, které si stanovil – nesledovat někoho dvakrát. Narazí tak na mladého zloděje, sebejistého a inteligentního chlapíka jménem Cobb, který Billa okamžitě prokoukne. Kdo koho vlastně sledoval? Než si to Bill stačí srovnat v hlavě, Cobb mu nabídne spolupráci. Také jej zajímají lidé a neváhá kvůli tomu vstupovat do jejich soukromí. Díky novému příteli se život pro Billa stává mnohem zajímavější, než fiktivní příběhy, o nichž chtěl psát. Celovečerní debut režiséra a scenáristy Christophera Nolana (Memento, Insomnie, Batman začíná), který vzniknul v průběhu jednoho roku o víkendech, je po formální i obsahové stránce originální. Nolanova výborná práce s postavami, dialogy a časem dělá z tohoto černobílého filmu napínavou podívanou, která zaujme navzdory svému skromnému rozpočtu. Příběh v žánru psychothrilleru se postupně skládá z jednotlivých zdánlivě nesouvisejících záběrů a scén až k překvapivé pointě. Některá témata a princip nelineárního vyprávění Nolan použil i ve svých pozdějších filmech Memento a Dokonalý trik. Snímek získal v roce 1998 cenu za nejlepší režii na Filmovém Festivalu v Newportu a další ocenění.
    78%
    Osamělý mladík Bill žije v Londýně a rád by se stal spisovatelem. Chybí mu ale inspirace, kontakty i finance. Rozhodne se sledovat neznámé lidi na ulicích, z davu si náhodně vybírá jednotlivce a pozoruje jejich chování, aby získal inspiraci a náměty pro své psaní. Tak si alespoň sám pro sebe obhajuje své nepřiznané voyeurství. Jednou poruší základní pravidlo, které si stanovil – nesledovat někoho dvakrát. Narazí tak na mladého zloděje, sebejistého a inteligentního chlapíka jménem Cobb, který Billa okamžitě prokoukne. Kdo koho vlastně sledoval? Než si to Bill stačí srovnat v hlavě, Cobb mu nabídne spolupráci. Také jej zajímají lidé a neváhá kvůli tomu vstupovat do jejich soukromí. Díky novému příteli se život pro Billa stává mnohem zajímavější, než fiktivní příběhy, o nichž chtěl psát. Celovečerní debut režiséra a scenáristy Christophera Nolana (Memento, Insomnie, Batman začíná), který vzniknul v průběhu jednoho roku o víkendech, je po formální i obsahové stránce originální. Nolanova výborná práce s postavami, dialogy a časem dělá z tohoto černobílého filmu napínavou podívanou, která zaujme navzdory svému skromnému rozpočtu. Příběh v žánru psychothrilleru se postupně skládá z jednotlivých zdánlivě nesouvisejících záběrů a scén až k překvapivé pointě. Některá témata a princip nelineárního vyprávění Nolan použil i ve svých pozdějších filmech Memento a Dokonalý trik. Snímek získal v roce 1998 cenu za nejlepší režii na Filmovém Festivalu v Newportu a další ocenění.
    7
  8. Hořký měsíc
    Hořký měsíc (1992)
    Film
    Po úspěšném kriminálním thrilleru FRANTIC natočil Roman Polanski další "pařížský" film - erotické drama podle knihy Pascala Brucknera Hořký měsíc. Ve středu jeho pozornosti se opět ocitají cizinci, vykořenění ze svého prostředí a prožívající nečekaně intenzivní a destruktivní citovou lekci. Mladý britský manželský pár, Nigel a Fiona Dobsonovi, se na cestě lodí seznámí s krásnou francouzskou tanečnicí Mimi a jejím starším invalidním americkým manželem Oscarem. Invalida vycítí mladíkův zájem o jeho manželku a po několik večerů mu vypráví šokující příběh jejich trýznivého vztahu. Oscar žil v Paříži, kde se nepříliš úspěšně pokoušel o spisovatelskou dráhu. Se servírkou Mimi prožil vášnivou romanci; po nějaké době se však dívky přesytil a musel vynaložit všechen svůj cynismus a krutost, aby se jí zbavil. Mimi se mu však krutě pomstila a připoutala ho k sobě navždy. Pár je nyní spojen poutem nenávisti a zmarněné lásky až za hrob. Setkání s podivnou dvojicí odhaluje dlouholetou manželskou krizi mladého páru, žijícího ve zdánlivém klidu jen proto, že nikdy neprošel milostným "rájem ani peklem". Frustrovaná, poddajná Fiona je však žárlivostí vyprovokována ke vzpouře proti svému citově pohodlnému, chladnému manželovi; katastrofa je stejně bouřlivá jako předchozí zdánlivý klid. Polanského pesimistická vize vypovídá o odvěké přitažlivosti mužského a ženského principu; ale muži a ženy neprožívají věci totožně (měsíc na obloze je pro Oscara sladký, pro Mimi však hořký) a mnohdy se míjejí. Jakýkoli dlouhodobý závazný vztah je podle tvůrce odsouzen ke krachu, jenž může mít v nejlepším případě podobu trpké a chladné "tiché dohody" (Dobsonovi), v nejhorším však skutečného pekla na Zemi (Mimi a Oscar). Stylově vytříbené drama jako vždy u Polanského popisuje zběsilý "balet citů" hrdinů s chladným, místy sarkastickým odstupem. Téma i atraktivní, avšak nikoli samoúčelné erotické scény se sadomasochistickým nádechem pravděpodobně zajistí jinak poněkud tezovitému snímku divácký ohlas.
