Žebříčky

Nejlepší filmy na téma: němý film

  1. Zpívání v dešti
    Zpívání v dešti (1952)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    Píše se rok 1927 a největšími hvězdami hollywoodského filmového studia Monumental Pictures jsou Lina Lamont a Don Lockwood, oblíbený herecký pár, který kvůli své slávě předstírá romanci i mimo plátna. Danou situaci ale záhy změní příchod zvukového filmu. Prezident studia Monumental si je vědom, že musí rychle zareagovat, a najme nového ředitele zvuku – Donova nejlepšího kamaráda a hudebníka Cosma Browna. Ten je odhodlaný udělat vše pro to, aby příteli přechod od němého ke zvukovému filmu co nejvíce ulehčil, stejně jako komparzistka Kathy, do které se Don mezitím zamiloval. Nakonec se ale ukazuje, že největším problémem pro všechny bude Lina...
    85%
    Píše se rok 1927 a největšími hvězdami hollywoodského filmového studia Monumental Pictures jsou Lina Lamont a Don Lockwood, oblíbený herecký pár, který kvůli své slávě předstírá romanci i mimo plátna. Danou situaci ale záhy změní příchod zvukového filmu. Prezident studia Monumental si je vědom, že musí rychle zareagovat, a najme nového ředitele zvuku – Donova nejlepšího kamaráda a hudebníka Cosma Browna. Ten je odhodlaný udělat vše pro to, aby příteli přechod od němého ke zvukovému filmu co nejvíce ulehčil, stejně jako komparzistka Kathy, do které se Don mezitím zamiloval. Nakonec se ale ukazuje, že největším problémem pro všechny bude Lina...
    1
  2. Babylon
    Babylon (2022)
    Film
    • HBO Max
    • iTunes
    • Rakuten
    • +1
    Dekadentní, opulentní, manýristická, nespoutaná! Taková byla éra němého filmu, jejíž kouzlo se přední americký režisér Damien Chazelle snaží zachytit ve svém barvitém opusu Babylon. Předkládá zároveň mytizující a demytizující vizi rostoucí továrny na sny, jejíž hvězdy čekal po zvukové revoluci strmý pád. Paralelními liniemi sledujeme osudy divoké aspirující herečky Nellie LaRoy, etablované hvězdy se sklony k alkoholismu Jacka Conrada a pro filmařinu zapáleného Mannyho, který do průmyslu začíná teprve pronikat. Jejich cesty doplňuje hned několik vedlejších linek, které dotvářejí rozmáchlou fresku pod vrstvou hor kokainu, litrů alkoholu, iluzí, sexu a sloního trusu.
    84%
    Dekadentní, opulentní, manýristická, nespoutaná! Taková byla éra němého filmu, jejíž kouzlo se přední americký režisér Damien Chazelle snaží zachytit ve svém barvitém opusu Babylon. Předkládá zároveň mytizující a demytizující vizi rostoucí továrny na sny, jejíž hvězdy čekal po zvukové revoluci strmý pád. Paralelními liniemi sledujeme osudy divoké aspirující herečky Nellie LaRoy, etablované hvězdy se sklony k alkoholismu Jacka Conrada a pro filmařinu zapáleného Mannyho, který do průmyslu začíná teprve pronikat. Jejich cesty doplňuje hned několik vedlejších linek, které dotvářejí rozmáchlou fresku pod vrstvou hor kokainu, litrů alkoholu, iluzí, sexu a sloního trusu.
    2
  3. Cirkus
    Cirkus (1928)
    Film
    Zběsilá honička s policisty zavede tuláka Charlieho (Charlie Chaplin) do cirkusového šapitó zrovna během představení. Jeho nápaditý útěk má u nic netušících diváků takový úspěch, že si Charlie vyslouží okamžité angažmá. Jeho cirkusová kariéra se ale zdaleka nevyvíjí podle představ přísného principála. Vše navíc zkomplikuje Charlieho citové vzplanutí k akrobatce Merně. Boj o své místo na světě, v cirkuse a v srdci milované ženy ale tulák nikdy nevzdá! (Aerofilms)
    83%
    Zběsilá honička s policisty zavede tuláka Charlieho (Charlie Chaplin) do cirkusového šapitó zrovna během představení. Jeho nápaditý útěk má u nic netušících diváků takový úspěch, že si Charlie vyslouží okamžité angažmá. Jeho cirkusová kariéra se ale zdaleka nevyvíjí podle představ přísného principála. Vše navíc zkomplikuje Charlieho citové vzplanutí k akrobatce Merně. Boj o své místo na světě, v cirkuse a v srdci milované ženy ale tulák nikdy nevzdá! (Aerofilms)
    3
  4. Faust
    Faust (1926)
    Film
    • Edison
