Profilový obrázek

Marchikt

Komentáře 265

Od nejnovějších
  1. Ptáci stěhováci
    Ptáci stěhováci (2023)
    6
    Stěhovaví ptáci letí v zajetých kolejích animačního studia Illumination a já to respektoval. Některé vtípky jsou povedené, jiné výrazně méně. Jako dětská jednohubka to funguje.
  2. Duna: Část druhá
    Duna: Část druhá (2024)
    9
    Velkolepost astronomických rozměrů. Blockbuster s artovými prvky, který nevede diváka za ručičku, vypráví skrze audiovizuální formu a filozofický rozměr díla nechává jako koření pro ty, jenž jej chtějí vidět. První díl je v kontextu druhého epilogem. Je to rozsáhlejší, akčnější, velkolepější a citelnější. Druhá Duna neztratila absolutně nic ze svého čara, ba naopak přidává na intenzitě. Denis Villeneuve se neutopil v audiovizuálním pozlátku, z herců vyždímal maximum a hollywoodské veřejnosti ukázal, že lze dělat autorské díla velkofilmového rozsahu. Drobností v téměř dokonalém eposu je jeho délka. 20 minut k dobru by nebylo na škodu, ale chápu, že i 166 minut je pro konzervativěji smýšlející publikum až moc. Dlouhou dobu jsem nezažil tak intenzivní kino zážitek.
    • režie
    • herci
    • hudba
    • audiovizuál
    • příběh
  3. Madam Web
    Madam Web (2024)
    2
    Prastarý pavouk Las Aranas kousne ženu, ta porodí dceru, ta spadne do vody, tam dostane epileptický záchvat, a od té doby má schopnosti. Co se skrývá pod pavoučí rouškou technické stránky projektu? Stopáž 116 min., která působí jako 4 hodinový director's cut. Scénář od umělé inteligence (jestli to psal člověk, tak pravděpodobně nejprve absolvoval scénáristicky kurz lobotomie) a herecky fascinující výkony svou průměrností. To vše a mnohem víc je Paní Pavučina.
  4. Rodina na baterky
    Rodina na baterky (2021)
    7
    Audiovizuální stránka věci dokonalá, emočně lehce nadprůměrná a příběhově průměrná. Jde o zábavný a nápaditý snímek s rodinným tématem pro rodinný večer.
  5. Raw
    Raw (2016)
    8
    Raw je poměrně divným, přesto zajímavým filmem, který i díky výborné hudbě a působivému záběrování předává hororovo-artovou atmosféru, při níž jsem měl nejednou husí kůži. Režisérka do snímku o kanibalistických sestrách vnesla několik zajímavých témat, dostatečně využívá stopáž, a i přes to, že je závěr lehce předvídatelný, jeho neuvěřitelnou sílu to nemění.
    • zajímavá společenská témata
    • vegebal
    • několik nechutných scén
  6. Hunger Games: Balada o ptácích a hadech
    Hunger Games: Balada o ptácích a hadech (2023)
    6
    Balada o ptácích a hadech přináší zajímavý přírůstek do univerza hladových her. První dvě třetiny filmu kráčí v klasické struktuře série, odhalující zrod her a budoucího záporáka, Snowa. V poslední části film mění směr a tempo, což může způsobit, že divák začne kontrolovat stopáž na hodinkách, která je opět zbytečně dlouhá. Určitě by se dalo krátit bez větších komplikací. Bohužel větší emocionální napojení na postavy se nedostavilo, a to i kvůli nereálnému a příliš rychlému vývoji vzájemného vztahu mezi hlavními postavami, který mohl nabýt větší hloubky. Rachel Zegler v prvních dvou částech ztvárňuje sympatickou postavu, avšak ve třetí části se stává nesympatickou figurkou. Tom Blyth předvádí výrazný výkon, ačkoliv jeho přerod z kladného na záporný charakter mohl dopadnout značně lépe, pořád se jedná o uspokojivý standard série.
