Žebříčky

Nejlepší filmy na téma: surrealismus

  1. Happy end
    Happy end (1967)
    Film
    • KVIFF TV
    Oldřich Lipský se rozpřáhl k unikátnímu experimentu: příběh vypráví - a to doslova - pozpátku. Zvolil polohu bizarní kriminální komedie: na jejím počátku vidíme, jak se zdvíhá ostří gilotiny, jak useknutá odsouzencova hlava přiskočí zpět ke krku atd. Vše se odvíjí skrze mile zveličovaná žánrová schémata, do nichž jsou vměstnány osudy vznětlivého řezníka, jehož přivede do varu manželčina nevěra. A protože sekerou i nožem se umí dokonale ohánět, pomsta na sebe nenechá dlouho čekat. Na diváky však režisérův počin byl příliš výstřední a přehlíželi jej; nutno však uznat, že ani režisér nedokázal adekvátně realizovat veškeré své představy, takže výsledek byl jakýsi polovičatý.
    84%
    Oldřich Lipský se rozpřáhl k unikátnímu experimentu: příběh vypráví - a to doslova - pozpátku. Zvolil polohu bizarní kriminální komedie: na jejím počátku vidíme, jak se zdvíhá ostří gilotiny, jak useknutá odsouzencova hlava přiskočí zpět ke krku atd. Vše se odvíjí skrze mile zveličovaná žánrová schémata, do nichž jsou vměstnány osudy vznětlivého řezníka, jehož přivede do varu manželčina nevěra. A protože sekerou i nožem se umí dokonale ohánět, pomsta na sebe nenechá dlouho čekat. Na diváky však režisérův počin byl příliš výstřední a přehlíželi jej; nutno však uznat, že ani režisér nedokázal adekvátně realizovat veškeré své představy, takže výsledek byl jakýsi polovičatý.
    1
  2. Adéla ještě nevečeřela
    Adéla ještě nevečeřela (1978)
    Film
    • Netflix
    • Oneplay
    • Prima Plus
    • +4
    Neporazitelný soukromý detektiv Nick Carter přijíždí do Prahy řešit případ, s nímž si zdejší policie neví rady. Je vyzbrojen geniálním mozkem a nejnovějšími převratnými vynálezy, cestou z New Yorku hravě zvládl češtinu. Na místě, zejména v malebných hospůdkách nad orosenou sklenicí, ovšem zjišťuje, že v Čechách všechno chodí trochu jinak než v Americe. Podaří se mu překazit ďábelské plány zločinného hraběte von Kratzmar a zachránit květ nevinnosti líbezné Květušky? Parodii na laciné sešitové detektivky natočil v roce 1977 Oldřich Lipský podle námětu a scénáře Jiřího Brdečky (v té době spolu měli na kontě už několik filmů, zejména nedostižného Limonádového Joea). Při realizaci snímku se sešla celá řada význačných osobností. I do malých rolí obsadil režisér slavné herce, působivé kostýmy navrhl Theodor Pištěk, výtvarnou spoluprací a animací přispěl Jan Švankmajer, hudbu složil Luboš Fišer. Výsledkem je nestárnoucí komedie, kterou je možno vidět opakovaně, neboť se při ní vždy znovu spolehlivě pobavíte. (oficiální text distributora)
    83%
    Neporazitelný soukromý detektiv Nick Carter přijíždí do Prahy řešit případ, s nímž si zdejší policie neví rady. Je vyzbrojen geniálním mozkem a nejnovějšími převratnými vynálezy, cestou z New Yorku hravě zvládl češtinu. Na místě, zejména v malebných hospůdkách nad orosenou sklenicí, ovšem zjišťuje, že v Čechách všechno chodí trochu jinak než v Americe. Podaří se mu překazit ďábelské plány zločinného hraběte von Kratzmar a zachránit květ nevinnosti líbezné Květušky? Parodii na laciné sešitové detektivky natočil v roce 1977 Oldřich Lipský podle námětu a scénáře Jiřího Brdečky (v té době spolu měli na kontě už několik filmů, zejména nedostižného Limonádového Joea). Při realizaci snímku se sešla celá řada význačných osobností. I do malých rolí obsadil režisér slavné herce, působivé kostýmy navrhl Theodor Pištěk, výtvarnou spoluprací a animací přispěl Jan Švankmajer, hudbu složil Luboš Fišer. Výsledkem je nestárnoucí komedie, kterou je možno vidět opakovaně, neboť se při ní vždy znovu spolehlivě pobavíte. (oficiální text distributora)
    2
  3. Zapomenutí
    Zapomenutí (1950)
    Film
    Sociálně kritické drama z periférie Mexico City o tom, jak žijí a přežívají mladiství na okraji společnosti. Pocházejí z chudých rodin a nemají možnost vymanit se z bludného kruhu násilí, zneužívání a nedůvěry. Tento snímek je syrovým obviněním dospělých v roli rodičů. Syrovost a upřímnost tak umocňují celkový zážitek z filmu, který ani po 57 letech neztratil na aktuálnosti. 78 minut.
