5.3

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Enzo Spitaleri: Filmy a seriály

  • Dekameron
    Dekameron (1971)
    FilmRole: Monk
    Filmová verze Boccacciova Dekameronu z roku 1970 tvoří součást takzvané Trilogie života (Trilogia della Vita), do níž se dále řadí CANTERBURSKÉ POVÍDKY (1971) a KYTICE Z TISÍCE A JEDNÉ NOCI (1974). Jak patrno, Pier Paolo Pasolini se zaměřil na slavné soubory povídek, propojených rámcovou situací (v níž se vypráví a naslouchá) a dopřávajících značný prostor pro projevení národního ducha a lidového živlu. Jak režisér sám uvedl, šlo mu o tu skupinu lidstva, která se v budoucnosti - když dosáhne vyššího ideologického uvědomění - promění z plebejské třídy v proletariát. K nejslavnějšímu dílu italské renesance (psáno bylo 1348-1353) přistoupil Pasolini velice samostatně a originálně. Zrušil například jeho rámcové podmínky, tj. situaci, kdy se deset vypravěčů - sedm vážených paní a tři jinoši reprezentující vrstvu florentského patriciátu - uteče před zuřící morovou nákazou roku 1348 do idylického prostředí venkovského sídla, aby holdovali dobrému jídlu, tanci, hrám a čas si krátili po deset dní vyprávěním deseti příběhů. Tak jako vůči těmto vznešeným vypravěčům, projevil Pasolini úplnou ignoraci také k milostným a dobrodružným příběhům ze světa (nejednou exotického) aristokratů a panovníků; ve svém výběru preferoval lidovost a italskost.
    Žánry:DramaKomedieErotický
    65%
    Filmová verze Boccacciova Dekameronu z roku 1970 tvoří součást takzvané Trilogie života (Trilogia della Vita), do níž se dále řadí CANTERBURSKÉ POVÍDKY (1971) a KYTICE Z TISÍCE A JEDNÉ NOCI (1974). Jak patrno, Pier Paolo Pasolini se zaměřil na slavné soubory povídek, propojených rámcovou situací (v níž se vypráví a naslouchá) a dopřávajících značný prostor pro projevení národního ducha a lidového živlu. Jak režisér sám uvedl, šlo mu o tu skupinu lidstva, která se v budoucnosti - když dosáhne vyššího ideologického uvědomění - promění z plebejské třídy v proletariát. K nejslavnějšímu dílu italské renesance (psáno bylo 1348-1353) přistoupil Pasolini velice samostatně a originálně. Zrušil například jeho rámcové podmínky, tj. situaci, kdy se deset vypravěčů - sedm vážených paní a tři jinoši reprezentující vrstvu florentského patriciátu - uteče před zuřící morovou nákazou roku 1348 do idylického prostředí venkovského sídla, aby holdovali dobrému jídlu, tanci, hrám a čas si krátili po deset dní vyprávěním deseti příběhů. Tak jako vůči těmto vznešeným vypravěčům, projevil Pasolini úplnou ignoraci také k milostným a dobrodružným příběhům ze světa (nejednou exotického) aristokratů a panovníků; ve svém výběru preferoval lidovost a italskost.
    Žánry:DramaKomedieErotický
    1
  • Alla mia cara mamma nel giorno del suo compleanno
    Alla mia cara mamma nel giorno del suo compleanno (1974)
    FilmRole: Fernando, lo Sposo
    59%
    2
  • Pan účetní jde do důchodu
    Pan účetní jde do důchodu (1988)
    Film
    Po třiceti letech u velké společnosti odchází pan účetní Ugo Fantozzi do důchodu. Energický smolař, který je schopný dostat se během několika minut do více potíží než většina ostatních lidí za celý život (vždyť ani ten odchod do důchodu s tradičním dárkem na rozloučenou v podobě zlatých hodinek neproběhl bez potíží), má náhle spoustu volného času a ve své činorodosti hledá způsob, jak zaplnit všechny ty všední dny nového života. Pomáhá manželce Pině s nakupováním, v roli chůvy se stará o vnučku Ugu, vydá se na cestu do Benátek, učí se golf. Jenže nic z toho mu nepřináší patřičné uspokojení. Postupně se z něj stává hypochondr a je na tom už tak špatně, že ani nechce využít příležitost k sexuálnímu dobrodružství se svou bývalou kolegyní a objektem svého dlouholetého sexuálního snění, slečnou Silvani. Nakonec se rozhodne, aby neumřel nudou, zfalšovat své osobní dokumenty a získat novou práci. A to znamená nejen spoustu nových malérů, ale také výzvu pro jeho manželku Pinu, která se rozhodne přijmout další práci, vedlejšák, aby mohla platit svému šéfovi za to, že přijme Fantozziho do práce a dostane ho tak z domu. A když ani to nevyjde, jsou na řadě další, ještě zoufalejší opatření. A to znamená... další maléry pana účetního.
