7.4

Lev Nikolajevič Tolstoj: Filmy a seriály

  • War and Peace
    War and Peace (1972)
    Seriál
    83%
    1
  • Voyna i mir
    Voyna i mir (1967)
    Film
    82%
    2
  • Vojna a mír III
    Vojna a mír III (1966)
    Film
    Holandsko, Rakousko, Itálie, Polsko, Španělsko i Německo byly pokořeny Napoleonem. 12. června 1812 překročila armáda velkého dobyvatele ruské hranice a začala vlastenecká válka. Vlast je v nebezpečí a mladý Péťa Rostov oznamuje rodičům svůj úmysl nastoupit vojenskou službu. Za těžkých bojů ruská vojska ustupují, hoří Vitebsk, Smolensk ... Před rozhodující borodinskou bitvou se vojáci, důstojníci, domobrana i polní maršál Kutuzov modlí k iverské ikoně Matky Boží. Ve svém sídle umírá starý kníže Bolkonskij. Mezi Natašou Rostovovou a Pierrem Bezuchovem vzniká důvěrný vztah.

    Toto gigantické, výpravné filmové dílo, natočené na motivy stejnojmenného románu velkého ruského spisovatele Lva Nikolajeviče Tolstého, vzbudilo nadšené ovace filmových kritiků po celém světě. K natáčení scén z bitev, jako například Bitvy u Borodina nebo požáru Moskvy v roce 1812, byla povolána pravidelná armáda a také jízdní pluk, vytvořený speciálně pro tento účel. Exteriérových natáčení se v davových scénách účastnilo více než 120 000 vojáků. Pro potřeby produkce bylo vytvořeno více než 35 000 kostýmů. Detaily z všedního, každodenního života v Rusku devatenáctého století, dobové kostýmy, společnost a její zvyky, psychologické portréty a hrdinství národa, sláva ruských zbraní – to vše přitahuje diváka stejnou měrou jako milostný příběh úchvatné Nataši Rostovové a knížete Andreje Bolkonského.
    Žánry:DramaVálečný
    81%
    Holandsko, Rakousko, Itálie, Polsko, Španělsko i Německo byly pokořeny Napoleonem. 12. června 1812 překročila armáda velkého dobyvatele ruské hranice a začala vlastenecká válka. Vlast je v nebezpečí a mladý Péťa Rostov oznamuje rodičům svůj úmysl nastoupit vojenskou službu. Za těžkých bojů ruská vojska ustupují, hoří Vitebsk, Smolensk ... Před rozhodující borodinskou bitvou se vojáci, důstojníci, domobrana i polní maršál Kutuzov modlí k iverské ikoně Matky Boží. Ve svém sídle umírá starý kníže Bolkonskij. Mezi Natašou Rostovovou a Pierrem Bezuchovem vzniká důvěrný vztah.

    Toto gigantické, výpravné filmové dílo, natočené na motivy stejnojmenného románu velkého ruského spisovatele Lva Nikolajeviče Tolstého, vzbudilo nadšené ovace filmových kritiků po celém světě. K natáčení scén z bitev, jako například Bitvy u Borodina nebo požáru Moskvy v roce 1812, byla povolána pravidelná armáda a také jízdní pluk, vytvořený speciálně pro tento účel. Exteriérových natáčení se v davových scénách účastnilo více než 120 000 vojáků. Pro potřeby produkce bylo vytvořeno více než 35 000 kostýmů. Detaily z všedního, každodenního života v Rusku devatenáctého století, dobové kostýmy, společnost a její zvyky, psychologické portréty a hrdinství národa, sláva ruských zbraní – to vše přitahuje diváka stejnou měrou jako milostný příběh úchvatné Nataši Rostovové a knížete Andreje Bolkonského.
    Žánry:DramaVálečný
    3
  • Vojna a mír
    Vojna a mír (2016)
    Minisérie
    Už se pomalu zdálo, že se životní štěstí obrátilo k Andreji Bolkonskému a jeho příteli Pierru Bezuchovi zády. Setkání s mladou a půvabnou Natašou však v Andrejovi dokázalo znovu probudit naději a vůli k životu. Andrejův otec však po synovi žádal roční odklad svatby, a tak jsou oba milenci od sebe odloučeni. A život je plný pokušení. To Pierre našel nový smysl života v konání dobra pro své poddané. Nad Ruskem se ovšem pomalu stahují mračna a blíží se osudový rok 1812, který celou zemi, naše hrdiny nevyjímaje, podrobí dosud nejtěžší zkoušce. (TV program)
    Režie:Tom Harper
    80%
    Už se pomalu zdálo, že se životní štěstí obrátilo k Andreji Bolkonskému a jeho příteli Pierru Bezuchovi zády. Setkání s mladou a půvabnou Natašou však v Andrejovi dokázalo znovu probudit naději a vůli k životu. Andrejův otec však po synovi žádal roční odklad svatby, a tak jsou oba milenci od sebe odloučeni. A život je plný pokušení. To Pierre našel nový smysl života v konání dobra pro své poddané. Nad Ruskem se ovšem pomalu stahují mračna a blíží se osudový rok 1812, který celou zemi, naše hrdiny nevyjímaje, podrobí dosud nejtěžší zkoušce. (TV program)
    Režie:Tom Harper
    4
  • Vojna a mír IV
    Vojna a mír IV (1967)
    Film
    Napoleonova armáda došla do Moskvy. V průběhu porady přijímá polní maršál Kutuzov nelehké rozhodnutí: ruská vojska musí ustoupit přes řeku Moskvu na Rjazaňskou cestu. Začal velký ústup obyvatel z města, které je pro každého Rusa svaté. Napoleon marně očekával uvítací delegaci se symbolickými klíči od Moskvy - vstoupil do vylidněného a téměř zcela vypáleného ruského hlavního města. Pierre Bezuchov se rozhodl anonymně zůstat v Moskvě, aby zabil Napoleona – on sám přitom buď zahyne, nebo ukončí neštěstí celé Evropy...

    Toto gigantické, výpravné filmové dílo, natočené na motivy stejnojmenného románu velkého ruského spisovatele Lva Nikolajeviče Tolstého, vzbudilo nadšené ovace filmových kritiků po celém světě. K natáčení scén z bitev, jako například Bitvy u Borodina nebo požáru Moskvy v roce 1812, byla povolána pravidelná armáda a také jízdní pluk, vytvořený speciálně pro tento účel. Exteriérových natáčení se v davových scénách účastnilo více než 120 000 vojáků. Pro potřeby produkce bylo vytvořeno více než 35 000 kostýmů. Detaily z všedního, každodenního života v Rusku devatenáctého století, dobové kostýmy, společnost a její zvyky, psychologické portréty a hrdinství národa, sláva ruských zbraní – to vše přitahuje diváka stejnou měrou jako milostný příběh úchvatné Nataši Rostovové a knížete Andreje Bolkonského.
    Žánry:Drama
    79%
    Napoleonova armáda došla do Moskvy. V průběhu porady přijímá polní maršál Kutuzov nelehké rozhodnutí: ruská vojska musí ustoupit přes řeku Moskvu na Rjazaňskou cestu. Začal velký ústup obyvatel z města, které je pro každého Rusa svaté. Napoleon marně očekával uvítací delegaci se symbolickými klíči od Moskvy - vstoupil do vylidněného a téměř zcela vypáleného ruského hlavního města. Pierre Bezuchov se rozhodl anonymně zůstat v Moskvě, aby zabil Napoleona – on sám přitom buď zahyne, nebo ukončí neštěstí celé Evropy...