    77%
    Po úspěšném kriminálním thrilleru FRANTIC natočil Roman Polanski další "pařížský" film - erotické drama podle knihy Pascala Brucknera Hořký měsíc. Ve středu jeho pozornosti se opět ocitají cizinci, vykořenění ze svého prostředí a prožívající nečekaně intenzivní a destruktivní citovou lekci. Mladý britský manželský pár, Nigel a Fiona Dobsonovi, se na cestě lodí seznámí s krásnou francouzskou tanečnicí Mimi a jejím starším invalidním americkým manželem Oscarem. Invalida vycítí mladíkův zájem o jeho manželku a po několik večerů mu vypráví šokující příběh jejich trýznivého vztahu. Oscar žil v Paříži, kde se nepříliš úspěšně pokoušel o spisovatelskou dráhu. Se servírkou Mimi prožil vášnivou romanci; po nějaké době se však dívky přesytil a musel vynaložit všechen svůj cynismus a krutost, aby se jí zbavil. Mimi se mu však krutě pomstila a připoutala ho k sobě navždy. Pár je nyní spojen poutem nenávisti a zmarněné lásky až za hrob. Setkání s podivnou dvojicí odhaluje dlouholetou manželskou krizi mladého páru, žijícího ve zdánlivém klidu jen proto, že nikdy neprošel milostným "rájem ani peklem". Frustrovaná, poddajná Fiona je však žárlivostí vyprovokována ke vzpouře proti svému citově pohodlnému, chladnému manželovi; katastrofa je stejně bouřlivá jako předchozí zdánlivý klid. Polanského pesimistická vize vypovídá o odvěké přitažlivosti mužského a ženského principu; ale muži a ženy neprožívají věci totožně (měsíc na obloze je pro Oscara sladký, pro Mimi však hořký) a mnohdy se míjejí. Jakýkoli dlouhodobý závazný vztah je podle tvůrce odsouzen ke krachu, jenž může mít v nejlepším případě podobu trpké a chladné "tiché dohody" (Dobsonovi), v nejhorším však skutečného pekla na Zemi (Mimi a Oscar). Stylově vytříbené drama jako vždy u Polanského popisuje zběsilý "balet citů" hrdinů s chladným, místy sarkastickým odstupem. Téma i atraktivní, avšak nikoli samoúčelné erotické scény se sadomasochistickým nádechem pravděpodobně zajistí jinak poněkud tezovitému snímku divácký ohlas.
    8
  9. Zatímco spíš
    Zatímco spíš (2011)
    Film

    César pracuje jako vrátný v bytovém domě v Barceloně. S úsměvem otevírá dveře nájemníkům a vyřizuje jejich stížnosti. Není to sice ta nejlepší práce na světě, ale on o změně místa neuvažuje. Jeho práce mu totiž umožňuje poznat všechny nájemníky domu, jejich denní harmonogram a zvyky. Ví o všech jejich příchodech a odchodech, zná jejich slabé stránky i tajemství. Může dokonce ovládat jejich životy, jitřit otevřené rány a ponořit se do nich. A to vše, aniž by proti němu vzniklo jakékoliv podezření.

    Hra na kočku a na myš začíná, aniž by oběť o tom měla sebemenší tušení…

    Žánry:DramaHororThriller
    75%

    César pracuje jako vrátný v bytovém domě v Barceloně. S úsměvem otevírá dveře nájemníkům a vyřizuje jejich stížnosti. Není to sice ta nejlepší práce na světě, ale on o změně místa neuvažuje. Jeho práce mu totiž umožňuje poznat všechny nájemníky domu, jejich denní harmonogram a zvyky. Ví o všech jejich příchodech a odchodech, zná jejich slabé stránky i tajemství. Může dokonce ovládat jejich životy, jitřit otevřené rány a ponořit se do nich. A to vše, aniž by proti němu vzniklo jakékoliv podezření.