    Apokalyptické vyobrazení války, hladomoru a utrpení. Děsivá mračna se stahují nad zemí. Temnota povstala a s ní hrůzné kreatury s obrovskými černými křídly a děsivými tvářemi. To ďábel přichází, aby na zemi nastolil svou vládu. Tu najednou temnotou zazáří paprsek bílého světla. Je to světlo archandělů, kteří se postaví tváří v tvář zlu s mocným mečem božím a zahájí tak boj za duši jednoho starého muže a osud celého lidstva. Sázka je uzavřena - všechno nebo nic. Získá Faust a celou zemi ďábel, nebo Faust a celá země zůstanou v milosti boží?
    82%
    Apokalyptické vyobrazení války, hladomoru a utrpení. Děsivá mračna se stahují nad zemí. Temnota povstala a s ní hrůzné kreatury s obrovskými černými křídly a děsivými tvářemi. To ďábel přichází, aby na zemi nastolil svou vládu. Tu najednou temnotou zazáří paprsek bílého světla. Je to světlo archandělů, kteří se postaví tváří v tvář zlu s mocným mečem božím a zahájí tak boj za duši jednoho starého muže a osud celého lidstva. Sázka je uzavřena - všechno nebo nic. Získá Faust a celou zemi ďábel, nebo Faust a celá země zůstanou v milosti boží?
    4
  5. Východ slunce
    Východ slunce (1927)
    Film
    Mistrovské dílo němé filmové éry natočil v Hollywoodu proslulý německý režisér Friedrich Wilhelm Murnau, autor průlomového hororového díla Upír Nosferatu. Přestože Východ slunce vznikal s velkými náklady, studio 20th Century Fox se ve smlouvě zavázalo, že nebude nijak zasahovat do režisérových záměrů. Murnau vypráví milostný příběh o mladém venkovském farmáři, kterého oblouzní městská krasavice. Na její naléhání se muž rozhodne způsobit smrt manželky a odstěhovat se do města. Nedokáže však svůj čin provést do konce. Místo toho prožije se svou ženou krásný den ve městě a uvědomí si, že jeho pouto k životní partnerce je mnohem hlubší a pevnější než pouhé erotické vzplanutí. Nečekaně však dojde k nehodě a mladá farmářka se domněle utopí... S pomocí expresivního hereckého výrazu, ale i nápadité pohyblivé kamery vytváří Murnau emotivně vypjaté situace, ve kterých rozehráva velmi široký rejstřík lidských pohnutek a pocitů, od vášnivého vzplanutí přes drásavé pocity viny až po uvědomění hlubokého a trvalého citu. To vše s mimořádně kultivovaným užitím filmového jazyka - takřka každý záběr v tomto filmu je působivým výtvarným dílem. Východ slunce je historicky jedním z prvních filmů, který získal Oscary. V roce 1929, kdy se ceny Akademie udělovaly poprvé, uspěl Východ slunce ve třech kategoriích: nejlepší herečka v hlavní roli (Janet Gaynorová), nejlepší kamera (Charles Rosher a karl Struss) a nejlepší film. Nominován byl také za výpravu.
    81%
    Mistrovské dílo němé filmové éry natočil v Hollywoodu proslulý německý režisér Friedrich Wilhelm Murnau, autor průlomového hororového díla Upír Nosferatu. Přestože Východ slunce vznikal s velkými náklady, studio 20th Century Fox se ve smlouvě zavázalo, že nebude nijak zasahovat do režisérových záměrů. Murnau vypráví milostný příběh o mladém venkovském farmáři, kterého oblouzní městská krasavice. Na její naléhání se muž rozhodne způsobit smrt manželky a odstěhovat se do města. Nedokáže však svůj čin provést do konce. Místo toho prožije se svou ženou krásný den ve městě a uvědomí si, že jeho pouto k životní partnerce je mnohem hlubší a pevnější než pouhé erotické vzplanutí. Nečekaně však dojde k nehodě a mladá farmářka se domněle utopí... S pomocí expresivního hereckého výrazu, ale i nápadité pohyblivé kamery vytváří Murnau emotivně vypjaté situace, ve kterých rozehráva velmi široký rejstřík lidských pohnutek a pocitů, od vášnivého vzplanutí přes drásavé pocity viny až po uvědomění hlubokého a trvalého citu. To vše s mimořádně kultivovaným užitím filmového jazyka - takřka každý záběr v tomto filmu je působivým výtvarným dílem. Východ slunce je historicky jedním z prvních filmů, který získal Oscary. V roce 1929, kdy se ceny Akademie udělovaly poprvé, uspěl Východ slunce ve třech kategoriích: nejlepší herečka v hlavní roli (Janet Gaynorová), nejlepší kamera (Charles Rosher a karl Struss) a nejlepší film. Nominován byl také za výpravu.
    5
  6. Zlaté opojení
    Zlaté opojení (1925)
    Film
    • DaFilms
