Žebříčky

Nejlepší filmy na téma: emocionální zmatek

  1. Na opuštěném místě
    Na opuštěném místě (1950)
    Film
    81%
    1
  2. Jules a Jim
    Jules a Jim (1962)
    Film
    • MUBI
    Jemný milostný příběh, jehož hrdiny jsou dva přátelé, kteří se zamilují do jedné ženy. Dílko bez těžkopádné psychologické analýzy, s typicky francouzským espritem, rozebírá otázku přátelství, lásky a problém, může-li žena milovat dva muže, spojené poutem přátelství, a naopak. Film, jehož děj se odehrává v době kolem první světové války, se vyznačuje impresionistickou, pointilistickou atmosférou a lyrickým kouzlem exteriérových záběrů na širokém plátně. Originální režii pak doplňují výborné herecké výkony.
    77%
    Jemný milostný příběh, jehož hrdiny jsou dva přátelé, kteří se zamilují do jedné ženy. Dílko bez těžkopádné psychologické analýzy, s typicky francouzským espritem, rozebírá otázku přátelství, lásky a problém, může-li žena milovat dva muže, spojené poutem přátelství, a naopak. Film, jehož děj se odehrává v době kolem první světové války, se vyznačuje impresionistickou, pointilistickou atmosférou a lyrickým kouzlem exteriérových záběrů na širokém plátně. Originální režii pak doplňují výborné herecké výkony.
    2
  3. Smrtelný hřích
    Smrtelný hřích (1945)
    Film

    Půvabná Ellen Berentová a úspěšný spisovatel Richard Harland se náhodou potkají při cestě vlakem, kde si Ellen právě čte jeho novou knihu. Jejich vzájemné sympatie přerostou v milostný románek, k překvapení všech se brzy také vezmou. Po svatbě se Richard snaží pečlivě rozdělovat svůj čas mezi psaní románů, manželku a postiženého bratra, ale Ellen je čím dál víc zatrpklejší. Nejspíše proto, že poprvé v životě ucítila obrovskou vnitřní potřebu vlastnit milovaného člověka. Všichni lidé kolem Richarda se tak najednou stávají jejími úhlavními nepřáteli, protože ji okrádají o manželův čas...

    76%

    Půvabná Ellen Berentová a úspěšný spisovatel Richard Harland se náhodou potkají při cestě vlakem, kde si Ellen právě čte jeho novou knihu. Jejich vzájemné sympatie přerostou v milostný románek, k překvapení všech se brzy také vezmou. Po svatbě se Richard snaží pečlivě rozdělovat svůj čas mezi psaní románů, manželku a postiženého bratra, ale Ellen je čím dál víc zatrpklejší. Nejspíše proto, že poprvé v životě ucítila obrovskou vnitřní potřebu vlastnit milovaného člověka. Všichni lidé kolem Richarda se tak najednou stávají jejími úhlavními nepřáteli, protože ji okrádají o manželův čas...

    3
  4. Šťastni spolu
    Šťastni spolu (1997)
    Film

    Byli dva a kromě nich nebylo nic důležitého. Vydali se na dlouhou cestu a najednou není, co bylo, a naopak je, co nikdo nechtěl. A na druhém konci světa, v pronajatém pokoji uprostřed Buenos Aires, přemýšlí Lai Yiu-Fai, co tu vlastně chtěl? Film Šťastni spolu znamenal pro Kar-Wai Wonga první skutečný vstup na mezinárodní filmové scény, když za něj na MFF v Cannes 1997 získal Cenu za režii. Příběh homosexuální dvojice, jejíž láskyplný a zdánlivě pevný vztah se rozpadne, aniž by jeden nebo druhý věděli proč, částečně šokoval svou otevřeností a zároveň fascinoval originálním způsobem filmového vyprávění, okázale ignorujícím jakákoliv známá pravidla.
    Do hlavních rolí obsadil režisér superstars hongkongského filmu. Leslie Cheung Kwong-Wing, hongkongská hvězda první velikosti, herec (za svůj život natočil kolem 60 filmů, u Wonga se objevil už ve filmech Days of Being Wild a Ashes of Time) a od 80. let idol tzv. kanto-popu (vydal na 30 alb!) byl jedním z mála hongkongských herců, kteří se na počátku 90. let odvážili přijmout roli homosexuálního muže (první takovou příležitostí byla role herce čínské opery ve filmu Sbohem, má konkubíno, v ČT 1998 a 1999). Sám veřejně vyhlásil, že je bisexuál a v době uvedení filmu Šťastni spolu představil médiím svého životního partnera. Naneštěstí v roce 2003 podlehl záchvatu deprese a skončil svůj život skokem z jednoho hongkongského hotelu. Přes tehdejší epidemii SARS přicestovaly na jeho pohřeb desítky tisíc fanoušků.
    Druhá superhvězda Tony Leung Chiu-Wai se věnuje především herectví, a dnes je mnohými považován za nejzajímavějšího herce své generace. Za své výkony už posbíral kromě diváckého ohlasu i řadu cen. Ty mezinárodní jsou téměř vždy spojeny s filmy Kar-Wai Wonga.

