Žebříčky

Nejlepší filmy na téma: osobní krize

  1. Hosté Večeře Páně
    Hosté Večeře Páně (1963)
    Film
    • Edison
    Farář Thomas ztrácí schopnost pomáhat a naslouchat. Pochybuje o sobě, pochybuje o Bohu. Na jeho mše chodí čím dál méně lidí, jeho varhaník k víře nemá žádný vztah. A té hrstce lidí, která na mše chodí, Thomas nedokáže pomoci, nedokáže ulevit jejich trápení. Sám se utápí ve smutku a se stále chatrnějším zdravím nedokáže pomoci ani sám sobě. Není schopen vykonávat Boží poslání, které by jako farář konat měl. Po smrti manželky se farář topí v sebelítosti, jistým způsobem si těžko dělá sám. Ačkoliv mu Marta pomoc nabízí a stojí při něm, nechce o ní ani slyšet a Martu odbíjí. Již při první scéně, při rozdávání hostií, je v Thomasově tváři vidět lhostejnost a emocionální vratkost. Divák je tak od začátku, ve vyprázdněné farnosti, vržen do světa plného smutku, ticha a bezvýchodnosti. Thomas nevěří sobě, ztratil víru v Boha, jehož existenci později dokonce i popírá. Pouze přežívá, s lhostejností, se kterou ke světu přistupuje. Thomas je přesvědčen, že nikdo nemůže porozumět jeho utrpení. Sám ze sebe udělal trpitele, který nechce být pochopen. Učitelka Marta, která je do Thomase zamilovaná, se neustále snaží do Thomasova negativního světa dostat a ulevit mu od jeho trápení. Není to však nic platné, jelikož Thomas po smrti jeho manželky již není schopen milovat ženy a Martě to dává jasně najevo. Marta se však nedá a i přesto, jak jí Thomas mnohdy ubližuje, stále stojí při jeho boku. Thomas ve filmu pronese: "Láska je Bůh, Bůh je láska." Mohlo by se tedy zdát, že Martina láska k němu by mohla být vysvobozením a nalezením Boha, kterého Thomas už dávno ztratil. Thomas však odmítá, někdy až hrubě, a Boha už v podstatě ani najít nechce.
    81%
    Farář Thomas ztrácí schopnost pomáhat a naslouchat. Pochybuje o sobě, pochybuje o Bohu. Na jeho mše chodí čím dál méně lidí, jeho varhaník k víře nemá žádný vztah. A té hrstce lidí, která na mše chodí, Thomas nedokáže pomoci, nedokáže ulevit jejich trápení. Sám se utápí ve smutku a se stále chatrnějším zdravím nedokáže pomoci ani sám sobě. Není schopen vykonávat Boží poslání, které by jako farář konat měl. Po smrti manželky se farář topí v sebelítosti, jistým způsobem si těžko dělá sám. Ačkoliv mu Marta pomoc nabízí a stojí při něm, nechce o ní ani slyšet a Martu odbíjí. Již při první scéně, při rozdávání hostií, je v Thomasově tváři vidět lhostejnost a emocionální vratkost. Divák je tak od začátku, ve vyprázdněné farnosti, vržen do světa plného smutku, ticha a bezvýchodnosti. Thomas nevěří sobě, ztratil víru v Boha, jehož existenci později dokonce i popírá. Pouze přežívá, s lhostejností, se kterou ke světu přistupuje. Thomas je přesvědčen, že nikdo nemůže porozumět jeho utrpení. Sám ze sebe udělal trpitele, který nechce být pochopen. Učitelka Marta, která je do Thomase zamilovaná, se neustále snaží do Thomasova negativního světa dostat a ulevit mu od jeho trápení. Není to však nic platné, jelikož Thomas po smrti jeho manželky již není schopen milovat ženy a Martě to dává jasně najevo. Marta se však nedá a i přesto, jak jí Thomas mnohdy ubližuje, stále stojí při jeho boku. Thomas ve filmu pronese: "Láska je Bůh, Bůh je láska." Mohlo by se tedy zdát, že Martina láska k němu by mohla být vysvobozením a nalezením Boha, kterého Thomas už dávno ztratil. Thomas však odmítá, někdy až hrubě, a Boha už v podstatě ani najít nechce.
    1
  2. Noc
    Noc (1961)
    Film
    Popis čtyřiadvaceti hodin v životě odcizeného manželského páru: návštěva umírajícího přítele, luxusní večírek, chvíle v nočním baru, bloumání po milánských ulicích. Prostřednictvím rafinovaného jazyka proniká režisér do nitra postav, které nemají vážné problémy, a přesto jim jejich existence protéká mezi prsty. Hrdinové jsou nazíráni jako objekty bez směřování a vlastní vůle. Žijí ve stavu „nesnesitelné lehkosti bytí“ v průmyslovém světě, z něhož se vytratily tradiční hodnoty. Pod hladinou všedních epizod probleskuje touha, nevěra, strach ze smrti a nejistota. V bezpříběhové sondě do života „lepší společnosti“ předjímá Antonioni obecné pocity dneška. Jeanne Moreau a Marcello Mastroianni v jedné ze svých nejnáročnějších rolí.
    Žánry:Drama
    77%
    Popis čtyřiadvaceti hodin v životě odcizeného manželského páru: návštěva umírajícího přítele, luxusní večírek, chvíle v nočním baru, bloumání po milánských ulicích. Prostřednictvím rafinovaného jazyka proniká režisér do nitra postav, které nemají vážné problémy, a přesto jim jejich existence protéká mezi prsty. Hrdinové jsou nazíráni jako objekty bez směřování a vlastní vůle. Žijí ve stavu „nesnesitelné lehkosti bytí“ v průmyslovém světě, z něhož se vytratily tradiční hodnoty. Pod hladinou všedních epizod probleskuje touha, nevěra, strach ze smrti a nejistota. V bezpříběhové sondě do života „lepší společnosti“ předjímá Antonioni obecné pocity dneška. Jeanne Moreau a Marcello Mastroianni v jedné ze svých nejnáročnějších rolí.