    Film Zlaté opojení natočil scenárista, režisér a herec Charlie Chaplin v roce 1925. Hrdinou příběhu je tulák, který žije s přítelem v osamělém srubu na Aljašce 1898, kam se vypravil hledat zlato. V tvrdých podmínkách, ošumělém městském oděvu, bez prostředků, trpí hladem a blouzní... Z komedie, jež patří mezi nejlepší díla světové kinematografie, jsou často citovány některé „nesmrtelné“ pasáže. Takové jsou scény "žvýkání bot" či "vize", v níž se hrdina mění v slepici, kterou by bylo možné sníst. Mezi nezapomenutelné sekvence patří rovněž slavný "námořnický tanec" či scéna kymácejícího se srubu nad propastí. Film byl původně natočen beze zvuku, později k němu byla dodána hudba, kterou napsal Charlie Chaplin. (Česká televize)
    81%
    Film Zlaté opojení natočil scenárista, režisér a herec Charlie Chaplin v roce 1925. Hrdinou příběhu je tulák, který žije s přítelem v osamělém srubu na Aljašce 1898, kam se vypravil hledat zlato. V tvrdých podmínkách, ošumělém městském oděvu, bez prostředků, trpí hladem a blouzní... Z komedie, jež patří mezi nejlepší díla světové kinematografie, jsou často citovány některé „nesmrtelné“ pasáže. Takové jsou scény "žvýkání bot" či "vize", v níž se hrdina mění v slepici, kterou by bylo možné sníst. Mezi nezapomenutelné sekvence patří rovněž slavný "námořnický tanec" či scéna kymácejícího se srubu nad propastí. Film byl původně natočen beze zvuku, později k němu byla dodána hudba, kterou napsal Charlie Chaplin. (Česká televize)
    6
  7. Metropolis
    Metropolis (1927)
    Film
    • Edison
    • Magenta TV
    80%
    7
  8. Chaplin
    Chaplin (1992)
    Film
    Ztvárnit osudy geniálního komika Charlieho Chaplina na filmovém plátně bylo pro slavného režiséra Richarda Attenborougha těžkým oříškem. 88 let života tuláka s buřinkou poskytlo nepřeberné množství materiálu, který by vystačil na dlouhý televizní seriál. Chudé dětství v londýnském East Endu, první úspěchy v kabaretu, rychlá kariéra v němém filmu, život filmové superhvězdy. Ale také problémy s manželkami, mladými dívkami a se zákonem, neslavný odchod z Ameriky, evropský exil a opětovný triumfální návrat do Hollywoodu. I to patří k Chaplinovi. Stejně jako sešmajdané boty, hůlka v ruce a nezbytná buřinka na hlavě krále komiků, dodnes rozesmávajícího miliony vděčných diváků.
    80%
    Ztvárnit osudy geniálního komika Charlieho Chaplina na filmovém plátně bylo pro slavného režiséra Richarda Attenborougha těžkým oříškem. 88 let života tuláka s buřinkou poskytlo nepřeberné množství materiálu, který by vystačil na dlouhý televizní seriál. Chudé dětství v londýnském East Endu, první úspěchy v kabaretu, rychlá kariéra v němém filmu, život filmové superhvězdy. Ale také problémy s manželkami, mladými dívkami a se zákonem, neslavný odchod z Ameriky, evropský exil a opětovný triumfální návrat do Hollywoodu. I to patří k Chaplinovi. Stejně jako sešmajdané boty, hůlka v ruce a nezbytná buřinka na hlavě krále komiků, dodnes rozesmávajícího miliony vděčných diváků.
    8
  9. Stávka
    Stávka (1925)
    Film
    • Edison
    • Magenta TV
    Celovečerní debut legendárního představitele sovětské montážní školy Sergeje Ejzenštejna předkládá jeho osobitý přístup ke střihové skladbě, skrze kinematografii atrakcí a potřebu šokovat. Prostřednictvím asociativní montáže a radikálních střihových postupů Ejzenštejn diváka burcuje a strhává v rámci všudypřítomné revolty, která zuří mezi dělníky a carským režimem. Snímek je ukázkovým příkladem tehdejší tvorby Sovětského svazu, kde se kloubí naprosto přelomový formální styl a socialistická ideologie. Pro Ejzenštejna je typický v hlavní roli dav, nikoliv lidské osudy jednotlivců.
    77%
    Celovečerní debut legendárního představitele sovětské montážní školy Sergeje Ejzenštejna předkládá jeho osobitý přístup ke střihové skladbě, skrze kinematografii atrakcí a potřebu šokovat. Prostřednictvím asociativní montáže a radikálních střihových postupů Ejzenštejn diváka burcuje a strhává v rámci všudypřítomné revolty, která zuří mezi dělníky a carským režimem. Snímek je ukázkovým příkladem tehdejší tvorby Sovětského svazu, kde se kloubí naprosto přelomový formální styl a socialistická ideologie. Pro Ejzenštejna je typický v hlavní roli dav, nikoliv lidské osudy jednotlivců.
    9
  10. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.8 z 1000+ hodnocení4.8 (1000+ hodnocení)

