Žebříčky

Nejlepší filmy na téma: entrapment

  1. Poslední skotský král
    Poslední skotský král (2006)
    Film
    • Disney+
    • iTunes
    • Rakuten
    Příběh začíná v okamžiku, kdy čerstvě vystudovaný skotský lékař Nicholas Garrigan (James McAvoy) odlétá do Ugandy. Od návštěvy exotické země si slibuje vzrušující zážitky, romantiku a radost z toho, že může pomáhat tam, kde ho lidé opravdu potřebují. Krátce po svém příletu je přivolán na místo nehody – nový prezident Idi Amin naboural se svým Maserati do krávy. Garrigan situaci vyřeší a svou bezostyšnou přímostí si Amina získá. Amin, který byl už dříve posedlý skotskou historií a kulturou, si Garrigana ihned oblíbí a nabídne mu, aby se stal jeho osobním lékařem. Tuto nabídku mladý doktor nemůže odmítnout – a právě tady začíná jeho cesta do šokujícího zákulisí jedné z nejstrašnějších hrůzovlád v Africe. Garrigan začne propadat své vlastní touze po moci a stane se diktátorovým důvěrníkem, poradcem a pravou rukou, přičemž je stále častěji svědkem znepokojujících událostí – únosů, vražd a nevýslovných zrůdností, na kterých může mít sám spoluvinu. Když se ve víru Aminovy vražedné megalomanie konečně pokusí zastavit šílenství, které ho obklopuje, změní se jeho pobyt v zoufalý boj o přežití. Film Poslední skotský král, který byl natočen ve Velké Británii a Ugandě za podpory místních obyvatel, je ojedinělou sondou do světa nemilosrdného diktátora, který Ugandě vládnul v 70. letech.
    77%
    Příběh začíná v okamžiku, kdy čerstvě vystudovaný skotský lékař Nicholas Garrigan (James McAvoy) odlétá do Ugandy. Od návštěvy exotické země si slibuje vzrušující zážitky, romantiku a radost z toho, že může pomáhat tam, kde ho lidé opravdu potřebují. Krátce po svém příletu je přivolán na místo nehody – nový prezident Idi Amin naboural se svým Maserati do krávy. Garrigan situaci vyřeší a svou bezostyšnou přímostí si Amina získá. Amin, který byl už dříve posedlý skotskou historií a kulturou, si Garrigana ihned oblíbí a nabídne mu, aby se stal jeho osobním lékařem. Tuto nabídku mladý doktor nemůže odmítnout – a právě tady začíná jeho cesta do šokujícího zákulisí jedné z nejstrašnějších hrůzovlád v Africe. Garrigan začne propadat své vlastní touze po moci a stane se diktátorovým důvěrníkem, poradcem a pravou rukou, přičemž je stále častěji svědkem znepokojujících událostí – únosů, vražd a nevýslovných zrůdností, na kterých může mít sám spoluvinu. Když se ve víru Aminovy vražedné megalomanie konečně pokusí zastavit šílenství, které ho obklopuje, změní se jeho pobyt v zoufalý boj o přežití. Film Poslední skotský král, který byl natočen ve Velké Británii a Ugandě za podpory místních obyvatel, je ojedinělou sondou do světa nemilosrdného diktátora, který Ugandě vládnul v 70. letech.
    1
  2. U-Turn
    U-Turn (1997)
    Film
    • iTunes
    Svědomí hazardního hráče Bobbyho Coopera sice není sněhobíle čisté, ale takovou smůlu si přece jen nezasloužil. Za opomenutí dluhu ze hry už přišel o dva prsty a nyní, když si to napříč vyprahlou Arizonou šine do Las Vegas, aby pohledávky vyrovnal, prasknul jeho kabrioletu chladič. Bobby se svým milovaným Fordem Mustang sotva dohrkal do nebližšího městečka jménem Superior. Řetěz absurdních situací poprvé zarachotil ve chvíli, kdy Bobby svěřil svůj vůz krajně podezřelému, leč jedinému automechanikovi ve městě. O pár chvil později se pak seznámil s půvabnou Grace nabitou sexappealem, jako nebe před bouřkou elektřinou. Akceptovat její pozvání k společnému věšení záclon ovšem Bobby neměl. Dívka je totiž ve skutečnosti provdaná žena a její buranský manžel McKenna rozrazil dveře právě ve chvíli, kdy se jeden druhému snažili vycucnout mozek z hlavy. Banální situaci vypointoval skoro podvedený manžel, když dohnal Bobbyho na silnici a nabídl mu 50 000 dolarů za vraždu své krásné manželky. Už ho prý přestala bavit. Bobby je sice gauner, ale není nájemný vrah. Zatím. Během několika hodin totiž přijde o své auto a o všechny peníze, které potřebuje k zaplacení dluhu a záchraně zbývajících prstů. Navíc dostane zajímavý protinávrh. Grace nabídne za vraždu svého manžela daleko vyšší sumu - polovinu toho, co po vraždě najdou v McKennaově trezoru. Jenže Bobby na ženský nikdy neměl štěstí...
    77%