    Toto gigantické, výpravné filmové dílo, natočené na motivy stejnojmenného románu velkého ruského spisovatele Lva Nikolajeviče Tolstého, vzbudilo nadšené ovace filmových kritiků po celém světě. K natáčení scén z bitev, jako například Bitvy u Borodina nebo požáru Moskvy v roce 1812, byla povolána pravidelná armáda a také jízdní pluk, vytvořený speciálně pro tento účel. Exteriérových natáčení se v davových scénách účastnilo více než 120 000 vojáků. Pro potřeby produkce bylo vytvořeno více než 35 000 kostýmů. Detaily z všedního, každodenního života v Rusku devatenáctého století, dobové kostýmy, společnost a její zvyky, psychologické portréty a hrdinství národa, sláva ruských zbraní – to vše přitahuje diváka stejnou měrou jako milostný příběh úchvatné Nataši Rostovové a knížete Andreje Bolkonského.
    Žánry:Drama
    5
  • Anna Karenina
    Anna Karenina (1977)
    Seriál
    Anna Karenina byl televizní adaptací románu Lva Tolstého z roku 1977 od BBC. Vypráví tragický příběh milostného vztahu mezi hrabětem Vronským a Annou Kareninou, vdanou ženou z vyšší vrstvy. Nicola Pagettová hraje roli Anny, mladé ženy, která je vdaná za muže o dvacet let staršího, a která začne vášnivý poměr s pohledným hrabětem Vronským (Stuart Wilson). Když Anna otěhotní, rozhodne se ukončit své manželství a provdat se za Vronského, ale opravdové štěstí se jí vyhýbá.
    79%
    Anna Karenina byl televizní adaptací románu Lva Tolstého z roku 1977 od BBC. Vypráví tragický příběh milostného vztahu mezi hrabětem Vronským a Annou Kareninou, vdanou ženou z vyšší vrstvy. Nicola Pagettová hraje roli Anny, mladé ženy, která je vdaná za muže o dvacet let staršího, a která začne vášnivý poměr s pohledným hrabětem Vronským (Stuart Wilson). Když Anna otěhotní, rozhodne se ukončit své manželství a provdat se za Vronského, ale opravdové štěstí se jí vyhýbá.
    6
  • Vojna a mír I
    Vojna a mír I (1966)
    Film
    Rok 1805. V Petrohradu vychází Manifest o vypovězení války Francii. Rusko se spojuje s Anglií a Rakouskem proti Napoleonovi Bonaparte, který již uchvátil půl Evropy … V salónu dvorní dámy carevny, Anny Šerer, v domech hraběte Rostova a knížete Bolkonského, na plesech i v salónech petěrburské a moskevské smetánky se s obavami hovořilo o vojenské akci proti – jak se domníval Pierre Bezuchov – největšímu člověku na světě. V Moskvě umírá starý hrabě Bezuchov a jeho syn – levoboček – získává moc nad obrovským majetkem. Kníže Andrej Bolkonskij, který nechal ženu Lízu v péči starého knížete, se stává pobočníkem generála Michaila Kutuzova. Padesátitisícová ruská armáda pod velením Kutuzova vstupuje na rakouské území, aby se spojila se svazovou armádou rakouského generála Macka a ke společnému postupu proti Napoleonovi. Čeká je bitva u Slavkova, od té doby nazývaná ,,bitvou tří císařů“. Toto gigantické, výpravné filmové dílo, natočené na motivy stejnojmenného románu velkého ruského spisovatele Lva Nikolajeviče Tolstého, vzbudilo nadšené ovace filmových kritiků po celém světě. K natáčení scén z bitev, jako například Bitvy u Borodina nebo požáru Moskvy v roce 1812 byla povolána pravidelná armáda a také jízdní pluk, vytvořený speciálně pro tento účel. Exteriérových natáčení se v davových scénách účastnilo více než 120 000 vojáků. Pro potřeby produkce bylo vytvořeno více než 35 000 kostýmů. Detaily z všedního, každodenního života v Rusku devatenáctého století, dobové kostýmy, společnost a její zvyky, psychologické portréty a hrdinství národa, sláva ruských zbraní – to vše přitahuje diváka stejnou měrou jako milostný příběh úchvatné Nataši Rostovové a knížete Andreje Bolkonského.
    Žánry:DramaVálečný
    78%
    Rok 1805. V Petrohradu vychází Manifest o vypovězení války Francii. Rusko se spojuje s Anglií a Rakouskem proti Napoleonovi Bonaparte, který již uchvátil půl Evropy … V salónu dvorní dámy carevny, Anny Šerer, v domech hraběte Rostova a knížete Bolkonského, na plesech i v salónech petěrburské a moskevské smetánky se s obavami hovořilo o vojenské akci proti – jak se domníval Pierre Bezuchov – největšímu člověku na světě. V Moskvě umírá starý hrabě Bezuchov a jeho syn – levoboček – získává moc nad obrovským majetkem. Kníže Andrej Bolkonskij, který nechal ženu Lízu v péči starého knížete, se stává pobočníkem generála Michaila Kutuzova. Padesátitisícová ruská armáda pod velením Kutuzova vstupuje na rakouské území, aby se spojila se svazovou armádou rakouského generála Macka a ke společnému postupu proti Napoleonovi. Čeká je bitva u Slavkova, od té doby nazývaná ,,bitvou tří císařů“. Toto gigantické, výpravné filmové dílo, natočené na motivy stejnojmenného románu velkého ruského spisovatele Lva Nikolajeviče Tolstého, vzbudilo nadšené ovace filmových kritiků po celém světě. K natáčení scén z bitev, jako například Bitvy u Borodina nebo požáru Moskvy v roce 1812 byla povolána pravidelná armáda a také jízdní pluk, vytvořený speciálně pro tento účel. Exteriérových natáčení se v davových scénách účastnilo více než 120 000 vojáků. Pro potřeby produkce bylo vytvořeno více než 35 000 kostýmů. Detaily z všedního, každodenního života v Rusku devatenáctého století, dobové kostýmy, společnost a její zvyky, psychologické portréty a hrdinství národa, sláva ruských zbraní – to vše přitahuje diváka stejnou měrou jako milostný příběh úchvatné Nataši Rostovové a knížete Andreje Bolkonského.
    Žánry:DramaVálečný
    7
  • Vojna a mír II
    Vojna a mír II (1966)
    Film
    Na svém prvním velkém plese se Nataša Rostovová seznámila s knížetem Andrejem Bolkonským. Zamilovali se do sebe a kníže Andrej přijíždí do domu Rostovových žádat o ruku mladé hraběnky. Získal svolení, ale z celé řady důvodů byla svatba odložena o rok. Nedlouho před vypršením stanoveného termínu uzavření sňatku se v salónu Elen Bezuchovové přiznává její bratr Anatol Kuragin k zoufalé lásce k Nataše. Nataša se rozhodne s Anatolem uprchnout. Uprchlíci jsou však včas zastaveni. Kníže Andrej ruší dohodu a vrací Nataše její dopisy i portrét.