    ZDARMA
  11. Doktor Mabuse, dobrodruh
    Doktor Mabuse, dobrodruh (1922)
    Film
    Mabuse zuří, když mine cíl. Mabuse se tetelí rozkoší, když cítí nadcházející triumf. Mabuse je génius zločinu a zároveň prostý smrtelník ovládaný vlnami vášně. Na rozdíl od svých předchůdců upíra Nosferatu nebo Caligariho je to postava z masa a kostí. Fritz Lang, navazující na rané expresionistické opusy, se obrací k současnému životu, který v poválečném Německu znamenal vlnu hospodářských nepokojů. Jedním z těch, kdo využívá nadcházející bídy, je právě Mabuse, lavírující mezi podsvětím a smetánkou. [Zdroj: 34. LFŠ 2008]
    Režie:Fritz Lang
    77%
    Mabuse zuří, když mine cíl. Mabuse se tetelí rozkoší, když cítí nadcházející triumf. Mabuse je génius zločinu a zároveň prostý smrtelník ovládaný vlnami vášně. Na rozdíl od svých předchůdců upíra Nosferatu nebo Caligariho je to postava z masa a kostí. Fritz Lang, navazující na rané expresionistické opusy, se obrací k současnému životu, který v poválečném Německu znamenal vlnu hospodářských nepokojů. Jedním z těch, kdo využívá nadcházející bídy, je právě Mabuse, lavírující mezi podsvětím a smetánkou. [Zdroj: 34. LFŠ 2008]
    Režie:Fritz Lang
    10
  12. Umělec
    Umělec (2011)
    Film