    Žánry:DramaLGBTQ+
    76%

    Byli dva a kromě nich nebylo nic důležitého. Vydali se na dlouhou cestu a najednou není, co bylo, a naopak je, co nikdo nechtěl. A na druhém konci světa, v pronajatém pokoji uprostřed Buenos Aires, přemýšlí Lai Yiu-Fai, co tu vlastně chtěl? Film Šťastni spolu znamenal pro Kar-Wai Wonga první skutečný vstup na mezinárodní filmové scény, když za něj na MFF v Cannes 1997 získal Cenu za režii. Příběh homosexuální dvojice, jejíž láskyplný a zdánlivě pevný vztah se rozpadne, aniž by jeden nebo druhý věděli proč, částečně šokoval svou otevřeností a zároveň fascinoval originálním způsobem filmového vyprávění, okázale ignorujícím jakákoliv známá pravidla.
    Do hlavních rolí obsadil režisér superstars hongkongského filmu. Leslie Cheung Kwong-Wing, hongkongská hvězda první velikosti, herec (za svůj život natočil kolem 60 filmů, u Wonga se objevil už ve filmech Days of Being Wild a Ashes of Time) a od 80. let idol tzv. kanto-popu (vydal na 30 alb!) byl jedním z mála hongkongských herců, kteří se na počátku 90. let odvážili přijmout roli homosexuálního muže (první takovou příležitostí byla role herce čínské opery ve filmu Sbohem, má konkubíno, v ČT 1998 a 1999). Sám veřejně vyhlásil, že je bisexuál a v době uvedení filmu Šťastni spolu představil médiím svého životního partnera. Naneštěstí v roce 2003 podlehl záchvatu deprese a skončil svůj život skokem z jednoho hongkongského hotelu. Přes tehdejší epidemii SARS přicestovaly na jeho pohřeb desítky tisíc fanoušků.
    Druhá superhvězda Tony Leung Chiu-Wai se věnuje především herectví, a dnes je mnohými považován za nejzajímavějšího herce své generace. Za své výkony už posbíral kromě diváckého ohlasu i řadu cen. Ty mezinárodní jsou téměř vždy spojeny s filmy Kar-Wai Wonga.