    Hra na kočku a na myš začíná, aniž by oběť o tom měla sebemenší tušení…

    Žánry:DramaHororThriller
    9
  10. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.8 z 1000+ hodnocení4.8 (1000+ hodnocení)

    ZDARMA
  11. Disturbia
    Disturbia (2007)
    Film
    • Netflix
    • iTunes
    Šmírovat sousedy se příliš nevyplácí. Můžete objevit temná tajemství, která měla zůstat skryta před celým světem, a v důsledku toho vám pak půjde o život. Vaše šance na přežití jsou o to menší, že se prakticky nemůžete hnout z místa. Pokud máte pocit, že čtete synopsi slavného thrilleru Alfreda Hitchcocka Okno do dvora, nejste daleko od pravdy. Tvůrci snímku Disturbia se jím při psaní scénáře a během samotného natáčení lehce inspirovali. Teenager Kale (Shia LaBeouf) má zásadní problém. Dosud se nevyrovnal se smrtí otce, který mu při autonehodě zemřel před očima, a v důsledku toho fyzicky napadl učitele španělštiny, který se o něj nevědomky "otřel". Pro aktivního kluka jsou tři měsíce úředně nařízeného domácího vězení neskutečným utrpením. Uniknout nemůže, kontrolní zařízení, které nosí ve dne v noci kousek nad kotníkem, ho hlídá až příliš dokonale. Pravidla jsou jasná - pokud se vzdálí od rodného domu, čeká ho polepšovna. Do sousedství se naštěstí nastěhovala atraktivní vrstevnice Ashley (Sarah Roemer), a tak si Kale krátí čas jejím šmírováním otcovým dalekohledem. Postupně ho tahle "špionážní hra" začne pohlcovat, čím dál hlouběji proniká do soukromí svých sousedů, až u jednoho z nich (David Morse) zaznamená velmi nezvyklé chování. Společně s Ashley, která jeho pozorovacím dýchánkům také propadne, začínají monitorovat každý jeho krok, až v nich začne klíčit podezření, že by to mohl být dlouho hledaný sériový vrah. Uvěří ale někdo klukovi se škraloupem a jeho přítelkyni, která také není zrovna bezproblémová? Vždyť možná jde jen o výplody jejich bujné fantazie. Možná ale právě odhalili tajemství, kvůli kterému by mohli velmi snadno zemřít. Nezapomínejte, že každý vrah je něčí soused. Scenárista Christopher Landon připouští vliv slavných "voyeurských filmů", jako bylo výše zmiňované Okno do dvora nebo Antonioniho Zvětšenina, ale námět ho prý napadl ve chvíli, kdy byl na návštěvě u sestry na předměstí v Los Angeles, prý idylickém tak, že se v něm "určitě musí dít něco strašlivého". Režie se ujal D. J. Caruso (Zloději životů), kterému tuto práci osobně nabídnul produkující Steven Spielberg. Do hlavní role byl po náročném castingu (protože prakticky neopustí plátno) obsazen hvězdný teenager Shia LaBeouff (Já, robot; Transformers), kterého podporují ostřílení herci Carrie-Anne Moss (trilogie Matrix, Memento) a David Morse (Zelená míle, 16 bloků).
    74%
    Šmírovat sousedy se příliš nevyplácí. Můžete objevit temná tajemství, která měla zůstat skryta před celým světem, a v důsledku toho vám pak půjde o život. Vaše šance na přežití jsou o to menší, že se prakticky nemůžete hnout z místa. Pokud máte pocit, že čtete synopsi slavného thrilleru Alfreda Hitchcocka Okno do dvora, nejste daleko od pravdy. Tvůrci snímku Disturbia se jím při psaní scénáře a během samotného natáčení lehce inspirovali. Teenager Kale (Shia LaBeouf) má zásadní problém. Dosud se nevyrovnal se smrtí otce, který mu při autonehodě zemřel před očima, a v důsledku toho fyzicky napadl učitele španělštiny, který se o něj nevědomky "otřel". Pro aktivního kluka jsou tři měsíce úředně nařízeného domácího vězení neskutečným utrpením. Uniknout nemůže, kontrolní zařízení, které nosí ve dne v noci kousek nad kotníkem, ho hlídá až příliš dokonale. Pravidla jsou jasná - pokud se vzdálí od rodného domu, čeká ho polepšovna. Do sousedství se naštěstí nastěhovala atraktivní vrstevnice Ashley (Sarah Roemer), a tak si Kale krátí čas jejím šmírováním otcovým dalekohledem. Postupně ho tahle "špionážní hra" začne pohlcovat, čím dál hlouběji proniká do soukromí svých sousedů, až u jednoho z nich (David Morse) zaznamená velmi nezvyklé chování. Společně s Ashley, která jeho pozorovacím dýchánkům také propadne, začínají monitorovat každý jeho krok, až v nich začne klíčit podezření, že by to mohl být dlouho hledaný sériový vrah. Uvěří ale někdo klukovi se škraloupem a jeho přítelkyni, která také není zrovna bezproblémová? Vždyť možná jde jen o výplody jejich bujné fantazie. Možná ale právě odhalili tajemství, kvůli kterému by mohli velmi snadno zemřít. Nezapomínejte, že každý vrah je něčí soused. Scenárista Christopher Landon připouští vliv slavných "voyeurských filmů", jako bylo výše zmiňované Okno do dvora nebo Antonioniho Zvětšenina, ale námět ho prý napadl ve chvíli, kdy byl na návštěvě u sestry na předměstí v Los Angeles, prý idylickém tak, že se v něm "určitě musí dít něco strašlivého". Režie se ujal D. J. Caruso (Zloději životů), kterému tuto práci osobně nabídnul produkující Steven Spielberg. Do hlavní role byl po náročném castingu (protože prakticky neopustí plátno) obsazen hvězdný teenager Shia LaBeouff (Já, robot; Transformers), kterého podporují ostřílení herci Carrie-Anne Moss (trilogie Matrix, Memento) a David Morse (Zelená míle, 16 bloků).