    Hollywood, 1927, George Valentin (Jean Dujardin) patří k největším hvězdám němého filmu. Poznáte ho podle tenkého knírku, typické bílé kravaty a fraku. Jeho účinkování v exotických příbězích o intrikách a hrdinských činech znamenalo velký úspěch pro filmové studio Kinograph, v jehož čele stojí magnát Al Zimmer (John Goodman). Sláva Georgovi vynesla elegantní manželku Doris (Penelope Ann Miller), každý den ho vozí do práce oddaný šofér Clifton (James Cromwell) a vítá ho vlastní usměvavá tvář z plakátů Kinographu. Na filmové premiéře spontánně reaguje na bouřlivé davy fanoušků a reportérů. Jakoby svým postavám z oka vypadl a jeho hvězdná kariéra se zdá neohrozitelná. Hollywood však brzy ovládne nový fenomén: mluvený film. George touto technickou novinkou opovrhuje a označuje ji za nevkusné pobláznění. V roce 1929 chce Kinograph úplně zastavit výrobu němých filmů a George se musí rozhodnout: buď přijme zvuk, jako to udělala mladá vycházející hvězda Peppy Miller, nebo bude riskovat pád do zapomnění. (oficiální text distributora)

    77%

    Hollywood, 1927, George Valentin (Jean Dujardin) patří k největším hvězdám němého filmu. Poznáte ho podle tenkého knírku, typické bílé kravaty a fraku. Jeho účinkování v exotických příbězích o intrikách a hrdinských činech znamenalo velký úspěch pro filmové studio Kinograph, v jehož čele stojí magnát Al Zimmer (John Goodman). Sláva Georgovi vynesla elegantní manželku Doris (Penelope Ann Miller), každý den ho vozí do práce oddaný šofér Clifton (James Cromwell) a vítá ho vlastní usměvavá tvář z plakátů Kinographu. Na filmové premiéře spontánně reaguje na bouřlivé davy fanoušků a reportérů. Jakoby svým postavám z oka vypadl a jeho hvězdná kariéra se zdá neohrozitelná. Hollywood však brzy ovládne nový fenomén: mluvený film. George touto technickou novinkou opovrhuje a označuje ji za nevkusné pobláznění. V roce 1929 chce Kinograph úplně zastavit výrobu němých filmů a George se musí rozhodnout: buď přijme zvuk, jako to udělala mladá vycházející hvězda Peppy Miller, nebo bude riskovat pád do zapomnění. (oficiální text distributora)

    11
  13. Deset dní, které otřásly světem
    Deset dní, které otřásly světem (1928)
    Film

    Vrcholné dílo sovětské Montážní školy se snaží o rekonstrukci bolševické revoluce. Zachycuje události deseti dní od Prozatimní vlády Kerenského po carově abdikaci až po první vítězství Leninových stoupenců. Film měl být natočen k 10. výročí Velké Říjnové revoluce. V mnohém problematický snímek přináší revoluční formu střihu. Montáž je místy až nesrozumitelná. Sám Ejzenštejn film považoval za vrchol své kariéry. Za pravdu mu ale nedali vládní představitelé, kteří nařídili Okťabr drasticky přestříhat. Snímek není historickým dramatem (ideologicky je silně zabarven), ani se příliš neblíží klasické naraci. Ejzenštajn vytváří děj především pomocí obrazů a nepoužívá žádného hlavního hrdinu. Je především dokladem zrození mýtu - jak historického, tak i režisérského.

    76%

    Vrcholné dílo sovětské Montážní školy se snaží o rekonstrukci bolševické revoluce. Zachycuje události deseti dní od Prozatimní vlády Kerenského po carově abdikaci až po první vítězství Leninových stoupenců. Film měl být natočen k 10. výročí Velké Říjnové revoluce. V mnohém problematický snímek přináší revoluční formu střihu. Montáž je místy až nesrozumitelná. Sám Ejzenštejn film považoval za vrchol své kariéry. Za pravdu mu ale nedali vládní představitelé, kteří nařídili Okťabr drasticky přestříhat. Snímek není historickým dramatem (ideologicky je silně zabarven), ani se příliš neblíží klasické naraci. Ejzenštajn vytváří děj především pomocí obrazů a nepoužívá žádného hlavního hrdinu. Je především dokladem zrození mýtu - jak historického, tak i režisérského.

    12
  14. Fantom Opery
    Fantom Opery (1925)
    Film
    • Edison

    Melodramatický příběh postiženého muže, který hledá lásku. Vizuální stránka staví na atmosféře pařížského podzemního bludiště kanálů a kobek. V kontrastu s nablýskaným snobstvím operních hvězd a jejich obdivovatelů je právě tohle svět, kam se stahují ti, kterým nebylo dopřáno lesku slávy. Sem unese Erik svou vyvolenou Christinu, aby jí vyznal své city a zahrnul ji obdivem. Pátrání po dívce přeroste v honičku pařížskými ulicemi a Erik neunikne zlobě davu, jenž zbaví svět odporné zrůdy...

    Žánry:DramaHororGotický
    75%

    Melodramatický příběh postiženého muže, který hledá lásku. Vizuální stránka staví na atmosféře pařížského podzemního bludiště kanálů a kobek. V kontrastu s nablýskaným snobstvím operních hvězd a jejich obdivovatelů je právě tohle svět, kam se stahují ti, kterým nebylo dopřáno lesku slávy. Sem unese Erik svou vyvolenou Christinu, aby jí vyznal své city a zahrnul ji obdivem. Pátrání po dívce přeroste v honičku pařížskými ulicemi a Erik neunikne zlobě davu, jenž zbaví svět odporné zrůdy...

