countcess_drella

Komentáře 35

Od nejnovějších
  1. C'mon C'mon
    C'mon C'mon (2021)
    10
    Je tento snímek bezchybný? To rozhodně ne. Je tento snímek něco, co jsme potřebovali po dvou letech nejistot a stresu, když ani nevíme, jak dlouho ještě takto budeme muset pokračovat? Rozhodně ano.
  2. Boží ruka
    Boží ruka (2021)
    8
    Lehce jinačí, než klasický Sorrentino. Ve filmu je použito mnohem méně diegetické hudby a až kýčovitých záběru (které i tak vypadají překrásně), než jsme byli zvyklí. Co však Boží ruka nedosahuje ve vizuálu dosahuje v tématech, kterých se dotýká. Film je totiž s největší pravděpodobností zatím nejdospělejší Sorrentino, a také režisérův nejvíce osobní snímek. Druhá polovina filmu je na mě až moc pomalá, avšak rozhodně se jedná o mnohem lepší film, než předchozí Oni a Silvio.
  3. Shoplifters of the World
    Shoplifters of the World (2017)
    10
    Tenhle film je hloupý a nudný. Pokud nejste fanoušci The Smiths nebo v sobě nemáte reflexi na dobu, kdy jste je milovali, tak film nedoporučuji. (Tohle je nejhorší film, který jsem kdy viděl)
  4. Cherry
    Cherry (2021)
    4
    Prvních 10 minut je film zábavný. Poté přijde cca 20 minut, kdy se na film budete dívat jako na zkoušku kolika filmových technik si všimnete. Pak přijde nuda, patos a přejezení se nudou. Takhle by vypadaly středoškolské studijní filmy, kdyby měly budget blockbusterů. I když to jsem možná urazil středoškolské studijní filmy.
  5. Festival pana Rifkina
    Festival pana Rifkina (2021)
    6
    Pouze jen další klasický Woody Allen. Myslím si, že Woody by už měl přemšlet o důchodu, přeci jen natáčet každoročně skoro tentýž film je již nuda a už nemůže vycházet ze svých hipsterských 70. let na Manhattonu. Postavy jsou sice někdy vtipně napsané, ale jejich rozhodnutí až moc předvídatelné. 2 a půl hvězdičky + půl hvězdičky za transtextuální scény, i když se jedná zrovna o nejkanoničtější díla.
  6. Malcolm & Marie
    Malcolm & Marie (2021)
    8
    Zajímavé téma, které však mohlo být daleko lépa zpracované, přeci jen se film nějak hýbe pořád dokola ve stylu: hádka-umíření-vyčítání-hádka, což na skoro dvouhodinovou stopáž opravdu nevystačí. Herecké výkony jsou však na velice dobré úrovni, i když Zendaya by mohla první polovinu filmu se pokud tvářit jinak, než jen jako namyšlený hipster a Washington by mohl znít daleko méně ve vyhrocených scénách, jako kdyby natáčel komedii. Snímek má také zajímavé přesahy o tom, jak neoliberalismus nakazil pohled mnoha kritiků na dnešní filmy, s čímž částečně souhlasím, ale přeci jen je trošku urážlivé, aby bilý Američan psal, jak je černochům jedno zda film je či není o rase.
  7. Svatá Maud
    Svatá Maud (2019)
    6
    Je až překvapivé, jak rychlý tento film je na to, že se ve filmu vlastně nic neděje. Nemůžete mít hororový/psychologický film, když 70 minut z 90 minutové snímku nemáte žádné napětí. Je zde sice kvalitní kamera a hlavně kvalitní herecké výkony (hlavně tedy hlavní postavy), ale to nevyváží nudu, kterou musíte prosedět. Radši můžu doporučit například film Possum nebo First Reformed.
  8. Lux Æterna
    Lux Æterna (2019)
    10
    Film jako umění skončil, už nemá smysl cokoliv natáčet. Ultra-meta-film byl natočen. Vy ostatní můžete jen doufat...