    Žánry:DramaKrimiFilm Noir
    82%
    Sociálně kritické drama z periférie Mexico City o tom, jak žijí a přežívají mladiství na okraji společnosti. Pocházejí z chudých rodin a nemají možnost vymanit se z bludného kruhu násilí, zneužívání a nedůvěry. Tento snímek je syrovým obviněním dospělých v roli rodičů. Syrovost a upřímnost tak umocňují celkový zážitek z filmu, který ani po 57 letech neztratil na aktuálnosti. 78 minut.
    Žánry:DramaKrimiFilm Noir
    3
  4. Monty Pythonův smysl života
    Monty Pythonův smysl života (1983)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    Snímek Monty Python: Smysl života postrádá hlavního hrdinu. Je to přece svět viděný rybami skrz sklo akvária a v rozbitém světě pro něj není práce. Není se s kým ztotožnit, s kým a pro co trpět. Z lidskosti zbyly jen okamžiky, kdy smolaři jednotlivých miniosudů stojí tváří v tvář své opuštěnosti. Z hlavního hrdiny minulých filmů zbyla jen tvář Briana na kříži. Je to podobné, jako když se Gogolovu Revizorovi vyčítalo, že postrádá kladného hrdinu, a on si v dopisu příteli smutně postěžoval, že tam byl, jen si ho nikdo nevšiml, že jím je přece smích. Zde jako poslední naděje lidstva.
    79%
    Snímek Monty Python: Smysl života postrádá hlavního hrdinu. Je to přece svět viděný rybami skrz sklo akvária a v rozbitém světě pro něj není práce. Není se s kým ztotožnit, s kým a pro co trpět. Z lidskosti zbyly jen okamžiky, kdy smolaři jednotlivých miniosudů stojí tváří v tvář své opuštěnosti. Z hlavního hrdiny minulých filmů zbyla jen tvář Briana na kříži. Je to podobné, jako když se Gogolovu Revizorovi vyčítalo, že postrádá kladného hrdinu, a on si v dopisu příteli smutně postěžoval, že tam byl, jen si ho nikdo nevšiml, že jím je přece smích. Zde jako poslední naděje lidstva.
