Žebříčky

Nejlepší filmy na téma: dvojznačnost

  1. Gilda
    Gilda (1946)
    Film
    • iTunes

    Troufám si tvrdit, že filmovou Gildu zná většina lidí zprostředkovaně díky citaci z Darabontova Vykoupení z věznice Shawshank. Ovšem noir společnosti Columbia divákovi nabízí mnohem víc než jen onu ikonickou scénu, v níž Rita Hayworth pohodí svými charakteristickými kadeřemi. V první řadě to jsou skvěle vykreslené vztahy mezi postavami, jejichž jednání je motivováno tu ryzí láskou, tu chorobnou žárlivostí. S tím souvisí na jedničku fungující chemie ústředního milostného trojúhelníku, kdy to mnohdy jiskří nejen mezi Gildou a Johnnym (Ford), ale i mezi Johnnym a Ballinem (Macready). Kameraman Rudolph Maté se pak postaral o precizně nasvícené a mistrně inscenované kompozice. Ale nakonec se stejně musíme vrátit k Ritě Hayworth, které Gilda doslova změnila život. Sama herečka poznamenala: „Muži chodí do postele s Gildou a probouzejí se vedle mě.“ (Milan Hain, Noir Film Kokořín)

    78%

    Troufám si tvrdit, že filmovou Gildu zná většina lidí zprostředkovaně díky citaci z Darabontova Vykoupení z věznice Shawshank. Ovšem noir společnosti Columbia divákovi nabízí mnohem víc než jen onu ikonickou scénu, v níž Rita Hayworth pohodí svými charakteristickými kadeřemi. V první řadě to jsou skvěle vykreslené vztahy mezi postavami, jejichž jednání je motivováno tu ryzí láskou, tu chorobnou žárlivostí. S tím souvisí na jedničku fungující chemie ústředního milostného trojúhelníku, kdy to mnohdy jiskří nejen mezi Gildou a Johnnym (Ford), ale i mezi Johnnym a Ballinem (Macready). Kameraman Rudolph Maté se pak postaral o precizně nasvícené a mistrně inscenované kompozice. Ale nakonec se stejně musíme vrátit k Ritě Hayworth, které Gilda doslova změnila život. Sama herečka poznamenala: „Muži chodí do postele s Gildou a probouzejí se vedle mě.“ (Milan Hain, Noir Film Kokořín)

