Žebříčky

Nejlepší filmy na téma: zaměstnání

  1. Kdo to tam zpívá
    Kdo to tam zpívá (1980)
    Film
    Jaro roku 1941 - poslední mírový den Jugoslávie před vpádem německých vojsk. Rozhrkaný venkovský autobus nabírá postupně cestující, kteří jedou do hlavního města. Cesta autobusu je metaforou konce jedné epochy, která v sobě nese nejrůznější fobie, strach a touhu po lepším životě. Stejně tak, jak se autobus blíží k cíli a atmosféra uvnitř spěje k výbuchu nesnášenlivosti a podezírání, blíží se nová utrpení pro celou zemi, jejichž předzvěstí jsou první německé bomby dopadající na Bělehrad. S neobyčejnou jemností a citlivostí se ve filmu střídá komická a tragická poloha, kterou do magických dimenzí posouvají svým zpěvem dva cikánští chlapci.
    82%
    Jaro roku 1941 - poslední mírový den Jugoslávie před vpádem německých vojsk. Rozhrkaný venkovský autobus nabírá postupně cestující, kteří jedou do hlavního města. Cesta autobusu je metaforou konce jedné epochy, která v sobě nese nejrůznější fobie, strach a touhu po lepším životě. Stejně tak, jak se autobus blíží k cíli a atmosféra uvnitř spěje k výbuchu nesnášenlivosti a podezírání, blíží se nová utrpení pro celou zemi, jejichž předzvěstí jsou první německé bomby dopadající na Bělehrad. S neobyčejnou jemností a citlivostí se ve filmu střídá komická a tragická poloha, kterou do magických dimenzí posouvají svým zpěvem dva cikánští chlapci.
    1
  2. Volyň
    Volyň (2016)
    Film
    Volyň je polský válečný film inspirovaný skutečnou historickou událostí. Odehrává se v roce 1939 ve Volyni - dnešní severozápadní Ukrajině - a sleduje brutální masakry, které se zde konaly během druhé světové války ve jménu nacionalismu. Po vypuknutí války se totiž ukrajinští nacionalisté rozhodli spáchat čistku na polském obyvatelstvu, což samozřejmě nezůstalo bez odezvy. Hlavní hrdinka Zosia, mladá polská dívka, je ale navzdory etnickým sporům zamilovaná do ukrajinského chlapce jménem Petro. Na jejich tragickém příběhu je ilustrován začarovaný kruh nenávisti a pomsty, který má ničivý dopad na životy nevinných lidí.
    81%
    Volyň je polský válečný film inspirovaný skutečnou historickou událostí. Odehrává se v roce 1939 ve Volyni - dnešní severozápadní Ukrajině - a sleduje brutální masakry, které se zde konaly během druhé světové války ve jménu nacionalismu. Po vypuknutí války se totiž ukrajinští nacionalisté rozhodli spáchat čistku na polském obyvatelstvu, což samozřejmě nezůstalo bez odezvy. Hlavní hrdinka Zosia, mladá polská dívka, je ale navzdory etnickým sporům zamilovaná do ukrajinského chlapce jménem Petro. Na jejich tragickém příběhu je ilustrován začarovaný kruh nenávisti a pomsty, který má ničivý dopad na životy nevinných lidí.
    2
  3. Jdi a dívej se
    Jdi a dívej se (1985)
    Film
    Čtrnáctiletý Fljora je v létě 1943 naivním běloruským chlapcem, odhodlaným zapojit se do partyzánského odboje. Na konci příběhu je lidskou troskou, z jejíž tváře navždy zmizely stopy dětské nevinnosti. Fljorův osud plný utrpení, ve kterém nechybí místo ani pro první erotické okouzlení a tragikomické okamžiky, prožila většina z těch, kteří dospívali za druhé světové války. Němci tehdy v Bělorusku realizovali projekt "spálené země", v němž lehlo popelem na šest set vesnic. O těchto událostech vypráví ve svých novelách Ales Adamovič, který se rovněž podílel na scénáři filmu, opatřeného názvem Zabijte Hitlera. Do výroby však šel snímek pod titulem, jenž tvoří refrén v biblické Apokalypse. Elem Klimov jej natáčel chronologicky, což výrazně pomohlo představiteli hlavní role Alexeji Kravčenkovi ke ztotožnění se svým hrdinou. Obraz Fljorova vyšinutého nitra však nevyjadřuje pouze herecká akce, výraznou měrou se na něm podílí práce kameramana a zvukaře, k níž zvláštní kontrapunkt vytváří Mozartova hudba.