    Svědomí hazardního hráče Bobbyho Coopera sice není sněhobíle čisté, ale takovou smůlu si přece jen nezasloužil. Za opomenutí dluhu ze hry už přišel o dva prsty a nyní, když si to napříč vyprahlou Arizonou šine do Las Vegas, aby pohledávky vyrovnal, prasknul jeho kabrioletu chladič. Bobby se svým milovaným Fordem Mustang sotva dohrkal do nebližšího městečka jménem Superior. Řetěz absurdních situací poprvé zarachotil ve chvíli, kdy Bobby svěřil svůj vůz krajně podezřelému, leč jedinému automechanikovi ve městě. O pár chvil později se pak seznámil s půvabnou Grace nabitou sexappealem, jako nebe před bouřkou elektřinou. Akceptovat její pozvání k společnému věšení záclon ovšem Bobby neměl. Dívka je totiž ve skutečnosti provdaná žena a její buranský manžel McKenna rozrazil dveře právě ve chvíli, kdy se jeden druhému snažili vycucnout mozek z hlavy. Banální situaci vypointoval skoro podvedený manžel, když dohnal Bobbyho na silnici a nabídl mu 50 000 dolarů za vraždu své krásné manželky. Už ho prý přestala bavit. Bobby je sice gauner, ale není nájemný vrah. Zatím. Během několika hodin totiž přijde o své auto a o všechny peníze, které potřebuje k zaplacení dluhu a záchraně zbývajících prstů. Navíc dostane zajímavý protinávrh. Grace nabídne za vraždu svého manžela daleko vyšší sumu - polovinu toho, co po vraždě najdou v McKennaově trezoru. Jenže Bobby na ženský nikdy neměl štěstí...
    2
  3. Zapadákov
    Zapadákov (1971)
    Film
    75%
    3
  4. Nenápadný půvab buržoazie
    Nenápadný půvab buržoazie (1972)
    Film
    Skupina přátel z vyšší společnosti by ráda společně pojedla, toto banální přání se však ukáže jako nesplnitelné. Hosté se sejdou, popíjejí, konverzují, ale ke společnému jídlu nikdy nedojde – a události, které jej maří, jsou čím dál tím bizarnější. Spletitý, hravý příběh graduje v absurdním, snovém finále. Na základě této groteskní zápletky Buñuel se zlomyslným humorem analyzuje povrchnost společnosti i její ideály, přičemž nešetří církevní hodnostáře, vrcholné politiky, revolucionáře, vojáky ani aristokraty. Směšno-trapná společenská faux pas v nejvážnějších situacích umocňují satirický náboj filmu. Režisér nabízí pohled do podvědomí znuděných snobů – komické scény střídají zdánlivě nesouvisející situace a pro Buñuela typické absurdní snové sekvence. V duchu surrealistické hry jsou akcentovány motivy snu, sexu a smrti. Hlavní postava (velvyslanec jihoamerického státu, vydělávající peníze na výrobě a pašování drog) umožnila režisérovi vyjádřit určitou dobovou levicovou angažovanost, většina kritizovaných společenských nešvarů je však aktuální i dnes. (oficiální text distributora)
    75%
    Skupina přátel z vyšší společnosti by ráda společně pojedla, toto banální přání se však ukáže jako nesplnitelné. Hosté se sejdou, popíjejí, konverzují, ale ke společnému jídlu nikdy nedojde – a události, které jej maří, jsou čím dál tím bizarnější. Spletitý, hravý příběh graduje v absurdním, snovém finále. Na základě této groteskní zápletky Buñuel se zlomyslným humorem analyzuje povrchnost společnosti i její ideály, přičemž nešetří církevní hodnostáře, vrcholné politiky, revolucionáře, vojáky ani aristokraty. Směšno-trapná společenská faux pas v nejvážnějších situacích umocňují satirický náboj filmu. Režisér nabízí pohled do podvědomí znuděných snobů – komické scény střídají zdánlivě nesouvisející situace a pro Buñuela typické absurdní snové sekvence. V duchu surrealistické hry jsou akcentovány motivy snu, sexu a smrti. Hlavní postava (velvyslanec jihoamerického státu, vydělávající peníze na výrobě a pašování drog) umožnila režisérovi vyjádřit určitou dobovou levicovou angažovanost, většina kritizovaných společenských nešvarů je však aktuální i dnes. (oficiální text distributora)
    4
  5. Pošťák vždy zvoní dvakrát
    Pošťák vždy zvoní dvakrát (1946)
    Film
    Film vycházející z příběhu od Jamese M. Caina se točí kolem destruktivního vztahu dvou milenců. Jejich problémy se nakupí poté, co skoncují s manželem, který jim překáží. Nick Smith, majitel restaurace u silnice, si najme Franka Chamberse jako pomocníka. Frank se zaplete s Nickovou krásnou ženou Corou. Ta přemluví Franka, aby jí pomohl zabít Nicka, "nešťastnou náhodou". Ale i ty nejlépe promyšlené plány dopadají špatně... Řadou filmových verzí proslavený kontroverzní román Jamese M. Caina se stal předmětem zájmu velkých studií ihned po vydání v roce 1934. Nakonec jej získalo MGM, které však následně vyčkávalo celou dekádu, než se uvolní cenzorská opatření. Po boku úchvatné Lany Turner byl obsazen John Garfield, jehož sedmiletý kontrakt u Warner Bros. se pomalu chýlil ke konci. Těsně po skončení druhé světové války vznikl film noir par excellence v čele s temně charismatickým antihrdinou z okraje společnosti, který podlehne svůdnému půvabu femme fatale a přistoupí na radikální návrh, jak uvolnit cestu jejich pohlcující vášni. Frank Chambers a Cora Smith patří dodnes k nejpřitažlivějším filmovým párům všech dob. (KVIFF)
    75%