    Žánry:DramaLGBTQ+
    4
  5. Pěsti v kapsách
    Pěsti v kapsách (1965)
    Film
    Bellocchiova prvotina neznamenala dobře známý silácký kousek debutanta, který chce stůj co stůj na sebe upozornit, provokovat a šokovat. Už tento filmový debut svědčil o talentu, o vyhraněném a uceleném stylu. Také o duchu revolty proti něčemu. Samozřejmě není nutné, aby se tvůrce ztotožňoval s některou z postav, aby jejími slovy i činy vyjadřoval svůj vlastní postoj a názor, ale je nutné, aby tak činil jakýmkoliv jiným způsobem, třeba i prostřednictvím negativního, odsuzujícího reagování na líčené děje a jejich nositele. Popírání všech hodnot, odmítání jakýchkoliv mezilidských vztahů, neuznávání buržoazní společnosti: byl to postoj hlavní postavy filmu, anebo autora filmu? Nemůže být sporu o tom, že Bellocchio na krajně vyhroceném a symbolicky pojatém příběhu odsuzuje celou společenskou vrstvu, že nad ní vynáší verdikt zániku a sebezničení. Film nicméně vyznívá jako částečně hluchý pokus postavit se proti symbolům nebo představitelům, proti institucím moci.
    Žánry:DramaHororKultovní
    76%
    Bellocchiova prvotina neznamenala dobře známý silácký kousek debutanta, který chce stůj co stůj na sebe upozornit, provokovat a šokovat. Už tento filmový debut svědčil o talentu, o vyhraněném a uceleném stylu. Také o duchu revolty proti něčemu. Samozřejmě není nutné, aby se tvůrce ztotožňoval s některou z postav, aby jejími slovy i činy vyjadřoval svůj vlastní postoj a názor, ale je nutné, aby tak činil jakýmkoliv jiným způsobem, třeba i prostřednictvím negativního, odsuzujícího reagování na líčené děje a jejich nositele. Popírání všech hodnot, odmítání jakýchkoliv mezilidských vztahů, neuznávání buržoazní společnosti: byl to postoj hlavní postavy filmu, anebo autora filmu? Nemůže být sporu o tom, že Bellocchio na krajně vyhroceném a symbolicky pojatém příběhu odsuzuje celou společenskou vrstvu, že nad ní vynáší verdikt zániku a sebezničení. Film nicméně vyznívá jako částečně hluchý pokus postavit se proti symbolům nebo představitelům, proti institucím moci.
    Žánry:DramaHororKultovní
    5
  6. Opening Night
    Opening Night (1977)
    Film
    Jakkoli otázka vytváření rolí prosvítá celým Cassavetesovým dílem, pouze v tomto filmu učinil hlavním tématem herectví. Během pobytu v New Havenu, kde probíhá předváděčka nové hry, kterou považuje za hloupou a deprimující, utrpí stárnoucí hvězda Myrtle Gordonová (Gena Rowlandsová) šok, když se stane svědkem náhodné smrti své mladé fanynky. Během zkoušek se musí vyrovnávat s uloženou divadelní rolí i se svými vlastními démony. Premiéra je rubem Ženy pod vlivem. Myrtle je sama a zoufale se obává, že ztratí zranitelnost, kterou pokládá za nezbytnou pro povolání herečky, pro to, aby byla ženou, i když už nevypadá na dvacet. Sex přestal být použitelnou zbraní. Jakkoli se brání, Myrtle musí nakonec přijmout a vyřešit dilemata, která nejsou jen jádrem hry, v níž účinkuje, ale též zhuštěným odrazem její vlastní existence, před níž dosud utíkala za pomoci alkoholu, mužů, výmluv na svou profesi - a fantazie. Postava se nemůže vyhnout konfliktu, ale svádí krutou bitvu o znovunabytí naděje. A vítězí! Téma hry pronásleduje herečku na každém kroku, až do chvíle, kdy v sobě konečně zabije dospívající dívku. (John Cassavetes)
    Žánry:DramaNezávislý
    76%
    Jakkoli otázka vytváření rolí prosvítá celým Cassavetesovým dílem, pouze v tomto filmu učinil hlavním tématem herectví. Během pobytu v New Havenu, kde probíhá předváděčka nové hry, kterou považuje za hloupou a deprimující, utrpí stárnoucí hvězda Myrtle Gordonová (Gena Rowlandsová) šok, když se stane svědkem náhodné smrti své mladé fanynky. Během zkoušek se musí vyrovnávat s uloženou divadelní rolí i se svými vlastními démony. Premiéra je rubem Ženy pod vlivem. Myrtle je sama a zoufale se obává, že ztratí zranitelnost, kterou pokládá za nezbytnou pro povolání herečky, pro to, aby byla ženou, i když už nevypadá na dvacet. Sex přestal být použitelnou zbraní. Jakkoli se brání, Myrtle musí nakonec přijmout a vyřešit dilemata, která nejsou jen jádrem hry, v níž účinkuje, ale též zhuštěným odrazem její vlastní existence, před níž dosud utíkala za pomoci alkoholu, mužů, výmluv na svou profesi - a fantazie. Postava se nemůže vyhnout konfliktu, ale svádí krutou bitvu o znovunabytí naděje. A vítězí! Téma hry pronásleduje herečku na každém kroku, až do chvíle, kdy v sobě konečně zabije dospívající dívku. (John Cassavetes)
    Žánry:DramaNezávislý
    6
  7. Manhattan
    Manhattan (1979)
    Film
    • Amazon Prime Video
    • iTunes

    Vypráví lehce zamotaný příběh milostného víceúhelníku, kde v popředí stojí dvaačtyřicetiletý scenárista Isaac Davis, dále jeho nejlepší dlouholetý přítel Yale s půvabnou partnerkou Mary a sedmnáctiletá studentka Tracy. Jde o komediálně nadsazený portrét obyčejných lidí i poněkud přemoudřelých intelektuálů s jejich slabostmi, zaujetím pro drobné "velké" věci, láskami, iluzemi a rozčarováním. Asi nejvíce ztělesňuje osamocenost a vnitřní rozporuplnost ústřední hrdina Isaac Davis, z jehož úst zaznívají často trefné úvahy.

    75%

    Vypráví lehce zamotaný příběh milostného víceúhelníku, kde v popředí stojí dvaačtyřicetiletý scenárista Isaac Davis, dále jeho nejlepší dlouholetý přítel Yale s půvabnou partnerkou Mary a sedmnáctiletá studentka Tracy. Jde o komediálně nadsazený portrét obyčejných lidí i poněkud přemoudřelých intelektuálů s jejich slabostmi, zaujetím pro drobné "velké" věci, láskami, iluzemi a rozčarováním. Asi nejvíce ztělesňuje osamocenost a vnitřní rozporuplnost ústřední hrdina Isaac Davis, z jehož úst zaznívají často trefné úvahy.

    7
  8. Výkřik
    Výkřik (1957)
    Film
    Cukrovarnického dělníka Alda opustila partnerka Irma kvůli milenci a on se s pocitem životní prázdnoty vydá se svou malou dcerkou pryč z města. Navštěvuje města a vesnice, kde potkává jiné ženy nabízející mu domov a lásku, avšak nic ho nedokáže udržet na místě. Aldo si přesto uvědomuje bezútěšnost a tragiku své pouti. Tento film je v Antonioniho filmografii ojedinělý, neboť se neodehrává v buržoazním prostředí, jak je u něho zvykem, ale v prostředí chudých periferií a venkova.
    Žánry:DramaRodinný
    75%
    Cukrovarnického dělníka Alda opustila partnerka Irma kvůli milenci a on se s pocitem životní prázdnoty vydá se svou malou dcerkou pryč z města. Navštěvuje města a vesnice, kde potkává jiné ženy nabízející mu domov a lásku, avšak nic ho nedokáže udržet na místě. Aldo si přesto uvědomuje bezútěšnost a tragiku své pouti. Tento film je v Antonioniho filmografii ojedinělý, neboť se neodehrává v buržoazním prostředí, jak je u něho zvykem, ale v prostředí chudých periferií a venkova.
    Žánry:DramaRodinný
    8
  9. Výtah na popraviště
    Výtah na popraviště (1958)
    Film