    80%
    Čtrnáctiletý Fljora je v létě 1943 naivním běloruským chlapcem, odhodlaným zapojit se do partyzánského odboje. Na konci příběhu je lidskou troskou, z jejíž tváře navždy zmizely stopy dětské nevinnosti. Fljorův osud plný utrpení, ve kterém nechybí místo ani pro první erotické okouzlení a tragikomické okamžiky, prožila většina z těch, kteří dospívali za druhé světové války. Němci tehdy v Bělorusku realizovali projekt "spálené země", v němž lehlo popelem na šest set vesnic. O těchto událostech vypráví ve svých novelách Ales Adamovič, který se rovněž podílel na scénáři filmu, opatřeného názvem Zabijte Hitlera. Do výroby však šel snímek pod titulem, jenž tvoří refrén v biblické Apokalypse. Elem Klimov jej natáčel chronologicky, což výrazně pomohlo představiteli hlavní role Alexeji Kravčenkovi ke ztotožnění se svým hrdinou. Obraz Fljorova vyšinutého nitra však nevyjadřuje pouze herecká akce, výraznou měrou se na něm podílí práce kameramana a zvukaře, k níž zvláštní kontrapunkt vytváří Mozartova hudba.
    3
  4. City of Life and Death
    City of Life and Death (2009)
    Film
    City of Life and Death (Nanking Nanking) je čínský válečný film od režiséra Lu Chuana, který vyobrazuje nankingský masakr během druhé čínsko-japonské války. Zachycuje brutální invazi japonské armády do Nankingu v roce 1937 a zaměřuje se na zážitky čínských civilistů a vojáků i japonských útočníků. Vypráví o zvěrstvech, ke kterým zde docházelo, včetně masových poprav a sexuálního násilí, a zkoumá dopad války na lidské životy na obou stranách konfliktu.
    Režie:Chuan Lu
    78%
    City of Life and Death (Nanking Nanking) je čínský válečný film od režiséra Lu Chuana, který vyobrazuje nankingský masakr během druhé čínsko-japonské války. Zachycuje brutální invazi japonské armády do Nankingu v roce 1937 a zaměřuje se na zážitky čínských civilistů a vojáků i japonských útočníků. Vypráví o zvěrstvech, ke kterým zde docházelo, včetně masových poprav a sexuálního násilí, a zkoumá dopad války na lidské životy na obou stranách konfliktu.
    Režie:Chuan Lu
    4
  5. Mai wei
    Mai wei (2011)
    Film
    Film je inspirován skutečným příběhem. Jun Shik pracuje pro farmu Tatsuova dědečka v době, kdy byla Korea kolonizována Japonskem. Má sen zúčastnit se olympijských her v Tokiu jako maratonský běžec. Tatsuo má stejný záměr. Z obou sportovců se stanou rivalové. Náhle však vypukne válka a oba musí narukovat do armády. Tatsuo se stane vůdcem odporu v Junově jednotce a zosnuje spiknutí. To se ale nepodaří. Jun a Tatsuo jsou zajati Sověty. Utečou, ale brzy padnou do rukou Němců a jsou přinuceni se rozdělit. V roce 1944 se znovu setkávají na břehu Normandie.
    76%
    Film je inspirován skutečným příběhem. Jun Shik pracuje pro farmu Tatsuova dědečka v době, kdy byla Korea kolonizována Japonskem. Má sen zúčastnit se olympijských her v Tokiu jako maratonský běžec. Tatsuo má stejný záměr. Z obou sportovců se stanou rivalové. Náhle však vypukne válka a oba musí narukovat do armády. Tatsuo se stane vůdcem odporu v Junově jednotce a zosnuje spiknutí. To se ale nepodaří. Jun a Tatsuo jsou zajati Sověty. Utečou, ale brzy padnou do rukou Němců a jsou přinuceni se rozdělit. V roce 1944 se znovu setkávají na břehu Normandie.
    5
  6. Paisá
    Paisá (1946)
    Film
    Paisà představuje jedno z vrcholných děl italského neorealismu, směru, který se postavil proti oficiální a lehce schematické podobě filmové tvorby válečného období. Rossellini opustil svět nablýskaných ateliérů a filmových hvězd a přivedl na plátno neherce i skutečný svět ulice. Paisà v šesti obrazech zachycuje cestu amerických a britských vojáků od jejich vylodění na Sicílii až po závěrečné boje v Pádské nížině. Jednotlivé povídky - samostatné příběhy - spojuje kontrast staré a nové Itálie.
    Žánry:DramaVálečný
    75%
    Paisà představuje jedno z vrcholných děl italského neorealismu, směru, který se postavil proti oficiální a lehce schematické podobě filmové tvorby válečného období. Rossellini opustil svět nablýskaných ateliérů a filmových hvězd a přivedl na plátno neherce i skutečný svět ulice. Paisà v šesti obrazech zachycuje cestu amerických a britských vojáků od jejich vylodění na Sicílii až po závěrečné boje v Pádské nížině. Jednotlivé povídky - samostatné příběhy - spojuje kontrast staré a nové Itálie.