  9. Divoši
    Divoši (2017)
    10
    To tak se sejde Gaspar Noé s Davidem Cronenbergem na pivu. Už jsou lehce opilý, tak si k nim přisedne postarší muž, který se už na ně koukal od té doby, co si dali první rundu. Ten muž je Walerian Borowczyk. Začnou se spolu bavit, všechno vypadá krásně, ale začne zde být nějaké tření, což všichni cítí. Pak se přejde na kokain, který si Noé klasicky přinesl, ten všechny pořádně nabudí. No a pokračuje se u Borowczyka na bytě, kde začne obrovská orgie mezi muži, při které drsně onanuje Nicolas Winding Refn a všem zůčastněným dojde, že vlastně asi jsou ženy. Vše samozřejmě natáčí Betrand Mandico. No a takto bych popsal tento geniální snímek. Připravte se na nechutnou, sexuální a transhomosexuální hrátky předtím, než k tomuto filmu vůbec zasednete. Nebo si o něm nezjišťujte vůbec nic a budeme mile/znechuceně (každý podle sebe) překvapeni.
  10. Duše
    Duše (2020)
    10
    Přelomová pixarovka. Za prvé již díky svého dospělého příběhu, ale také tím, že se jedná o první Pixar film, ve kterém je hlavní postavou Afroameričan. A právě toto je asi má největší výtka vůči tomuto jinak skvělému filmu. Bohužel to, že hlavní postavou je Afroameričan nijak neovlivňuje příběh. Joe by klidně mohl být bílý nebo asijského původu, ale ve skutečnosti by se na příběhu nic nezměnilo (maximálně, že by Joeův sen nebyl hrát jazz, ale jiný hudební žánr). Netvrdím samozřejmě, že tento krok od Pixaru je špatný, jen si myslím, že na to, že se vsude psalo o tomto "odvážném" kroku, tak by měl tudíž fungovat jako daleko důležitější prvek než jen, animace hlavní postavy v Afroameričana. Každopádně se jedná o velice dospělý a krásný příběh o tom, proč jsme tady, proč má smysl existovat a proč i ta bolest někdy přijde. Až se lehce bojím, jak bude na tuto myšlenku reagovat dětské publikum, které ji možná nemusí pochopit. Bohužel nejsem již dítě a v mém okolí se ani žádné dítě ve věku, ve kterém by mohlo toto dílo pochopit nenachází.
  11. Squirmfest (1989)
    0
    Naprosto dokonalá metafora konzumentaristické společnosti. Pokud chcete vidět tvrdou realitu našeho světa, tak velice doporučuji. 10/10
  12. Kytice z tisíce a jedné noci
    Kytice z tisíce a jedné noci (1974)
    6
    Dílo sice hodnotím třemi hvězdičkami, ale moje hodnocení se pohybuje od 1 do 5. Tento film mi ukázal, že ČSFD musí přidat možnost "viděl". Nedokáži tento film ohodnotit. Poprvé v životě jsem film naprosto nepochopil. Nemyslím timto, že jsem nepochopil příběh, který je ve svém způsobu naprosto jednoduchý. Jedná se o myšlenku díla, které bohužel bylo nad moje mentální síly.
  13. Hausu
    Hausu (1977)
    10
    Objektivně, je to asi spíš 4/5, ale již dlouhou dobu jsem nezažil, abych si u filmu řekl: "Co se tu k*rva děje?". A jen z tohodle důvodu si Hausu zaslouží plný počet. Vůbec jsem nepochopil, ale všechno jsem si užil. Geniální.A kočička byla roztomilá, ani by mi nevadilo, kdybych jednu takovou démonickou kočičku měl.
  14. Aguirre, hněv Boží
    Aguirre, hněv Boží (1972)
    10
    Ve chvíli, kdy se Klaus Kinski podívá upřeně do kamery a prohlásí: "Když bude Aguirre chtít, aby ptáci padali mrtví ze stromů, tak ptáci budou padat mrtví ze stromů." moji osobu tak zlomila, že jsem nebyl schopen slova ještě půlhodiny po finální scéně. Jeden z nejvíce naturalistických filmů, které jsem kdy viděl. Nadfilm.
  15. Umučení Krista
    Umučení Krista (2004)
    2
    Naprosto odporný torture porn, který i mě jako nekřesťaňa naprosto urazil. Toto nemá s křesťanstvím nic společného. Jediné co můžu na tomto snímku vynést je zajímavá hudební vložka.
  16. Strom života
    Strom života (2011)
    8
    Upřímně se jedná o naprosto nehodnotitelné dílo. Malick zde nechává promlouvat svoji filozofii a víru na maximální úrovni. Já jako divák, který křesťanem není, nejsem schopen a ochoten plně přijímat myšlenky, které se zde tvůrce snaží podat. Jelikož s nima v plném znění nesouhlasím. Nevyznávám žádnou ze světových vír, mám vlastní názor na Boha a spiritualismus. Tudíž film hodnotím pouze jak krásně natočený je. Velice rychle ubíhá a je zde použita překrásná hudba. Ale před sledováním doporučuju se pořádně připravit. Hlavně pokud nejste právě křesťané.
