Helmuth Schneider: Nejlepší filmy a seriály

6.0

Helmuth Schneider: Filmy a seriály

  • Velký flám
    Velký flám (1966)
    FilmRole: německý kaprál ve vlaku
    Němci nad Paříží sestřelí britský průzkumný letoun. Letci se zachrání seskokem s padákem, ale pokud se včas nedostanou do jižní Francie, která dosud není Němci okupována, rovná se jejich seskok volnému pádu z výšky pěti kilometrů na betonovou plochu. S pomocí několika francouzských civilistů se vydávají na cestu za svobodou, která se vinou excentrických průvodců změní na velký flám.
    84%
    Němci nad Paříží sestřelí britský průzkumný letoun. Letci se zachrání seskokem s padákem, ale pokud se včas nedostanou do jižní Francie, která dosud není Němci okupována, rovná se jejich seskok volnému pádu z výšky pěti kilometrů na betonovou plochu. S pomocí několika francouzských civilistů se vydávají na cestu za svobodou, která se vinou excentrických průvodců změní na velký flám.
    1
  • Stahlnetz
    Stahlnetz (1958)
    Seriál
    82%
    2
  • Paris brűle-t-il?
    Paris brűle-t-il? (1966)
    FilmRole: Adjudant allemand métro
    Významný francouzský režisér René Clément se ve své práci pravidelně a systematicky vracel k událostem druhé světové války. Film Paris brûle-t-il? byl natočen v průběhu roku 1966 jako téměř tříhodinový epos o hrdinství Francouzů v době osvobozovacích bojů v srpnu 1944. Film byl kvůli použití autentických záběrů z konce války natočen celý černobíle. Žádný ze zúčastněných herců nedostal vzhledem k typu snímku a obrovskému množství hrajících nijak velký prostor, nicméně objevila se zde řada významných osobností francouzského, amerického i německého filmu. Ve francouzské kinematografii má film Paris brûle-t-il? značný význam jako historicky věrný opus oslavující Francii a Francouze na sklonku války. Oceňován byl však především odborníky, zatímco diváci v kinech upřednostňovali v případě válečných filmů spíše veseloherní žánr, což dokládá podstatně větší úspěch komedie Velký flám, která měla premiéru o měsíc později.
    71%
    Významný francouzský režisér René Clément se ve své práci pravidelně a systematicky vracel k událostem druhé světové války. Film Paris brûle-t-il? byl natočen v průběhu roku 1966 jako téměř tříhodinový epos o hrdinství Francouzů v době osvobozovacích bojů v srpnu 1944. Film byl kvůli použití autentických záběrů z konce války natočen celý černobíle. Žádný ze zúčastněných herců nedostal vzhledem k typu snímku a obrovskému množství hrajících nijak velký prostor, nicméně objevila se zde řada významných osobností francouzského, amerického i německého filmu. Ve francouzské kinematografii má film Paris brûle-t-il? značný význam jako historicky věrný opus oslavující Francii a Francouze na sklonku války. Oceňován byl však především odborníky, zatímco diváci v kinech upřednostňovali v případě válečných filmů spíše veseloherní žánr, což dokládá podstatně větší úspěch komedie Velký flám, která měla premiéru o měsíc později.
    3
  • Dobrodružství v Ontáriu
    Dobrodružství v Ontáriu (1969)
    Seriál
    66%
    4
  • Babylonský lev
    Babylonský lev (1959)
    FilmRole: Kara Ben Nemsi
    66%
    5
  • Dio è con noi
    Dio è con noi (1970)
    FilmRole: Von Bleicher
    64%
    6
  • Franciscain de Bourges, Le
    Franciscain de Bourges, Le (1968)
    Film
    64%
    7
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    SeriálRole: Max Conradi
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    8
  • Nezkrotná Angelika
    Nezkrotná Angelika (1967)
    Film
    • Oneplay
    • iTunes
    Angelika opouští dvůr a Francii, aby našla svého manžela, hraběte de Peyrac. U Středozemního moře vstupuje na palubu královské galéry, jíž velí u dvora oblíbený vévoda de Vivonne, bratr královy favoritky, Mme de Montespan. Poté, co je galéra napadena piráty, Angelika se vrhá přes palubu. Netuší, že velitel pirátské lodi – obávaný Rescator – je Jeoffrey de Peyrac, kterého hledá… Před utonutím ji zachrání až pirátská loď markýze d’Escrainville, opilce a zatracence, který nenávidí ženy. Svou touhu Angeliku zabít ovládne jen proto, aby ji výhodně prodal na trhu otroků v Candii (Kréta). Kdo ji jednou spatřil, nemůže na ni zapomenout. A to se stává Angelice znovu osudným.
    61%
    Angelika opouští dvůr a Francii, aby našla svého manžela, hraběte de Peyrac. U Středozemního moře vstupuje na palubu královské galéry, jíž velí u dvora oblíbený vévoda de Vivonne, bratr královy favoritky, Mme de Montespan. Poté, co je galéra napadena piráty, Angelika se vrhá přes palubu. Netuší, že velitel pirátské lodi – obávaný Rescator – je Jeoffrey de Peyrac, kterého hledá… Před utonutím ji zachrání až pirátská loď markýze d’Escrainville, opilce a zatracence, který nenávidí ženy. Svou touhu Angeliku zabít ovládne jen proto, aby ji výhodně prodal na trhu otroků v Candii (Kréta). Kdo ji jednou spatřil, nemůže na ni zapomenout. A to se stává Angelice znovu osudným.
    9
  • Ciakmull - L'uomo della vendetta
    Ciakmull - L'uomo della vendetta (1970)
    FilmRole: Joe Caldwell
    Mladý muž, který ztratil paměť, uprchne z vězení se třemi dalšími odsouzenci. Ti mu pomáhají skládat střípky jeho minulosti, dokud nedorazí do vesnice, kde ho poznají dva znepřátelené rody. Zdá se, že má pověst rychlého střelce a byl zaplacen za to, aby zabil muže, který o sobě tvrdí, že je jeho otec. Jeho mladší bratr žárlí na pozornost, které se marnotratnému synovi dostává, a vše spěje k dramatickému konci.
    Žánry:Western
    60%
    Mladý muž, který ztratil paměť, uprchne z vězení se třemi dalšími odsouzenci. Ti mu pomáhají skládat střípky jeho minulosti, dokud nedorazí do vesnice, kde ho poznají dva znepřátelené rody. Zdá se, že má pověst rychlého střelce a byl zaplacen za to, aby zabil muže, který o sobě tvrdí, že je jeho otec. Jeho mladší bratr žárlí na pozornost, které se marnotratnému synovi dostává, a vše spěje k dramatickému konci.
    Žánry:Western
    10
  • Secret Invasion, The
    Secret Invasion, The (1964)
    FilmRole: German Patrol Boat Captain
    • iTunes
    58%
    11
  • Angelika a sultán
    Angelika a sultán (1968)
    FilmRole: Colin Paturel
    • Oneplay
    • iTunes