    Žánry:DramaVálečný
    6
  7. Habermannův mlýn
    Habermannův mlýn (2010)
    Film
    • Oneplay
    • Prima Plus
    • KVIFF TV
    • +1
    Život před válkou v pohraničí nebyl dvakrát idylický. Doba si žádala, abyste se přiklonili na jednu či druhou stranu a jen ti nejsilnější dokázali zůstat nad věcí. Patřil k nim bohatý podnikatel August Habermann (Mark Waschke), který bez předsudků dával práci Čechům i Němcům, a jeho nejbližší přítel Březina (Karel Roden). Po začlenění Sudet do Třetí říše tlak ještě zesílil, na tomto místě personifikovaný esesákem Koslowskim (Ben Becker). Habermann i přesto dál vytvářel pro své české zaměstnance ochranný štít a odmítal se plně podvolit „mateřské“ ideologii. Jenže šílená doba nakonec dostihla i jeho. Při volbě ze dvou možností, z nichž ani jedna není dobrá, učinil rozhodnutí, které se stalo záminkou k tomu, aby se bezprostředně po válce stal hlavním cílem na seznamu „českých vlastenců“, z nichž většinu tvořili jeho bývalí chráněnci. Samozvaným soudcům a katům šlo ale spíš o jeho majetek než o spravedlnost. Dokáže před nimi Habermann zachránit alespoň ženu a dítě?
    Režie:Juraj Herz
    75%
    Život před válkou v pohraničí nebyl dvakrát idylický. Doba si žádala, abyste se přiklonili na jednu či druhou stranu a jen ti nejsilnější dokázali zůstat nad věcí. Patřil k nim bohatý podnikatel August Habermann (Mark Waschke), který bez předsudků dával práci Čechům i Němcům, a jeho nejbližší přítel Březina (Karel Roden). Po začlenění Sudet do Třetí říše tlak ještě zesílil, na tomto místě personifikovaný esesákem Koslowskim (Ben Becker). Habermann i přesto dál vytvářel pro své české zaměstnance ochranný štít a odmítal se plně podvolit „mateřské“ ideologii. Jenže šílená doba nakonec dostihla i jeho. Při volbě ze dvou možností, z nichž ani jedna není dobrá, učinil rozhodnutí, které se stalo záminkou k tomu, aby se bezprostředně po válce stal hlavním cílem na seznamu „českých vlastenců“, z nichž většinu tvořili jeho bývalí chráněnci. Samozvaným soudcům a katům šlo ale spíš o jeho majetek než o spravedlnost. Dokáže před nimi Habermann zachránit alespoň ženu a dítě?
    Režie:Juraj Herz
    7
  8. Muži v offsidu
    Muži v offsidu (1931)
    Film
    Majitel obchodu s konfekcí, pan Richard Načeradec ze Žižkova, je nadšeným fandou S.K. Slavie a přes odpor své ženy chodí každou neděli na fotbal. Krejčí Emanuel Habásko žije osaměle s dospělým synem Emanem. Krejčího nekonečně uhání vdova Ouholičková, ale otec Habásko statečně odolává. Hanýskové neuznávají jiný klub kromě S.K. Viktorie. Jednou na utkání Slavie-Viktorie se střetne Načeradec s Emanem. Jejich bouřlivou rozpravu ukončí až strážník a odsoudí oba k pořádkové pokutě. Eman, který je nezaměstnaný, nemá na pokutu peníze. Načeradec zaplatí i za něho a nabídne mu práci ve svém obchodě. V novém zaměstnání se Eman zamiluje do Emilky Šefelínové z Nuslí. Tuto známost chce otec Šefelín bez milosti ukončit. Ale oblíbí si otce Habáska pro jeho bodrou povahu. Proto může všechno skončit svatbou Emana s Emilkou v kostele svaté Ludmily.
    Žánry:Komedie
    74%
    Majitel obchodu s konfekcí, pan Richard Načeradec ze Žižkova, je nadšeným fandou S.K. Slavie a přes odpor své ženy chodí každou neděli na fotbal. Krejčí Emanuel Habásko žije osaměle s dospělým synem Emanem. Krejčího nekonečně uhání vdova Ouholičková, ale otec Habásko statečně odolává. Hanýskové neuznávají jiný klub kromě S.K. Viktorie. Jednou na utkání Slavie-Viktorie se střetne Načeradec s Emanem. Jejich bouřlivou rozpravu ukončí až strážník a odsoudí oba k pořádkové pokutě. Eman, který je nezaměstnaný, nemá na pokutu peníze. Načeradec zaplatí i za něho a nabídne mu práci ve svém obchodě. V novém zaměstnání se Eman zamiluje do Emilky Šefelínové z Nuslí. Tuto známost chce otec Šefelín bez milosti ukončit. Ale oblíbí si otce Habáska pro jeho bodrou povahu. Proto může všechno skončit svatbou Emana s Emilkou v kostele svaté Ludmily.
