Žebříčky

Nejlepší filmy na téma: antologie

  1. Fimfárum Jana Wericha
    Fimfárum Jana Wericha (2002)
    Film
    • iVysílání
    Celovečerní animované pásmo na motivy stejnojmenné knihy Jana Wericha. Vtipné i poučné vyprávění o věcech pohádkových i každodenních, o čertech, zázracích, ale i o úplně obyčejných lidských slabostech a chytráctví. Výtvarné pojetí loutkových příběhů přesně vystihuje humor a atmosféru pohádek Fimfárum, Až opadá listí z dubu, Franta Nebojsa, Splněný sen a Lakomá Barka, které Jan Werich namluvil na gramofonovou desku v průběhu šedesátých let a knižně vydal pod titulem Fimfárum. (MAUR Film)
    81%
    Celovečerní animované pásmo na motivy stejnojmenné knihy Jana Wericha. Vtipné i poučné vyprávění o věcech pohádkových i každodenních, o čertech, zázracích, ale i o úplně obyčejných lidských slabostech a chytráctví. Výtvarné pojetí loutkových příběhů přesně vystihuje humor a atmosféru pohádek Fimfárum, Až opadá listí z dubu, Franta Nebojsa, Splněný sen a Lakomá Barka, které Jan Werich namluvil na gramofonovou desku v průběhu šedesátých let a knižně vydal pod titulem Fimfárum. (MAUR Film)
    1
  2. Noc na Zemi
    Noc na Zemi (1991)
    Film
    Druhý barevný film režiséra Jima Jarmusche je členěn do pěti povídek, odehrávajících se zároveň během noci v různých časových pásmech v pěti velkých městech (Los Angeles, New York, Paříž, Řím, Helsinky) a v odpovídajících jazycích. Aktéry jsou místní taxikáři a jejich pasažéři. Jarmusch jemně parafrázuje typické postavy, žánry a styly jednotlivých kinematografií (Hollywood, newyorská škola, francouzský neobarokní film, velkohubá italská fraška, seversky zasmušilé filmy Akiho Kaurismäkiho), což se prosazuje ve vyprávěcím rytmu, akcentaci významotvorných motivů, v přesné hudbě Toma Waitse i v samotném hereckém obsazení typickými herci té které kinematografie.
    Žánry:DramaKomedie
    78%
    Druhý barevný film režiséra Jima Jarmusche je členěn do pěti povídek, odehrávajících se zároveň během noci v různých časových pásmech v pěti velkých městech (Los Angeles, New York, Paříž, Řím, Helsinky) a v odpovídajících jazycích. Aktéry jsou místní taxikáři a jejich pasažéři. Jarmusch jemně parafrázuje typické postavy, žánry a styly jednotlivých kinematografií (Hollywood, newyorská škola, francouzský neobarokní film, velkohubá italská fraška, seversky zasmušilé filmy Akiho Kaurismäkiho), což se prosazuje ve vyprávěcím rytmu, akcentaci významotvorných motivů, v přesné hudbě Toma Waitse i v samotném hereckém obsazení typickými herci té které kinematografie.
    Žánry:DramaKomedie
    2
  3. Čintamani & podvodník
    Čintamani & podvodník (1965)
    Film
    • Oneplay
    Titulním hrdinou povídky Čintamani a ptáci je vzácný orientální koberec, po němž touží posedlý sběratel. Objevil ho v jednom vetešnictví, nemůže ho ale získat, protože si z něj udělal pelech obletovaný pes majitelky obchodu a ona svého miláčka odmítá připravit o pohodlí. Sběratel se tedy rozhodne koberec ukrást. Je ovšem v takovém podnikání dokonalý amatér... Ústředním hrdinou Příběhů sňatkového podvodníka je pán ve středním věku, jemuž ženy podléhají na kývnutí prstem. Je nadán šarmem i působivou výmluvností, a tak z nich dokáže vytáhnout úspory, než se ty chudery stihnou rozkoukat. Právě padl do rukou spravedlnosti, jenomže policista, který ho musí dopravit do vězení, měl původně v úmyslu zajet si za rodinou, která je na letním bytě. Nabízí se řešení: na čestné slovo vezme zatčeného s sebou a budou předstírat, že jsou přátelé. Policista ovšem podcenil situaci - s jeho nejbližšími je totiž na venkově i svobodná švagrová...