    Žánry:DramaHororGotický
    13
  15. Batalion
    Batalion (1927)
    Film
    Vážený právník dr. František Uher (Karel Hašler) zjistí, že mu je žena nevěrná s licoměrným důstojníkem. Hluboce zraněn odchází do vykřičené putyky Batalion, kde se stane „advokátem chudých“ a na měšťácký svět nadobro zanevře. Vlivem alkoholové závislosti však postupně ztrácí soudnost a propadá se do nicoty. Batalion, jeden z vrcholů české kinematografie 20. let, vyniká sociálně citlivým uchopením reality, promyšleným skloubením několika dějových linií a netradičním znázorněním vnitřních vizí hlavního hrdiny, inspirovaným dobovou evropskou avantgardou. Snímek vychází s originální hudbou skladatele Kryštofa Mařatky. (Národní filmový archiv)
    Žánry:Drama
    74%
    Vážený právník dr. František Uher (Karel Hašler) zjistí, že mu je žena nevěrná s licoměrným důstojníkem. Hluboce zraněn odchází do vykřičené putyky Batalion, kde se stane „advokátem chudých“ a na měšťácký svět nadobro zanevře. Vlivem alkoholové závislosti však postupně ztrácí soudnost a propadá se do nicoty. Batalion, jeden z vrcholů české kinematografie 20. let, vyniká sociálně citlivým uchopením reality, promyšleným skloubením několika dějových linií a netradičním znázorněním vnitřních vizí hlavního hrdiny, inspirovaným dobovou evropskou avantgardou. Snímek vychází s originální hudbou skladatele Kryštofa Mařatky. (Národní filmový archiv)
    Žánry:Drama
    14
  16. Milenky starého kriminálníka
    Milenky starého kriminálníka (1927)
    Film
    Výstřední Fifi Hrazánková (Anny Ondráková) se zamiluje do bohabojného strejdy Cyrila Pondělíčka (Vlasta Burian) v domněnce, že se jedná o obávaného lupiče a kriminálníka Aloise Kanibala (také Vlasta Burian). Pondělíček je strýček továrníka Pardona (Jan Wenceslaus Speerger), ten je zamilovaný do nějakého děvčátka, ale má si brát právě Fifi z obchodních důvodů. Aby se tomu vyhnul, poprosí Pondělíčka, aby se za něho vydával. Pondělíček doufá, že vyklouzne z nebezpečí svatby tak, že se začne vydávat za kriminálníka Kanibala, jemuž je velice podoben. Najednou přijede mladý továrník Pardon se svou milou Olgou Lesczynskou (Věra Hlavatá) a s její matkou jasnovidkou Lesczynskou (Betty Kysilková) na svůj statek. V jasnovidce Pondělíček pozná svou bývalou milenku, před kterou devatenáct let utíkal. Utíká tedy znovu do blízkého městečka, kde se potkává s pravým kriminálníkem Kanibalem. Poté je Pondělíček zavřen do vězení, v domnění, že je Kanibal, dokud se vše nevysvětlí…
    Žánry:Komedie
    73%
    Výstřední Fifi Hrazánková (Anny Ondráková) se zamiluje do bohabojného strejdy Cyrila Pondělíčka (Vlasta Burian) v domněnce, že se jedná o obávaného lupiče a kriminálníka Aloise Kanibala (také Vlasta Burian). Pondělíček je strýček továrníka Pardona (Jan Wenceslaus Speerger), ten je zamilovaný do nějakého děvčátka, ale má si brát právě Fifi z obchodních důvodů. Aby se tomu vyhnul, poprosí Pondělíčka, aby se za něho vydával. Pondělíček doufá, že vyklouzne z nebezpečí svatby tak, že se začne vydávat za kriminálníka Kanibala, jemuž je velice podoben. Najednou přijede mladý továrník Pardon se svou milou Olgou Lesczynskou (Věra Hlavatá) a s její matkou jasnovidkou Lesczynskou (Betty Kysilková) na svůj statek. V jasnovidce Pondělíček pozná svou bývalou milenku, před kterou devatenáct let utíkal. Utíká tedy znovu do blízkého městečka, kde se potkává s pravým kriminálníkem Kanibalem. Poté je Pondělíček zavřen do vězení, v domnění, že je Kanibal, dokud se vše nevysvětlí…
    Žánry:Komedie
    15
  17. Erotikon
    Erotikon (1930)
    Film
    Železniční hlídač poskytne neznámému cestujícímu nocleh poté, co mu ujede poslední vlak. George zůstane v domě sám s hlídačovou dcerou Andreou, která podlehne mladíkovu kouzlu. Po čase zjistí, že čeká dítě a napíše dopis svému svůdci, který mezitím ve městě pokračuje ve svém bohémském stylu života. George posílá Andree peníze. Ta však porodí mrtvé dítě a provdá se za jiného muže, který ji zachránil před znásilněním. Náhodné setkání s Georgem v ní ovšem znovu probudí dřívější vášeň a je ochotna svého chotě opustit. Nakonec se stává svědkem žárlivého výstupu, při němž je George zastřelen zhrzeným manželem jedné ze svých milenek. Andrea se morálně ponaučená vrací zpět ke svému muži. Film zaznamenal mimořádný kritický ohlas doma i v zahraničí a v roce 1933 byl dodatečně ozvučen v české a německé verzi s hudbou Erno Košťála.
    73%