    4
  5. Modrý samet
    Modrý samet (1986)
    Film
    • iTunes
    Mladík Jeffrey Beaumont najde na louce nedaleko svého bydliště uříznuté lidské ucho a rozhodne se jít nález oznámit na policii detektivovi Williamsovi. Zároveň se spřátelí s jeho dcerou Sandy a rozhodnou se pátrat na vlastní pěst. Brzy zjistí, že do celého případu je zapletena místní barová zpěvačka Dorothy Vallensová, které nebezpečný psychopat Frank Booth unesl manžela a malého syna, aby ji mohl vydírat a zmocnit se celé její osobnosti. Jeffrey se rozhodne záhadné smutné ženě pomoci, ale všechno se ještě víc zkomplikuje, když se do sebe zamilují. (Teya)
    79%
    Mladík Jeffrey Beaumont najde na louce nedaleko svého bydliště uříznuté lidské ucho a rozhodne se jít nález oznámit na policii detektivovi Williamsovi. Zároveň se spřátelí s jeho dcerou Sandy a rozhodnou se pátrat na vlastní pěst. Brzy zjistí, že do celého případu je zapletena místní barová zpěvačka Dorothy Vallensová, které nebezpečný psychopat Frank Booth unesl manžela a malého syna, aby ji mohl vydírat a zmocnit se celé její osobnosti. Jeffrey se rozhodne záhadné smutné ženě pomoci, ale všechno se ještě víc zkomplikuje, když se do sebe zamilují. (Teya)
    5
  6. A teď něco úplně jiného
    A teď něco úplně jiného (1971)
    Film
    A teď něco úplně jiného je jedinečná kolekce těch nejlepších scének z prvních dvou řad oblíbené televizní show Monty Pythonův létající cirkus. Režisér Ian MacNaughton se snaží ukočírovat hysterické dovádění Johna Cleese, Grahama Chapmana, Michaela Palina, Erica Idleho, Terryho Jonese a Terryho Gilliama. Uvidíte zverimex, kancelář manželského poradce, podivné londýnské ulice, hňupy z vyšší třídy, staré dámy na motorkách, rvačku mlékařů, bankovní lupiče, špinavé vidláky a především smrtící vtípky. Stejně jako v televizní show jsou jednotlivé scénky propojeny zajímavými animacemi. Oblíbeným terčem Monty Pythonových vtípků je jako vždy armáda, policie, britská vláda, soudy a televizní reportéři.
    78%
    A teď něco úplně jiného je jedinečná kolekce těch nejlepších scének z prvních dvou řad oblíbené televizní show Monty Pythonův létající cirkus. Režisér Ian MacNaughton se snaží ukočírovat hysterické dovádění Johna Cleese, Grahama Chapmana, Michaela Palina, Erica Idleho, Terryho Jonese a Terryho Gilliama. Uvidíte zverimex, kancelář manželského poradce, podivné londýnské ulice, hňupy z vyšší třídy, staré dámy na motorkách, rvačku mlékařů, bankovní lupiče, špinavé vidláky a především smrtící vtípky. Stejně jako v televizní show jsou jednotlivé scénky propojeny zajímavými animacemi. Oblíbeným terčem Monty Pythonových vtípků je jako vždy armáda, policie, britská vláda, soudy a televizní reportéři.
    6
  7. Underground
    Underground (1995)
    Film
    Ve válečném Bělehradě v roce 1941 se furiantští přátelé Marko a Blacky zabývají obchodem se zbraněmi a jinými lumpárnami. Protože své nepříliš čestné kšeftování obratně spojují s partyzánskými nájezdy, získají v krátké době reputaci hrdinných bojovníků za svobodu. Když se Blacky musí jednoho dne začít skrývat, Marko ho ukryje spolu s dalšími uprchlíky ve sklepě svého dědečka. Válka pokračuje, uprchlíků přibývá, rodí se děti a ve sklepě se pomalu vytváří autonomní svět. Když se v roce 1944 vrátí mír, udržuje Marko ostatní obyvatele sklepů v nevědomosti - jednak proto, že s pověstí hrdiny dosáhl v titovské Jugoslávii vysokého politického postavení, jednak proto, že se s Blackym nechce dělit o krásnou Natálii, kterou oba milují. Uplyne patnáct let, než se první sklepní lidé dostanou na povrch - tím však celý příběh zdaleka nekončí...
    77%
    Ve válečném Bělehradě v roce 1941 se furiantští přátelé Marko a Blacky zabývají obchodem se zbraněmi a jinými lumpárnami. Protože své nepříliš čestné kšeftování obratně spojují s partyzánskými nájezdy, získají v krátké době reputaci hrdinných bojovníků za svobodu. Když se Blacky musí jednoho dne začít skrývat, Marko ho ukryje spolu s dalšími uprchlíky ve sklepě svého dědečka. Válka pokračuje, uprchlíků přibývá, rodí se děti a ve sklepě se pomalu vytváří autonomní svět. Když se v roce 1944 vrátí mír, udržuje Marko ostatní obyvatele sklepů v nevědomosti - jednak proto, že s pověstí hrdiny dosáhl v titovské Jugoslávii vysokého politického postavení, jednak proto, že se s Blackym nechce dělit o krásnou Natálii, kterou oba milují. Uplyne patnáct let, než se první sklepní lidé dostanou na povrch - tím však celý příběh zdaleka nekončí...