    78%
    Titulním hrdinou povídky Čintamani a ptáci je vzácný orientální koberec, po němž touží posedlý sběratel. Objevil ho v jednom vetešnictví, nemůže ho ale získat, protože si z něj udělal pelech obletovaný pes majitelky obchodu a ona svého miláčka odmítá připravit o pohodlí. Sběratel se tedy rozhodne koberec ukrást. Je ovšem v takovém podnikání dokonalý amatér... Ústředním hrdinou Příběhů sňatkového podvodníka je pán ve středním věku, jemuž ženy podléhají na kývnutí prstem. Je nadán šarmem i působivou výmluvností, a tak z nich dokáže vytáhnout úspory, než se ty chudery stihnou rozkoukat. Právě padl do rukou spravedlnosti, jenomže policista, který ho musí dopravit do vězení, měl původně v úmyslu zajet si za rodinou, která je na letním bytě. Nabízí se řešení: na čestné slovo vezme zatčeného s sebou a budou předstírat, že jsou přátelé. Policista ovšem podcenil situaci - s jeho nejbližšími je totiž na venkově i svobodná švagrová...
    3
  4. A teď něco úplně jiného
    A teď něco úplně jiného (1971)
    Film
    A teď něco úplně jiného je jedinečná kolekce těch nejlepších scének z prvních dvou řad oblíbené televizní show Monty Pythonův létající cirkus. Režisér Ian MacNaughton se snaží ukočírovat hysterické dovádění Johna Cleese, Grahama Chapmana, Michaela Palina, Erica Idleho, Terryho Jonese a Terryho Gilliama. Uvidíte zverimex, kancelář manželského poradce, podivné londýnské ulice, hňupy z vyšší třídy, staré dámy na motorkách, rvačku mlékařů, bankovní lupiče, špinavé vidláky a především smrtící vtípky. Stejně jako v televizní show jsou jednotlivé scénky propojeny zajímavými animacemi. Oblíbeným terčem Monty Pythonových vtípků je jako vždy armáda, policie, britská vláda, soudy a televizní reportéři.
    78%
    A teď něco úplně jiného je jedinečná kolekce těch nejlepších scének z prvních dvou řad oblíbené televizní show Monty Pythonův létající cirkus. Režisér Ian MacNaughton se snaží ukočírovat hysterické dovádění Johna Cleese, Grahama Chapmana, Michaela Palina, Erica Idleho, Terryho Jonese a Terryho Gilliama. Uvidíte zverimex, kancelář manželského poradce, podivné londýnské ulice, hňupy z vyšší třídy, staré dámy na motorkách, rvačku mlékařů, bankovní lupiče, špinavé vidláky a především smrtící vtípky. Stejně jako v televizní show jsou jednotlivé scénky propojeny zajímavými animacemi. Oblíbeným terčem Monty Pythonových vtípků je jako vždy armáda, policie, britská vláda, soudy a televizní reportéři.
    4
  5. Kwaidan
    Kwaidan (1965)
    Film
    Dvoudílný japonský barevný širokoúhlý film Kwaidan režiséra M. Kobajašiho obsahuje čtyři strašidelné povídky. První dvě povídky Černé vlasy a Sněhový královna jsou uváděny pod názvem Kwaidan Černé vlasy (Filmový přehled 16/1967), druhá dvojice Muž bez uší a Šálek pod názvem Kwaidan Muž bez uší Kwaidan patří podobně jako Rašomon, k těm nemnoha filmům japonské produkce, které přibližují západní mentalitě vzdálený duševní svět, aniž ho zkreslují a přílišně zjednodušují. U Rašomonu je to dáno evropskou orientací autora literární předlohy Akuragawwy a samozřejmě i Kurosawovým tlumočením. V případě Kwaidanu postavil podobný most mezi námi a starobylým světem japonských bájí anglický spisovatel Lafcadio Hearn (1850-1904). Byl řeckého původu a po rušném životě zakotvil v Japonsku, přišel tam v roce 1891 jako dopisovatel amerického časopisu Harper´sMagazine.Sžil se s novým prostředím, stal se profesorem anglické literatury na tokijské universitě a přijal japonské jméno Jakumo Koizumi. Z hlubokého proniknutí do japonské civilizace vznikl velký počet povídek, románů i esejí, jejichž seroózností vzdálenou jakékoliv laciné exotičnosti se Lafcadio Hearn brzo proslevil v Evropě i Americe (již v roce 1911 vydalo Ottovo nakladatelství český výbor z jeho díla pod názvem Průhledy v neznámý Japan). Masaki Kobajaši dotváří literární předlohu s citem a kázní, doplňuje ji o velmi zajímavou kompozici barev, jeho filmová řeč se vyznačuje zdrženlivostí. Režisér pracuje s nenápadnými efekty a jejich pomocí dává v souladu s Hearnovu spisovatelskou metodou tím působivěji vyniknout fantasknosti, v každé epizodě jinak laděné hrůzostrašnosti a prolínání reality se světem nadskutečna. Kwaidan je příkladem vynikající stylové jednoty jak v barevné kompozici, tak i ve střihové skladbě a v hereckých projevech.S nenásilnou jednotící myšlenkou obdobou orfeovského motivu a zlými následky násilného narušování světa zemřelých se dobře slučuje to hlavní, co pro západního diváka Kwaidan přináší, totiž zasvěcené, kultivované uvedení do staré a vzdálené kultury, jako se dochovala v lidových bájích.
