Hans-Michael Rehberg: Nejlepší filmy a seriály

6.2

Hans-Michael Rehberg: Filmy a seriály

  • Schindlerův seznam
    Schindlerův seznam (1993)
    FilmRole: Rudolf Hoss
    • SkyShowtime
    • iTunes
    • Rakuten
    91%
    1
  • Berlín, Alexandrovo náměstí
    Berlín, Alexandrovo náměstí (1980)
    Seriál

    Velkolepý projekt slavného německého režiséra Rainera Wernera Fassbindera vznikal v koprodukci společnosti Bavaria s italskou televizí od léta 1979 do jara 1980. Během rekordních 154 natáčecích dnů vzniklo celkem 930 minut, rozdělených a sestříhaných posléze do 13 dílů a epilogu pro potřeby televize, i když sám Fassbinder jej chtěl původně uvádět vcelku! Režisér pro svůj scénář použil ojedinělý román Alfréda Döblina, který je sám o sobě mnohovrstevnou koláží o podobách našeho světa a postavení jednoho obyčejného člověka uprostřed sociální mašinérie. Vše se odehrává v reáliích Alexandrova náměstí a jeho okolí v ponurém přelomu dvacátých a třicátých let. Hrdina Franz Biberkopf se roku 1927 ocitá před branami tegelské věznice, kde si odseděl čtyři roky, protože zabil svou přítelkyni Idu. Nyní chce začít řádný život, ale je špatná doba a nouze o práci. Prostý a důvěřivý Franz hledá něhu i lásku, je však stále znovu zrazován, mrzačen a téměř zabit. To je živná půda pro projevy temné stránky jeho bytosti, jako jsou sklony ke vzteku a násilnostem, alkohol a touha po otupení smyslů. Alfred Döblin (1878-1957) vydal svůj román roku 1927. Okamžitě se dočkal za své dílo světového uznání. Posléze z něj vytvořil i rozhlasovou hru a podílel se na scénáři k filmu o osudech Franze a jeho přátel, jež popisuje především druhá část knihy. Scénář natočil v roce 1931 Phel Jutzi. Fassbinder následně využil pro své zpracování celou látku románu od propuštění Franze z vězení až k jeho smutnému odosobněnému konci. Velkou oporou v práci byl Fassbinderovi kameraman Xaver Schwarzenberger. Jako vždy se režisér opíral i o své pečlivě vybrané herce, kteří museli být s režisérem na stejné tvůrčí vlně. Byl to především Günter Lamprecht v roli Franze, ale i osvědčená herečka Hanna Schygulla, Barbara Sukowa či Gottfried John. Tento unikátní nestárnoucí kulturní počin, který dosud nebyl na naší obrazovce vysílán, bude nyní uveden ve zcela nové remasterované podobě. Rainer Werner Fassbinder (1945-1982) patřil k nejosobitějším filmovým tvůrcům sedmdesátých let. Patřil k nastupující německé generaci filmařů jako byl např. Wim Wenders, Werner Herzog či Volker Schlöndorff. V jejich filmech se odráží ztráta iluzí z poválečného vývoje i pocit morálního úpadku společnosti a s tím spojená ztráta identity jednotlivce, který z této mašinérie utíká. Fassbinder si celý svůj krátký život nesl v sobě tragické osudy a předurčení všech svých smutných antihrdinů. Zemřel předčasně v roce 1982 po požití většího množství barbiturátů. Bylo mu přesně 37 let a deset dní.

    80%

    Velkolepý projekt slavného německého režiséra Rainera Wernera Fassbindera vznikal v koprodukci společnosti Bavaria s italskou televizí od léta 1979 do jara 1980. Během rekordních 154 natáčecích dnů vzniklo celkem 930 minut, rozdělených a sestříhaných posléze do 13 dílů a epilogu pro potřeby televize, i když sám Fassbinder jej chtěl původně uvádět vcelku! Režisér pro svůj scénář použil ojedinělý román Alfréda Döblina, který je sám o sobě mnohovrstevnou koláží o podobách našeho světa a postavení jednoho obyčejného člověka uprostřed sociální mašinérie. Vše se odehrává v reáliích Alexandrova náměstí a jeho okolí v ponurém přelomu dvacátých a třicátých let. Hrdina Franz Biberkopf se roku 1927 ocitá před branami tegelské věznice, kde si odseděl čtyři roky, protože zabil svou přítelkyni Idu. Nyní chce začít řádný život, ale je špatná doba a nouze o práci. Prostý a důvěřivý Franz hledá něhu i lásku, je však stále znovu zrazován, mrzačen a téměř zabit. To je živná půda pro projevy temné stránky jeho bytosti, jako jsou sklony ke vzteku a násilnostem, alkohol a touha po otupení smyslů. Alfred Döblin (1878-1957) vydal svůj román roku 1927. Okamžitě se dočkal za své dílo světového uznání. Posléze z něj vytvořil i rozhlasovou hru a podílel se na scénáři k filmu o osudech Franze a jeho přátel, jež popisuje především druhá část knihy. Scénář natočil v roce 1931 Phel Jutzi. Fassbinder následně využil pro své zpracování celou látku románu od propuštění Franze z vězení až k jeho smutnému odosobněnému konci. Velkou oporou v práci byl Fassbinderovi kameraman Xaver Schwarzenberger. Jako vždy se režisér opíral i o své pečlivě vybrané herce, kteří museli být s režisérem na stejné tvůrčí vlně. Byl to především Günter Lamprecht v roli Franze, ale i osvědčená herečka Hanna Schygulla, Barbara Sukowa či Gottfried John. Tento unikátní nestárnoucí kulturní počin, který dosud nebyl na naší obrazovce vysílán, bude nyní uveden ve zcela nové remasterované podobě. Rainer Werner Fassbinder (1945-1982) patřil k nejosobitějším filmovým tvůrcům sedmdesátých let. Patřil k nastupující německé generaci filmařů jako byl např. Wim Wenders, Werner Herzog či Volker Schlöndorff. V jejich filmech se odráží ztráta iluzí z poválečného vývoje i pocit morálního úpadku společnosti a s tím spojená ztráta identity jednotlivce, který z této mašinérie utíká. Fassbinder si celý svůj krátký život nesl v sobě tragické osudy a předurčení všech svých smutných antihrdinů. Zemřel předčasně v roce 1982 po požití většího množství barbiturátů. Bylo mu přesně 37 let a deset dní.