    7
  8. Viridiana
    Viridiana (1962)
    Film
    Příběh novicky Viridiany, která před složením řeholního slibu navštíví svého strýce s nevinným přáním rozloučit se se svým poručníkem, netušíc, že všechno se vyvine úplně jinak, je v podání klasika španělské kinematografie Luise Buñuela krutou satirou na náboženské pokrytectví. V roce 1961 byla Viridiana oceněna Zlatou palmou v Cannes, v mnoha zemích se však promítaly pouze katolickou církví cenzurované verze a doma v ortodoxním Španělsku bylo její promítání zakázáno úplně. Buñuel nesl svou klatbu velmi těžce a svůj další film Anděl zkázy natočil v Mexiku.
    77%
    Příběh novicky Viridiany, která před složením řeholního slibu navštíví svého strýce s nevinným přáním rozloučit se se svým poručníkem, netušíc, že všechno se vyvine úplně jinak, je v podání klasika španělské kinematografie Luise Buñuela krutou satirou na náboženské pokrytectví. V roce 1961 byla Viridiana oceněna Zlatou palmou v Cannes, v mnoha zemích se však promítaly pouze katolickou církví cenzurované verze a doma v ortodoxním Španělsku bylo její promítání zakázáno úplně. Buñuel nesl svou klatbu velmi těžce a svůj další film Anděl zkázy natočil v Mexiku.
    8
  9. 3-iron
    3-iron (2004)
    Film
    77%
    9
  10. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.8 z 1000+ hodnocení4.8 (1000+ hodnocení)

    ZDARMA
  11. Osm a půl
    Osm a půl (1963)
    Film
    • Filmbox+
    77%
    10
  12. Případ pro začínajícího kata
    Případ pro začínajícího kata (1970)
    Film
    • Oneplay
    • iTunes
    • KVIFF TV
    • +1
    Vrcholné dílo a životní projekt v té době již etablovaného scenáristy a díky mezinárodně úspěšnému středometrážnímu snímku Postava k podpírání i režiséra Pavla Juráčka je imaginativním opusem volně inspirovaným Gulliverovými cestami. Ze snímku sálá kafkovské absurdno, ačkoliv sám autor se vůči Kafkovi vymezoval a tvrdil, že by film natočil stejně i bez jeho díla. Do 12 kapitol rozdělený příběh sleduje s autem havarujícího Gullivera, jenž se zatoulal do země Balnibarbi. V každé z kapitol poznává zdejší ekosystém a absurdity panujícího režimu. Těžko uchopitelný a mnohovrstevnatý film plynule přepíná mezi grotesknem, snovostí, realitou a absurdní komedií, s čímž se pojí i žánrová nezařaditelnost, která je pro většinu novovlnných filmů typická. Celistvý příběh je pro autorskou vizi podružný, mnohem důležitější je konfrontace hlavní postavy s ideologií celého systému a budovaný fikční svět. Časoprostorová pospolitost je záměrně roztříštěna, čemuž podléhají i stylistické a formální volby, když se často stříhá jump cuty či se snímá v kontrastních symetrických kompozicích.
    76%
    Vrcholné dílo a životní projekt v té době již etablovaného scenáristy a díky mezinárodně úspěšnému středometrážnímu snímku Postava k podpírání i režiséra Pavla Juráčka je imaginativním opusem volně inspirovaným Gulliverovými cestami. Ze snímku sálá kafkovské absurdno, ačkoliv sám autor se vůči Kafkovi vymezoval a tvrdil, že by film natočil stejně i bez jeho díla. Do 12 kapitol rozdělený příběh sleduje s autem havarujícího Gullivera, jenž se zatoulal do země Balnibarbi. V každé z kapitol poznává zdejší ekosystém a absurdity panujícího režimu. Těžko uchopitelný a mnohovrstevnatý film plynule přepíná mezi grotesknem, snovostí, realitou a absurdní komedií, s čímž se pojí i žánrová nezařaditelnost, která je pro většinu novovlnných filmů typická. Celistvý příběh je pro autorskou vizi podružný, mnohem důležitější je konfrontace hlavní postavy s ideologií celého systému a budovaný fikční svět. Časoprostorová pospolitost je záměrně roztříštěna, čemuž podléhají i stylistické a formální volby, když se často stříhá jump cuty či se snímá v kontrastních symetrických kompozicích.