    77%
    Dvoudílný japonský barevný širokoúhlý film Kwaidan režiséra M. Kobajašiho obsahuje čtyři strašidelné povídky. První dvě povídky Černé vlasy a Sněhový královna jsou uváděny pod názvem Kwaidan Černé vlasy (Filmový přehled 16/1967), druhá dvojice Muž bez uší a Šálek pod názvem Kwaidan Muž bez uší Kwaidan patří podobně jako Rašomon, k těm nemnoha filmům japonské produkce, které přibližují západní mentalitě vzdálený duševní svět, aniž ho zkreslují a přílišně zjednodušují. U Rašomonu je to dáno evropskou orientací autora literární předlohy Akuragawwy a samozřejmě i Kurosawovým tlumočením. V případě Kwaidanu postavil podobný most mezi námi a starobylým světem japonských bájí anglický spisovatel Lafcadio Hearn (1850-1904). Byl řeckého původu a po rušném životě zakotvil v Japonsku, přišel tam v roce 1891 jako dopisovatel amerického časopisu Harper´sMagazine.Sžil se s novým prostředím, stal se profesorem anglické literatury na tokijské universitě a přijal japonské jméno Jakumo Koizumi. Z hlubokého proniknutí do japonské civilizace vznikl velký počet povídek, románů i esejí, jejichž seroózností vzdálenou jakékoliv laciné exotičnosti se Lafcadio Hearn brzo proslevil v Evropě i Americe (již v roce 1911 vydalo Ottovo nakladatelství český výbor z jeho díla pod názvem Průhledy v neznámý Japan). Masaki Kobajaši dotváří literární předlohu s citem a kázní, doplňuje ji o velmi zajímavou kompozici barev, jeho filmová řeč se vyznačuje zdrženlivostí. Režisér pracuje s nenápadnými efekty a jejich pomocí dává v souladu s Hearnovu spisovatelskou metodou tím působivěji vyniknout fantasknosti, v každé epizodě jinak laděné hrůzostrašnosti a prolínání reality se světem nadskutečna. Kwaidan je příkladem vynikající stylové jednoty jak v barevné kompozici, tak i ve střihové skladbě a v hereckých projevech.S nenásilnou jednotící myšlenkou obdobou orfeovského motivu a zlými následky násilného narušování světa zemřelých se dobře slučuje to hlavní, co pro západního diváka Kwaidan přináší, totiž zasvěcené, kultivované uvedení do staré a vzdálené kultury, jako se dochovala v lidových bájích.