    Žánry:Komedie
    8
  9. Okupace
    Okupace (2021)
    Film
    • Oneplay
    • Canal+
    • iTunes
    • +2
    Černá komedie Okupace se odehrává jedné noci v zakouřeném baru, kde charaktery vlají jako oblaka cigaretového dýmu. Unavený večírek naruší nezvaný host a večer nabere naprosto nečekaný směr. V hlavních rolích se představí Martin Pechlát, Ondřej Brousek nebo Antonie Formanová, roli ruského důstojníka sehrál Alexej Gorbunov známý z filmu Dvanáct od režiséra Nikity Michalkova. Jedna noc, jeden bar. Ospalý večírek herců po představení naruší návštěva nezvaného hosta. Namol opilý ruský důstojník přišel prodat kanystr armádního benzínu, jenže obchod se zvrhne v závody v pití vodky a Rus, zaujatý nejen pohlednou Miladou, ale hlavně komickou zbabělostí všech přítomných mužů, se k odchodu nemá. Atmosféra houstne spolu s oblaky cigaretového dýmu, charaktery se lámou, Rus se skvěle baví. Tak skvěle, že nakonec vytáhne zbraň… Večírek v rytmu kosmické psychedelie kultovních Kill The Dandies! se rozjíždí víc, než je osazenstvu milé. Hra se mění v past, hrdinové ve zbabělce a zbabělci v hrdiny. A z okupovaného baru vede jen jediná cesta: revoluce! Po téhle pitce nikdo nezůstane jako dřív. Režisérem filmu je jeden z nejžádanějších reklamních tvůrců Michal Nohejl, kameramanem Jan Baset Střítežský oceňovaný za Křižáčka, Aloise Nebela či Fair Play a střihačem je Petr Turyna, mezi jehož nejúspěšnější celovečerní filmy patří Návrat idiota, Šeptej či Indiánské léto. (Bontonfilm)
    Žánry:DramaKomedie
    72%
    Černá komedie Okupace se odehrává jedné noci v zakouřeném baru, kde charaktery vlají jako oblaka cigaretového dýmu. Unavený večírek naruší nezvaný host a večer nabere naprosto nečekaný směr. V hlavních rolích se představí Martin Pechlát, Ondřej Brousek nebo Antonie Formanová, roli ruského důstojníka sehrál Alexej Gorbunov známý z filmu Dvanáct od režiséra Nikity Michalkova. Jedna noc, jeden bar. Ospalý večírek herců po představení naruší návštěva nezvaného hosta. Namol opilý ruský důstojník přišel prodat kanystr armádního benzínu, jenže obchod se zvrhne v závody v pití vodky a Rus, zaujatý nejen pohlednou Miladou, ale hlavně komickou zbabělostí všech přítomných mužů, se k odchodu nemá. Atmosféra houstne spolu s oblaky cigaretového dýmu, charaktery se lámou, Rus se skvěle baví. Tak skvěle, že nakonec vytáhne zbraň… Večírek v rytmu kosmické psychedelie kultovních Kill The Dandies! se rozjíždí víc, než je osazenstvu milé. Hra se mění v past, hrdinové ve zbabělce a zbabělci v hrdiny. A z okupovaného baru vede jen jediná cesta: revoluce! Po téhle pitce nikdo nezůstane jako dřív. Režisérem filmu je jeden z nejžádanějších reklamních tvůrců Michal Nohejl, kameramanem Jan Baset Střítežský oceňovaný za Křižáčka, Aloise Nebela či Fair Play a střihačem je Petr Turyna, mezi jehož nejúspěšnější celovečerní filmy patří Návrat idiota, Šeptej či Indiánské léto. (Bontonfilm)
    Žánry:DramaKomedie
    9
  10. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.8 z 1000+ hodnocení4.8 (1000+ hodnocení)

    ZDARMA
  11. Němá barikáda
    Němá barikáda (1949)
    Film
    Drama z památných květnových dnů roku 1945 líčené na pozadí příběhů několika holešovických občanů. Tito občané se aktivně zapojili do posledních bojů II. světové války v Praze. Zorganizovali odpor proti tankové divizi blížící se k Praze - vybudovali barikády na Trojském mostě. Německá vojska se snaží urychleně opustit město, a to si rychle přivyká pocitu divize, která se chystá k poslednímu zoufalému úderu. Obrana stála velké úsilí... Film věnovaný hrdinům Pražského povstání 1945. (oficiální text distributora)
    Žánry:VálečnýDrama
    72%
    Drama z památných květnových dnů roku 1945 líčené na pozadí příběhů několika holešovických občanů. Tito občané se aktivně zapojili do posledních bojů II. světové války v Praze. Zorganizovali odpor proti tankové divizi blížící se k Praze - vybudovali barikády na Trojském mostě. Německá vojska se snaží urychleně opustit město, a to si rychle přivyká pocitu divize, která se chystá k poslednímu zoufalému úderu. Obrana stála velké úsilí... Film věnovaný hrdinům Pražského povstání 1945. (oficiální text distributora)
    Žánry:VálečnýDrama
    10
  12. Touha, opatrnost
    Touha, opatrnost (2007)
    Film
    Film se obrací do historie východní Asie a obsahuje akční sekvence, romantiku i erotiku. Odehrává se v Šanghaji během druhé světové války. Odbojová skupina naplánuje vraždu tamějšího bosse, japonského kolaboranta Yee, kterou má provést mladičká Wang Jiazhi. Jakmile se ale celý podnik rozjede, uskutečnit vraždu není tak snadné. Yee i Wang upadají do tajuplného vztahu, kde jeden nemůže mít druhého a přesto bez sebe nemohou být… V hlavních rolích se představí asijská superhvězda Tony Leung (Stvořeni pro lásku, Hard Boiled, Volavka ad.) a mladá čínská herečka a režisérka Tang Wei. Postavu manželky pana Yee ztvárnila čínská herečka a režisérka Joan Chen, kterou diváci znají z množství západních produkcí (např. Poslední císař).