    2
  • Kommissar, Der
    Kommissar, Der (1969)
    Seriál
    Der Kommissar (Komisař) je německý televizní seriál o skupině detektivů z mnichovské kriminálky. Všech 97 epizod, natočených černobíle a poprvé odvysílaných v letech 1969 až 1976, napsal Herbert Reinecker. V hlavní roli komisaře Herberta Kellera se představil Erik Ode. Kellerovými asistenty byli Walter Grabert, Robert Heines a Harry Klein, kterého v roce 1974 nahradil jeho mladší bratr Erwin Klein.
    Žánry:DramaKrimi
    76%
    Der Kommissar (Komisař) je německý televizní seriál o skupině detektivů z mnichovské kriminálky. Všech 97 epizod, natočených černobíle a poprvé odvysílaných v letech 1969 až 1976, napsal Herbert Reinecker. V hlavní roli komisaře Herberta Kellera se představil Erik Ode. Kellerovými asistenty byli Walter Grabert, Robert Heines a Harry Klein, kterého v roce 1974 nahradil jeho mladší bratr Erwin Klein.
    Žánry:DramaKrimi
    3
  • 1864
    1864 (2014)
    Minisérie
    72%
    4
  • Schuld
    Schuld (2015)
    MinisérieRole: Karl-Heinz Gronau
    V konečném důsledku jde vždy o vinu. Různé odstíny viny, které na sebe člověk bere v jediném okamžiku bezmyšlenkovitosti, nebo v měsících předem promyšleného plánování. Obhájce Friedrich Knonberg ví, že musí naklonit jazýček vah spravedlnosti ve prospěch svého klienta za zločiny, které nikdy nejsou černobílé a nejsou tím, čím se zdají být. V němčině s titulky.
    Žánry:Krimi
    72%
    V konečném důsledku jde vždy o vinu. Různé odstíny viny, které na sebe člověk bere v jediném okamžiku bezmyšlenkovitosti, nebo v měsících předem promyšleného plánování. Obhájce Friedrich Knonberg ví, že musí naklonit jazýček vah spravedlnosti ve prospěch svého klienta za zločiny, které nikdy nejsou černobílé a nejsou tím, čím se zdají být. V němčině s titulky.
    Žánry:Krimi
    5
  • Komisař Rex
    Komisař Rex (1994)
    SeriálRole: Dr. Alexej Weiss
    71%
    6
  • Totmacher, Der
    Totmacher, Der (1995)
    FilmRole: Kommisar Raetz
    71%
    7
  • Konsequenz, Die
    Konsequenz, Die (1977)
    FilmRole: Anstaltsleiter Rusterholz
    71%
    8
  • Einsamkeit der Krokodile, Die
    Einsamkeit der Krokodile, Die (2001)
    Film
    Novinář Elias vyšetřuje pozadí sebevraždy v jedné vesnici ve východním Vestfálsku. Günther Sperl, syn místního řezníka, si vzal život po letech ponižování a zoufalství. Jeho přecitlivělý talent nebyl v dusné provinční atmosféře doceněn. Elias, který s ním sdílí strach z odchýlení se od "normálu", k němu cítí silnou vnitřní blízkost a noří se hlouběji a hlouběji do minulosti tohoto podivína. Během svého pátrání sám zakouší chlad a omezenost vesničanů.
    Žánry:DramaKomedie
    71%
    Novinář Elias vyšetřuje pozadí sebevraždy v jedné vesnici ve východním Vestfálsku. Günther Sperl, syn místního řezníka, si vzal život po letech ponižování a zoufalství. Jeho přecitlivělý talent nebyl v dusné provinční atmosféře doceněn. Elias, který s ním sdílí strach z odchýlení se od "normálu", k němu cítí silnou vnitřní blízkost a noří se hlouběji a hlouběji do minulosti tohoto podivína. Během svého pátrání sám zakouší chlad a omezenost vesničanů.
    Žánry:DramaKomedie
    9
  • Temné údolí
    Temné údolí (2014)
    FilmRole: Brenner
    Do malé vesnice vysoko v Alpách přijíždí osamělý jezdec. Nikdo neví, odkud tento cizinec přišel. Všichni se k němu chovají s otevřenou nedůvěrou. Synové sedláka Brennera, který jako patriarcha rozhoduje o osudech vesničanů, ho s velkým sebezapřením ubytují u vdovy Gaderové. Poté, co sníh kompletně odřízne vesnici od okolního světa a do údolí už neproniknou pomalu ani sluneční paprsky, dojde k tragické nehodě, při které jeden z Brennerových synů zemře. Krátce nato, za podivných okolností, zahyne i další syn. Byla to opravdu náhoda? Nebo si někdo vyřizuje účty z časů, které se zdály být už dávno zapomenuty…
    69%
    Do malé vesnice vysoko v Alpách přijíždí osamělý jezdec. Nikdo neví, odkud tento cizinec přišel. Všichni se k němu chovají s otevřenou nedůvěrou. Synové sedláka Brennera, který jako patriarcha rozhoduje o osudech vesničanů, ho s velkým sebezapřením ubytují u vdovy Gaderové. Poté, co sníh kompletně odřízne vesnici od okolního světa a do údolí už neproniknou pomalu ani sluneční paprsky, dojde k tragické nehodě, při které jeden z Brennerových synů zemře. Krátce nato, za podivných okolností, zahyne i další syn. Byla to opravdu náhoda? Nebo si někdo vyřizuje účty z časů, které se zdály být už dávno zapomenuty…