    Žánry:Komedie
    58%
    Po třiceti letech u velké společnosti odchází pan účetní Ugo Fantozzi do důchodu. Energický smolař, který je schopný dostat se během několika minut do více potíží než většina ostatních lidí za celý život (vždyť ani ten odchod do důchodu s tradičním dárkem na rozloučenou v podobě zlatých hodinek neproběhl bez potíží), má náhle spoustu volného času a ve své činorodosti hledá způsob, jak zaplnit všechny ty všední dny nového života. Pomáhá manželce Pině s nakupováním, v roli chůvy se stará o vnučku Ugu, vydá se na cestu do Benátek, učí se golf. Jenže nic z toho mu nepřináší patřičné uspokojení. Postupně se z něj stává hypochondr a je na tom už tak špatně, že ani nechce využít příležitost k sexuálnímu dobrodružství se svou bývalou kolegyní a objektem svého dlouholetého sexuálního snění, slečnou Silvani. Nakonec se rozhodne, aby neumřel nudou, zfalšovat své osobní dokumenty a získat novou práci. A to znamená nejen spoustu nových malérů, ale také výzvu pro jeho manželku Pinu, která se rozhodne přijmout další práci, vedlejšák, aby mohla platit svému šéfovi za to, že přijme Fantozziho do práce a dostane ho tak z domu. A když ani to nevyjde, jsou na řadě další, ještě zoufalejší opatření. A to znamená... další maléry pana účetního.
    Žánry:Komedie
    3
  • Suor Omicidi
    Suor Omicidi (1979)
    Film
    51%
    4
  • L'ingenua
    L'ingenua (1975)
    FilmRole: The Notary
    51%
    5
  • Disubbidienza, La
    Disubbidienza, La (1981)
    Film
    50%
    6
  • Bestia uccide a sangue freddo, La
    Bestia uccide a sangue freddo, La (1971)
    FilmRole: Ruth's Husband
    49%
    7
  • Colpo in canna
    Colpo in canna (1975)
    Film
    47%
    8
  • Trn v srdci
    Trn v srdci (1986)
    Film
    46%
    9
  • Amori, letti e tradimenti
    Amori, letti e tradimenti (1976)
    FilmRole: Giulietto
    Stavební spekulant se všemi způsoby snaží získat pozemky faráře. Prohraje s ním jmění v kartách. Commendatore, lombardský stavební podnikatel, vtrhne jako slon do klidu pastýře Balda z Lazia, kterému by chtěl vyrvat zemi pro spekulace. Nepřátelství líného venkova je potlačeno pozváním, aby si užil pohostinnosti nápadníka a jeho buržoazního domova. To by nestačilo, ale žebra venkovana posílají paní Gretu, manželku podnikatele, a jeho dceru Paolu, profesionální studentskou protestující. Baldo samozřejmě přijímá od žen několik laskavostí, které mu postupně umožňují zahlédnout novou budoucnost. Kouzelný okamžik, který promění Lazio, však nastane při hře karet, ve které Baldo připraví Lombarďana o jeho jmění a stane se jeho rovnocenným partnerem.
    38%
    Stavební spekulant se všemi způsoby snaží získat pozemky faráře. Prohraje s ním jmění v kartách. Commendatore, lombardský stavební podnikatel, vtrhne jako slon do klidu pastýře Balda z Lazia, kterému by chtěl vyrvat zemi pro spekulace. Nepřátelství líného venkova je potlačeno pozváním, aby si užil pohostinnosti nápadníka a jeho buržoazního domova. To by nestačilo, ale žebra venkovana posílají paní Gretu, manželku podnikatele, a jeho dceru Paolu, profesionální studentskou protestující. Baldo samozřejmě přijímá od žen několik laskavostí, které mu postupně umožňují zahlédnout novou budoucnost. Kouzelný okamžik, který promění Lazio, však nastane při hře karet, ve které Baldo připraví Lombarďana o jeho jmění a stane se jeho rovnocenným partnerem.
    10

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.