    Debut francúzskeho režiséra L. Malla, predstaviteľa novej francúzskej vlny. Kultový film svojho obdobia, nakrútený podľa románu Noëla Kalefa, s vynikajúcou hudbou Milesa Davisa. Hneď vo svojom prvom samostatnom diele prejavil majstrovstvo dramatickej výstavby a zmysel pre vnútorné napätie, postavené na detailoch. Ideálne naplánovaný a uskutočnený zločin sa skoro prezradil, doslova sa rúti ako domček z karát. Julien Tavernier (Maurice Ronet) sa musí vrátiť do domu, kde pred malou chvíľou vraždil a ... zasekne sa vo výťahu. Jeho milenka a spoločníčka Florence Carala (Jeanne Moreau) si ide nohy zodrať pri hľadaní nečakane nezvestného milenca...

    74%

    Debut francúzskeho režiséra L. Malla, predstaviteľa novej francúzskej vlny. Kultový film svojho obdobia, nakrútený podľa románu Noëla Kalefa, s vynikajúcou hudbou Milesa Davisa. Hneď vo svojom prvom samostatnom diele prejavil majstrovstvo dramatickej výstavby a zmysel pre vnútorné napätie, postavené na detailoch. Ideálne naplánovaný a uskutočnený zločin sa skoro prezradil, doslova sa rúti ako domček z karát. Julien Tavernier (Maurice Ronet) sa musí vrátiť do domu, kde pred malou chvíľou vraždil a ... zasekne sa vo výťahu. Jeho milenka a spoločníčka Florence Carala (Jeanne Moreau) si ide nohy zodrať pri hľadaní nečakane nezvestného milenca...

    9
  10. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.8 z 1000+ hodnocení4.8 (1000+ hodnocení)

    ZDARMA
  11. Půlnoční láska
    Půlnoční láska (2018)
    Film
    • Oneplay
    Film Půlnoční láska je romantické drama, které vypráví příběh sedmnáctileté Katie Price, která trpí vzácnou genetickou poruchou nazývanou xeroderma pigmentosum. Toto onemocnění jí brání vystavovat se slunečnímu svitu, protože její kůže a oči jsou extrémně citlivé na UV záření. Katie proto žije nočním životem a ven vychází pouze po setmění. Její život se zásadně změní, když potká Charlieho, sympatického chlapce ze sousedství, kterého již dlouho obdivuje. Mezi oběma teenagery vzniká postupně silné citové pouto, Katie však před Charliem svou nemoc tají.
    72%
    Film Půlnoční láska je romantické drama, které vypráví příběh sedmnáctileté Katie Price, která trpí vzácnou genetickou poruchou nazývanou xeroderma pigmentosum. Toto onemocnění jí brání vystavovat se slunečnímu svitu, protože její kůže a oči jsou extrémně citlivé na UV záření. Katie proto žije nočním životem a ven vychází pouze po setmění. Její život se zásadně změní, když potká Charlieho, sympatického chlapce ze sousedství, kterého již dlouho obdivuje. Mezi oběma teenagery vzniká postupně silné citové pouto, Katie však před Charliem svou nemoc tají.
    10
  12. Střed mého světa
    Střed mého světa (2016)
    Film
    72%
    11
  13. Nevěsta byla v černém
    Nevěsta byla v černém (1968)
    Film
    Nevěsta byla v černém je první Truffautův černý film. Scénář napsal spolu s Jeanem-Louisem Richardem podle knihy Williama Irishe zrovna v době, kdy psal svou knihu rozhovorů s Alfredem Hitchcockem. Osudová náhoda svede dohromady pětici mužů a jeden novomanželský pár. Ve chvíli, kdy manželé vycházejí z kostela, si v blízkém domě hraje pětice mužů s ostře nabitou zbraní. Nechtěně vystřelená kulka udělala rázem z nevěsty vdovu. V ten den se nevěsta z bílých šatů převlékla rovnou do černého. Jediné, co ji od této chvíle na světě zajímá, je pomsta. Pět mužů postupně umírá zvláštním, rafinovaným způsobem daným jejich charaktery a prostředím, ve kterém žijí.
    71%
    Nevěsta byla v černém je první Truffautův černý film. Scénář napsal spolu s Jeanem-Louisem Richardem podle knihy Williama Irishe zrovna v době, kdy psal svou knihu rozhovorů s Alfredem Hitchcockem. Osudová náhoda svede dohromady pětici mužů a jeden novomanželský pár. Ve chvíli, kdy manželé vycházejí z kostela, si v blízkém domě hraje pětice mužů s ostře nabitou zbraní. Nechtěně vystřelená kulka udělala rázem z nevěsty vdovu. V ten den se nevěsta z bílých šatů převlékla rovnou do černého. Jediné, co ji od této chvíle na světě zajímá, je pomsta. Pět mužů postupně umírá zvláštním, rafinovaným způsobem daným jejich charaktery a prostředím, ve kterém žijí.
    12
  14. Foxtrot
    Foxtrot (2017)
    Film
    • KVIFF TV