    10
  • Stammheim
    Stammheim (1986)
    FilmRole: Siegfried Buback
    Na základě rešerší pro svou knihu faktu "Der Baader-Meinhoff-Komplex" napsal novinář "Spiegelu" Stefan Aust scénář k kontroverznímu filmu Reinharda Hauffa, který znovu vypráví šokující proces proti teroristům RAF Baaderovi, Meinhofové, Ensslinové a Raspemu. Proces, který začal v květnu 1975 ve věznici Stammheim s maximální ostrahou, trval 192 dní a skončil doživotním trestem pro všechny obžalované.
    Žánry:DramaRetro
    69%
    Na základě rešerší pro svou knihu faktu "Der Baader-Meinhoff-Komplex" napsal novinář "Spiegelu" Stefan Aust scénář k kontroverznímu filmu Reinharda Hauffa, který znovu vypráví šokující proces proti teroristům RAF Baaderovi, Meinhofové, Ensslinové a Raspemu. Proces, který začal v květnu 1975 ve věznici Stammheim s maximální ostrahou, trval 192 dní a skončil doživotním trestem pro všechny obžalované.
    Žánry:DramaRetro
    11
  • Ein starkes Team
    Ein starkes Team (1994)
    SeriálRole: Martin Bisske
    Verena Bertholdová a Otto Garber, nesourodá policejní dvojice, jsou součástí speciální jednotky, která v Berlíně vyšetřuje organizovaný zločin. On pochází z východu, ona ze západní části města. On je spíš buran, ona z lepší rodiny. To mezi nimi vyvolává konflikty, ale postupem času to začíná jiskřit. Součástí jejich týmu je i agilní Němec s tureckými kořeny Yücsel a lenivý Georg, kteří se, stejně jako Verena a Otto, neustále hašteří. Vedoucím oddělení je Lothar Reddemann. Sputnik, Ottův bývalý kolega z Lidové policie, neustále přichází s novými podnikatelskými nápady pro obchody a hospody, kde se tým schází.
    Žánry:Krimi
    68%
    Verena Bertholdová a Otto Garber, nesourodá policejní dvojice, jsou součástí speciální jednotky, která v Berlíně vyšetřuje organizovaný zločin. On pochází z východu, ona ze západní části města. On je spíš buran, ona z lepší rodiny. To mezi nimi vyvolává konflikty, ale postupem času to začíná jiskřit. Součástí jejich týmu je i agilní Němec s tureckými kořeny Yücsel a lenivý Georg, kteří se, stejně jako Verena a Otto, neustále hašteří. Vedoucím oddělení je Lothar Reddemann. Sputnik, Ottův bývalý kolega z Lidové policie, neustále přichází s novými podnikatelskými nápady pro obchody a hospody, kde se tým schází.
    Žánry:Krimi
    12
  • Sparta
    Sparta (2022)
    FilmRole: otec
    • Edison
    • Magenta TV
    68%
    13
  • Můj nejlepší nepřítel
    Můj nejlepší nepřítel (2011)
    FilmRole: Karel Brinik
    68%
    14
  • Kartouza parmská
    Kartouza parmská (1982)
    SeriálRole: Marchese del Dongo
    67%
    15
  • Zeď
    Zeď (2012)
    FilmRole: Keuschler
    • Edison
    Žena zapisuje do deníku informace o zcela banálních úkonech, které vykonává na své usedlosti. Nečiní tak z dlouhé chvíle ani s vírou, že si je někdo přečte. Vlastně je psát nechce, ale musí, aby si udržela zdravou mysl. Ta už je dlouho těžce zkoušena poté, co se žena ocitla odstřižena od okolního světa neviditelnou, ale o to neprostupnější zdí. Snímek na jedné straně buduje takřka žánrové napětí, ale stejnou měrou zkoumá povahu a chování člověka v naprosté izolaci. Přestože zeď je zde do značné míry jen metaforou, filmem prostupuje takřka hororová nálada. Režisér nechává protagonistku obklopit podobně magickou přírodou jako ve von Trierově Antikristovi. Nejen díky Pölslerově práci s prostředím působí snímek jako povědomě realistický sen, do něhož vstoupil jediný, ale o to více zneklidňující cizorodý prvek. Úplně přirozené věci tu vyznívají hrozivě, ačkoli ve skutečnosti nejsou zdrojem nebezpečí.
    66%
    Žena zapisuje do deníku informace o zcela banálních úkonech, které vykonává na své usedlosti. Nečiní tak z dlouhé chvíle ani s vírou, že si je někdo přečte. Vlastně je psát nechce, ale musí, aby si udržela zdravou mysl. Ta už je dlouho těžce zkoušena poté, co se žena ocitla odstřižena od okolního světa neviditelnou, ale o to neprostupnější zdí. Snímek na jedné straně buduje takřka žánrové napětí, ale stejnou měrou zkoumá povahu a chování člověka v naprosté izolaci. Přestože zeď je zde do značné míry jen metaforou, filmem prostupuje takřka hororová nálada. Režisér nechává protagonistku obklopit podobně magickou přírodou jako ve von Trierově Antikristovi. Nejen díky Pölslerově práci s prostředím působí snímek jako povědomě realistický sen, do něhož vstoupil jediný, ale o to více zneklidňující cizorodý prvek. Úplně přirozené věci tu vyznívají hrozivě, ačkoli ve skutečnosti nejsou zdrojem nebezpečí.