    Film vycházející z příběhu od Jamese M. Caina se točí kolem destruktivního vztahu dvou milenců. Jejich problémy se nakupí poté, co skoncují s manželem, který jim překáží. Nick Smith, majitel restaurace u silnice, si najme Franka Chamberse jako pomocníka. Frank se zaplete s Nickovou krásnou ženou Corou. Ta přemluví Franka, aby jí pomohl zabít Nicka, "nešťastnou náhodou". Ale i ty nejlépe promyšlené plány dopadají špatně... Řadou filmových verzí proslavený kontroverzní román Jamese M. Caina se stal předmětem zájmu velkých studií ihned po vydání v roce 1934. Nakonec jej získalo MGM, které však následně vyčkávalo celou dekádu, než se uvolní cenzorská opatření. Po boku úchvatné Lany Turner byl obsazen John Garfield, jehož sedmiletý kontrakt u Warner Bros. se pomalu chýlil ke konci. Těsně po skončení druhé světové války vznikl film noir par excellence v čele s temně charismatickým antihrdinou z okraje společnosti, který podlehne svůdnému půvabu femme fatale a přistoupí na radikální návrh, jak uvolnit cestu jejich pohlcující vášni. Frank Chambers a Cora Smith patří dodnes k nejpřitažlivějším filmovým párům všech dob. (KVIFF)
    5
  6. Plán útěku
    Plán útěku (2013)
    Film
    • Oneplay
    • Prima Plus
    • iTunes
    • +1
    Ray Breslin (Sylvester Stallone) je útěkář na objednávku. Živí se totiž jako expert na infrastrukturu vězeňských zařízení. Nechává se v nich zavírat a hledá skuliny v zabezpečovacích systémech, které jsou pak následně na základě jeho analýz  - a efektních útěků - odstraňovány a zdokonalovány. Nyní nastupuje výkon trestu k nové zakázce, ale ouha: vězeňský komplex, ve kterém se ocitl, byl kompletně postaven na základě jeho dosavadních poznatků a připomínek k zabezpečení věznic. Ty Ray před časem vydal knižně a pro tyranského ředitele tohoto „nápravně výchovného zařízení“ se jeho manuál stal doslova biblí. Ray se tak ocitá ve své vlastní dokonalé pasti. Nikdo navíc neví o tom, že by byl něco jiného než řadový vězeň, takže propustka na svobodu po dobře odvedené práci jaksi chybí…
    74%
    Ray Breslin (Sylvester Stallone) je útěkář na objednávku. Živí se totiž jako expert na infrastrukturu vězeňských zařízení. Nechává se v nich zavírat a hledá skuliny v zabezpečovacích systémech, které jsou pak následně na základě jeho analýz  - a efektních útěků - odstraňovány a zdokonalovány. Nyní nastupuje výkon trestu k nové zakázce, ale ouha: vězeňský komplex, ve kterém se ocitl, byl kompletně postaven na základě jeho dosavadních poznatků a připomínek k zabezpečení věznic. Ty Ray před časem vydal knižně a pro tyranského ředitele tohoto „nápravně výchovného zařízení“ se jeho manuál stal doslova biblí. Ray se tak ocitá ve své vlastní dokonalé pasti. Nikdo navíc neví o tom, že by byl něco jiného než řadový vězeň, takže propustka na svobodu po dobře odvedené práci jaksi chybí…
    6
  7. Velký blondýn s černou botou
    Velký blondýn s černou botou (1972)
    Film
    Velký blondýn je dnes už v komediální filmové tvorbě pojmem. Nejen, že patří mezi nejlepší komedie režiséra Yvese Roberta a herce Pierra Richarda, ale zároveň zaujímá i přední místo na žebříčku francouzských veseloher všech dob. I po letech divák zjistí, že gagy nic neztratily ze svého espritu a lehkosti, a že by v současné době vystačily hned na několik komedií. Uvnitř francouzských tajných služeb zuří boj o moc. Šéf výzvědné služby Toulouse ví, že se ho jeho zástupce plukovník Milan snaží ze všech sil zkompromitovat a nastoupit na jeho místo. A tak vznikne v hlavě šéfa plán: na letišti v Orly vyberou jeho spolupracovníci náhodného člověka, kterého budou vydávat za významného agenta ze Spojených států. Bude sloužit jako návnada, na kterou se chytí plukovník Milan a zničí sebe i svou kliku. Druhý den v 9.30 se na letištních schodech objevuje muž, který má rozčepýřené blond vlasy, jednu botu černou a druhou hnědou a pod paží pouzdro s houslemi. Ani jedna strana netuší, že nevinně a dobrosrdečně vyhlížející člověk, jehož jediným hříchem je to, že spí s ženou svého přítele, bude pro ně větším nebezpečím než James Bond.
    72%
    Velký blondýn je dnes už v komediální filmové tvorbě pojmem. Nejen, že patří mezi nejlepší komedie režiséra Yvese Roberta a herce Pierra Richarda, ale zároveň zaujímá i přední místo na žebříčku francouzských veseloher všech dob. I po letech divák zjistí, že gagy nic neztratily ze svého espritu a lehkosti, a že by v současné době vystačily hned na několik komedií. Uvnitř francouzských tajných služeb zuří boj o moc. Šéf výzvědné služby Toulouse ví, že se ho jeho zástupce plukovník Milan snaží ze všech sil zkompromitovat a nastoupit na jeho místo. A tak vznikne v hlavě šéfa plán: na letišti v Orly vyberou jeho spolupracovníci náhodného člověka, kterého budou vydávat za významného agenta ze Spojených států. Bude sloužit jako návnada, na kterou se chytí plukovník Milan a zničí sebe i svou kliku. Druhý den v 9.30 se na letištních schodech objevuje muž, který má rozčepýřené blond vlasy, jednu botu černou a druhou hnědou a pod paží pouzdro s houslemi. Ani jedna strana netuší, že nevinně a dobrosrdečně vyhlížející člověk, jehož jediným hříchem je to, že spí s ženou svého přítele, bude pro ně větším nebezpečím než James Bond.
    7
  8. Umělcova smlouva
    Umělcova smlouva (1982)
    Film