    Toto gigantické, výpravné filmové dílo, natočené na motivy stejnojmenného románu velkého ruského spisovatele Lva Nikolajeviče Tolstého, vzbudilo nadšené ovace filmových kritiků po celém světě. K natáčení scén z bitev, jako například Bitvy u Borodina nebo požáru Moskvy v roce 1812, byla povolána pravidelná armáda a také jízdní pluk, vytvořený speciálně pro tento účel. Exteriérových natáčení se v davových scénách účastnilo více než 120 000 vojáků. Pro potřeby produkce bylo vytvořeno více než 35 000 kostýmů. Detaily z všedního, každodenního života v Rusku devatenáctého století, dobové kostýmy, společnost a její zvyky, psychologické portréty a hrdinství národa, sláva ruských zbraní – to vše přitahuje diváka stejnou měrou jako milostný příběh úchvatné Nataši Rostovové a knížete Andreje Bolkonského.
    Žánry:DramaOscarový
    77%
    Na svém prvním velkém plese se Nataša Rostovová seznámila s knížetem Andrejem Bolkonským. Zamilovali se do sebe a kníže Andrej přijíždí do domu Rostovových žádat o ruku mladé hraběnky. Získal svolení, ale z celé řady důvodů byla svatba odložena o rok. Nedlouho před vypršením stanoveného termínu uzavření sňatku se v salónu Elen Bezuchovové přiznává její bratr Anatol Kuragin k zoufalé lásce k Nataše. Nataša se rozhodne s Anatolem uprchnout. Uprchlíci jsou však včas zastaveni. Kníže Andrej ruší dohodu a vrací Nataše její dopisy i portrét.

    Toto gigantické, výpravné filmové dílo, natočené na motivy stejnojmenného románu velkého ruského spisovatele Lva Nikolajeviče Tolstého, vzbudilo nadšené ovace filmových kritiků po celém světě. K natáčení scén z bitev, jako například Bitvy u Borodina nebo požáru Moskvy v roce 1812, byla povolána pravidelná armáda a také jízdní pluk, vytvořený speciálně pro tento účel. Exteriérových natáčení se v davových scénách účastnilo více než 120 000 vojáků. Pro potřeby produkce bylo vytvořeno více než 35 000 kostýmů. Detaily z všedního, každodenního života v Rusku devatenáctého století, dobové kostýmy, společnost a její zvyky, psychologické portréty a hrdinství národa, sláva ruských zbraní – to vše přitahuje diváka stejnou měrou jako milostný příběh úchvatné Nataši Rostovové a knížete Andreje Bolkonského.
    Žánry:DramaOscarový
    8
  • Otec Sergej
    Otec Sergej (1978)
    Film
    Film natočený podle stejnojmenné novely Lva Tolstého. Hlavní postavou je kníže Stěpan Kasatskij, důstojník, horlivý a hrdý mladík – velký obdivovatel cara. Kasatskij se chystá oženit, ale v poslední chvíli se od nevěsty dozví, že byla milenkou samotného císaře. Kníže je hluboce zklamán společenským životem, skládá mnišský slib a opouští hlavní město. Víra v Boha měla zachránit jeho duši, ale vášně a světská pokušení Kasatského neopouštějí.
    Žánry:Drama
    77%
    Film natočený podle stejnojmenné novely Lva Tolstého. Hlavní postavou je kníže Stěpan Kasatskij, důstojník, horlivý a hrdý mladík – velký obdivovatel cara. Kasatskij se chystá oženit, ale v poslední chvíli se od nevěsty dozví, že byla milenkou samotného císaře. Kníže je hluboce zklamán společenským životem, skládá mnišský slib a opouští hlavní město. Víra v Boha měla zachránit jeho duši, ale vášně a světská pokušení Kasatského neopouštějí.
    Žánry:Drama
    9
  • Studio One
    Studio One (1948)
    Seriál
    77%
    10
  • 11
  • Voskresenije
    Voskresenije (1960)
    Film
    77%
    12
  • Kavkazský zajatec
    Kavkazský zajatec (1996)
    Film
    V inspiraci stejnojmennou povídkou Lva Nikolajeviče Tolstého je vyprávěn příběh ze současnosti odehrávající se na blíže neučeném místě Kavkazu. Dva ruští vojáci se dostanou do zajetí v domě starého horala, který je chce vyměnit za svého syna, uvrženého do ruského vězení. Filmová událost roku 1996.

    Do současnosti zasazený přepis klasické povídky Lva N. Tolstého Kavkazský zajatec (před 11 lety zvítězil na karlovarském festivalu) jen dokazuje, že některé příběhy jsou věčné, že se mění jedině vnější reálie. Snímek vypráví o dvou vojácích ruské armády, zajatých kavkazskými horaly. Jedním je starší, notně již zcyničtělý důstojník Saša (Oleg Meňšikov), pro něhož se armáda stala jediným domovem. Druhým je sotva odvedený mladíček Váňa (Sergej Bodrov ml.). Únosce, majestátně vyhlížející patriarcha Abdul (Džemal Sicharulidze), naivně věří, že tak dosáhne snaze propuštění svého syna, zajatého ruskými vojsky.

    V inscenačně úsporných tazích načrtává režisér Sergej Bodrov nejen vztahy mezi oběma zajatci, ale také konfrontuje ruskou "velkopanskou" mentalitu s kavkazskými horaly a jejich rodovým uspořádáním. Nezajímá jej pouze dobrodružná zápletka, související třeba s pokusy o útěk. Zjišťuje, že se střetávají dva rozlišné světy, které si nemohou porozumět. Bodrov sice nechce démonizovat či naopak obhajovat ani jednu stranu, spíše jej zajímá osudová spirála narůstajícího násilí, kdy jedna odvetná akce probouzí ještě ostřejší odezvu, avšak ruská armáda je přece jen vylíčena (aspoň ve svém důstojnickém sboru) jako figurky ovládané představou imperiální nadřazenosti. Hrdí a mlčenliví Kavkazané, jejichž svět ovšem také není přiblížen víc než v několika vnějších frázích (muslimská modlitba), však své konání motivují odedávnými zvyklostmi a není v něm prvek akutní osobní nenávisti (třeba později zabitý hlídač zajatců, kdysi odsouzený za zabití své nevěrné ženy na Sibiř a tam zbavený jazyka, by měl všechny důvody nenávidět Rusy, ale komunikuje s nimi bez jakékoli zášti, dokonce přechází i výzvy, aby si s nimi zazpíval - a notuje mručením).

    Svůj podíl na konečném vyznění má i kameraman Pavel Lebešev. Silné působivosti dosahují přírodní scenérie kavkazských hor, kde vesnička z leteckého pohledu připomíná vlaštovčí hnízda přilepená na příkrém úbočí. Také průhledy do aulu, jehož život tepe svým vlastním rytmem, obsahují hodně emocionality, prostředí, kde se svým způsobem zastavil čas a kde tradice krevní msty náhle narážejí na anonymitu viníků (ruská armáda), je ovšem postiženo velice krevnatě a s nepochybnou pokorou vůči lidem, jejichž klid narušila imperiální politika velkého souseda. (Jan Jaroš, LFŠ 2007)
    Žánry:DramaVálečný
    76%
    V inspiraci stejnojmennou povídkou Lva Nikolajeviče Tolstého je vyprávěn příběh ze současnosti odehrávající se na blíže neučeném místě Kavkazu. Dva ruští vojáci se dostanou do zajetí v domě starého horala, který je chce vyměnit za svého syna, uvrženého do ruského vězení. Filmová událost roku 1996.