    16
  • Transfer
    Transfer (2010)
    FilmRole: Hermann
    V blízké budoucnosti dosáhne společnost "Menzana" průlomového úspěchu v přenosu osobností, který slibuje věčné mládí. Pro starého Hermanna a jeho vážně nemocnou ženu Annu je představa smrti, která by je rozdělila, děsivá. V Menzaně se proto rozhodnou zakoupit těla Apolaina a Sáry. Podmínky přenosu jim zaručují užívání nových těl po dobu 20 hodin denně. Během spánku se Apolain a Sára vracejí do vědomí a mohou svá těla využívat po dobu čtyř hodin.
    Žánry:DramaSci-fi
    66%
    V blízké budoucnosti dosáhne společnost "Menzana" průlomového úspěchu v přenosu osobností, který slibuje věčné mládí. Pro starého Hermanna a jeho vážně nemocnou ženu Annu je představa smrti, která by je rozdělila, děsivá. V Menzaně se proto rozhodnou zakoupit těla Apolaina a Sáry. Podmínky přenosu jim zaručují užívání nových těl po dobu 20 hodin denně. Během spánku se Apolain a Sára vracejí do vědomí a mohou svá těla využívat po dobu čtyř hodin.
    Žánry:DramaSci-fi
    17
  • Der Angriff der Gegenwart auf die übrige Zeit
    Der Angriff der Gegenwart auf die übrige Zeit (1985)
    FilmRole: Herr von Gerlach
    66%
    18
  • Rimini
    Rimini (2022)
    FilmRole: Vater Ekkehart
    • Edison
    • Magenta TV
    Richie Bravo se po smrti matky vrací do rodného domu v Rakousku. Topící se v lahvích alkoholu a rytmech elektrického piana se loučí se svým rodištěm, zatímco jeho otec přebývá v domově důchodců. Ačkoliv Richie tvrdí, že v Itálii platí za popovou hvězdu, ve skutečnosti je bohémským gigolem, který svádí movité ženy, u kterých bojuje o přízeň. Svá hvězdná popová léta má už dávno za sebou. Perverzní a špinavý film kontroverzního Ulricha Seidla ve své hloubce postihuje životní patos, což podtrhuje strhujícím výkonem Michael Thomas.
    Žánry:DramaKomedie
    65%
    Richie Bravo se po smrti matky vrací do rodného domu v Rakousku. Topící se v lahvích alkoholu a rytmech elektrického piana se loučí se svým rodištěm, zatímco jeho otec přebývá v domově důchodců. Ačkoliv Richie tvrdí, že v Itálii platí za popovou hvězdu, ve skutečnosti je bohémským gigolem, který svádí movité ženy, u kterých bojuje o přízeň. Svá hvězdná popová léta má už dávno za sebou. Perverzní a špinavý film kontroverzního Ulricha Seidla ve své hloubce postihuje životní patos, což podtrhuje strhujícím výkonem Michael Thomas.
    Žánry:DramaKomedie
    19
  • Gebürtig
    Gebürtig (2002)
    FilmRole: Konrad Sachs(Stimme)
    Rodiče Hermanna Gebirtiga zahynuli v koncentračním táboře. Otec Dannyho Demanta také. Otec Susanne Ressellové vstoupil na protest proti nacismu do komunistické strany. Byl internován, přežil a umřel ve chvíli, kdy po čtyřiceti letech poznal někdejšího esesáka Pointera, který byl postrachem tábora v Ebensee. Otec Konrada Sachse byl přesvědčený nacista a jako lékař obžalovaný ze zločinů proti lidskosti skončil před tribunálem v Norimberku. Osudy posledních svědků nacistických zvěrstev a potomků těch, jimž válka zničila život nebo charakter, se protínají. Susanne se vydává do New Yorku, aby přesvědčila známého židovského skladatele Hermanna Gebirtiga, který přežil holocaust, aby se vrátil do rodné Vídně a vydal své svědectví...
    65%
    Rodiče Hermanna Gebirtiga zahynuli v koncentračním táboře. Otec Dannyho Demanta také. Otec Susanne Ressellové vstoupil na protest proti nacismu do komunistické strany. Byl internován, přežil a umřel ve chvíli, kdy po čtyřiceti letech poznal někdejšího esesáka Pointera, který byl postrachem tábora v Ebensee. Otec Konrada Sachse byl přesvědčený nacista a jako lékař obžalovaný ze zločinů proti lidskosti skončil před tribunálem v Norimberku. Osudy posledních svědků nacistických zvěrstev a potomků těch, jimž válka zničila život nebo charakter, se protínají. Susanne se vydává do New Yorku, aby přesvědčila známého židovského skladatele Hermanna Gebirtiga, který přežil holocaust, aby se vrátil do rodné Vídně a vydal své svědectví...
    20
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    SeriálRole: Rudolf Wenisch
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    21
  • Goethe!
    Goethe! (2010)
    FilmRole: soudce Kammermeier
    • Filmbox+