    Umělcova smlouva je první typicky greenawayovský celovečerní film, prostřednictvím kterého definoval tento solitérní tvůrce základní prvky své estetiky. V jednom z rozhovorů uvedl, že jeho filmy jsou z 90 % postaveny na výtvarných obrazech. Umělcova smlouva je první manifestací tohoto faktu, neboť výtvarné obrazy zde nevystupují pouze jako zarámované objekty či dekorace, ale vstupují v zásadní roli do dějové a výrazové struktury celého díla.
    Zápletka filmu je jednoduchá - arogantní malíř Neville po dlouhém naléhání souhlasí s vytvořením 12 kreseb jedné anglické usedlosti pod podmínkou, že dostane absolutní uměleckou svobodu a že mu bude paní Herbertová, majitelka nemovitosti, kdykoliv po vůli. Plyne den za dnem, Neville maluje a miluje a pan Herbert (odjel do Southamptonu) se nevrací a nevrací… Motiv svědectví o násilném činu ikonograficky zakódovaném do výtvarného obrazu se objevuje i v dalších Greenawayových dílech (Rembrandtova Noční hlídka/ Nightwatching, 2007), ale v lecčems může připomenout slavnou Antonioniho Zvětšeninu (Blow-Up, 1966).
    Ve snímku, který byl původně dlouhý tři hodiny (jen úvodní sekvence trvala 30 minut), je však klíčový především jeho styl. Greenawayovi se podařilo vytvořit unikátní obraz barokní zhýralosti, který je postaven na záměrně zjednodušené divadelní stylizaci, subverzivních motivech, kongeniální hudbě Michaela Nymana (čerpající především z anglického barokního klasika Henryho Purcella) a na principech kopírujících malířskou estetiku. Režisér kopíruje kompozice svých záběrů na základě kompozic (fiktivního) malíře Nevilla, který se v duchu perspektivy a renesanční tradice snaží centralizovat každou svoji kresbu a jehož základním cílem je vnutit kresleným objektům a prostorovým plánům pevný řád. Tento řád se mu však postupně rozpadá, v již hotových kompozicích se objevují nové tajemné objekty, tajemné postavy a důkazy o vraždě.
    Umělcova smlouva je první zastávkou na Greenawayově autorské cestě analyzující vztah výtvarného umění a filmu, jejich společné rysy a především jejich rozdílnost a spolehlivě rozpracovává témata, která se později objevují v celé režisérově filmografii (i přednáškové činnosti).