    Do současnosti zasazený přepis klasické povídky Lva N. Tolstého Kavkazský zajatec (před 11 lety zvítězil na karlovarském festivalu) jen dokazuje, že některé příběhy jsou věčné, že se mění jedině vnější reálie. Snímek vypráví o dvou vojácích ruské armády, zajatých kavkazskými horaly. Jedním je starší, notně již zcyničtělý důstojník Saša (Oleg Meňšikov), pro něhož se armáda stala jediným domovem. Druhým je sotva odvedený mladíček Váňa (Sergej Bodrov ml.). Únosce, majestátně vyhlížející patriarcha Abdul (Džemal Sicharulidze), naivně věří, že tak dosáhne snaze propuštění svého syna, zajatého ruskými vojsky.

    V inscenačně úsporných tazích načrtává režisér Sergej Bodrov nejen vztahy mezi oběma zajatci, ale také konfrontuje ruskou "velkopanskou" mentalitu s kavkazskými horaly a jejich rodovým uspořádáním. Nezajímá jej pouze dobrodružná zápletka, související třeba s pokusy o útěk. Zjišťuje, že se střetávají dva rozlišné světy, které si nemohou porozumět. Bodrov sice nechce démonizovat či naopak obhajovat ani jednu stranu, spíše jej zajímá osudová spirála narůstajícího násilí, kdy jedna odvetná akce probouzí ještě ostřejší odezvu, avšak ruská armáda je přece jen vylíčena (aspoň ve svém důstojnickém sboru) jako figurky ovládané představou imperiální nadřazenosti. Hrdí a mlčenliví Kavkazané, jejichž svět ovšem také není přiblížen víc než v několika vnějších frázích (muslimská modlitba), však své konání motivují odedávnými zvyklostmi a není v něm prvek akutní osobní nenávisti (třeba později zabitý hlídač zajatců, kdysi odsouzený za zabití své nevěrné ženy na Sibiř a tam zbavený jazyka, by měl všechny důvody nenávidět Rusy, ale komunikuje s nimi bez jakékoli zášti, dokonce přechází i výzvy, aby si s nimi zazpíval - a notuje mručením).

