Käthe Haack: Nejlepší filmy a seriály

6.5

Käthe Haack: Filmy a seriály

  • Emil und die Detektive
    Emil und die Detektive (1931)
    FilmRole: Frau Tischbein
    71%
    1
  • Chodec
    Chodec (1973)
    FilmRole: Frau von Rautenfeld
    69%
    2
  • Dobrodružství barona Prášila
    Dobrodružství barona Prášila (1943)
    FilmRole: Baronin Münchhausen
    • Edison
    • Magenta TV
    Na zámku Bodenwerder v Münchhausenu vyznává mladá baronka von Riedesel svou lásku charismatickému baronu Münchhausenovi. Její snoubenec, baron von Hartenfeld, se naproti tomu více zajímá o jinou věc: Münchhausenovy údajné legendární předky. V 18. století jeden z nich, spolu se svým věrným sluhou Kuchenreutterem, zažíval všemožná fantastická dobrodružství: od proslavené jízdy na dělové kouli přes zajetí sultánem až po let balonem na Měsíc. Joseph Goebbels objednal hvězdně obsazený spektákl k příležitosti 25. výročí studia UFA v roce 1943. Záměrem bylo demonstrovat efektivnost a životaschopnost izolovaného německého filmového průmyslu. Autor Erich Kästner, jemuž byla nacistickým režimem zakázána umělecká činnost, dostal speciální povolení a pod pseudonymem mohl k filmu napsat scénář. Zatímco vojska wehrmachtu utrpěla začátkem roku 1943 rozhodující porážku u Stalingradu, bitvu o svůj vznik oslavil snímek DOBRODRUŽSTVÍ BARONA PRÁŠILA premiérou 5. března: striktní omezování rozpočtů, které bylo během války ve filmovém průmyslu nastaveno, se tohoto prestižního snímku netýkalo – trikový specialista Konstantin Irmen-Tschet měl při práci tak volnou ruku jako návrháři tisíců velkolepých dobových kostýmů. DOBRODRUŽSTVÍ BARONA PRÁŠILA dodnes zůstává nejdiskutovanějším “zábavním” filmem nacistického Německa. (Edisonline)
    67%
    Na zámku Bodenwerder v Münchhausenu vyznává mladá baronka von Riedesel svou lásku charismatickému baronu Münchhausenovi. Její snoubenec, baron von Hartenfeld, se naproti tomu více zajímá o jinou věc: Münchhausenovy údajné legendární předky. V 18. století jeden z nich, spolu se svým věrným sluhou Kuchenreutterem, zažíval všemožná fantastická dobrodružství: od proslavené jízdy na dělové kouli přes zajetí sultánem až po let balonem na Měsíc. Joseph Goebbels objednal hvězdně obsazený spektákl k příležitosti 25. výročí studia UFA v roce 1943. Záměrem bylo demonstrovat efektivnost a životaschopnost izolovaného německého filmového průmyslu. Autor Erich Kästner, jemuž byla nacistickým režimem zakázána umělecká činnost, dostal speciální povolení a pod pseudonymem mohl k filmu napsat scénář. Zatímco vojska wehrmachtu utrpěla začátkem roku 1943 rozhodující porážku u Stalingradu, bitvu o svůj vznik oslavil snímek DOBRODRUŽSTVÍ BARONA PRÁŠILA premiérou 5. března: striktní omezování rozpočtů, které bylo během války ve filmovém průmyslu nastaveno, se tohoto prestižního snímku netýkalo – trikový specialista Konstantin Irmen-Tschet měl při práci tak volnou ruku jako návrháři tisíců velkolepých dobových kostýmů. DOBRODRUŽSTVÍ BARONA PRÁŠILA dodnes zůstává nejdiskutovanějším “zábavním” filmem nacistického Německa. (Edisonline)
    3
  • Berlín - Alexandrovo náměstí
    Berlín - Alexandrovo náměstí (1931)
    FilmRole: Schwester Paula
    66%
    4
  • Fridericus
    Fridericus (1937)
    FilmRole: Maria Theresia von Österreich
    65%
    5
  • Feuerwerk
    Feuerwerk (1954)
    FilmRole: Karoline Oberholzer
    Západoněmecká filmová komedie podle veselohry E. Charella a J. Amsteina. Film vypráví o rozruchu, který v malém městě způsobil příjezd cirkusu. Stejný rozruch vznikl i v rodině váženého pana Oberholzera, když se na rodinné oslavě jeho 50. narozenin nečekaně objevil jeho nejmladší bratr Alexander a rodina zjistila, že je ředitelem cirkusu, který právě přijel. Jeho příchod obrátil život rodiny naruby. Oberholzerova dcerka Anna utekla z domova k cirkusu a tři jeho bratři k zděšení svých přísných manželek podlehli úplně kouzlu Alexanderovy ženy Iduny. Trvalo to však jen krátce a pak se všechno vrátilo do normálních kolejí. Anna se vrátila k rodičům a ke svému snoubenci Robertovi a Iduna, která utekla od Alexandera, protože ho podezřívala, že Anna je pro něho víc než dosavadní prchavá dobrodružství, poznala, že tentokrát svému přelétavému muži křivdila. Po představení na rozloučenou, které mělo bouřlivý úspěch, se cirkus s městečkem rozloučil. A s ním odjížděl i strýc Gustav. Utekl od své manželky, které se až dosud bez odmluvy podřizoval. Cirkus měl pro něho takové kouzlo, že se rozhodl stát se klaunem. (FILMOVÝ PŘEHLED 32 / 1956)