    10
  12. Zvětšenina
    Zvětšenina (1966)
    Film

    Filmová esej o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Jedno z nejslavnějších děl světové kinematografie.
    Je mladý, pohledný, úspěšný a bohatý, svět – zejména jeho ženská část – mu leží u nohou. Módní fotograf Thomas, ochotný pro získání nevšedních snímků přenocovat v noclehárně mezi nuzáky, aby ovšem vzápětí přesedl do svého rolls-royce a odjel do svého ateliéru fotit atraktivní modelku. Dravý, arogantní, sebevědomý – a přece vnitřně, skrytě zranitelný. Do londýnského Maryon parku jej zavedla vlastně náhoda. Ale správný fotograf neudělá krok bez svého aparátu a vzdálená dvojice milenců, skotačící na pozadí nádherné, majestátní zeleně je příliš zajímavým objektem, než aby ji jen tak přehlédl. Jenomže náladové fotografie v sobě, jak má Thomas brzy zjistit, skrývají znepokojivé tajemství…
    Zvětšeninu natočil Michelangelo Antonioni podle povídky argentinského spisovatele Julia Cortázara Babí léto (česky vyšlo ve Světové literatuře v r. 1968 již pod názvem Zvětšenina). Se spoluscenáristou Toninem Guerrou přesadil její příběh z Paříže do Londýna, který byl v polovině šedesátých let minulého století avantgardní metropolí, centrem hippies, boomu všech druhů umění – pop-artu, fotografie, divadla, módy i hudby. Antonioni se na svůj první zahraniční film důkladně připravoval. Žil v Londýně osm měsíců, vyzpovídal desítky příslušníků nejrůznějších profesí, chodil po klubech, vstřebával onu specifickou, nepopsatelnou atmosféru. A pak jej za půl roku natočil. Navázal jím přímo na svou „tetralogii citů“ z let 1959–1964 (Dobrodružství, Noc, Zatmění, Červená pustina). Opět nabídl divákovi mnohovrstevnaté metaforické dílo se záměrně neuzavřenými motivy, provokující k mnoha interpretacím. Zvětšenina je detektivním příběhem s hádankou, psychologickou studií, filmovou úvahou o hranicích výtvarných a narativních umění i filozofickou esejí o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Antonioni jí vzdal i hold intuici, jedné ze svých stěžejních tvůrčích metod. Přihlásil se k ní zejména výroky „Dělám filmy spíše žaludkem než mozkem“ nebo „Zkušenost mě naučila, že pokud je intuice krásná, pak je správná.“ (Česká televize)

    74%

    Filmová esej o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Jedno z nejslavnějších děl světové kinematografie.
    Je mladý, pohledný, úspěšný a bohatý, svět – zejména jeho ženská část – mu leží u nohou. Módní fotograf Thomas, ochotný pro získání nevšedních snímků přenocovat v noclehárně mezi nuzáky, aby ovšem vzápětí přesedl do svého rolls-royce a odjel do svého ateliéru fotit atraktivní modelku. Dravý, arogantní, sebevědomý – a přece vnitřně, skrytě zranitelný. Do londýnského Maryon parku jej zavedla vlastně náhoda. Ale správný fotograf neudělá krok bez svého aparátu a vzdálená dvojice milenců, skotačící na pozadí nádherné, majestátní zeleně je příliš zajímavým objektem, než aby ji jen tak přehlédl. Jenomže náladové fotografie v sobě, jak má Thomas brzy zjistit, skrývají znepokojivé tajemství…
    Zvětšeninu natočil Michelangelo Antonioni podle povídky argentinského spisovatele Julia Cortázara Babí léto (česky vyšlo ve Světové literatuře v r. 1968 již pod názvem Zvětšenina). Se spoluscenáristou Toninem Guerrou přesadil její příběh z Paříže do Londýna, který byl v polovině šedesátých let minulého století avantgardní metropolí, centrem hippies, boomu všech druhů umění – pop-artu, fotografie, divadla, módy i hudby. Antonioni se na svůj první zahraniční film důkladně připravoval. Žil v Londýně osm měsíců, vyzpovídal desítky příslušníků nejrůznějších profesí, chodil po klubech, vstřebával onu specifickou, nepopsatelnou atmosféru. A pak jej za půl roku natočil. Navázal jím přímo na svou „tetralogii citů“ z let 1959–1964 (Dobrodružství, Noc, Zatmění, Červená pustina). Opět nabídl divákovi mnohovrstevnaté metaforické dílo se záměrně neuzavřenými motivy, provokující k mnoha interpretacím. Zvětšenina je detektivním příběhem s hádankou, psychologickou studií, filmovou úvahou o hranicích výtvarných a narativních umění i filozofickou esejí o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Antonioni jí vzdal i hold intuici, jedné ze svých stěžejních tvůrčích metod. Přihlásil se k ní zejména výroky „Dělám filmy spíše žaludkem než mozkem“ nebo „Zkušenost mě naučila, že pokud je intuice krásná, pak je správná.“ (Česká televize)