    Jonathan Feldman hlídá spolu s třemi dalšími mladíky opuštěný checkpoint kdesi v poušti na severu Izraele. Od četby komiksů a poslechu starého rádia je občas vyruší projíždějící automobil či velbloud, který se po cestě líně prochází sem a tam. Mladé vojáky vytrhne z nudy až nečekaná událost s fatálními následky. Jonathanovi rodiče se mezitím v Tel-Avivu snaží vyrovnat s tragickou zprávou a zjistit, co se vlastně kdesi v poušti odehrává. (Aerofilms)

    Žánry:Drama
    71%

    Jonathan Feldman hlídá spolu s třemi dalšími mladíky opuštěný checkpoint kdesi v poušti na severu Izraele. Od četby komiksů a poslechu starého rádia je občas vyruší projíždějící automobil či velbloud, který se po cestě líně prochází sem a tam. Mladé vojáky vytrhne z nudy až nečekaná událost s fatálními následky. Jonathanovi rodiče se mezitím v Tel-Avivu snaží vyrovnat s tragickou zprávou a zjistit, co se vlastně kdesi v poušti odehrává. (Aerofilms)

    Žánry:Drama
    13
  15. Naděje
    Naděje (2019)
    Film
    • iTunes
    • KVIFF TV
    Anja a Tomas představují pár, jakých známe mnoho. Oba jsou ve středním věku, v plné síle, pevně spojeni dětmi a rodinou. Z jejich romantické lásky už po letech soužití mnoho nezbylo, žijí spíše vedle sebe než spolu a většinu energie dávají do své práce. Tomasův přístup už dokonce hraničí s workoholismem. Anja jako divadelní režisérka právě zažívá triumf díky premiéře nejnovějšího představení, když jí lékaři oznámí, že má fatální neléčitelný nádor a před sebou pouhé tři měsíce života. Do Vánoc zbývá jeden den, dětem nic říct nechce a jediný, o koho se Anja může opřít je Tomas. Anja se rozhodne být silná a bojovat. Může smrtící diagnóza dát jejich rozbitý vztah znovu dohromady nebo už mezi nimi opravdu nic nezbylo? I ve chvíli, kdy jsou vaše šance minimální, naděje vždycky existuje. (Bontonfilm)
    Žánry:DramaRomantický
    70%
    Anja a Tomas představují pár, jakých známe mnoho. Oba jsou ve středním věku, v plné síle, pevně spojeni dětmi a rodinou. Z jejich romantické lásky už po letech soužití mnoho nezbylo, žijí spíše vedle sebe než spolu a většinu energie dávají do své práce. Tomasův přístup už dokonce hraničí s workoholismem. Anja jako divadelní režisérka právě zažívá triumf díky premiéře nejnovějšího představení, když jí lékaři oznámí, že má fatální neléčitelný nádor a před sebou pouhé tři měsíce života. Do Vánoc zbývá jeden den, dětem nic říct nechce a jediný, o koho se Anja může opřít je Tomas. Anja se rozhodne být silná a bojovat. Může smrtící diagnóza dát jejich rozbitý vztah znovu dohromady nebo už mezi nimi opravdu nic nezbylo? I ve chvíli, kdy jsou vaše šance minimální, naděje vždycky existuje. (Bontonfilm)
    Žánry:DramaRomantický
    14
  16. Interiéry
    Interiéry (1978)
    Film
    Stárnoucí Arthur nečekaně oznámí své ženě Evě, že ji opouští. Je to rozhodnutí, o němž tajně uvažoval již delší dobu. Nechce prozradit, jaké k tomu má důvody. Již dávno ale necítí sílu, ba ani potřebu přizpůsobovat se jejím náladám či depresím, a také si ještě chce něco užít a najít téměř ztracený optimismus. Pro jeho manželku zůstává rozchod příliš velkým šokem. Neumí se vyrovnat s realitou a stále myslí jen na možnost návratu k Arthurovi. Problémy s partnerskými vztahy ale mají i jejich tři dospělé dcery, úspěšná spisovatelka a básnířka Renata, přitažlivá herečka Flynn a netalentovaná, vnitřně nevyrovnaná Joey.
    Psychologicky laděný příběh o rozpadu jedné rodiny je způsobem ztvárnění zcela odlišný od většiny snímků Woodyho Allena. Ten přitom vzdává hold režijnímu mistrovství Ingmara Bergmana, mezi jehož obdivovatele léta patří (zejména nezapře inspiraci snímkem Šepoty a výkřiky). Promyšleně využívá dlouhé záběry, úseky děje jen minimálně podkresluje hudbou, velký prostor dává hereckému gestu, mimice a textu. Jak název předem prozrazuje, film vypovídá o uzavřených prostorech, v doslovném i obrazném slova smyslu. Proto řadu scén tvoří pohledy na hlavní hrdiny, stojící a bezmocně sledující okolo plynoucí svět, na který nemají sebemenší vliv. Pocity jejich neúspěchu, deprese, stejně jako myšlenky na smrt pomáhá navodit kamera Gordona Willise, jež se omezuje na odstíny černé, bílé a šedé. Kostýmy, stejně jako k filmu Spáč, připravil Joel Schumacher, který později více zaujal jako režisér například snímky Hráči se smrtí, Nebezpečný klient a Čas zabíjet. Vynikající herecký výkon podala Geraldine Pageová jako rozporuplná architektka Eva.