    Režie:Ang Lee
    71%
    Film se obrací do historie východní Asie a obsahuje akční sekvence, romantiku i erotiku. Odehrává se v Šanghaji během druhé světové války. Odbojová skupina naplánuje vraždu tamějšího bosse, japonského kolaboranta Yee, kterou má provést mladičká Wang Jiazhi. Jakmile se ale celý podnik rozjede, uskutečnit vraždu není tak snadné. Yee i Wang upadají do tajuplného vztahu, kde jeden nemůže mít druhého a přesto bez sebe nemohou být… V hlavních rolích se představí asijská superhvězda Tony Leung (Stvořeni pro lásku, Hard Boiled, Volavka ad.) a mladá čínská herečka a režisérka Tang Wei. Postavu manželky pana Yee ztvárnila čínská herečka a režisérka Joan Chen, kterou diváci znají z množství západních produkcí (např. Poslední císař).
    Režie:Ang Lee
    11
  13. Uloupená hranice
    Uloupená hranice (1947)
    Film
    Dramatický příběh krušnohorského pohraničí se odehrává na podzim roku 1938, kdy mezi českými a německými obyvateli začíná docházet k otevřeným konfliktům, které tvrdě postihují nejen životy národnostně rozdělených sousedů, ale krutě zasahují zejména do osudů smíšených rodin. Vyhrocená situace vede k boji, který však nemá vítěze. S odstoupením pohraničí se po mnichovském diktátu někteří čeští obyvatelé v malé krušnohorské vesnici nesmíří, bojují s provokujícími henleinovci, ale nakonec musí poslechnout vyšší rozkazy a vydat se do vnitrozemí. V režijním pojetí je patrná dokumentaristická průprava režiséra Jiřího Weisse, který tímto snímkem debutoval na poli celovečerního hraného filmu. (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaVálečný
    71%
    Dramatický příběh krušnohorského pohraničí se odehrává na podzim roku 1938, kdy mezi českými a německými obyvateli začíná docházet k otevřeným konfliktům, které tvrdě postihují nejen životy národnostně rozdělených sousedů, ale krutě zasahují zejména do osudů smíšených rodin. Vyhrocená situace vede k boji, který však nemá vítěze. S odstoupením pohraničí se po mnichovském diktátu někteří čeští obyvatelé v malé krušnohorské vesnici nesmíří, bojují s provokujícími henleinovci, ale nakonec musí poslechnout vyšší rozkazy a vydat se do vnitrozemí. V režijním pojetí je patrná dokumentaristická průprava režiséra Jiřího Weisse, který tímto snímkem debutoval na poli celovečerního hraného filmu. (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaVálečný
    12
  14. Zahraniční aféra
    Zahraniční aféra (1948)
    Film
    Billy Wilder se vrátil v roce 1945 do Německa na žádost Úřadu válečných informací. Díky svému předválečnému působení dobře znal většinu pracovníků německého filmového průmyslu a mohl se tedy kompetentně podílet na jeho denacifikaci. Kilometry spojeneckého filmového materiálu, zachycujícího osvobozování koncentračních táborů, ho přitom inspirovaly k vytvoření dokumentu Death Mills (Mlýny smrti), který měl německé obyvatelstvo konfrontovat s vlastní minulostí a odpovědností za ni. Ironií je, že zatímco vedle služebních povinností (marně) pátral po osudu své rodiny, pobyt v Německu mu vnukl i myšlenku na nový film - romantickou komedii. Berlín v ruinách, plný zoufalých hladovějících lidí, byl pro ni podle něj dokonalou kulisou. Souhlas s natáčením získal u vojenského velení argumentem, že němečtí diváci už jsou vůči přímočaré propagandě imunní, zatímco on je zabaví a přitom jim kýžené poselství jakoby mimochodem podsune. Ať už byly Wilderovy osobní pocity vůči Němcům jakékoli (Jeho zkušenost: Nepotkal jsem jediného nacistu. Každý byl oběť, každý byl v odboji se po letech objeví i v Raz dva tři), jeho popis situace a vztahů v poválečné metropoli je podle očekávání sarkastický. Na jednom pólu je úchvatná barová zpěvačka Erika von Schlutowová, která byla za války Goebbelsovou milenkou - nebo Göringovou? Jednoho z nich určitě a která beze studu přežívá díky náklonnosti spojeneckých důstojníků. Na straně druhé stojí upjatá členka kongresové komise Phoebe Frostová z Iowy, jež přijela do Berlína na vizitaci. K ruce je jí přidělen kapitán John Pringle, který je ovšem Eričiným milencem. Další směřování děje je zřejmé. Rámec, který Wilder pro tento klasický model muže mezi dvěma ženami zvolil, je pro romantickou komedii velmi atypický, však je také Zahraniční aféra více politickým filmem než romancí. Jako romance popravdě příliš nefunguje, už proto, že postava Eriky je podstatně životnější a přitažlivější než rigidní Phoebe, vztahové rozuzlení je tudíž diktováno více potřebou než logikou. Daleko přesvědčivější je snímek coby režisérův pohled na viníky a spravedlivé, přičemž jednoznačnost tohoto hodnocení se (pro Wildera typicky) záměrně a významně rozostřuje. Snad proto byl tento původně propagandistický film v Německu poprvé uveden až v roce 1977! - Iva Hejlíčková (Letní filmová škola)