    11
  13. Rozervaná objetí
    Rozervaná objetí (2009)
    Film
    • KVIFF TV
    Před čtrnácti lety se jeden muž stal obětí vážné autonehody, při níž ztratil nejen zrak, ale i ženu svého života, Lenu. Tento muž má dvě jména. První je Harry Caine – pseudonym, který používá pro literární tvorbu. Druhé je Mateo Blanco – jeho skutečné jméno, kterým se podepisuje pod filmy, které natáčí. Po nehodě se Mateo stává Harrym. Vzhledem k tomu, že už nemůže režírovat filmy, nechá Matea umřít se ženou, kterou miloval. Nyní žije Harry díky psaní scénářů, pomoci své oddané produkční a jejího syna Diega. Rozhodl se žít, aby mohl vyprávět, a díky tomu je stále velice aktivní a atraktivní slepec, jemuž se podařilo vyvinout si zbývající smysly tak, že si vše užívá plnými doušky. Ze svého života vymýtil veškeré události, které se staly před lety. Svět na Matea zapomněl velice rychle a on nemá zájem o jeho vzkříšení. Jenže jedné noci se stane Diegovi nehoda a Harry se o něj stará. Během dlouhých nocí, co u chlapce bdí, mu začne vyprávět o své minulosti, jako by to byla jen pohádka, která ho má zabavit… Vypráví příběh nešťastné lásky, žárlivosti a zrady. Slavný oscarový španělský scenárista a režisér Pedro Almodóvar se vrací tři roky po snímku Volver i se svým hereckým talismanem, čerstvou držitelkou Oscara Penélope Cruz. Rozervaná objetí jsou natočená ve stylu noirových filmů z padesátých let minulého století a Almodóvar do klasického žánru otiskuje pečeť svého neobyčejného talentu. [44. MFFKV 2009]
    74%
    Před čtrnácti lety se jeden muž stal obětí vážné autonehody, při níž ztratil nejen zrak, ale i ženu svého života, Lenu. Tento muž má dvě jména. První je Harry Caine – pseudonym, který používá pro literární tvorbu. Druhé je Mateo Blanco – jeho skutečné jméno, kterým se podepisuje pod filmy, které natáčí. Po nehodě se Mateo stává Harrym. Vzhledem k tomu, že už nemůže režírovat filmy, nechá Matea umřít se ženou, kterou miloval. Nyní žije Harry díky psaní scénářů, pomoci své oddané produkční a jejího syna Diega. Rozhodl se žít, aby mohl vyprávět, a díky tomu je stále velice aktivní a atraktivní slepec, jemuž se podařilo vyvinout si zbývající smysly tak, že si vše užívá plnými doušky. Ze svého života vymýtil veškeré události, které se staly před lety. Svět na Matea zapomněl velice rychle a on nemá zájem o jeho vzkříšení. Jenže jedné noci se stane Diegovi nehoda a Harry se o něj stará. Během dlouhých nocí, co u chlapce bdí, mu začne vyprávět o své minulosti, jako by to byla jen pohádka, která ho má zabavit… Vypráví příběh nešťastné lásky, žárlivosti a zrady. Slavný oscarový španělský scenárista a režisér Pedro Almodóvar se vrací tři roky po snímku Volver i se svým hereckým talismanem, čerstvou držitelkou Oscara Penélope Cruz. Rozervaná objetí jsou natočená ve stylu noirových filmů z padesátých let minulého století a Almodóvar do klasického žánru otiskuje pečeť svého neobyčejného talentu. [44. MFFKV 2009]
    12
  14. Šmírák
    Šmírák (1960)
    Film
    73%
    13
  15. Smrt panen
    Smrt panen (2000)
    Film
    • iTunes
    Láska a nenávist, sex a smrt, vzpomínky a touha. A jedno velké tajemství. Kolem domu Lisbonových se točí všichni kluci. Žije v něm pět krásných sester, kterým jejich rodiče zakazují chodit ven, a chlapci o nich něco vědí jen díky tomu, co vidí přes okna. Tato rodina má temné tajemství, ale nikdo by ho neodhalil, kdyby místní playboy Trip nepozval krásnou Lux Lisbonovou na večírek. Rodiče dokonce povolí děvčatům jít ven a vše vypadá v pořádku. Když se Trip a Lux trochu sblíží, věci naberou nečekaný spád. Kluci teď již nechtějí děvčata jen sledovat. Chtějí je zachránit - i za cenu vlastní nevinnosti.