  17. Turínský kůň
    Turínský kůň (2011)
    6
    Již při sledování Muže z Londýna jsem měl pocit, že Tarr se začíná až moc opakovat. Vše začalo Prokletím ve kterém si teprve stavěl půdu pod nohama. V Satanském tangu už přícházel na ten správný krásný styl, který byl dokončen v naprosto geinálních, překrásných a dokonalých Werckmeisterových harmoiích. A jako u Muže z Londýna i zde mám pocit, že Tarr se stal parodií sama sebe. Je to všechno krásné, pomalé a geniálně zvládnuté, ale možná to je ten problém. Přijde mi, že Tarr se zde už bojí experimentovat a nějak posunout svůj styl. Možná že to cítil i on sám a proto se rozhodl rozloučit tímto filmem. Každopádně ať už natočí, či nenatočí další film zbyde nám tu po něm geniální filmy, které ale někdy bohužel minou účinkem. Alespoň pro mne.
  18. Playgirls
    Playgirls (1994)
    8
    Tento film je extrémně, extrémně špatný. Proto cítím potřebu napsat komentář a obhájit své hodnocení. Do tohoto filmu jsem šel s očekáváním nejhoršího možného a díky toho jsem se u tohoto filmu královsky bavil jak moc velká blbost to je. Tudíž moje hodnocení je založeno na jak moc vtipné mi to přišlo. Český The Room? Velice pravděpodobně.
  19. Výměna
    Výměna (2008)
    4
    Klasický, ale v tomto případě i velice nudný, hollywoodský snímek. Co tento film nejvíce sráží je jeho délka. Tento film nám opravdu nemá tolik co říct, aby si ospravedlnil svoji dvou a půl hodinovou stopáž. Nijak se nedostaneme do hloubky postav. Proč dělají, co dělají. Kromě hlavní hrdinky samozřejmě. Musím vyzvyhnout kameru, která někdy pracuje opravdu zajímavě a scénu na farmě, která dokáže vtáhnout. Jinak zde proběhne tolik klišé prvků, až to hezké není. Mluvím o přesně načasované záchraně před elektrošoky nebo trhnutí se při vynesení rozsudku a dopadu kladiva. Herci zde hrají spíše průměrně a Angelina Jolie v některých scénách je až špatná. Rozhodně můžete 141 minut svého času strávit nad daleko lepšími a zajímavějšími snímky, než nad tímto (pod)průměrným.
  20. Final Cut - Dámy a pánové
    Final Cut - Dámy a pánové (2012)
    10
    Co říct jiného, než dokonalý film. Cinefilní mokrý sen. Naprosto užásná a dokonalá podívaná. Zde nejde o příběh, ten je vesměs vlastně naprosto jednoduchý a klasický. Dostane se na snad úplně všechny žánry na světě. A když zrovna vidíte scénu z filmu, který znáte, tak vám Vaše cinefilní srdíčko zaplesá. Ano možná je to snobská podívaná a podívaná spíše pro opravdové nerdy. Ale je to prostě dokonalé.
  21. Chata
    Chata (2019)
    6
    Naprosto vynikající kamera a zvuková stránka, které tvoří hutnou a tíživou atmosféru. Bohužel toto celé pohřbívá od druhé poloviny předvídatelný příběh a pocit, že se autoři až moc inspirovali Osvícením a Děsivým dědictvím. Škoda, první půlka mě opravdu dostala a zaujala.
  22. Grandhotel Budapešť
    Grandhotel Budapešť (2014)
    8
    Konečně Anderson, který se nebojí vlepit divákům facku svým humorem. I když ta facka je spíš pohlazení, stejně ji nečekáte. Trochu mě právě proto mrzí navrácení se k absurdnu v poslední části. Ale celkově jsem si film užil a zatím nejlepší Anderson, kterého můžete vidět.