    71%
    Billy Wilder se vrátil v roce 1945 do Německa na žádost Úřadu válečných informací. Díky svému předválečnému působení dobře znal většinu pracovníků německého filmového průmyslu a mohl se tedy kompetentně podílet na jeho denacifikaci. Kilometry spojeneckého filmového materiálu, zachycujícího osvobozování koncentračních táborů, ho přitom inspirovaly k vytvoření dokumentu Death Mills (Mlýny smrti), který měl německé obyvatelstvo konfrontovat s vlastní minulostí a odpovědností za ni. Ironií je, že zatímco vedle služebních povinností (marně) pátral po osudu své rodiny, pobyt v Německu mu vnukl i myšlenku na nový film - romantickou komedii. Berlín v ruinách, plný zoufalých hladovějících lidí, byl pro ni podle něj dokonalou kulisou. Souhlas s natáčením získal u vojenského velení argumentem, že němečtí diváci už jsou vůči přímočaré propagandě imunní, zatímco on je zabaví a přitom jim kýžené poselství jakoby mimochodem podsune. Ať už byly Wilderovy osobní pocity vůči Němcům jakékoli (Jeho zkušenost: Nepotkal jsem jediného nacistu. Každý byl oběť, každý byl v odboji se po letech objeví i v Raz dva tři), jeho popis situace a vztahů v poválečné metropoli je podle očekávání sarkastický. Na jednom pólu je úchvatná barová zpěvačka Erika von Schlutowová, která byla za války Goebbelsovou milenkou - nebo Göringovou? Jednoho z nich určitě a která beze studu přežívá díky náklonnosti spojeneckých důstojníků. Na straně druhé stojí upjatá členka kongresové komise Phoebe Frostová z Iowy, jež přijela do Berlína na vizitaci. K ruce je jí přidělen kapitán John Pringle, který je ovšem Eričiným milencem. Další směřování děje je zřejmé. Rámec, který Wilder pro tento klasický model muže mezi dvěma ženami zvolil, je pro romantickou komedii velmi atypický, však je také Zahraniční aféra více politickým filmem než romancí. Jako romance popravdě příliš nefunguje, už proto, že postava Eriky je podstatně životnější a přitažlivější než rigidní Phoebe, vztahové rozuzlení je tudíž diktováno více potřebou než logikou. Daleko přesvědčivější je snímek coby režisérův pohled na viníky a spravedlivé, přičemž jednoznačnost tohoto hodnocení se (pro Wildera typicky) záměrně a významně rozostřuje. Snad proto byl tento původně propagandistický film v Německu poprvé uveden až v roce 1977! - Iva Hejlíčková (Letní filmová škola)
    13
  15. Advokátka
    Advokátka (2019)
    Film

    13letý Palestinec Ahmad se zúčastnil útoku, při němž byl pobodán stejně starý židovský chlapec. Lea se ujímá Ahmadovy obhajoby. Případ vzbuzuje emoce, ale na to je „ďáblova advokátka“ zvyklá. Proč se už desítky let zastává klientů, z nichž mnozí mají na rukou krev? Film hledá odpověď formou komplexní charakterové studie, v níž nechybějí osvěžující stylové prvky − pracuje například s animacemi, jež evokují dojem soudní skici. Střípek po střípku se skládá portrét, jenž nezastírá kontroverzi zachycované osobnosti, ale umožňuje ji chápat v širších souvislostech, tolik důležitých i pro izraelsko-palestinské vztahy.(Jeden svět)

    Hrají:Lea Tsemel
    71%

    13letý Palestinec Ahmad se zúčastnil útoku, při němž byl pobodán stejně starý židovský chlapec. Lea se ujímá Ahmadovy obhajoby. Případ vzbuzuje emoce, ale na to je „ďáblova advokátka“ zvyklá. Proč se už desítky let zastává klientů, z nichž mnozí mají na rukou krev? Film hledá odpověď formou komplexní charakterové studie, v níž nechybějí osvěžující stylové prvky − pracuje například s animacemi, jež evokují dojem soudní skici. Střípek po střípku se skládá portrét, jenž nezastírá kontroverzi zachycované osobnosti, ale umožňuje ji chápat v širších souvislostech, tolik důležitých i pro izraelsko-palestinské vztahy.(Jeden svět)