    Žánry:Drama
    70%
    Stárnoucí Arthur nečekaně oznámí své ženě Evě, že ji opouští. Je to rozhodnutí, o němž tajně uvažoval již delší dobu. Nechce prozradit, jaké k tomu má důvody. Již dávno ale necítí sílu, ba ani potřebu přizpůsobovat se jejím náladám či depresím, a také si ještě chce něco užít a najít téměř ztracený optimismus. Pro jeho manželku zůstává rozchod příliš velkým šokem. Neumí se vyrovnat s realitou a stále myslí jen na možnost návratu k Arthurovi. Problémy s partnerskými vztahy ale mají i jejich tři dospělé dcery, úspěšná spisovatelka a básnířka Renata, přitažlivá herečka Flynn a netalentovaná, vnitřně nevyrovnaná Joey.
    Psychologicky laděný příběh o rozpadu jedné rodiny je způsobem ztvárnění zcela odlišný od většiny snímků Woodyho Allena. Ten přitom vzdává hold režijnímu mistrovství Ingmara Bergmana, mezi jehož obdivovatele léta patří (zejména nezapře inspiraci snímkem Šepoty a výkřiky). Promyšleně využívá dlouhé záběry, úseky děje jen minimálně podkresluje hudbou, velký prostor dává hereckému gestu, mimice a textu. Jak název předem prozrazuje, film vypovídá o uzavřených prostorech, v doslovném i obrazném slova smyslu. Proto řadu scén tvoří pohledy na hlavní hrdiny, stojící a bezmocně sledující okolo plynoucí svět, na který nemají sebemenší vliv. Pocity jejich neúspěchu, deprese, stejně jako myšlenky na smrt pomáhá navodit kamera Gordona Willise, jež se omezuje na odstíny černé, bílé a šedé. Kostýmy, stejně jako k filmu Spáč, připravil Joel Schumacher, který později více zaujal jako režisér například snímky Hráči se smrtí, Nebezpečný klient a Čas zabíjet. Vynikající herecký výkon podala Geraldine Pageová jako rozporuplná architektka Eva.
    Žánry:Drama
    15
  17. Doufám, že příště umřeš :-)
    Doufám, že příště umřeš :-) (2018)
    Film
    Šestnáctiletá Eszter je jako mnoho jejích spolužaček zamilovaná do učitele angličtiny, který ale všechny zaskočí oznámením, že se stěhuje do Londýna. Tentýž den od něj ale Eszter dostane e-mail na rozloučenou a začne si s jeho autorem dopisovat. Postupně se mezi nimi rozvíjí on-line erotický vztah, který začne hraničit se zneužíváním. Maďarské drama o nejistém světě teenagerů a dospívání ve době, kdy je život on-line stejně důležitý jako ten off-line. (Febiofest)
    Žánry:DramaThriller
    69%
    Šestnáctiletá Eszter je jako mnoho jejích spolužaček zamilovaná do učitele angličtiny, který ale všechny zaskočí oznámením, že se stěhuje do Londýna. Tentýž den od něj ale Eszter dostane e-mail na rozloučenou a začne si s jeho autorem dopisovat. Postupně se mezi nimi rozvíjí on-line erotický vztah, který začne hraničit se zneužíváním. Maďarské drama o nejistém světě teenagerů a dospívání ve době, kdy je život on-line stejně důležitý jako ten off-line. (Febiofest)
    Žánry:DramaThriller
    16
  18. Posedlost
    Posedlost (1992)
    Film
    Stephen Fleming (Jeremy Irons), dobre situovaný muž, člen vládneho kabinetu, žije naplnený rodinný a profesionálny život. Jeho manželstvo s Ingrid je vyrovnané, až do chvíle, keď sa zoznámi s Annou (Juliette Binoche), priateľkou svojho syna Martyna. Vzplanie v ňom neovládateľná vášeň a je schopný urobiť čokoľvek, aby bol s ňou. Posadnutosť Annou Stephena tak pohltí, že nie je schopný a ani ochotný ničivý vzťah ukončiť. Keď Anna Stephenovi oznámi, že ju Marty požiadal o ruku a ona súhlasila, zhubný milenecký štvoruholník sa blíži k nevyhnutnej tragédii. Anna zostáva mimo, no Stephen a jeho rodina zaplatia krutú daň. (oficiálny text distributora)