    11
  13. Přelud svobody
    Přelud svobody (1974)
    Film
    Mozaika světa, pozorovaného v absurdní nadsázce a pospojovaná řetězícím se přeskakováním z jedné vedlejší postavy na druhou, se skládá z nesourodých výjevů všeobjímajícího pocitu neporozumění. Logika moderního světa je postavena pod úhlem absurdního žertu na hlavu: fotografie, na něž v pařížském parku lákal neznámý muž dívenky a nad nimiž se později zvědavě rozdychťuje pan Foucauld se svou manželkou, se ukáží být obyčejnými pohlednicemi s památkami. Obráceně se chovají i soudci, kteří odsoudí masového vraha a vzápětí ho propustí na svobodu. Stejně tak úspěšně vyhlašuje policie pátrání po dívence, která nezmizela. Celou mozaiku uzavírá v detailním záběru hlava pštrosa, kolem níž se ozývá nepřetržitá střelba. Předposlední film španělského režiséra a scenáristy Luise Buñuela nazvaný Přelud svobody (1974) tvoří závěrečnou část volného triptychu podobenství s filmy Mléčná dráha (1969) a Nenápadný půvab buržoazie (1972).
    Žánry:DramaKomedieSatira
    76%
    Mozaika světa, pozorovaného v absurdní nadsázce a pospojovaná řetězícím se přeskakováním z jedné vedlejší postavy na druhou, se skládá z nesourodých výjevů všeobjímajícího pocitu neporozumění. Logika moderního světa je postavena pod úhlem absurdního žertu na hlavu: fotografie, na něž v pařížském parku lákal neznámý muž dívenky a nad nimiž se později zvědavě rozdychťuje pan Foucauld se svou manželkou, se ukáží být obyčejnými pohlednicemi s památkami. Obráceně se chovají i soudci, kteří odsoudí masového vraha a vzápětí ho propustí na svobodu. Stejně tak úspěšně vyhlašuje policie pátrání po dívence, která nezmizela. Celou mozaiku uzavírá v detailním záběru hlava pštrosa, kolem níž se ozývá nepřetržitá střelba. Předposlední film španělského režiséra a scenáristy Luise Buñuela nazvaný Přelud svobody (1974) tvoří závěrečnou část volného triptychu podobenství s filmy Mléčná dráha (1969) a Nenápadný půvab buržoazie (1972).
    Žánry:DramaKomedieSatira
    12
  14. Panika v městečku
    Panika v městečku (2009)
    Film
    Panika v městečku (Panique au village) je celovečerní verzí kultovního, cenami ověnčeného stejnojmenného televizního seriálu. I animované plastikové hračky Kovboj, Indián a Kůň mají své problémy. Při plánu překvapit Koně k narozeninám ručně vyrobeným dárkem se Kovbojovi a Indiánovi podaří zničit dům, ve kterém všichni tři žijí. Nerozlučná trojice přátel prožívá bizarní dobrodružství, jež je zavedou mimo jiné do středu země, zamrzlé tundry a podvodního světa obývaného příšerkami se špičatými hlavami.
    76%
    Panika v městečku (Panique au village) je celovečerní verzí kultovního, cenami ověnčeného stejnojmenného televizního seriálu. I animované plastikové hračky Kovboj, Indián a Kůň mají své problémy. Při plánu překvapit Koně k narozeninám ručně vyrobeným dárkem se Kovbojovi a Indiánovi podaří zničit dům, ve kterém všichni tři žijí. Nerozlučná trojice přátel prožívá bizarní dobrodružství, jež je zavedou mimo jiné do středu země, zamrzlé tundry a podvodního světa obývaného příšerkami se špičatými hlavami.