    Životní osudy německého velikána a jedné z kanonických postav evropského preromantismu Johanna Wolfganga Goetha přibližuje snímek Goethe! režiséra Philippa Stölzla. V komorním dramatu, které osvětluje, nakolik mohou osobní peripetie ovlivnit a nasměrovat vlastní uměleckou tvorbu, se objeví známé tváře mladého německého filmu jako Alexander Fehling nebo Moritz Bleibtreu.

    Německo, rok 1772. Mladý student práv a začínající básník Johann Wolfgang Goethe neprožívá zrovna šťastné období. Byl vyhozen z důležité zkoušky z práv a jeho otec ho pošle pracovat k Říšskému komornímu soudu do Wetzlaru s cílem „vyhnat mu tu jeho poezii z hlavy“. Ve své nové profesi se ale rozervaný romantik osudově a nešťastně zamiluje – jeho vyvolenou je mladá dívka z chudých poměrů Lotte Buff, kterou si má brát Goethův nadřízený Albert Kestner. Zdrcený Goethe se uchyluje k psaní a své zlomené srdce si vylije do románu Utrpení mladého Werthera, který vystihne pocity celé generace a zajistí mu nesmrtelnou slávu.

    Film Goethe! ukazuje Goetha v poněkud jiném světle, než jej coby velikána německé literatury známe z čítanek a učebnic – jako mladého srdcerváče a člověka neochotného podřídit se usedlým konvencím své doby. (text HCE)

    Žánry:DramaRomantický
    63%

    Životní osudy německého velikána a jedné z kanonických postav evropského preromantismu Johanna Wolfganga Goetha přibližuje snímek Goethe! režiséra Philippa Stölzla. V komorním dramatu, které osvětluje, nakolik mohou osobní peripetie ovlivnit a nasměrovat vlastní uměleckou tvorbu, se objeví známé tváře mladého německého filmu jako Alexander Fehling nebo Moritz Bleibtreu.

    Německo, rok 1772. Mladý student práv a začínající básník Johann Wolfgang Goethe neprožívá zrovna šťastné období. Byl vyhozen z důležité zkoušky z práv a jeho otec ho pošle pracovat k Říšskému komornímu soudu do Wetzlaru s cílem „vyhnat mu tu jeho poezii z hlavy“. Ve své nové profesi se ale rozervaný romantik osudově a nešťastně zamiluje – jeho vyvolenou je mladá dívka z chudých poměrů Lotte Buff, kterou si má brát Goethův nadřízený Albert Kestner. Zdrcený Goethe se uchyluje k psaní a své zlomené srdce si vylije do románu Utrpení mladého Werthera, který vystihne pocity celé generace a zajistí mu nesmrtelnou slávu.

    Film Goethe! ukazuje Goetha v poněkud jiném světle, než jej coby velikána německé literatury známe z čítanek a učebnic – jako mladého srdcerváče a člověka neochotného podřídit se usedlým konvencím své doby. (text HCE)

    Žánry:DramaRomantický
    22
  • Georg Elser - Einer aus Deutschland
    Georg Elser - Einer aus Deutschland (1989)
    FilmRole: Brechtl
    63%
    23
  • Rosa Luxemburg
    Rosa Luxemburg (1986)
    FilmRole: Waldemar Pabst

    Životopisný snímek nepřehlédnutelné osobnosti Nového německého filmu Margarethe von Trotta sleduje klíčové a formující události v životě Rosy Luxemburgové, kterou strhujícím způsobem ztvárnila Barbara Sukowa. Von Trotta nahlíží na Rosu Luxemburgovou skrze její neobyčejně odhodlaný boj za myšlenkové ideály, ale zároveň ji zobrazuje v intimním prostoru přátelských a milostných vztahů či vnitřních dialogů, které odrážejí pochybnosti a strach. Mnohovrstevnatý životopisný portrét byl uveden v hlavní soutěži Mezinárodního filmového festivalu v Cannes v roce 1986 a Barbara Sukowa zde byla oceněna za nejlepší herecký výkon v hlavní roli. Snímek vznikl ve spolupráci s Filmovým studiem Barrandov a natáčel se v řadě českých lokací a za účasti českých herců. Ve snímku proto můžeme rozpoznat interiér Obecního domu v Praze, ve vedlejších rolích účinkují Raoul Schránil, Míla Myslíková či Oldřich Vlach. (TV program)