    5
  6. Predátor: Zabiják zabijáků
    Predátor: Zabiják zabijáků (2025)
    Film
    • Disney+
    76%
    6
  7. Fimfárum 2
    Fimfárum 2 (2006)
    Film
    • HBO Max
    Čtyři zbrusu nové pohádky „pro chytré děti a chytré dospělé“ z oblíbené knihy Jana Wericha. Klasik animovaného filmu Břetislav Pojar natočil slavný příběh maličkého Palečka, plný zvratů a dobrodružství o jeho cestě do světa a zase domů. Pod vedením Aurela Klimta ožijí tři navzájem si podobní hrbatí bratři. Hrbáči z Damašku přinášejí atmosféru exotického Blízkého východu s pestrostí orientálního vypravěčství, ale přitom o věcech nám všem dobře známých. Vlasta Pospíšilová ve Třech sestrách a prstenu vypráví vesnický dekameronský návod o tom, jak pro sázku o prstýnek zblbnout tři milující chotě. Jan Balej dovolí bratrům Markovi a Koubovi prožít prastarý pohádkový příběh o kouzelném mlýnku, závisti, čertech s originálním vysvětlením jednoho přírodního úkazu v pohádce Moře, strýčku, proč je slané? (Falcon)
    75%
    Čtyři zbrusu nové pohádky „pro chytré děti a chytré dospělé“ z oblíbené knihy Jana Wericha. Klasik animovaného filmu Břetislav Pojar natočil slavný příběh maličkého Palečka, plný zvratů a dobrodružství o jeho cestě do světa a zase domů. Pod vedením Aurela Klimta ožijí tři navzájem si podobní hrbatí bratři. Hrbáči z Damašku přinášejí atmosféru exotického Blízkého východu s pestrostí orientálního vypravěčství, ale přitom o věcech nám všem dobře známých. Vlasta Pospíšilová ve Třech sestrách a prstenu vypráví vesnický dekameronský návod o tom, jak pro sázku o prstýnek zblbnout tři milující chotě. Jan Balej dovolí bratrům Markovi a Koubovi prožít prastarý pohádkový příběh o kouzelném mlýnku, závisti, čertech s originálním vysvětlením jednoho přírodního úkazu v pohádce Moře, strýčku, proč je slané? (Falcon)
    7
  8. Nová strašidla
    Nová strašidla (1977)
    Film
    Film známých italských režisérů Maria Monicelliho, Ettore Scoly a Dina Risiho obsahuje jedenáct humorných, kritických, někdy až trochu krutých črt, nahlížejících do současné italské společnosti a pranýřujících nešvary moderní doby. Zavádí diváky do nejrůznějších situací a jeho hlavním tématem jsou vzájemné lidské vztahy, tentokrát nahlížené z neobvyklého zorného úhlu. Pod povrchem zdánlivě bezúhonného a nezištného jednání protagonistů se náhle objevuje zrada, pokrytectví, sobectví a lhostejnost. Ostří satiry s příměsí černého humoru mnohdy přechází do polohy hořké tragikomedie. Kratičké příběhy - často spíše anekdoty, natočené s hlubokou znalostí lidí a současného světa.
    Žánry:DramaKomedie
    75%
    Film známých italských režisérů Maria Monicelliho, Ettore Scoly a Dina Risiho obsahuje jedenáct humorných, kritických, někdy až trochu krutých črt, nahlížejících do současné italské společnosti a pranýřujících nešvary moderní doby. Zavádí diváky do nejrůznějších situací a jeho hlavním tématem jsou vzájemné lidské vztahy, tentokrát nahlížené z neobvyklého zorného úhlu. Pod povrchem zdánlivě bezúhonného a nezištného jednání protagonistů se náhle objevuje zrada, pokrytectví, sobectví a lhostejnost. Ostří satiry s příměsí černého humoru mnohdy přechází do polohy hořké tragikomedie. Kratičké příběhy - často spíše anekdoty, natočené s hlubokou znalostí lidí a současného světa.
    Žánry:DramaKomedie
    8
  9. Včera, dnes a zítra
    Včera, dnes a zítra (1963)
    Film
    Včera, dnes a zítra je italské komediální povídkový film, který se skládá ze tří samostatných příběhů, jež oslavují různé aspekty lásky a lidské povahy. Režie se ujal Vittorio De Sica, jeden z průkopníků italského neorealismu, a hlavní role ztvárnili Sophia Loren a Marcello Mastroianni. První příběh, "Adelina", se odehrává v Neapoli, kde Adelina (Sophia Loren) prodává na černém trhu cigaret, aby uživila svou rodinu, zatímco její manžel (Marcello Mastroianni) je nezaměstnaný. Když na ni vydají zatykač za neplacení pokut, zjistí, že podle italského práva nemůže být zatčena, pokud je těhotná nebo do šesti měsíců po porodu. Druhý segment, "Anna", představuje bohatou milánskou dámu (Sophia Loren), která provádí svého milence (Marcello Mastroianni) po městě ve svém nablýskaném Rolls-Roycu. Třetí část, "Mara", vypráví o Římě, kde má Mara (Sophia Loren), atraktivní prostitutka, nečekaný vliv na mladého seminaristu, který se do ní zamiluje. Mara a její klient (Marcello Mastroianni) se pak zapletou do neobvyklého a místy komického přátelství.