    13
  15. Barton Fink
    Barton Fink (1991)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    Píše se rok 1941 a mladý neurotický scenárista prožívá v nehostinném hotýlku mučivý existenciální zápas při psaní scénáře na objednávku hysterického šéfa hollywoodského studia, nucený přitom odložit vlastní autorská kritéria. Jeho jediným přítelem v osamocení a prázdnotě je tlustý pojišťovací agent z vedlejšího pokoje, ironicky krásná, permanentně indisponovaná postava. Atmosféra je plná tajemství, stínů a Finkových obsesí. Film je proložen množstvím zvukových a obrazových znaků (makrodetaily, zvláštní záběry). Interiéry i exteriéry jsou důsledně stylizované (světlé barvy prostředí spjatého s vedením studia, resp. pochmurné červenohnědé odstíny a pološero Finkova působiště). Sugestivnost pohybů kamery (bratři Coenové se ve všech svých filmech famózními jízdami kamery těší z kinematografických možností), herectví a zvuku (zvuková rovina je povýšena do neobvyklé významové polohy) dramatizuje banality a vytváří falešné napětí s absurdními zvraty. Film je jakousi kombinací Kafky, Hitchcocka a Harolda Lloyda. Bratři Coenové ve svých znamenitých dílech představují vtipný surrealismus dneška, baví se hrou citátů, rafinovaností a klišé. Jejich absurdní noční můry plné krutosti a černého humoru prozrazují zájem o klasický film noir a drsnou školu a vytvářejí stylově vycizelovaný, skeptický obraz lidské existence. Lehké komediální nadsázce jejich filmů odpovídá částečně exaltovaný herecký projev i občasná, s kýčem hraničící symbolika. Patří k čelným představitelům podnětného proudu amerického nezávislého filmu. Film byl roku 1992 nominován na Oscara v kategoriích výprava, kostýmy, mužský herecký výkon ve vedlejší roli (Michael Lerner).
    Režie:Joel Coen
    76%
    Píše se rok 1941 a mladý neurotický scenárista prožívá v nehostinném hotýlku mučivý existenciální zápas při psaní scénáře na objednávku hysterického šéfa hollywoodského studia, nucený přitom odložit vlastní autorská kritéria. Jeho jediným přítelem v osamocení a prázdnotě je tlustý pojišťovací agent z vedlejšího pokoje, ironicky krásná, permanentně indisponovaná postava. Atmosféra je plná tajemství, stínů a Finkových obsesí. Film je proložen množstvím zvukových a obrazových znaků (makrodetaily, zvláštní záběry). Interiéry i exteriéry jsou důsledně stylizované (světlé barvy prostředí spjatého s vedením studia, resp. pochmurné červenohnědé odstíny a pološero Finkova působiště). Sugestivnost pohybů kamery (bratři Coenové se ve všech svých filmech famózními jízdami kamery těší z kinematografických možností), herectví a zvuku (zvuková rovina je povýšena do neobvyklé významové polohy) dramatizuje banality a vytváří falešné napětí s absurdními zvraty. Film je jakousi kombinací Kafky, Hitchcocka a Harolda Lloyda. Bratři Coenové ve svých znamenitých dílech představují vtipný surrealismus dneška, baví se hrou citátů, rafinovaností a klišé. Jejich absurdní noční můry plné krutosti a černého humoru prozrazují zájem o klasický film noir a drsnou školu a vytvářejí stylově vycizelovaný, skeptický obraz lidské existence. Lehké komediální nadsázce jejich filmů odpovídá částečně exaltovaný herecký projev i občasná, s kýčem hraničící symbolika. Patří k čelným představitelům podnětného proudu amerického nezávislého filmu. Film byl roku 1992 nominován na Oscara v kategoriích výprava, kostýmy, mužský herecký výkon ve vedlejší roli (Michael Lerner).