    63%

    Životopisný snímek nepřehlédnutelné osobnosti Nového německého filmu Margarethe von Trotta sleduje klíčové a formující události v životě Rosy Luxemburgové, kterou strhujícím způsobem ztvárnila Barbara Sukowa. Von Trotta nahlíží na Rosu Luxemburgovou skrze její neobyčejně odhodlaný boj za myšlenkové ideály, ale zároveň ji zobrazuje v intimním prostoru přátelských a milostných vztahů či vnitřních dialogů, které odrážejí pochybnosti a strach. Mnohovrstevnatý životopisný portrét byl uveden v hlavní soutěži Mezinárodního filmového festivalu v Cannes v roce 1986 a Barbara Sukowa zde byla oceněna za nejlepší herecký výkon v hlavní roli. Snímek vznikl ve spolupráci s Filmovým studiem Barrandov a natáčel se v řadě českých lokací a za účasti českých herců. Ve snímku proto můžeme rozpoznat interiér Obecního domu v Praze, ve vedlejších rolích účinkují Raoul Schránil, Míla Myslíková či Oldřich Vlach. (TV program)

    24
  • (T)Raumschiff Surprise - Periode 1
    (T)Raumschiff Surprise - Periode 1 (2004)
    FilmRole: Regulator Rogul
    61%
    25
  • Zabíjení je má práce, lásko
    Zabíjení je má práce, lásko (2009)
    FilmRole: Christopher Kimbel
    I když nájemný vrah Toni Ricardelli (Rick Kavanian) patří k nejlepším ve svém oboru a svou práci dělá svědomitě, něco mu ke štěstí chybí - milující žena po jeho boku! To se ale změní v den, kdy šarmantního Toniho při jeho další práci (likvidaci bývalého mafiána a spisovatele Enrica Puzza) vyruší roztržitá a pohledná knižní agentka Julia Steffensová. Toni se do ní okamžitě zamiluje a rozhodne se vydávat za nebožtíka Puzza, aby mohl být Julii nablízku. Neplánovaně tak ale odstartuje celou plejádu neuvěřitelně kuriózních událostí, které ohrožují nejen jeho rodící se vztah s Julií, ale i jeho život...
    61%
    I když nájemný vrah Toni Ricardelli (Rick Kavanian) patří k nejlepším ve svém oboru a svou práci dělá svědomitě, něco mu ke štěstí chybí - milující žena po jeho boku! To se ale změní v den, kdy šarmantního Toniho při jeho další práci (likvidaci bývalého mafiána a spisovatele Enrica Puzza) vyruší roztržitá a pohledná knižní agentka Julia Steffensová. Toni se do ní okamžitě zamiluje a rozhodne se vydávat za nebožtíka Puzza, aby mohl být Julii nablízku. Neplánovaně tak ale odstartuje celou plejádu neuvěřitelně kuriózních událostí, které ohrožují nejen jeho rodící se vztah s Julií, ale i jeho život...
    26
  • Rosa Roth
    Rosa Roth (1994)
    Seriál
    61%
    27
  • 28
  • Mein Name ist Bach
    Mein Name ist Bach (2004)
    FilmRole: Medikus
    Na pouhý týden se setkali dva muži, jejichž génius poznamenal ducha a dějiny Evropy: Johann Sebastian Bach a pruský král Bedřich Veliký. Bach přijíždí do Berlína pokřtít synovce, ale stane se zároveň hostem i zajatcem brilantního mladého krále. Oba jsou pro okolí bohy, ale Bach je na konci životní pouti a Bedřicha děsí jeho vlastní divokost a homosexualita. Bachova i Bedřichova rodinná a niterná dramata se na chvíli prolnou. Vynikající autorčin scénář dal životní příležitost Vadimu Glownovi v roli Bacha. Rivazová úspornými prostředky obdivuhodně pronikla do dobové atmosféry a vytvořila dynamický moderní film o umění, svobodě a podstatě moci.
    60%
    Na pouhý týden se setkali dva muži, jejichž génius poznamenal ducha a dějiny Evropy: Johann Sebastian Bach a pruský král Bedřich Veliký. Bach přijíždí do Berlína pokřtít synovce, ale stane se zároveň hostem i zajatcem brilantního mladého krále. Oba jsou pro okolí bohy, ale Bach je na konci životní pouti a Bedřicha děsí jeho vlastní divokost a homosexualita. Bachova i Bedřichova rodinná a niterná dramata se na chvíli prolnou. Vynikající autorčin scénář dal životní příležitost Vadimu Glownovi v roli Bacha. Rivazová úspornými prostředky obdivuhodně pronikla do dobové atmosféry a vytvořila dynamický moderní film o umění, svobodě a podstatě moci.
    29
  • Hamlet_X
    Hamlet_X (2003)
    FilmRole: King
    60%
    30
  • Prvotní štěstí
    Prvotní štěstí (2016)
    FilmRole: Reitinger
    Bezdětné manželství Helen Brindleové nejeví známky štěstí, zádumčivá žena navíc ztratila víru v Boha. Vysvobození z pasti chmurných myšlenek a nespavosti, které se jednoho dne nabídne v osobě charismatického psychologa Edwarda Glucka, má však svou cenu. Martina Gedecková (Životy těch druhých), Ulrich Tukur (Bílá stuha) a Johannes Krisch (Odplata) v hlavních rolích neobvyklé psychologické romance, originální adaptaci románu renomované skotské autorky A. L. Kennedyové. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:Drama
    59%
    Bezdětné manželství Helen Brindleové nejeví známky štěstí, zádumčivá žena navíc ztratila víru v Boha. Vysvobození z pasti chmurných myšlenek a nespavosti, které se jednoho dne nabídne v osobě charismatického psychologa Edwarda Glucka, má však svou cenu. Martina Gedecková (Životy těch druhých), Ulrich Tukur (Bílá stuha) a Johannes Krisch (Odplata) v hlavních rolích neobvyklé psychologické romance, originální adaptaci románu renomované skotské autorky A. L. Kennedyové. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:Drama
    31
  • Lulu and Jimi
    Lulu and Jimi (2009)
    FilmRole: Von Oppeln
    O všeobjímající lásce, rokenrolu a zbavení se veškerého zatuchlého vzduchu padesátých let. Máme tu klaďase – Lulu a Jimiho – a záporáky: Lulinu matku Gertrudu, jejího tajného milence Schultze, šoféra a zlého starého psychiatra Von Oppelna, který se krčí ve své ponuré pracovně jako pavouk čekající na svou kořist Lulu. Světlo a tma, jasné křiklavé barvy, žhavý rokenrol a divoké taneční čísla lemují tuto road movie o milencích prchajících před zlými silami hluboce bigotní společnosti. Drama o vztahu mladého černocha a bohaté německé dívky.
    53%
    O všeobjímající lásce, rokenrolu a zbavení se veškerého zatuchlého vzduchu padesátých let. Máme tu klaďase – Lulu a Jimiho – a záporáky: Lulinu matku Gertrudu, jejího tajného milence Schultze, šoféra a zlého starého psychiatra Von Oppelna, který se krčí ve své ponuré pracovně jako pavouk čekající na svou kořist Lulu. Světlo a tma, jasné křiklavé barvy, žhavý rokenrol a divoké taneční čísla lemují tuto road movie o milencích prchajících před zlými silami hluboce bigotní společnosti. Drama o vztahu mladého černocha a bohaté německé dívky.
    32
  • Campus, Der
    Campus, Der (1998)
    FilmRole: Hirschberg
    51%
    33
  • MA 2412 - Die Staatsdiener
    MA 2412 - Die Staatsdiener (2003)
    Film
    49%
    34
  • Derrick
    Derrick (1974)
    Seriál
    45%
    35
  • Otec Braun
    Otec Braun (2003)
    SeriálRole: Bischof Sebastian Hemmelrath
    44%
    36
  • Komisař Rex
    Komisař Rex (1994)
    Seriál
    43%
    37
  • Poldové z Rosenheimu
    Poldové z Rosenheimu (2002)
    Seriál