    73%
    Láska a nenávist, sex a smrt, vzpomínky a touha. A jedno velké tajemství. Kolem domu Lisbonových se točí všichni kluci. Žije v něm pět krásných sester, kterým jejich rodiče zakazují chodit ven, a chlapci o nich něco vědí jen díky tomu, co vidí přes okna. Tato rodina má temné tajemství, ale nikdo by ho neodhalil, kdyby místní playboy Trip nepozval krásnou Lux Lisbonovou na večírek. Rodiče dokonce povolí děvčatům jít ven a vše vypadá v pořádku. Když se Trip a Lux trochu sblíží, věci naberou nečekaný spád. Kluci teď již nechtějí děvčata jen sledovat. Chtějí je zachránit - i za cenu vlastní nevinnosti.
    14
  16. Sex, lži a video
    Sex, lži a video (1989)
    Film
    • HBO Max
    Jak již víme, není tento snímek dráždivou erotickou podívanou, ale komorní psychologickou studií svérázných vztahů mladé čtveřice s nádechem smutné komedie v jemném rohmerovském stylu. Rozhodující roli v příběhu má podivínská záliba ústředního hrdiny Grahama, jíž si kompenzuje své problémy s lidmi a se sexem: nahrává si na video zpovědi různých žen o jejich intimním životě a sexuálních problémech. Tento inteligentní a skromný film se stal nečekaně úspěšným debutem tehdy šestadvacetiletého režiséra S. Soderbergha. Hrdinami znepokojujícího příběhu o intimní síle rozhovoru jsou čtyři třicátníci. John je úspěšný právník, který bydlí se ženou Ann v Los Angeles. Ann je plachý a dobrácký typ, nadovšechno miluje svého manžela a žije život podle všech předepsaných pravidel. Svému psychoanalytikovi se však svěří, že navzdory lásce k Johnovi ji jejich intimní život nechává chladnou. Sexuálně frustrovaný John proto hledá útočiště u Anniny sestry Cynthie, vyzývavé rebelky, která vždy žárlila na vzorně se chovající Ann. Všechno se však změní s příchodem Grahama, Johnova spolubydlícího z univerzitních časů. Graham je záhadný muž a nikdo neví, co má v životě za sebou. Rychle se sblíží s Ann a svěří se jí se svým tajemstvím. Sexuální uspokojení nedokáže najít v normálním vztahu se ženou, ale pouze prostřednictvím natáčení rozhovorů o erotických fantaziích žen. Ačkoliv je Ann Grahamovým přiznáním vyděšená, zároveň ji i fascinuje. Poté, co odhalí manželovu nevěru a sestřinu zradu, je nucena upustit od svého úzkoprsého vnímání světa a nabere odvahu pustit Grahama a jeho kameru do svých intimních představ. Debut amerického režiséra Stevena Soderbergha se stal hitem amerického nezávislého filmu a na MFF Cannes získal prestižní Zlatou palmu. Tyto úspěchy Soderberghovi otevřely cestu do Hollywoodu, kde se stal režisérem inteligentních blockbusterů jako Dannyho jedenáctka, Erin Brockovich, Traffic - Aféry bezmocných či Solaris.
    Žánry:DramaNezávislý
    73%
    Jak již víme, není tento snímek dráždivou erotickou podívanou, ale komorní psychologickou studií svérázných vztahů mladé čtveřice s nádechem smutné komedie v jemném rohmerovském stylu. Rozhodující roli v příběhu má podivínská záliba ústředního hrdiny Grahama, jíž si kompenzuje své problémy s lidmi a se sexem: nahrává si na video zpovědi různých žen o jejich intimním životě a sexuálních problémech. Tento inteligentní a skromný film se stal nečekaně úspěšným debutem tehdy šestadvacetiletého režiséra S. Soderbergha. Hrdinami znepokojujícího příběhu o intimní síle rozhovoru jsou čtyři třicátníci. John je úspěšný právník, který bydlí se ženou Ann v Los Angeles. Ann je plachý a dobrácký typ, nadovšechno miluje svého manžela a žije život podle všech předepsaných pravidel. Svému psychoanalytikovi se však svěří, že navzdory lásce k Johnovi ji jejich intimní život nechává chladnou. Sexuálně frustrovaný John proto hledá útočiště u Anniny sestry Cynthie, vyzývavé rebelky, která vždy žárlila na vzorně se chovající Ann. Všechno se však změní s příchodem Grahama, Johnova spolubydlícího z univerzitních časů. Graham je záhadný muž a nikdo neví, co má v životě za sebou. Rychle se sblíží s Ann a svěří se jí se svým tajemstvím. Sexuální uspokojení nedokáže najít v normálním vztahu se ženou, ale pouze prostřednictvím natáčení rozhovorů o erotických fantaziích žen. Ačkoliv je Ann Grahamovým přiznáním vyděšená, zároveň ji i fascinuje. Poté, co odhalí manželovu nevěru a sestřinu zradu, je nucena upustit od svého úzkoprsého vnímání světa a nabere odvahu pustit Grahama a jeho kameru do svých intimních představ. Debut amerického režiséra Stevena Soderbergha se stal hitem amerického nezávislého filmu a na MFF Cannes získal prestižní Zlatou palmu. Tyto úspěchy Soderberghovi otevřely cestu do Hollywoodu, kde se stal režisérem inteligentních blockbusterů jako Dannyho jedenáctka, Erin Brockovich, Traffic - Aféry bezmocných či Solaris.