    1
  2. Cure
    Cure (1997)
    Film
    76%
    2
  3. Barton Fink
    Barton Fink (1991)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    Píše se rok 1941 a mladý neurotický scenárista prožívá v nehostinném hotýlku mučivý existenciální zápas při psaní scénáře na objednávku hysterického šéfa hollywoodského studia, nucený přitom odložit vlastní autorská kritéria. Jeho jediným přítelem v osamocení a prázdnotě je tlustý pojišťovací agent z vedlejšího pokoje, ironicky krásná, permanentně indisponovaná postava. Atmosféra je plná tajemství, stínů a Finkových obsesí. Film je proložen množstvím zvukových a obrazových znaků (makrodetaily, zvláštní záběry). Interiéry i exteriéry jsou důsledně stylizované (světlé barvy prostředí spjatého s vedením studia, resp. pochmurné červenohnědé odstíny a pološero Finkova působiště). Sugestivnost pohybů kamery (bratři Coenové se ve všech svých filmech famózními jízdami kamery těší z kinematografických možností), herectví a zvuku (zvuková rovina je povýšena do neobvyklé významové polohy) dramatizuje banality a vytváří falešné napětí s absurdními zvraty. Film je jakousi kombinací Kafky, Hitchcocka a Harolda Lloyda. Bratři Coenové ve svých znamenitých dílech představují vtipný surrealismus dneška, baví se hrou citátů, rafinovaností a klišé. Jejich absurdní noční můry plné krutosti a černého humoru prozrazují zájem o klasický film noir a drsnou školu a vytvářejí stylově vycizelovaný, skeptický obraz lidské existence. Lehké komediální nadsázce jejich filmů odpovídá částečně exaltovaný herecký projev i občasná, s kýčem hraničící symbolika. Patří k čelným představitelům podnětného proudu amerického nezávislého filmu. Film byl roku 1992 nominován na Oscara v kategoriích výprava, kostýmy, mužský herecký výkon ve vedlejší roli (Michael Lerner).
    Režie:Joel Coen
    76%
    Píše se rok 1941 a mladý neurotický scenárista prožívá v nehostinném hotýlku mučivý existenciální zápas při psaní scénáře na objednávku hysterického šéfa hollywoodského studia, nucený přitom odložit vlastní autorská kritéria. Jeho jediným přítelem v osamocení a prázdnotě je tlustý pojišťovací agent z vedlejšího pokoje, ironicky krásná, permanentně indisponovaná postava. Atmosféra je plná tajemství, stínů a Finkových obsesí. Film je proložen množstvím zvukových a obrazových znaků (makrodetaily, zvláštní záběry). Interiéry i exteriéry jsou důsledně stylizované (světlé barvy prostředí spjatého s vedením studia, resp. pochmurné červenohnědé odstíny a pološero Finkova působiště). Sugestivnost pohybů kamery (bratři Coenové se ve všech svých filmech famózními jízdami kamery těší z kinematografických možností), herectví a zvuku (zvuková rovina je povýšena do neobvyklé významové polohy) dramatizuje banality a vytváří falešné napětí s absurdními zvraty. Film je jakousi kombinací Kafky, Hitchcocka a Harolda Lloyda. Bratři Coenové ve svých znamenitých dílech představují vtipný surrealismus dneška, baví se hrou citátů, rafinovaností a klišé. Jejich absurdní noční můry plné krutosti a černého humoru prozrazují zájem o klasický film noir a drsnou školu a vytvářejí stylově vycizelovaný, skeptický obraz lidské existence. Lehké komediální nadsázce jejich filmů odpovídá částečně exaltovaný herecký projev i občasná, s kýčem hraničící symbolika. Patří k čelným představitelům podnětného proudu amerického nezávislého filmu. Film byl roku 1992 nominován na Oscara v kategoriích výprava, kostýmy, mužský herecký výkon ve vedlejší roli (Michael Lerner).
    Režie:Joel Coen
    3
  4. Loni v Marienbadu
    Loni v Marienbadu (1961)
    Film
    76%
    4
  5. Stopaři
    Stopaři (1956)
    Film
    • iTunes
    75%
    5
  6. Neviňátka
    Neviňátka (1961)
    Film
    75%
    6
  7. Ples příšer
    Ples příšer (2001)
    Film
    • HBO Max
    • iTunes

    Hank Grotowski je bachař pracující v oddělení pro odsouzené na smrt. Pracoval tady už jeho otec a současně tu dělá i syn Sonny. Celá rodina má rasistické sklony, Hankova manželka spáchala sebevraždu stejně jako jeho matka a Hankův vztah s otcem je stejně katastrofální jako se synem. Citově strádající Sonny si nakonec dobrovolně vezme život a Hank okamžitě opouští zaměstnání. Ještě předtím však oba asistují u popravy černošského vězně Lawrence Musgrovea, jenž po sobě zanechává otylého syna a pohlednou manželku Leticii, s níž se Hank náhodou seznámí. Pracuje totiž jako servírka v restauraci, kde se občas stavuje na šálek kávy. Jednou večer ji odveze domů a po pár skleničkách se jejich letmé přátelství zvrhne ve vášnivou romanci. Až ráno se Hank z fotografie dozvídá, s kým měl tu čest. To, že asistoval u popravy jejího manžela, však Leticii raději zamlčí. Je však jen otázkou času, kdy na choulostivé okolnosti nového vztahu přijde sama.

    Herečka Halle Berryová byla za svůj výkon oceněna Oscarem a Stříbrným medvědem na MFF v Berlíně 2002.

    75%

    Hank Grotowski je bachař pracující v oddělení pro odsouzené na smrt. Pracoval tady už jeho otec a současně tu dělá i syn Sonny. Celá rodina má rasistické sklony, Hankova manželka spáchala sebevraždu stejně jako jeho matka a Hankův vztah s otcem je stejně katastrofální jako se synem. Citově strádající Sonny si nakonec dobrovolně vezme život a Hank okamžitě opouští zaměstnání. Ještě předtím však oba asistují u popravy černošského vězně Lawrence Musgrovea, jenž po sobě zanechává otylého syna a pohlednou manželku Leticii, s níž se Hank náhodou seznámí. Pracuje totiž jako servírka v restauraci, kde se občas stavuje na šálek kávy. Jednou večer ji odveze domů a po pár skleničkách se jejich letmé přátelství zvrhne ve vášnivou romanci. Až ráno se Hank z fotografie dozvídá, s kým měl tu čest. To, že asistoval u popravy jejího manžela, však Leticii raději zamlčí. Je však jen otázkou času, kdy na choulostivé okolnosti nového vztahu přijde sama.