    Žánry:Drama
    2
  3. Opening Night
    Opening Night (1977)
    Film
    Jakkoli otázka vytváření rolí prosvítá celým Cassavetesovým dílem, pouze v tomto filmu učinil hlavním tématem herectví. Během pobytu v New Havenu, kde probíhá předváděčka nové hry, kterou považuje za hloupou a deprimující, utrpí stárnoucí hvězda Myrtle Gordonová (Gena Rowlandsová) šok, když se stane svědkem náhodné smrti své mladé fanynky. Během zkoušek se musí vyrovnávat s uloženou divadelní rolí i se svými vlastními démony. Premiéra je rubem Ženy pod vlivem. Myrtle je sama a zoufale se obává, že ztratí zranitelnost, kterou pokládá za nezbytnou pro povolání herečky, pro to, aby byla ženou, i když už nevypadá na dvacet. Sex přestal být použitelnou zbraní. Jakkoli se brání, Myrtle musí nakonec přijmout a vyřešit dilemata, která nejsou jen jádrem hry, v níž účinkuje, ale též zhuštěným odrazem její vlastní existence, před níž dosud utíkala za pomoci alkoholu, mužů, výmluv na svou profesi - a fantazie. Postava se nemůže vyhnout konfliktu, ale svádí krutou bitvu o znovunabytí naděje. A vítězí! Téma hry pronásleduje herečku na každém kroku, až do chvíle, kdy v sobě konečně zabije dospívající dívku. (John Cassavetes)
    Žánry:DramaNezávislý
    76%
    Jakkoli otázka vytváření rolí prosvítá celým Cassavetesovým dílem, pouze v tomto filmu učinil hlavním tématem herectví. Během pobytu v New Havenu, kde probíhá předváděčka nové hry, kterou považuje za hloupou a deprimující, utrpí stárnoucí hvězda Myrtle Gordonová (Gena Rowlandsová) šok, když se stane svědkem náhodné smrti své mladé fanynky. Během zkoušek se musí vyrovnávat s uloženou divadelní rolí i se svými vlastními démony. Premiéra je rubem Ženy pod vlivem. Myrtle je sama a zoufale se obává, že ztratí zranitelnost, kterou pokládá za nezbytnou pro povolání herečky, pro to, aby byla ženou, i když už nevypadá na dvacet. Sex přestal být použitelnou zbraní. Jakkoli se brání, Myrtle musí nakonec přijmout a vyřešit dilemata, která nejsou jen jádrem hry, v níž účinkuje, ale též zhuštěným odrazem její vlastní existence, před níž dosud utíkala za pomoci alkoholu, mužů, výmluv na svou profesi - a fantazie. Postava se nemůže vyhnout konfliktu, ale svádí krutou bitvu o znovunabytí naděje. A vítězí! Téma hry pronásleduje herečku na každém kroku, až do chvíle, kdy v sobě konečně zabije dospívající dívku. (John Cassavetes)
    Žánry:DramaNezávislý
    3
  4. Popel a démant
    Popel a démant (1958)
    Film
    Jedno z najvýznamnejších diel poľskej filmovej školy druhej polovice 50-tych rokov zobrazujúce historickú situáciu a politické udalosti v povojnovom Poľsku. Mladý príslušník krajinskej armády, Maciek Chełmicki, dostáva príkaz zastreliť tajomníka Krajského výboru Poľskej robotníckej strany, ktorý prišiel na oslobodené územie. Maciek sa na chvíľu zamyslí nad budúcnosťou, keď zatúži po láske a ľudskom šťastí. Vernosť prísahe a zároveň povinnosť splnenia príkazu však je silnejšia. Cybulski vytvoril vo filme postavu prirovnávanú k Jamesovi Deanovi, ktorá ho preslávila po celom svete.
    74%
    Jedno z najvýznamnejších diel poľskej filmovej školy druhej polovice 50-tych rokov zobrazujúce historickú situáciu a politické udalosti v povojnovom Poľsku. Mladý príslušník krajinskej armády, Maciek Chełmicki, dostáva príkaz zastreliť tajomníka Krajského výboru Poľskej robotníckej strany, ktorý prišiel na oslobodené územie. Maciek sa na chvíľu zamyslí nad budúcnosťou, keď zatúži po láske a ľudskom šťastí. Vernosť prísahe a zároveň povinnosť splnenia príkazu však je silnejšia. Cybulski vytvoril vo filme postavu prirovnávanú k Jamesovi Deanovi, ktorá ho preslávila po celom svete.
    4
  5. Giulietta a duchové
    Giulietta a duchové (1965)
    Film
    Film Giulietta a duchovia z dielne filmového mága Federica Felliniho je feériou o žene v domácnosti, ktorá sa chystá opustiť svojho neverného manžela. Príbeh, ktorý mal byť ženskou odpoveďou na autobiografickú snímku 8 1/2, je riadený reťazou voľných asociácií a snových výjavov. Prvý farebný film vo Felliniho filmografii sa vyznačuje pre režiséra typickými karnevalovými sekvenciami, rozprávkovou atmosférou a halucinogénnym príbehom. Hlavnú úlohu stvárnila režisérova manželka a hviezda jeho filmov Giulietta Masina. Spomedzi mnohých ocenení získala snímka i Zlatý glóbus za najlepší zahraničný film.