    74%
    Včera, dnes a zítra je italské komediální povídkový film, který se skládá ze tří samostatných příběhů, jež oslavují různé aspekty lásky a lidské povahy. Režie se ujal Vittorio De Sica, jeden z průkopníků italského neorealismu, a hlavní role ztvárnili Sophia Loren a Marcello Mastroianni. První příběh, "Adelina", se odehrává v Neapoli, kde Adelina (Sophia Loren) prodává na černém trhu cigaret, aby uživila svou rodinu, zatímco její manžel (Marcello Mastroianni) je nezaměstnaný. Když na ni vydají zatykač za neplacení pokut, zjistí, že podle italského práva nemůže být zatčena, pokud je těhotná nebo do šesti měsíců po porodu. Druhý segment, "Anna", představuje bohatou milánskou dámu (Sophia Loren), která provádí svého milence (Marcello Mastroianni) po městě ve svém nablýskaném Rolls-Roycu. Třetí část, "Mara", vypráví o Římě, kde má Mara (Sophia Loren), atraktivní prostitutka, nečekaný vliv na mladého seminaristu, který se do ní zamiluje. Mara a její klient (Marcello Mastroianni) se pak zapletou do neobvyklého a místy komického přátelství.
    9
  10. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.8 z 1000+ hodnocení4.8 (1000+ hodnocení)

    ZDARMA
  11. Přízraky noci
    Přízraky noci (1945)
    Film
    • Netflix
    73%
    10
  12. Pražská 5
    Pražská 5 (1989)
    Film
    • Oneplay
    • KVIFF TV
    Během osmdesátých let vybujelo z komunistického podzemí svérázné umělecké hnutí. Stmelilo v sobě řadu nekonformních, mladých lidí a definovalo se výmluvným názvem Pražská 5, jako alternativní proud proti umění oficiálnímu. Díky šokujícím scénickým prostředkům, specifickému humoru a tradicí nezatížené poetice se pět souborů: SKLEP, KŘEČ, MIMOZA, VPŘED, KOLOTOČ rázem zařadilo k nejnavštěvovanějším, nejvýraznějším pražským scénám. Řada ocenění na domácích i zahraničních festivalech a nakonec i zcela zaplněný velký sál Lucerny vedly k myšlence zachytit tuto svéráznou poetiku na filmový pás. Pod režií Tomáše Vorla vznikl r. 1988 ve Filmovém studiu Barrandov experiment, který se po půlročním zákazu dostává i do kin. Film Pražská 5 výrazně zasahuje kulturní podvědomí a posiluje předrevoluční náladu roku 1989. Vyprodaná kina s tleskajícími diváky, nadšené recenze a festivalové ceny potvrzují průraznost a sdělnost tohoto uměleckého hnutí osmdesátých let. „Pražská pětka“ se tak stala potenciálem tvůrčích individualit, dodnes působících v nejrůznějších oborech umění. (Vorelfilm)
    73%
    Během osmdesátých let vybujelo z komunistického podzemí svérázné umělecké hnutí. Stmelilo v sobě řadu nekonformních, mladých lidí a definovalo se výmluvným názvem Pražská 5, jako alternativní proud proti umění oficiálnímu. Díky šokujícím scénickým prostředkům, specifickému humoru a tradicí nezatížené poetice se pět souborů: SKLEP, KŘEČ, MIMOZA, VPŘED, KOLOTOČ rázem zařadilo k nejnavštěvovanějším, nejvýraznějším pražským scénám. Řada ocenění na domácích i zahraničních festivalech a nakonec i zcela zaplněný velký sál Lucerny vedly k myšlence zachytit tuto svéráznou poetiku na filmový pás. Pod režií Tomáše Vorla vznikl r. 1988 ve Filmovém studiu Barrandov experiment, který se po půlročním zákazu dostává i do kin. Film Pražská 5 výrazně zasahuje kulturní podvědomí a posiluje předrevoluční náladu roku 1989. Vyprodaná kina s tleskajícími diváky, nadšené recenze a festivalové ceny potvrzují průraznost a sdělnost tohoto uměleckého hnutí osmdesátých let. „Pražská pětka“ se tak stala potenciálem tvůrčích individualit, dodnes působících v nejrůznějších oborech umění. (Vorelfilm)
    11
  13. Čapkovy povídky
    Čapkovy povídky (1947)
    Film