    Herečka Halle Berryová byla za svůj výkon oceněna Oscarem a Stříbrným medvědem na MFF v Berlíně 2002.

    7
  8. Vzplanutí
    Vzplanutí (2018)
    Film
    Během jedné donášky potkává Jong-su přítelkyni z dětství Hae-mi. Dívka právě odjíždí do Afriky a poprosí Jong-sua, aby jí pohlídal kočku. Nadšený z náhodného setkání po letech se Jong-su těší na její návrat a sní o společném vztahu. Hae-mi se ale z cesty nevrací sama a mladík se stává nechtěným účastníkem zvláštního milostného trojúhelníku. (MFF Karlovy Vary)
    75%
    Během jedné donášky potkává Jong-su přítelkyni z dětství Hae-mi. Dívka právě odjíždí do Afriky a poprosí Jong-sua, aby jí pohlídal kočku. Nadšený z náhodného setkání po letech se Jong-su těší na její návrat a sní o společném vztahu. Hae-mi se ale z cesty nevrací sama a mladík se stává nechtěným účastníkem zvláštního milostného trojúhelníku. (MFF Karlovy Vary)
    8
  9. Něco z Alenky
    Něco z Alenky (1988)
    Film
    • DaFilms
    První celovečerní film Jana Švankmajera. Něco z Alenky je temná a zneklidňující adaptace Alenky v říši divů, která situuje celou říši divů do jakéhosi pomateného sklepního komplexu. Tam se magickými a živými stávají obyčejné předměty denní potřeby, odpad i části mrtvých zvířat. Nechte se tedy ponořit do snového světa, kde se vlněná ponožka a zubní protéza mohou stát housenkou a v zavařovačkách jsou s marmeládou také připínáčky. Jen nezapomeňte zavřít oči, jinak nic neuvidíte. (DAFilms)
    75%
    První celovečerní film Jana Švankmajera. Něco z Alenky je temná a zneklidňující adaptace Alenky v říši divů, která situuje celou říši divů do jakéhosi pomateného sklepního komplexu. Tam se magickými a živými stávají obyčejné předměty denní potřeby, odpad i části mrtvých zvířat. Nechte se tedy ponořit do snového světa, kde se vlněná ponožka a zubní protéza mohou stát housenkou a v zavařovačkách jsou s marmeládou také připínáčky. Jen nezapomeňte zavřít oči, jinak nic neuvidíte. (DAFilms)
    9
  10. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.8 z 1000+ hodnocení4.8 (1000+ hodnocení)

    ZDARMA
  11. Sluha
    Sluha (1963)
    Film
    • iTunes
    74%
    10
  12. Zvětšenina
    Zvětšenina (1966)
    Film