    73%
    Film Giulietta a duchovia z dielne filmového mága Federica Felliniho je feériou o žene v domácnosti, ktorá sa chystá opustiť svojho neverného manžela. Príbeh, ktorý mal byť ženskou odpoveďou na autobiografickú snímku 8 1/2, je riadený reťazou voľných asociácií a snových výjavov. Prvý farebný film vo Felliniho filmografii sa vyznačuje pre režiséra typickými karnevalovými sekvenciami, rozprávkovou atmosférou a halucinogénnym príbehom. Hlavnú úlohu stvárnila režisérova manželka a hviezda jeho filmov Giulietta Masina. Spomedzi mnohých ocenení získala snímka i Zlatý glóbus za najlepší zahraničný film.
    5
  6. Detective Story
    Detective Story (1951)
    Film
    72%
    6
  7. Mustangové
    Mustangové (1961)
    Film
    • iTunes
    Ve snaze zachránit své manželství s Marilyn Monroe napsal dramatik Arthur Miller scénář filmu Mustangové, jehož realizaci nabídl Johnu Hustonovi. Před pětačtyřiceti lety z něj vzniklo poutavé drama o jedné ženě, třech mužích, divokých mustanzích a hledání štěstí, ve kterém se po boku křehké plavovlasé divy objevili Clark Gable, Eli Wallach a Montgomery Clift. Milostný příběh stárnoucího kovboje Gaye a bývalé striptérky Roslyn, kteří se s přáteli vydávají po stopách divokých koní, odkazuje k typicky millerovským situacím, představujícím všednodenní hrdiny, kteří se navzdory prožitým trápením snaží zachovat si aspoň zbytky iluzí. Navzdory vynikajícím hereckým výkonům, fascinující kameře Russella Mettyho (Dotek zla, Spartakus) a sugestivnímu hudebnímu doprovodu se Mustangové v době vzniku nestali diváckým hitem; snad i proto, že na upřímné pokusy bořit mýty amerického západu prostřednictvím poněkud ponurého příběhu a rozporuplných postav se fronty nestojí.
    72%
    Ve snaze zachránit své manželství s Marilyn Monroe napsal dramatik Arthur Miller scénář filmu Mustangové, jehož realizaci nabídl Johnu Hustonovi. Před pětačtyřiceti lety z něj vzniklo poutavé drama o jedné ženě, třech mužích, divokých mustanzích a hledání štěstí, ve kterém se po boku křehké plavovlasé divy objevili Clark Gable, Eli Wallach a Montgomery Clift. Milostný příběh stárnoucího kovboje Gaye a bývalé striptérky Roslyn, kteří se s přáteli vydávají po stopách divokých koní, odkazuje k typicky millerovským situacím, představujícím všednodenní hrdiny, kteří se navzdory prožitým trápením snaží zachovat si aspoň zbytky iluzí. Navzdory vynikajícím hereckým výkonům, fascinující kameře Russella Mettyho (Dotek zla, Spartakus) a sugestivnímu hudebnímu doprovodu se Mustangové v době vzniku nestali diváckým hitem; snad i proto, že na upřímné pokusy bořit mýty amerického západu prostřednictvím poněkud ponurého příběhu a rozporuplných postav se fronty nestojí.
    7
  8. Syn nevěsty
    Syn nevěsty (2001)
    Film
    Štyridsaťdvaročný Rafael má krízu. Žije v tieni svojho otca, má výčitky svedomia, že zanedbáva svoju matku, jeho bývalá manželka mu vytýka, že trávi málo času s ich dcérou a rozhodol sa, že sa rozíde so svojou priateľkou. Keď už je úplne na dne a začne mať problémy so srdcom, stretne sa so svojím priateľom z detstva Juanom, ktorý mu pomôže usporiadať si minulosť a odhaliť prítomnosť v novom svetle.

    Syn nevesty bol nominovaný v r. 2002 na Oscara v kategórii najlepší zahraničný film a získal množstvo cien na rôznych latinsko-amerických festivaloch.

    71%
    Štyridsaťdvaročný Rafael má krízu. Žije v tieni svojho otca, má výčitky svedomia, že zanedbáva svoju matku, jeho bývalá manželka mu vytýka, že trávi málo času s ich dcérou a rozhodol sa, že sa rozíde so svojou priateľkou. Keď už je úplne na dne a začne mať problémy so srdcom, stretne sa so svojím priateľom z detstva Juanom, ktorý mu pomôže usporiadať si minulosť a odhaliť prítomnosť v novom svetle.

    Syn nevesty bol nominovaný v r. 2002 na Oscara v kategórii najlepší zahraničný film a získal množstvo cien na rôznych latinsko-amerických festivaloch.

    8
  9. Manželé a manželky
    Manželé a manželky (1992)
    Film
    • iTunes
    Jeden z nejlepších světových režisérů, Woody Allen, ve svých filmech již léta mapuje mezilidské vztahy. Pro svou zatím poslední sondu si vybral dvě manželské dvojice. Jedna z nich na počátku filmu oznamuje svůj rozchod a nechtěně tak zapůsobí jako rozbuška v manželství druhém. Shodou ironických náhod byl film uveden do premiéry ve chvíli, kdy vyšel najevo vztah, který je i v tomto filmu - mezi starším mužem a mladičkou dívkou. V obou případech byl tím mužem Woody Allen. Zatímco ve filmu se postava profesora literatury zamiluje do provokativní studentky, v soukromém životě navázal vztah přímo ve své rodině - se svou nevlastní dcerou. Jak ve filmu, tak ve skutečnosti propukla bouře. Tisk všemožně přetřásal etickou stránku věci, Mia Farrowová, která byla (ve filmu i ve skutečnosti) tou podvedenou, vytáhla na stránkách tisku ke křížové výpravě proti zvrhlému manželovi. Woody Allen tak nechtěně dokázal, že jeho filmy skutečně odrážejí vztahy mezi lidmi, se všemi důsledky z toho vyplývajícími.