    Jan Jílek (LFŠ Uherské Hradiště 2014)

    72%

    Umělcova smlouva je první typicky greenawayovský celovečerní film, prostřednictvím kterého definoval tento solitérní tvůrce základní prvky své estetiky. V jednom z rozhovorů uvedl, že jeho filmy jsou z 90 % postaveny na výtvarných obrazech. Umělcova smlouva je první manifestací tohoto faktu, neboť výtvarné obrazy zde nevystupují pouze jako zarámované objekty či dekorace, ale vstupují v zásadní roli do dějové a výrazové struktury celého díla.
    Zápletka filmu je jednoduchá - arogantní malíř Neville po dlouhém naléhání souhlasí s vytvořením 12 kreseb jedné anglické usedlosti pod podmínkou, že dostane absolutní uměleckou svobodu a že mu bude paní Herbertová, majitelka nemovitosti, kdykoliv po vůli. Plyne den za dnem, Neville maluje a miluje a pan Herbert (odjel do Southamptonu) se nevrací a nevrací… Motiv svědectví o násilném činu ikonograficky zakódovaném do výtvarného obrazu se objevuje i v dalších Greenawayových dílech (Rembrandtova Noční hlídka/ Nightwatching, 2007), ale v lecčems může připomenout slavnou Antonioniho Zvětšeninu (Blow-Up, 1966).
    Ve snímku, který byl původně dlouhý tři hodiny (jen úvodní sekvence trvala 30 minut), je však klíčový především jeho styl. Greenawayovi se podařilo vytvořit unikátní obraz barokní zhýralosti, který je postaven na záměrně zjednodušené divadelní stylizaci, subverzivních motivech, kongeniální hudbě Michaela Nymana (čerpající především z anglického barokního klasika Henryho Purcella) a na principech kopírujících malířskou estetiku. Režisér kopíruje kompozice svých záběrů na základě kompozic (fiktivního) malíře Nevilla, který se v duchu perspektivy a renesanční tradice snaží centralizovat každou svoji kresbu a jehož základním cílem je vnutit kresleným objektům a prostorovým plánům pevný řád. Tento řád se mu však postupně rozpadá, v již hotových kompozicích se objevují nové tajemné objekty, tajemné postavy a důkazy o vraždě.
    Umělcova smlouva je první zastávkou na Greenawayově autorské cestě analyzující vztah výtvarného umění a filmu, jejich společné rysy a především jejich rozdílnost a spolehlivě rozpracovává témata, která se později objevují v celé režisérově filmografii (i přednáškové činnosti).

    Jan Jílek (LFŠ Uherské Hradiště 2014)