    Filmová esej o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Jedno z nejslavnějších děl světové kinematografie.
    Je mladý, pohledný, úspěšný a bohatý, svět – zejména jeho ženská část – mu leží u nohou. Módní fotograf Thomas, ochotný pro získání nevšedních snímků přenocovat v noclehárně mezi nuzáky, aby ovšem vzápětí přesedl do svého rolls-royce a odjel do svého ateliéru fotit atraktivní modelku. Dravý, arogantní, sebevědomý – a přece vnitřně, skrytě zranitelný. Do londýnského Maryon parku jej zavedla vlastně náhoda. Ale správný fotograf neudělá krok bez svého aparátu a vzdálená dvojice milenců, skotačící na pozadí nádherné, majestátní zeleně je příliš zajímavým objektem, než aby ji jen tak přehlédl. Jenomže náladové fotografie v sobě, jak má Thomas brzy zjistit, skrývají znepokojivé tajemství…
    Zvětšeninu natočil Michelangelo Antonioni podle povídky argentinského spisovatele Julia Cortázara Babí léto (česky vyšlo ve Světové literatuře v r. 1968 již pod názvem Zvětšenina). Se spoluscenáristou Toninem Guerrou přesadil její příběh z Paříže do Londýna, který byl v polovině šedesátých let minulého století avantgardní metropolí, centrem hippies, boomu všech druhů umění – pop-artu, fotografie, divadla, módy i hudby. Antonioni se na svůj první zahraniční film důkladně připravoval. Žil v Londýně osm měsíců, vyzpovídal desítky příslušníků nejrůznějších profesí, chodil po klubech, vstřebával onu specifickou, nepopsatelnou atmosféru. A pak jej za půl roku natočil. Navázal jím přímo na svou „tetralogii citů“ z let 1959–1964 (Dobrodružství, Noc, Zatmění, Červená pustina). Opět nabídl divákovi mnohovrstevnaté metaforické dílo se záměrně neuzavřenými motivy, provokující k mnoha interpretacím. Zvětšenina je detektivním příběhem s hádankou, psychologickou studií, filmovou úvahou o hranicích výtvarných a narativních umění i filozofickou esejí o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Antonioni jí vzdal i hold intuici, jedné ze svých stěžejních tvůrčích metod. Přihlásil se k ní zejména výroky „Dělám filmy spíše žaludkem než mozkem“ nebo „Zkušenost mě naučila, že pokud je intuice krásná, pak je správná.“ (Česká televize)

    74%

    Filmová esej o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Jedno z nejslavnějších děl světové kinematografie.
    Je mladý, pohledný, úspěšný a bohatý, svět – zejména jeho ženská část – mu leží u nohou. Módní fotograf Thomas, ochotný pro získání nevšedních snímků přenocovat v noclehárně mezi nuzáky, aby ovšem vzápětí přesedl do svého rolls-royce a odjel do svého ateliéru fotit atraktivní modelku. Dravý, arogantní, sebevědomý – a přece vnitřně, skrytě zranitelný. Do londýnského Maryon parku jej zavedla vlastně náhoda. Ale správný fotograf neudělá krok bez svého aparátu a vzdálená dvojice milenců, skotačící na pozadí nádherné, majestátní zeleně je příliš zajímavým objektem, než aby ji jen tak přehlédl. Jenomže náladové fotografie v sobě, jak má Thomas brzy zjistit, skrývají znepokojivé tajemství…
    Zvětšeninu natočil Michelangelo Antonioni podle povídky argentinského spisovatele Julia Cortázara Babí léto (česky vyšlo ve Světové literatuře v r. 1968 již pod názvem Zvětšenina). Se spoluscenáristou Toninem Guerrou přesadil její příběh z Paříže do Londýna, který byl v polovině šedesátých let minulého století avantgardní metropolí, centrem hippies, boomu všech druhů umění – pop-artu, fotografie, divadla, módy i hudby. Antonioni se na svůj první zahraniční film důkladně připravoval. Žil v Londýně osm měsíců, vyzpovídal desítky příslušníků nejrůznějších profesí, chodil po klubech, vstřebával onu specifickou, nepopsatelnou atmosféru. A pak jej za půl roku natočil. Navázal jím přímo na svou „tetralogii citů“ z let 1959–1964 (Dobrodružství, Noc, Zatmění, Červená pustina). Opět nabídl divákovi mnohovrstevnaté metaforické dílo se záměrně neuzavřenými motivy, provokující k mnoha interpretacím. Zvětšenina je detektivním příběhem s hádankou, psychologickou studií, filmovou úvahou o hranicích výtvarných a narativních umění i filozofickou esejí o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Antonioni jí vzdal i hold intuici, jedné ze svých stěžejních tvůrčích metod. Přihlásil se k ní zejména výroky „Dělám filmy spíše žaludkem než mozkem“ nebo „Zkušenost mě naučila, že pokud je intuice krásná, pak je správná.“ (Česká televize)