    Hrají:Lea Tsemel
    14
  16. Katyň
    Katyň (2007)
    Film
    Slavný polský režisér Andrzej Wajda ve svém právě dokončeném filmu Katyň zpracoval jednu z nejtemnějších událostí polských dějin: masakr 22 500 polských vojáků i civilistů, který provedla sovětská tajná policie NKVD v roce 1940. Kolem katyňského masakru vznikla řada kontroverzí a nejasností. Hromadné hroby obětí odhalili Němci v roce 1941. Moskva na oplátku z masakru obvinila Němce, západ o masakru mlčel... Rusko až po padesáti letech mlčení v roce 1990 přiznalo, že Stalin vraždy polské vojenské a společenské elity opravdu nařídil. Přesto Rusko stále odmítá odtajnit dokumenty týkající se této události a uznat masakr za genocidu. Filmové drama, které Wajda natočil podle knihy Katyń: Post Mortem od Adrzeje Mularczyka, se zaměřuje na příběhy lidí, které masakr s různou intenzitou osobně zasáhnul. Právě tak jako zasáhnul jeho tvůrce: v Katyni byl zavražděn Wajdův otec a také strýc hudebního skladatele Kryzstofa Pendereckého. Osou filmu jsou osudy žen, které ztratily své manžely, bratry, syny. Některé z nich se také dostávají do sovětského zajetí, jiné hledají důkazy o jejich přežití, další apaticky čekají, smířené s tím nejhorším možným scénářem. Film představuje jednu z nejhrůznějších vražd především pohledem rodinných příslušníků, prostřednictvím jejich marných nadějí a prožívaného utrpení. Film byl v roce 2008 nominován na Oscara za nejlepší neanglicky mluvený film. Sám Andrzej Wajda je držitelem čestného Oscara za celoživotní dílo. Získal ho v roce 2000.
    70%
    Slavný polský režisér Andrzej Wajda ve svém právě dokončeném filmu Katyň zpracoval jednu z nejtemnějších událostí polských dějin: masakr 22 500 polských vojáků i civilistů, který provedla sovětská tajná policie NKVD v roce 1940. Kolem katyňského masakru vznikla řada kontroverzí a nejasností. Hromadné hroby obětí odhalili Němci v roce 1941. Moskva na oplátku z masakru obvinila Němce, západ o masakru mlčel... Rusko až po padesáti letech mlčení v roce 1990 přiznalo, že Stalin vraždy polské vojenské a společenské elity opravdu nařídil. Přesto Rusko stále odmítá odtajnit dokumenty týkající se této události a uznat masakr za genocidu. Filmové drama, které Wajda natočil podle knihy Katyń: Post Mortem od Adrzeje Mularczyka, se zaměřuje na příběhy lidí, které masakr s různou intenzitou osobně zasáhnul. Právě tak jako zasáhnul jeho tvůrce: v Katyni byl zavražděn Wajdův otec a také strýc hudebního skladatele Kryzstofa Pendereckého. Osou filmu jsou osudy žen, které ztratily své manžely, bratry, syny. Některé z nich se také dostávají do sovětského zajetí, jiné hledají důkazy o jejich přežití, další apaticky čekají, smířené s tím nejhorším možným scénářem. Film představuje jednu z nejhrůznějších vražd především pohledem rodinných příslušníků, prostřednictvím jejich marných nadějí a prožívaného utrpení. Film byl v roce 2008 nominován na Oscara za nejlepší neanglicky mluvený film. Sám Andrzej Wajda je držitelem čestného Oscara za celoživotní dílo. Získal ho v roce 2000.
    15
  17. Tři
    Tři (1965)
    Film
    69%
    16
  18. Uranus
    Uranus (1990)
    Film
    Když si konečně Evropa může vydechnout po skončení II. světové války, je čas vypořádat se s kolaboranty a napravit válečné křivdy. V malém jihofrancouzském městečku podnikají členové místní komunistické strany hon na kolaborantské čarodějnice a jejich obětí se stává také majitel kavárny Léopold. Ten se ale brání a prostředky volí podle potřeb situace. A protože se stále přiostřuje, také Léopold, který dříve působil neškodně a mírumilovně, sahá po účinnějších nástrojích pro svou obranu.
    Žánry:DramaKomedieRetro
    69%
    Když si konečně Evropa může vydechnout po skončení II. světové války, je čas vypořádat se s kolaboranty a napravit válečné křivdy. V malém jihofrancouzském městečku podnikají členové místní komunistické strany hon na kolaborantské čarodějnice a jejich obětí se stává také majitel kavárny Léopold. Ten se ale brání a prostředky volí podle potřeb situace. A protože se stále přiostřuje, také Léopold, který dříve působil neškodně a mírumilovně, sahá po účinnějších nástrojích pro svou obranu.