    71%
    Jeden z nejlepších světových režisérů, Woody Allen, ve svých filmech již léta mapuje mezilidské vztahy. Pro svou zatím poslední sondu si vybral dvě manželské dvojice. Jedna z nich na počátku filmu oznamuje svůj rozchod a nechtěně tak zapůsobí jako rozbuška v manželství druhém. Shodou ironických náhod byl film uveden do premiéry ve chvíli, kdy vyšel najevo vztah, který je i v tomto filmu - mezi starším mužem a mladičkou dívkou. V obou případech byl tím mužem Woody Allen. Zatímco ve filmu se postava profesora literatury zamiluje do provokativní studentky, v soukromém životě navázal vztah přímo ve své rodině - se svou nevlastní dcerou. Jak ve filmu, tak ve skutečnosti propukla bouře. Tisk všemožně přetřásal etickou stránku věci, Mia Farrowová, která byla (ve filmu i ve skutečnosti) tou podvedenou, vytáhla na stránkách tisku ke křížové výpravě proti zvrhlému manželovi. Woody Allen tak nechtěně dokázal, že jeho filmy skutečně odrážejí vztahy mezi lidmi, se všemi důsledky z toho vyplývajícími.
    9
  10. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.8 z 1000+ hodnocení4.8 (1000+ hodnocení)

    ZDARMA
  11. Odhalená stopa
    Odhalená stopa (1953)
    Film
    Když se vrátí farmář Howard Kemp (James Stewart) z občanské války, zjistí, že jeho žena prodala veškerou půdu a znovu se provdala. Z Howarda je rázem zlomený muž, jenž si na živobytí vydělává honitbou podobných nešťastníků. Vydává se za hledaným vrahem Benem Vandergroatem (Robert Ryan), za jehož dopadení lze očekávat odměnu ve výši 5 000 dolarů...
    71%
    Když se vrátí farmář Howard Kemp (James Stewart) z občanské války, zjistí, že jeho žena prodala veškerou půdu a znovu se provdala. Z Howarda je rázem zlomený muž, jenž si na živobytí vydělává honitbou podobných nešťastníků. Vydává se za hledaným vrahem Benem Vandergroatem (Robert Ryan), za jehož dopadení lze očekávat odměnu ve výši 5 000 dolarů...
    10
  12. Krajina stínů
    Krajina stínů (1993)
    Film
    Pozoruhodná osobnost filologa, spisovatele a filozofa Clivea Staplese Lewise (1898-1963) je dnes známá především díky jeho sedmi knihám pro děti Letopisy Narnie (vycházely poprvé v letech 1950-57, u nás je vydalo v roce 1993 nakladatelství Orbis Pictus). Ty se staly předmětem čtenářského kultu i seriózního badatelského zájmu v podobné míře jako dílo Lewisova dlouholetého přítele, kolegy a inspirátora J.R.R. Tolkiena. Lewis byl spolu s Tolkienem jednou z vůdčích osobností proslulého kroužku The Inklings, jenž se scházel k přátelským debatám a ke společné četbě zvláště ve 30. a 40. letech. Výlučné duchovní prostředí oxfordské intelektuální smetánky je atmosférou, z níž scenárista William Nicholson vyděluje C.S. Lewise jako protagonistu neobvyklého milostného vztahu k americké básnířce Joy Greshamové. Nicholson napsal původní verzi Krajiny stínů jako televizní hru pro BBC (1985, r. Norman Stone); přepracoval ji na úspěšnou divadelní hru a posléze na scénář pro stejnojmenný film Richarda Attenborougha. - Hlavními aktéry romance jsou skutečné osobnosti; faktem je i Lewisův odklon od zastávaných vyhraněně staromládeneckých postojů, jenž ho vzdálil dlouholetým přátelům, i jeho názorová proměna po manželčině smrti, doložená v Lewisových posledních literárních dílech. Skutečností je i to, že se ujal výchovy nevlastního syna Douglase. Lewisovi kolegové z univerzity (včetně Tolkiena) však ve filmu vystupují pod jinými jmény. Spíše než o životopisný snímek tvůrcům šlo o příběh nevšední lásky, jež změnila životní postoje plachého, upjatého oxfordského profesora, který sice byl specialistou na středověkou milostnou poezii a který psal knihy pro děti a nábožensky laděné traktáty o lásce a utrpení, ale jeho životní zkušenosti byly vlastně velmi omezené. Snímek podává vztah Lewise a Greshamové z let 1950-1960 jako přibližování názorově, povahově i kulturně velice rozdílných osobností, jež si dokonale porozuměly a dokázaly nalézt naději a víru i tváří v tvář Joyině smrtelné chorobě (zemřela v roce 1960 na rakovinu). Melodramatická linka vyprávění je ozvláštněna zajímavostí charakterů i prostředí, v němž se příběh odehrává a jež myšlenkové vyznění posouvá do obecnější roviny. Attenboroughovo diskrétní, nevtíravé pojetí banálního tématu osudové lásky se opírá o zajímavý Nicholsonův text a o obsazení hlavních rolí (Anthony Hopkins, Debra Wingerová). - Název snímku je citátem z Letopisů Narnie (krajina stínů je místem smrti).