    11
  13. Tajemný předmět touhy
    Tajemný předmět touhy (1977)
    Film
    Ve svém posledním filmu se sedmasedmdesátiletý, téměř hluchý Buñuel věnuje příběhu tanečnice Conchity, která připraví o rozum bohatého světáka Mathieua. Jde o adaptaci románu Pierra Louÿse Žena a tatrman z roku 1898 (česky vyšel v roce 1922), který např. už roku 1935 zfilmoval Joseph von Sternberg s Marlene Dietrichovou a v roce 1959 Julien Duvivier s Brigitte Bardotovou. Zatímco se tyto filmy soustřeďují na dramatické ztvárnění osudových příběhů žen, Buñuel v první řadě ironicky líčí křehkost zdánlivě nenarušitelného buržoazního pořádku. V úvodní scéně snímku vylije Mathieu (Fernando Rey) z okna vlaku mladé Conchitě na hlavu vědro vody.... (oficiální text distributora)
    73%
    Ve svém posledním filmu se sedmasedmdesátiletý, téměř hluchý Buñuel věnuje příběhu tanečnice Conchity, která připraví o rozum bohatého světáka Mathieua. Jde o adaptaci románu Pierra Louÿse Žena a tatrman z roku 1898 (česky vyšel v roce 1922), který např. už roku 1935 zfilmoval Joseph von Sternberg s Marlene Dietrichovou a v roce 1959 Julien Duvivier s Brigitte Bardotovou. Zatímco se tyto filmy soustřeďují na dramatické ztvárnění osudových příběhů žen, Buñuel v první řadě ironicky líčí křehkost zdánlivě nenarušitelného buržoazního pořádku. V úvodní scéně snímku vylije Mathieu (Fernando Rey) z okna vlaku mladé Conchitě na hlavu vědro vody.... (oficiální text distributora)
    12
  14. Matka noc
    Matka noc (1996)
    Film
    72%
    13
  15. Přiznání
    Přiznání (2001)
    Film

    Staré přátelství prý vydrží všechno! Když se kamarádi ze školy Vince a Jon po letech setkají na filmovém festivalu, začnou v hotelovém pokoji vzpomínat na staré dobré časy. Roky ale utíkaly a oba se od školy trochu změnili. Vince je svobodomyslný požitkář a občasný díler drog, z Jona se stal ambiciózní dokumentarista. Jejich zábavné vzpomínky na školní život ale najednou naberou nečekaný směr, když Vince nahraje jejich rozhovor o tom, že Jon možná kdysi znásilnil jeho dívku Amy. Právě ona se taky nečekaně objeví a všichni se začnou zaplétat do labyrintu výčitek, obviňování a lží. Kdo z nich ale mluví pravdu?

    72%

    Staré přátelství prý vydrží všechno! Když se kamarádi ze školy Vince a Jon po letech setkají na filmovém festivalu, začnou v hotelovém pokoji vzpomínat na staré dobré časy. Roky ale utíkaly a oba se od školy trochu změnili. Vince je svobodomyslný požitkář a občasný díler drog, z Jona se stal ambiciózní dokumentarista. Jejich zábavné vzpomínky na školní život ale najednou naberou nečekaný směr, když Vince nahraje jejich rozhovor o tom, že Jon možná kdysi znásilnil jeho dívku Amy. Právě ona se taky nečekaně objeví a všichni se začnou zaplétat do labyrintu výčitek, obviňování a lží. Kdo z nich ale mluví pravdu?

    14
  16. Pochyby
    Pochyby (2008)
    Film
    • iTunes
    Píše se rok 1964. Charismatický kněz, otec Flynn, se pokouší o jisté uvolnění přísných pravidel církevní školy svatého Mikuláše v Bronxu, na jejichž dodržování železnou rukou dohlíží sestra Aloysius Beauvierová, tamní přísná a krutá ředitelka. Komunitou zmítají divoké politické změny a na školu byl přijat první černošský student, Donald Miller. Když se ale mladá a nevinná sestra James podělí se sestrou Aloysius o své obavy z toho, že otec Flynn věnuje Donaldovi až příliš osobní péči, pustí se sestra Aloysius do odhodlaného boje, jehož výsledkem by mělo být odhalení pravdy a vykázání Flynna ze školy. Aniž by měla kromě své morální jistoty jediný důkaz, rozhodne se poměřit s otcem Flynnem sílu svého odhodlání v osobním souboji, který může svými katastrofálními důsledky ohrozit celou školu.
    71%
    Píše se rok 1964. Charismatický kněz, otec Flynn, se pokouší o jisté uvolnění přísných pravidel církevní školy svatého Mikuláše v Bronxu, na jejichž dodržování železnou rukou dohlíží sestra Aloysius Beauvierová, tamní přísná a krutá ředitelka. Komunitou zmítají divoké politické změny a na školu byl přijat první černošský student, Donald Miller. Když se ale mladá a nevinná sestra James podělí se sestrou Aloysius o své obavy z toho, že otec Flynn věnuje Donaldovi až příliš osobní péči, pustí se sestra Aloysius do odhodlaného boje, jehož výsledkem by mělo být odhalení pravdy a vykázání Flynna ze školy. Aniž by měla kromě své morální jistoty jediný důkaz, rozhodne se poměřit s otcem Flynnem sílu svého odhodlání v osobním souboji, který může svými katastrofálními důsledky ohrozit celou školu.
    15
  17. Práskač
    Práskač (1962)
    Film
    71%
    16
  18. Szürkület
    Szürkület (1990)
    Film
    71%
    17
  19. Podezření
    Podezření (1941)
    Film