    Žánry:DramaNezávislý
    15
  17. Mr. Brooks
    Mr. Brooks (2007)
    Film
    Earl Brooks (Kevin Costner) právě obdržel cenu Muž roku od obchodní komory a pronáší svůj dojemný, vtipný a hlavně americký projev díků. Jen málokdo v sále tuší, co je Brooks skutečně zač. V noci se po městě pohybuje jako nekompromisní vrah, který své oběti vždy vyruší při milování a dvěma dobře mířenými ranami zastřelí. Nezůstávají po něm žádné stopy, jen těla jsou vždy naaranžována do různých pozic a vyšetřující inspektorka Tracy Attwood (Demi Moore) se nemůže dopátrat k jediné kloudné indícii. Navíc má osobní problémy nejen se svou prací, ale i s kriminálníky, které dostala do vězení a bývalým manželem, jenž jí vydírá, aby získal alespoň část jejího dědictví po otci. Brooks, výborný manažer, milující otec a dokonalý vrah je při jedné vraždě vyfotografován náhodným svědkem (Dane Cook). Ten věc nedá policii, ale na oplátku chce, aby se mohl vražd účastnit. Z téhle situace se už ani Brooks nemůže dostat zrovna lehce. Mr. Brooks je film o potlačovaných touhách a vnitřním souboji každého z nás s našimi vlastními démony. V roli Brooksova alterega Marshalla se představí vynikající William Hurt (Syriana, Dějiny násilí). Brooks se snaží vraždění ukončit, ale Marshall je v něm příliš silně zakotven a tak se Brooks propadá stále hlouběji. Podobně jako se inspektorka Attwoodová snaží vyrovnat s nepřízní otce, kterého zklamalo to, že nemá syna. I ona přes svůj zdánlivý klid prožívá skutečně nepříjemné období. Film velmi stroze a šokujícím způsobem ukazuje Brooksovu proměnu v monstrum a zpět. Scény vražd jsou chladné, odosobnělé, jen Brooksův prožitek je znásobován různými krátkými detaily na umírající pár. Vynikající herecké výkony všech čtyř hlavních protagonistů pak filmu dodávají potřebnou civilní a napínavou atmosféru.
    Žánry:DramaKrimiThriller
    73%
    Earl Brooks (Kevin Costner) právě obdržel cenu Muž roku od obchodní komory a pronáší svůj dojemný, vtipný a hlavně americký projev díků. Jen málokdo v sále tuší, co je Brooks skutečně zač. V noci se po městě pohybuje jako nekompromisní vrah, který své oběti vždy vyruší při milování a dvěma dobře mířenými ranami zastřelí. Nezůstávají po něm žádné stopy, jen těla jsou vždy naaranžována do různých pozic a vyšetřující inspektorka Tracy Attwood (Demi Moore) se nemůže dopátrat k jediné kloudné indícii. Navíc má osobní problémy nejen se svou prací, ale i s kriminálníky, které dostala do vězení a bývalým manželem, jenž jí vydírá, aby získal alespoň část jejího dědictví po otci. Brooks, výborný manažer, milující otec a dokonalý vrah je při jedné vraždě vyfotografován náhodným svědkem (Dane Cook). Ten věc nedá policii, ale na oplátku chce, aby se mohl vražd účastnit. Z téhle situace se už ani Brooks nemůže dostat zrovna lehce. Mr. Brooks je film o potlačovaných touhách a vnitřním souboji každého z nás s našimi vlastními démony. V roli Brooksova alterega Marshalla se představí vynikající William Hurt (Syriana, Dějiny násilí). Brooks se snaží vraždění ukončit, ale Marshall je v něm příliš silně zakotven a tak se Brooks propadá stále hlouběji. Podobně jako se inspektorka Attwoodová snaží vyrovnat s nepřízní otce, kterého zklamalo to, že nemá syna. I ona přes svůj zdánlivý klid prožívá skutečně nepříjemné období. Film velmi stroze a šokujícím způsobem ukazuje Brooksovu proměnu v monstrum a zpět. Scény vražd jsou chladné, odosobnělé, jen Brooksův prožitek je znásobován různými krátkými detaily na umírající pár. Vynikající herecké výkony všech čtyř hlavních protagonistů pak filmu dodávají potřebnou civilní a napínavou atmosféru.
