Jared Leto: Filmy a seriály
Jared Leto je herec známý svou extrémní oddaností metodickému herectví, díky kterému se proměňuje do svých rolí až na hranici fyzických možností. Vedle herectví je také frontmanem úspěšné kapely Thirty Seconds to Mars. Jeho kariéra odstartovala v 90. letech v televizním seriálu Můj takzvaný život, ale brzy se prosadil i ve filmu. Mezi jeho nejvýznamnější role patří zničující výkon ve Requiem za sen (2000), transformace v Klubu poslední naděje (2013), která mu vynesla Oscara i ikonická vedlejší role v kultovním thrilleru Americké psycho (2000).
Jared Leto: Klub poslední naděje
Ve filmu Klub poslední naděje (Dallas Buyers Club, 2013) ztvárnil Jared Leto roli Rayona, transgender ženy, která trpí AIDS a spojí se s hlavním hrdinou Ronem Woodroofem (Matthew McConaughey) ve snaze získat alternativní léčbu. Leto pro roli podstoupil drastickou fyzickou proměnu – zhubl přes 13 kilogramů, nosil ženské oblečení a neustále zůstával ve své postavě i mimo natáčení. Jeho výkon mu vynesl Oscara za nejlepší mužský herecký výkon ve vedlejší roli. Kritici chválili jeho citlivý a realistický přístup k postavě, která mohla snadno sklouznout k stereotypnímu zobrazení.
Jared Leto: Requiem za sen
V psychologickém dramatu Requiem za sen (Requiem for a Dream, 2000) se Jared Leto objevil jako Harry Goldfarb, mladík propadající drogové závislosti. Film sleduje jeho pomalý pád do destrukce spolu s jeho přítelkyní (Jennifer Connelly) a matkou (Ellen Burstyn).
Leto se pro roli podrobil extrémnímu metodickému herectví – zhubl téměř 12 kilogramů, přestal mluvit se svými přáteli a ponořil se do života skutečných závislých. Výsledkem je jedna z nejtrýznivějších a nejrealističtějších studií závislosti v moderní kinematografii. Jeho výkon je syrový a emocionálně vyčerpávající, což z filmu dělá nesmírně silný zážitek.
Jared Leto: Americké psycho
V kultovním thrilleru Americké psycho (American Psycho, 2000) se Jared Leto objevil v roli Paula Allena, bohatého a povrchního manažera, který se stává jednou z obětí sériového vraha Patricka Batemana (Christian Bale). Jedna z nejznámějších scén filmu zachycuje Batemanovu brutální vraždu Allena za zvuků písně Hip to Be Square od Hueyho Lewise & The News. Přestože Leto má v příběhu vedlejší roli, jeho postava symbolizuje svět prázdné konzumní kultury 80. let, proti níž Bateman svou vlastní zvrácenou logikou „bojuje“.