  23. Taková zvláštní rodinka
    Taková zvláštní rodinka (2001)
    6
    No, tak jsem konečně dal šanci Andersonovi. Přiznám se, že jsem mu v něčem křivdil. Ale v něčem opravdu všechny vtipy padající na jeho hlavu jsou pravdivé. Ve filmu probíhá vynikající práce se stylem a snad nejlepší možný soundtrack. Ale zatímco u soundtracku je vše dotažené na sto procent (možná kromě Ramones scény), tak bohužel styl již pokulhává. Ano na všechno se krásně dívá, je to zajímavé a barevné. Ale divák se velice rychle vší to symetrií lehce přejí. Příběh sám o sobě je naprosto jednoduchý. Pobaví, ale musíte mít zrovna náladu na u srdíčka zahřívající film. Co mi, jako divákovi, nejvíce vadilo jsou ale šablonovité postavy a snaha o "černý" humor, který ale ve skutečnosti nikdy nikoho neurazí. *spoiler*Ani smrt pejska vám nepřijde smutná, protože hned se vlastně koupí nový.*spoiler* Všechny vtipy tedy končí na úrovni pousmání se a to je vše. Přiznám, že kdybych byl mladší a zrovna by začínaly moje hipsterské roky (tj. kolem 14), tak bych si Wesům styl asi zamiloval. Protože je to přesně to, co jsem miloval v té době. Ale bohužel jsem již starý na takto příběhově jednoduché filmy. Silných tři, ale pořád tři
  24. Uprchlík
    Uprchlík (1993)
    0
    Film, který jsem byl nucen zhlédnout několikrát kvůli školnímu úkolu. Možná za to může ta donucenost nebo moje záliba v artovních a indie snímcích. Ale tento film mě nudil k smrti. Ano, uznávám, že v době vydání mohl být zajímavý, ale opravdu kvalitní snímky v mých očích musí projít zkouškou času. A to Uprchlík nezvládá. Ať už se jedná o naprosto šablonovité postavy u kterých jsem přesně věděl, co řeknou, protože jsem tu samou větu slyšel předtím. Či k smíchu vybízející scény jako je například útěk z transportu, kdy Harrison Ford pětkrát po sobě uteče jisté smrti a k tomu ještě zachrání policistu. Náš profesor a pár mých spolužáků tvrdí, že tento film skvěle pracuje s neupřímnou narací a napětím. Ani jednou mě tento film nepřekvapil či mi ukázal scénu, kdy jsem si řekl: "Wow, co když toho hodného doktora fakt chytí?"
  25. Svatá hora
    Svatá hora (1973)
    10
    Tento film bude pro mě navždycky nejvlivnějším filmem. K filmu jsem se dostal skrz kamaráda a během dvou měsíců jsem Svatou horu zhlédl pětkrát. Tento film má podle mě pro káždého co říct. Ano je technicky možná průměrný, ale *spoiler* to je taky jedna z jeho myšlenek *spoiler*. Svatá hora je opravdu dvouhodinové myšlenkové putování na svatou horu sebe sama.
  26. Lady Bird
    Lady Bird (2017)
    6
    Film, který mě bohužel naprosto minul. Na projekci jsem byl se školou, ještě na střední. A přišlo mi, že film se snaží být až moc artsy na to, aby zaujal mainstream (což šlo vidět na mých spolužácích). Ale také se snaží být až moc mainstream na to, aby zaujal filmové fanoušky. K tomu mě naprosto iritovala právě Lady Bird, která se chovala jako naprostý fracek a její matky mi bylo daleko více líto a dokázal jsem se do ní vcítit daleko více, než do mladé nevybouřené dívky. Možná za to ale může to, že přece jen jsem muž a jako teenager jsem se choval přece jen trošku jinak. Mám v plánu dát filmu druhou šanci, protože A24 je moje neojblíbenější produkční studio, ale uvidím po Malých ženách. Jestli mě Greta Gerwig zaujme, když jí dám druhou šanci, či ne.
  27. Drive
    Drive (2011)
    10
    Oh ano. Můj oblíbenec Refn a jeho pravděpodobně divácky nejpřívětivější film, který natočil v Americe. Celým filmem se prolíná naprosto úžasná atmosféra, kterou ještě potrhuje skvětlý soundtrack a Goslingovo hraní smutného či ještě smutnějšího. Nejvíce působivé na filmu pak je, kdy v půlce se film změní z pomalého, jemného a romantického filmu v rychlou (na Refna 100%) a brutální jízdu. P.S.: Taky podle vás je Baby Driver naprostá kopie Drive, ale upravená pro širší publikum?
  28. Mazací hlava
    Mazací hlava (1977)
    10
    Kde začít u Davida Lynche. Spolu s Jodorowským můj nejoblíbenější režisér. Naprostá deprese, bezradnost a strach, kterou tento film způsobuje u diváka je naprosto úžasný. Film jsem poprvé objevil v patnácti letech a děkuji Lynchovi za otevření dvěří do světa surrealismu, kterému jsem propadl naprosto bezhlavě.