    Svůj podíl na konečném vyznění má i kameraman Pavel Lebešev. Silné působivosti dosahují přírodní scenérie kavkazských hor, kde vesnička z leteckého pohledu připomíná vlaštovčí hnízda přilepená na příkrém úbočí. Také průhledy do aulu, jehož život tepe svým vlastním rytmem, obsahují hodně emocionality, prostředí, kde se svým způsobem zastavil čas a kde tradice krevní msty náhle narážejí na anonymitu viníků (ruská armáda), je ovšem postiženo velice krevnatě a s nepochybnou pokorou vůči lidem, jejichž klid narušila imperiální politika velkého souseda. (Jan Jaroš, LFŠ 2007)
    Žánry:DramaVálečný
    13
  • Zamrzlá země
    Zamrzlá země (2005)
    Film
    Nejdiskutovanější severský film tohoto roku odvážně a humorně popisuje moderní život a lidskou zranitelnost v současném Finsku. Silná témata, jako odvaha a nalézání těžké cesty k odpuštění, hrají ústřední roli ve vzájemně se prolínajících epizodách o nezaměstnanosti, alkoholismu, depresi a drogové závislosti. Podobně jako v krátké povídce Lva Tolstého Faux billet, která inspirovala klasický film Roberta Bressona L'argent (1983), film Paha maa sleduje cestu, na jejímž počátku je nespravedlnost. Ačkoliv je na počátku řetězce událostí padělaná bankovka, důležitější propojení mezi postavami a okolnostmi pramení z jejich práce (či z jejího nedostatku) a ze stresových situací, které v práci zažívají. Podobně jako jeho krajan Aki Kaurismäki zkoumá režisér Aku Louhimies lidský rozměr práce v mnoha jejích podobách. Kombinací psychologické jasnosti s citlivým pohledem na sociální problémy Paha maa v mnoha ohledech odkazuje na film Ulricha Seidla Psí dny. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:Drama
    74%
    Nejdiskutovanější severský film tohoto roku odvážně a humorně popisuje moderní život a lidskou zranitelnost v současném Finsku. Silná témata, jako odvaha a nalézání těžké cesty k odpuštění, hrají ústřední roli ve vzájemně se prolínajících epizodách o nezaměstnanosti, alkoholismu, depresi a drogové závislosti. Podobně jako v krátké povídce Lva Tolstého Faux billet, která inspirovala klasický film Roberta Bressona L'argent (1983), film Paha maa sleduje cestu, na jejímž počátku je nespravedlnost. Ačkoliv je na počátku řetězce událostí padělaná bankovka, důležitější propojení mezi postavami a okolnostmi pramení z jejich práce (či z jejího nedostatku) a ze stresových situací, které v práci zažívají. Podobně jako jeho krajan Aki Kaurismäki zkoumá režisér Aku Louhimies lidský rozměr práce v mnoha jejích podobách. Kombinací psychologické jasnosti s citlivým pohledem na sociální problémy Paha maa v mnoha ohledech odkazuje na film Ulricha Seidla Psí dny. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:Drama
    14
  • Anna Karénina
    Anna Karénina (2013)
    Minisérie
    Anna a Kitty. Dva životy. Jeden plný zoufalé vášně, který končí tragédií, druhý, existence, kterou láska naplnila skutečností. Dva osudy, které se prolínají a vytvářejí dva tak odlišné příběhy, a přesto žité ve snaze o stejnou touhu – najít lásku, která jim umožní být samy sebou, žít bez nutnosti přizpůsobovat se společenským předsudkům.
    Žánry:Drama
    73%
    Anna a Kitty. Dva životy. Jeden plný zoufalé vášně, který končí tragédií, druhý, existence, kterou láska naplnila skutečností. Dva osudy, které se prolínají a vytvářejí dva tak odlišné příběhy, a přesto žité ve snaze o stejnou touhu – najít lásku, která jim umožní být samy sebou, žít bez nutnosti přizpůsobovat se společenským předsudkům.
    Žánry:Drama
    15
  • Weiße Teufel, Der
    Weiße Teufel, Der (1930)
    Film
    Ivan Mozžuchin hraje "...prchlivého kavkazského horského vůdce, jehož iracionální chování upoutá pozornost cara. Ruský vládce doufá, že využije Hadži Murada jako prostředníka ve svých plánech na dobytí kavkazských horalů, ale zjistí, že s hrdinou se nedá tak snadno manipulovat. Hadži Murad zachrání krásnou Sairu ze spárů cara a vede povstání horského lidu proti despotickému vladaři." Netřeba dodávat, že film končí tragédií.
    73%
    Ivan Mozžuchin hraje "...prchlivého kavkazského horského vůdce, jehož iracionální chování upoutá pozornost cara. Ruský vládce doufá, že využije Hadži Murada jako prostředníka ve svých plánech na dobytí kavkazských horalů, ale zjistí, že s hrdinou se nedá tak snadno manipulovat. Hadži Murad zachrání krásnou Sairu ze spárů cara a vede povstání horského lidu proti despotickému vladaři." Netřeba dodávat, že film končí tragédií.
    16
  • Peníze
    Peníze (1983)
    Film
    Norbert je mladý muž, který rychle potřebuje peníze a získá od přítele Matriala padělanou pětisetfrankovou bankovku. Poté, co ji utratí ve fotografickém obchodě, jeho bezskrupulózní majitel se rozhodne ji poslat dál... Nešťastnou obětí se stává dobrosrdečný poslíček Yvon Targe, který nepozná, že je bankovka falešná. Je zatčen ve chvíli, kdy s ní chce zaplatit jídlo. Snaží se zažalovat fotografa, ale ten podplatí prodavače Luciena, aby o transakci s falešnou bankovkou mlčel. Kvůli tomuto skandálu ztratí Yvon práci. Ve snaze uživit rodinu se zaplete jako řidič auta, kterým chtějí uprchnout zločinci. Bohužel, loupež se nepovede a on skončí na tři roky ve vězení. V momentě, kdy je zatčen, jeho dítě umírá na záškrt a opustí ho manželka. Pod vlivem děsivých událostí se Yvon stane zlodějem, násilníkem a klidně i chladnokrevným vrahem...
    Žánry:DramaKrimi
    73%
    Norbert je mladý muž, který rychle potřebuje peníze a získá od přítele Matriala padělanou pětisetfrankovou bankovku. Poté, co ji utratí ve fotografickém obchodě, jeho bezskrupulózní majitel se rozhodne ji poslat dál... Nešťastnou obětí se stává dobrosrdečný poslíček Yvon Targe, který nepozná, že je bankovka falešná. Je zatčen ve chvíli, kdy s ní chce zaplatit jídlo. Snaží se zažalovat fotografa, ale ten podplatí prodavače Luciena, aby o transakci s falešnou bankovkou mlčel. Kvůli tomuto skandálu ztratí Yvon práci. Ve snaze uživit rodinu se zaplete jako řidič auta, kterým chtějí uprchnout zločinci. Bohužel, loupež se nepovede a on skončí na tři roky ve vězení. V momentě, kdy je zatčen, jeho dítě umírá na záškrt a opustí ho manželka. Pod vlivem děsivých událostí se Yvon stane zlodějem, násilníkem a klidně i chladnokrevným vrahem...
    Žánry:DramaKrimi
    17
  • Ta, která odešla
    Ta, která odešla (2016)
    Film
    • Edison
    • Magenta TV
    V roce 1997, poté, co strávila třicet let ve vězení, vstupuje Horácia do krajně odcizeného světa: její manžel zemřel a ačkoli se znovu spojila se svou dcerou, nemůže najít svého syna. Brzy však rozpozná, co se nezměnilo – moc a výsady elit. Ironií zůstává, že Horáciin bývalý aristokratický milenec Rodrigo, který zosnoval její uvěznění, je nyní sám lapen ve své zlaté kleci: stejně jako jeho bohatí přátelé, i on přestal vycházet z domu kvůli eskalaci únosů zaměřených na movité. Horácia se rozhodne této hysterie využít a připravuje pomstu. Filmový solitér Lav Diaz znovu rozvíjí téma filipínských dějin s vyčerpávající klinickou přesností a odhaluje temné proudy, které dodnes formují jeho zemi. Snímek Ta, která odešla, je pronikavou studií o propasti mezi chudými a bohatými, mezi minulostí a přítomností – Diaz zachycuje v těch nejmenších gestech zakotvenou historii institucionálních privilegií, spoluviny a arogance, které přispěly k propastným rozdílům v dnešní filipínské společnosti. Filmařská virtuozita a pečlivě artikulovaný „tichý vztek“ dělají z Diazovy novinky jeden z jeho nejlepších a nejsoucitnějších titulů. (Film Europe)