    8
  9. Pépé le Moko
    Pépé le Moko (1937)
    Film
    • Netflix
    Dohonil jej vlastní stesk po Paříži, touha po lásce a smutek. Jean Gabin jako gangster, jemuž se uzavřela cesta zpět. V roce 1937 mělo v Paříži premiéru drama Pépé le Moko o francouzském zločinci, který je nucen skrývat se před policií v Alžíru. Jeho útočištěm se stala stará maurská městská čtvrť Kasba, kde se bezpečně skryje ve spleti uliček, nikdy nekončících domů a teras. Obklopí se lidmi, kteří ho uznávají a někteří se ho i bojí. Noblesního gangstera trápí hluboký stesk po domově, především po Paříži, která se mu zhmotní v ženě, do níž se zamiluje, krásné Gaby, bývalé kabaretní umělkyni, nyní ženě bohatého obchodníka. Pépé le Moko je výrazným reprezentantem poetického realismu - směru ve francouzské kinematografii druhé poloviny 30. let 20. století, který vytváří vlastní svět připomínající skutečnost, ale poznamenanou nostalgickou atmosférou. Jejími hrdiny jsou osamělí lidé, vyděděnci ze společnosti, která jim ukřivdila, život se jim nedaří a jen zoufale se snaží odvrátit blížící se katastrofu. (oficiální text distributora)
    71%
    Dohonil jej vlastní stesk po Paříži, touha po lásce a smutek. Jean Gabin jako gangster, jemuž se uzavřela cesta zpět. V roce 1937 mělo v Paříži premiéru drama Pépé le Moko o francouzském zločinci, který je nucen skrývat se před policií v Alžíru. Jeho útočištěm se stala stará maurská městská čtvrť Kasba, kde se bezpečně skryje ve spleti uliček, nikdy nekončících domů a teras. Obklopí se lidmi, kteří ho uznávají a někteří se ho i bojí. Noblesního gangstera trápí hluboký stesk po domově, především po Paříži, která se mu zhmotní v ženě, do níž se zamiluje, krásné Gaby, bývalé kabaretní umělkyni, nyní ženě bohatého obchodníka. Pépé le Moko je výrazným reprezentantem poetického realismu - směru ve francouzské kinematografii druhé poloviny 30. let 20. století, který vytváří vlastní svět připomínající skutečnost, ale poznamenanou nostalgickou atmosférou. Jejími hrdiny jsou osamělí lidé, vyděděnci ze společnosti, která jim ukřivdila, život se jim nedaří a jen zoufale se snaží odvrátit blížící se katastrofu. (oficiální text distributora)
    9
  10. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.8 z 1000+ hodnocení4.8 (1000+ hodnocení)

    ZDARMA
  11. Past
    Past (1996)
    Film
    Než Lana a Lilly Wachowski ohromily svět Matrixem, vyhrály si se svou debutovou lahůdkou, která přináší nečekaný lesbický pohled do klasického žánru neonoirového krimi. Když butch instalatérka Corky padne do oka přitažlivé femme fatale Violet, netuší, že kromě milostné aféry se stane i součástí nebezpečného plánu na oloupení mafie. Violetin přítel Caesar totiž pere špinavé peníze, ale ona s nimi má jiné plány –  a zdá se, že nejen s nimi. Kdo může komu důvěřovat? Břitké dialogy, svůdná kamera a energické výkony tří protagonistek*ů dělají z Pasti inovativní krasojízdu, kde z každého šíleného zvratu sálá napětí a erotický náboj.
    71%
    Než Lana a Lilly Wachowski ohromily svět Matrixem, vyhrály si se svou debutovou lahůdkou, která přináší nečekaný lesbický pohled do klasického žánru neonoirového krimi. Když butch instalatérka Corky padne do oka přitažlivé femme fatale Violet, netuší, že kromě milostné aféry se stane i součástí nebezpečného plánu na oloupení mafie. Violetin přítel Caesar totiž pere špinavé peníze, ale ona s nimi má jiné plány –  a zdá se, že nejen s nimi. Kdo může komu důvěřovat? Břitké dialogy, svůdná kamera a energické výkony tří protagonistek*ů dělají z Pasti inovativní krasojízdu, kde z každého šíleného zvratu sálá napětí a erotický náboj.
    10
  12. Albín jménem Noi
    Albín jménem Noi (2003)
    Film
    • iTunes
    71%
    11
  13. Okno z ložnice
    Okno z ložnice (1987)
    Film
    70%
    12
  14. Fish Tank
    Fish Tank (2009)
    Film

    Hrdinové filmového příběhu Andrey Arnoldové nežijí u Notting Hillu, ale v panelácích v Essexu. Děj snímku by mohl být volným pokračováním režisérčina krátkometrážního filmu Vosa, v jeho centru však není mladá svobodná matka, ale její patnáctiletá dcera. Mia není žádné okouzlující stvoření, byla vyloučena ze školy, kamarádi se jí straní, a tak jen tak bloumá po okolí. Jediným jejím zájmem je tancování. Zdá se, že se vše začíná měnit k lepšímu, když se Miina matka seznámí se sympatickým, přitažlivým a trochu tajemným Connorem. Fish Tank ctí tradici sociálního realismu Kena Loache či bratrů Dardennových. Režisérčin vizuálně vytříbený styl klade důraz na autenticitu a díky nervní pohyblivé kameře má divák pocit, že je přímým účastníkem děje. I ve všední a neradostné každodennosti dokáže Arnoldová najít a zachytit její poetické momenty. Snímku dominují skvělé herecké výkony již velmi ceněných herců - Michaela Fassbendera a Kierston Wareingové - a neherečky Katie Jarvisové, která svou hrdinku Miu nehraje, na plátně ji žije. [44. MFFKV 2009]