    Hlavními postavami seriálu jsou dva policejní inspektoři. Korbinian Hofer je místní starousedlík s hlubokými kořeny ve zdejším kraji. Poněkud zamlklý a neustále hloubající Hofer se sklony k nadváze žije se svou sestrou Marií na rodinném statku. Nejlépe mu dělá čerstvý vzduch a nezřídka řeší případy jízdou na traktoru s mobilním telefonem v ruce, jakožto jeho jediným ústupkem moderní době. Ulrich Satori je zcela opačný případ. Do Rosenheimu byl za trest sesazen z moderního Mnichova. Satori je hrdým příslušníkem přetechnizované společnosti a ani na venkově se nehodlá obejít bez internetového připojení a diktafonu, na nějž si svědomitě nahrává každé svědectví. Právě to a očividný úspěch mladého a pohledného policisty u žen jsou dvě věci, které tradicionalistického Hofera na svém novém kolegovi iritují nejvíce. Dokonce Marie, Korbinianova vlastní sestra, nevynechá jedinou příležitost, kdy může flirtovat s Ulrichem. A jelikož mladý inspektor obývá přestavěnou stodolu přiléhající hned ke statku Hoferů, je příležitostí k třenicím mezi oběma rosenheimskými policisty více než dost. Přes veškeré rozdíly a neshody jsou oba vynikající detektivové a jako tým jsou jednoduše neporazitelní. A to i za cenu toho, že občas neváhají sáhnout po poněkud neobvyklých metodách.