    Žánry:DramaRetro
    Režie:Lav Diaz
    71%
    V roce 1997, poté, co strávila třicet let ve vězení, vstupuje Horácia do krajně odcizeného světa: její manžel zemřel a ačkoli se znovu spojila se svou dcerou, nemůže najít svého syna. Brzy však rozpozná, co se nezměnilo – moc a výsady elit. Ironií zůstává, že Horáciin bývalý aristokratický milenec Rodrigo, který zosnoval její uvěznění, je nyní sám lapen ve své zlaté kleci: stejně jako jeho bohatí přátelé, i on přestal vycházet z domu kvůli eskalaci únosů zaměřených na movité. Horácia se rozhodne této hysterie využít a připravuje pomstu. Filmový solitér Lav Diaz znovu rozvíjí téma filipínských dějin s vyčerpávající klinickou přesností a odhaluje temné proudy, které dodnes formují jeho zemi. Snímek Ta, která odešla, je pronikavou studií o propasti mezi chudými a bohatými, mezi minulostí a přítomností – Diaz zachycuje v těch nejmenších gestech zakotvenou historii institucionálních privilegií, spoluviny a arogance, které přispěly k propastným rozdílům v dnešní filipínské společnosti. Filmařská virtuozita a pečlivě artikulovaný „tichý vztek“ dělají z Diazovy novinky jeden z jeho nejlepších a nejsoucitnějších titulů. (Film Europe)
    Žánry:DramaRetro
    Režie:Lav Diaz
    18
  • Black Sabbath
    Black Sabbath (1963)
    Film
    71%
    19
  • Anna Karenina
    Anna Karenina (2000)
    Seriál
    71%
    20
  • War and Peace
    War and Peace (2007)
    Seriál
    Velkolepá freska osudu několika ruských šlechtických rodin ve víru napoleonských válek podle stejnojmenného románu L. N. Tolstého. Nejnovější adaptace mistrovského románu Lva Nikolajeviče Tolstého se tentokrát ujal velkolepý evropský projekt osvědčené italské produkční dvojice Luky a Matilde Bernabeiových (např. projekt Imperium). Na osudech Nataši Rostovové, Andreje Bolkonského a Pierra Bezuchova a dalších šlechtických rodin se tak znovu vrací do doby velkolepé nádhery šlechtického Ruska za cara Alexandra I., kdy Napoleonovy expanzivní plány zasáhly citelně do životů milionů. Soukromé paláce petrohradské i moskevské šlechty, lásky i intriky vysoké společnosti, ale i bitevní pole napoleonských válek tak znovu ožívají pod vedením režiséra seriálu Roberta Dornhelma (Spartakus), s pomocnou režií zkušeného castingového specialisty Brendana Donnisona v největší evropské televizní koprodukci, na níž se podílely produkce Španělska, Polska, Ruska, Německa, Francie a jako hlavní producent Itálie. Čtyřdílný seriál se natáčel celých 20 týdnů na historických lokalitách v Rusku a Litvě, účastnilo se na něm kromě úctyhodného mezinárodního obsazení také 1 800 specialistů, 15 000 statistů a není bez zajímavosti, že mezi nimi i významný počet českých kaskadérů. V hlavních rolích mezinárodního obsazení uvidíme mladičkou Francouzku Clémence Poésyovou v roli Nataši a skvělého italského herce Alessia Boniho v roli Andreje. Ostatní role jsou obsazeny mezinárodními hvězdami, jako je např. Malcolm McDowell, Brenda Blethynová, Alexander Beyer a další. Vynikající původní hudbu k seriálu složil mezinárodně oceňovaný polský skladatel Jan A. P. Kaczmarek (Oscar za hudbu v roce 2005).
    70%
    Velkolepá freska osudu několika ruských šlechtických rodin ve víru napoleonských válek podle stejnojmenného románu L. N. Tolstého. Nejnovější adaptace mistrovského románu Lva Nikolajeviče Tolstého se tentokrát ujal velkolepý evropský projekt osvědčené italské produkční dvojice Luky a Matilde Bernabeiových (např. projekt Imperium). Na osudech Nataši Rostovové, Andreje Bolkonského a Pierra Bezuchova a dalších šlechtických rodin se tak znovu vrací do doby velkolepé nádhery šlechtického Ruska za cara Alexandra I., kdy Napoleonovy expanzivní plány zasáhly citelně do životů milionů. Soukromé paláce petrohradské i moskevské šlechty, lásky i intriky vysoké společnosti, ale i bitevní pole napoleonských válek tak znovu ožívají pod vedením režiséra seriálu Roberta Dornhelma (Spartakus), s pomocnou režií zkušeného castingového specialisty Brendana Donnisona v největší evropské televizní koprodukci, na níž se podílely produkce Španělska, Polska, Ruska, Německa, Francie a jako hlavní producent Itálie. Čtyřdílný seriál se natáčel celých 20 týdnů na historických lokalitách v Rusku a Litvě, účastnilo se na něm kromě úctyhodného mezinárodního obsazení také 1 800 specialistů, 15 000 statistů a není bez zajímavosti, že mezi nimi i významný počet českých kaskadérů. V hlavních rolích mezinárodního obsazení uvidíme mladičkou Francouzku Clémence Poésyovou v roli Nataši a skvělého italského herce Alessia Boniho v roli Andreje. Ostatní role jsou obsazeny mezinárodními hvězdami, jako je např. Malcolm McDowell, Brenda Blethynová, Alexander Beyer a další. Vynikající původní hudbu k seriálu složil mezinárodně oceňovaný polský skladatel Jan A. P. Kaczmarek (Oscar za hudbu v roce 2005).
    21
  • Anna Karenina
    Anna Karenina (2012)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    Anna Karenina (Keira Knightley) žije v lehce unaveném manželství s vysokým vládním úředníkem (Jude Law), s nímž má malého syna, a její pověst mezi petrohradskou smetánkou nemůže být lepší. Během cesty do Moskvy, kam jede navštívit bratra (Matthew Macfadyen), potká hraběnku Vronskou a na moskevském nástupišti se seznámí i s jejím synem (Aaron Taylor-Johnson), mladým ambiciózním důstojníkem. Letmé setkání stačí k tomu, aby mezi nimi přeskočila jiskra, která se záhy promění v požár, který ani jeden z nich nedokáže a ani nechce uhasit. Chtějí se „jen“ svobodně milovat, ale carské Rusko konce 19. století je vůči podobným excesům velmi netolerantní a umí to dát patřičně najevo. (oficiální text distributora)
    Režie:Joe Wright
    69%
    Anna Karenina (Keira Knightley) žije v lehce unaveném manželství s vysokým vládním úředníkem (Jude Law), s nímž má malého syna, a její pověst mezi petrohradskou smetánkou nemůže být lepší. Během cesty do Moskvy, kam jede navštívit bratra (Matthew Macfadyen), potká hraběnku Vronskou a na moskevském nástupišti se seznámí i s jejím synem (Aaron Taylor-Johnson), mladým ambiciózním důstojníkem. Letmé setkání stačí k tomu, aby mezi nimi přeskočila jiskra, která se záhy promění v požár, který ani jeden z nich nedokáže a ani nechce uhasit. Chtějí se „jen“ svobodně milovat, ale carské Rusko konce 19. století je vůči podobným excesům velmi netolerantní a umí to dát patřičně najevo. (oficiální text distributora)
    Režie:Joe Wright
    22
  • Vojna a mír
    Vojna a mír (1956)
    Film
    • iTunes