    Žánry:DramaNezávislý
    69%

    Hrdinové filmového příběhu Andrey Arnoldové nežijí u Notting Hillu, ale v panelácích v Essexu. Děj snímku by mohl být volným pokračováním režisérčina krátkometrážního filmu Vosa, v jeho centru však není mladá svobodná matka, ale její patnáctiletá dcera. Mia není žádné okouzlující stvoření, byla vyloučena ze školy, kamarádi se jí straní, a tak jen tak bloumá po okolí. Jediným jejím zájmem je tancování. Zdá se, že se vše začíná měnit k lepšímu, když se Miina matka seznámí se sympatickým, přitažlivým a trochu tajemným Connorem. Fish Tank ctí tradici sociálního realismu Kena Loache či bratrů Dardennových. Režisérčin vizuálně vytříbený styl klade důraz na autenticitu a díky nervní pohyblivé kameře má divák pocit, že je přímým účastníkem děje. I ve všední a neradostné každodennosti dokáže Arnoldová najít a zachytit její poetické momenty. Snímku dominují skvělé herecké výkony již velmi ceněných herců - Michaela Fassbendera a Kierston Wareingové - a neherečky Katie Jarvisové, která svou hrdinku Miu nehraje, na plátně ji žije. [44. MFFKV 2009]

    Žánry:DramaNezávislý
    13
  15. Housebound
    Housebound (2014)
    Film
    Kylie je mladá žena, ktorá má na rováši množstvo drobných trestných činov. Potom, čo ju sudca odsúdi na domáce väzenie, ju prevezú do rodinného domu, kde v detstve vyrastala. Jej vzťah s matkou a otčimom škrípe od prvého momentu, ako vstúpi do budovy. Nakoľko je Kylie maximálne neprispôsobivá, problémy na seba nenechajú dlho čakať. Tentoraz to ale nebude jej vina. Starý rodičovský dom totiž skrýva hrôzostrašné tajomstvo, ktoré čaká na objasnenie. (*CARNIFEX*)
    67%
    Kylie je mladá žena, ktorá má na rováši množstvo drobných trestných činov. Potom, čo ju sudca odsúdi na domáce väzenie, ju prevezú do rodinného domu, kde v detstve vyrastala. Jej vzťah s matkou a otčimom škrípe od prvého momentu, ako vstúpi do budovy. Nakoľko je Kylie maximálne neprispôsobivá, problémy na seba nenechajú dlho čakať. Tentoraz to ale nebude jej vina. Starý rodičovský dom totiž skrýva hrôzostrašné tajomstvo, ktoré čaká na objasnenie. (*CARNIFEX*)
    14
  16. Nebezpečná známost
    Nebezpečná známost (2005)
    Film
    Některé dveře by měly zůstat zavřené John právě opustila přítelkyně Ingrid. Ten den se nechá svést do mystického a děsivého světa, ve kterém není možné rozpoznat lež od pravdy. Krátce poté, co se Ingrid od Johna nadobro odstěhuje, potká John dvě sousedky, které se chovají velmi zvláštně a svůdně. Vypadá to, že o Johnovi a Ingrid hodně vědí. Dokáže John odolat jejich uhrančivosti, nebo jde v tomto neobyčejném erotickém thrilleru o něco více?
    66%
    Některé dveře by měly zůstat zavřené John právě opustila přítelkyně Ingrid. Ten den se nechá svést do mystického a děsivého světa, ve kterém není možné rozpoznat lež od pravdy. Krátce poté, co se Ingrid od Johna nadobro odstěhuje, potká John dvě sousedky, které se chovají velmi zvláštně a svůdně. Vypadá to, že o Johnovi a Ingrid hodně vědí. Dokáže John odolat jejich uhrančivosti, nebo jde v tomto neobyčejném erotickém thrilleru o něco více?
    15
  17. Pokoj
    Pokoj (2019)
    Film
    • Oneplay
    66%
    16
  18. Nevěstinec
    Nevěstinec (2011)
    Film

    Přelom devatenáctého a dvacátého století - období velkých sociálních změn - postihl také proslulé pařížské nevěstince. Uzavřenému světu, v němž se na jedné straně nabízela krása a potěšení ale i ponížení a bolest, hrozil zákaz. Francouzský režisér Bertrand Bonello vyšel v příběhu o „vzpomínkách z nevěstince“ ze současné sociologické studie o pařížských „domech lásky“ na přelomu století. Filmový obraz prostitutek a jejich zákazníků zbavil lechtivého a povrchního pozlátka, který nahradil o poznání živočišnější atmosférou. Do popředí se dostávají autentické osudy dívek, jejich rivalita i přátelství, ale i dobové volání po obratu k rádoby humánnější společnosti. (oficiální text distributora)

