-
80%
-
80%
Plán útěku je solidně natočený film, který obsahuje několik překvapivých momentů a několikrát pomrkává na diváka, že je to také zábava. Na druhou stranu oproti dětským Postradatelným je to podívaná určená dospělému publiku. Oba herci hrají na vrcholu svých možností a pro mě je velkým překvapením Arnoldův německý monolog, kdy dává vzpomenout, že některé herecké ceny obdržené v mládí si možná ani nemusel koupit. Film je však rozhodně velkým sólem Sylvestera Stallonea, který hraje velmi slušně. Inu, pod vedením opravdu prvotřídního režiséra jsou oba schopni velkých výkonů. Na druhou stranu Sam Neill a zejména Jim Caviezel jsou nejméně o třídu vyšší herecká liga.
-
65%
Béčko. Přímočaře a zábavně zrežírované, originálně pojaté a osvěžené dvěma seniorskými ikonami, které si na stará kolena ještě hlouběji uvědomili, jaká je jejich úloha v kolosálním filmovém maratónu. Ale pořád béčko, které je tolik předvídatelné, dějově ohrané a ořezané a ničím nepřekvapující (schématem útěku počínaje a závěrečným Arnieho "asshole" konče), že se tu hodí mnohem více než jinde zahrát si na kritika a poukázat na to, že hrát si na zábavu je něco jiného, než zábavou skutečně být. Největší dojem tak nakonec zanechává nepěkně slizký James Caviezel, který snad ještě nikdy nezahrál tak dobře.
-
65%
-
70%
Není to dokonalé, občas se někde děj trochu táhne a délka 115 minut taky není nijak krátká. Ale Sly a Schwarzcík mají svůj comeback. Sice je Arnold trochu v záloze, ale dokáže vždy děj něčím okořenit. Atmosféra vězení má své kouzlo a režie tomu výborně napomáhá. Více takových filmů s ikonami akčního žánru a budu spokojený.
-
90%
Na tohle čekaly generace fanoušků akčního filmu. Dvě legendy v jednom filmu. Sylvestr i Arnold nejsou žádní super herci, ale mně jejich výkony neuráží. Caviezel je dobrej saďour a Vinnie Jones mu zdatně sekunduje. Scénář je trochu nedotažený, ale s tím budu muset taky žít. No a Vincent D´Onofrio je slizoun.
-
70%
Jak málo stačí ke štěstí :) Scénář se nechytá ani na první sezónu Útěku z vězení a postupný vývoj má minimum utečeneckých vychytávek (Arnoldovo odvedení pozornosti nicméně vstoupí do dějin). Důležitý je nadhled, fakt, že pánové si to dávají s absolutní lehkostí, Vinnie Jones a James Caviezel dokonale plní záporné škatulky a režie tomu všemu dodává potřebnou dynamiku. Pokoj 1408 se mi od Håfströma líbil víc, ale tam měl režisér k ruce nápaditější scénář. Plán útěku je přímočařejší, než si téma zaslouží, ale všechny to TAK očividně baví, až se baví i divák. Tedy, za předpokladu, že jste na podobných filmech vyrostli a překousnete, že je to "jen" výcuc z výborné stalloneovky Tango a Cash.
-
80%
-
65%
Stotřiatřicet let, dvojitej bajpás a nemožný košile aneb důchodci v báni (!!!) Prošedivělej Ježíš a dva týpci, který už maj na těle víc kůže, než můžou potřebovat - tak na tohle si musel filmovej fanoušek počkat víc jak 30 let. Zestárli jsme? Zuby jsou vlastní? I když se Escape Plan tváří jako děsně hypermoderní, já z něj pořád nějak cítím devadesátky, jako kdyby se vrátili někam do doby Assassins, k tomu hudební motiv se stejným feelingem, kterej měla třeba Die Hard 2. Klasickej konflikt mezi neodvratitelnou nostalgií pamětníka VHS éry a tím, co byste tam doopravdy chtěli najít - větší šmrnc dialogů, větší nadhled, víc ironie, víc kontrastů. Čeho se nám dostalo? Film kterej, i když se o to snaží, nemá čím překvapit, skvělá první polovina, v rámci klasickýho námětu nápaditá a k tomu omšelý oldschool závěr, bez jiskry. A jako bonus mimický deathmatch, ve kterým Arnie těsně poráží Slye dva výrazy v ksichtu ku jednomu (!!!) Rozpaky? To, co tu tak děsně smrdí, je Francovka? Houby, Mikael Håfström to prostě natočil tak, jak bychom chtěli v dobách, kdy TI dva byli na vrcholu, nic víc a ani nic míň. Obsazení sympatické, ale ambice nejspíš byly mnohem vyšší. Teprve čas ukáže, jestli byl tohle nadčasový útěk a nebo jen útěk před neúprosným časem.
-
75%
-
80%
-
85%
-
100%
-
90%
-
80%
-
80%
Po tom čo som si čítala príbeh o sylveterovi ako sa tisícekrát pokoušel o filmovou karieru a snažil se natočit rockyho, je mojím oblůbencom. I v tomto filmu hraje velkého borca cez útěky z vezení. Když ho podrazí parťák a pošle do vezení zo ktorého něje úniku a tam potká další ikonu Arnolda, tak to nemohlo dopadnút inák ako happyendom
-
85%
-
90%
-
80%
-
80%
-
80%
-
85%
-
80%
-
100%
-