  7. Hunger Games: Vražedná pomsta
    Hunger Games: Vražedná pomsta (2013)
    7
    Druhý díl série přináší výrazné zlepšení oproti svému předchůdci, což je především zásluhou silnější režijní ruky v podobě Francise Lawrence. Delší stopáž v tomto případě spíše prospívá, film má čas prokreslit důležité postavy, neztrácí na intenzitě a neobsahuje žádná hluchá místa. Jennifer Lawrence ve své roli opět exceluje, kde tentokrát dostane více možností co hrát. Oceňuji také zajímavější námět, který sice sdílí kořeny s prvním filmem, ale samotné "hladové hry" jsou dostatečně odlišné a poutavé. Romance mezi hlavními hrdiny konečně nalézá správný tón a napětí, divák jim i dokonce fandí. Otevřené finále lze přijmout jako součást širšího příběhu, nicméně to nemění fakt, že to koherentnosti snímku značně ubírá. Celkově lze konstatovat, že druhé Hunger Games posouvá sérii vpřed a přináší kvalitativně lepší film.
  8. Hunger Games
    Hunger Games (2012)
    6
    Hunger Games je předvídatelnou pohádkou pro mladistvé diváky. Bohužel, snímek nijak nevybočuje nad konkurenci a námět, který představuje, již lze vidět zfilmován lépe. Boj o přežití a výhru nenabízí dostatečně reálný pohled a nedokáže představit věrohodné drama, o které se očividně snaží. Romantická linka, přestože přítomná, není dostatečně prokreslena, a věnovat jí více času by příběhu prospělo. Výkony herců jsou celkem fajn, avšak z důvodu materiálu, který byl jistě osekán oproti knižní předloze, mají málo prostoru k výraznějšímu projevu. Některé bojové scény, zejména ta finální, jsou nepřehledné a záměrně tmavé. S ohledem na rozpočet lze však ocenit úsilí tvůrců využít dostupné zdroje efektivně. Občasná syrovost scén je chvályhodná. Ve výsledku lze konstatovat, že Hunger Games nabízí solidní popcornovou zábavu, ale v porovnání s konkurenty ve stejném žánru nepřináší nic výjimečného.
  9. Gen V
    Gen V (2023)
    8
    S1: Gen V je povedeným přírůstkem do světa The Boys, který se sice na svém starším a o něco vyzrálejším předchůdci veze, přesto na něm jen hloupě neparazituje. Scénáristicky to není úplně pevně uchopeno, dost často se tvůrci uchylují předvídatelným směrem, ale musím přiznat, že to i tak má své kouzlo a ke školnímu prostředí to ve výsledku sedí. Postavy se na poli osmi epizod vyvinou ve funkční a komplexní charaktery, po většinu času se dá rozumět jejich motivům, kde zamrzí jen nepochopitelné završení ve kterém se střídají strany jak na kolotoči. Chybí tomu větší koherentnost a především velmi otevřené finále mrzí. Jako výplň mezi 3. a 4. sérií The Boys to funguje více než dobře. Samostatně už o poznání hůř.