    Režie:Joel Coen
    14
  16. Sedmikrásky
    Sedmikrásky (1966)
    Film
    • Oneplay
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Protože se na světě všechno kazí, rozhodnou se Marie a Marie být také zkažené. S tímto mottem hrají obě dívky hru na vadí - nevadí a nevratnými gesty destruují své okolí. Pro vlastní pobavení jsou schopné udělat téměř vše a neváhají pro tyto účely využívat i muže. Lidé si jich ale příliš nevšímají. Posedlost destrukcí kulminuje závěrečnou sekvencí, v níž Marie a Marie ničí luxusní hotelovou hostinu. Houpají se na křišťálových lustrech, ze kterých padají rovnou do řeky a topí se. Marně škemrají o záchranu s tím, že už nechtějí být zkažené. Nakonec přece jen dostávají šanci vrátit se do zdevastovaného sálu. Obě slibují, že budou hodné a pracovité a snaží se vrátit vše do původního stavu. Výsledek však vyznívá ještě katastrofálněji...
    76%
    Protože se na světě všechno kazí, rozhodnou se Marie a Marie být také zkažené. S tímto mottem hrají obě dívky hru na vadí - nevadí a nevratnými gesty destruují své okolí. Pro vlastní pobavení jsou schopné udělat téměř vše a neváhají pro tyto účely využívat i muže. Lidé si jich ale příliš nevšímají. Posedlost destrukcí kulminuje závěrečnou sekvencí, v níž Marie a Marie ničí luxusní hotelovou hostinu. Houpají se na křišťálových lustrech, ze kterých padají rovnou do řeky a topí se. Marně škemrají o záchranu s tím, že už nechtějí být zkažené. Nakonec přece jen dostávají šanci vrátit se do zdevastovaného sálu. Obě slibují, že budou hodné a pracovité a snaží se vrátit vše do původního stavu. Výsledek však vyznívá ještě katastrofálněji...
    15
  17. Svatá hora
    Svatá hora (1973)
    Film
    • iTunes
    75%
    16
  18. Scott Pilgrim proti zbytku světa
    Scott Pilgrim proti zbytku světa (2010)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    Scott Pilgrim proti zbytku světa (Scott Pilgrim vs. the World) je koprodukční akční film na motivy stejnojmenné série grafických románů. Bezstarostný život flákače a občasného kytaristy Scotta Pilgrima narušují sny o záhadné dívce. Scott záhy zjistí, že je reálná, jmenuje se Ramona, a dokonce o něho má i zájem. Aby s ní ale mohl chodit, musí se postavit jejím sedmi bývalým klukům (a holce). Adaptace stejnojmenného nezávislého kanadského komiksu zachovává pro předlohu charakteristickou stylizaci, která mísí prvky komiksové a videoherní popkultury, a převádí ji do dynamické filmové formy. Přes nadsazené souboje a sebereflexivní superhrdinskou karikaturu zůstává jádrem vyprávění originální romance o tom, že za lásku se má bojovat. * Středeční projekce filmu je přístupná pouze s pozvánkou.
    75%
    Scott Pilgrim proti zbytku světa (Scott Pilgrim vs. the World) je koprodukční akční film na motivy stejnojmenné série grafických románů. Bezstarostný život flákače a občasného kytaristy Scotta Pilgrima narušují sny o záhadné dívce. Scott záhy zjistí, že je reálná, jmenuje se Ramona, a dokonce o něho má i zájem. Aby s ní ale mohl chodit, musí se postavit jejím sedmi bývalým klukům (a holce). Adaptace stejnojmenného nezávislého kanadského komiksu zachovává pro předlohu charakteristickou stylizaci, která mísí prvky komiksové a videoherní popkultury, a převádí ji do dynamické filmové formy. Přes nadsazené souboje a sebereflexivní superhrdinskou karikaturu zůstává jádrem vyprávění originální romance o tom, že za lásku se má bojovat. * Středeční projekce filmu je přístupná pouze s pozvánkou.