    V roce 1947 sáhli filmaři poprvé po Čapkových Povídkách z jedné a druhé kapsy. Režisér Martin Frič si ve spolupráci se scenáristy Františkem Vlčkem a Jaroslavem Žákem vybral pět povídek: Propuštěný, Případ s dítětem, Balada o Juraji Čupovi, Ukradený spis a Poslední soud. První je o podmínečně propuštěném trestanci, ve druhé policejní komisař hledá pachatele uneseného dítěte a poznává, jak těžké je mezi navlas si podobnými nemluvňaty najít to pravé. Třetí je sugestivním vyprávěním o náboženském fanatikovi, který z božího příkazu zabil a jde se ve sněhové vánici udat na četnickou stanici. Ve čtvrté pátrá inspektor Pištora po bytovém zloději, který omylem ukradl tajné spisy generálního štábu, a v poslední povídce se dozvíme, že je-li na některé hříšníky pozemská spravedlnost krátká, trestu stejně neujdou. Trvalou hodnotou filmu jsou herecké výkony hlavních protagonistů - byli to Jaroslav Marvan, Jaroslav Průcha, František Filipovský, Theodor Pištěk, František Kovářík a František Smolík. (Česká televize)
    72%
    V roce 1947 sáhli filmaři poprvé po Čapkových Povídkách z jedné a druhé kapsy. Režisér Martin Frič si ve spolupráci se scenáristy Františkem Vlčkem a Jaroslavem Žákem vybral pět povídek: Propuštěný, Případ s dítětem, Balada o Juraji Čupovi, Ukradený spis a Poslední soud. První je o podmínečně propuštěném trestanci, ve druhé policejní komisař hledá pachatele uneseného dítěte a poznává, jak těžké je mezi navlas si podobnými nemluvňaty najít to pravé. Třetí je sugestivním vyprávěním o náboženském fanatikovi, který z božího příkazu zabil a jde se ve sněhové vánici udat na četnickou stanici. Ve čtvrté pátrá inspektor Pištora po bytovém zloději, který omylem ukradl tajné spisy generálního štábu, a v poslední povídce se dozvíme, že je-li na některé hříšníky pozemská spravedlnost krátká, trestu stejně neujdou. Trvalou hodnotou filmu jsou herecké výkony hlavních protagonistů - byli to Jaroslav Marvan, Jaroslav Průcha, František Filipovský, Theodor Pištěk, František Kovářík a František Smolík. (Česká televize)
    12
  14. Neviditelné děti
    Neviditelné děti (2006)
    Film
    300 miliónov detí a mladistvých na svete trpí hladom. Asi 100 miliónov nikdy nezačalo navštevovať školu. Všetkým týmto deťom je venovaný film Neviditeľné deti. Sedem krátkych filmových príbehov od siedmich uznávaných režisérov, z ktorých každý sa zameral na vážnu situáciu iného detského protagonistu v inej časti sveta. John Woo režíroval čínsku časť, Ridley a Jordan Scott (Veľká Británia), Spike Lee (USA), Stefano Veneruso (Taliansko), Katia Lund (Brazília), Mehdi Charef (Afrika) a Emir Kusturica (Srbsko a Čierna Hora). Táto skupina významných režisérov z rôznych krajín sveta a rozličných náboženstiev natočila v osobnom ponímaní epizódy odrážajúce dramatické ľudské osudy. Príbehy sú odlišné, ale majú jednu spoločnú vec – ich hrdinami sú deti, ktoré nežijú tak, ako by vo svojom veku mali žiť. Ich každodenným údelom sú vojny, hlad, choroby, zanedbávanie, týranie, či život na ulici. Tento projekt má za cieľ, využívajúc komunikatívnu a evokujúcu silu kina, zvýšiť obzor poznania a citlivosti voči dramatickej existencii detí v rôznych častiach sveta. Zobrazuje deti, ktoré sú pričasto nechránené a ignorované, a tiež má zosilniť pocit solidarity vzhľadom na ich ťažké životy. Táto unikátna ambiciózna medzinárodná produkcia, ktorej zisk bude zozbieraný a uložený vo „všetkých neviditeľných deťoch“, pomôže fondu, ktorý bude financovať zdravotnú starostlivosť, stravu a vzdelávacie programy pre deti v Afrike a tiež bude spolupracovať s UNICEF a the United Nations World Food Programme. Film bol nakrútený v spolupráci s Ministerstvom zahraničných vecí Talianskej republiky, Svetovým potravinovým programom Spojených národov (WFP) a fondom UNICEF.