    • fajn charaktery
    • propojení s The Boys
    • osvěžující počin skomírajícího komisového žánru
    • brutalita nemá mezí
    • otevřený konec
    • slebší a předvídatelný scénář
    • absent větší koherentnosti
  10. Loki
    Loki (2021)
    9
    Loki vyniká nejen svou stylistikou a atmosférou, ale především díky úžasnému vývoji hlavní postavy, Lokiho, který je v rámci Marvel Cinematic Universe (MCU) nevídaný. První série Lokiho, která nás přenesla mimo hlavní dění, byla už samotným překvapením. Nicméně, druhá série přináší ještě vyšší úroveň, čímž Lokiho postavu zasazuje do fenomenálního vývoje. Tvůrci výborně navazují na předešlé události a směřují příběh do nečekaných a osudových situací. Přestože se částečně měnil tvůrčí tým, atmosféra a kvalita zůstaly nekompromisní. Tom Hiddleston vyniká v roli Lokiho, poskytujíc divákům nejen komplexní charakter, ale i emocionální šíři, která dává postavě nový rozměr. Tvůrci se nebojí překvapit a diverzifikovat hlavní protagonisty, což dodává seriálu hloubku. Tento vývoj je v rámci MCU nevídaný a osvěžující. Nově příchozí postavy, jako je Sylvie (Sophia Di Martino), Mobius (Owen Wilson) či Ouroboros (Ke Huy Quan) přidávají do směsi zajímavé dynamiky. Owen Wilsonova role je zvláště výrazná a přináší do příběhu nejen humorné momenty, ale také emocionální hloubku. Sérii uzavírá skvělé finále, které je nečekané, hořkosladké a narativně bezchybné. Loki si během své existence a zejména ve svém seriálu prošel obrovským smysluplným vývojem. Je to průkopnický krok v rámci MCU, kdy se seriálová forma ukazuje jako ideální prostředek k prozkoumání komplexních charakterů. Celkově lze říci, že Loki přináší nový standard pro Disney+ seriály. Jen je smutné to, že si ho s největší pravděpodobností neudrží a s následujícími projekty opět vlezou do vod průměrnosti. S vyváženou kombinací prvotřídní preprodukce, vynikající hudby, promyšleného scénáře, tvůrčí vize a úžasných výkonů herců je tento seriál nejen výbornou jednohubkou, která je oproštěna od širšího dění, ale také nesmírně významným příspěvkem k audiovizuální podobě komiksového žánru.
    • Skvělý scénář
    • výborné herecké výkony
    • vynikající hudba a kamera
    • kvalitní CGI (na poli televizní tvorby)
    • nekompromisní režie
    • setdesign
    • vývoj charakterů
    • hra s očekáváním diváků
    • Mírná nelogičnost v chování některých postav
  11. Marvels
    Marvels (2023)
    6
    Očekávání byly minimální a i možná díky tomu jsem ve výsledku z kina odcházel v mírném optimismu. The Marvels mají nepochybně obří plejáda přešlapů, které byly natroušeny již v brzké fázi produkce, což jen podtrhoval přemrštěný rozpočet. Hlavní hrdinské trio má zvláštní chemii, kde jediným uvěřitelným charakterem zůstává Kamala Khan v podání Iman Vellani. Nick Fury v odlehčené podobě relativně funguje, ale s ohledem na nedávnou Secret Invasion nedává jeho charakterový zvrat absolutní smysl. Po stránce trikové jde oproti předešlým filmovým Marvelovkám k zlepšení (alespoň v něčem), a první akční scéna s prohazováním ústředních postav je skvělá. To je však bohužel vše, co lze chválit. Záporná Zawe Ashton má nulový temperament, slabě vybudované motivace a málo prostoru. Nejhůře je na tom příběh. Vážně ten scénář nepsala umělá inteligence? Banální, místy infantilní (muzikálová planeta, Flerkeni) a prázdná rozprávka. Aspoň, že ona kratší stopáž nebyla tentokrát na škodu. Slabých 6/10... PS: podobně jako u třetího Ant-Mana je podtitulková scéna mnohem zajímavější než celý film, bohužel.
  12. Barbie
    Barbie (2023)
    7
    Produkčně kvalitně stylizovaná hříčka, která si tak trochu hraje na komedii s přesahem. Humor je trefný, z něhož úplně nejvíc baví meta narážky. Robbie i Gosling jsou bezchybní. Já jsem však nejvíce ocenil obsazení tří aktérů ze Sex Education. Božan Connor Swindells i s malým prostorem dokazuje, že má neskutečný komediální potenciál. Satiricky reflektující Barbie zajisté trpí, někdy až moc zkratkovitý scénářem, přesto si umím představit, že v následujících letech vyzraje do onoho kultovního filmu a nedivil bych se následnému provázanému MattelVersu.