    Z chudého šlechtického statku, přes šťastné manželství v pohádkově bohatém zámku, chudobu, pařížské podsvětí, králův dvůr a přízeň, pirátskou loď i tržiště s otrokyněmi – taková byla cesta krásné Angeliky za její životní láskou hrabětem Jeoffreyem de Peyrac.
    V páté závěrečné části filmové série se Angelika, hraběnka de Peyrac setkává s Osmanem Ferrajim, moudrým eunuchem, který má v plánu stvořit z ní třetí ženu sultána Mulaye Ismaila, a tedy vládkyni Maroka. Jeoffrey de Peyrac předstírá, že je jedním z galejníků, aby se tak dostal do marockého Meknesu, spojil se s vlivnými přáteli a pokusil se svoji ženu zachránit. Mezi tím Angelika odolává požadavkům Osmana Ferrajiho a mocného sultána. Hrozí jí, že stráví zbytek život v harému sultána. Ale ani zde, v nebezpečí života, nechce Angelika zradit svého manžela a stále věří, že se znovu setkají.

    57%

    Z chudého šlechtického statku, přes šťastné manželství v pohádkově bohatém zámku, chudobu, pařížské podsvětí, králův dvůr a přízeň, pirátskou loď i tržiště s otrokyněmi – taková byla cesta krásné Angeliky za její životní láskou hrabětem Jeoffreyem de Peyrac.
    V páté závěrečné části filmové série se Angelika, hraběnka de Peyrac setkává s Osmanem Ferrajim, moudrým eunuchem, který má v plánu stvořit z ní třetí ženu sultána Mulaye Ismaila, a tedy vládkyni Maroka. Jeoffrey de Peyrac předstírá, že je jedním z galejníků, aby se tak dostal do marockého Meknesu, spojil se s vlivnými přáteli a pokusil se svoji ženu zachránit. Mezi tím Angelika odolává požadavkům Osmana Ferrajiho a mocného sultána. Hrozí jí, že stráví zbytek život v harému sultána. Ale ani zde, v nebezpečí života, nechce Angelika zradit svého manžela a stále věří, že se znovu setkají.

    12
  • Assignment K
    Assignment K (1968)
    Film
    53%
    13
  • Giuseppe venduto dai fratelli
    Giuseppe venduto dai fratelli (1961)
    FilmRole: Zebulon
    53%
    14
  • Captain Sindbad
    Captain Sindbad (1963)
    FilmRole: Bendar
    52%
    15
  • Dalle Ardenne all'inferno
    Dalle Ardenne all'inferno (1967)
    FilmRole: SS-General Hassler
    50%
    16
  • La legione dei dannati
    La legione dei dannati (1969)
    FilmRole: Sam Schrier
    50%
    17

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.