    Americký film Vojna a mír vznikl podle stejnojmenné předlohy spisovatele Lva Nikolajeviče Tolstého, která patří k nejrozsáhlejším románovým skladbám světové literatury. Vystupuje zde více než 250 postav hlavních a epizodických, ale obtížnost tohoto díla spočívá hlavně v tom, že zachycuje složitý společensko-historický vývoj. Odehrává se v době napoleonských válek a předkládá také vojensko-politický pohled na širší evropskou scénu.

    Režie:King Vidor
    69%

    Americký film Vojna a mír vznikl podle stejnojmenné předlohy spisovatele Lva Nikolajeviče Tolstého, která patří k nejrozsáhlejším románovým skladbám světové literatury. Vystupuje zde více než 250 postav hlavních a epizodických, ale obtížnost tohoto díla spočívá hlavně v tom, že zachycuje složitý společensko-historický vývoj. Odehrává se v době napoleonských válek a předkládá také vojensko-politický pohled na širší evropskou scénu.

    Režie:King Vidor
    23
  • Anna Kareninová
    Anna Kareninová (1935)
    Film
    • iTunes
    69%
    24
  • Anna Kareninová
    Anna Kareninová (1967)
    Film
    Pravděpodobně nejvydařenější adaptace slavného románu Lva Nikolajeviče Tolstého, který pojednává o morálce a postavení ženy v carském Rusku 19. století. Anna Karenina je krásná a inteligentní žena žijící ve spokojeném manželství. Její muž je bohatý, takže Anna netrpí materiálním nedostatkem – přesto se však začíná nudit. Při návštěvě rodiny svého bratra poznává mladého, ale lehkomyslného hraběte Vronského. Ten má sice známost s dívkou Kitty, ale elegantní Anna ho zcela okouzlí. Situace se vyhrotí, když Anna s Vronským otěhotní – teď už se o všem dozvídá i její muž a chce se s ní dát rozvést. Rozvodem by ale Anna přišla o syna Sergeje, kterého neskonale miluje, a proto odmítá. Po porodu však manžela i syna opouští a odjíždí s Vronským. Štěstí ale nedosáhne – časem se s milencem odcizují a Anně se navíc silně stýská po synovi. Lidé v jejím okolí ji vesměs odsuzují a Anna se cítí čím dál tím více osamělá. Duševně zcela vyčerpaná a zlomená žena nakonec vidí jediné východisko ve smrti a vrhá se pod vlak...

    (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaRomantický
    69%
    Pravděpodobně nejvydařenější adaptace slavného románu Lva Nikolajeviče Tolstého, který pojednává o morálce a postavení ženy v carském Rusku 19. století. Anna Karenina je krásná a inteligentní žena žijící ve spokojeném manželství. Její muž je bohatý, takže Anna netrpí materiálním nedostatkem – přesto se však začíná nudit. Při návštěvě rodiny svého bratra poznává mladého, ale lehkomyslného hraběte Vronského. Ten má sice známost s dívkou Kitty, ale elegantní Anna ho zcela okouzlí. Situace se vyhrotí, když Anna s Vronským otěhotní – teď už se o všem dozvídá i její muž a chce se s ní dát rozvést. Rozvodem by ale Anna přišla o syna Sergeje, kterého neskonale miluje, a proto odmítá. Po porodu však manžela i syna opouští a odjíždí s Vronským. Štěstí ale nedosáhne – časem se s milencem odcizují a Anně se navíc silně stýská po synovi. Lidé v jejím okolí ji vesměs odsuzují a Anna se cítí čím dál tím více osamělá. Duševně zcela vyčerpaná a zlomená žena nakonec vidí jediné východisko ve smrti a vrhá se pod vlak...