  13. 500 dní se Summer
    500 dní se Summer (2009)
    7
    Výjimečně vizuálně podmanivá a nápaditá romantická dramedie. Marc Webb ve svém debutu prezentuje své nejlepší kousky, jenž jsou po stránce audiovizuální bezchybné. Člověk dost možná vyústění příběhu předpovídá, ale kdo by si to neužil s tak skvělými herci. 7,5/10
  14. Bod obnovy
    Bod obnovy (2023)
    7
    Optikou světové kinematografie nepřináší Bod Obnovy nic nového či inovativního. Sci-fi prvky jsou variací všeho viděného a detektivní část zbytečně moc jednoduchá. Přesto je osvěžující jít do kina na český film, který se snaží o destigmatizici domácí produkce, obzvlášť s tím, že se to minimálně po audiovizuální stránce daří. Scénáristicky či herecky to ne vždy sepne, ale vzhledem k rozpočtu a vynaloženému úsilí tvůrců, jenž je viditelné z každého záběru, jim to s radostí odpustím.
  15. Mission: Impossible Odplata – první část
    Mission: Impossible Odplata – první část (2023)
    8
    Poctivý blockbuster, který potěší sadou kaskadérských kousků a překvapí, dost možná nelichotivě, výrazně digitálnějším závěrem. Ústřední hrozba je méně hmatatelná a nereprezentuje fyzickou hrozbu, za to ale krásně koresponduje s dnešní dobou a s přimhouřenýma očima lze říci, že by tento „sci-fi“ prvek nemusel být až tak nereálný.
  16. Disturbia
    Disturbia (2007)
    7
    Poctivá řemeslná práce, která se veze na thrillerovém a teen žánru. Je to předvídatelné, složené ze scén, které jste pravděpodobně viděli už někde jinde, ale ksakru, LaBeouf to svým pojetím neskutečně zvedá.
  17. V ráji
    V ráji (2023)
    6
    Potenciál slušný, avšak některé myšlenky působí nedotaženě a dialogy občas povrchně. Herecké výkony jsou znatelně evropské, stejně jako celá produkce, což nejhůře reflektuje závěrečná akční potyčka. Pár let starý předchůdce, Vyměřený Čas, pracuje s obdobnou myšlenkou o poznání lépe.
  18. Nic ve zlým
    Nic ve zlým (2023)
    7
    Příjemná žánrová komedie s výbornou Jennifer Lawrence a suplujícím Andrew Barth Feldmanem. Dialogy jsou poměrně fajn, několik gagů opravdu vtipných a scénář, který vyústí přesně tak, jak člověk očekává, ale přesto mu to díky příjemné atmosféře rád odpustím.
  19. V rytmu srdce
    V rytmu srdce (2021)
    8
    Pohlazení po duši s typickým příběhovým obloukem. Veškeré postavy jsou bravurně napsány a cítit s nimi není problém. Nejen díky tomu je Coda na konci dojemným, přesto očekávatelným happy endem.
  20. Otec
    Otec (2020)
    9
    Dechberoucí herecký výkon Anthonyho Hopkinse a vlastně všech zúčastněných. Vypravěčské postupy jsou neotřelé a nápadité. Udělat to z pohledu osoby trpící Alzheimerovou chorobou byl skvělý nápad, který povýšil komorní drama na mnohem větší a chytřejší podívanou.
  21. Aftersun
    Aftersun (2022)
    7
    Těžko stravitelná artovka s výbornou kamerou a silným poselstvím. Přesto na mě film začal působit a vyvolávat emoce až v samotném závěru, který byl sice vybudován na silných základech, přesto je to možná trochu málo a jako celek to až tak nezasáhne.
  22. Fall
    Fall (2022)
    4
    Slušný vizuál, ale to je tak vše. Dialogy, lezecké scény a herecké výkony jsou značně tragické. Aspoň jeden zvrat byl zajímavý, jinak šeď, předvídatelnost a podprůměr. Škoda, z nápadu se dalo vytěžit víc.