    Žánry:Drama
    72%
    300 miliónov detí a mladistvých na svete trpí hladom. Asi 100 miliónov nikdy nezačalo navštevovať školu. Všetkým týmto deťom je venovaný film Neviditeľné deti. Sedem krátkych filmových príbehov od siedmich uznávaných režisérov, z ktorých každý sa zameral na vážnu situáciu iného detského protagonistu v inej časti sveta. John Woo režíroval čínsku časť, Ridley a Jordan Scott (Veľká Británia), Spike Lee (USA), Stefano Veneruso (Taliansko), Katia Lund (Brazília), Mehdi Charef (Afrika) a Emir Kusturica (Srbsko a Čierna Hora). Táto skupina významných režisérov z rôznych krajín sveta a rozličných náboženstiev natočila v osobnom ponímaní epizódy odrážajúce dramatické ľudské osudy. Príbehy sú odlišné, ale majú jednu spoločnú vec – ich hrdinami sú deti, ktoré nežijú tak, ako by vo svojom veku mali žiť. Ich každodenným údelom sú vojny, hlad, choroby, zanedbávanie, týranie, či život na ulici. Tento projekt má za cieľ, využívajúc komunikatívnu a evokujúcu silu kina, zvýšiť obzor poznania a citlivosti voči dramatickej existencii detí v rôznych častiach sveta. Zobrazuje deti, ktoré sú pričasto nechránené a ignorované, a tiež má zosilniť pocit solidarity vzhľadom na ich ťažké životy. Táto unikátna ambiciózna medzinárodná produkcia, ktorej zisk bude zozbieraný a uložený vo „všetkých neviditeľných deťoch“, pomôže fondu, ktorý bude financovať zdravotnú starostlivosť, stravu a vzdelávacie programy pre deti v Afrike a tiež bude spolupracovať s UNICEF a the United Nations World Food Programme. Film bol nakrútený v spolupráci s Ministerstvom zahraničných vecí Talianskej republiky, Svetovým potravinovým programom Spojených národov (WFP) a fondom UNICEF.
    Žánry:Drama
    13
  15. Kytice
    Kytice (2000)
    Film
    Sbírka baladických příběhů slavného českého básníka 19. století K. J. Erbena je i po více než sto letech stále živá. Proto se také tvůrci filmu rozhodli vybrat sedm z balad a dát jim filmovou podobu za využití mnoha nejen technických novinek. Ve výsledku jde o poetickou kompozici obrazu, hudby, fascinující krajiny a architektury. Úvodní báseň “Kytice” je emotivním vstupem do celého vyprávění. Pod vodou natáčený “Vodník” je filmovou epopejí o spojení a nepochopení dvou rozdílných světů: pozemského a vodního. Příběh “Svatební košile” je filmovou řečí pojat jako romantický horor, v němž se pozemský život utkává se záhrobním. “Dceřina kletba” představuje zoufalé nedorozumění dvou generací. “Polednice” je vyprávěním o zoufalé, unavené matce a nenasytné staré polednici. “Zlatý kolovrat” je vystavěn na obludnosti duše, kde tvář zůstává stejná a povaha se mění. Poslední balada “Štědrý den” uzavírá kruh lidských vášní a tragédií postavou staré ženy, která přijímá svůj osud s pokorou a smířením. (J&J JAKUBISKO FILM)
    72%
    Sbírka baladických příběhů slavného českého básníka 19. století K. J. Erbena je i po více než sto letech stále živá. Proto se také tvůrci filmu rozhodli vybrat sedm z balad a dát jim filmovou podobu za využití mnoha nejen technických novinek. Ve výsledku jde o poetickou kompozici obrazu, hudby, fascinující krajiny a architektury. Úvodní báseň “Kytice” je emotivním vstupem do celého vyprávění. Pod vodou natáčený “Vodník” je filmovou epopejí o spojení a nepochopení dvou rozdílných světů: pozemského a vodního. Příběh “Svatební košile” je filmovou řečí pojat jako romantický horor, v němž se pozemský život utkává se záhrobním. “Dceřina kletba” představuje zoufalé nedorozumění dvou generací. “Polednice” je vyprávěním o zoufalé, unavené matce a nenasytné staré polednici. “Zlatý kolovrat” je vystavěn na obludnosti duše, kde tvář zůstává stejná a povaha se mění. Poslední balada “Štědrý den” uzavírá kruh lidských vášní a tragédií postavou staré ženy, která přijímá svůj osud s pokorou a smířením. (J&J JAKUBISKO FILM)
    14
  16. Paříži, miluji Tě
    Paříži, miluji Tě (2006)
    Film
    • iVysílání
    V „Paříži, miluji tě“ se sešli světoznámí režiséři, mezi něž patří bratři Coenovi, Gus Van Sant, Gurinder Chadha, Wes Craven, Walter Salles, Alexander Payne a Olivier Assayas, aby společně ukázali Paříž způsobem, jaký tu ještě nebyl. Natočen lidmi stejně kosmopolitními jako město samo. Americký turista vidí rasové napětí a paranoidní vize města. Mladá emigrantka pracuje v buržoazním prostředí. Americká hvězdička natáčí film. Muž neví, zda být s manželkou nebo milenkou. Mladík pracuje v tiskárně a touží po jiném muži. Otec se pere se vztahem ke své dceři. Pár se snaží okořenit svůj sexuální život. To je jen pár zážitků, které tvoří „Paříži, miluji tě“...