    Johnnie Aysgarth je sympatický, pohledný, avšak pramálo zodpovědný muž. Uvědomuje si to i jeho snoubenka Lina. Teprve po sňatku však žena zjistí, že Johnnie je i vášnivý sázkař a že jeho chování může mít mnohem vážnější důsledky, než jak to vypadalo na první pohled. Kvůli sázení na dostizích totiž Johnnie nadělal dluhy, které není schopen splatit. Jednoho dne za nevyjasněných okolností zemře Johnnieho kamarád a obchodní partner Beaky. V Lině vzklíčí podezření, že pachatelem byl Johnnie. A nejen to. Lina dostane strach, že manžel ji chce zabít, aby se dostal k penězům z její životní pojistky... Alfred Hitchcock opět prokázal svou pověstnou schopnost vyvolávat napětí ve zdánlivě běžných situacích. V tomto snímku dokonale setřel přechod mezi milostnou romancí a psychologickým thrillerem, mimo jiné i díky obsazení Caryho Granta (byla to jeho první spolupráce s touto hereckou hvězdou).

    71%

    Johnnie Aysgarth je sympatický, pohledný, avšak pramálo zodpovědný muž. Uvědomuje si to i jeho snoubenka Lina. Teprve po sňatku však žena zjistí, že Johnnie je i vášnivý sázkař a že jeho chování může mít mnohem vážnější důsledky, než jak to vypadalo na první pohled. Kvůli sázení na dostizích totiž Johnnie nadělal dluhy, které není schopen splatit. Jednoho dne za nevyjasněných okolností zemře Johnnieho kamarád a obchodní partner Beaky. V Lině vzklíčí podezření, že pachatelem byl Johnnie. A nejen to. Lina dostane strach, že manžel ji chce zabít, aby se dostal k penězům z její životní pojistky... Alfred Hitchcock opět prokázal svou pověstnou schopnost vyvolávat napětí ve zdánlivě běžných situacích. V tomto snímku dokonale setřel přechod mezi milostnou romancí a psychologickým thrillerem, mimo jiné i díky obsazení Caryho Granta (byla to jeho první spolupráce s touto hereckou hvězdou).

    18
  20. Malé životní etudy
    Malé životní etudy (1970)
    Film
    • iTunes

    V popředí příběhu je Robert Eroica Dupea, jenž hodil za hlavu svoji velmi slibnou kariéru koncertního pianisty a pracuje jako pomocný dělník na naftových vrtech v Kalifornii. Žije "na hromádce" s Rayette, která pracuje jako číšnice v bistru. Když Robert uslyší od sestry, že otec je těžce nemocný, vydává se domů, aby jej navštívil, a Rayette vezme s sebou. Tam je Robert znovu konfrontován s bohatstvím a životním stylem své kulturní rodiny, které se na čas zcela zřekl...Působivost a nezvyklost snímku je namíchána již ve scénáři, na něm spolupracovala Carole Eastmanová společně s Bobem Rafelsonem. Napsali silný příběh o hledání identity, s řadou komických i tragických momentů, jenž překvapil charakterově rozporuplnými hrdiny a nekonvenčními dialogy. Při realizaci za kamerou stál tvůrce maďarského původu László Kovács, jenž rovněž nasnímal Bezstarostnou jízdu, a stal se jedním z nejlepších kameramanů své doby. Ten vytvořil místy až surrealistické obrazy naftových polí či "tichem všepohlcující" krajinu v okolí rodinného domu Dupeových. Malé životní etudy sice nakonec ze čtyř nominaci nezískaly ani jednoho Oscara, Jack Nicholson jako Robert Dupea tu ale potvrdil skutečně výjimečné herecké chameleonské" schopnosti i to, že je filmová hvězda první velikosti. K silným, nezapomenutelným momentům snímku patří například dokonalou absurditou nabitá scéna kuřecího salátu", který si objednává Robert u neochotné číšnice v restauraci, stejně jako jeho smutkem a melancholií prodchnuté bravurní "pianové sólo" na jedoucím náklaďáku mezi auty na přeplněné silnici