  23. Barbar
    Barbar (2022)
    7
    Atmosférické hororové dílko. Špičková kamera, herci i režijní práce se strukturou příběhu a očekáváním. Škoda slabšího rozuzlení a nevyužití potenciálu.
  24. Tajná invaze
    Tajná invaze (2023)
    7
    Ukázka toho, jak by vypadaly MCU projekty bez větších superhrdinských jmen s přízemnější zápletkou. Samuel L. Jackson opět splynul s rolí, Ben Mendelsohn s ním tvoří skvělé duo, ale samostatně už je na tom o poznání hůře. Nové postavy jsou v pořádku, však nikterak neohromí. Oceňuji chytře napsané dialogy, realističtější akci a nečernobílé vyobrazení postav. Naopak mě mrzí slabší scénář, u kterého by stačilo málo a mohlo jít o mnohem napínavější, zajímavější, chytřejší podívanou. Obecně mám pocit, že Disney spoléhá jen na postprodukci a na preprodukci vyloženě kašle. Možná, že i díky tomu někdy návaznost scén nedává smysl a cestování napříč světem je běžně v rámci dvou střihů. Klobouček však musím smeknout nad omlazováním postav, které vypadá mnohem lépe než třeba v nejnovějším Indiana Jonesovi.
  25. Oppenheimer
    Oppenheimer (2023)
    8
    Tématicky plný biografický snímek o stvořiteli atomové bomby. Krásně to parafrázuje dnešní dobu a ukazuje to, že téma jaderného střetu je stále aktuální. Nolan dodal hravou autorskou biografii, která se nebojí nelineárního vypravěčského postupu, různosti stylů a zvukových výjevů. Bez debat je to velkolepý kino zážitek. Nolan, jako obvykle, výborně pracuje s postavami, umí a ví, jak s nimi zacházet a herecky je skvěle vede. Bohužel jsem měl občas podobný pocit jako u Tenetu, kde Nolan s postavami uměl pracovat, ale měl k nim odtažitý, až chladný přístup. Možná, že i kvůli tomu jsem si k žádné z postav nevybudoval větší pouto a neprožíval silnější emoci. A to k tomu byl astronomický prostor 180 minut. Natahované mi to však přišlo až v poslední třetině, kde by i kratší stopáž prospěla a dala více vyniknout opravdu silným dialogům.
  26. Flash
    Flash (2023)
    7
    Po dlouhé době jsem viděl DCU film, který jsem si po všech směrech užil. Je to ujetý, živelný a krutě energický. Humorem mi to extrémně sedlo, vizuálem už ne tolik. CGI je někdy, vlastně skoro pořád, na dost mizerné úrovni a já se jen ptám, vážně to stálo okolo 200 milionů dolarů? Akce má šmrnc a nápad, využívá Snyderova stylu, přesto přidává vlastní prvky. Příběh je předvídatelný, jednoduchý a bůh ví, co ještě. Ale kruci, tohle je to správné multiverzní dobrodružství, které je správně komiksově divoké. The Flash skvěle využívá kontroverzního, přesto herecky přesného, Ezru Millera v dvojroli i všechny vedlejší postavičky, u nichž, minimálně u některých, zamrzí fakt, že jsou celou dobu jen vtipem. 7,5/10. Není to revoluce žánru, jen sakra dobrý popcorn.
