

Nejnovější články
- 23. 2. 2025Jsou katastrofické filmy esencí Hollywoodu? Trvalý společný znak říká, že rozhodně
- 16. 3. 2023Nejen Jurský park. Filmy s dinosaury mají dlouhou tradici, zahrnují dobrodružné skvosty i příšerné škváry
- 8. 3. 2023Staletý hollywoodský blockbuster se vrací do kin. Douglas Fairbanks ve Zloději z Bagdádu zazářil
- 8. 2. 2023Rasistické Zrození národa publikum milovalo i nenávidělo. Vytříbený filmový styl překryla odpudivá propaganda
- 3. 2. 2023Známé i neznámé americké remaky skandinávských filmů. Thrillery, dramata, komedie i dívka, co uzvedne koně
- 14. 1. 2023Mezi nejlepšími filmy z roku 1923 jsou krkolomné grotesky, Chaplinův dramatický neúspěch, biblický opus i tři minuty abstrakce
- 18. 12. 2022Kristova cesta filmovým plátnem napříč historií kinematografie. Adorace i alternativní výklad bible, na Vánoce jako když najdete
David Wark Griffith: Nejlepší filmy a seriály
David Wark Griffith: Filmy a pořady 701
Dodatečné informace
LaGrange, Kentucky, Spojené státy americké
Hollywood, Kalifornie, USA
Další články
- 19. 11. 2022Ejzenštejnova Stávka je i téměř po sto letech opojná a strhující. Geniální výkřik propagandy navíc nutí k zamyšlení
Snímky z 20. let bývají vzrušující pro filmové historiky, avšak běžné publikum u nich pociťuje zub času až příliš silně. Přesto existují výjimky, které dokázaly zestárnout s takovou grácií, že dodnes nechávají diváckou obec v němém úžasu. Platí to třeba pro řadu děl Sergeje Ejzenštejna včetně jeho prvotiny Stávka. Navzdory faktu, že ideologie těchto filmů je značně pomýlená.
- 15. 11. 2022Vymírají filmové hvězdy? Hollywoodská sláva je pomíjivá pro jedince i historicky
- 13. 10. 2022Sto let Robina Hooda na filmovém plátně. Legendární zbojník byl šprýmař, gangster i liška a teď ho můžete opět vidět v kině
- 23. 6. 2020Komentáře týdne: Woody Harrelson v roli superhrdiny? Vynikající
- 21. 2. 2020Film, pro který se zabíjelo, budí kontroverze i po 40 letech
- 10. 11. 2019Jsou filmy horší než dříve?
Filmový podzim roku 2019 se zatím nesl ve znamení kontroverze kolem Nabarveného ptáčete, úspěchu Jokera, finančního selhání Blížence nebo jedné velké internetové diskuze. Tušíte správně, rozpoutal ji Martin Scorsese a týká se postavení marvelovských filmů v domnělém kvalitativním měřítku kinematografie. Je to diskuze možná zhola zbytečná, ale na druhou stranu dává podnět k zamyšlení, jak to s vývojem kinematografie jako takové vlastně vypadá.