    Žánry:Romantický
    72%
    V „Paříži, miluji tě“ se sešli světoznámí režiséři, mezi něž patří bratři Coenovi, Gus Van Sant, Gurinder Chadha, Wes Craven, Walter Salles, Alexander Payne a Olivier Assayas, aby společně ukázali Paříž způsobem, jaký tu ještě nebyl. Natočen lidmi stejně kosmopolitními jako město samo. Americký turista vidí rasové napětí a paranoidní vize města. Mladá emigrantka pracuje v buržoazním prostředí. Americká hvězdička natáčí film. Muž neví, zda být s manželkou nebo milenkou. Mladík pracuje v tiskárně a touží po jiném muži. Otec se pere se vztahem ke své dceři. Pár se snaží okořenit svůj sexuální život. To je jen pár zážitků, které tvoří „Paříži, miluji tě“...
    Žánry:Romantický
    15
  17. Francouzská depeše Liberty, Kansas Evening Sun
    Francouzská depeše Liberty, Kansas Evening Sun (2021)
    Film
    • HBO Max
    • Disney+
    • iTunes
    • +2
    72%
    16
  18. Káva a cigarety
    Káva a cigarety (1986)
    Film
    72%
    17
  19. Pawn Shop Chronicles: Historky ze zastavárny
    Pawn Shop Chronicles: Historky ze zastavárny (2013)
    Film
    71%
    18
  20. Black Sabbath
    Black Sabbath (1963)
    Film
    71%
    19
  21. Čtyři pokoje
    Čtyři pokoje (1995)
    Film
    • iTunes
    • SWEET.TV
    Povídkový snímek Čtyři pokoje je dílem čtyř režisérů, kteří se v poslední době stali nejslavnějšími představiteli americké nezávislé kinematografie. Tvůrci natočili čtyři epizodické příběhy, odehrávající se o silvestrovské noci v pokojích jednoho losangeleského hotelu. Do každého příběhu (i pokoje) je zatažen novopečený hotelový sluha Ted. S osudovou nekompromisností se mladík stane důležitým aktérem různých podivných až bizarních událostí. Každý z režisérů napsal scénář své epizody a samozřejmě při realizaci uplatnil svou poetiku. Výsledkem je značně eklektická podívaná, v níž se střídají různé styly a žánry.
    70%
    Povídkový snímek Čtyři pokoje je dílem čtyř režisérů, kteří se v poslední době stali nejslavnějšími představiteli americké nezávislé kinematografie. Tvůrci natočili čtyři epizodické příběhy, odehrávající se o silvestrovské noci v pokojích jednoho losangeleského hotelu. Do každého příběhu (i pokoje) je zatažen novopečený hotelový sluha Ted. S osudovou nekompromisností se mladík stane důležitým aktérem různých podivných až bizarních událostí. Každý z režisérů napsal scénář své epizody a samozřejmě při realizaci uplatnil svou poetiku. Výsledkem je značně eklektická podívaná, v níž se střídají různé styly a žánry.
    20
Které jsou top filmy na téma antologie? Ve filmovém žebříčku pro téma antologie s celkovým počtem 85 titulů vede těchto 5 nejlepších filmů: Fimfárum Jana Wericha, Noc na Zemi, Čintamani & podvodník, A teď něco úplně jiného, Kwaidan, s hlavními hvězdami, jako jsou: Jan Werich, Ota Jirák. Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video, Disney+, Oneplay, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.