  27. Indiana Jones a nástroj osudu
    Indiana Jones a nástroj osudu (2023)
    6
    Rozpačitá jízda. V úvodu se to tváří jako Indy za starých časů, přičemž nejrušivějším elementem celé úvodní scény je digitální obličej Harrisona Forda. Rád jim to však odpustím vzhledem k tomu, že je to jediná část filmu, kde sledujeme toho „starého“ známého Indyho. Po zbytek stopáže člověk na plátně vidí životem unaveného může, kterému nezbyl kousek optimismu. Rozumím charakterovému vývoji mimo plátno, přesto to nekvituji. U postavy ranku Indiana Jonese to nefunguje. Akční scény jsou mdlé, plné digitálna, ale někdy příjemně překvapí chytrým nápadem. Vedlejší postavy jsou rozpačité, záporák docela fajn a kmotřenka Helen většinu času na zabití. Scénář nebyl vůbec špatný, jen to provedení by mohlo dopadnout lépe. Lepší práce s tempem by také nebyla na škodu. Nejslabší díl ze série. I čtyřku mám radši.
  28. Jak vycvičit draka 2
    Jak vycvičit draka 2 (2014)
    8
    Tehdy jsem na tom byl v kině ve 4DX a do teď si pamatuji, že jsem si z toho cvrnknul do kalhot. S radostí mohu říci, a tím utvrdit výjimečnost této série, že jsem si cvrnknul i nyní.
  29. Silo
    Silo (2023)
    8
    Výborné dílo. Hned od první epizody se rozehrává zajímavý detektivní sci-fi/postapokalyptický příběh, který je po scénáristické stránce opravdu dobře promyšlený, ale 10 epizod s hodinovou stopáží je příliš. Pár prostředních epizod působí prázdněji a natahovaně, což zamrzí především, když je člověk srovná s úvodními či závěrečnými díly. Rebecca Ferguson v hlavní roli to utáhla a dokazuje svou hereckou zručnost. Vizuální stránka věci je téměř bez chyby, atmosféra je slušná a hudba výborná. V dramatických momentech nelze odtrhnout oči, v pomalejších epizodách člověk doufá, že se postavy pohnou z místa. Nevím, jak moc je první sezóna "Sila" věrnou adaptací, knihu neznám, ale jako samostatný počin to funguje. Umí to pracovat s překvapením, gradací a především vizuálním vyprávěním. Tam, kde se divák na začátku ztrácí, tomu na konci rozumí. Nejlepší je však konec, který perfektně ukončuje první sérii, ale zároveň vyvolává otázky ohledně pokračování.
  30. Vyproštění 2
    Vyproštění 2 (2022)
    6
    Akční béčko, typické pokračování. První Extraction zabodovalo díky dobře nasnímané akci, ale co si budeme, také díky karanténním opatřením a vládním restrikcím. Díky úspěchu Netflix téměř okamžitě oznámil přípravy na pokračování, což bylo pochopitelné, přesto z mého pohledu chybné rozhodnutí. První Extraction fungovala jako milá, přihlouplá jednohubka. V případě druhého dílu jsem o míru méně tolerantní a slabí scénář, nulovou chemii mezi postavami či patos, nezachrání ani balík peněz, které byly do filmu nasypány. Alespoň že ta akce je špičková (přičemž finální bitka, podobně jako u prvního snímku, výrazně zaostává).
  31. Maniak
    Maniak (2018)
    8
    Kupodivu funkční mix žánrů, stylů a příběhů. Má to boží atmosféru retro sci-fi snímků, výbornou hudbu a po většinu stopáže i zručnou režii. Nejlepším článkem je však ústřední herecká dvojice, která zachraňuje i několik průměrnějších dílů.
  32. Spider-Man: Napříč paralelními světy
    Spider-Man: Napříč paralelními světy (2023)
    9
    Nejvelkolepější komiksová podívaná, co jsem kdy viděl. Vizuální styl animace je doveden do úplného maxima. Oproti prvnímu filmu je zde patrný značný a rapidní posun vpřed. Across the spider-verse je esencí blockbusterové zábavy v nejryzejší podobě. Tvůrci prokazují neskutečnou kreativitu a cit pro osudovost. Lépe navázat snad už ani nelze. I když se toho děje na plátně tolik, že nelze vše pochytit při prvním shlédnutí, pořád se nezapomíná na jádro, na hlavní hrdiny příběhu. Jedinou vadou na kráse by mohl být lehce natahovaný závěr.