    71%
    Pozoruhodná osobnost filologa, spisovatele a filozofa Clivea Staplese Lewise (1898-1963) je dnes známá především díky jeho sedmi knihám pro děti Letopisy Narnie (vycházely poprvé v letech 1950-57, u nás je vydalo v roce 1993 nakladatelství Orbis Pictus). Ty se staly předmětem čtenářského kultu i seriózního badatelského zájmu v podobné míře jako dílo Lewisova dlouholetého přítele, kolegy a inspirátora J.R.R. Tolkiena. Lewis byl spolu s Tolkienem jednou z vůdčích osobností proslulého kroužku The Inklings, jenž se scházel k přátelským debatám a ke společné četbě zvláště ve 30. a 40. letech. Výlučné duchovní prostředí oxfordské intelektuální smetánky je atmosférou, z níž scenárista William Nicholson vyděluje C.S. Lewise jako protagonistu neobvyklého milostného vztahu k americké básnířce Joy Greshamové. Nicholson napsal původní verzi Krajiny stínů jako televizní hru pro BBC (1985, r. Norman Stone); přepracoval ji na úspěšnou divadelní hru a posléze na scénář pro stejnojmenný film Richarda Attenborougha. - Hlavními aktéry romance jsou skutečné osobnosti; faktem je i Lewisův odklon od zastávaných vyhraněně staromládeneckých postojů, jenž ho vzdálil dlouholetým přátelům, i jeho názorová proměna po manželčině smrti, doložená v Lewisových posledních literárních dílech. Skutečností je i to, že se ujal výchovy nevlastního syna Douglase. Lewisovi kolegové z univerzity (včetně Tolkiena) však ve filmu vystupují pod jinými jmény. Spíše než o životopisný snímek tvůrcům šlo o příběh nevšední lásky, jež změnila životní postoje plachého, upjatého oxfordského profesora, který sice byl specialistou na středověkou milostnou poezii a který psal knihy pro děti a nábožensky laděné traktáty o lásce a utrpení, ale jeho životní zkušenosti byly vlastně velmi omezené. Snímek podává vztah Lewise a Greshamové z let 1950-1960 jako přibližování názorově, povahově i kulturně velice rozdílných osobností, jež si dokonale porozuměly a dokázaly nalézt naději a víru i tváří v tvář Joyině smrtelné chorobě (zemřela v roce 1960 na rakovinu). Melodramatická linka vyprávění je ozvláštněna zajímavostí charakterů i prostředí, v němž se příběh odehrává a jež myšlenkové vyznění posouvá do obecnější roviny. Attenboroughovo diskrétní, nevtíravé pojetí banálního tématu osudové lásky se opírá o zajímavý Nicholsonův text a o obsazení hlavních rolí (Anthony Hopkins, Debra Wingerová). - Název snímku je citátem z Letopisů Narnie (krajina stínů je místem smrti).
    11
  13. Fedora
    Fedora (1978)
    Film
    71%
    12
  14. Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona
    Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona (2013)
    Film
    Jak je možné různě vnímat stejný příběh a krizi vztahu dvou lidí? Jak se liší jeho a její pohled na jednu a tutéž událost? Jak odlišně mohou vnímat společně prožitou tragédii? Odpověď hledá ojedinělý a ambiciózní koncept jednoho příběhu ve dvou filmech, jejichž název se liší jen jedním písmenkem: Zmizení Eleanor Rigbyové: On a Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona. Díky nim můžeme sledovat subjektivní prožívání lásky, emocí a vyrovnávání se s osobní tragédií. Režisér a scenárista Ned Benson natočil najednou dva filmy vyprávějící jeden a ten samý příběh, příběh dvou mladých lidí, Conora a Eleanor. Prožívají opravdovou lásku a štěstí. Společný život a radost z něj ale nečekaně protne osobní tragédie, na kterou nebyli a ani nemohli být připraveni. Jejich do té chvíle pevný vztah se v tom okamžiku hroutí. Conor a Eleanor na stejnou událost reagují pro ně nečekaně odlišným způsobem. Jsou zmatení, cítí se být druhým nepochopeni a opuštěni. Ztrácejí schopnost pochopit jeden druhého. Ve snímku Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona, pozorujeme Eleanor, která se snaží překročit trosky zničeného vztahu a svým odchodem z něj najít sama sebe a ztracenou životní rovnováhu. Ve filmu a zároveň tomtéž příběhu, Zmizení Eleanor Rigbyové: On, věnovaném především subjektivnímu pohledu Conora, sledujeme jeho usilovnou snahu spojit se s Eleanor, překonat vzájemné odcizení a společně obnovit jejich dříve tak intenzivní lásku. Tyto dva subjektivně popisované pohledy dvou lidí vynikajícím způsobem ztvárnili James McAvoy a Jessica Chastain. Režisér Benson jejich obsazení komentoval: „Jakmile jsme přesvědčili Jessicu, hned jsem věděl, že chci, aby Conora hrál James McAvoy. Jejich propojení je pro film zásadní.“ (CinemArt)
    Žánry:Drama
    Režie:Ned Benson
    70%