    (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaRomantický
    25
  • Otec Sergej
    Otec Sergej (1918)
    Film
    68%
    26
  • Živá mrtvola
    Živá mrtvola (1929)
    Film
    Ústřední postava hry, Fedor Protasov, je sužován přesvědčením, že si jeho žena Líza nikdy doopravdy nevybrala mezi ním a konvenčnějším Viktorem Kareninem, který usiloval o její ruku. Chce spáchat sebevraždu, ale nemá na to odvahu. Uteče ze svého života a nejprve se zaplete s cikány a naváže sexuální vztah s cikánskou zpěvačkou Masha.
    Žánry:Drama
    68%
    Ústřední postava hry, Fedor Protasov, je sužován přesvědčením, že si jeho žena Líza nikdy doopravdy nevybrala mezi ním a konvenčnějším Viktorem Kareninem, který usiloval o její ruku. Chce spáchat sebevraždu, ale nemá na to odvahu. Uteče ze svého života a nejprve se zaplete s cikány a naváže sexuální vztah s cikánskou zpěvačkou Masha.
    Žánry:Drama
    27
  • General Electric Theater
    General Electric Theater (1953)
    Seriál
    68%
    28
  • Slunce i v noci
    Slunce i v noci (1990)
    Film
    Film *Noční slunce*, natočený podle románu Lva Tolstého, vypráví příběh Sergia, šlechtice z 18. století, kterého hraje Julian Sands. Sergio má si vzít vévodkyni, kterou ztvárnila Nastassja Kinski. Když ale zjistí, že byla dříve královou milenkou, obrátí se zády ke společnosti a stane se mnichem. V poustevně se snaží odolat všem sexuálním pokušením, a brzy se proslaví jako zázračný léčitel. Nakonec podlehne mladé svůdnici, a protože ví, že si nezaslouží obdiv, opustí poustevnu a putuje jako bezdomovec.
    67%
    Film *Noční slunce*, natočený podle románu Lva Tolstého, vypráví příběh Sergia, šlechtice z 18. století, kterého hraje Julian Sands. Sergio má si vzít vévodkyni, kterou ztvárnila Nastassja Kinski. Když ale zjistí, že byla dříve královou milenkou, obrátí se zády ke společnosti a stane se mnichem. V poustevně se snaží odolat všem sexuálním pokušením, a brzy se proslaví jako zázračný léčitel. Nakonec podlehne mladé svůdnici, a protože ví, že si nezaslouží obdiv, opustí poustevnu a putuje jako bezdomovec.
    29
  • The Cossacks
    The Cossacks (1928)
    Film
    67%
    30
  • Anna Karenina
    Anna Karenina (1960)
    Film
    66%
    31
  • ITV Play of the Week
    ITV Play of the Week (1955)
    Seriál
    66%
    32
  • Anna Kareninová
    Anna Kareninová (1927)
    Film
    66%
    33
  • Kreutzerova sonáta
    Kreutzerova sonáta (1927)
    Film
    65%
    34
  • Lužinova obrana
    Lužinova obrana (2000)
    Film
    Ve dvacátých letech minulého století přijíždí do mondénního prostředí u italského jezera, kde se schází evropská smetánka, podivínský šachový génius Alexandr Lužin, aby zde sehrál svůj životní zápas. Šachy jsou pro něj celý jeho život - únik z reality, s níž se jen obtížně vyrovnává, jeho způsob komunikace s okolním světem i jediný smysl života - do okamžiku, kdy se setkává s Natálií. Natálie je mladá ruská aristokratka, jejímž jediným životním úkolem je co nejvhodnější sňatek - alespoň podle jejích rodičů. Matka se jí snaží přihrát pohledného, uhlazeného a majetného hraběte Jeana de Stassarda. Pak ale Natálie potká nevyzpytatelného, komplikovaného a impulsivního Lužina. Nejsložitější partie jeho života začíná, každý tah může ovlivnit jejich společnou budoucnost... LUŽINOVA OBRANA je po ANTONII, která v roce 1996 zvítězila v oscarovém klání v kategorii neanglicky mluvených filmů, dalším filmem nizozemské režisérky Marleen Gorrisové, uváděným v České republice. Jde o filmové ztvárnění stejnojmenného románu slavného spisovatele Vladimira Nabokova, jenž byl pro svoji mnohovrstevnost považován za nezfilmovatelný.
    Žánry:DramaRomantický
    64%
    Ve dvacátých letech minulého století přijíždí do mondénního prostředí u italského jezera, kde se schází evropská smetánka, podivínský šachový génius Alexandr Lužin, aby zde sehrál svůj životní zápas. Šachy jsou pro něj celý jeho život - únik z reality, s níž se jen obtížně vyrovnává, jeho způsob komunikace s okolním světem i jediný smysl života - do okamžiku, kdy se setkává s Natálií. Natálie je mladá ruská aristokratka, jejímž jediným životním úkolem je co nejvhodnější sňatek - alespoň podle jejích rodičů. Matka se jí snaží přihrát pohledného, uhlazeného a majetného hraběte Jeana de Stassarda. Pak ale Natálie potká nevyzpytatelného, komplikovaného a impulsivního Lužina. Nejsložitější partie jeho života začíná, každý tah může ovlivnit jejich společnou budoucnost... LUŽINOVA OBRANA je po ANTONII, která v roce 1996 zvítězila v oscarovém klání v kategorii neanglicky mluvených filmů, dalším filmem nizozemské režisérky Marleen Gorrisové, uváděným v České republice. Jde o filmové ztvárnění stejnojmenného románu slavného spisovatele Vladimira Nabokova, jenž byl pro svoji mnohovrstevnost považován za nezfilmovatelný.
    Žánry:DramaRomantický
    35
  • Anna Karenina
    Anna Karenina (1997)
    Film
    63%
    36
  • Anna Karenina
    Anna Karenina (1948)
    Film
    63%
    37
  • We Live Again
    We Live Again (1934)
    Film
    63%
    38
  • Anna Karenina
    Anna Karenina (2009)
    Minisérie
    62%
    39
  • Anna Karenina. Istorija Vronskogo
    Anna Karenina. Istorija Vronskogo (2017)
    Film
    Rok 1904. Rusko-japonská válka. Mandžusko. Ruská vojenská nemocnice zabere poloopuštěnou čínskou vesnici. Šéf nemocnice Sergej Karenin se dozví, že zraněný důstojník, kterého operuje, je hrabě Vronskij, kvůli kterému zemřela jeho matka Anna Kareninová a později nepřímo i jeho otec. Bez jakýchkoliv iluzí, a aniž by očekával, že dostane odpověď, Karenin položí Vronskému otázku, která ho celý život trápila: co přimělo jeho matku překročit hranici? Hrabě Vronskij po krátkém zdráhání souhlasí, že bude vyprávět dospělému synovi své milované příběh o tragické lásce, a u toho si uvědomí, že lidé si pamatují jen to, co si pamatovat chtějí.
    Žánry:Drama
    62%
    Rok 1904. Rusko-japonská válka. Mandžusko. Ruská vojenská nemocnice zabere poloopuštěnou čínskou vesnici. Šéf nemocnice Sergej Karenin se dozví, že zraněný důstojník, kterého operuje, je hrabě Vronskij, kvůli kterému zemřela jeho matka Anna Kareninová a později nepřímo i jeho otec. Bez jakýchkoliv iluzí, a aniž by očekával, že dostane odpověď, Karenin položí Vronskému otázku, která ho celý život trápila: co přimělo jeho matku překročit hranici? Hrabě Vronskij po krátkém zdráhání souhlasí, že bude vyprávět dospělému synovi své milované příběh o tragické lásce, a u toho si uvědomí, že lidé si pamatují jen to, co si pamatovat chtějí.
    Žánry:Drama
    40
  • Ivansxtc
    Ivansxtc (2000)
    Film
    Ivan Beckman, nejvyhledávanější hollywoodský agent, miláček a korunní princ La La Landu, je mrtev. Jak a proč se to stalo? Byly to drogy, vražda, nebo snad něco mnohem prozaičtějšího? Začínáme koncem a poté se katapultujeme o několik dní zpět na vrchol Ivanovy skvělé kariéry, kdy do své společnosti získává mezinárodní megahvězdu Dona Westa. Následně sledujeme Ivana skrze vzestupy, pády a extrémní excesy jeho posledních dnů.
    58%
    Ivan Beckman, nejvyhledávanější hollywoodský agent, miláček a korunní princ La La Landu, je mrtev. Jak a proč se to stalo? Byly to drogy, vražda, nebo snad něco mnohem prozaičtějšího? Začínáme koncem a poté se katapultujeme o několik dní zpět na vrchol Ivanovy skvělé kariéry, kdy do své společnosti získává mezinárodní megahvězdu Dona Westa. Následně sledujeme Ivana skrze vzestupy, pády a extrémní excesy jeho posledních dnů.
    41
  • Quale amore
    Quale amore (2006)
    Film
    Mladý muž jménem Andrea, pocházející z buržoazní rodiny v Luganu a pohybující se ve světě vysokých financí, se zamiluje do krásné pianistky Antonie. Antonia opouští svou slibnou kariéru kvůli lásce, kterou k němu cítí. Zanedlouho však Andrea začne žárlit, což přeroste v vražednou posedlost. Svou vášeň se mladík svěří neznámému muži na letišti při čekání na let.
    Žánry:Drama
    58%
    Mladý muž jménem Andrea, pocházející z buržoazní rodiny v Luganu a pohybující se ve světě vysokých financí, se zamiluje do krásné pianistky Antonie. Antonia opouští svou slibnou kariéru kvůli lásce, kterou k němu cítí. Zanedlouho však Andrea začne žárlit, což přeroste v vražednou posedlost. Svou vášeň se mladík svěří neznámému muži na letišti při čekání na let.
    Žánry:Drama
    42
  • Piekna nieznajoma
    Piekna nieznajoma (1993)
    Film
    Cizinci ve vlaku. Koncem roku 1916 upoutá statečný a idealistický ruský důstojník pozornost svých nadřízených, když se v nočním klubu postaví Rasputinovi. Je požádán, aby převezl důležité dokumenty z Petrohradu do Stockholmu vlakem uprostřed zimy, což je nebezpečná mise. Ve voze první třídy mohou být špioni a krátce po odjezdu vlaku prohledá muž z vedlejšího kupé Obozovova zavazadla. Přiblíží se k němu krásná cizinka, žena starší než on, která je na koncertním turné; začíná hra na kočku a myš, kde patriotismus a emoce stojí někdy na opačných stranách. Dokáže Obozov naplnit aféru, dostat se do Stockholmu a udržet si své ideály?
    58%
    Cizinci ve vlaku. Koncem roku 1916 upoutá statečný a idealistický ruský důstojník pozornost svých nadřízených, když se v nočním klubu postaví Rasputinovi. Je požádán, aby převezl důležité dokumenty z Petrohradu do Stockholmu vlakem uprostřed zimy, což je nebezpečná mise. Ve voze první třídy mohou být špioni a krátce po odjezdu vlaku prohledá muž z vedlejšího kupé Obozovova zavazadla. Přiblíží se k němu krásná cizinka, žena starší než on, která je na koncertním turné; začíná hra na kočku a myš, kde patriotismus a emoce stojí někdy na opačných stranách. Dokáže Obozov naplnit aféru, dostat se do Stockholmu a udržet si své ideály?
    43
  • Boxing Day
    Boxing Day (2012)
    Film
    Podnikatel v problémech a s dluhy opouští svou rodinu hned po Vánocích, aby se pustil do lukrativního obchodu s nemovitostmi, který by mohl vyřešit všechny jeho problémy: nákup zabavených nemovitostí od bank za zlomek jejich hodnoty, minimální náklady na opravu a následný prodej s velkým ziskem. Najme si místního řidiče na 24 hodin, aby ho vozil po horské oblasti, ale s příchodem noci a zhoršujícím se počasím auto uvízne na zledovatělé silnici a muži čelí nejistému osudu.
    Žánry:Drama
    58%
    Podnikatel v problémech a s dluhy opouští svou rodinu hned po Vánocích, aby se pustil do lukrativního obchodu s nemovitostmi, který by mohl vyřešit všechny jeho problémy: nákup zabavených nemovitostí od bank za zlomek jejich hodnoty, minimální náklady na opravu a následný prodej s velkým ziskem. Najme si místního řidiče na 24 hodin, aby ho vozil po horské oblasti, ale s příchodem noci a zhoršujícím se počasím auto uvízne na zledovatělé silnici a muži čelí nejistému osudu.
    Žánry:Drama
    44
  • Kreutzer Sonata, The
    Kreutzer Sonata, The (2008)
    Film
    56%
    45
  • Oborona Sevastopolja
    Oborona Sevastopolja (1911)
    Film
    První film v historii, který byl natočen dvěma kamerami. Odehrává se v letech 1854-1855 v Sevastopolu a Jaltě během Krymské války. Admirálové Kornilov (Mozžuchin) a Nachimov (Gromov) organizují obranu během obléhání Sevastopolu. Oba admirálové jsou v bitvě zabiti a město Sevastopol je obsazeno spojenectvím britských, francouzských, sardinských a tureckých vojsk. Legendární čin námořníka Košky (Semenov) byl inscenován v původní lokaci. Tento 100 minut dlouhý film měl premiéru v roce 1911 v Livadijském paláci v Jaltě pro cara Mikuláše II.
    56%
    První film v historii, který byl natočen dvěma kamerami. Odehrává se v letech 1854-1855 v Sevastopolu a Jaltě během Krymské války. Admirálové Kornilov (Mozžuchin) a Nachimov (Gromov) organizují obranu během obléhání Sevastopolu. Oba admirálové jsou v bitvě zabiti a město Sevastopol je obsazeno spojenectvím britských, francouzských, sardinských a tureckých vojsk. Legendární čin námořníka Košky (Semenov) byl inscenován v původní lokaci. Tento 100 minut dlouhý film měl premiéru v roce 1911 v Livadijském paláci v Jaltě pro cara Mikuláše II.
    46
  • Agi Murad il diavolo bianco
    Agi Murad il diavolo bianco (1959)
    Film
    54%
    47
  • Resurrection
    Resurrection (1909)
    Film
    53%
    48
  • Two Jacks
    Two Jacks (2012)
    Film
    45%
    49

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.