  33. Láska a smrt
    Láska a smrt (2023)
    8
    Love & Death, seriál, který je inspirován skutečnými událostmi, začíná dosti pomalou expozicí, přetrvávající první tři díly. Postupem času se zde sice začíná budovat atmosféra, nicméně i přes to by se dalo výrazně krátit. Od čtvrtého dílu se však seriál rozjíždí a stává se napínavějším a napínavějším. Skvělá hudba dodává celkovému zážitku mrazivou, místy záhadnou, atmosféru. Ti, kdo nejsou obeznámeni s případem, na kterém je seriál založen, se mohou těšit na několik překvapení. Charismatický herecký výkon Elizabeth Olsen zanechává hluboký dojem a bez ní by seriál nebyl ani z poloviny tak dobrý. I přes mírně pomalý start nabízí Love & Death napínavé a emotivní zážitky, které podtrhují skvělá hudba, mrazivá atmosféra a překvapivý dějový vývoj.
  34. Noční agent
    Noční agent (2023)
    6
    Seriál skvěle funguje jako příjemná forma relaxace s prvky patosu, nelogickými situacemi, předvídatelnosti a občasným nádechem telenovely. Na druhou stranu, seriál umí skvěle pracovat s napětím a hlavní herci odvádí po většinu stopáže dobrou práci. Občas jsem měl malé výhrady ohledně přehrávání některých protagonistů, ačkoli to byla spíše vzácná výjimka. Ve výsledku je tedy Noční agent zábavné "béčko", a já se na druhou sérii opatrně těším.
  35. Tetris
    Tetris (2023)
    7
    Svižné a dravě natočené životopisné drama, které přebírá skutečné události a vypráví je po svém. Úvodní dvaceti minutovka je značně hektická, možná se i zbytečně moc spěchá, naštěstí od prvního příjezdu do Ruska se vše zpomalí a naladí na příjemnou rychlost vyprávění. Tetris umí výborně balancovat mezi vážností a satirou, kombinovat různé vizuální prvky nebo dobré využití licencované hudby. Škoda přívlastku „historický“, protože má míra odložení nedůvěry u těchto typů filmů se automaticky sníží na minimum.
  36. Sex O'Clock
    Sex O'Clock (2023)
    7
    Na české poměry dost povedený teen seriál. Tvůrčí tým se silně inspiroval zahraniční produkcí, a nejen díky tomu se jim podařilo přivést do našich vod velmi zajímavý projekt. Je to klišé, předvídatelné a občas herecky nepřesné, přesto v zásadních příběhových momentech umí vyvolat emoci, což jsem u domácí tvorby z posledních let zažil málokdy. Fandím tomu!
  37. Strážci Galaxie: Volume 3
    Strážci Galaxie: Volume 3 (2023)
    8
    Důstojné zakončení vesmírné trilogie o bandě vyvrhelů. Po silném úvodu přijde slabší prostředek, který se přehoupne do emocionálně nabitého finále. James Gunn nešetří nápady a opět se jedná o silně autorský počin. Film má hned několik audiovizuálně nápaditých scén, jenž jsou podkresleny opět nadupaným soundtrackem. Jediným větším problémem je slabší scénář a příběh, což je nejvíce patřičné ve druhém aktu snímku. To se projevuje i na některých postavách, které se nahodile objevují na plátně, aby vykonaly svoje, pak na čas zmizí a následně se znovu spontánně objeví. Kromě toho, i když byl High Evolutionary dobrým antagonistou, tak nebyl plně využit a zbytečně rychle poražen. Gunn umí pracovat s postavami, nejvíce mu to však svědčí v dialogových a emočně silných scénách, protože v humor je poněkud opotřebovaný a často se recykluje. Třetí Strážci obsahují hned několik emocionálně silných scén, větší emocionální zakončení, které bylo u předešlých dvou filmů, ale bohužel chybí.