    64%
    Západoněmecká filmová komedie podle veselohry E. Charella a J. Amsteina. Film vypráví o rozruchu, který v malém městě způsobil příjezd cirkusu. Stejný rozruch vznikl i v rodině váženého pana Oberholzera, když se na rodinné oslavě jeho 50. narozenin nečekaně objevil jeho nejmladší bratr Alexander a rodina zjistila, že je ředitelem cirkusu, který právě přijel. Jeho příchod obrátil život rodiny naruby. Oberholzerova dcerka Anna utekla z domova k cirkusu a tři jeho bratři k zděšení svých přísných manželek podlehli úplně kouzlu Alexanderovy ženy Iduny. Trvalo to však jen krátce a pak se všechno vrátilo do normálních kolejí. Anna se vrátila k rodičům a ke svému snoubenci Robertovi a Iduna, která utekla od Alexandera, protože ho podezřívala, že Anna je pro něho víc než dosavadní prchavá dobrodružství, poznala, že tentokrát svému přelétavému muži křivdila. Po představení na rozloučenou, které mělo bouřlivý úspěch, se cirkus s městečkem rozloučil. A s ním odjížděl i strýc Gustav. Utekl od své manželky, které se až dosud bez odmluvy podřizoval. Cirkus měl pro něho takové kouzlo, že se rozhodl stát se klaunem. (FILMOVÝ PŘEHLED 32 / 1956)
    6
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    7
  • Bismarck
    Bismarck (1940)
    FilmRole: Johanna von Bismarck
    63%
    8
  • Dynamit v zeleném
    Dynamit v zeleném (1968)
    FilmRole: Mrs. Cotton
    Gangsterské zločinecké skupině se podaří zmocnit tajného plynu, který rychle omámí člověka a poté usmrtí. Externí přisluhovači bandy jsou tvrdě likvidováni, ale jeden před smrtí promluví. Do akce je nasazen detektiv Jerry Cotton. Nejlepší agent FBI v přestrojení za specialistu na poplašná zařízení se vloudí do přízně členů bandy, kde dojde i na tvrdé pěsti, nože a revolvery. Pro daný úkol je podstatné, že pronikl do struktury zločinecké organizace. Nic není tak růžové, jak se zdá, ale Jerry Cotton si poradí i v tomto případě a neváhá nasadit i svůj život. Posléze odhalí i pravou tvář…
    57%
    Gangsterské zločinecké skupině se podaří zmocnit tajného plynu, který rychle omámí člověka a poté usmrtí. Externí přisluhovači bandy jsou tvrdě likvidováni, ale jeden před smrtí promluví. Do akce je nasazen detektiv Jerry Cotton. Nejlepší agent FBI v přestrojení za specialistu na poplašná zařízení se vloudí do přízně členů bandy, kde dojde i na tvrdé pěsti, nože a revolvery. Pro daný úkol je podstatné, že pronikl do struktury zločinecké organizace. Nic není tak růžové, jak se zdá, ale Jerry Cotton si poradí i v tomto případě a neváhá nasadit i svůj život. Posléze odhalí i pravou tvář…
    9
  • Große Chance, Die
    Große Chance, Die (1957)
    FilmRole: Anna Gerber
    57%
    10
  • Letzte Fußgänger, Der
    Letzte Fußgänger, Der (1960)
    FilmRole: Frau von Hartwig
    57%
    11
  • De quoi tu te mêles Daniela!
    De quoi tu te mêles Daniela! (1961)
    Film
    Daniella, modelka, přijíždí do Říma, aby nahradila zavražděnou kolegyni. Tam se seznámí se dvěma muži: s hrabětem Castellanem, jehož oblečení bude předvádět, a s Karlem Bauerem, reportérem, který bydlí ve vedlejším hotelovém pokoji. Castellani věnuje Daniele velkou pozornost, což vyvolává žárlivost u jiné modelky. Snaží se ji jen svést? Brzy se ukáže, že má i jiné plány: jeho módní kolekce je zástěrkou pro pašování a možná i špionáž. Daniella se ocitá v nebezpečí – jedna modelka už je mrtvá. Bude Bauer jejím ochráncem, nebo jde i jemu o něco jiného? Je vůbec někdo takový, jak se zdá?
    Režie:Max Pécas
    48%
    Daniella, modelka, přijíždí do Říma, aby nahradila zavražděnou kolegyni. Tam se seznámí se dvěma muži: s hrabětem Castellanem, jehož oblečení bude předvádět, a s Karlem Bauerem, reportérem, který bydlí ve vedlejším hotelovém pokoji. Castellani věnuje Daniele velkou pozornost, což vyvolává žárlivost u jiné modelky. Snaží se ji jen svést? Brzy se ukáže, že má i jiné plány: jeho módní kolekce je zástěrkou pro pašování a možná i špionáž. Daniella se ocitá v nebezpečí – jedna modelka už je mrtvá. Bude Bauer jejím ochráncem, nebo jde i jemu o něco jiného? Je vůbec někdo takový, jak se zdá?
    Režie:Max Pécas
    12
  • Unser Doktor ist der Beste
    Unser Doktor ist der Beste (1969)
    FilmRole: Alma Carisius
    45%
    13

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.