    17
  19. Něco z Alenky
    Něco z Alenky (1988)
    Film
    • DaFilms
    První celovečerní film Jana Švankmajera. Něco z Alenky je temná a zneklidňující adaptace Alenky v říši divů, která situuje celou říši divů do jakéhosi pomateného sklepního komplexu. Tam se magickými a živými stávají obyčejné předměty denní potřeby, odpad i části mrtvých zvířat. Nechte se tedy ponořit do snového světa, kde se vlněná ponožka a zubní protéza mohou stát housenkou a v zavařovačkách jsou s marmeládou také připínáčky. Jen nezapomeňte zavřít oči, jinak nic neuvidíte. (DAFilms)
    75%
    První celovečerní film Jana Švankmajera. Něco z Alenky je temná a zneklidňující adaptace Alenky v říši divů, která situuje celou říši divů do jakéhosi pomateného sklepního komplexu. Tam se magickými a živými stávají obyčejné předměty denní potřeby, odpad i části mrtvých zvířat. Nechte se tedy ponořit do snového světa, kde se vlněná ponožka a zubní protéza mohou stát housenkou a v zavařovačkách jsou s marmeládou také připínáčky. Jen nezapomeňte zavřít oči, jinak nic neuvidíte. (DAFilms)
    18
  20. Nenápadný půvab buržoazie
    Nenápadný půvab buržoazie (1972)
    Film
    Skupina přátel z vyšší společnosti by ráda společně pojedla, toto banální přání se však ukáže jako nesplnitelné. Hosté se sejdou, popíjejí, konverzují, ale ke společnému jídlu nikdy nedojde – a události, které jej maří, jsou čím dál tím bizarnější. Spletitý, hravý příběh graduje v absurdním, snovém finále. Na základě této groteskní zápletky Buñuel se zlomyslným humorem analyzuje povrchnost společnosti i její ideály, přičemž nešetří církevní hodnostáře, vrcholné politiky, revolucionáře, vojáky ani aristokraty. Směšno-trapná společenská faux pas v nejvážnějších situacích umocňují satirický náboj filmu. Režisér nabízí pohled do podvědomí znuděných snobů – komické scény střídají zdánlivě nesouvisející situace a pro Buñuela typické absurdní snové sekvence. V duchu surrealistické hry jsou akcentovány motivy snu, sexu a smrti. Hlavní postava (velvyslanec jihoamerického státu, vydělávající peníze na výrobě a pašování drog) umožnila režisérovi vyjádřit určitou dobovou levicovou angažovanost, většina kritizovaných společenských nešvarů je však aktuální i dnes. (oficiální text distributora)
    75%
    Skupina přátel z vyšší společnosti by ráda společně pojedla, toto banální přání se však ukáže jako nesplnitelné. Hosté se sejdou, popíjejí, konverzují, ale ke společnému jídlu nikdy nedojde – a události, které jej maří, jsou čím dál tím bizarnější. Spletitý, hravý příběh graduje v absurdním, snovém finále. Na základě této groteskní zápletky Buñuel se zlomyslným humorem analyzuje povrchnost společnosti i její ideály, přičemž nešetří církevní hodnostáře, vrcholné politiky, revolucionáře, vojáky ani aristokraty. Směšno-trapná společenská faux pas v nejvážnějších situacích umocňují satirický náboj filmu. Režisér nabízí pohled do podvědomí znuděných snobů – komické scény střídají zdánlivě nesouvisející situace a pro Buñuela typické absurdní snové sekvence. V duchu surrealistické hry jsou akcentovány motivy snu, sexu a smrti. Hlavní postava (velvyslanec jihoamerického státu, vydělávající peníze na výrobě a pašování drog) umožnila režisérovi vyjádřit určitou dobovou levicovou angažovanost, většina kritizovaných společenských nešvarů je však aktuální i dnes. (oficiální text distributora)
    19
  21. Paprika
    Paprika (2006)
    Film
    • HBO Max
    • iTunes
    75%
    20
Které jsou top filmy na téma surrealismus? Ve filmovém žebříčku pro téma surrealismus s celkovým počtem 154 titulů vede těchto 5 nejlepších filmů: Happy end, Adéla ještě nevečeřela, Zapomenutí, Monty Pythonův smysl života, Modrý samet, s hlavními hvězdami, jako jsou: Vladimír Menšík, Jaroslava Obermaierová, Josef Abrhám, Bohuš Záhorský, Stella Zázvorková, Jiří Steimar. Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video, Disney+, Oneplay, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.