    Železniční hlídač poskytne neznámému cestujícímu nocleh poté, co mu ujede poslední vlak. George zůstane v domě sám s hlídačovou dcerou Andreou, která podlehne mladíkovu kouzlu. Po čase zjistí, že čeká dítě a napíše dopis svému svůdci, který mezitím ve městě pokračuje ve svém bohémském stylu života. George posílá Andree peníze. Ta však porodí mrtvé dítě a provdá se za jiného muže, který ji zachránil před znásilněním. Náhodné setkání s Georgem v ní ovšem znovu probudí dřívější vášeň a je ochotna svého chotě opustit. Nakonec se stává svědkem žárlivého výstupu, při němž je George zastřelen zhrzeným manželem jedné ze svých milenek. Andrea se morálně ponaučená vrací zpět ke svému muži. Film zaznamenal mimořádný kritický ohlas doma i v zahraničí a v roce 1933 byl dodatečně ozvučen v české a německé verzi s hudbou Erno Košťála.
    16
  18. Benny a Joon
    Benny a Joon (1993)
    Film
    • Amazon Prime Video
    • iTunes
    Benny Pearl je pohledný, bystrý a temperamentní mechanik, který věnoval svůj život péči o mladší sestru Joon. Excentrická dívka zůstává doma a ve svých světlejších obdobích maluje. Během těch špatných propadá nečekaným záchvatům zuřivosti. Pokud dívka užívá předepsané léky, probíhá jejich život v naprostém poklidu a pohodě. Jednou z mála Bennyho radostí je poker s přáteli, při kterém může být vsazeno cokoli, jen peníze ne. Jedné noci Joon při této hře prohraje a je nucena poskytnout dočasně ubytování neznámému mladíkovi, bratranci jednoho ze spoluhráčů. Jmenuje se Sam a většina lidí by jej označila za podivína, který žije ve svém vlastním podivném světě. Když se poprvé objeví, čte si v autobuse knihu o slavném komikovi němé éry filmu Busteru Keatonovi a právě ve světě jeho filmů (a filmů Charlieho Chaplina) jako by Sam žil. Je milý, oduševnělý, ale pro většinu obyčejných lidí nenormální. Stejně jako Joon. Není divu, že se ti dva velmi brzy sblíží. Bennyho to zpočátku těší, protože se začal scházet s Ruthie a nemusí se trápit myšlenkami na to, do jakých potíží by se Joon mohla dostat v jeho nepřítomnosti. Jeho radost však netrvá dlouho. Když si uvědomí, že ti dva se do sebe zamilovali, okamžitě Sama vyhodí a zakáže Joon stýkat se s ním. Nevěří, že Joon je schopná žít nezávisle na něm, a protože jí věnoval celý život, nedokáže přijmout skutečnost, že by měla patřit jinému. Milenci se pokusí utéci, ale ani jeden z nich není schopen přežít v současném světě. Zejména přecitlivělá Joon nedokáže překonat nesnáze, které jsou s cestou spojeny, zhroutí se a musí být hospitalizována. Její terapeut ji přiměje, aby nemyslela ani na Sama, ani na Bennyho, ale rozhodla se, jak chce ona sama naložit se svým životem.
    73%
    Benny Pearl je pohledný, bystrý a temperamentní mechanik, který věnoval svůj život péči o mladší sestru Joon. Excentrická dívka zůstává doma a ve svých světlejších obdobích maluje. Během těch špatných propadá nečekaným záchvatům zuřivosti. Pokud dívka užívá předepsané léky, probíhá jejich život v naprostém poklidu a pohodě. Jednou z mála Bennyho radostí je poker s přáteli, při kterém může být vsazeno cokoli, jen peníze ne. Jedné noci Joon při této hře prohraje a je nucena poskytnout dočasně ubytování neznámému mladíkovi, bratranci jednoho ze spoluhráčů. Jmenuje se Sam a většina lidí by jej označila za podivína, který žije ve svém vlastním podivném světě. Když se poprvé objeví, čte si v autobuse knihu o slavném komikovi němé éry filmu Busteru Keatonovi a právě ve světě jeho filmů (a filmů Charlieho Chaplina) jako by Sam žil. Je milý, oduševnělý, ale pro většinu obyčejných lidí nenormální. Stejně jako Joon. Není divu, že se ti dva velmi brzy sblíží. Bennyho to zpočátku těší, protože se začal scházet s Ruthie a nemusí se trápit myšlenkami na to, do jakých potíží by se Joon mohla dostat v jeho nepřítomnosti. Jeho radost však netrvá dlouho. Když si uvědomí, že ti dva se do sebe zamilovali, okamžitě Sama vyhodí a zakáže Joon stýkat se s ním. Nevěří, že Joon je schopná žít nezávisle na něm, a protože jí věnoval celý život, nedokáže přijmout skutečnost, že by měla patřit jinému. Milenci se pokusí utéci, ale ani jeden z nich není schopen přežít v současném světě. Zejména přecitlivělá Joon nedokáže překonat nesnáze, které jsou s cestou spojeny, zhroutí se a musí být hospitalizována. Její terapeut ji přiměje, aby nemyslela ani na Sama, ani na Bennyho, ale rozhodla se, jak chce ona sama naložit se svým životem.
    17
  19. Orlakovy ruce
    Orlakovy ruce (1924)
    Film
    72%
    18
  20. Anténa
    Anténa (2007)
    Film
    • MUBI