    Žánry:DramaRomantický
    69%
    Stephen Fleming (Jeremy Irons), dobre situovaný muž, člen vládneho kabinetu, žije naplnený rodinný a profesionálny život. Jeho manželstvo s Ingrid je vyrovnané, až do chvíle, keď sa zoznámi s Annou (Juliette Binoche), priateľkou svojho syna Martyna. Vzplanie v ňom neovládateľná vášeň a je schopný urobiť čokoľvek, aby bol s ňou. Posadnutosť Annou Stephena tak pohltí, že nie je schopný a ani ochotný ničivý vzťah ukončiť. Keď Anna Stephenovi oznámi, že ju Marty požiadal o ruku a ona súhlasila, zhubný milenecký štvoruholník sa blíži k nevyhnutnej tragédii. Anna zostáva mimo, no Stephen a jeho rodina zaplatia krutú daň. (oficiálny text distributora)
    Žánry:DramaRomantický
    17
  19. Polyester
    Polyester (1981)
    Film
    Doktor Arnold Švancnberg v úvodu filmu Polyester říká, že jeho producenti utratili nesčetné miliony dolarů a on sám strávil celé roky zavřený ve své laboratoři kvůli jediné věci – lidskému nosu. Skrze tento „frňák, raťafák, chobot, zoban, hébl, klofan“ k nám totiž podle jeho slov proudí „některé z nejhodnotnějších vjemů vůbec.“ Přesto ale donedávna zůstával orgánem, který byl filmovým uměním trestuhodně opomíjen. To se nyní mění díky jeho převratnému vynálezu – kartě Odorama. Stačí v příhodné chvíli setřít ochrannou vrstvu a přivonět a odéry ze světa stříbrného plátna proniknou až k vašemu čichovému ústrojí. Jeho revolučnímu objevu budou na projekci Festivalu otrlého diváka vystaveni i naši diváci, kteří u vstupu do sálu obdrží experimentální vzorky karet Odorama (jejich použití je přirozeně na vlastní nebezpečí a festival nemůže nést žádnou odpovědnost za případné zdravotní, psychické či jiné následky). Dr. Švancnberg navíc varuje: „Zakusíte některé pachy, které vás mohou šokovat.“ Každopádně není divu, že režisérem, který si tento bezprecedentní objev vzal pod svá křídla, byl proslulý „papež nevkusu“ John Waters, tvůrce legendárních Růžových plameňáků. V Polyesteru výrazně ubral na nechutnostech a postavil svůj film spíš na satirických dloubancích do maloměšťácké mentality. I tak je ale příběh o trampotách manželky majitele vyhlášeného pornokina, kterou hraje transvestitní hvězda Plameňáků Divine, rozhodně maximálně výživným uměleckým zážitkem nejen pro váš nos. (Festival otrlého diváka)
    69%
    Doktor Arnold Švancnberg v úvodu filmu Polyester říká, že jeho producenti utratili nesčetné miliony dolarů a on sám strávil celé roky zavřený ve své laboratoři kvůli jediné věci – lidskému nosu. Skrze tento „frňák, raťafák, chobot, zoban, hébl, klofan“ k nám totiž podle jeho slov proudí „některé z nejhodnotnějších vjemů vůbec.“ Přesto ale donedávna zůstával orgánem, který byl filmovým uměním trestuhodně opomíjen. To se nyní mění díky jeho převratnému vynálezu – kartě Odorama. Stačí v příhodné chvíli setřít ochrannou vrstvu a přivonět a odéry ze světa stříbrného plátna proniknou až k vašemu čichovému ústrojí. Jeho revolučnímu objevu budou na projekci Festivalu otrlého diváka vystaveni i naši diváci, kteří u vstupu do sálu obdrží experimentální vzorky karet Odorama (jejich použití je přirozeně na vlastní nebezpečí a festival nemůže nést žádnou odpovědnost za případné zdravotní, psychické či jiné následky). Dr. Švancnberg navíc varuje: „Zakusíte některé pachy, které vás mohou šokovat.“ Každopádně není divu, že režisérem, který si tento bezprecedentní objev vzal pod svá křídla, byl proslulý „papež nevkusu“ John Waters, tvůrce legendárních Růžových plameňáků. V Polyesteru výrazně ubral na nechutnostech a postavil svůj film spíš na satirických dloubancích do maloměšťácké mentality. I tak je ale příběh o trampotách manželky majitele vyhlášeného pornokina, kterou hraje transvestitní hvězda Plameňáků Divine, rozhodně maximálně výživným uměleckým zážitkem nejen pro váš nos. (Festival otrlého diváka)
    18
  20. Oliheň a velryba
    Oliheň a velryba (2005)
    Film
