Zralá třicátnice a brilantní profesorka klavíru Erika Kohut (Isabelle Huppert) vede trojí život. Zatímco ve dne je váženou osobností pedagogického sboru Vídeňské konzervatoře, večer ukájí svou zvrhlou sexualitu v obchodech s nejhrubším pornem, šmírováním mileneckých párů a masochistickým sebezraňováním. Třetí podobou její existence je vypjaté soužití s tyranskou matkou (Annie Girardot), plné brutálních hádek a vášnivého usmiřování. Erika přesto dokáže udržet svůj bizarní životní styl pod kontrolou až do chvíle, kdy se seznámí v pohledným a talentovaným studentem Walterem (Benoît Magimel). Oboustranná citová náklonnost záhy narazí na neschopnost Eriky navázat normální erotický vztah. Její temné vášně promění rodící se lásku v trýznivé peklo.
Kontroverzní PIANISTKA byla s příznivým ohlasem uvedena na MFF Cannes. Oba hlavní představitelé Isabelle Huppert a Benoît Magimel obdrželi Ceny pro nejlepší herce, zatímco režisér Michael Haneke získal za svůj film Velkou cenu poroty.
Těžký a silně perverzní snímek o nenápadné učitelce klavíru a jejich trochu výstředních sexuálních choutkách, které by ráda vyzkoušela na svém novém žákovi. Zbytečně zdlouhavé, odtažité a popravdě nepříliš zajímavé.
Z počátku to vypadá na sušší intelektuální drama se spoustou vážné hudby, ale vyklube se z toho silné psychologické drama z intenzivním sexuálním podtextem. Pěkně vyskládaný film, který jde lehce do extrému, ale ne násilnou formou, prostě tématem, jako takovým. Zajímavá podívaná.
Kdyby to nenatočil Haneke, nejspíš bych to čistě dějem považoval za samoúčelné a prázdné. Jeho preciznost tomu ale dodává na hodnotě. Možná je to jen iluze, ale právě o téhle iluzi filmy jsou.