Vyproštění 2

72%
Vyproštění 2
Vyproštění 2 je americký akční film a pokračování snímku Vyproštění z roku 2020. Žoldák Tyler Rake v podání Chrise Hemswortha je zpět a tentokrát ho čeká ještě nebezpečnější úkol než minule – musí zachránit rodinu nemilosrdného gruzijského gangstera z vězení...

Recenze: Vyproštění 2

Kinobox.cz
60%

Druhé Vyproštění patří k tomu lepšímu z akce na Netflixu. Oproti zcela beztvarému The Gray Man jde o krok správným směrem, i když ke specifickému provedení lze mít výhrady. Potěší i rozumná dvouhodinová stopáž. Dvojka je na každý pád o stupínek níž za energičtější jedničkou. Vzhledem k tomu, že příběh a jeho protagonista mají charisma videoherních cutscén, není důvod se k těmto postavám kdykoli vracet. Pokud však stejný štáb dostane další příležitost, netřeba se ošívat.

31 382 bodů
7
Chris Hemsworth jako další nesmrtelný akční hrdina podruhé. Přes všechny klišé, které přináší příběh je to vlastně slušná a čistokrevná přepálená velká akční jízda. Akční scény jsou opravdu povedené a u mě zvítězila ta ve vlaku. Pokud chcete vypnout mozek a dívat se na litry krve, statisíce kulek a souboje muže proti muži, tak je Vyproštění to pravé.
avenis
avenis
10 005 bodů
4
Pokračování jsem si pustila omylem jen proto, že jsem zapomněla, o čem byl první díl (neměla jsem to zapsáno) a to svědčí o tom, že filmy tohoto typu jsou jeden jako druhý. Těžko si zapamatovat rozdíly. Anebo už jsem jich prostě jen viděla moc.
Tahle dvojka se od jedničky liší jen v detailech. Ale to gró, ta akce, dostat se z nebezpečného bodu A do bezpečného bodu B skrz smrtelně nebezpečné body C.D.E.F... to je pořád stejné. A tak se bavím sledováním nelogičností. Tak například:
Gruzínský hrtulník létá nad Vídní a zahájí palbu. Nikdo mu nebrání. Policie přijede, ale trvá jí to. Vojsko přijede až poté, co je policie hladce zničena pancrfausty.
9 986 bodů
6
Pan Hrábě vstal z mrtvých, aby popadnul zbraň a zase všechny masivně sejmul, pokud možno tvrdě a drsně. A skutečně jsem po těch pár minutách zjistil, že mi k filmovému štěstí stačí opravdu málo, jen abych si v průběhu uvědomil, že zas tak málo to být nemusí. Jasně, kvůli příběhu si ani první díl nikdo nepouštěl, ale Pepa Russo by si měl uvědomit, že do té omáčky kolem možná občas přimíchává zbytečně moc emocí a snahu o drama. Opět tak platí, že jakmile se postavy mezi sebou řežou hlava nehlava, kouká se na to krásně (desetiminutovou jednozáběrovku z prvního dílu zde trumfuje jednozáběrová dvacetiminutovka) a ani tady nevadí, že si Rake v menu nastavení přepnul obtížnost z "easy" na "very easy". Jestli ale krom příběhu něco druhé Extraction (vážně tomu odmítám říkat Vyproštění) trápí nejvíc, je to slabý záporák. Jednička měla neutrálního Randeepa Hoodu, který si jako Saja dokázal všechny scény pro sebe krást a jeho rádoby šéf v podání Priyanshu Painyuliho na tom nebyl o moc hůř. Tady ale důstojný protivník chybí a postava Tornike Gogrichianiho navzdory dobrému backstory nemá žádné charisma a finální souboj s ním je spíš klišoidní telenovelou, než úctyhodným zakončením. Kolem a kolem je ale dvojka přeci jen o kousek lepší, a přestože si v akci vypomáhá docela často CGI, tak nápady a neotřelostí je Hargrave v čím dál lepší formě. Trochu se ale obávám, aby ho nečekal stejný osud jako Stahelskiho s Wickem, kde dvojka byla vrchol a trojka s čtyřkou dojezd.

Dodatečné informace

Původní název:
Extraction II (více)