    Jak je možné různě vnímat stejný příběh a krizi vztahu dvou lidí? Jak se liší jeho a její pohled na jednu a tutéž událost? Jak odlišně mohou vnímat společně prožitou tragédii? Odpověď hledá ojedinělý a ambiciózní koncept jednoho příběhu ve dvou filmech, jejichž název se liší jen jedním písmenkem: Zmizení Eleanor Rigbyové: On a Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona. Díky nim můžeme sledovat subjektivní prožívání lásky, emocí a vyrovnávání se s osobní tragédií. Režisér a scenárista Ned Benson natočil najednou dva filmy vyprávějící jeden a ten samý příběh, příběh dvou mladých lidí, Conora a Eleanor. Prožívají opravdovou lásku a štěstí. Společný život a radost z něj ale nečekaně protne osobní tragédie, na kterou nebyli a ani nemohli být připraveni. Jejich do té chvíle pevný vztah se v tom okamžiku hroutí. Conor a Eleanor na stejnou událost reagují pro ně nečekaně odlišným způsobem. Jsou zmatení, cítí se být druhým nepochopeni a opuštěni. Ztrácejí schopnost pochopit jeden druhého. Ve snímku Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona, pozorujeme Eleanor, která se snaží překročit trosky zničeného vztahu a svým odchodem z něj najít sama sebe a ztracenou životní rovnováhu. Ve filmu a zároveň tomtéž příběhu, Zmizení Eleanor Rigbyové: On, věnovaném především subjektivnímu pohledu Conora, sledujeme jeho usilovnou snahu spojit se s Eleanor, překonat vzájemné odcizení a společně obnovit jejich dříve tak intenzivní lásku. Tyto dva subjektivně popisované pohledy dvou lidí vynikajícím způsobem ztvárnili James McAvoy a Jessica Chastain. Režisér Benson jejich obsazení komentoval: „Jakmile jsme přesvědčili Jessicu, hned jsem věděl, že chci, aby Conora hrál James McAvoy. Jejich propojení je pro film zásadní.“ (CinemArt)
    Žánry:Drama
    Režie:Ned Benson
    13
  15. Můj nejmilejší bar
    Můj nejmilejší bar (1996)
    Film
    Tommy Basilio je 31letý alkoholik, nezaměstnaný automechanik, který většinu času tráví ve svém oblíbeném baru Trees Lounge. Když ho opustí jeho těhotná dívka a odejde k jeho nejlepšímu příteli, zkusí Tommy dát svůj život znovu dohromady. Na chvíli mu pomůže nečekaná smrt jeho strýce: začne jezdit s jeho zmrzlinovou dodávkou. Nebezpečně se však zaplete se svou sedmnáctiletou pomocnicí Debbie. Film je černou komedií o lidech, kteří nedokážou najít své místo ve světě, ale dokonale znají své místo u baru. Citlivé a nevtíravé vyprávění o outsiderech, kteří se snaží bojovat se svými životními problémy a těžkostmi, je zasazeno do prostředí nižších středních vrstev v nedalekém předměstí New Yorku. Snímek upoutá atmosférou téměř „waitsovské“ kocoviny, mnoha vtipnými detaily (několikrát se opakující motiv malého chlapečka, který si marně pokouší koupit zmrzlinku, je ve své podstatě analogický s nenaplněnými snahami ústřední postavy šňupnout si koks) a nenásilnou výzvou k lidské sounáležitosti.
    Žánry:DramaKomedie
    70%
    Tommy Basilio je 31letý alkoholik, nezaměstnaný automechanik, který většinu času tráví ve svém oblíbeném baru Trees Lounge. Když ho opustí jeho těhotná dívka a odejde k jeho nejlepšímu příteli, zkusí Tommy dát svůj život znovu dohromady. Na chvíli mu pomůže nečekaná smrt jeho strýce: začne jezdit s jeho zmrzlinovou dodávkou. Nebezpečně se však zaplete se svou sedmnáctiletou pomocnicí Debbie. Film je černou komedií o lidech, kteří nedokážou najít své místo ve světě, ale dokonale znají své místo u baru. Citlivé a nevtíravé vyprávění o outsiderech, kteří se snaží bojovat se svými životními problémy a těžkostmi, je zasazeno do prostředí nižších středních vrstev v nedalekém předměstí New Yorku. Snímek upoutá atmosférou téměř „waitsovské“ kocoviny, mnoha vtipnými detaily (několikrát se opakující motiv malého chlapečka, který si marně pokouší koupit zmrzlinku, je ve své podstatě analogický s nenaplněnými snahami ústřední postavy šňupnout si koks) a nenásilnou výzvou k lidské sounáležitosti.
    Žánry:DramaKomedie
    14
  16. Zmizení Eleanor Rigbyové: On
    Zmizení Eleanor Rigbyové: On (2014)
    Film
    Jak je možné různě vnímat stejný příběh a krizi vztahu dvou lidí? Jak se liší jeho a její pohled na jednu a tutéž událost? Jak odlišně mohou vnímat společně prožitou tragédii? Odpověď hledá ojedinělý a ambiciózní koncept jednoho příběhu ve dvou filmech, jejichž název se liší jen jedním písmenkem: Zmizení Eleanor Rigbyové: On a Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona. Díky nim můžeme sledovat subjektivní prožívání lásky, emocí a vyrovnávání se s osobní tragédií. Režisér a scenárista Ned Benson natočil najednou dva filmy vyprávějící jeden a ten samý příběh, příběh dvou mladých lidí, Conora a Eleanor. Prožívají opravdovou lásku a štěstí. Společný život a radost z něj ale nečekaně protne osobní tragédie, na kterou nebyli a ani nemohli být připraveni. Jejich do té chvíle pevný vztah se v tom okamžiku hroutí. Conor a Eleanor na stejnou událost reagují pro ně nečekaně odlišným způsobem. Jsou zmatení, cítí se být druhým nepochopeni a opuštěni. Ve filmu Zmizení Eleanor Rigbyové: On, věnovaném především subjektivnímu pohledu Conora, sledujeme jeho usilovnou snahu spojit se s Eleanor, překonat vzájemné odcizení a společně obnovit jejich dříve tak intenzivní lásku. Ve druhém snímku a zároveň tomtéž příběhu, Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona, pak pozorujeme Eleanor, která se snaží překročit trosky zničeného vztahu a svým odchodem z něj najít sama sebe a ztracenou životní rovnováhu. Tyto dva subjektivně popisované pohledy dvou lidí vynikajícím způsobem ztvárnili James McAvoy a Jessica Chastain. Režisér Benson jejich obsazení komentoval: „Jakmile jsme přesvědčili Jessicu, hned jsem věděl, že chci, aby Conora hrál James McAvoy. Jejich propojení je pro film zásadní.“ (CinemArt)
    Žánry:DramaRomantický
    Režie:Ned Benson
    68%