    62%

    Přelom devatenáctého a dvacátého století - období velkých sociálních změn - postihl také proslulé pařížské nevěstince. Uzavřenému světu, v němž se na jedné straně nabízela krása a potěšení ale i ponížení a bolest, hrozil zákaz. Francouzský režisér Bertrand Bonello vyšel v příběhu o „vzpomínkách z nevěstince“ ze současné sociologické studie o pařížských „domech lásky“ na přelomu století. Filmový obraz prostitutek a jejich zákazníků zbavil lechtivého a povrchního pozlátka, který nahradil o poznání živočišnější atmosférou. Do popředí se dostávají autentické osudy dívek, jejich rivalita i přátelství, ale i dobové volání po obratu k rádoby humánnější společnosti. (oficiální text distributora)

    17
  19. Ďáblův advokát
    Ďáblův advokát (1993)
    Film
    Sebevědomá, nesmlouvavá advokátka Jennifer Hainesová (Rebecca De Mornay), která obvykle dosáhne svého, netuší, že narazila kosa na kámen, když si ji najme pohledný, okouzlující mladý muž David Greenway (Don Johnson), aby prokázala, že není vinen z vraždy manželky. Jennifer v něm najde zalíbení a Davidovi se daří pomalu ji dostat tam, kde chce on. Když konečně Jennifer začne pochybovat a odhalí jeho děsivé skutky, chce se vzdát případu. Ovšem Greenway ji zachytil do úskočné pasti, odkud není legálního úniku. Jennifer je nucena se rozhodnout, kam až by měla jít v ochraně zájmů svého klienta a jak dalece musí chránit vlastní život...
    Žánry:DramaKrimiThriller
    55%
    Sebevědomá, nesmlouvavá advokátka Jennifer Hainesová (Rebecca De Mornay), která obvykle dosáhne svého, netuší, že narazila kosa na kámen, když si ji najme pohledný, okouzlující mladý muž David Greenway (Don Johnson), aby prokázala, že není vinen z vraždy manželky. Jennifer v něm najde zalíbení a Davidovi se daří pomalu ji dostat tam, kde chce on. Když konečně Jennifer začne pochybovat a odhalí jeho děsivé skutky, chce se vzdát případu. Ovšem Greenway ji zachytil do úskočné pasti, odkud není legálního úniku. Jennifer je nucena se rozhodnout, kam až by měla jít v ochraně zájmů svého klienta a jak dalece musí chránit vlastní život...
    Žánry:DramaKrimiThriller
    18
  20. Soukromý víkend
    Soukromý víkend (1985)
    Film
    • iTunes
    53%
    19
  21. Perníková chaloupka
    Perníková chaloupka (1933)
    Film
    I v přetechnizované civilizaci děti potřebují pohádky a paní Pohádková je zve do svého světa. Dřevorubec jde do lesa se svými dětmi, Jeníčkem a Mařenkou. Zatímco otec pracuje, děti sbírají jahody. Ztratí se však hluboko v lese a nemohou najít cestu zpět. Po zlověstné noci se ocitnou před perníkovou chaloupkou. Při loupání perníčků je chytí čarodějnice: hubeného Jeníčka zavře do klece, aby ho vykrmila, a z buclaté Mařenky udělá svou pomocnici. Nad oběma dětmi však bdí benevolentní andělé, zjevují se jim ve snech a dávají jim naději na záchranu.
    52%
    I v přetechnizované civilizaci děti potřebují pohádky a paní Pohádková je zve do svého světa. Dřevorubec jde do lesa se svými dětmi, Jeníčkem a Mařenkou. Zatímco otec pracuje, děti sbírají jahody. Ztratí se však hluboko v lese a nemohou najít cestu zpět. Po zlověstné noci se ocitnou před perníkovou chaloupkou. Při loupání perníčků je chytí čarodějnice: hubeného Jeníčka zavře do klece, aby ho vykrmila, a z buclaté Mařenky udělá svou pomocnici. Nad oběma dětmi však bdí benevolentní andělé, zjevují se jim ve snech a dávají jim naději na záchranu.
    20
Které jsou top filmy na téma entrapment? Ve filmovém žebříčku pro téma entrapment s celkovým počtem 27 titulů vede těchto 5 nejlepších filmů: Poslední skotský král, U-Turn, Zapadákov, Nenápadný půvab buržoazie, Pošťák vždy zvoní dvakrát, s hlavními hvězdami, jako jsou: Forest Whitaker, James McAvoy, Simon McBurney, Gillian Anderson, Kerry Washington, David Oyelowo. Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video, Disney+, Oneplay, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.