    Žánry:KomedieKrimi
    33%

    Hlavními postavami seriálu jsou dva policejní inspektoři. Korbinian Hofer je místní starousedlík s hlubokými kořeny ve zdejším kraji. Poněkud zamlklý a neustále hloubající Hofer se sklony k nadváze žije se svou sestrou Marií na rodinném statku. Nejlépe mu dělá čerstvý vzduch a nezřídka řeší případy jízdou na traktoru s mobilním telefonem v ruce, jakožto jeho jediným ústupkem moderní době. Ulrich Satori je zcela opačný případ. Do Rosenheimu byl za trest sesazen z moderního Mnichova. Satori je hrdým příslušníkem přetechnizované společnosti a ani na venkově se nehodlá obejít bez internetového připojení a diktafonu, na nějž si svědomitě nahrává každé svědectví. Právě to a očividný úspěch mladého a pohledného policisty u žen jsou dvě věci, které tradicionalistického Hofera na svém novém kolegovi iritují nejvíce. Dokonce Marie, Korbinianova vlastní sestra, nevynechá jedinou příležitost, kdy může flirtovat s Ulrichem. A jelikož mladý inspektor obývá přestavěnou stodolu přiléhající hned ke statku Hoferů, je příležitostí k třenicím mezi oběma rosenheimskými policisty více než dost. Přes veškeré rozdíly a neshody jsou oba vynikající detektivové a jako tým jsou jednoduše neporazitelní. A to i za cenu toho, že občas neváhají sáhnout po poněkud neobvyklých metodách.

    Žánry:KomedieKrimi
    38
  • Starej
    Starej (1977)
    Seriál
    27%
    39
  • Vraždy v Kitzbühelu
    Vraždy v Kitzbühelu (2001)
    Seriál
    • Oneplay
    • Prima Plus
    25%
    40
  • Pobřežní stráž
    Pobřežní stráž (1997)
    Seriál
    20%
    41
  • Wolffův revír
    Wolffův revír (1992)
    Seriál
    Kriminální seriál, který se pohybuje mezi rutinní všedností a zvláštností každého jednotlivého případu a v němž se případy vyšetřují a objasňují s pomocí lidského a často psychologického jemnocitu a menšího fyzického nasazení. V centru dění stojí komisař Andreas Wolff (Jürgen Heinrich), angažovaný čtyřicátník s rozumem, srdcem a citem pro oběti a pachatele, pro něhož je spravedlnost někdy důležitější než zákon. Při řešení případů v hlavním městě Berlíně Wolffa účinně podporují jeho spolupracovníci. Kolega Günther Sawatzki (Klaus Pönitz) je Wolffovou pravou rukou a často mu pomáhá z nebezpečných situací. Státní zástupce Dr. Peter Fried (Gerd Wameling) se stará o potřebné podněty k zamyšlení a přispívá svým jemnocitem, ale i svou vychytralostí k objasňování případů. Velmi sympaticky a realisticky působí seriál prostřednictvím pohledů do Wolffova soukromého života, kterých se nám pravidelně dostává a jež mohou být dokonce spjaty s jednotlivými případy. Především dcera Verena (Nadine Seiffert) s sebou přináší svěží vítr do každého dílu a představuje nám Wolffa z jiné stránky - jako rozvedeného muže a otce, který se navzdory svému náročnému povolání láskyplně stará o svou dceru. Vrchní komisař Wolff je z rodu policistů, kteří dokážou používat i ne zcela tradiční vyšetřovací metody, aby dopadl pachatele a zjednal nápravu spravedlnosti. Jednou se s falešnou totožností vydává za důkazy do podsvětí, podruhé vytrvale odmítá přijmout přiznání mladistvého výtržníka. Vrah ze žárlivosti, nebezpečný maniak, gang vykradačů obchodů s elektronikou - to jsou zákazníci vrchního komisaře Wolffa a jeho dobře fungujícího týmu spolupracovníků z komisařství.
    Žánry:AkčníKrimi
    17%
    Kriminální seriál, který se pohybuje mezi rutinní všedností a zvláštností každého jednotlivého případu a v němž se případy vyšetřují a objasňují s pomocí lidského a často psychologického jemnocitu a menšího fyzického nasazení. V centru dění stojí komisař Andreas Wolff (Jürgen Heinrich), angažovaný čtyřicátník s rozumem, srdcem a citem pro oběti a pachatele, pro něhož je spravedlnost někdy důležitější než zákon. Při řešení případů v hlavním městě Berlíně Wolffa účinně podporují jeho spolupracovníci. Kolega Günther Sawatzki (Klaus Pönitz) je Wolffovou pravou rukou a často mu pomáhá z nebezpečných situací. Státní zástupce Dr. Peter Fried (Gerd Wameling) se stará o potřebné podněty k zamyšlení a přispívá svým jemnocitem, ale i svou vychytralostí k objasňování případů. Velmi sympaticky a realisticky působí seriál prostřednictvím pohledů do Wolffova soukromého života, kterých se nám pravidelně dostává a jež mohou být dokonce spjaty s jednotlivými případy. Především dcera Verena (Nadine Seiffert) s sebou přináší svěží vítr do každého dílu a představuje nám Wolffa z jiné stránky - jako rozvedeného muže a otce, který se navzdory svému náročnému povolání láskyplně stará o svou dceru. Vrchní komisař Wolff je z rodu policistů, kteří dokážou používat i ne zcela tradiční vyšetřovací metody, aby dopadl pachatele a zjednal nápravu spravedlnosti. Jednou se s falešnou totožností vydává za důkazy do podsvětí, podruhé vytrvale odmítá přijmout přiznání mladistvého výtržníka. Vrah ze žárlivosti, nebezpečný maniak, gang vykradačů obchodů s elektronikou - to jsou zákazníci vrchního komisaře Wolffa a jeho dobře fungujícího týmu spolupracovníků z komisařství.
    Žánry:AkčníKrimi
    42

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.