    Žánry:DramaRoad Movie
    70%

    V popředí příběhu je Robert Eroica Dupea, jenž hodil za hlavu svoji velmi slibnou kariéru koncertního pianisty a pracuje jako pomocný dělník na naftových vrtech v Kalifornii. Žije "na hromádce" s Rayette, která pracuje jako číšnice v bistru. Když Robert uslyší od sestry, že otec je těžce nemocný, vydává se domů, aby jej navštívil, a Rayette vezme s sebou. Tam je Robert znovu konfrontován s bohatstvím a životním stylem své kulturní rodiny, které se na čas zcela zřekl...Působivost a nezvyklost snímku je namíchána již ve scénáři, na něm spolupracovala Carole Eastmanová společně s Bobem Rafelsonem. Napsali silný příběh o hledání identity, s řadou komických i tragických momentů, jenž překvapil charakterově rozporuplnými hrdiny a nekonvenčními dialogy. Při realizaci za kamerou stál tvůrce maďarského původu László Kovács, jenž rovněž nasnímal Bezstarostnou jízdu, a stal se jedním z nejlepších kameramanů své doby. Ten vytvořil místy až surrealistické obrazy naftových polí či "tichem všepohlcující" krajinu v okolí rodinného domu Dupeových. Malé životní etudy sice nakonec ze čtyř nominaci nezískaly ani jednoho Oscara, Jack Nicholson jako Robert Dupea tu ale potvrdil skutečně výjimečné herecké chameleonské" schopnosti i to, že je filmová hvězda první velikosti. K silným, nezapomenutelným momentům snímku patří například dokonalou absurditou nabitá scéna kuřecího salátu", který si objednává Robert u neochotné číšnice v restauraci, stejně jako jeho smutkem a melancholií prodchnuté bravurní "pianové sólo" na jedoucím náklaďáku mezi auty na přeplněné silnici

    Žánry:DramaRoad Movie
    19
  21. Nepřítel
    Nepřítel (2014)
    Film
    Adam je univerzitní profesor historie. Jeho dny se skládají z neustále se opakující rutiny výuky, večerů s přítelkyní a spánku. Když mu kolega doporučí film ke zhlédnutí a Adam se na něj jednoho večera podívá, uvidí v něm svého dvojníka – herce Anthonyho St. Claira. Od té chvíle se Adam stává posedlým touhou herce vyhledat a kontaktovat ho. Podivné události, které tím rozpoutá, však od základů změní nejen jeho život. Pochmurný atmosférický thriller je po úspěšném Zmizení druhou spoluprací kanadského režiséra Denise Villeneuvea s Jakem Gyllenhaalem. (Febiofest)
    70%
    Adam je univerzitní profesor historie. Jeho dny se skládají z neustále se opakující rutiny výuky, večerů s přítelkyní a spánku. Když mu kolega doporučí film ke zhlédnutí a Adam se na něj jednoho večera podívá, uvidí v něm svého dvojníka – herce Anthonyho St. Claira. Od té chvíle se Adam stává posedlým touhou herce vyhledat a kontaktovat ho. Podivné události, které tím rozpoutá, však od základů změní nejen jeho život. Pochmurný atmosférický thriller je po úspěšném Zmizení druhou spoluprací kanadského režiséra Denise Villeneuvea s Jakem Gyllenhaalem. (Febiofest)
    20
Které jsou top filmy na téma dvojznačnost? Ve filmovém žebříčku pro téma dvojznačnost s celkovým počtem 62 titulů vede těchto 5 nejlepších filmů: Gilda, Cure, Barton Fink, Loni v Marienbadu, Stopaři, s hlavními hvězdami, jako jsou: Rita Hayworth, Glenn Ford, George Macready, Joseph Calleia, Steven Geray, Joe Sawyer. Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video, Disney+, Oneplay, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.