    Jak je možné různě vnímat stejný příběh a krizi vztahu dvou lidí? Jak se liší jeho a její pohled na jednu a tutéž událost? Jak odlišně mohou vnímat společně prožitou tragédii? Odpověď hledá ojedinělý a ambiciózní koncept jednoho příběhu ve dvou filmech, jejichž název se liší jen jedním písmenkem: Zmizení Eleanor Rigbyové: On a Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona. Díky nim můžeme sledovat subjektivní prožívání lásky, emocí a vyrovnávání se s osobní tragédií. Režisér a scenárista Ned Benson natočil najednou dva filmy vyprávějící jeden a ten samý příběh, příběh dvou mladých lidí, Conora a Eleanor. Prožívají opravdovou lásku a štěstí. Společný život a radost z něj ale nečekaně protne osobní tragédie, na kterou nebyli a ani nemohli být připraveni. Jejich do té chvíle pevný vztah se v tom okamžiku hroutí. Conor a Eleanor na stejnou událost reagují pro ně nečekaně odlišným způsobem. Jsou zmatení, cítí se být druhým nepochopeni a opuštěni. Ve filmu Zmizení Eleanor Rigbyové: On, věnovaném především subjektivnímu pohledu Conora, sledujeme jeho usilovnou snahu spojit se s Eleanor, překonat vzájemné odcizení a společně obnovit jejich dříve tak intenzivní lásku. Ve druhém snímku a zároveň tomtéž příběhu, Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona, pak pozorujeme Eleanor, která se snaží překročit trosky zničeného vztahu a svým odchodem z něj najít sama sebe a ztracenou životní rovnováhu. Tyto dva subjektivně popisované pohledy dvou lidí vynikajícím způsobem ztvárnili James McAvoy a Jessica Chastain. Režisér Benson jejich obsazení komentoval: „Jakmile jsme přesvědčili Jessicu, hned jsem věděl, že chci, aby Conora hrál James McAvoy. Jejich propojení je pro film zásadní.“ (CinemArt)
    Žánry:DramaRomantický
    Režie:Ned Benson
    15
  17. Karneval duší
    Karneval duší (1962)
    Film
    • Filmbox+
    Do dušičkové nálady není dobré zhurta vpadnout jako oběšenec do propadla, spíš je třeba do ní rozvážně a ladně vklouznout jako skalpel do nebožtíka nebo rakev do pece. Právě takové vklouznutí nabízí divákům úvodní film dušičkového speciálu Otrlce, dnes již klasický horor Karneval duší. Snímek o mladé Mary, kterou po automobilové nehodě pronásleduje tajuplný cizinec s mrtvolnou tváří, se do dějin žánru zapsal jako neobvyklé dílo založené na pozvolném budování ponuré fantaskní atmosféry.
    67%
    Do dušičkové nálady není dobré zhurta vpadnout jako oběšenec do propadla, spíš je třeba do ní rozvážně a ladně vklouznout jako skalpel do nebožtíka nebo rakev do pece. Právě takové vklouznutí nabízí divákům úvodní film dušičkového speciálu Otrlce, dnes již klasický horor Karneval duší. Snímek o mladé Mary, kterou po automobilové nehodě pronásleduje tajuplný cizinec s mrtvolnou tváří, se do dějin žánru zapsal jako neobvyklé dílo založené na pozvolném budování ponuré fantaskní atmosféry.
    16
  18. Grand Canyon
    Grand Canyon (1991)
    Film
    Režisér Lawrence Kasdan se ve svých filmech soustřeďuje převážně na výpověď o své generaci. Tomuto tématu zůstává věrný i v Grand Canyonu. Uvažuje o podivném stavu, v němž se zmítá současná Amerika, zachvácená násilím a bezohledností. Děj se odehrává v Los Angeles a předjímá tragické události, jež se tu nedávno staly. Je mozaikou všednodenních osudů několika obyvatel podivného velkoměsta, v němž těsně vedle sebe koexistují přepych a brutální násilí. Dominantními prvky jasně zacíleného příběhu jsou však lidská sounáležitost a víra v rodinný život. Kasdan opět volí žánr smutné komedie; po počátečním nárazu se situace pozvolna uklidňuje a ústí v záměrně vyhrocený happy-end. Slavný Grand Canyon (Velký kaňon) slouží jako metafora pro vyjádření vztahu lidského jedince a mohutnosti přírody. Černošský autoopravář Simon právě tímto srovnáním argumentuje pochybujícímu, dobře situovanému právníkovi Mackovi, jemuž možná zachránil život. Z mužů se stávají přátelé a z lidí v jejich okolí protagonisté dalších epizod. Opakujícím se motivem je policejní helikoptéra, kroužící věčně nad městem: může registrovat některé situace, ale nemůže vidět za ně, nemůže pomoci prostému člověku v nouzi...
    67%
    Režisér Lawrence Kasdan se ve svých filmech soustřeďuje převážně na výpověď o své generaci. Tomuto tématu zůstává věrný i v Grand Canyonu. Uvažuje o podivném stavu, v němž se zmítá současná Amerika, zachvácená násilím a bezohledností. Děj se odehrává v Los Angeles a předjímá tragické události, jež se tu nedávno staly. Je mozaikou všednodenních osudů několika obyvatel podivného velkoměsta, v němž těsně vedle sebe koexistují přepych a brutální násilí. Dominantními prvky jasně zacíleného příběhu jsou však lidská sounáležitost a víra v rodinný život. Kasdan opět volí žánr smutné komedie; po počátečním nárazu se situace pozvolna uklidňuje a ústí v záměrně vyhrocený happy-end. Slavný Grand Canyon (Velký kaňon) slouží jako metafora pro vyjádření vztahu lidského jedince a mohutnosti přírody. Černošský autoopravář Simon právě tímto srovnáním argumentuje pochybujícímu, dobře situovanému právníkovi Mackovi, jemuž možná zachránil život. Z mužů se stávají přátelé a z lidí v jejich okolí protagonisté dalších epizod. Opakujícím se motivem je policejní helikoptéra, kroužící věčně nad městem: může registrovat některé situace, ale nemůže vidět za ně, nemůže pomoci prostému člověku v nouzi...