    Rok xxx. V zasněžené metropoli nemilosrdně vládne pan Televize. Celé město je bez hlasu a on jediný má monopol na slovo a obraz. Všichni lidé sledují obrazovku a jedí televizní jídla, která také vyrábí on. Pan Televize připravuje nekalý plán, jak prostřednictvím nebezpečného hypnotického stroje, který účinkuje přes televizi, navždy ovládnout všechen život. Aby toho dosáhl, unese jedinou bytost, jež má dosud hlas – nádhernou zpěvačku... Působivý příklad vitality a formálního potenciálu němého filmu. Anténa, inspirovaná snímky Murnaua, Langa, Ejzenštejna a Vertova, je přesto velice moderní film. Pohádková alegorie diváky neustále překvapuje úžasnou výpravou, promyšleným použitím titulků a v neposlední řadě také působivým herectvím.

    71%

    Rok xxx. V zasněžené metropoli nemilosrdně vládne pan Televize. Celé město je bez hlasu a on jediný má monopol na slovo a obraz. Všichni lidé sledují obrazovku a jedí televizní jídla, která také vyrábí on. Pan Televize připravuje nekalý plán, jak prostřednictvím nebezpečného hypnotického stroje, který účinkuje přes televizi, navždy ovládnout všechen život. Aby toho dosáhl, unese jedinou bytost, jež má dosud hlas – nádhernou zpěvačku... Působivý příklad vitality a formálního potenciálu němého filmu. Anténa, inspirovaná snímky Murnaua, Langa, Ejzenštejna a Vertova, je přesto velice moderní film. Pohádková alegorie diváky neustále překvapuje úžasnou výpravou, promyšleným použitím titulků a v neposlední řadě také působivým herectvím.

    19
  21. Sněhurka: Jiný příběh
    Sněhurka: Jiný příběh (2012)
    Film

    Bylo nebylo, před dávnými časy, za devatero horami, žila jedna dívka, která nikdy nepoznala svou matku. Naučila se umění svého otce, slavného toreadora, její zlá macecha ji však ze srdce nenáviděla. Jednoho dne utekla Sněhurka s potulnou bandou trpaslíků a stala se legendou. Film Sněhurka: Jiný příběh se odehrává na jihu Španělska ve dvacátých letech dvacátého století a je poctou němému filmu.

    Žánry:DramaKomediePohádka
    71%

    Bylo nebylo, před dávnými časy, za devatero horami, žila jedna dívka, která nikdy nepoznala svou matku. Naučila se umění svého otce, slavného toreadora, její zlá macecha ji však ze srdce nenáviděla. Jednoho dne utekla Sněhurka s potulnou bandou trpaslíků a stala se legendou. Film Sněhurka: Jiný příběh se odehrává na jihu Španělska ve dvacátých letech dvacátého století a je poctou němému filmu.

    Žánry:DramaKomediePohádka
    20
Které jsou top filmy na téma němý film? Ve filmovém žebříčku pro téma němý film s celkovým počtem 36 titulů vede těchto 5 nejlepších filmů: Zpívání v dešti, Babylon, Cirkus, Faust, Východ slunce, s hlavními hvězdami, jako jsou: Gene Kelly, Donald O'Connor, Debbie Reynolds, Jean Hagen, Millard Mitchell, Cyd Charisse. Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video, Disney+, Oneplay, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.