    Žánry:DramaKrimiThriller
    16
  18. Expres foto
    Expres foto (2002)
    Film
    • Disney+
    • iTunes
    • Rakuten
    72%
    17
  19. Výstřel
    Výstřel (1981)
    Film
    Zvukař Jack Terry pracuje na novém filmu pro soukromou produkci a vyráží do terénu pořídit autentické zvuky. Při jedné z výprav se náhodou stane svědkem dramatické události – auto sjede z mostu do řeky. Jack neváhá a zachrání z vozu mladou ženu jménem Sally, řidiče se však zachránit nepodaří. Později vyjde najevo, že obětí je guvernér McRyan, vážný uchazeč o prezidentské křeslo. Jeho spolupracovník Lawrence Henry Jacka požádá, aby o Sally raději pomlčel, kvůli ochraně zesnulého politika a jeho rodiny. Jack přesto zůstává se Sally v kontaktu a odveze ji do motelu. Jakmile si však Jack znovu poslechne záznam, který pořídil v osudnou noc, zjistí, že nehoda možná nebyla náhodná…
    72%
    Zvukař Jack Terry pracuje na novém filmu pro soukromou produkci a vyráží do terénu pořídit autentické zvuky. Při jedné z výprav se náhodou stane svědkem dramatické události – auto sjede z mostu do řeky. Jack neváhá a zachrání z vozu mladou ženu jménem Sally, řidiče se však zachránit nepodaří. Později vyjde najevo, že obětí je guvernér McRyan, vážný uchazeč o prezidentské křeslo. Jeho spolupracovník Lawrence Henry Jacka požádá, aby o Sally raději pomlčel, kvůli ochraně zesnulého politika a jeho rodiny. Jack přesto zůstává se Sally v kontaktu a odveze ji do motelu. Jakmile si však Jack znovu poslechne záznam, který pořídil v osudnou noc, zjistí, že nehoda možná nebyla náhodná…
    18
  20. V domě
    V domě (2012)
    Film
    • Edison
    72%
    19
  21. Pianistka
    Pianistka (2001)
    Film
    Zralá třicátnice a brilantní profesorka klavíru Erika Kohut (Isabelle Huppert) vede trojí život. Zatímco ve dne je váženou osobností pedagogického sboru Vídeňské konzervatoře, večer ukájí svou zvrhlou sexualitu v obchodech s nejhrubším pornem, šmírováním mileneckých párů a masochistickým sebezraňováním. Třetí podobou její existence je vypjaté soužití s tyranskou matkou (Annie Girardot), plné brutálních hádek a vášnivého usmiřování. Erika přesto dokáže udržet svůj bizarní životní styl pod kontrolou až do chvíle, kdy se seznámí s pohledným a talentovaným studentem Walterem (Benoît Magimel). Oboustranná citová náklonnost záhy narazí na neschopnost Eriky navázat normální erotický vztah. Její temné vášně promění rodící se lásku v trýznivé peklo. Kontroverzní PIANISTKA byla s příznivým ohlasem uvedena na MFF Cannes. Oba hlavní představitelé Isabelle Huppert a Benoît Magimel obdrželi Ceny pro nejlepší herce, zatímco režisér Michael Haneke získal za svůj film Velkou cenu poroty.
    72%
    Zralá třicátnice a brilantní profesorka klavíru Erika Kohut (Isabelle Huppert) vede trojí život. Zatímco ve dne je váženou osobností pedagogického sboru Vídeňské konzervatoře, večer ukájí svou zvrhlou sexualitu v obchodech s nejhrubším pornem, šmírováním mileneckých párů a masochistickým sebezraňováním. Třetí podobou její existence je vypjaté soužití s tyranskou matkou (Annie Girardot), plné brutálních hádek a vášnivého usmiřování. Erika přesto dokáže udržet svůj bizarní životní styl pod kontrolou až do chvíle, kdy se seznámí s pohledným a talentovaným studentem Walterem (Benoît Magimel). Oboustranná citová náklonnost záhy narazí na neschopnost Eriky navázat normální erotický vztah. Její temné vášně promění rodící se lásku v trýznivé peklo. Kontroverzní PIANISTKA byla s příznivým ohlasem uvedena na MFF Cannes. Oba hlavní představitelé Isabelle Huppert a Benoît Magimel obdrželi Ceny pro nejlepší herce, zatímco režisér Michael Haneke získal za svůj film Velkou cenu poroty.
    20
Které jsou top filmy na téma voyeurství? Ve filmovém žebříčku pro téma voyeurství s celkovým počtem 88 titulů vede těchto 5 nejlepších filmů: Truman Show, Psycho, Okno do dvora, Perfect Blue, Modrý samet, s hlavními hvězdami, jako jsou: Jim Carrey, Laura Linney, Noah Emmerich, Natascha McElhone, Holland Taylor, Ed Harris. Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video, Disney+, Oneplay, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.