    17
  19. Kdo s koho
    Kdo s koho (1999)
    Film
    Maturantka Tracy Flicková (Reese Witherspoonová) je modelovou středoškolskou studentkou. Vzornou, iniciativní, ctižádostivou a chladně manipulující svým okolím, ať se jedná o spolužáky nebo pedagogy. Profesor McAllister (Matthew Broderick) ji nesnáší, ale současně je jí přitahován, i když ví, že si zahrává s ohněm. Když učitel zjistí, že Tracy ke svým trofejím hodlá přidat při nadcházejících studentských volbách i titul školní prezidentky, rozhodne se jí vytvořit náležité konkurenční prostředí... Režisér řeckého původu Alexander Payne (nar. 1961), který za svého mentora považuje českého emigranta Jiřího Weisse, upoutal pozornost celovečerním debutem Občanka Ruth o těhotné feťačce, jejíž nenarozené dítě se stane předmětem nátlaku dvou názorových skupin. Spolu se svým stálým spolupracovníkem Jimem Taylorem zpracoval pro svůj další snímek Kdo z koho (1999) román Toma Perrotty (jeho další kniha Jako malé děti byla rovněž úspěšně zfilmována) jako jízlivou satiru nejen na americký volební systém, ale také na záplavu bezduchých teenagerských veseloher. Snímek získal řadu ocenění především za svůj propracovaný scénář (mj. oscarovou nominaci a Cenu newyorských filmových kritiků) a také uznání za herecké výkony, mezi nimiž vévodí kreace Reese Witherspoonové v ústřední roli bezohledné manipulátorky, za niž byla vyznamenaná Cenou Národní společnosti filmových kritiků a nominací na Zlatý glóbus.
    67%
    Maturantka Tracy Flicková (Reese Witherspoonová) je modelovou středoškolskou studentkou. Vzornou, iniciativní, ctižádostivou a chladně manipulující svým okolím, ať se jedná o spolužáky nebo pedagogy. Profesor McAllister (Matthew Broderick) ji nesnáší, ale současně je jí přitahován, i když ví, že si zahrává s ohněm. Když učitel zjistí, že Tracy ke svým trofejím hodlá přidat při nadcházejících studentských volbách i titul školní prezidentky, rozhodne se jí vytvořit náležité konkurenční prostředí... Režisér řeckého původu Alexander Payne (nar. 1961), který za svého mentora považuje českého emigranta Jiřího Weisse, upoutal pozornost celovečerním debutem Občanka Ruth o těhotné feťačce, jejíž nenarozené dítě se stane předmětem nátlaku dvou názorových skupin. Spolu se svým stálým spolupracovníkem Jimem Taylorem zpracoval pro svůj další snímek Kdo z koho (1999) román Toma Perrotty (jeho další kniha Jako malé děti byla rovněž úspěšně zfilmována) jako jízlivou satiru nejen na americký volební systém, ale také na záplavu bezduchých teenagerských veseloher. Snímek získal řadu ocenění především za svůj propracovaný scénář (mj. oscarovou nominaci a Cenu newyorských filmových kritiků) a také uznání za herecké výkony, mezi nimiž vévodí kreace Reese Witherspoonové v ústřední roli bezohledné manipulátorky, za niž byla vyznamenaná Cenou Národní společnosti filmových kritiků a nominací na Zlatý glóbus.
    18
  20. Dcera
    Dcera (2015)
    Film
    Film o minulosti bez flashbacků. Děj strhujícího dramatu se odehrává během jednoho osudového týdne, kdy se Christian vrací do rodného města na svatbu svého otce Henryho. Setkává se s přítelem z mládí, Oliverem, který dříve pro Henryho pracoval. Christian postupně poznává Henryho rodinu, dceru Hedvigu, manželku Charlottu a otce Waltera... Odhalí dlouho pohřbené tajemství, které by je mohlo rozdělit. Tím, že se Christian snaží napravit křivdy minulosti, otřásá životy těch, jež před lety nechal za sebou. Drama natočené podle australské divadelní verze Ibsenovy Divoké kachny, zabývající se otázkou, zda je skutečně nutné odhalit nepříjemnou pravdu za každou cenu.
    67%
    Film o minulosti bez flashbacků. Děj strhujícího dramatu se odehrává během jednoho osudového týdne, kdy se Christian vrací do rodného města na svatbu svého otce Henryho. Setkává se s přítelem z mládí, Oliverem, který dříve pro Henryho pracoval. Christian postupně poznává Henryho rodinu, dceru Hedvigu, manželku Charlottu a otce Waltera... Odhalí dlouho pohřbené tajemství, které by je mohlo rozdělit. Tím, že se Christian snaží napravit křivdy minulosti, otřásá životy těch, jež před lety nechal za sebou. Drama natočené podle australské divadelní verze Ibsenovy Divoké kachny, zabývající se otázkou, zda je skutečně nutné odhalit nepříjemnou pravdu za každou cenu.
    19
  21. Tür, Die
    Tür, Die (2009)
    Film
    66%
    20
Které jsou top filmy na téma osobní krize? Ve filmovém žebříčku pro téma osobní krize s celkovým počtem 47 titulů vede těchto 5 nejlepších filmů: Hosté Večeře Páně, Noc, Opening Night, Popel a démant, Giulietta a duchové, s hlavními hvězdami, jako jsou: Gunnar Björnstrand, Ingrid Thulin, Max von Sydow, Gunnel Lindblom, Allan Edwall, Kolbjörn Knudsen. Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video, Disney+, Oneplay, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.