    Žánry:DramaKomedieRetro
    17
  19. Okupace ve 26 obrazech
    Okupace ve 26 obrazech (1978)
    Film
    Jugoslávie, Dubrovník 1941. Pár měsíců před vznikem ustašovského Nezávislého státu Chorvatsko, loutkového státu nacistické Německé říše. Tři přátelé, Niko, Toni a Miho, vrstevníci z bohatých dubrovnických rodin, žijí bezstarostným životem. Toni se zamiluje do Nikovy sestry Ane a na jejich zásnubách tři sobě blízké rodiny očekávají okupaci. Přátelství pokračuje, ale nové okolnosti okupace je čím dál více rozdělují. Toni se vzhledem ke svému italskému původu stává fašistou. Miho je jako Žid zatčen a jako zázrakem se mu podaří uniknout z krvavého ustašovského masakru v autobusu. Niko přechází k nelegálnímu hnutí Svazu komunistické mládeže... Okupace ve 26 obrazech je první částí válečné trilogie režiséra Lordana Zafranoviče, která dodnes šokuje drsně zachycenou realitou zla na pozadí krásného Dubrovníku...
    68%
    Jugoslávie, Dubrovník 1941. Pár měsíců před vznikem ustašovského Nezávislého státu Chorvatsko, loutkového státu nacistické Německé říše. Tři přátelé, Niko, Toni a Miho, vrstevníci z bohatých dubrovnických rodin, žijí bezstarostným životem. Toni se zamiluje do Nikovy sestry Ane a na jejich zásnubách tři sobě blízké rodiny očekávají okupaci. Přátelství pokračuje, ale nové okolnosti okupace je čím dál více rozdělují. Toni se vzhledem ke svému italskému původu stává fašistou. Miho je jako Žid zatčen a jako zázrakem se mu podaří uniknout z krvavého ustašovského masakru v autobusu. Niko přechází k nelegálnímu hnutí Svazu komunistické mládeže... Okupace ve 26 obrazech je první částí válečné trilogie režiséra Lordana Zafranoviče, která dodnes šokuje drsně zachycenou realitou zla na pozadí krásného Dubrovníku...
    18
  20. Osvobození I - Ohnivá duha
    Osvobození I - Ohnivá duha (1968)
    Film
    68%
    19
  21. Ráj hned teď
    Ráj hned teď (2005)
    Film
    • Filmbox+
    Snímek palestinského filmaře působícího v Nizozemsku přináší alespoň zčásti odpověď na palčivou otázku, kdo jsou sebevražední atentátníci a jaké mají motivy. Kamarádi z dětství Said a Khaled žijí v Nábulusu a pracují v autodílně. Jednoho večera jim oznámí, že byli vybráni jako mučedníci k provedení atentátu v Tel Avivu. Mladíci úkol přijmou jako samozřejmost. Stráví poslední noc s rodinami, které se nesmějí nic dovědět. Ráno podstoupí ve štábu příslušné rituály a dostanou se přes drátěný plot na izraelské území. Akce se však nečekaně zhatí a oni mají ještě čas zvažovat svůj úkol. Důležitou roli v tom hraje dívka Suha, která dlouho žila v cizině a která tvrdí, že existují i jiné cesty k řešení obtížné situace Palestinců, než jsou vraždy nevinných lidí. Drama se odehrává v průběhu necelých dvou dnů a tvůrce je za obtížných podmínek natáčel na autentických místech. Filmaři se snaží o objektivitu i o jednoduchý realismus. O to zřetelněji vystupuje na povrch tragické dilema rozdělené země i lidí. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:Drama
    68%
    Snímek palestinského filmaře působícího v Nizozemsku přináší alespoň zčásti odpověď na palčivou otázku, kdo jsou sebevražední atentátníci a jaké mají motivy. Kamarádi z dětství Said a Khaled žijí v Nábulusu a pracují v autodílně. Jednoho večera jim oznámí, že byli vybráni jako mučedníci k provedení atentátu v Tel Avivu. Mladíci úkol přijmou jako samozřejmost. Stráví poslední noc s rodinami, které se nesmějí nic dovědět. Ráno podstoupí ve štábu příslušné rituály a dostanou se přes drátěný plot na izraelské území. Akce se však nečekaně zhatí a oni mají ještě čas zvažovat svůj úkol. Důležitou roli v tom hraje dívka Suha, která dlouho žila v cizině a která tvrdí, že existují i jiné cesty k řešení obtížné situace Palestinců, než jsou vraždy nevinných lidí. Drama se odehrává v průběhu necelých dvou dnů a tvůrce je za obtížných podmínek natáčel na autentických místech. Filmaři se snaží o objektivitu i o jednoduchý realismus. O to zřetelněji vystupuje na povrch tragické dilema rozdělené země i lidí. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:Drama
    20
Které jsou top filmy na téma zaměstnání? Ve filmovém žebříčku pro téma zaměstnání s celkovým počtem 45 titulů vede těchto 5 nejlepších filmů: Kdo to tam zpívá, Volyň, Jdi a dívej se, City of Life and Death, Mai wei, s hlavními hvězdami, jako jsou: Pavle Vujisić, Dragan Nikolic, Danilo 'Bata' Stojkovic, Aleksandar Berček, Neda Arnerič, Milivoje Tomic. Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video, Disney+, Oneplay, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.