    Autor a režisér Noah Baumbach (Nejlepší režie & Nejlepší scénář, Sundance Film Festival 2005) společně s producentem Wesem Andersonem (Život pod vodou) uvádí film OLIHEŇ A VELRYBA. Bernard (Jeff Daniels – Blbý a blbější), kdysi skvělý spisovatel, je snobský intelektuál, který si nyní zvyká na univerzitní život. Spisovatelský talent, jenž v sobě objevuje jeho žena Joan (Laura Linney – V moci ďábla), ale vyvolává vlnu závisti, která rodinu rozděluje. Jejich synové Walt (Jesse Eisenberg - Roger Dodger) a Frank (Owen Kline – Nepovedený večírek) se musí přiklonit na jednu ze stran. Walt si nakonec vybírá otce a Frank odchází s matkou. Rozchodem ale jejich životy nekončí. Joan se začíná scházet s tenisovým trenérem jejího mladšího syna (William Baldwin - Oheň) a Bernard má milostný románek s Lili (Anna Paquin - Oscar za nejlepší výkon ve vedlejší roli – Piano, 1993) – dívkou, kterou miluje i Walt. Ve filmu OLIHEŇ A VELRYBA život nikomu – dětem, ani rodičům – nedovolí vyhnout se nesnázím.
    69%
    Autor a režisér Noah Baumbach (Nejlepší režie & Nejlepší scénář, Sundance Film Festival 2005) společně s producentem Wesem Andersonem (Život pod vodou) uvádí film OLIHEŇ A VELRYBA. Bernard (Jeff Daniels – Blbý a blbější), kdysi skvělý spisovatel, je snobský intelektuál, který si nyní zvyká na univerzitní život. Spisovatelský talent, jenž v sobě objevuje jeho žena Joan (Laura Linney – V moci ďábla), ale vyvolává vlnu závisti, která rodinu rozděluje. Jejich synové Walt (Jesse Eisenberg - Roger Dodger) a Frank (Owen Kline – Nepovedený večírek) se musí přiklonit na jednu ze stran. Walt si nakonec vybírá otce a Frank odchází s matkou. Rozchodem ale jejich životy nekončí. Joan se začíná scházet s tenisovým trenérem jejího mladšího syna (William Baldwin - Oheň) a Bernard má milostný románek s Lili (Anna Paquin - Oscar za nejlepší výkon ve vedlejší roli – Piano, 1993) – dívkou, kterou miluje i Walt. Ve filmu OLIHEŇ A VELRYBA život nikomu – dětem, ani rodičům – nedovolí vyhnout se nesnázím.
    19
  21. 3 dny v Quiberonu
    3 dny v Quiberonu (2018)
    Film
    • Edison
    • Magenta TV
    Pro generace diváků je Romy Schneider naplněním romantického snu – noblesní císařovnou Sissi. Do francouzského letoviska Quiberon přijíždí ale jako zlomená žena, herečka na soumraku kariéry, matka, která se marně snaží navázat vztah k vlastnímu dítěti, osobnost výrazně rozkolísaná sklony k alkoholismu a depresím. V melancholických kulisách přímořského střediska má podstoupit pomyslné vzkříšení, jehož součástí je vedle ozdravných procedur i rozsáhlé interview, které přijíždí udělat novinář německého deníku Stern Michael Jürgs a zdokumentovat fotograf Robert Lebeck, Romyina dávná známost. Film Emily Atef je hluboce působivým a dojemným portrétem výrazné osobnosti. (Filmeurope)
    Žánry:DramaRetro
    Režie:Emily Atef
    67%
    Pro generace diváků je Romy Schneider naplněním romantického snu – noblesní císařovnou Sissi. Do francouzského letoviska Quiberon přijíždí ale jako zlomená žena, herečka na soumraku kariéry, matka, která se marně snaží navázat vztah k vlastnímu dítěti, osobnost výrazně rozkolísaná sklony k alkoholismu a depresím. V melancholických kulisách přímořského střediska má podstoupit pomyslné vzkříšení, jehož součástí je vedle ozdravných procedur i rozsáhlé interview, které přijíždí udělat novinář německého deníku Stern Michael Jürgs a zdokumentovat fotograf Robert Lebeck, Romyina dávná známost. Film Emily Atef je hluboce působivým a dojemným portrétem výrazné osobnosti. (Filmeurope)
    Žánry:DramaRetro
    Režie:Emily Atef
    20
Které jsou top filmy na téma emocionální zmatek? Ve filmovém žebříčku pro téma emocionální zmatek s celkovým počtem 58 titulů vede těchto 5 nejlepších filmů: Na opuštěném místě, Jules a Jim, Smrtelný hřích, Šťastni spolu, Pěsti v kapsách, s hlavními hvězdami, jako jsou: Humphrey Bogart, Gloria Grahame, Frank Lovejoy, Carl Benton Reid, Art Smith, Jeff Donnell. Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video, Disney+, Oneplay, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.